Test Subaru Forester 2,5 XT: změna k lepšímu?

Maja  |  02. 09. 2008 07:09

Ten bily interier by byl idealni pro naseho 40kg psa po navsteve cvicaku To je cloveku lito tam odlozit i nakup.

Odpovědět  |   | 
Milan  |  02. 09. 2008 08:31

No je k dispozici i v černé - jak látce (základní model) - tak kůži. Nicméně osobně mi připadá ten inteiér v bílé kůži nesmírně laciný a nehodný vrcholné verze - na předchozí generaci v černé matalíze / žluté kůži (2,5 XT High třeba 2006,2007) rozhodně nemá (tato kombinace se v nové generaci již nenabízí).

P.S. 4 rychlostní automatická převodovka - to je již v dnešní době anachronismus

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  02. 09. 2008 08:00

Spotřeba 7 litrů po Praze ?? To se mi ani nechce komentovat.

Odpovědět  |   | 
psikl  |  02. 09. 2008 08:26

Prosím čtěte pozorně. V textu je uvedeno že se je jednalo o extrém! Navíc přejezd Prahy byl uskutečněn v době letních prázdnin na trase Zličín, Nové Butovice, Motol, Strahov, Chotkovy sady, Vltavská, Muzeum, Vinohradská, Strašnice, Zahradní město a zpět. Hustota provozu dovolovala jet podle všech zásad plynulé jízdy s důrazem na spotřebu.

Odpovědět  |   | 
E-,aisjcz  |  02. 09. 2008 09:17

moje zkušenost s předchozí generací (2litr) kombinovaná 11l v zimě i 13
- z mého pohledu největší slabina celého auta.

Odpovědět  |   | 
psikl  |  02. 09. 2008 09:36

V testu 2.5XT uvádím kombinovanou průměrnou spotřebu 11 l/100 km. Svižnější jízda pak znamená další tři litry navíc a pekelně ostrá jízda dokáže spotřebu vyhnat až k dvaceti litrům.

Největší slabina je již pryč, jelikož můžete sáhnout po dieselu 2.0D, který je překvapivě úsporný.

Odpovědět  |   | 
Milan  |  02. 09. 2008 10:05

Nový Forester je už v této motorizaci k dispozici ? Domníval jsem se, že se objeví nejdříve na podzim.

Odpovědět  |   | 
psikl  |  02. 09. 2008 10:35

Máte pravdu, já už mám listopad Diesel boxer je dostupný zatím jen v Legacy a Outbacku, kde dosahuji výborných výsledků.

Odpovědět  |   | 
Milan  |  02. 09. 2008 12:11

A já už myslel, že mi zase něco uteklo

Odpovědět  |   | 
psikl  |  08. 09. 2008 15:06

Diesel bude mít ve Foresteru i Impreze svou premiéru na Pařížském autosalonu. Hned poté se začne prodávat a dokonce s šestirychlostní převodovkou!

Odpovědět  |   | 
fofo44  |  05. 09. 2008 17:08

Diesel je uz od 1.9.2008. Zatial v anglicku a videl som ho aj v Dansku.
To bude ten spravny motor pre Forester. Este pockat kym bude zrusena mreza pri
odpocte DPH a idem do toho.

Odpovědět  |   | 
rockblock  |  02. 09. 2008 14:25

ked uz, tak ho dat do plynu a jazdis v pohode. V SR teraz zrusili spotrebnu dan na LPG, takze liter ta vyjde okolo 19Sk, to by som si dal celkom povedat aj s foresterom, dizel nema potom sancu. Smola ale je, ze v SR sa Forester s tovarenskym LPG nepredava a neviem co by stalo to spravit dodatocne.

Odpovědět  |   | 
Milan  |  02. 09. 2008 14:38

Problem jsou dve veci :

1. Alespon u minuleho modelu absence rezervy (zavira moc mista v kufru) - ale hadam, ze kdyz bude případný policajt rozumný, umluví se ta na sadu na opravdu pneumatik

2. Nemoznost vjezdu do vetsiny podzemnich garazi ... Kdo jezdi casto do center vetsich mest parkovani v nich se nevyhne - nemluvě o tom, že vetšina novostaveb vlastní podzemní garáže má. LPG je pak nesmírným limitem.

Odpovědět  |   | 
rockblock  |  02. 09. 2008 15:35

jasne, ale osobne berem forestera ako auto na robotu, von, nie aby bolo hyckane v garazi. Preto mi LPG nepripada ako az tak velky limit. Ani pri novostavbe. Mat take auto, tak chcem ist porad von, bicyklovat, vozit material, skratka s tym autom pracovat a uzivat si.

