TEST Subaru Impreza 2.0i-S: Takhle má jezdit moderní hatchback!

120 komentářů

Vasek
29. prosince • 21:40

Přidávám ještě pár postřehů které jsem zachytil za prozatímní dobu užívání:- s Imprezou se skvěle podélně parkuje; podelné parkování není má silná stránka a toto je první auto kde to zvládnu na první pokus- zpětná kamera se abnormálně špíní a nemá ostřik, za horší viditelnosti nic moc nevidíte, na druhou stranu kvituji obrovské zorné pole- při brzdění motorem (tempomat, samovolné větší zrychlování z kopce, automatické brzdění) se vždy rozsvítí brzdová světla a auto za vámi ví že zpomalujete, toto je dost podstatné pro bezpečnost provozu- automatické zapínání světel funguje až při stmívání, při zhoršených viditelnostních podmínkách (dešť, šero, mlha) musíte pouštět světla ručně (všeobecná vlastnost skoro všech asijských aut)- automatické přepínání dálkových a potkávacích světel funguje skvěle (doposud mne nikdo neproblikl), umí rozlišit protijedoucí auta od osvětlení rodinného domu či lampy, která není ve vašem směru jízdy (u o3 se dálková světla vypínala i když byl osvětlení jen chodník či vjezd do vrat), nadruhou stranu fungují až od rychlosti 60 kmh a někdy je to i potřeba při nižší rychlosti- světla automaticky seřizují výšku dle zatížení i dle profilu cesty (pracují s přejezdy horizontu) a skvěle přisvěcují do zatáček (točí se spolu s volantem)- senzor mrtvého úhlu vám detekuje jedoucí auto i pokud stojíte (kvituji při výstupu z auta) ale musí být zapnutý motor- asistent pro jízdu v pruzích vám do řízení zasahuje až ve chvíli kdy se blížíte ke kraji a nikoli když jedete v prostředku (to mne u o3 štvalo)

stealth01
29. prosince • 22:18

Díky za postřehy. Když to srovnám se svým, tak u mého je zadní kamera taky problém. Pokud je špinavá, nic nejde vidět. To je dost na pytel.
To brzdové světlo beru jako totální blbost. Táhlá klesání s rozsviceným světlem, kde si ostatni ze tebou myslí, že dobržďuješ, no nevím.
Ta světla se skutečně motorem natáčí do zatáček nebo tam jsou jen klasické diody pro přísvit?
S těmi asistenty to je dvousečné. Někdy pomáhají, jindy zase otravují. V mém autě funguje v podstatě autonomní řízení, kvůli legislativy se musím dotýkat volantu, ale dá se to obejít, takže třeba do Berlína za minimálního provozu jsem jel bez končetin na volantu a pedálech asi sto kilometrů a zkoušel různé druhy masáží. Sedadla mám s pneumatickým dofukováním bočnic a tak dost dobře drží v zatáčkách. To mě přivádí k dotazu. Jak se sedí v nové Impreze na dálkových trasách? Nebolí z toho záda? Necítíš se rozlámaný?

Vasek
30. prosince • 9:47

Zdar. V impreze jsem doposud jel nejvíce na jeden zátah 350 km (do Prahy) a záda ke konci bolely ale ten den jsem měl nájezd už 500 km služebním rapidem. Jelikož jsem jel cestu zpátky s rodinou vč. psa tak byly dvě zastávky a záda byly v pohodě.
Jinak mám u toho brzdového světla pocit, že je to výhoda, protože se mi nikdo nalepí na zadek.

Anca
30. prosince • 0:15

Dovolim si sa do toho zapojit :)
Hlasim tiez podobny problem s kamerou (Forester MY16), ked sa zaprska, obraz je rozmazany, ale to nebyva nejako casto, staci to prstom utriet. Takze tato drobnost ma netrapi.Tie brzdove svetla - to je zaujimave, pocujem prvykrat, ze by svietili, to musim nejako skontrolovat, ci to je len pri novych modeloch. Inak CVT nebrzdi nejako moc zurivo, takze v tom moc nevidim zmysel.
Co sa tyka prisvecovania, ako prvy to mal uz nejaku dobu (min.2 roky) Forester a ma to nejake servo-motorceky - je to vypinatelne, ale je to paradna ficura. Na zaciatku som na to nebol zvyknuty, tak som to vypinal, ale to uz nerobim. Na Impreze by to malo byt to iste.
Cize nielen servo na svetlach hore/dole - priebezne vertikalne dorovnavanie svetiel (naozaj to nie je jednorazove pri starte , ale robi sa viackrat pocas jazdy, ked zdetekuje vyraznejsiu zmenu), ale aj doprava/dolava. Napriklad ked som pri parkovani vysiel predkom na obrubnik, tak po par sekundach statia dorovnal svetla :)

Anca
29. prosince • 0:58

No tak uz konecne aj tunajsi novinari zacinaju chapat filozofiu Subaru. Uz bolo na case.

stealth01
29. prosince • 6:44

Jaká je prosím filozofie Subaru? Podle mého jako u ostatních. Za co nejnižší možné náklady postavit auto a to pak prodávat za co nejvyšší přijatelnou cenu. Nebo u Subaru jsou fandové do aut, kteří to dělají z lásky a nechtějí vydělávat?

Anca
29. prosince • 10:55

a) Prvorade investicie do techniky, druhorade do "plastov", "konektivity" a podobne. Aj ked aj tuto uz boli nuteni sa prisposobit.
b) Auto robia jazdne vlastnosti a nie pozlatko okolo.
c) Dostavas kompletny odladeny balik, podla japonskeho stylu bez nejakej moznosti radikalnych kustomizacii.
d) EU trh je maly oproti JP/US/RU/AU/CAN, takze o to menej moznosti volby a hlavne obmedzena ponuka motorov vdaka emisnym poplatkom. Nebudu kvoli tomu dvihat cenu, aby zaplatili poplatky. Ani ziadne trojvalceky, aby nahnali kvoty na vacsie motory.
e) Ziadne navysovanie vyroby za kazdu cenu (vyjadrenie, ze objem vyroby je ok, dalsi zavod stavat neplanuju). Nepotrebuju chrlit kazdy rok 30 edicii toho isteho auta.
S tym, co robia, maju dlhorocne skusenosti a nestrielaju uplne naslepo, co ale maju niektori chytraci, odchovani "EU skoda stylom" problem pochopit. (nemyslim teba :) ).
atd.

