Test Subaru Forester 2.0 XT: Bouřlivák na převýchově

biker  |  11. 11. 2013 07:24

Dobrý den,
proč chybí kritika hadru (roletky) v kufru hvězdy zvané Subaru. K tvrdým plastům ( vzhled z roku 1968) se raději nebudu vyjadřovat. U Dustera při testech to bylo permanentní téma. Čím to asi bude?

Odpovědět  |   | 

Dobrý den, roleta i plasty v interiéru se podle našeho mínění výrazně nevymykají poměrům obvyklým u asijských SUV, proto jsme jim v textu nevěnovali zvláštní pozornost.

Jiří Červenka, AutoRevue.cz

Odpovědět  |   | 
x12345678  |  11. 11. 2013 09:24

Dobrá a reálná odpověď.
Souhlasím s tím i z toho důvodu, že ze Subaru prostý lid na rozdíl od Dusteru nedělá modlu, převyšující vše ostatní včetně prémiovek, tak není potřeba zmíněné asijsko-francouzské zkratky komentovat. Tedy kromě (v recenzovaném voze nepřítomného) boxerdieselu, který se fakt nepovedl. Což se u prvotiny dalo čekat, škoda jen, že marketing z něj udělal modlu, což je pustá lež.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  11. 11. 2013 10:08

Problemom je ze tento forester (inak super auto) ma jeden velky problem a tym absencia poriadnej prevodovky - variator za prevodovku do auta nepovazujem, raz som sa v takom niecom viezol a bol som uplne zdeseny, okrem toho staci si to nakreslit a kazdemu, kto ma aspon trochu technickeho 'filipa' sa musi obracat zaludok a dava si otazku za co vlastne tie peniaze vyhodil.

Nuz a ano, duster je niekde inde, on ma prednosti ale aj slabiny, ale tymi prednostami mnohe auta naozaj prevysuje, v niektorych aspektoch aj tie kvazi 'premiovky', tak trebars bez problemov vyjde tam, kde ovela drahsie auta ostanu beznadejne stat, pripadne prejdu ale potom sa to cele setsakra predrazi v servise, ktory len na to caka. No a pomer cena/uzitna hodnota ani nehovoriac, tu ma momentalne naozaj nenapada ani jedno auto, ktore ponuka tolko za tu cenu...to ze sa toho chyti marketing (ale vsetka cest, stale menej infantilny ako ten koncernovy, pripadne modrobiely) je uz ina vec a okrem toho pozname to, co je dobre, to si reklamu spravi same...Proste ten duster sa mixom tych vlastnosti, ktore ponuka, trafil tam, kde sa trafit aj mal - na rozdiel od tohoto Subaru (a to je rozhodne skoda).

Odpovědět  |   | 
řidič  |  11. 11. 2013 16:15

no nevím, jezdil jsem s CVT v Outbacku a žádná hrůza na mne nepadla, naopak, při manuálním řazení pádly pod volantem to byl zážitek.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  12. 11. 2013 09:01

já taky Outbacku v naftě a tam je tuším jiný (novější) CVT než tady... pokud se nepletu.
Nevím zda i v tomhle Foresteru jsou ty virtuální stupně.

Odpovědět  |   | 
lesnik  |  12. 11. 2013 19:46

Svez se, nez budes placat nesmysly...

Odpovědět  |   | 
Rejpal  |  11. 11. 2013 09:56

Užitečné zatížení jen 428 kg - hm, to je mizerná hodnota.

Odpovědět  |   | 
DDD  |  11. 11. 2013 22:15

asijský hnus...

Odpovědět  |   | 
Tom  |  12. 11. 2013 06:06

Český primitiv....

