TEST Subaru Impreza 2.0i-S: Takhle má jezdit moderní hatchback!

Na našich oblíbených silnicích jsme prověřili famózně fungující podvozek nového hatchbacku od Subaru a zjistili, že s převodovkou Lineartronic se už dá docela dobře žít.
Seznam kapitol
  1. Úvod, interiér
  2. Jízda, výbava, závěr
  3. Kompletní fotogalerie
Radosti
bezpečnost
kvalita interiéru
jízdní vlastnosti
prostor vzadu
Starosti
vyšší cena
hluk od podvozku
vyšší spotřeba paliva
9  /10
Pokračování testu
Fotogalerie57 fotografií
1 IMG_9441.JPG 2 IMG_9442.JPG 3 IMG_9444.JPG

Značka Subaru má sice ve svém portfoliu i  jiné uznávané modely, například Outback nebo Forester, přesto je Impreza stále nejznámější. I sama automobilka přiznává, že v Evropě to platí beze zbytku.

V Česku přesto několik let impreza na trhu přítomna nebyla. To se ale mění až nyní, s příchodem nové generace. Shodou okolností se tak stalo v roce, kdy tento model oslavuje výročí 25 let své existence.

Na rozdíl od některých jiných výrobců, Subaru v Evropě nedává svým zákazníkům příliš na výběr, jaký motor by si přáli mít pod kapotou. A o převodovce to platí jakbysmet. K mání je tedy impreza buď se čtyřválcovou zážehovou šestnáctistovkou, nebo s dvoulitrem využívajícím stejné palivo. Do redakce jsme na týdenní test získali silnější z obou nabízených verzí ve výbavě Executive.

Srovnávací test Mazda MX-5 vs. Subaru BRZ: Jen tak pro radost

Srovnávací test Mazda MX-5 vs. Subaru BRZ: Jen tak pro radost

Subaru Impreza V. generace: Srovnání rozměrů s předchůdcem
Generace V. IV.
Délka [mm] 4460 4415
Šířka [mm] 1775 1740
Výška [mm] 1480 1475
Rozvor [mm] 2670 2620
Rozchod vpředu [mm] 1540 1495
Rozchod vzadu [mm] 1545 1500

Vozy Subaru jsou obecně uznávané pro svoji koncepci pohonu, důraz na bezpečné a snadno čitelné chování během jízdy. O designu se dokonce ani jejich zatvrzelí příznivci obvykle moc nešířili. Například i u nás krátce prodávané Subaru Tribeca se v různých anketách svého času umisťovalo mezi nejošklivějšími vozy světa.

Lidem ve vedení značky však už nejspíše došlo, že i vzhled prodává, a tak nová impreza dostala kabátek, který už rozhodně nikoho neurazí. Nedá se stále říci, že by získávala plejádu ocenění za design, každopádně jde o ale o styl, který podtrhuje sportovnost bez zbytečných příkras.

Mně se nová impreza určitě líbí. Konkrétně například to, že maska chladiče zůstala v rozumných mezích (rozuměj, že na dnešní poměry je spíše malá), světelný podpis díky dennímu svícení navazuje na "hokejku" nad mlhovkami, a na bocích karoserie se nenacházejí žádné zvlněné prolisy. Linie bočních okének je zkrátka příjemně plynulá.

Test Subaru XV 2.0i Lineartronic: Polem nepolem

Test Subaru XV 2.0i Lineartronic: Polem nepolem

Subaru Impreza: Naměřené rozměry interiéru

Šířka v úrovni ramenou vpředu [mm]
1440
Šířka v úrovni ramenou vzadu [mm]
1380
Délka sedáku vpředu (od opěradla) [mm]
500
Délka opěradla vpředu [mm]
650
Max. šířka sedáku vpředu [mm]
480
Délka sedáku vzadu (od opěradla) [mm]
470
Délka opěradla vzadu [mm]
620
Délka kufru [mm]
760
Výška kufru pod roletu [mm]
410
Šířka kufru min. [mm]
1080
Maximální délka po sklopení opěradel [mm] 1710

Ještě většího překvapení se znalci minulých Subaru dočkají v interiéru. Ty tam jsou lacině vyhlížející stříbřité plasty, ovládací knoflíky vypadající jak z rádií v dobách hluboké totality a celkově neuspořádaný dojem. Současná impreza, zejména v testované vyšperkované verzi, vypadá uvnitř fakt dobře.

