Test Subaru Impreza WRX vs. STi: tak kterou?

Milan  |  31. 08. 2009 06:44

Vubec se spotřeby nebojte - mám WRX STi 2008, krásu pružného zrychlení si neupírám, i když samozřejmě nejezdím s plynem na zemi - a dlouhodobou spotřebu mám 11.8 l.
Kouzlo tkví v přepínání modu inteligent / sport sharp (samotný sport nepoužívám vůbec a je pro mne zbytečný). V inteligentu je spotřeba opravdu velice rozumná - navíc nemáte pocit, že Vám někdo ušmiknul dva válce (tak jako třeba u Outbacka 3.0) - vyzkoušejte uvidíte.

STi rozhodně doporučuju - skvělé auto s báječným poměrem cena / výkon - stačí jen odhodit předsudky k hatchbacku - uvidíte, že za volantem se na věc budete koukat docela jinak.

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  31. 08. 2009 09:55

Problem vidim v tom, ze tato auta nemaji poradneho konkurenta. STI vs. EVO skoncilo. Dnesni prerostle a obtloustle EVO muze byt spouperem tak maximalne Octavie 4x4, na vice se nezmuze. Doba Eva IX a mene je nenavratne pryc a s autem, co ma 4,5 metru, vahu pres 1550 kg moc zabavy uz nikdy nebude.

U WRX je to podobne. Jediny realny konkurente Lancer Ralliart je vsim jenom ne protivnikem. Opet obrovita delka, vaha a hlavne automat. Ktery je pomerne pomaly a pridava dalsich 70 kilo navic. Takze je to jeste horsi jak u Eva.

Ano, Ralliart je vuci WRX vhodnejsi pro bezny zivot. Je civilnejsi, prakticejsti, ma potrebnou sestku na delsi prejezdy, ale jinak je jizdne ve vsem o dva kilometry hure.

Holt karty se obrazily a jak vzdy Evo vladlo, tak to dnes prebira Impreza. Mi je to burt, ja si nekouim ani jedno z uvedenych a nefandim nicemu, nicmene je treba se podivat realita do oci. Nuda, nuda a nuda. At u Imprezy, tak u lanceru.

Odpovědět  |   | 
psikl  |  31. 08. 2009 11:26

Já to říkám pořád, že auta jen tloustnou jako amíci a nabírají na velikosti. Snad už konečně jednou uživatelům aut - řidičům a potažmo konstruktérům dojde, že musí jít opačnou cestou - snižováním hmotnosti a celkové velikosti a nafouklosti. Člověk je také neomalený, když nateče či přibere metrák. Jedině tak lze dosáhnout obratnosti aut v osmdesátých a devadesátých letech a ke snížení spotřeby paliva ... Jedině tak nebude muset elektronika hlídat, aby se vůz vůbec udržel na silnici a neodletěl odstředivou silou mezi stromy.

Odpovědět  |   | 
ABC  |  31. 08. 2009 12:08

Vlastně sis odpověděl sám, auta tloustnou protože se to děje s lidmi.

Odpovědět  |   | 
Toper  |  31. 08. 2009 12:00

Myslím, že skuhráš na špatném hrobě. Pořád se to točí o nějakém ryze sportovním autě...
Výrobci už takové vozy nedělají a dělat nebudou. Důvodů je poměrně dost.
Takže jedno jednoduché řešení je: Auto si nechat postavit. Firem co to dělají, je dost. Auto bude na míru a dle představ. Já nevidím problém.

Odpovědět  |   | 
psikl  |  01. 09. 2009 07:14

Jasně, pokud budu chtít čistě sportovní vůz, nechám si ho postavit.

Já mluvím ale o něčem jiném. Auto může být komfortní, ale zároveň od něj vyžaduji bezpečné jízdní vlastnosti, což o spoustě aut nelze říct. Často je vše doháněno elektronikou a módou se stalo těžce přeposilované a nekomunikativní řízení, které řidiče nedokáže informovat, co se s vozem vlastně děje. Vždyť řízení je jediná spojnice řidiče s vozovkou.

Odpovědět  |   | 
BlackRider  |  01. 09. 2009 11:05

Ehm, ty si asi nevidel Top Gear kde STi a EVO posledni generace porovnavali co?

Odpovědět  |   | 
BlackRider  |  01. 09. 2009 11:05

Ehm, ty si asi nevidel Top Gear kde STi a EVO posledni generace porovnavali co?