Ne321
31. prosince • 12:57

ad a) prvorade investice do techniky? Tim myslite, ty motory co byly zastarale uz pred deseti lety a od te doby se na ne zasadne nesahlo? Diky nimz ma dnes Subaru nejzastaralejsi motory na trhu? Slabe tak, ze nestihaji ani lowcostovou konkurenci a pritom majici spotrebu jak konkurencni sestivalce?Strategie znacky je jednoducha, jeste se co nejdele udrzet pri zivote nez to budou muset zabalit. Nemaji pred sebou zadnou budoucnost, jsou prilis malou znackou bez zastity koncernu takze nemaji s kym sdilet naklady na technologie, nikdo je nekoupi, protoze hodnota Subaru je dnes naprosto minimalni a hrat si na super premiovku s velkou pridanou hodnotou na kazdem kusu nemohou, protoze nemaji status a na hlavnich trzich povest lacineho auta.
Situaci nezlepsuje fakt, ze pro ne dulezity americky trh vice a vice prechazi na SUV, ktere Subaru neumi a nema na ne technologie. Takze v Americe jedou strategii Dacia ve ctyrkolce (nejlevnejsi ctyrkolky na trhu) a v Evrope prodavaji tem par zoufalcum co stale nepochopili, ze Subaru jako znacka skoncilo nekdy pred deseti patnacti lety a mezitim uz zije z podstaty.

Silvo
31. prosince • 19:05

Slusna zbierka hluposti a fikcii :-)

bzzz
31. prosince • 13:41

Ted nebranim Subaru... Kam se za posledni roky posunul mainstream? K oturbenym sekackam na travu? K jeste vetsim manipulacim s emisema/spotrebou? K mestum zahlcenym SUV (tanky)? To je panecku pokrok ;-)Fakt cely automotive, ropna a vedecko/odborna komunita ma mensi moc nez par picusu v Bruselu a zelenych posuku napric EU? Ale kdepak... vsechno nakonec zaplati osizeny zakaznik a zasadni zmeny v doprave je treba co nejvice oddalovat.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Aladin
31. prosince • 14:03

Co jsou u tebe zásadní změny v dopravě?

bzzz
31. prosince • 14:18

Vyhodit osobni dopravu z center mest, vetsi podil sdilenych aut/sluzeb, vetsi vyuziti prostredku hromadne dopravy. Vymena spalovaku za elektriku 1:1 neresi nedostatek mista na vlastni jizdu i parkovani (a i ta el energie se bude muset nekde vyrobit a nejak dopravit).

bzzz
31. prosince • 13:21

Treba je koupi Toyota :-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Vasek
31. prosince • 13:26

Pokud mám přehled, tak Toyota má v Subaru podíl kolem 18%.

bzzz
31. prosince • 13:56

Automobilka je soucasti vetsi korporace, ktera dela i v aerospace (vcetne vojenske techniky nebo spoluprace a Airbus a Boeing), nejaka strojarina, robotika atd. Toyota ma tusim 16.5%.

stealth01
29. prosince • 15:36

No tak k tomu Tvému příspěvku:a) dneska takto funguje většina automobilek, investice do technologií nebyly nikdy větší, než v tomto desetiletí + některé automobilky investují i pořádné balíky právě do plastů a konektivity = nic, kde by Subaru excelovalo.b) to je sice pravda, ale já mám odježděno cca 250 různých aut všech velikostí a kategorií včetně Subaru a nemám pocit, že by zrovna Subaru nabízelo to nejlepší na trhu. Kromě toho, musíš se na to dívat pohledem reálných uživatelů a ne zapálenců do aut. Drtivé většině lidí je ukradené, jestli vzadu na nápravě je pětiprvek a přísahám... nejsou schopni rozlišit jízdní vlastnosti supersportu od Hyundai i10.c) a to je dobře nebo špatně? Já to beru spíše jako nevýhodu, zabalenou do zlatých řečí, že dostáváš odladěnou konfiguraci přímo z továrny.d) to je příliš velká idealizace. Každý výrobce se musí vejít do povinných kvót, takže aby existovalo třeba E63 AMG, musí někde na protipólu existovat tříválce a hybridy.e) ano, uznávám, ale tuto filozofii mají i jiné značky v Japonsku.Každý výrobce má dlouhodobé zkušenosti s tím, co dělá, to není nic, v čem by Subaru mělo výhodu.
Aby to nevyznělo zle pro Subaru, já tu značku mám doopravdy rád, ale nemám rád neobjektivní nadržování a fanatismus - příliš velké zapálení pro jednu "modlu" a ponižování jiných výrobců (nemyslim teba) :)

Dzordzik
28. července • 19:04

Tvůj příspěvek jsem řpestal číst u bodu A), kde tvrdíš, že v oblasti elektroniky není nic v čem by Subaru excelovalo. je vidět, že netušíš o čem píšeš. Např systém EyeSight je dle testů nejlepší jaký aktuálně existuje. Co by za něj jiné automobilky daly.

bzzz
29. prosince • 16:06

b) Za ty ceny Subaru ani nemuze nabizet to nejlepsi na trhu. realny uzivatel je rad, kdyz splasi penize na auto... a pak se necha opit rohlikem (marketingem)...c) a treba u vyhodne/bezkonkurencni Skody priplaci za to co maji jinde v zakladu... tohle je uhel pohledu a ten tvuj je dan faktem, ze si muzes dovolit luxusni auto s takovou vybavou, jakou si usmyslis...b) ten zaver je - i jako nadsazka a bez supersportu - blbost... stacilo by je nechat svezt se po D1...e) protoze Japonci neberou auto jako ukazatel movitosti (spolecenske dulezitosti) a jsou pragmatictejsi...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
stealth01
29. prosince • 18:51

K tomu bodu e)Já opravdu nevím, kde se v lidech bere pocit, že když někdo jiný má Bentley nebo Lamborghini, tak je to pro něj samotného ukazatel movitosti. Znám lidi, co vlastní Rolls-Royce a je jim ukradené, co si myslí ostatní účastníci silničního provozu. Pro ně je důležité, že je to značka, kterou chtěli - obdivovali.

bzzz
29. prosince • 19:46

Melo byt c) (za e] ani nedava smysl) a souhlas.

xf
29. prosince • 16:45

c) Ve skutečnosti je to stejně jen iluze výběru, i u té Škodovky a podobných. Proč? Chceš klimatizaci, ale nechceš švindlchrom v interiéru? Stejně si ho objednáš, protože samotná klima je za 20, kdežto balíček "freš" klima + švindlchrom je za 10...b) Nechápu o čem se to kolega vlastně baví? Který výrobce prodává plnohodnotné čtyřkolky? No když pominu auta určená k něčemu jinému, jako třeba Lada Niva, tak kdo?
Ostatně i kdybych bral jako čtyřkolku Haldex, tak kdo nabízí ve stějné kategorii takové auto lepší a levnější? Ono je to prostě o tom, že Subaru je specialista na čtyřkolky, a na to se sostředí. Takže ušetří v dané kategorii na vývoji, i na výrobních nákladech, nevyvíjí auto se dvěma podvozky.
No a kdo čtyřkolku nechce, či nepotřebuje, pro toho jsou jiní výrobci. Prostě jiný sport a jiné hřiště.

stealth01
29. prosince • 18:31

Otázka je, proč chceš čtyřkolku a jak často ji využiješ. Já jsem měl pět let zadokolku a najel jsem v ní 189 tisíc kilometrů. Ani jednou jsem se neocitl v situaci, kdy bych využil pohon všech kol. Dneska je všechno přístupné, veškeré veřejné cesty jsou sjízdné.
A samozřejmě proti Subaru je tady Audi s quattrem, které prostě přišlo na trh první v roce 1980 a až o šest let později přišlo první Subaru. To je hlavní konkurent, protože Mistubishi to už bohužel vzdalo.
Jinak sláva Subaru, že drží STI. U výše jmenovaného Mitsu to už vzdali.