Například jen málokterý konkurent má kovové lištičky na hranách tlačítek pro ovládání skel bočních okének a kovový vroubkovaný povrch přepínače nastavování vnějších zpětných zrcátek. Líbí se mi zlom na palubní desce před spolujezdcem i rádoby karbonové dekory na dveřních panelech. Jen mi nebylo zcela jasné, proč je tento prvek v předních dveřích leštěný a v zadních matný. Ten matný se mi navíc zamlouval více.

Ergonomie je v naprostém pořádku. Startovací tlačítko je u volantu a je na něj vidět, odkládacích prostor je stejně jako v nejlepší evropské konkurenci a jsou i dobře prakticky využitelné. Tím myslím třeba schránku pod loketní opěrkou, která je mnohdy spíše symbolická. Jen drtivou většinu objemu přihrádky před spolujezdcem zaujímá opravdu hodně tlustý manuál k vozu. Zvažte tedy, zda ho opravdu potřebujete vozit s sebou.

S nalezením ideální pozice za volantem jsem žádný problém neměl. Sedačky se sice nastavují ručně, stejně jako volant, je však k dispozici dostatečně velký rozsah pro podélné i výškové nastavení obou zmiňovaných prvků. V impreze se sedí nízko. Naměřil jsem přední hranu řidičovy sedačky v úrovni 50 centimetrů, kyčle se pak logicky nacházejí ještě o pár centimetrů níže.

Subaru Levorg STI Sport je realitou. Prodávat se začne v červenci

Subaru Levorg STI Sport je realitou. Prodávat se začne v červenci

U Subaru je v poslední době zvykem, že displeje jsou uprostřed palubní desky hned dva. Ten hlavní slouží například pro zobrazení navigační mapy, případně obrazu ze zadní kamery, ovládání rádia a podobně, horní pak v sedmi různých režimech nabízí například údaje palubního počítače, základní navigační pokyny, hodiny, teploměry vody a oleje, kompas a dokonce i náklonoměr.

Displeje jsou dobře čitelné i v ostrém svitu vycházejícího nebo zapadajícího slunce. Teprve pod hlavním displejem jsou klasické analogové ovladače klimatizace a úplně vespod jsem nalezl poněkud utopené USB zásuvky a jednu dvanáctivoltovou.

Vzadu se sedí dobře. Je tu až překvapivě hodně místa. Pokud neměříte přes dva metry jako můj syn, můžete se v klidu usadit i sem. Například já, který měřím 186 centimetrů, si za sebe sednu s jedenácticentimetrovou rezervou před koleny a nad hlavou mi zůstanou rovné čtyři.

Potěší i velký úhel otevírání zadních dveří, díky čemuž se sem poměrně snadno nastupuje.

Sháníte Subaru WRX STI a dodávku? Tento VW nabízí obojí a je na prodej

Sháníte Subaru WRX STI a dodávku? Tento VW nabízí obojí a je na prodej

Vozy Subaru nikdy nebyly kufrovými rekordmany. Je to zkrátka daň za přítomnost čtyřkolky, respektive zadního diferenciálu pod podlahou. Objem se mezigeneračně zvětšil o pět litrů na základních 385 litrů, v kompaktní třídě se však jedná o běžnou hodnotu. Potřeby aktivní rodiny to asi úplně neuspokojí, a tak koupě střešního boxu spolu s příslušným nosičem bude asi nezbytností.

Pod podlahu také už nedostanete rezervní kolo. Musíte se spokojit s lepicí sadou. Také mě zamrzela absence otvoru pro přepravu dlouhých předmětů v opěradle zadních sedaček a dnes už zastarávající poměr jeho sklápění 60:40. Našel jsem však několik knoflíků na bocích nahrazujících klasické háčky, jsou tu i dvě oka pro upevnění těžších předmětů. Roletka je shrnovací, což znamená, že pokud vám při manipulaci vypadne z drážek, budete se asi na toto řešení zlobit. Na druhou stranu mě potěšila její nízká hmotnost a snadná manipulace při jejím vyndávání a vracení zpět.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, interiér
  2. Jízda, výbava, závěr
  3. Kompletní fotogalerie
TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 43 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků