Netuším kde někdo sehnal informaci "Spojka místo diferenciálu" do tohoto článku. Pokud vím, tak lamelová spojka nahrazuje viskozní spojku uzavírající diferenciál u všech Subaru s automatem (protože ji lze ovládat), diferenciál zůstává, možná by to chtělo napřed auto vidět a potom o něm psát.
Přesně tak, Forester má stále mezinápravový diferenciál. Jen místo viskózní lamely, která byla reaktivní (mechanická), používá lamelovou spojku, která je proaktivní (elektronicky řízená spolu s EBD, ESP a ABS). Více viz zde: http://www.cnet.com/news/not-every-subaru-all... ...
Pane redaktore,1. XTcko byl 2.0 nikoliv 2.5 2. trvdit že starý forester XT je zvýšené combi mi přijde taky poněkud diskutabilní-g-
předchozí generace Forestera byl ve verzi s turbem 2,5, to je správně.
cituji"První Forester XT byl šílený. Zástavbou přeplňovaného dvouapůllitru vytvořila automobilka Subaru ze svého crossoveru auto jako žádné jiné..."prvni neni předchozí...
jo to máš pravdu, první není předchozí :-D,špatně jsem četl....:-/ on ale první turbený Forester byl s označením "S" až teprve od 2003 "XT", ale to už jsou jen drobnosti, pokud bychom chtěli pitvat historii. Nicméně, že to byl v té době jediný crossover (jako SUVečko tehdy moc nevypadal) s takovým motorem, mu už nikdo nevezme :-))
S-tubro byl muj sen ktery jsme tak dlouho dokladal az jsme si poridil XTcko :)krasna auta...
Dobrý den, děkuji za upozornění. V paměti mám zafixované Forestery zhruba od roku 2004 a vůbec jsem si neuvědomil, že dřívější Forester XT byl skutečně dvoulitr. Omlouvám se a samozřejmě hned opravuji.
není zač... mám pro ne slabost jeden mi už léta slouží a byla by škoda na něj zapomenout... i
"Subaru sice netají, ale ani zbytečně nezdůrazňuje skutečnost, že modely s převodovkou CVT nemají tradiční pohon všech kol s mechanickým mezinápravovým diferenciálem. Místo něj je tu elektronicky ovládaná lamelová spojka.Ano, Subaru teď masově používá ve svých autech řešení, které svým prodejcům v interních školeních léta prezentovalo jako méněcenné – a ti zase tuto účelovou polopravdu vtloukali do hlav zákazníkům."...........pane redaktore, co nejdříve zapátrat v historii, jak dlouho již Subaru system MPT u automatických převodovek používá........., aby nemusely zaznívat polopravdy :-)Díky
Co je na tom pravdy , že kdyby zůstal MPT Haldex poruchou trvale zapnutý, že se roztrhne.Má o tom někdo povědomí?
Možné to je při prudkém průjezdu zatáčkou, zadní kola pak jedou o dost kratší dráhu než přední a uzavřený Haldex to prostě nevyrovná. Nevím, jestli se roztrhne nebo „jen“ pošle auto do smyku, ale vzhledem k tomu, že se tímhle celkem snadno roztrhnou i uzavřené manuální uzávěrky, je dost pravděpodobné, že ani ten Haldex to nevydrží.
Je zapotřebí poděkovat odvaze redaktora, který absolvoval demagogické prezentace výrobce a exploze keců o permanentním symetrickém awd a všechny hory nesmyslů, které jako většina rádoby odborných moto novinářů dále tlumočil ve svých článcích, komentářích a přesto po létech dokázal přiznat svou chybu a tímto se i omluvil čtenářům za uvedení v omyl. To, že je to pravda je možno si ověřit i na oficiálním stanovisku ředitele zastoupení subaru, který ještě v roce 2006 čtenářům vyplachoval mozek stejnou písničkou.Pro lidi obeznámené s reálnými možnostmi a konkrétním řešením jednotlivých výrobců toto není žádné překvapení. Výrobce se zcela demaskoval a pokud se najde ještě nějaký trouba, který jim to baští a dokonce mu ani nevadí, že si z něj dělali dlohá léta dobrý den, tak těmto lidem už není pomoci.Takže pane Červenko máte můj velký obdiv, protože vystoupit i v komunitě tzv. moto novinářů s takovým názorem chce značnou odvahu.