Skuby
2. ledna • 15:18

Tak vám nevím, já čtu Leone s přiřaditelným v USA od r. 1974. Takže ne o 6 později, ale o 6 dřív než audi!

Anca
30. prosince • 0:24

S quattrom - klasickym torsenovym, nemam ziadny problem :)
AWD preto, lebo fakt chcem ist tam, kde chcem ja a nie auto a skor tie vyzvy vyhladavam :)
Dnes som behal po horskych chatach, par prednokoliek to vzdalo. Sa cudujem, ze tam vobec sli (napr. nizka sportova Mazda, Ackovy Mercedes a podobne...)Bohuzial ta cesta naspodu bola upravena (dokonca nasolena, co nenavidim, teda plechy na aute), tak im nedoslo, ze ta znacka retaze tam nie je dole len tak. Hore sa uz trochu triedilo zrno od pliev, len bohuzial tych krasnych 10-15 cm snehu presli pluhom, tak tam bol tvrdy ujazdeny snehovy podklad. Takze sa zubami nechtami drzali a vsetko brzdili. Hore a najma dole.
Ja vybaveny retazami (v kufri), vyprostovaci pas, lano, 10kg technickej soli, 2 skladacie lopaty, spickove nove gumy a oni si idu ako na vylet :) Samozrejme nic z toho nebolo treba. Len som myslel, ze bude lad na ceste.

bzzz
29. prosince • 9:00

Fandove do aut to s ohledem na 4pohon, boxery a 'design' budou ;-) Vydelavat chce/musi kazdy. Japonci resp Americane to (design, ceny, spotrebu, pouzitelnost) vidi jinak nez evropane natoz Cesi. Budme radi, ze je stale z ceho vybirat.

kari
29. prosince • 9:42

Tak zrovna Subaru se dalo poslední dobou cestou výběru. Nevybereš si motor ani převodovku. "tady máš něco...MAX průměrného" a nazdar. S chvalozpěvy o podvozku jim to dlouho nevydrží, pokud se jejich filosofie přibližuje faktu jeden motor jedna převodovka.

Marex
29. prosince • 17:48

Ono je to hlavně tím, že pro Subaru není prioritní evropský trh, natož nějaká ČR, ale USA a Japonsko. Je to sice na druhou stranu škoda, že si kromě výbavy nelze nakonfigurovat už ani motorizaci, kromě benzínu a nafty u některých modelů a od Levorgu už ani převodovka. Za to, ale můžeme poděkovat i EU a dovozové politice a fabriku tady Subaru nikdy mít nebude, protože se jí tady vyrábět auta nevyplatí a lowcosty nikdy vyrábět nebude, protože ji zatím k tomu nic nenutí.

Marex
29. prosince • 0:00

Není ta absence rezervy spíše tím, že by se tam plnohodnotná rezerva již nevlezla a dojezdovka u Subaru s automatem nelze použít, bez poškození převodovky? Aspoň tak tomu bylo zcela běžně u HDM převodovky a pochybuji, že by to u CVT bylo jiné.
Také otvor pro přepravu dlouhých předmětů v opěradle zadních sedaček má význam hlavně u sedanu, kde je problém sklopit zadní sedačky. U kombi nebo hatchbacku se normálně sklopí zadní opěrák a je to vyřešeno a taky by mě zajímalo, co je dle autora zastaralého na poměru sklápěných sedaček 60:40, což považuji stále za nepřekonaný ideál. Zadní roletka je taky prostě léty ověřená klasika a hlavně zadní roletky jdou u Subaru sundávat celé jednou rukou. Ať si autor zkusí vzpomenout na sundávání roletky třeba v takové Octavia I combi, to bylo vždycky za trest a nedivil bych se, kdyby to ve stejném duchu pokračovalo i u nejnovějšího modelu. Zaráží mě, že zde od autora testu nepadla dosti podstatná věc a tím je stále naprosto perfektní výhled z vozu oproti jiným evropským značkám, kde se na tohle už bohužel nehraje.

Dzordzik
28. července • 19:02

60:40 a nepřekonaný ideál? prosím? To jako fakt? Dementnější rozložení neznám. Sám mám auto ve kteérm to tak je a pak druhé, kde je to každé zadní sedadlo zvlášť. Co bych dal za to, aby i moje první auto to tak mělo ... Je to jenom výrobně levnější, nic víc.

Tycoon
29. prosince • 22:49

Nepřítomnost rezervy je pravděpodobně dána filosofií značky. Většina prémiovek rezervu nemá a Subaru se zřejmě chce zařadit do této skupiny.

Anca
29. prosince • 1:05

Blbost, dojazdovka nic nema s CVT. Napr. Forester ma dojazdovku. Podstatny je priemer kolesa a ten +/- sedi. Male rozdiely kratkodobo nie su problem.
Spravna pripomienka s tym vyhladom. Plati to prakticky o vsetkych modeloch.

Marex
29. prosince • 17:40

Psal jsem o starším automatu typu HDM a ne novějším CVT Lineartronic. Nicméně by mě velmi překvapilo, kdyby CVT převodovce úzká dojezdovka nevadila. U viskózních spojek vs. HDM převodoky je problém už při rozdílném ojetí pneu na přední a zadní nápravě a výrobce v manuálu k vozidlu dokonce upozorňuje i na správné tlaky ve všech pneu v souvislosti s poškozením automatické převodovky. Ono není problém pouze průměr kola, ale jeho šířka, na to pozor ;-)
Pokud si tam někdo flákl dojezdovku, tak to ještě neznamená, že je to v souladu s tím, co uvádí výrobce vozu v používání vozidla.

Anca
30. prosince • 13:53

" pochybuji, že by to u CVT bylo jiné" - takze som na to reagoval. Neviem, preco by mala byt sirka problem, dolezite su otacky, cize priemer kolesa. Okrem toho rychlost je vtedy limitovana. Dojazdovka je pri CVT Foresteri od vyroby, nikto si tam nic nemusi davat sam.

