Starší model (2.0 5MT WP) jsem měl 2 roky a bylo to vynikající auto - někdy mě až udivilo, z čeho se v terénu dokáže dostat. Klady jsou široce popsány téměř všude a většinou všeobecně známy. Pár drobných (spíše kosmetických) much ale auto mělo: 1) nebylo možné si pořídit kovový kryt ze spodu motoru - ten plastový jsem zničil hned při prvním výjezu do terénu, 2) nepřesné řazení 1 a zpátečky - zejména za studena, 3) jen jediná poloha cyklovače stěračů, 4) volant natavitelný jen v 1 směru, 5) když jsem zapomněl vytáhnout okna, musel jsem jsem strčit klíč do zapalování - některá auta to umí dálkově. Nový model (zase 2.0 5MT) mám pár dní, takže na nějaké závěry je trochu brzy, ale je po všech stránkach větší (což tedy já oceňuji), pohodlnější a dokonce i motor se mi zdá pružnější a úspornější. V terénu se taky zatím chová vzorně a očekávaně....takže čas ukáže...
Musím potvrdit Jardův názor. Nepovažuji se za žádného "srdcového" subaristu, k nákupu staršího modelu Forestra mě před časem víceméně přesvědčila přítelkyně ale za ty dva roky jsem ale pochopil, že jiné auto už bych asi nechtěl. Byl ve všech ohledech skvělý. Pak ale přišel nový model, kterého jsem si zase vlastně všimnul úplně náhodou při výměně jakési hadičky u spojky a zaujal mě tak moc, že... :-)) a zkrátka marná sláva - je lepší. To že ztrácí osobitost mi nevadí, vždyť to JE Subaru a jezdí jako Subaru!!
Petrův příspěvek byl pěkný...výstižný.... i když nemám zkušenosti z delšího užívání starého Forestera a nemohu tedy moc soudit ,byl jsem se s novým projet a okouknout jej in natura.Byl jsem mile překvapen s 2,0 i když měl najeto asi 27 a když jsem dojeli do salonu tak měl 35. Sice nic moc vzdálenost ale projeli jsme přes kostky ,vlečku...serpentinama a samo i hlaďounký asfalt.Jsem spokojen a jak budu mít pro něj kek konci roku hotovou stáj ,tak jsem rozhodnut tohoto koníka tam vzít.Nejsem žádný závodník,zrychlení a spotřeba mi pro pohodovou jízdu vyhovuje...a ostatní vlastnosti taky...jen se někdy divím zhýčkalosti lidíkde hledají setiny sec a pd a jiné maličkosti.V běžném provoze je chlapi stejně nepoznáte.Jen takový postřeh...týden potom jsem zkoušel A4 a soukal jsem se tam nepohodlně.Jo jasně..někdo by řekl ,že srovnávám neporovnatelné..ale proto mne i tento nový model Forestera zaujal...to auto vám prostě musí sednout...a v tomto případě to byl Forestřík.Další věci jsou i jeho praktičnost , dostupnost v terénu a tak dál.......Jsem jím prostě nadchnut a jiné auto mne už nepřesvědčí...mrkněte taky na youtube.com...Subaru forester 2009 jaký psí kusy na různých tratích a površích s ním dělají a srovnejte to s jiným autem.Jsem zvědav na vaše připomínky.Dík za všechny slušné názory .
