Kapitoly článku:
Systém pohonu
Konfigurace pohonu všech kol se liší v závislosti na použité převodovce. V kombinaci s manuálně řazenou převodovkou je mezinápravový diferenciál doplněn viskózní spojkou se samosvornou funkcí, přitom točivý moment je mezi nápravy v běžných podmínkách dělen v poměru 50:50. Vozy s „automatem“ mají středový diferenciál planetového typu, jenž umožňuje rozdělení momentu řídit elektronicky. Pouze vozům s manuálně řazenou převodovkou jsou vyhrazeny redukční převodovka, ovládaná pákou vedle ruční brzdy (nedodává se pro WRX), a systém Hill Assist, udržující při vyšlápnuté spojce tlak v brzdové soustavě ještě zhruba dvě sekundy po uvolněné brzdy. Usnadňuje to rozjíždění do kopce a oproti podobnému, ve vozech Subaru dříve užívanému systému je nyní jeho ovládání elektronické. Hill Assist se nedodává v kombinaci s nejslabším motorem.
Trvalý pohon všech kol pro osobní vozy značka Subaru vyvíjí už od roku 1972. Výsledkem bohatých zkušeností je relativně velmi jednoduchá soustava s osou procházející celým vozem v jeho podélné rovině. To znamená, že klikový hřídel, převodovka, rozvodovka, spojovací hřídel a zadní diferenciál leží v přímé linii, což potlačuje riziko vzniku vibrací a omezuje veškeré pohybové síly vyjma rotace. Subaru tento systém nazývá Symmetrical AWD. V otázce potlačování vibrací je třeba připomenout motor typu „boxer“, jenž se kromě nízko uloženého těžiště vyznačuje také písty, které působí proti sobě, a tak se zcela přirozeně podílí na vyvažování vibrací klikového hřídele.
Zvenčí
Nová Impreza působí ve srovnání se svými předchůdci poněkud konvečním dojmem, nicméně značnou dávku individuality nepostrádá. Maska chladiče tvoří s reflektory jeden „zvlněný“ celek, kapota nese dva decentní prolisy sestupující k hranám masky a boky jsou takřka hladké. Jediný prolis zde prochází od předních blatníků těsně nad klikami dveří a setkává se nad horní hranou zadních sdružených světlometů, opticky propojených chromovanou lištou. Zadní světla jsou takřka celá kryta čirým plastem. Obrysová a brzdová světla zajišťuje soustava LE diod, jejichž hlavní výhoda ve srovnání s konvenčními žárovkami spočívá v rychlejším rozsvícení, důležitém zvláště pro dřívější varování řidičů jedoucích za vozem, a tím i pro zkrácení reakcí potřebných pro bezpečné brždění. Třetí brzdové světlo má rovněž čirý překryt a je samozřejmě sestaveno z LED.
Uvnitř
Pokud na nové Impreze něco navazuje na tu předchozí, je to nejspíš palubní deska. Společné prvky byste zde hledali marně, ale jedná se spíše o základní koncept. Palubní deska je doplněna matně lesklými výplněmi, středová konzole je jednoduchá a automatická klimatizace si vystačí s trojicí otočných ovladačů. Na rozdíl od předchůdce neprochází do středového tunelu a k řadicí páce, ale sestupuje pod panel s klimatizací, kde vytváří praktickou, a u testovaného vozu osvětlenou přihrádku pro odkládání drobností. Pod výklenkem nad konzolí najdeme displej s hodinami, vnější teplotou a aktuální spotřebou. Pod rozměrným panelem rádia s přehrávačem CD a MP3 včetně měniče na 6CD se nachází velké výdechy ventilace a tři otočné spínače automatické, i když nikoli digitální klimatizace.
Přístrojovému štítu dominuje tachometr, doplněný otáčkoměrem vlevo a palivoměrem vpravo. Zájemci o aktuální teplotu chladicí kapaliny se musí spokojit s modrou a červenou kontrolkou. Na příčkách volantu se nachází ovladače tempomatu (vpravo) a audiosoustavy (vlevo). Okenní skla se spouští přepínači ve dveřích, sklon hlavních světlometů (u testovaného modelu chybí, protože vůz byl vybaven xenonovými světlomety s automatickou regulací sklonu) a ovládání vnějších zpětných zrcátek (včetně elektrického přiklápění ke karosérii) na palubní desce vlevo od volantu. Páka ruční brzdy se nachází pohotově podél řidičova stehna, vpravo od ní je páka redukční převodovky a za nimi jsou místo pro odložení nápoje a loketní opěra.
Prostor pro cestující vzadu odpovídá zvyklostem panujícím u konkurenčních vozů v nižší střední třídě. Pouze prostoru pro kolena je zde vyloženě nadbytek.
Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation.
Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.
Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