Odpovědět  |   | 
Soustruh  |  04. 09. 2009 10:40

S autem, které váží přes 1550 kg a měří 450 cm moc zábavy nikdy nebude, zato STi, které váží 1580 kg a měří 441 cm je asi vyložený vtipálek, že. Tím neříkám, že to auto zábavné není, ale uvedení těchto parametrů bylo asi trošku mimo, že?

Odpovědět  |   | 
Graver  |  31. 08. 2009 10:09

..vůbec jsem to nepochopil. Není srovnání parametrů, jako zrychlení, brzdy, spotřeba.....O kolik je STI v reálu rychlejší, o kolik má lepší trakci.... Prostě se člověk jenom dozvěděl, že má o 35 koní víc a STi má " zábavný " LCD display....To je katastrofální test

Odpovědět  |   | 
psikl  |  31. 08. 2009 10:42

O maximálce se ani v článku nezmiňuji. U těchto aut není totiž vůbec důležitá. Pokud Vás to zajímá, tak jsem dosáhl s WRX 265 tachometrových 205 km/h a s STi 260 km/h. Pokud myslíte rychlost v reálném prostředí, jsou oba vozy do nějakých 150 km/h velmi vyrovnané. Poté přebírá STi vedení. Dokonce jsem měl možnost přímého srovnání s Audi RS4 s atmosférickým osmiválcem pod kapotou, což je velmi silný soupěř. Na okreskách STi stačí ba dokonce má občas navrh, to samé platí o dálničních sjezdech a táhlých zatáčkách. Jakmile přijde rovina, osmiválec v RS4 začně ukazovat záda. A právě zde vidíte silnou zbraň STi. V zatáčkách se vyrovná mnohem silnějším vozům.
Co se týká trakce, opět platí, že oba vozy mají téměř shodné nastavení podvozku a jejich výkony jsou až nechutně vyrovnané. Jste-li však hračička a pohrajete-li si se středovým mezinápravovým diferenciálem, můžete si s STi užít různého chování. To u WRX nelze. Přesto v běžném provozu při ostré jízdě zatáčkami je trakce u obou vozů (ve standardním nastavení u STi) velmi podobná (záleží na pneu).

Odpovědět  |   | 
Zdeněk  |  31. 08. 2009 11:14

Sti
Nevadila u imprez (STI tak WRX) gumová odezva na volant i brzdu? Z mého pohled,vlastním upravenou wrx 2005, je nová impreza až moc gumová a má pomalé reakce. Výhodou nové STI je nesporně fakt že nemá tendenci okamžitě při chybě řidiče házet ven předek nebo zadek v závislosti na tom jestli řidič auto poslal do nedotáčivosti nebo přetáčivosti. Na vše je více času ale zase v případě že řidič ví co dělá tak auto ztrácí tu hrubost kterou na něm mnoho řidičů mělo tak rádo.
Wrx
Nevadilo to že zadní diferenciál se zavírá dost pozdě a plyn v zatáčce rozhodně točit autem neumí?

Odpovědět  |   | 
psikl  |  31. 08. 2009 11:34

Jak se to vezme gumová reakce... Oproti předchozím modelům je řízení mírně gumovější, ale ve srovnání s ostatními vozy na trhu patří řízení Imprezy k těm nejlepším (stále je cítit co se s vozem děje, nechybí přesnot ..).

Ano, Impreza ztratila hrubost, bestiálnost a klade na řidiče menší nároky. Subaru zřejmě chtělo tento model přiblížit širšímu publiku. Doba Lancií Delta Integrale HF apod. vozům je nenávratně pryč. Bohužel. Přesto WRX dokáže stále vykouzlit s vypnutou stabilizací úsměv na tváři a nechá se vodit přesně tak, jak řidič žádá. Ale už to není maso.

Ad. zadní diferenciál - opět platí, že nová Impreza je mírnější, čemuž odpovídá i nastavení. Přesto na vodě i suchu dokážete při vyšší rychlosti relativně snadno razantnějším přidáním plynu vyvolat vybočení zádě. Návrat do požadovaného směru je o mnoho snadnější, než tomu bylo v minulých generacích, kde se řidič musel s řízením vozu poprat.

Odpovědět  |   | 
mates  |  31. 08. 2009 10:57

jojo takhle presne si predstavuju auto pro radost, na daleky cestovani to spis nebude, spotreba je takova jaka je, ale koho to u auta za 1,3 mega zajima, a zbyva nekonecna porce zabavy za kterou se roste plati.... obecne majitele Subaru (jakehokoli) jsou v mych ocich snad jedini kteri nemaji potrebu se ukazovat ale vetsinou byvaji fajnsmekri, kteri moc dobre vedi co poridili a maji k tomu taky patricny vztah, takze respect!

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  31. 08. 2009 11:00

Ano, majitel Imprezy 1,5 Active je fajnsmekr jakeho neni rovno :)

Odpovědět  |   | 
psikl  |  31. 08. 2009 11:19

Jo, 1.5 fakt jede .-)

Ne vážně, snad každý soudný řidič se Impreze s patnáctistovkou v současné generaci vyhne. Patnáctistovka si jen těžko dokáže poradit s pernamentním pohonem všech kol a v nabídce je jen z důvodu "nižší" základní ceny. Takové lákadlo. Imprez již od ... (se základní jen těžko použitelnou patnáctistovkou).

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  31. 08. 2009 11:21

To já chápu, jen ukazuji, jací jsou někteří majitelé fajnšmekři. U nás se kupovala Impreza jen a pouze proto, že je to jediné kompaktní auto s pohonem 4x4. Jinak to auto nemá žádnou výhodu, odfláknuté, malé, užrané, nejedoucí...

Odpovědět  |   | 
psikl  |  31. 08. 2009 11:39

Jo, někteří řidiči si dokáží užívat i za volantem tříválcové Fabie ... Tak proč ne s 1.5R? )))

Osobně si jízdu dovedu užít zejména se staršími auty, kde je kladen důraz na řidiče, který nemusí zápolit s masou špeků líně přetékající ze strany na stranu při snaze o změnu směru. Ze současné produkce jsem často tak znechucen, že raději jezdím na kole .-) Ale vyjímky se najdou.

A co máš Radku za motorizaci v Impreze?


Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  31. 08. 2009 12:35

tu nejvyssi

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  31. 08. 2009 12:44

+ dodam, ze to auto neni moje, aby nevznikl omyl.

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  31. 08. 2009 12:53

+ k tomu dodam. Puvodne se uvazovala verze 2,0. Bohuzel ta neni pro bezny zivot moc pouzitelna. majitel jezdiva docela dalnice a dalky a tam petikvalt degraduje jizdu. Navic ac se to mozna zda divne, STI funguje na nasich silnicich lepe, nez komfortnejsi podvozky 2,0. Nejlepsi v tom bylo WRX230 to se uz bohuzel nedela a po upgradu na WRX265 uz to bylo nastejno s STI.

Ta diky 6ti kvaltu a SI modu umi jezdit bezne daleko komfortneji a se spotrebou, ktera je mezi 2,0 a WRX265. to taky rozhodlo, protoze stat kazdou chvili u pumpy neni to prave orechove.

Jedina nevyhoda byla cen STI, uz proto, ze jeji potencial se asi nikdy nevuzije.

Odpovědět  |   | 
klasik  |  31. 08. 2009 21:57

Spec C ra-r?

Odpovědět  |   | 
Honza  |  31. 08. 2009 15:06

Docela by mě zajímalo, kde se nachází ona testovací plocha. Ty nádrže vypadají jako na Mořině, ale taková rovná plocha v blízkostí není. Nebo se pletu?

Odpovědět  |   | 
psikl  |  31. 08. 2009 19:59

Ty nádrže jste trefil. S STi jsem jezdil na letišti za Plzní a s WRX na letištní ploše před Mladou Boleslaví ...

Odpovědět  |   | 
ff  |  31. 08. 2009 21:54

jsou i nejkake vhodne testovaci plochy pobliz Usti n. L., nebo Prahy? Na to letiste u MB se da normalne dostat zdarma? Muzete sem prosim nekdo pastnout odkaz do mapy? Diky, Franta

Odpovědět  |   | 
josé nepřijel  |  31. 08. 2009 21:34

na kapotě?

Odpovědět  |   | 
tony  |  31. 08. 2009 22:17

Aby mely lasicky snadny pristup do sveho pelechu.

Odpovědět  |   | 
pietrofoti  |  01. 09. 2009 18:02

Typuju..chlazení

Odpovědět  |   | 
josé nepřijel  |  01. 09. 2009 23:21

Normálně to nezvládne? To je nějaký vietnamský auto?

Odpovědět  |   | 
seatik  |  03. 09. 2009 07:58

Tak za a) mne se to libi a k subu to patri
za b) důvod efektivnosti tohoto náběru (při minimálním navýšení odporu) je z principu vytváření víru na ostrých hranách, strhávající okolo proudící vzduch s sebou (trochu jako vylejvání láhve pomocí roztočení vody v ní)... ostatně vytváření vířícího vzduchu se využívá i třeba na spodní straně křídla top fuel dragsterů pro zvýšení přítlaku (tam se na odpor vzduchu nehraje)

Odpovědět  |   | 
Donald  |  03. 09. 2009 08:29

Šmarjá, to si tady děláte pr*el a nebo opravdu nikdo nic netuší o mezichladiči stlačeného vzduchu ??

