Kapitoly článku:
Větší ve všech směrech
Z níže uvedené tabulky poznáte, že nový Forester oproti svému předchůdci narostl do všech směrů. Vzhled nového vozu je uhlazenější a oblejší. Blatníky jsou vytaženy směrem ven (jejich komplikovaná hrana jistě potěší při případné opravě každého klempíře...), boky jsou jinak hladké, doplněné pouze hrubým prolisem ve spodní části dveří. Sdružené přední reflekory mají oddělené jednotky pro dálková a potkávací světla (ta jsou xenonová, ovšem s klasickou parabolou) a do boků vybíhající blinkry.
Obklady předního spoileru jsou vyvedeny v kombinaci matné a lesklé povrchové úpravy, pouze spodní rohy v okolí kulatých mlhovek jsou z černého plastu. Tento materiál kryje také prahy a spodní část zadního nárazníku v celé jeho šířce. Otěrové lišty na zkoušeném voze chyběly. Jeho interiér byl prosvětlen nejen světle šedým čalouněním, ale především bohatě prosklenou karosérií s velkým, posuvným střešním oknem a záclonou. Zádi dominují sdružená, svisle koncipovaná světla s mlhovkou vlevo a zpětným světlem vpravo. V přímém srovnání nás překvapila jejich mimořádná příbuznost s konkurenčním vozem Suzuki Grand Vitara. Exteriér působí celkově vyváženým a hodnotným dojmem.
Uvnitř
Na zkoušeném voze zaujalo jeho světlé čalounění, kombinované se světlou spodní částí palubní desky. Jejím středem prochází a do dveří zasahuje široký pás z matně lesklého plastu, který uprostřed sklouzává ke spodní části středové konzole, kde hostí ovladače klimatizace. Toto čalounění se bude jistě více špinit, ale bez příplatku lze volit i černý interiér, jenž je pro základní verzi jedinou volbou. Vzhledem ke kategorii vozu snad ani nepřekvapí pohodlné nastupování na vyšší sedadla. Ta jsou vpředu i vzadu rozměrná (snad jen opěráky by mohly být delší), pohodlná a tuhá, i na těch zadních je opravdu mnoho místa ve všech směrech, zvláště pak pro hlavy a kolena.
Pokud vzadu vezete jen dva pasažéry, můžete jim cestování zpříjemnit nejen vyklopením loketní opěrky, ale také dílu mezi sedáky s integrovanými a osvětlenými schránkami a držáky nápojů. Osvětlení modrými LED je přitom přítomno ve většině odkládacích prostorů i před osvětlovacím panýlkem před vnitřním zpětným zrcátekm (příjemné a nenásilné difúzní osvětlení interiéru) a nad prostorem před řadicí pákou. Místa k odkládání jsou i ve všech dveřích, jež jsou v místech loketních opěr čalouněnhy podobným materiálem jako sedadla. V superlativech lze hovořit o velkém střešním okně, jež lze zasouvat do dvojité střechy směrem vzad, případně ručně zaclonit roletou. Ani při vyšších rychlostech není okno zdrojem nadměrného aerodynamického hluku.
Zavazadlový prostor sice oproti předchozímu modelu poněkud ve svém objemu narostl, nicméně je díky zadní rozvodovce a pod podlahou ukrytému rezervnímu kolu mělký. Jeho podlaha je navíc směrem vzad mírně sešikmená, ale je v rovině s nákladovým prahem. Podběhy jsou kryty plastem, za koly jsou v něm výklenky. Za podběhem vlevo jsou výklopný háček a zásuvka na 12V. V rozích se nachází výklopná oka pro uchycení sítě. Prostor je kryt obvyklou svinovací a vyjímatelnou roletou, kterou lze v případě potřeby uložit pod podlahu zavazadlového prostoru. Opěradla se sklápí přímo na sedáky, ale přesto vytváří s dnem kufru rovinu. Díky bohatému prostoru na zadních sedadlech v podélném směru není třeba vyjímat hlavové opěrky.
Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation.
Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.
Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