Pane Zelímůžete mi zopakovat , všecky nesmysly kolem permanentního pohonu Subaru které vtlouká značka svým prodejcům?Už Vám někdy prohrábly přední kola v zatáčce při jízdě s Haldexem?Všichni víme, kdy Haldex "zapne" - už z toho jevu jde hrůza. Ale kdy vypne?S Haldexem to máte jako s Actimelem . Je to takový koncernový Actimel. Náhražka.Pokud vím , když tak mne opravte, MPT třeba u nového Forestera XT posílá na zadní kola v klidu 40% a přechází k 50% dle potřeby . Haldex trvale posílá 6% k vymezení vůlí , aby až "zapne" jste neslyšel takovou ránu. Ale něco za něco . Ale jako postrkovadlo to není špatné .Kdo bude mít odvahu v této koncernové zemi napsat, že je ten systém za určitých podmínek nebezpečný?Odvahu pánové!
Pane Červinkamůžete mi zopakovat , všecky nesmysly kolem permanentního pohonu Subaru které vtlouká značka svým prodejcům?Už Vám někdy prohrábly přední kola v zatáčce při jízdě s Haldexem?Všichni víme, kdy Haldex "zapne" - už z toho jevu jde hrůza. Ale kdy vypne?S Haldexem to máte jako s Actimelem . Je to takový koncernový Actimel. Náhražka.Pokud vím , když tak mne opravte, MPT třeba u nového Forestera XT posílá na zadní kola v klidu 40% a přechází k 50% dle potřeby . Haldex trvale posílá 6% k vymezení vůlí , aby až "zapne" jste neslyšel takovou ránu. Ale něco za něco . Ale jako postrkovadlo to není špatné .Kdo bude mít odvahu v této koncernové zemi napsat, že je ten systém za určitých podmínek nebezpečný?Odvahu pánové!
jakou chybu pan Červenka přiznal?
asijský hnus...
Český primitiv.... B-]
Užitečné zatížení jen 428 kg - hm, to je mizerná hodnota.
Dobrý den,proč chybí kritika hadru (roletky) v kufru hvězdy zvané Subaru. K tvrdým plastům ( vzhled z roku 1968) se raději nebudu vyjadřovat. U Dustera při testech to bylo permanentní téma. Čím to asi bude?
Dobrý den, roleta i plasty v interiéru se podle našeho mínění výrazně nevymykají poměrům obvyklým u asijských SUV, proto jsme jim v textu nevěnovali zvláštní pozornost.
Dobrá a reálná odpověď.Souhlasím s tím i z toho důvodu, že ze Subaru prostý lid na rozdíl od Dusteru nedělá modlu, převyšující vše ostatní včetně prémiovek, tak není potřeba zmíněné asijsko-francouzské zkratky komentovat. Tedy kromě (v recenzovaném voze nepřítomného) boxerdieselu, který se fakt nepovedl. Což se u prvotiny dalo čekat, škoda jen, že marketing z něj udělal modlu, což je pustá lež.
Problemom je ze tento forester (inak super auto) ma jeden velky problem a tym absencia poriadnej prevodovky - variator za prevodovku do auta nepovazujem, raz som sa v takom niecom viezol a bol som uplne zdeseny, okrem toho staci si to nakreslit a kazdemu, kto ma aspon trochu technickeho 'filipa' sa musi obracat zaludok a dava si otazku za co vlastne tie peniaze vyhodil. Nuz a ano, duster je niekde inde, on ma prednosti ale aj slabiny, ale tymi prednostami mnohe auta naozaj prevysuje, v niektorych aspektoch aj tie kvazi 'premiovky', tak trebars bez problemov vyjde tam, kde ovela drahsie auta ostanu beznadejne stat, pripadne prejdu ale potom sa to cele setsakra predrazi v servise, ktory len na to caka. No a pomer cena/uzitna hodnota ani nehovoriac, tu ma momentalne naozaj nenapada ani jedno auto, ktore ponuka tolko za tu cenu...to ze sa toho chyti marketing (ale vsetka cest, stale menej infantilny ako ten koncernovy, pripadne modrobiely) je uz ina vec a okrem toho pozname to, co je dobre, to si reklamu spravi same...Proste ten duster sa mixom tych vlastnosti, ktore ponuka, trafil tam, kde sa trafit aj mal - na rozdiel od tohoto Subaru (a to je rozhodne skoda).
Svez se, nez budes placat nesmysly...
no nevím, jezdil jsem s CVT v Outbacku a žádná hrůza na mne nepadla, naopak, při manuálním řazení pádly pod volantem to byl zážitek. ;-)
já taky Outbacku v naftě a tam je tuším jiný (novější) CVT než tady... pokud se nepletu.Nevím zda i v tomhle Foresteru jsou ty virtuální stupně.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.