ahojik, chtel bych napsat Pavlovi a Jardovi, ze jejich pohled na posledni model Forestera schvaluju, protoze je to moc hezky auto a to myslim jak exterierem, tak interierem. Ja osobne toto auto nevlastni, ale az me to dovoli situace, tak bych vubec nevahal, protoze stary ne ze by byl spatny ale tento posledni model je daleko a daleko libivejsi. Jezdil jsem s novym naftakem a dobry, benzin 2,5 to je mazec-parada. dik Pavlovi za adresu youtube-moc pekny. Chtel bych se akorat optat jestli nekdo nema zkusenost s novym modelem Forestera 2,5 automatem, ten by me lakal, ale zda se me 4kvalty dost malo na to ze vsichni pouzivaji 6 nebo 7Preju vsem hodne fajn zazitku s novym Forestrikem. Honza
Přidávám svůj názor. Starý Forestr se mi vždycky velmi líbil, i když jsem ho nikdy neměl (jsme pětičlenná rodina, proto Outback). Je to auto s výrazem a charakterem. V posledních dnech jsem dokonce vážně uvažoval o jeho zakoupení před doprodáním posledních modelů ročníku 2008. Včera jsem si byl ale prohlédnout nový model, zatím bez projetí. A musím se přidat k Pavlovi, tento nový Forestřík velmi brzy nahradí můj Outback. Je to auto s úplně jiným prostorem, také vyšší světlá výška mi vyhovuje (velké plus oproti jiným konkurentům, občas jezdím tam, kde traktory), další výbava myslím taky v pořádku a o jízdní vlastnosti asi taky nemusíme mít obavy. Souhlasím s názorem nahoře, že je velmi škoda vyloučení béžové kůže z výroby, ta šedá je opravdu fádní. Naproti tomu, i když je kůže velmi dobrý materiál k ošetřování a přispívá ke vzhledu interiéru, já napříště již tento materiál nezvolím, protože má i své nevýhody. Vzhled nového Forestra - to je velmi individuální věc jako u každého jiného auta. Např. zmiňovaná Mazda CX-7 je líbívá, ale až moc uhlazená..., je to idividuální. Myslím, že sportovní maska chladiče Forestra podstatně změní k lepšímu. No, tak teď jen vybrat motorizaci (diesel tomu bude určitě slušet), u mě nejpravděpodobněji 2,5 XT a užívat si.
Tak jsem byl projet novy Forester 2009 2.0 a vzapeti Outback 2.0 D, prave se rozhoduji co budu za mesic do firmy porizovat, potrebuji neco jak Jarda trefne napsal kam projede jenom traktor a subaru :-). Dojem z Outbacku je perfektni, znam jej uz dlouho, takze zadne prekvapeni, ale diesel je to co to auto potrebovalo, subjektivne velmi zivy motor, obrovsky rozsah otacek a tahne v celem rozsahu, zvukovy projev a hluconst temer k nerozeznani od benzinu. Pri srovnani s diesel 2.0 z Octavia II je tohle naprosto srovnatelne navic bez otravne vykonove "diry" pri nizsich a vysokych otackach. Kdyby to melo automat, okamzite to beru. Pak jsem skocil do Forestera a subjektivne naprosto pohodove jizdni vlastnosti, jel jsem stejnou trasu a pripadal jsem si jako v osobaku, ne v SUV. Pak jsme najeli pod dalnicni most a nestacil jsem koukat: skvely rejd, vynikajici redukce, nasep pod dalnicnim mostem jsme vyjizdeli kolmo nahoru - naprosto bez skrtnuti, obrovsky najezdovy uhel vepredu i vzadu, pak jsme jeli blato na louce, nestacil jsem se divit jak nas ty seriove pneumatiky z toho blata dokazou vytahnout. Chtel jsem sice diesel, ale tohle proste musim mit a kupuji. Kvuli provoznim nakladum jdu do jen 2.0, a je pravdou ze sekundy zrychleni jsou hodne videt - prispevek nahore a sledovani sekund je ponekud mimo, 3 sekundy na sto jsou hodne videt. Holt nebudu z krizovatky prvni, zkusim to nejak rozchodit :-)Jedte si to projet, je to zdarma a pak prispivejte :-) za ty penize si budu uzivat XS comfort a hlavne se tesim na ten teren ktery budu zdolavat. Mozna to vypada jako zaujatost, ale nikdy predtim jsem subaru nemel (jen toyotu) ale ted jsem se opravdu zaujal.