Odpovědět  |   | 
seatik  |  03. 09. 2009 11:35

Tak on to vi kazdy,jen si nekdo potrebuje rypnout..to co sem psal ja pokud na to narazis,tak to uz je jen ktomu,ze to ma i jinou praktickou hodnotu

Odpovědět  |   | 
mrkevvzime  |  03. 09. 2009 12:53

aby ses mohl tak blbe ptat omg
je tam IC nad motorem tak proto je tam ten pruduch...

Odpovědět  |   | 
fifthelement  |  01. 09. 2009 16:38

Popis aut je opravdu dobrý. Ale kromě fotek by se hodilo ještě video. Třeba když se testuje jaké auto projede rychleji mezi několika překážkami. Užily by jsme si tak i jejich zvuky.

Odpovědět  |   | 
butHa  |  03. 09. 2009 12:07

rad by som vedel dovod preco v tom wrx nie je tiez 6kvalt.

Odpovědět  |   | 
psikl  |  03. 09. 2009 12:38

Důvodů vidím hned několik. Tím první je marketingová strategie. WRX265 by ohrozilo s 6MT WRX STi a dalším důvodem je zajisté cena, která by opět o něco zvedla. Navíc 5 MT vhodně odstupňovanou jako hlavní problém nevidím ... pokud tedy nejezdíte jen po dálnici (což by pořízení této Imprezy přestávalo dávat smysl). Chcete-li Imprezu na dálnice či dosahování nízké spotřeby, sáhněte po výtečném vznětovém dvoulitur , který mě zrovna včera mile překvapil svým chováním na okruhu v Mostě. WRX265 to není, ale zajisté bude vhodnější volbou pro ekonomicky smýšlející jedince. Na okruhu při plném nasazení se spotřeba nepřehoupla přes 11l/100 km (u WRX265 není problém dvojnásobek)

Odpovědět  |   | 
beca  |  19. 09. 2009 16:11

Auta už prostě nejsou to co dříve ale pokud bych si mohl vybrat mezi těmi novými rádoby sportovními, tak bych určitě bral právě tyhle subárka.At už STIčko nebo WRX-vždyt co muže být lepší na ty naše polorozpadlé silnice...? A hlavně se s nima může řádit i v zimě.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

dnes | Vladimír Kadera | 2 příspěvky
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 35 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků

Nejčtenější články

Zaujmout dnešní mládež není snadné. Bývalá hvězda Top Gearu ale našla řešení

Zaujmout dnešní mládež není snadné. Bývalá …

Lék na krizi středního věku podle Richarda Hamonda je opět na scéně. Tentokrát je to ještě větší sranda než minule.

5.  9.  2019 | | 11 N/A
Připadá vám nová Škoda Superb moc drahá? Ceny z roku 2002 to možná změní

Připadá vám nová Škoda Superb moc drahá? Ce…

Při pohledu do archivních ceníků si člověk uvědomí, že to, co je dnes samozřejmostí, kdysi bývalo za tučný příplatek, nebo nebylo vůbec. Podobně můžeme nahlížet i na Škodu Superb z roku 2002, která v základu vycházela na ty samé peníze co dnes.

25.  8.  2019 | | 72 N/A
Nový Renault Clio má české ceny a výbavy. Konkurenti by se měli zamyslet

Nový Renault Clio má české ceny a výbavy. K…

Renault zveřejnil české ceny nového Clia během dnešní tiskové konference. Vůz je v základu o téměř 50 tisíc levnější než Volkswagen Polo a trumfnul i Škodu Fabia.

10.  9.  2019 | | 57 N/A
Motor 1.5 TSI má problém. Svolávací akce neprobíhá, o opravu musíte zažádat

Motor 1.5 TSI má problém. Svolávací akce ne…

Na problémový chod motoru 1.5 TSI si majitelé vozů koncernu VW stěžovali už dlouhou dobu. Opravu sice autorizované servisy řeší, o svolávací akci se však oficiálně nejedná.

30.  8.  2019 | | 191 N/A
Nová Kia Xceed odhaluje ceny. V základu má plno asistentů a LED světlomety

Nová Kia Xceed odhaluje ceny. V základu má …

Novou Kiu Xceed si budete moci už příští týden prohlédnout na výstavě Auta na náplavce. Importér už zveřejnil ceny a nevypadají vůbec zle.

24.  8.  2019 | | 34 N/A