Odpovědět  |   | 
tomx76  |  03. 09. 2008 08:41

ano.. ale parkovat někde chceš ne?
a jak už bylo nepsáno většina novostaveb má podzemní garáže, tak ho nebudu nechávazt na ulici, nehledě na hledání místa

Odpovědět  |   | 
rockblock  |  03. 09. 2008 12:28

no ak s tym chces jazdit po Prahe, tak bohuzial kup si nieco ine. Ja bych s tym jazdil po horach. Rovnako ako s kazdou inou stvorkolkou

Odpovědět  |   | 
tomx76  |  03. 09. 2008 13:19

no ale je spousta lidí v Praze a v jiných větších městech co tráví volný čas v přírodě , na kole, na lyžích a na to se občas 4x4 hodí a rozměrově to není žádná kráva, takže si myslím, že na to je Forester přesně akorát.
A možná právě žít na horách, tak koupím něco "offroadovějšího"

Odpovědět  |   | 
rockblock  |  03. 09. 2008 14:49

jasne, cela debata je ale 50/50, tak ako moze niekoho LPG do forestera oslovit, rovnako vela ludi moze aj odradit. Nie je lepsia moznost, len tak, ktora ti viac vyhovuje. kludne aj mozes byvat v meste, ale nepouzivat podzemne garaze.

Odpovědět  |   | 
skdd  |  02. 09. 2008 20:55

naštastie si auto nemusíš kúpiť iba v SR :)
Dokonca funguje aj N1, napr. dovoz z CZ

Odpovědět  |   | 
Kyle  |  04. 09. 2008 17:30

Zástavba LPG do 2,5T nebude ( pokud se nepletu tak kvůli turbu) výrobcem doporučena. Leda na vlastní riziko.

Odpovědět  |   | 
rockblock  |  05. 09. 2008 14:16

to je jasne, ze k turbu LPG nepustaju. LPG sa montuje do slabsieho dvojlitra. Kto sem chodi a pozna forestera to vie tak jako tak.

Odpovědět  |   | 
Wolff  |  02. 09. 2008 17:24

moje zkušenost s novou generací (2litr): kombinovaná spotřeba 8,6 l, každodenní jízdy po Praze 9,2 l - po měsíci ježdění maximální spokojenost

Odpovědět  |   | 
emmacore  |  02. 09. 2008 23:45

Pekne. Ja sa s predoslou generaciou s 2,0 l po Bratislave tazko dostavam pod 10 l/100 km. Asi by som mal zahodit tie Yokohamy, so zimnymi Good Year mam nizsiu spotrebu.

Odpovědět  |   | 
TurboCmelak  |  03. 09. 2008 08:21

Tak nevím, moje zkušenost s Forestrem 2.0 (2007, AT) je léto cca 8,7, zima cca 9,5. To se mi zdá celkem slušné.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  05. 09. 2008 14:06

Na netových fórech se na tvrzení tohoto typu píše : "a teď prosím ještě tu o Karkulce".

Odpovědět  |   | 
TurboCmelak  |  07. 09. 2008 20:38

Doopravdy nemám potřebu někoho přesvědčovat, kdo chce, ať věří, kdo chce, ať ne. Mám s ním najeto 45 000 km, a to co jsem psal odpovídá skutečnosti. Kolik máš se stejným autem najeto Ty? Nebo píšeš jenom svoje názory a vyčtená moudra?

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  08. 09. 2008 07:37

Kolega v práci ho má tři roky. Tak se poinformuju za kolik jezdí. Minulý měsíc jel do Chorvatska k moři. Není žádný závodník jezdí zásadně do limitu spíš něco pod. Tak tady poreferuju za kolik jel. Žádné pohádky, které se vykládají manželce před spaním.

Odpovědět  |   | 
TurboCmelak  |  08. 09. 2008 11:25

Jenom pozor na to jaký má motor. Mluvím o motoru EJ-20 (116 kW), starší na tom byli o něco hůře. Ale výše uváděnou spotřebu jsem schopen kdykoliv předvést nebo doložit.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  08. 09. 2008 17:46

Takže kolega má Forester a dvoulitr benzín, spotřeba při ježdění po městě 11-12 litrů/100km, při jízdě mimo město I. a II. třída rychlost 80-90km/h (žádná divočina-defenzivní jízda) spotřeba 9,5-10 l/100km, při jízdě po dálnici +-130km/h se pod 11 nedostane, což je logické u tvaru bedýnky od tvarůžků s aerodynamikou džípu z II.světové. Takže tolik k informacím od vlastníka, který na tom natočil 80 tisíc km.