Marex
30. prosince • 17:59

Mimochodem valivý odpor bude mít větší šíře pneu, než tenčí a bude určitě hrát svou roli u elektroniky pro automatickou převodovku. Netvrdím ale, že je to automaticky stejné u CVT, protože tento typ převodovky nemám, ani jsem manuál k obsluze tohoto typu převodovky zatím nečetl, ale u staršího automatu HDM jsem si tady i u té šíře pneu 100% jistý, tím spíše, že to i výrobce uvádí v manuále k obsluze vozu.

šofér
28. prosince • 20:38

jedné věci nerozumím, právě jsem se dočetl, že koruna k dolaru posílila v roce 2017 o 18%. Subaru se vozí za dolary z Japonska, proč tedy tot onen ív českém ceníku zohledněno?
Frey se zase chová jako ....

Vasek
28. prosince • 20:52

Co vím, tak se auta vozí do Evropy za dolary, ale Frey ČR je kupuje za € z Belgie. A kurz € vůči dolaru se pohl jen o nějakých 5%. Dalším důvodem je, že Subaru nemá potřebu v Evropě prodávat více aut. V USA se koupí za cca 23 dní tolik Subaru co v Evropě za rok.

šofér
29. prosince • 8:49

jenže se na to můžeme dívat i obráceně- díky cenám se v Evropě Subaru málo prodává, zatímco na oceánem jsou ceny srovnatelné.
Do Belgie vozí auta kdo, samo Subaru?

Anca
29. prosince • 10:57

V US maju zavod a cenova konkurencia na trhu je vacsia.

Anca
29. prosince • 1:07

Pokial viem, este nedavno boli do EU dovozcovia Taliani a Nemci (ak si dobre pamatam).

chytrak
28. prosince • 16:51

Jsem zvědav kdo by chtěl takovýho žrouta jako první nebo druhý auto do rodiny. Já teda ne. A jako auto pro zábavu na víkendy to taky být nemůže, na to jsou jiný, hezčí a lepší. Takže vlastně nepoužitelný auto, což je vlastně škoda, jinak to dle testu působí sympaticky.

Anca
29. prosince • 0:59

Ano, toto presne je ta "logika", preco chvalabohu toto auto nema kazdy chytrak.

Vasek
28. prosince • 17:14

Použijí slogan alfistů . . . Nekupuj si opici, když nemáš na banány.PS: Tímto neshazuji lidí co nemají peníze ať na jakékoli nové či ojeté. Vždy všem přeji hlavně ať jezdí bez nehod a mají auta v pořádku.

Marex
29. prosince • 0:34

To je sice pravda, ale kompromisy existovali a tím bylo tady LPG. Pro mnohé díky jejich neznalosti o LPG u Subaru sprosté slovo a pro druhé, třeba mě spojení do jednoho ideálu auta. V benzínu bych Subaru ale živit nechtěl. Jako druhé auto do rodiny, které nebude mít velké roční nájezdy proč ne, ale za tu prodejní cenu si to pořídí jako další vůz do rodiny (druhé, třetí) v ČR málokdo.

Aladin
28. prosince • 17:36

Chytrák má bohužel pravdu. U vozu za 800tis kouká drtivá většina lidí na spotřebu. Za 8-9l v této cenové hladině nikdo jezdit nechce. I dražší Outbacky jsou většinou v naftě. Není to pro každého. Kdyby se tu jezdilo za ceny paliva co mají ve zbytku světa, tak to jistě všichni rádi vyzkouší. A je škoda, že není na výběr též 1.6t.

Anca
29. prosince • 1:02

Je to prave naopak - Outbacky sa predavaju v abs.vacsine ako benzin a je to na to auto idealna volba.
Rozdiel 1-2l/100 je pri ostatnych nakladoch na auto uplne zanedbatelny. 1.6T by o moc nizsiu spotrebu nemala.
Permanentna 4x4 nieco stoji.
Kto na to nema, nech to neklupuje, jednoduche. Mi to pride len ako vyhovorka.

Lukáš
16. března • 11:12

Hlavně vubec nesouhlasím se spotřebou. Znam člověka co jezdí dlouhodobě 7.4 a to prosím auto má najeto jen 5 tisíc.
Já osobně jezdím s XV a 2 litrem od 6 do 8 cca, Město pak cca 9 a to vše v zimě a na zimních pneu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Josef
19. prosince • 16:52

Souhlasím s Lukášem, já jezdím se svou 110 k Imprezou v létě při běžné jízdě dlouhodobě za 7,2 až 7,4 l na sto. V zimě to samozřejmě stoupne na 8,0 až 8,6 l na sto. Auto má manuál a redučku. Nicméně uvažuji o nové Impreze s dvoulitrem a tím automatem, prý je to na normální jízdu pohodové, nevím, nemám zkušenosti. Vím jen to, že subaru měnit nebudu. čao všem

Vasek
28. prosince • 18:21

U auta za 700 tisíc nejde koukat na spotřebu. Jak nemáš na provoz a údržbu tak si auto nekupuj. Já to mám rodinné auto, protože prim by dle mého měla hrát bezpečnost.

Aladin
28. prosince • 19:32

Proti tvému názorů nic nemám. Já sám kdysi jezdil Almerou 1.8. Jako nová jezdila za 7.8, když jsem ji dával na 150tis pryč, papkala už 9. Chtěl jsem motor, který jede a nechrochtá. Píši jen co vidím kolem sebe. Litr spotřeby kvalitního paliva dělá zhruba 3000-3500 Kč na 10tis km. Když dáš 20tis ročně, za pět let to máš 30-40 tis Kč na 1 litr spotřeby a za nic. To je 4% ceny vozu a stále pouze na 1l paliva. Drtivá většina lidí nebere vůz jako svoje hobby, ale jako nutnou věc, která slouží. Tak chtějí mít náklady na minimu. Oni samozřejmě na to palivo mají, ale nechtějí do něj investovat.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
bzzz
29. prosince • 8:51

Drtiva vetsina nema (na) auto resp Subaru za 700 tisic, takze asi tak. Lide utraceji (mnohem) vetsi castky za zbytecnosti ci nekvalitni zbozi/sluzby - uz jen koureni (krabivka za cenu 2 litru). Samozrejme kazdy usetreny litr je fajn (i s ohledem na zivotni prostredi), ale rozdil litru je asi to posledni, co by mne zajimalo.

Vasek
28. prosince • 20:41

U mne hraje dost podstatnou věc skutečnost, že služebně v rapidu nájezdím cca 8 tkm měsíčně (jezdí se mně v něm dobře). Soukromou jízdu si chci holt vychutnat na pohodu a klid.

bzzz
28. prosince • 18:09

Jak proboha souvisi spotreba s cenou auta potazmo cenou phm ve svete a u nas?

stealth01
28. prosince • 16:47

Tak já jsem dočetl po "desítky procent" a "stovky procent proti stávajícím modelům".
Kapitolu o chirurgicky přesném řízení bych asi nedal... :-D

Vasek
28. prosince • 13:24

Chválím pěknou recenzi.
A doplňuji zkušenosti se spotřebou při běžném denním ježdění (najeto 2800 km):
Město 9l
Mimo město 6.8l
Kombinovaná 7.6l
Ostrava Praha 7.9l po dálnici
Praha Ostrava 7.2l přes Hradec Králové
Blbnutí pro emoce a požitek 11.8l

stealth01
29. prosince • 18:49

Jinak moc díky za ten komentář o reálné spotřebě u reálného majitele. Ta spotřeba je fajn. No hlavně ať slouží, náš rodinný Forester má 135 tisíc kilometrů a musel bohužel neplánovaně do servisu kvůli tomu, že se rozpadlo ozubené kolo trojky v převodovce na dva kusy. Jinak pohoda, jen nějaké drobnosti.

honziss
28. prosince • 21:40

Ahoj, kolik to toci otacek a zere benzinu pri ustalenych 140ti po rovine?

Vasek
28. prosince • 22:04

Při 140 fakt nevím (nesledoval jsem). U ručičkových 130 po dálnici spotřeba na rovině cca 7 litrů a cca 2400 otáček. Nepíšu si to, tak je to spíše odhad.

honziss
28. prosince • 22:31

Ok, diky za info. Je to pro me dulezity. Takze odhadem, kdyz pojedu D1 na tempomat 150, tak se to do 10ti litru v prumeru vleze?

Vasek
28. prosince • 22:43

Asi jo. Já to 150 zatím nehnal. Jak jsem psal, tak Ostrava Praha po dálnici 7.9l v zákonných limitech.

chytrak
28. prosince • 16:41

Nic proti subaru, ale ty spotreby budou evidentně zásadní slabinou celého auta. Je to jak z roku 1985.
Spotřeby Golf TSI 110 kW DSG:
Město 6,5
Mimo město 5,5 (ale dá se pod 5)
Aktuální kombinace 6,2 (s převahou města)
Rychlá jízda 7,5-8
Hodně rychlá jízda do 10l
Praha - Brno 5,5
Brno -Praha 6,2
Nový vůz najeto do 2000km
Chápu, že subaru není jen o spotřebě ale rozdíl 2,7 l/100km vůči průměrné spotřebě v testu je fakt masakr. U auta nižší střední třídy. :-O

Marex
29. prosince • 0:25

Je potřeba si především uvědomit i některé podstatné věci.
1. 4x4 AWD
2. Automatická převodovka.
3. Atmosféra typu boxer bez turba a tato konstrukce motoru nevyniká zrovna nízkou spotřebou paliva,.
Výrazně ale tato konstrukce přispívá ke zlepšení jízdních vlastností celého vozu. Samozřejmě Subaru nabízí i přeplňované boxery, ale díky emisním normám se do Evropy nedostanou.
Určitě by ale více slušela Impreze oturbená 1.6 z Levorgu. Otázkou ale je, o kolik by pak byla dražší, když už teď ta startovní cena není zrovna ideální.
Kdysi ta spotřeba šla u některých motorizací Subaru úspěšně řešit LPG, což už dnes je úplně pasé a nedoporučuje to ani výrobce Subaru, bohužel.

xf
29. prosince • 10:56

Dodal bych:
4. Nižší životností. Problém je mazání. Bohužel, takové případy zničeného motoru znám, u prasácky i vzorně servisovaných. Takže ten motor nebude "věčný" asi ani bez turba.
No, je to něco za něco.

Marex
29. prosince • 17:22

To bylo myšleno ve spojitosti s příspěvkem kolem příliš vysoké spotřeby ve městě.
Problém s mazáním motoru u Subaru u atmosférického benzínu, tak to slyším prvně. Na takový problém jsem nenarazil ani v české komunitě vlastníků Subaru, ani ve svém okolí. Pokud nemáš na mysli dosti choulostivé naftové boxery.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
xf
29. prosince • 20:59

Ne, výhradně benzín. Například Forester 2.0, kupovaný nový, vzorně servisovaný, majitel ho nikdy za studena nehonil atd., a něco po 200.000 zadřený. A není takový jediný.
Další problém je i poněkud nevyrovnaná kvalita. Jsou ročníky, co drží, a jsou ročníky, co dost odchází (což bohužel dopředu nemáš jak zjistit). Pístní kroužky a s nimi motor. Outback například.

Marex
30. prosince • 17:44

Tak o tom jsem zatím neslyšel. Ale setkal jsem se s tvrzením jednoho mechoše (prakticky ale žádný případ neznám), že boxery jsou náchylnější k pozvolnému opotřebování, díky svoji ležaté konstrukci, tak jestli tohle nebyl ten problém, nebo také se na tom mohl podepsat únik oleje, prodloužené intervaly jeho výměny, nebo špatný typ oleje. Neznáš přesnou příčinu co vedlo k tomu zadření u toho Forejse? Nedal do toho třeba nějakou sračku pro dekarbonizaci motoru a zanesli se mu mazací kanálky?
Mám Lego 2.0R / 121kW, r.v. 2007 origo LPG BRC a má najeto lehce přes 167 tkm. Motor si přede, olej je čistý i při výměně po 10 až 12tkm, ani žádný únik oleje. Používám už pouze Sunoco Synturo Sportivo 5W-50 a je lepší než často doporučovaný Total Quartz Racing 10W-50. Nicméně Subaru jsem si začal vážit ještě víc a musel bych smeknout před konstruktéry, když jsem až při cca. 158tkm začal při dálniční rychlosti pociťovat menší vibrace ve volantu, ale auto stále sedělo v zatáčkách, jako přibité a to si ty zatáčky vychutnávám. Musel jsem udělat výměnu čepů, stabilizátorů, silenbloků a tlumičů, vše bylo totiž stále původní a přesto auto s tím nemělo až na výše uvedené mírné vibrace volantu žádný problém a dokonce to nebyl problém ani na STK a to už to řízení začalo dělat :-D. Tohle být u evropského auta, už to slyším na každé díře a neudržím auto na dálnici jednou rukou na cestě. Pro mě neuvěřitelná výdrž a kvalita konstrukce až předimenzované přední nápravy.

