Test Subaru Forester XT MY16: Změna, která potěší

Subaru Forester má za sebou lehkou modernizaci. Co se změnilo a jaký je výsledek v praxi?
Seznam kapitol
  1. Úvod, Co se změnilo?
  2. Jak jezdí?, Čím rychleji, tím lépe
  3. Verdikt, Technické údaje
  4. Subaru Forester XT MY16: Fotogalerie

Subaru Forester už figuruje na trhu pár let, takže se nelze divit tomu, že automobilka přišla s drobným faceliftem. Jak ale bývá u Japonců zvykem, žádná vyložená revoluce se nekoná a pokud si třeba myslíte, že tím hlavním, co tohle omlazení přineslo, je příchod systému EyeSight, který nabízí Outback, pak se pletete.

Na tuhle novinku u modelu Forester zatím nedošlo. Ale zase došlo na řadu dílčích změn, které potěší. A i když to na první pohled nevypadá, úprav je nakonec poměrně hodně. Co přesně se změnilo? 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Omlazený Forester bezpečně poznáte podle nových předních světel (pokud je dané auto bude mít), podle jiné masky nebo podle nových koncových svítilen

Na pohled jen pár drobností

Možná už to víte, nebo jste si již stačili všimnout, každopádně na pohled poznáte nejnovější Forester podle několika drobností. Tím hlavním jsou světla, která mohou být natáčecí, což byl případ také testovaného exempláře. Pokud vaše auto tato světla dostane, nabídne zároveň diodové denní svícení přímo ve světlech. Konečně...

Nissan X-Trail 1.6 dCi 4x4 vs. Subaru Forester 2.0D: Auto, nebo to ostatní?  

Nissan X-Trail 1.6 dCi 4x4 vs. Subaru Forester 2.0D: Auto, nebo to ostatní?  

Nová jsou také kola a zadní svítilny a tím jsme v podstatě designové změny vyčerpali. U klasických variant došlo ještě k přepracování spodní části nárazníku, ale to se vrcholné verze XT netýká. Abychom byli úplní, můžeme přihodit ještě novou barvu karoserie, kterou opět demonstruje testovací exemplář. Oficiálně se jmenuje Sepia Bronze Metallic a připlácí se za ní 12 tisíc korun, stejně jako za dalších šest odstínů. Bez příplatku dostanete pouze červenou perleť. Ale abyste si nemysleli, barva je jeden z mála příplatků, po kterém u Forestera můžete sáhnout. 

Subaru Forester MY16: Seznam změn

Nová světla, upravený nárazník, jiná maska chladiče, nové zadní svítilny, natáčecí BiLED světlomety, denní svícení, nové madlo dveří, přístrojový štít, volant, dekorační lišta na palubce, hnědý kožený interiér, upravené řízení (převod 14:1 místo 15,5:1), optimalizace prvků zavěšení, jiná tuhost předních pružin, upravené tlumiče, jiná tuhost nápravnic, nově umístěný zadní stabilizátor, barva Sepia Bronze, vylepšené odhlučnění za palubní deskou a pod zavazadelníkem

Těchto pár drobných detailů autu sluší, ale v zásadě můžeme konstatovat, že Forester zůstal prakticky nezměněn. Ona žádná velká revoluce potřeba nebyla, protože Forester za těch pár let moc nezestárnul a pořád působí velmi moderně. Mám-li mluvit za sebe, líbí se mi. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Modernizace přinesla kromě natáčecích světel také jinou masku a nová kola. Bronzová metalíza je další novinkou letošního modelového roku

Více změn najdete uvnitř 

U Subaru se ale více než na vnější karoserii zaměřili na interiér a techniku. Právě v těchto oblastech tak najdete mnohem více změn, i když letmý pohled do interiéru také moc novinek neodhalí. Musíte se podívat blíže, nebo si nechat vytisknout seznam změn. 

Test Subaru Forester 2.0 XT: Bouřlivák na převýchově

Test Subaru Forester 2.0 XT: Bouřlivák na převýchově

Nejnovější Forester má trochu jiný volant, trochu jiný přístrojový štít, trochu jiné dekory a tak dále. Nejviditelnější změnou nakonec zůstává nová hnědá kůže, kterou najdete nejen na sedadlech, ale také ve dveřích nebo na středovém panelu. Výsledek je velmi příjemný a působí kvalitně. Jen je škoda, že sedadla nenabízejí výraznější boční vedení. Na koženém čalounění trochu kloužete a když Forestera posadíte do zatáčky, věřte tomu, že to můžete učinit v pěkně ostrém tempu, máte chvílemi pocit, že vás odstředivé síly vyhodí ze sedla. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér může mít nově hnědé kožené čalounění. Měnil se také volant nebo přístrojový štít

O dalších věcech se asi rozepisovat nemusíme, protože je už známe z dřívějších testů. Forester je celkově velmi prostorné auto nabízející řidiči parádní ergonomii. Výborný je také výhled ven a pochvalu si zaslouží i multimediální systém v našem případě vybavený taktéž navigací. Když zavzpomínám na to, jak vypadal starý Forester, respektive co předváděla stará navigace Subaru, se kterou jsme jeli před pár lety přes Bosnu do Chorvatska, je potřeba říci, že Subaru udělalo hodně velký skok kupředu. 

Jestli hledáte něco prostorného a příjemného na řízení, omlazený Forester by mohl být tou správnou volbou. 

Radosti
Jízdní vlastnosti
Univerzální charakter
Prostorný interiér
Výborný výhled z auta
Starosti
Vyšší spotřeba
Bezstupňová převodovka kazí sportovní dojem
Sedadla by snesla výraznější boční vedení
7  /10
Pokračování testu
Fotogalerie72 fotografií
_DSC1066.jpg _DSC1067.jpg _DSC1068.jpg
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Co se změnilo?
  2. Jak jezdí?, Čím rychleji, tím lépe
  3. Verdikt, Technické údaje
  4. Subaru Forester XT MY16: Fotogalerie

bazar

Subaru Legacy 2
Rok výroby: 2007
Stav: 204 909 km
Cena: 126 000 Kč
Subaru Forester 2
Rok výroby: 2008
Stav: 124 900 km
Cena: 220 000 Kč
Subaru Outback 2
Rok výroby: 2012
Stav: 106 357 km
Cena: 290 000 Kč
Subaru Outback 3,6
Rok výroby: 2012
Stav: 233 746 km
Cena: 330 000 Kč
Subaru Forester 2
Rok výroby: 2010
Stav: 101 587 km
Cena: 253 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 360 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků