Test Subaru Forester 2,5X: ozvěna minulosti

petr  |  20. 01. 2011 00:27

Zvenčí pěkný auto, ale ten interier, to je hrůza.
Budíky a středový panel hnusný, k tomu lesklý tvrdý plasty.
U auta za 3/4 mega by to mohlo vypadat líp.

Odpovědět  |   | 
Radek.  |  20. 01. 2011 02:55

No tak si za 3/4 mega kup srovnatelnou škůdku, s hodnotným měkčeným plastikem...

Odpovědět  |   | 
suuun  |  20. 01. 2011 03:25

Presne tak Subaru je proste Subaru. Tam nejde o krasu, ale o tu jizdu.

Odpovědět  |   | 
Dusan  |  20. 01. 2011 10:09

Jasne tak pred deseti lety ty jizdni vlastnosti byli bomba, ale dneska uz je to sedivak nevycnivajici z prumeru. Ona je to takova lacina amerika (v USA je to nejlevnejsi ctyrkolka), ktera se v EU buhvi proc nacenuje skoro jako premiovka. Pri zachovani americkych realii by to auto v CR melo byt nacenene nekde kolem Hyundaie Sonata, takze tak 200 - 300.000 dolu z ceny. Takhle je to nezajimave auto za penize za ktere muzu mit Tiguan.

Odpovědět  |   | 
DrFreeze  |  20. 01. 2011 10:23

Tak tos mě teď rozesmál! Tiguan s AWD a redukčkou
Dušmane, Dušmane, mícháš trochu hrušky s jabkama, ale každému podle jeho gusta, celkem nic proti Tiguanu nemám.

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  20. 01. 2011 10:52

Ses blbe vyspal, ne? Forester samozrejme nejlacinejsi neni ani omylem, takovy Patriot je za 17500 (oproti 20500 za subaru). Na konci mas tu logiku opacne, za penize, co das za tiguana, muzes mit dokonce subaru

Odpovědět  |   | 
Dusan  |  20. 01. 2011 11:17

Ctyrkolka za dvacet tisic euro je v podminkach USA lowend. Jeep Patriot je stary low end model a stoji nejakych 18500, takze rekneme o deset procent mene, coz je u americkych vyrobcu celkem obvykle. Ten Tiguan, ktery u nas stoji stejne jako Subaru vyjde v USA na nejakych 26500EUR, takze skoro tretinovy priplatek oproti Subaru.

Odpovědět  |   | 
Dusan  |  20. 01. 2011 11:26

Jen jeste pro doplneni do evropskych realii, v USA je Forester o vice nez tri tisice dolaru levnejsi nez Hyundai Tucson. Pricemz pokud je auto levnejsi nez srovnatelny Hyundai, tak je to fakt lowend.

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  20. 01. 2011 13:04

V USA se plati dolary. Kdyz pisu 17500, tak to znamena 17500, ne 18500 Muzeme se bavit o tom, jestli je to auto stare, takove ci makove, kazdopadne tvoje "nejlevnejsi ctyrkolka na trhu" Forester proste neni, proto jsem to uvedl na pravou miru. Stejne jako ten jeste vetsi blabol, cos ted napsal - Tucson stoji tech 18500, cos prve prisoudil Patriotu, ne 23k. Mas v tom proste hokej. Proto se ptam, co se stalo, obvykle takhle neplacas.

Mimochodem, ten cenovy rozdil tiguan vs. forester muze byt dany tim, ze tiguan se vozi z Evropy, zatimco mistni forestery se vyrabi v USA. Oproti tomu situace tady je uplne opacna. Nicmene tuhle teorii by to chtelo potvrdit, protoze si nejsem jisty, jestli Subaru v USA vyrabi zrovna ty forestery.

Odpovědět  |   | 
Dusan  |  20. 01. 2011 13:50

Porovnavas hrusky s jablkama, resime snad ctyrkolky, koneckoncu ty jsi moji "nejlevnejsi ctyrkolku" pouzil primo jako citat a pritom davas ceny za predokolky. Patriot za 17500 je FWD, Tuscon pod dvacet tisic dolaru je FWD, AWD verze stoji kolik jsem napsal.

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  20. 01. 2011 14:02

OMG Dusane dneska se fakt chovas jako retard. Je vazne takovy problem se na tu stranku podivat? Protoze asi je, tak specialne pro tebe:

Patriot zakladni cena FWD: 16500
Patriot zakladni cena AWD: 17500

Tucson ma AWD uplne ve vsech verzich a jako 4x2 se v USA vubec neprodava! Tedy uz ten uplne nejlevnejsi Tucson za 18500 je 4x4.

Takze s hruskami a jabky bych na tvem miste moc neoperoval.

Odpovědět  |   | 
Dusan  |  20. 01. 2011 14:46

Hele a ten Tucson za 18500 se celym jmenem jmenuje Tucson GL 5-speed M/T FWD prave proto aby bylo kazdemu na prvni pohled jasne ze je to ctyrkolka, vid?

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  20. 01. 2011 15:05

OK, mas pravdu, s Tucsonem jsem se prehlidl, my bad. Ale ten Patriot plati, tam jsem pidlovokej nebyl.

Odpovědět  |   | 
Dom  |  21. 01. 2011 11:43

Forestery se do CZ vozí z Japonska. V USA jsou Subaru vyráběné tam na konci žebříčku spolehlivost, jsou to jiná auta.

Sám jsem měl Forestera a vyměnil ho za Tiguan. Udělal jsem dobře a to mě Foráč hodně chytil za srdce. Cenová politika Subaru je zcela pochopitelná, vývoj je drahý a i když na velké automobilky vůbec nestačí, pořád se snaží a k tomu to musí odrazit v ceně. Subaru tu dlouho nebude... zařadit se do konkurence VW, FORD, Hy, Kia apod. je sebevražda pro tak malou samostatnou automobilku a nic na tom nemění gigantický majitel.

Forester bylo super do 2008, nový model je dědkovský rozhoupaný auto, měl jsem na něj zálusk...

Odpovědět  |   | 
lamal_SK  |  20. 01. 2011 15:10

Ty uz nefetuj prosim ta, co tu porovnavas sonatu ? Najrozsirenejsi pripad ako ty si kupi tiguana /co nieje zle auto/ ale Subaru nikdy ziaden `plastovy` onan nezoberie japonsku techniku a solidnost...aj ten image kde sa na nic nehra to je na nezaplatenie...jazdne vlastnosti su aj dnes bomba ked si uvedomis co si ten podvozok necha lubit a ako funguje aj na rozbitych cestach a to plati aj o impreze....pojem japonska technika nieje len klise z minulosti je min v pripade subaru stale velmi kvalitna poctiva a predimenzovana /az na tie dieslove spojky hehe/

Interier je uplne v pohode, pokial mam auto na jazdenie nemoze to prekazat je velmi poctivo postaveny....je to otazka vkusu a preferncii

ludia sustrediaci sa v zivote na povrchne zalezitosti a pozlatko si kupia tiguan a clovek ocenujuci dlhodobe hodnoty kvalitu techniku a charakter si kupi subaru....tos asi tak nejak

Odpovědět  |   | 
Flavio  |  20. 01. 2011 16:35

"ludia sustrediaci sa v zivote na povrchne zalezitosti a pozlatko si kupia tiguan a clovek ocenujuci dlhodobe hodnoty kvalitu techniku a charakter si kupi subaru....tos asi tak nejak"

Tvůj názor je tak trochu povrchní. Co když člověk chce auto, s výbavou a technikou, na úrovni 21. století (DSG, bi-xenony, dvouzónovou klimu a další individualizaci) a současně, aby i trochu vypadalo? Co by potom dělal u Subaru?

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  20. 01. 2011 17:13

A co teda dela u VW?

Odpovědět  |   | 
lamal_SK  |  20. 01. 2011 17:28

aka je technika 21 stoleti ? to co japonci ponukaju uz 20 rokov ? k tomu prisiel VW pred 8 rokmi, na co su niekomu kto potrebuje posvietit na cestu bi-xenony ? na tom by som si urcite nepotrpel oproti klasickej dobre navrhnutej parabole a vykonnej ziarovke to nieje ziaden zazrak, dvoj zonova klima ? tiez nevidim problem, subaru je pre ludi co potrebuju hlavne kvalitne jazdit, dlho spolahlivo, vykonne, vsade a za kazdych podmienok a neserie ich pritom ze si nemozu pustit 2 zonovu klimu, toto ti nepride povrchne ? mne skorej, takisto aj makcene plastiky a na sperkami vykladanu obyvacku sa tvariaca palubna doska ... radsej budem mat dlhodobo pocit kvality pri riadeni a vyuzivani automobilu co mne urobi 100X vacsiu radost ako nejaka zbytocna 2 zonova klima... predciznost a kvalitu vyzadujem inde a tam to subaru do bodky splna, tomu sa vravi efektivita

Odpovědět  |   | 
lamal_SK  |  20. 01. 2011 17:33

pokial by techniku 21 storocia mali reprezentovat bi-xenony, 2 zonova klima a makke plasty tak to si kupim VW ten to iste robil az doteraz a technika pod pozlatkom zaostala... alebo si kupim audi A3 1,6 mpi 8v ako vydobitok techniky 21 storocia

Odpovědět  |   | 
Flavio  |  20. 01. 2011 22:54

Já bych už auto bez adaptivních bixenonů nechtěl. Raději si připlatím za pořádné osvětlení, než abych někde zrazil neosvětleného cyklistu. Ovšem, chápu, že je neumíš ocenit, když Subaru nic takového nemá.

Pokud se nemýlím, tak Subaru je snad jediná automobilka na světě, která ještě nabízí 4AT. Ano, to je ta 20 let stará technika. Mít diesel bez možnosti kombinace s kvalitním automatem, je v Evropě faux pas. Nabídka motorů např. u Imprezy se ti zdá v pořádku? 1.5R - neduživý a nepoužitelný motor, 2.0R – vzhledem k papírovému výkonu slabý, 2.0D – v té mizérii asi to nejoptimálnější. Když se podívám do ceníků Subaru, tak to je pro mě jeden kompromis vedle druhého. A to patřím k lidem, kteří si rádi připlatí, za něco extra, ale Subaru žádnou příplatkovou výbavu nezná. Jo, kvalitní pohon všech kol a podvozek je fajn, ale ten zbytek, u této značky, značně pokulhává.

Odpovědět  |   | 
lamal_SK  |  20. 01. 2011 23:18

keby bez bi xenonov vsetci zrazali cyklistov tak by ich vela nezostalo, nieje to ziaden zazrak oproti kvalitnej klasickej parabole aj ked su lepsie to nepopieram, no nic prevratne a za zlomom luca nevidno vobec nic, klasicka parabola ma lepsi prechod

automat je slaby oproti spicke dnes je to tak, no ja jazdim len na manual takze mi to nechyba, inac maju cvt linear tronic a ten nieje taky zly

co clovek caka od 4x4 a 1,5 r ? ja som v tom sedel a ten motor nieje o nic horsi ako hociaka 1,4 alebo 1,5 ...je velmi tichy kultivovany v ramci moznosti ide ochotne od volnobehu na beznu jazdu v ramci predpisov ho netreba tocit a vytocit sa necha rad...to ze neponuka ziaden masivny zatah je snad normalne pri tom co musi utiahnut... 2,0R je asi 5x lepsi ako nejaky FSI 2.0 so 4x4 to spravi za 9s 0-100 to je klasicky svizny 2 liter japonsky a tocivy...neviem co je na nom zle zrovnavaj to s atmosferami nie s turbami...ak si chces priplatit za nieco extra mas tu 2.5 turbo....nejaka 2.0 T by sa hodila no da sa to prezit...

vybava je druha vec je to auto pre vodicov a nieje orientovane na vybavu, nemozes mat vsetko...hlavne nie za tu cenu...mat subaru s vybavou mercedesu je asi trocha mimo...ak ti to chyba kupis inu znacku...ja som nikde netvrdil, ze subaru je auto pre kazdeho, to urcite nieje, je pre ludi co daju prednost kvalite charakteru a jazdnym vlastnostiam pred vybavou a nalestenou obyvackou..

Odpovědět  |   | 
Flavio  |  20. 01. 2011 23:55

S posledním odstavcem souhlas. Pak, ale nemůžeš tvrdit o lidech, kterým, z jakéhokoli důvodu, nesedne Subaru, že jsou povrchní.

Odpovědět  |   | 
lamal_SK  |  21. 01. 2011 00:00

ja som to netvrdil vseobecne, ja som sa o tom zmienil v konkretnom pripade subaru - VW konkretne tiguan... niekomu proste staci priemerne ovladatelne a charakterovo mrtve auto s nalestenou palubovkou a bixenonami...to je oproti podstate veci ista povrchnost, lebo ide len o to co je na `oko` treba vediet chapat ako som to myslel, nikoho neodsudzujem v tomto pripade

Odpovědět  |   | 
Petr  |  24. 01. 2011 15:08

No ja mam adaptivni bi-xenony (i nataceci) v BMW, ale ze by to byla nejaka bomba to tedy neni. Subaru je trochu zpet ve vybavach apod a samozrejme ceny v CR nejsou "normalni" - dovoz pres nemecko a dalsi marze nemeckeho zprostredkovatele je "trochu" zveda. Ale Subaru nabizi neco jineho oproti konkurenci - pohon, motory, image... Je treba zvazit co Vy uprednostnujete. Jinak srovnavat system pohonu Subaru s Tiguanem (a vsemi auty, ktere maji Haldex - a ze je jich prekvapive mnoho) je nemozne. Haldex je pouze imitace pohonu 4x4. Pokud nekdo do terenu potrebuje 4*4 nemel by si kupovat haldex.

Odpovědět  |   | 
Flavio  |  24. 01. 2011 22:48

Správně by mělo být napsáno, pokud nekdo do terenu potrebuje 4*4 nemel by si kupovat haldex, ani Subaru. Tyto systémy jsou ryze silniční, do terénu nedostačující.

Odpovědět  |   | 
Oťan  |  23. 02. 2011 20:47

To ses škaredě uťal,už budem mít nějakej sraz tak dojeď ,abys viděl co ty auta vyjedou a to bez redučky,pak už je možná jen lada niva,nebo snad land rover.Nepodceňuj auto ve kterém jsi nejel,fakt toho umí hodně!

Odpovědět  |   | 
Phoenix  |  20. 01. 2011 08:02

Já nevím, mě se ten interiér líbí - v jednoduchosti je síla... A spousta měkčených plastů je hodně náchylná na poškrábání, takže to tam pak stejně vypadá jak v nějakém starém škopku - člověk si asi nevybere...

Odpovědět  |   | 
DrFreeze  |  20. 01. 2011 10:25

Design je silně individuální záležitost - já proti tomu vnitřku taky nic nemám. Při řízení stejně většinu doby čumím před sebe, takže mě absence sem tam nějaké lištičky moc nerozhází

Odpovědět  |   | 
Frank  |  20. 01. 2011 13:58

Testoval jsem u tohoto křápu automatickou převodovku. Tak to je opravdu nářez, protože je pouze 5-stupňová, páka předvoliče je jak před 10 lety a sama převodovka řadí příšerně. Jak něco tak otřesného někdo může montovat do nového auta nepochopím.

Odpovědět  |   | 
risomas  |  20. 01. 2011 08:38

hondotenie ze pri 130 je 3500 ot v pohode a sestka nie je treba sa mi nezda opravnene. Vedel by som si predstavit kludne o 500 aj 1000 ot menej. Spotreba by bola hned prijatelnejsia. Takisto na 120+KW maximalka 180 blee

Odpovědět  |   | 
Aurelius  |  20. 01. 2011 10:05

Tak to se shodneme, 3500 otáček není opravdu tak málo. Ale jinak pěkné auto i ten strohý interiér je fajn.

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  20. 01. 2011 10:59

Maximalku bych neresil, vyuziti v nasich podminkach nula nula nic. Ale ty otacky na dalnici jsou na 126 kW skutecne zbytecne vysoke a je tady videt, ze auto k nam prijelo z USA - pro jejich podminky je ta prevodovka idealni. U nas uz by to sestku chtelo.

Odpovědět  |   | 
_Xeon_  |  20. 01. 2011 12:53

Škoda, už to doťahuje aj Duster...

Odpovědět  |   | 
lamal_SK  |  20. 01. 2011 15:16

tak si kup dustera ked nemas na subaru aj tak nespoznas rozdiel, pre teba je duster to prave a skus i logana na co by ti bolo bmw....nehadzte sviniam perly !

Odpovědět  |   | 
_Xeon_  |  20. 01. 2011 17:37

To čo malo byť? Kde sa tam píše čo potrebujem a na čo mám? To si sa nejak nechal strhnúť...

Odpovědět  |   | 
lamal_SK  |  20. 01. 2011 23:26

na blbu myslienku blba odpoved, neviem na co sa dotahuje dacia snad na subaru nie ?

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  20. 01. 2011 13:32

Konecne poriadna masina pre chlapa. Super kara. Pevne verim ze to tak aj ostane.

Odpovědět  |   | 
smudliky  |  20. 01. 2011 17:54

Ano, je to hnusný zvenčí i zevnitř jako téměř všechna Subaru, ale s jednou větou v článku bych přece jen nesouhlasil. Myslím, že starší druhá generace byla hezčí (na poměry značky), protože to prostě byla poctivá krabice. Teď už se to snaží hrát na obliny a výsledek je takový, jako když si montér ze stavby začne hrát na gaye.

Jinak kdyby Subaru najelo designéra interiérů, tak bych si ho klidně koupil. A neříkejte mi, že Subaru se nekupuje kvůli interiéru, že má skvělé jízdní vlastnosti... Tyhle blafy mě nebavěj. Já když si něco kupuju, tak nechci kompromis, chci se i skvěle cítit v interiéru, když už v něm sedím tak dlouho. Chování firmy v tomto případě nechápu, myslím, že tyhle slabiny by se daly relativně snadno odstranit.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  20. 01. 2011 18:07

Abych reagoval trochu na autora článku. S jeho hodnocením designu vyloženě nesouhlasím. Nejsem sice fanda subaru, ale tato verze foresteru je vyloženě povedená. Je to jedno z nejhezčích suvéček, které se prodávají. Design přesně vystihuje to k čemu je auto určeno. Je to pocitově velmi dobře vyvážené. Dokonce i zvláštní design přístrojovky, který v ostatních subaru působí trapně, tak do suvka sedí perfektně. Toto subaru mám velmi rád a rád ho vidím.

Odpovědět  |   | 
lamal_SK  |  20. 01. 2011 23:24

musim suhlasit mne sa to paci tiez, to auto sa na nic nehra a je velmi vyvazene a nevsedne aj prechod na zadne partie....taka nova KIA sportage mi pride strasne gycova precpana a fadna zalezitost hlavne z predu..sperkovnica

urcite sa mi toto paci viac ako honda cr-v ... takze otazka vkusu

Odpovědět  |   | 
beca  |  21. 01. 2011 00:15

Tohle auto je prostě postavené pro pořádné ježdění. Jde hlavně o funkčnost a ta je na prvním místě. Nic pro slečínky z obýváku!!!

Odpovědět  |   | 
Rode  |  21. 01. 2011 14:23

V cem prosim ma spocivat to poradne jezdeni? Je to naprosto bezne SUV, mechanicka odolnost skoncila s minulou generaci, nyni se jedna o normalni subtilni SUV s tim, ze jako jedno z mala nabizi ve tride strednich SUV (na pomery EU) trvaly pohon. Zaveseni ala silnicni auta, mechanicka odolnost taky, nejake vetsi terenni fjucury to taky nema, takze v cem je to tak desne funkcni? Posledni relativne funkcni SUV v danem segmentu zustava Vitara, integrovany ram, uzaverka, redukce, robusni konstrukce podvozkovych dilu apod. a i to je uz dost civilni.

To, co projede Forester projede z 99% vsechno ze stejne tridy. Stejne vse skonci na tom, ze jsou na tom nasazeny bezne silnicni gumy apod. navic je to auto komplexne umrtvene a nejake emoce to prilis nenabizi, resp. nicim neprevysuje ostatni.

Auto je to dobre, ale je to jedno z XXXX konkurentu, kdy kazdy nabizi neco. Forester toho nabizel dost, ale ne s prichodem soucasne generace. Ja si Forestra vybral jenom proto, ze se mi libi vnejsi design a byla na nej prijemna nabidka. pohon vyuzivam kazdou chvili, ale funkcne vuci zminene vitare ztraci opravdu hodne. Tu jsem si nevzal jen ze dvou naprosto trivialnich duvodu - vibrujici radici paka a zadni dvere oteviratelne na spatnou stranu.

Takze tu nedelejte z Forestra neco extra. Na nic takoveho nema. Kvalitni auto, kvalitni vuz, zvladne toho hodne, ale jinak je to naprosto tuctove SUV, ktere tezi z minulosti, ale ne ze soucasnosti.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  21. 01. 2011 16:10

Ještě jsem zapomněl na to, že design forestru krásně maskuje jak velkou světlou výšku a tak i velké nájezdové úhly, což tohle auto zásadním způsobem odděluje od zástupu všech pseudo terénních suv, kterými je trh vyloženě zaplevelený. A to píšu jako více méně oponent subaru fan klubu. Forester je opravdu povedené suv.

Odpovědět  |   | 
suuun  |  22. 01. 2011 04:39

Nevim jestli si jel nekdy ve Vitare, ale ta se na silnici chova jako regulerni terenak. A to nepruznym motorem, necitlivym rizenim a docela solidnim hlukem. Vic nez 160 Km/h bych se s tim bal jet. To se proste se Subaru neda srovnavat. Vitara ma slusnou prostupnost v terenu, uzaverka je dobra vec, svetlou vysku ma sice o neco mensi nez Forester, ale na skutecnejj teren jsou stejne delany uplne jiny auta. Kouzlo Forestera je ve vyvazenosti jizdy v mirnem terenu na silnicii a slusne spolehlivosti benzinovych verzi.

Odpovědět  |   | 
pepe  |  12. 02. 2011 10:26

Jen otázka copak udělá Forestr s protáčejícími protilehlými koly?

Odpovědět  |   | 
beca  |  23. 01. 2011 13:20

A právě o tom to je- kvalitní auto které zvládne hodně a na nic si nehraje!!!

Odpovědět  |   | 
lamal_SK  |  23. 01. 2011 17:47

Vobec by som nezrovnaval , captivu, antaru, koleos, potom ten citroen ani sportage s forestrom to ani nahodou nemaju take kvalitne diely ako subaru, nejde len o pohon ale o komplexnost. Niesu to len ploche motory ale celkovy mix jazd vlastnosti a schopnosti podvozku a dlhodobej funkcnosti...nevidim o co je nova generacia slabsia ako minula ked ma tie iste napravy, pohon motory, co spravili zlu kasnu alebo zacali davat horsiu elektro do toho ? asi nie, nevidim ziden objektivny dovod RODE ktorym by si mi dokazal ze nova generacia je uz shit oproti minulej

Odpovědět  |   | 
ASF  |  23. 01. 2011 18:30

Som nielen fanusik ale aj majitel Subaru a zial mozem potvrdit horsiu kvalitu oproti starsim verziam. Napriklad zasekavajuca sa spinacia skrinka, lozisko v spojke / Outback 2007/. Imreza 2010 blbol riadiaci pocitac-novy soft. motora. Ja viem su to malickosti a aj to po 100 tisicke KM. Ale je to Subo a tam som bol zviknuty na absolutnu spolahlivost / Forester 2001/, aj po 300 tisicoch KM. No oproti FR,ITA,DE plechom je to aj tak absolutna spolahlivost. Cele to momentalne kazi boxer diesel, rovnako, ako pri inych diesloch. Skoda, dufam ze to vychitaju skor ako si pokazia meno.

Odpovědět  |   | 
lamal_SK  |  23. 01. 2011 19:04

nejak si nezastavam sub ani ho nevlastnim no nepridu mi to vobec ako pdostatne veci pokial sa to nevyskytuje pravidelne aj inde...diesel je ine tam tie spojky im robia problemy a mozna i samotny motor bude ktovie nieje to este overene

Odpovědět  |   | 
emmacore  |  19. 02. 2011 14:19

Soft motora blbne aj mne na Foresteri z 2007, benzinovy dvojliter. Zacalo to po troch rokoch.

Odpovědět  |   | 
DrFreeze  |  21. 01. 2011 08:36

1*
Velmi výstižně napsáno!

Odpovědět  |   | 
Jiří  |  21. 01. 2011 09:05

FAkt nechápu co s tím Subaru povětšinou všichni máte. Já mám od léta firemního OTB 2,0 D COmfort a musím říc, že oproti XC70 AWD je to výrazný krok zpět snad ve vešech směrech. AWD o VOlva na 99% ježdění bohatě dosatčuje, výhody symetrical AWD fakt nevyužiju, ale to pohodlí co nabízelo XC mi opravdu, ale opravdu chybí. Interiér u Suba hnus, sedadla žádá hitparáda, motor slabý, a o automatu si mohu nechat jen zdát....

Odpovědět  |   | 
smudliky  |  21. 01. 2011 13:30

Na takové řeči si dávejte pozor. Takové poznatky z praxe by vám spousta skalních fandů Subaru na Autorevue.cz nemusela tolerovat. Už proto, že oni sami většinou značku znají jen z webu a obdiv k ní si vytvořili jaksi platonicky...

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  21. 01. 2011 13:42

...rika smudliky, ktery vzdycky vyskakuje jak certik z krabicky, kdyz se tu objevi poznatky z praxe o cemkoliv koncernovem

Odpovědět  |   | 
Russel  |  22. 01. 2011 19:02

Jsem majitelem forestera s tímto motorem. Tohle auto jsem chtěl,ale ne dokud do něj nebudou dávat tento motor a to z mnoha důvodů. loni se vyskytla limitovaná edice a já neváhal ani den. Člověk si před koupí auta musí říct co od něj chce,kam,jak daleko a jak často s ním bude jezdit. pokud jezdíte krátké trasy a jako 90% lidí najezdíte do 15tis.km ročně, nemá cenu kupovat naftový motor který vám stejně bude jezdit za 10l, protože jej nezahřejete a budete mít neustále problém s filtrem pevných částic a z toho pramenící problémy. To se někomu nevysvětluje lehce a spousta lidí tohle přehlíží. Jsem profesionální řidič (ne kamion) a jezdil jsem s auty více značek i koncernovými. Pro jejich velkou poruchovost jsem je vyřadil.Tohle auto má duši a přál bych vám se s ním projet,zjistit kde jsou jeho hranice a pak napsat komentáře. Já jsem z něj nadšen a na každou jízdu s ním se těším. Hezký den

Odpovědět  |   | 
Vencos  |  23. 01. 2011 21:44

Zamysleme se nad jednou věcí. V evropě tenhle motor ruší, protože má špatný emise. V USA, kde jsou emisní normy přísnější však tenhle motor zůstává. V evropě,kde tenhle motor neplní emisní limity, jezdí mnho dýzlových aut, která však nedokáží plnit americké emisní normy.

Nesmrdí na tom něco?

Odpovědět  |   | 
JirkaK  |  25. 01. 2011 09:55

Smrdí. Diesely smrdí.

Odpovědět  |   | 
simson  |  25. 01. 2011 13:05

Pokud budu parafrázovat Matrix, tak diesely jsou jako viry a DPF je lék
Kdo si jednou vyzkouší problémy s DPF tak už příště kupuje benzín.
Právě jsem mluvil se známou, která má Forestera D, najeto jen 25 tis. km, a od včerejška jí prý svítí na přístrojovce kontrolka diagnostiky motoru. Já odhaduju problém s DPF, uvidíme. Docela se zhrozila, protože předtím měla Forestera v benzínu a ten jezdil 8 let zcela bez závad a na rozloučenou jí zachránil život při čelním nárazu s dodávkou.

Odpovědět  |   | 
Vencos  |  25. 01. 2011 14:40

jo ce DPF?

Odpovědět  |   | 
simson  |  25. 01. 2011 15:36

Zajímavý článek o DPF je na www.tipcars.com v sekci "magazín", rubrice "naše téma" s názvem "Filtr pevných částic je časovanou bombou" z 18. 8. 2010.

Odpovědět  |   | 
Jaro  |  03. 02. 2011 06:16

Škoda, že tu nie je žiadne video a zvuk motora 2.5. Tak aspoň ja pridám video
www.autotv.sk ...

Odpovědět  |   | 
pietro7  |  09. 02. 2011 18:28

mohol by tu niekto vysvetliť prečo má audi A4 allroad 2,0 tfsi výkon 155 kW (211 koní) a subaru outback, ktorý má 2,5 litrový benzínový motor (16 ventilov), má výkon len 123 kW (167 koní). a to subaru má pohotovostnú hmotnosť 1493 kg a audi má pohotovostnú hmotnosť 1690 kg, čiže je zhruba o 200 kg ťažšie (samozrejme závisí od výbavy). subaru má samozrejme aj vyššiu spotrebu. čiže: objemnejší motor, nižšia váha, vyššia spotreba a nižší výkon?