Dzordzik
28. července • 18:57

Mno, až sám se Subaru jezdím a jsem Subaru pozitivní, zrovna to co píšeš moc pravda není. Mám doma už 12 rok Fiat Grande Punto, MY08, ke dnešku najeto cca 180 tisíc a to na 17kách, což je na tak malé auto velikosti Fábie velké a těžko kolo a teď se podrž. Na podovozku se nikdy NIC nedělalo, opravdu nic. Až teď jsou malé vůle v horním uložení tlumičů, což se nijak za jízdy neprojevuje ale já o tom vím, tak to budu řešit dřív, než se to začne projevovat za jízdy. A to je to Fiat, jak by někdo mohl říct (kdo s novějšími Fiaty nikdy nejezdil) a celé roky ježděné denně po moravských rozjebaných cestách...

xf
31. prosince • 1:25

Ti říkám, vzorně servisované, přesně dle příručky. Žádné experimenty a "vylepšení". Ale zeptám se majitele, až ho uvidím, jestli něco vyšpekulovali. Při jízdě na silnici.Jinak další případ zadřeného, tam stačila chvilka náklonu ve škarpě a tůrování, jak se snažil vyhrabat. Ne moc dlouho, a bylo po něm. Prý speciálně na ten náklon jsou háklivé.
Ono vůbec ten terén jim nesvědčí, zvláště předním sklům. Už jsem viděl několik kusů, kde majitel vjel na elsní cestu s kolejemi, ono subárko jede, ale kroutí se... a krásná, pokaždé stejná prasklina předního skla. Vodorovně s dolním okrajem, rovnoběžně cca 10 cm nad ním, cca 1 m dlouhá, na obou koncích stočená k okraji.Mimochodem, zcela obecně k tomu oleji. Plně syntetický oleje za necelé 2 stovky/litr? Mám pocit, že prodejce nás houpe. No ono je to jedno, podstatné jsou ty výměny 10-12.000, což je podstata dlouhé životnosti. Ne značka oleje a specifikace nad požadavky výrobce.

Vasek
29. prosince • 1:50

Co vím, tak italský importér zvažuje do imprezy od my19 montovat CNG. Jak to ale chce provést netuším.

Tycoon
29. prosince • 22:42

To nevidím reálně. Když výrobce nenašel místo ani pro rezervu, tak pochybuju, že importér najde místo pro CNG nádrže.

Marex
29. prosince • 17:07

Tak Italové jsou v pohonu na plyn průkopníci a stále tam velmi frčí, díky citelnému zmenšení daňové zátěže z provozu vozidla. Otázkou ale je, zda je to pouze vlastní aktivita prodejce typu něco tam dáme, nebo to řádně otestuje s vyšším km proběhem a také s požehnáním Subaru, jak se to dělalo dříve v případě LPG. Na takovou vlastní aktivitu dealera v ČR dojelo třeba Mitsubishi , když prostě nechali namontovat dodatečně LPG do aut a nabízeli to jako auta s LPG a lidem se začali srát motory.
Nicméně, abych se vrátil k CNG, tak tohle je třeba pro mě mrtvá větev, protože tento pohon na rozdíl od LPG má více uživatelských negativ, než pozitiv a než CNG, to už raději hybrid.

Vasek
28. prosince • 17:09

Spotřeba v testu je nereálná. Jak už jsem někde psal, tak mám pocit že čeští novináři si moc nerozumí s cvt převodovkou (chápu je protože na cvt si člověk musí zvyknout a na to nemají čas) . Viz většina testů Levorga, kdy uvádí spotřebu v průměru kolem 11l a většina řidičů se pohybuje mezi 8 až 9 litry. Dále je třeba si uvědomit že impreza je atmosféra a já měl u Opla Meriva 1.4 74kW průměrnou spotřebu 6.7l.

R2
30. prosince • 21:11

To je tezke, novinari obcas behem testu ta auta trosku potrapi, nakonec i v testu pisi, ze slo o sviznou jizdu a vy naopak v diskusi priznavate, ze po dalnici jezdite spise pomaleji.
Mne naopak pripadaji neuveritelne nizke vami udavane spotreby. S tak nizkou spotrebou, jako mate v Subaru jsem byl schopen pravidelne jezdit pouze s naftovym autem. Vse ostatni spotrebovalo vic, i kdyz to byla casto mnohem mensi a lehci auta s mene vykonnym motorem a bez 4x4.

Dzordzik
28. července • 18:52

Jezdím s Levorgem s 1.6T už třetí rok a velmi jsem si na tu převodovku zvykl a nedám na ni dopustit. Pro řidiče, kteří nemají potřebu se někam hnát a do města nebo na to stoupnout si na dálnici je asi nejlepší možná. nedávno jsem jel od Kroměříže do Prahy a u cedule Praha jsem měl spotřebu 5.6l. Ale to jsem jel dálnici kolem stovky a orpavdu jsem se snažil je tna spotřebu. Pokud jedu na tempomat, tak je to 7.4 a pokud na nohu a zase tak moc se nehlídám ale jedu rozumně, tak 6.4l. Základ je jezdit hlavou, předvídat, nikam se nehnat a jet s provozem. Stejně člověk nic nenaspěchá. Já chci hlavně dojet a cestu si užít, i když to možná vzhledem k tempu zní divně. Na užívání si občas udělám radost v STI.

Vasek
30. prosince • 23:18

Rychlostní limity dodržují jak z důvodu bezpečnosti, tak z důvodu nutnosti protože mne auto živí.
Za dobu co jezdím jsem se naučil jak plynulé jízdě, tak předvídat a vycítit situaci na cestě. I přesto mám pocit, že jezdím svižně (průměrná rychlost u mé imprezy je 54 kmh).
V poslední době jsem jezdil např. s o3 na cng v průměru za 3.5kg a rapidu 1.6tdi za 4.2l.
Když jsem jel na spotřebu tak úsek Bohumín - Mosty u Jablunkova za 2.9kg u cng a Kutná Hora - Ostrava za 3.9l u Rapida.

stealth01
30. prosince • 22:13

Mně se zase zdá i Vaškova spotřeba dost vysoká. Píšeme skoro rok 2018 a jezdit v nižší střední za 8 je prostě moc.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
bzzz
31. prosince • 9:28

Myslim, ze v Subaru moc neresi, do ktere kategorie Imprezu lidi/odbornici zaradi a jak si povede ve spotrebe proti mainstreamu, stavenemu s trochu/dost odslinym zamerem (libivost, spotreba, prakticnost, kufr, moderni vychytavky atp).

R2
30. prosince • 22:36

Na druhou stranu permanentni ctyrkolka, dvoulitrova atmosfera a hmotnost atakujici 1,5 tuny, to neni v nizsi stredni tride uplne bezne.

stealth01
31. prosince • 5:41

To je pravda. Hlavně absence turba může dělat problém, motor je potřeb pro jeho výkon držet v určitých otáčkách. Tím nechci říct, že přeplňovaný motor bude vždycky úspornější. Při potřebě výkonu okolo maxima si myslím, že dokonce atmosféra bude mít se spotřebou navrch.

Vasek
28. prosince • 16:59

Nepsal jsem tu spotřebu kvůli tomu abych ukázal jak je toto auto šetřílek, ale aby v diskuzi zazněl pohled běžného uživatele. Taky tu můžu napsat že jsem se svou Oktávkou jezdil v průměru za 3.5 kg Cng a se služebním rapidem jezdím za 4.2 l nafty. Navíc je Subaru pohon 4x4 a o sto kilo těžší.

stealth01
28. prosince • 18:54

No vidíš. Ja mám permanentní čtyřkolku, dvě a půl tuny, V8 se 435 koňmi a jezdím za devět dlouhodobě. Umí vůbec Subaru udělat úsporný motor? Otec má Forestera a jezdí za 11.

Vasek
28. prosince • 19:12

SQ7 ale v naftě.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
xf
29. prosince • 0:17

9 l v naftě, vzhledem k vyššímu měrnému spalnému teplu paliva, odpovídá téměř 12 litrům v benzínu. Takže žádný zázrak.
(Podobně má například LPG vyšší spotřebu, protože nižší měrné spalné teplo propan butanu).

stealth01
29. prosince • 6:41

Nooo, žádný zázrak. Jak jsem psal, to auto má 2,5 tuny a permanentní pohon všech kol. K tomu velkou čelní plochu a čtyřlitrový osmiválec. Pokud já vím, tak třeba benzinové Range Rovery s V8 rozhodně za 12 nejezdí.
Navíc, to je průměr i s městem. Dlouhé trasy dokážu jet za 6,5.

xf
29. prosince • 10:51

Ten čtyřlitrový osmiválec bych jako omluvu neuváděl. To, že tam někdo dal několikanásobně předimenzovaný motor, určený pro něco zcela jiného - tahání těžkých nákladů (přívěsy apod.), což ty zcela zjevně neděláš. Také ta čelní plocha je informace neinformace. Ono také záleží na cx a ještě více na rychlosti jízdy. Přičemž srovnáváš s opět neznámo čím. Atd.Takže jediné co jde říci positivního, že ten nesmyslně předmenzovaný motor má předpoklady pro dlouhou životnost. Předpoklady, ne jistotu.

stealth01
29. prosince • 18:32

No snad vydrží, to auto nikdy nechci prodat. :-)

stealth01
28. prosince • 19:24

No tak jinak. Za deset se dá jezdit v nové 540i, což je šestiválec v benzinu, 1800 kg a pripojitelny pohon všech kol.
Ja nemám nic proti Subaru, naopak, ale na spotrebu by se měli zaměřit. Bohužel zákazníci v podstatě na tohoto výrobce nevyvíjí tlak a jsou jakoby spokojeni (viz poznámka o rezignaci - opice a banány).

Vasek
28. prosince • 19:50

Ale já jezdím za 7.6l. Impreza mně plně vyhovuje při zohlednění všeho. Neříkám že je nejlepší ale mně nejvíce vyhovovala při výběru. U koupě jsem zvážil všechny + a - a věděl jsem do čeho jdu.

ACE
29. prosince • 16:22

Při srovnání s O3, DSG 4x4 je ta spotřeba ještě dost pěkná, Oktávka je průměrně tak na devíti při jízdě na pohodu.

Vasek
29. prosince • 16:42

Leon 1.8tsi 4x4 dát průměr 7.8l, ujeto cca 3 tkm

ACE
29. prosince • 18:48

To jde s Oktávkou taky, mimo město, mimo dálnici, hodně zlehka našlapovat. Těch 9 je hodně rozumná jizda v kombinaci, při trochu šlapání na plyn (žádný závodění) to jde na 11. S předchozí dvojkou, předohrabem v manuálu, to šlo bez problémů o 2l míň. Obojí motorizace 1.8

stealth01
28. prosince • 20:10

V pořádku, ja to nehodnotím. Je krásné si udělat radost novým autem, ať už je to jakákoliv značka.

Vasek
28. prosince • 21:07

Díky.

Peto
28. prosince • 16:32

No vidíš a ja na 1,6t priemer 6,6. Stovka za 7,5s a miesta mám v aute určite viac...

Dotaz
28. prosince • 17:29

Co je to za typ auta?

jean
28. prosince • 13:51

Jaké to má pocitovo pružné zrýchlenie? Nenervozí to pri zrýchlovaní?

Vasek
28. prosince • 13:59

Zrychluje to plynule na rozdíl od automatu s dsg, kde to nakopne. S předjížděním nemám žádný problém. Papírové hodnoty zrychlení odpovídají reálu a nezáleží na zručnosti řidiče jako u manuálního řazení.

stealth01
28. prosince • 16:49

Kluci já nevím, kde pořád berete tu šílenost, že DSG kope a cuká. Píšeme rok 2017 - skoro 18.
DSG se chová v posledních modelech různých značek (pod různými názvy zcela standardně). Nestalo se mi třeba s M3 F80, že by automat nějak cukal nebo škubal...

Vasek
28. prosince • 17:17

S cukáním má zkušenost u Fabie 1.2 81kw dsg. Leona 4x4 1.8tsi dsg. M3 je i na Imprezu vyšší dívčí.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
stealth01
28. prosince • 18:51

Tak třeba Ateca s DSG. Testoval jsem se sklenicí vodky a hladina se při rozjezdech ani nehnula.

ACE
29. prosince • 16:20

Ale třeba s O3 je to děs, škube a jízda po městě je neštěstí, s těma zoufalejma prodlevama při rozjezdu.

Vasek
28. prosince • 19:34

S atecou mám jen menší zkušenost a zkušební jízdu jsem nechtěl testovat na hraně. Stačilo mi, když jsem se zeptal zda si jí můžu vyzkoušet v terénu a prodejce měl děs v očích. Ateca byla taky v něm hledáčku ale čekací doba 18 měsíců na mou konfiguraci by byla vražedná.

jean
28. prosince • 13:50

Na dvojliter s automatom slušné.

bzzz
28. prosince • 13:08

Otravnou rutinu z rizeni delaji u nas predevsim precpane rozbite silnice a nebezpecni magori na nich.

Vasek
28. prosince • 13:19

Plně s tebou souhlasím. Bohužel ti magoři blbnou ještě více ve chvíli, kdy si chtějí zvýšit ego tím, že "trhnou" Subaru.

Stan
28. prosince • 18:38

Trhnout sračku, která je pomalejší jak 20 let stará auta s podobným výkonem je opravdu masturbace ega...

Lojza
28. prosince • 21:26

take bych to tak videl, 156 kobyl z dvojlitru, ach jo. Pekna sracka.

xf
28. prosince • 23:46

156 kobyl z ATMOSFÉRICKÉHO dvojlitru splňujícího EURO 6 není vůbec špatné.
No a hlavně Subaru nikdy nebylo o kobylách, ale o podvozku.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Marex
28. prosince • 23:52

Tohle těmto typům nemá smysl vysvětlovat, protože dokud se se Subaru neprojedou, tak to nedokážou pochopit a stále budou plácat něco o koních a jaký to má podvozek, je jim úplně jedno až do první zatáčky ;-)

xf
29. prosince • 0:11

Podle mě je tahle Impreza velmi zajímavá, ale hlavně se základním 1.6. Mě osobně by tam nic nechybělo ani v základní výbavě, a v této kombinaci je cena již docela příznivá. Za plnohodnotnou čtyřkolku se skvělým podvozkem. Nejen pro nadšence, ale i pro spoustu lidí z podhůří, nebo Vysočiny, na denní ježdění.
Podle mě by ta 1.6 i na zablbnutí na okreskách měla v pohodě stačit. A nějaké honičky po dálnici, nebo sprinty mezi semafory, mě nezajímají. (Jsem si kdysi uvědomil, že když to provoz a situace dovolí, tak dálnice, nebo okreska, stejně jedu pořád 120.)Ale to by chtělo tu 1.6 osobně vyzkoušet...

Marex
29. prosince • 0:51

Už předchozí generace Imprezy nabízela slabší motorizace než dvoulitr a byla to kromě toho dvoulitru bída a nechtěl bych to a to mám vozy Subaru rád. Na nějakou klidnou jízdu bude ta základní 1.6 asi stačit, ale předjíždění bude zřejmě adrenalin. Ta 1.6 by měla mít papírově menší spotřebu než 2.0, ale to je tak vše. Jak jsem psal níže, ideál by pro tu Imprezu byla oturbená 1.6, co se u nás nabízí v Levorgu a i na ten stačí a kdo tvrdí že ne, tak v něm nejel.

xf
29. prosince • 10:44

No tak na předjíždění to jistě nebude. Jenže to by nejspíš byla jediná vada... která většině lidí vadit nebude. Protože s dnešním provozem nějaké velké přemýšlení stejně většinou nemá smysl. Mám vyzkoušenu trasu 35 km, kde když někdo s velkým rizikem, pro sebe i ostatní, na začátku někoho předjel, tak jsem ho i s klidnou jízdu viděl u semaforů před nájezdem na dálnici. Pokaždé. Takže co za ty desítky km ušetřil? Obvykle desítky sekund, za cenu zcela zbytečného rizika a o desítky procent vyšší spotřeby a opotřebení vozu.
No a na jízdu zatáčkami to bude mít jen minimální vliv - tedy za předpokladu, že ten variátor půjde v ručním režimu točit, a motor na to bude mít charakteristiku. Proto píšu, že by to bylo nutno vyzkoušet.

Marex
29. prosince • 16:54

Neměl jsem na mysli ono předjíždění někde ve městě, to postrádá tady celkem smysl, právě díky semaforům, ale při jízdě na okreskách, kde někteří dokážou projíždět obcí 40km/h, když je tam 50 a za obcí se šinou třeba 80km/h a když je hustý provoz a cesta samá klikatice, tak to vydrží jet za nimi delší dobu opravdu jen málokdo. Nicméně o Subaru v případě jízdy pouze po městě a okolí bych ani neuvažoval, protože tady se absolutně nevyužije potenciál vozu a hlavně se to velmi ekonomicky prodraží (pořizovací cena a spotřeba paliva). Hlavním rodinným vozem je u nás sice stále Subaru, ale jezdím s ním hlavně pouze dálkové a nebo pokud jsou ve městě a okolí stížené klimatické podmínky a nechci jej zbytečně huntovat na popojíždění po semaforech, i když je to automat a v LPG. Na tohle používáme jiné vozidla v rodině.

ACE
29. prosince • 13:35

Naprosto s tebou souhlasím, mám totéž vypozorované na podobné trase cestou do práce, a je to přesně tak, egoističtí amatéři se furt lepí na prdel a předjedou jak jen to jde (někdy i za cenu ohrožení protijedoucího nebo předjížděného) a po 25 km je vidím pár set metrů před sebou. Taky jsem v mládí chtěl hlavně výkon , ale pravdou je, že téměř jedno co člověk má, v dnešní době dám přednost tomu co dobře jezdí, nabušený audi nedojede do cíle o nic dřív než třeba litrová fabie, jsnad na okruhu.

Tom
28. prosince • 14:15

Asi bych nepausalizoval, zrovna pred vanoci, kdy snezilo, jel pravy pruh dalnice na LIberec tak nejak na klid ca 80-90km/h, kdyz vsechny predjizdel bily subaru forester. A co cert nechtel, za ca 8 minut jsme uz kvuli nemu stali, protoze se rozmsrkl po cele dalnici. Takze i kluci se subaru by meli krotit sva ega, je to porad jen auto :-)

Marex
28. prosince • 23:47

Sice si taky užívám levý jízdní pruh, který mi přijde za zhoršených podmínek mnohem bezpečnější, než jet ve vláčku v pravém pruhu, když většina ani neumí dodržovat bezpečný rozestup, tak to dělám se svým Subaru stejně, ale ne za každou cenu. Subaru má jednu nebezpečnou vlastnost, dává nezkušenému řidiči do poslední chvíle enormní pocit jistoty na cestě i při sebehorších jízdních podmínkách. Ale když vidím, některé ignoranty v nových Forejsech a Outbecích, co jedou hlava nehlava, myslím si o nich to stejné, jako pro změnu o předokolkařích šinoucích se v levém pruhu, když je více sněhu a schválně nechtějí nikoho před sebe pustit, protože rychleji než oni, už nikdo jet přece nemůže :-D

stealth01
29. prosince • 18:23

Tak to není záležitost Subaru, ale všech čtyřkolek s permanentním pohonem všech kol. Pamatuji si na moje zapadnutí do pole v Evolution X.

Vasek
28. prosince • 18:26

Blbci jsou všude. Už samotná jízda na sněhu v neprojetém levém pruhu při sněhové pokrývce ohrožuje řidiče v pravém a to odhazujícím sněhem.Bohužel pro některé rádoby rally jezdce je Subaru jak červený hadr na býka a vyloženě provokují k závodu.

stealth01
28. prosince • 18:50

Nikdy jsem ještě neviděl, ze by někoho vyprovokovalo zrovna Subaru. Proboha proč zrovna něco tak rozumného, logického a bezemočního? Není to spíše nějaká představa?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
28. prosince • 19:23

Člověče, dělej s tím něco, nezbývá mi než souhlasit. :-) Jestli mě něco provokuje, tak jedině pitomci za volantem, ale auta ne. Dnes mě trochy dráždila řidička, údajně ženské pohlaví jsou slušní, ohleduplní a vůbec nejlepší řidiči, která po dojetí za mne, mi jakožto poslednímu v koloně, kolona jela po okresce skoro stovkou, byla doslova přilepená na kufru se svou Octavii RS. Sotva viděla přes volant, jak byla malá.

stealth01
28. prosince • 16:51

My tady máme zase experta s černým STI. Bohužel mu to 4x4 není moc platné, fyzika platí pro všechny stejně (nabouraná značka Dej přednost v jízdě)...

Doporučujeme

Články odjinud