V první řadě musím přiznat, že jsem byla zarytým odpůrcem vozů Subaru.(až na Tribecu) Pro ženu je důležitý i vzhled auta a na ten u Subaru asi moc nedbali. Všichni (muži) mne přesvědčovali o jízdních vlastnostech a tak jsem si domluvila zkušební jízdu a byla se projet s Foresterem 2009. No a teď už to zkrátím. Objednali jsme si ho do tří dnů od první jízdy, naprosto nás dostal. Z finančních důvodů pouze 2.0 XS Comfort s LPG pohonem. Bohužel na něho už sedmý týden čekáme. Verze N1 je ještě stále ve schvalovacím procesu ministerstva financí a mi už pomalu dochází trpělivost. Zvlášť když se blíží dovolená a hrozí, že pojedeme dva tisíce kilometrů v Renaultu, který ustřeluje na každé nerovnosti. Kdyby jste někdo měli nějaké kamarády na ministerstvu, tak prosím, ať už to razítko klepnou. Díky.:-)):-))
Dovolím si svou trochou do mlýna - podotknu, že jsem měl možnost delší jezdit Foresterem 2,5 XT High 2006. Nový Forester je myslím povedené auto, ale měl bych k němu cca 5 připomínek:1) Designová neujasněnost, absence odvahy a invence - je zřejmé, že si Subaru dává po políčku s první generací Tribecy opravdu velký pozor, aby nešlápla s vnějším tvarem vozu vedle ... Což o to, trh to možná chce, ale na druhou stranu se nový Forester oproti předchozí generaci jeví jako trochu tuctové zboží - prostě na mne osobně design vozu až moc křičí slovy "snažím se za každou cenu zapadnout do davu, na invenci není moc prostor"2) Směrování vozu ... - je to čistě subjektivní, ale přiznám se, že ač první dojmy s modelem 2006 byly tehdy velice vlažné (nelíbil se mi ani trochu), po čase jsem velice oceňoval skvěle namixované spojení jakéhosi obyč kombi s ultimátním výkonem ve své kategorii (2,5 XT), se skvělou spolehlivostí, rozumnou velikostí a dobrým průjezdem v lehkém terénu. Nová generace jde trochu odlišnou cestou - od "lepšího kombi" starší generace k čistokrevnému SUV ... Je to správná cesta ? Nevím, možná ano, ale přiznám se, že se tak Forester 2009 v mých očích řadí do trochu jiného segmentu - přece jen Forestera si kupovalo hodně lidí, kteří by čistokrevné SUV nikdy nechtěli - ostatně výborná prodejní čísla předchozího modelu 2008 (zdatně podpořena masivní reklamní kampaní a sumou výhodných cen) za minulý rok hovoří jasnou řečí. 3) Propad výkonu u verze 2,5 XT - asi se mnou mnoho lidí nebude souhlasit, ale osobně by mne rozdíl ve zrychlení (0-100 za 6s u modelu 2006 a 0-100 za 7,1 u nové genrace) poměrně hodně mrzel. Předchozí model 2,5 XT mohl na silnici soupeřit s úplně jiným segmentem aut (kdo zažil ví o čem je řeč). Hodnota 7,1s je sice stále skvělá, nicméně konkurence také nespí a konkurenti jsou už hodně blízko.4) Automatická převodovka - v mých očích zásadní pochybení a troufám si říci velká ostuda. 4 rychlostní automat již do dnešní doby nepatří. Nelze říci, že by byl špatný - to určitě ne, ale v tvrdé konkurenci moderních automatů (DSG, 7 rychlostí Mercedes, BMW 6 rychlostí atd.) působí jízda s ním poněkud archaicky - nemluvě o tom, že se absence dalších stupňů negativně projeví na dlouhodobé spotřebě.5) Tady snad jen povzdechnutí - barvy interieru ve verzi High - Forester 2,5 XT High ve kterém jsem jezdil byl v černé metalíze s vnitřkem ve žluté kůži. Troufám si říci, že mu tato kombinaci skvěle slušela a i v kategorii aut o třídu výše se auto neztratilo. Volba zrušit žlutý interier a nahradid ho světle šedým (hovoříme o vrcholné verzi high) je myslím vrcholně nešťastná. Nejen mně připadá šedý kožený interiér strašně laciný a jaksi nedůstojný. Na výběr tak zbývá pouze černá kůže, která ale myslím působí trochu fádně. Bude mít Forester úspěch ? Přeju mu v každém púřípadě jen to nejlepší - ale je jisté, že to nebude mít snadné. Trh v segmentu SUV obrovsky narostl a konkurence je nelítostná. Jako hlavní konkurenty verze 2,5 l verze asi můžeme zmínit novou Mazdu CX-7, je tu i nový Tiguan 2.0 TSI. Verze 2.0 to bude mít ještě těžší ... je to krom zmíněné konkurence například nový Ford Kuga, Honda CR-V, Toyota Rav4, Mitsubishi Outlander (Citoen C-Crosser) a mnoho dalších.
Konkurenti forestera? Moc jich tu nevidím. Forester je jedno z mála aut, které podávají přesvědčivé výkony nejen na silnici,ale i v terénu. Mazda CX-7 kvalitní, ale rozhodně ne do terénu, to samé ford Kuga. Hondu CR-V limituje nízká světlá výška a problémy s pohonem 4 krát 4. Tiguan určitě schopný, ale pořád jenom Haldex. Outlander se myslím kvalitě Forestera vyrovná, ale parametry motoru Mivec 2,4 nejsou nijak přesvědčivé.Zbývají francouzští citroen a peugeot, na ty si musíme počkat, ale vzhledem k pověstné (ne)kvalitě těchto značek, pochybuji, že se Foresterovi vyrovnají.