Odpovědět  |   | 
TurboCmelak  |  08. 09. 2008 19:07

Znova se ptám po typu motoru (rok výroby), starší na tom byly o něco hůře. Ale nepopírám, že se s tím dá za tuhle spotřebu jezdit. Mě se to za celou dobu jedinkrát nestalo. Jednou to tuším přes zimu vyjelo těsně nad 10. Takže tolik informace od vlastníka, který na tom natočil 45 tisíc km.
Jestli neveříš, v klidu nabízím možnost někde se sejít, natankuju plnou. klidně si přelep víko nádrže, a až bude dostatečně vyježděno, u té samé pumpy a stojanu před Tebou dotankuju. Já s tím nemám problém.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  09. 09. 2008 08:21

V tom případě nezbývá než blahopřát k dobrému kousku.

Odpovědět  |   | 
TurboCmelak  |  09. 09. 2008 14:18

Díky.

Odpovědět  |   | 

Neodpustim si rypnuti (a ocekavam, ze mistni publikum mi jej taky neodpusti), ze ty fotky z "terenu" o nicem nevypovidaji. Takove situace by s prehledem zvladla kdejaka Skoda 120.

Chapu ale, ze mozna pokazde pujcene auto nelze tahat nekam do lesa.

Odpovědět  |   | 
E-,aisjcz  |  03. 09. 2008 09:45

pro Pražského redaktora je terénem i namoklá louka


Kde je nějaké diagonální zkřížení, kde je popis nějakých uzávěrek nebo TCS. Jak se auto zachová pokud bude mít dostatečnou adhezi třeba jeno jedno zadní kolo....

co třeba takovýto testík
http://www.youtube.com/watch?v=ooQRxlChvMw

Dokud tato auta budou testovat lidi, pro které je důležitější přípojka autorádia na mp3 přehrávač než 4x4, tak se asi moc informací nedočkáme. Hlavně ale, že auto má potenci pro jízdu po dálnici jako prase...

Odpovědět  |   | 

Mooc pekne video :) To by jeden nerekl, jak to s tim AWD je...

Odpovědět  |   | 
Jenyk  |  03. 09. 2008 20:50

Hlavně že za všechno může "simetrikldrajftrejn", a ne elektronická uzávěrka diferenciálu....bože to jsou nesmysly.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  05. 09. 2008 14:04

Klasický tendenční test. Pro srovnání nám nebyla předložena obvyklá prodejní verze 4x4 Legacy. Ta by nezvládla ani to co passat. Nemá nápravový samosvor, takže při nájezdu jednou stranou auta na povrch s nízkou adhezí a je zcela vedle - nehne se. A tento případ je v zimně velmi, velmi častý. Nájezd jedním kolem na led se dá lehce zvládnou couvnutím a přejezdem, ale souvislý led v jedné stopě je častá smrt pro pohyb vozidel vzhůru.

Odpovědět  |   | 
Sobík  |  05. 09. 2008 16:59

docela rozumim tomu že to pan redaktor otestoval "s mírou" aby mu někdy v budoucnu vůbec Subaru ještě někdy něco půjčilo ...

Odpovědět  |   | 
Mike3d  |  06. 09. 2008 22:29

Jak s tím souvisí legacy? A forester adhezi má. teda starej nastopro.

Odpovědět  |   | 
psikl  |  03. 09. 2008 11:02

Forester nové generace není určen do těžšího terénu. Je to spíše městské SUVéčko, které dokáže zvládat rozbité polní či lesní cesty, příjezdové cesty k horským chatám atd. Těžko ho někdo bude (stejně jako předchozí generaci) využívat k těžké práci. Samozřejmě se neodolal pokušení a vzal Forestera do zabláceného lomu (kde však ani nešlo vystoupit z vozu a nafotit nějaké záživnější fotečky). Navíc Forester byl úplně nový a nemohu si dovolit vrátit importéru poškozený vůz.

Pokud toužíte po pracantovi do terénu, sáhněte po off-roadu nebo po starší generaci Forestera, která mě kolikrát překvapila svou schopností zdolávat na první pohled nezdolatelné.