Odpovědět  |   | 
Rad.  |  11. 02. 2011 22:34

protože audi má motor přeplňovaný turbem

Odpovědět  |   | 
Urabus  |  14. 02. 2011 15:09

Ja neviem,ale hodnotiť u auta exteriér a interiér? Koho to vôbec napadlo? To akože sa ideme vadiť či je krajšia bruneta, blondína, ryšavá,....ktorá má lepšiu postavu, podprsenku, topánky,náramok...??Alebo tie duchaplné dristy o "mäkkých" a "tvrdých" plastoch. Ja síce nemám docentúru z "plastológie", ale nech ma niekto presvedčí v čom sú iné plasty v BMW , Audi , Nissane,Alfa Romeo,Volve, Subaru.....?? Alebo má Toyota krajší gombík na ventilátor ako Fabia? Alebo sa poďme baviť o tom, že či lepšie trúbi Porsche ako Range Rover. A nezabudnime tiež "objektívne" posúdiť kvalitu auta podľa zrkadielka v slnečnej clone spolujazdca. Nesvieti Ti?? Oooch, aky dyskomfort !!!Taký starý model si určite nekupuj!!Automobilka zaspala dobu!Darmo, už neni, čo bývala!Jazdné vlastnosti, spoľahlivosť, bezpečnosť, konštrukčné prevedenie,........??To už nie je podstatné.Dneska je v rebríčkoch najlepšie také auto, ktoré má: Bi-xenóny,Bi-klímu, Bi-turbo,Bi-wiring,Wi-Fi,LED,USB,GPS,DVD,....Dnes som sa dočítal, že Citroen vyrábal model 2CV(kačica) od r.1948 -1990!!Koľkokrát zaostali za technickým pokrokom??To len na margo tých, čo kuvikajú, aké je to Subaru škaredé z vonka, z vnútra, že to nemá žiadnu"poriadnu" výbavu, stará kocepcia, slabé motory,mizerná prevodovka,......Ok,nech kritizujú, neupieram nikomu svôj názor a rešpektujem ho. A aké je resumé? Bývam na dosť strmom kopci.Keď riadne nasneží, tak pod ním stretávam viacero aut 4x4, ktoré nevyšli a musia ísť naokolo. Ja si preradím na Foresteri dvojku a pekne prídem až pred dvere svôjho domu.Ešte NIKDY sa nestalo, že by som ten kopec nevyšiel! Ale trápi ma to zrkadielko.....

Odpovědět  |   | 
Oťan  |  23. 02. 2011 21:26

Konečně byl někdo v této diskusi normální.Ono totiž milý Urabusi žijeme ve spotřební době,kdy rozhoduje kde jaká p.....a,ale nikoli to podstatné a o to v případě forestra jde.Osobně si taky myslím ,že subaru malinko ztratilo,zejména mi vadí okna s rámy a bral bych silnější motory,ale ani toto asi není důležité.Důležitá je právě ta chvíle,kdy jedeš a smějěš se ,páč to je pohoda a pak ten závěr kdy to auto dáváš pryč a věřím ,že v případě subaru je to více méně tužba po novém,ale určitě těch kteří se toho chtějí zbavit,protože je auto k.o. je bezpečně míň.Měl jsem impru 1.6,takže lenoch ,ale v zimě jsem všechny ty koncerny viděl ve zpětném zrcátku a to jsem jel normálně.Nyní mám forestra 06 , a všem těm bi se za volantem pouze směju.Přeji všem mnoho šťastných km.Ti co mají subaru,mají něco navíc.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 68 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků

Nejčtenější články

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda Scala. Může jezdit skoro zadarmo

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda S…

Se Scalou na zemní plyn se počítalo již od samotného počátku uvedení nové škodovky. Jeden kousek byl nyní spatřen v provozu.

13.  8.  2019 | | 31 N/A
Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není. Zato ale dostala o dost více výkonu

Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není.…

Škoda upravuje ceník výhodné Octavie Tour. Akční výbava sice zdražuje, nyní už je ale dostupná rovněž jako liftback a dostává pod kapotu výkonnější základní motor.

3.  8.  2019 | | 39 N/A
Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Existuje ale něco mnohem raritnějšího

Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Exis…

Zatímco tisíce lidí v Česku šílí z pistáciových fábií, americký dealer BMW z Manhattanu se vytahuje něčím mnohem exkluzivnějším.

26.  7.  2019 | | 28 N/A
Nadšenec si nechal postavit speciální kempingový Ford Transit. Na cenu nehleděl

Nadšenec si nechal postavit speciální kempi…

Někdo se rozhodne přestavět svou dodávku na obytný vůz svépomocí a někdo zase nechá práci na profesionálech bez starosti o výslednou cenu.

24.  7.  2019 | | 4 N/A
T-Kat je jediné české auto, kterým můžete bez obav na D1. A také do války

T-Kat je jediné české auto, kterým můžete b…

Útvar rychlého nasazení, konkrétně protiteroristické oddělení, si převzala vozidlo T-Kat. Je tak skvělé, že se jí musíme chvilku věnovat.

8.  8.  2019 | | 29 N/A