Jsem majitelem 2,5XT třetí měsíc,najeto 15tkm a se vším naprosto souhlasím,jen bych dodal jako obrovské mínus pouze 5st.man.převodovku.Jinak je to skvěle namixovaná směs výkonu a jízdních vlastností a vůbec nelituju,že sem nekoupil nový model.Spotřeba je taková,jakou sem očekával,svižná jízda (které ovšem nikdo z běžné konfekce nestačí)11-13l,sportovní(ne na okruhu,ale s max.využitím výkonu 13-23l,podle nohy sportovce:-D
Pod Petrův komentář bych se mohl podepsat,výstižněji bych to nezformuloval.Já vlastním 2.5XT my 2007 a po počáteční nedůveřivosti a celkovém nezaujetí se to začíná měnit na obrovskou lásku a to díky velké jednoduchosti,nevtíravosti a celkovému pojetí a naladění auta.Nový model se chystám projet a ozkoušet,ale zatím mi designově absolutně nic neříká a popravdě mezi ním a mazdou cx7 bych si vybral zřejmě tu mazdu
Potřebuji poradit. Hadam se ted v hospode s borcem od vedlejsiho stolu, ze je lepsi tohle Subaru, nez Skodovka s Haldexem. On tvrdi, ze je Schade lepsi. Mam tomu skodifkarovi chrstnout pivo do ksichtu, nebo mi napisete nejaky padny argument, kterym ho umlcim?
Já bych řek, že má pravdu. Má taky melír a kšilt dozadu, nebo je to vepřová hlava ?
Proč bys ho měl umlčovat???...říká se, že nevědomost hříchu nečiní..., tak ho prostě nech, buď tolerantní :-D
starý měl hezčí předek, nový má hezčí zadek
Jo :-)
"Testované auto bylo ve stupni výbavy XScomfort (opravdu nejde o překlep)"Opravdu? Ta výbava se totiž jmenuje "XS Comfort"...
Ta spotreba je uplne super. Mam Berlingo 1.4 a to mam rovnaku spotrebu. :-(Pre takyto typ auta je urcite najvhodnejsi turbodiesel. Treba pockat do jeseneaj na 6 rychlostnu prevodovku. Potom to bude uplne super auto.
podle mého, škoda ústupu od vyššího kombi směrem k SUV... :-/předchozí generace se mi moc líbila
Tímhle krokem šel forester uplně do hejzlu... Bude z něj další, průměrné SUV s dobrou image... Starý forester projel to co SUV, ale na silnicích se choval o dost lépe... tohle bude příliš vysoké na nějaké dobré výkony na silnici...
jo, presne..ve srovnani se starym, byt ne mozna uplne dokonalym autem, bych se stejne radsi rozhodl pro predchudce => z tohoto auta citim az moc strach ze zaprdenejch Korejcu a snahu usetrit na vsem a alespon se trochu priblizit jejich prodejum =>> az moc z toho citim "Korejsky šit"...skoda;-/
von to hlevne neni korejskej ale japonskej "shit" ....
Souhlasím není to korejskej schit ale japonskej řádnej schit! Mám ho šestý rok najeto 145 000 km a dojezdil jsem! po výměně sady spojky včetně setrváku mě prskla klika po ujetí 5 km ze servisu' od roku 601 jezdím jenom japonce ale subaru Forestr je sračka všech sraček. stál mě za 6 roků více jaj 100 táců na různých opravách a teď sračková kika v hajzlu. A nebo to posral mechanik? slyšel jsem že rv.2009 má sračkovej materiál. Holt mám tu smůlu, že ten můj má v rodným listě datum 28.12.2009. jsem tak nasranej, že bych ho nejraději hodil rovnou do šrotu.
Jasně, máte recht. Je to japonskej shit. Každej z nás s melírem, tintinem na palici a kšiltem dozadu už dávno ví, co je nejlepší.
Kde jsou nějaké informace o jízdních vlastnostech??? To že je cestování vyššími rychlostmi pohodlné nezajímá 80% majitelů subaru :-) Když čtu test o subaru, tak me zajímá, jak se chová na okresce v zatáčkách, jak jezdí na šatolině, polnačce... tohle mi v testu moc chybí...
To by musel testovat nekdo jiny nez p. Duchon :-(.
chválím autora za fotky podvozku a odkrytovaného motoru
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.