Odpovědět  |   | 
Kritik  |  08. 09. 2008 14:32

Osobně se mi líbí víc předchozí generace Foresteru. Ohledně pohonu AWD Subaru, prostě nemá konkurenci! O tom žádná ... Tady pár videí pro zajímavost ...

http://www.youtube.com/watch?v=99xIVo43bbo&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=Q7dVFY5CxT0
http://www.youtube.com/watch?v=XyLgYskj-oc&feature=related

Odpovědět  |   | 
psikl  |  08. 09. 2008 15:08

Osobně se mi také líbí více předchozí generace. Většině dotázaných se však líbí nová generace, která je líbivější a opustila vyjímečnost a zvláštnost, kterou oceňuji.

Odpovědět  |   | 
hombreux  |  28. 09. 2008 19:50

"O pohon testovaného kousku se staral čtyřválec s protiběžnými písty a přeplňováním" - to snad nemůžete myslet vážně!!! To, že je zvykem říkat vidlicovému motoru s úhlem rozevření řad válců 180° "boxer", přestože je to nesprávně, budiž. A že pravý boxer byl skutečně motor s protiběžnými písty, dvěma klikovými hřídeli a společným spalovacím prostorem, se učí na středních školách. Máte, pane Šikle Petře, aspoň tu střední? Máte elementární znalosti automobilové techniky, když už se živíte tím, že o ní píšete? Cítíte ten jemný rozdíl mezi boxerem a "boxerem"?

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Kia XCeed 1.6 CRDi MHEV a XCeed 1.6 GDi PHEV: Jeden hot a druhý čehý

Kia XCeed 1.6 CRDi MHEV a 1.6 GDI PHEV

Korejský kompakt Kia XCeed je nyní dostupný s novými možnostmi pohonu. Vedle plug-in hybridu jde i o diesel s manuální převodovkou iMT.

včera | Vladimír Kadera | 9 příspěvků
TEST Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): Šli skautíci na výlet, měli 200 koní

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?

24.  1.  2021 | Richard Herbich | 97 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 85 příspěvků

Nejčtenější články

Konec zamlženému oknu. Ford ukazuje vychytávku, která se o všechno sama postará

Konec zamlženému oknu. Ford ukazuje vychytá…

V posledních Fordech najdete novou verzi systému, který automaticky detekuje zamlžení čelního okna.

21.  1.  2021 | | 20 N/A
Daniel Fuglevič
VýbavaFordŽivot řidičeTechnika
Nejdražší Dacia Sandero v Česku vypadá takto. Stepway s CVT už víc mít nemůže

Nejdražší Dacia Sandero v Česku vypadá takt…

S uvedením ceníků rozjela Dacia i konfigurátor, ve kterém se můžeme kouknout, jak vypadá ta vůbec nejdražší varianta nového Sandera.

11.  1.  2021 | | 80 N/A
Daniel Fuglevič
Dacia SanderoČeský trhCeny
Nový Fiat Tipo dorazil do Česka. Umí být stále levný, ale o víc peněz se říct nebojí

Nový Fiat Tipo dorazil do Česka. Umí být st…

Fiat Tipo prošel omlazením v loňském říjnu a vedle standardních karosářských variant se nám ukázal i jako crossover. Startuje lehce nad 300 tisíci, není ale problém přesáhnout půl milionu.

6.  1.  2021 | | 28 N/A
Vladimír Kadera
České cenyFiat
Tatra 613 je milovaná i nenáviděná. Jak ji hodnotí dobový tisk a zkušený majitel?

Tatra 613 je milovaná i nenáviděná. Jak ji …

Dlouhých dvacet let trvala výroba Tatry 603, aerodynamicky pokrokově řešeného automobilu vyšší třídy se vzduchem chlazeným osmiválcem za zadní, poháněnou nápravou. Dost dlouhá doba, aby se vystačilo jen s inovacemi. Uvažovaných nástupců bylo hned několik (603 A, 603 X). Nakonec se nástupcem šestsettrojky stala Tatra 613.

31.  12.  2020 | | 137 N/A
Tomáš Dusil
TatraHistorie
Nejlepší auta roku 2020 podle Autorevue: Cena nehraje roli. I levná auta překvapila!

Nejlepší auta roku 2020 podle Autorevue: Ce…

Během uplynulého roku jsme vám přinesli více než 70 testů, jízdních dojmů a zajímavých ohlédnutí do automobilové historie. Nyní jdeme s kůží na trh a představíme vám auta, která jsou podle nás nejlepší.

1.  1.  2021 | | 7 N/A
AutoRevue.cz
Zajímavosti