Odpovědět  |   | 
Gapa  |  12. 11. 2013 14:15

"Subaru sice netají, ale ani zbytečně nezdůrazňuje skutečnost, že modely s převodovkou CVT nemají tradiční pohon všech kol s mechanickým mezinápravovým diferenciálem. Místo něj je tu elektronicky ovládaná lamelová spojka.
Ano, Subaru teď masově používá ve svých autech řešení, které svým prodejcům v interních školeních léta prezentovalo jako méněcenné – a ti zase tuto účelovou polopravdu vtloukali do hlav zákazníkům."...........pane redaktore, co nejdříve zapátrat v historii, jak dlouho již Subaru system MPT u automatických převodovek používá........., aby nemusely zaznívat polopravdy
Díky

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  20. 11. 2013 17:11

Je zapotřebí poděkovat odvaze redaktora, který absolvoval demagogické prezentace výrobce a exploze keců o permanentním symetrickém awd a všechny hory nesmyslů, které jako většina rádoby odborných moto novinářů dále tlumočil ve svých článcích, komentářích a přesto po létech dokázal přiznat svou chybu a tímto se i omluvil čtenářům za uvedení v omyl. To, že je to pravda je možno si ověřit i na oficiálním stanovisku ředitele zastoupení subaru, který ještě v roce 2006 čtenářům vyplachoval mozek stejnou písničkou.
Pro lidi obeznámené s reálnými možnostmi a konkrétním řešením jednotlivých výrobců toto není žádné překvapení. Výrobce se zcela demaskoval a pokud se najde ještě nějaký trouba, který jim to baští a dokonce mu ani nevadí, že si z něj dělali dlohá léta dobrý den, tak těmto lidem už není pomoci.
Takže pane Červenko máte můj velký obdiv, protože vystoupit i v komunitě tzv. moto novinářů s takovým názorem chce značnou odvahu.


Odpovědět  |   | 
Gapa  |  21. 11. 2013 19:00

jakou chybu pan Červenka přiznal?

Odpovědět  |   | 
Radomír  |  13. 02. 2014 15:30

Pane Červinka
můžete mi zopakovat , všecky nesmysly kolem permanentního pohonu Subaru které vtlouká značka svým prodejcům?
Už Vám někdy prohrábly přední kola v zatáčce při jízdě s Haldexem?
Všichni víme, kdy Haldex "zapne" - už z toho jevu jde hrůza. Ale kdy vypne?
S Haldexem to máte jako s Actimelem . Je to takový koncernový Actimel. Náhražka.
Pokud vím , když tak mne opravte, MPT třeba u nového Forestera XT posílá na zadní kola v klidu 40% a přechází k 50% dle potřeby .
Haldex trvale posílá 6% k vymezení vůlí , aby až "zapne" jste neslyšel takovou ránu.
Ale něco za něco . Ale jako postrkovadlo to není špatné .
Kdo bude mít odvahu v této koncernové zemi napsat, že je ten systém za určitých podmínek nebezpečný?
Odvahu pánové!

Odpovědět  |   | 
Radomír  |  13. 02. 2014 15:32

Pane Zelí
můžete mi zopakovat , všecky nesmysly kolem permanentního pohonu Subaru které vtlouká značka svým prodejcům?
Už Vám někdy prohrábly přední kola v zatáčce při jízdě s Haldexem?
Všichni víme, kdy Haldex "zapne" - už z toho jevu jde hrůza. Ale kdy vypne?
S Haldexem to máte jako s Actimelem . Je to takový koncernový Actimel. Náhražka.
Pokud vím , když tak mne opravte, MPT třeba u nového Forestera XT posílá na zadní kola v klidu 40% a přechází k 50% dle potřeby .
Haldex trvale posílá 6% k vymezení vůlí , aby až "zapne" jste neslyšel takovou ránu.
Ale něco za něco . Ale jako postrkovadlo to není špatné .
Kdo bude mít odvahu v této koncernové zemi napsat, že je ten systém za určitých podmínek nebezpečný?
Odvahu pánové!

Odpovědět  |   | 
Radomír  |  13. 02. 2014 15:38

Co je na tom pravdy , že kdyby zůstal MPT Haldex poruchou trvale zapnutý, že se roztrhne.
Má o tom někdo povědomí?

Odpovědět  |   | 
Sten  |  17. 04. 2014 22:29

Možné to je při prudkém průjezdu zatáčkou, zadní kola pak jedou o dost kratší dráhu než přední a uzavřený Haldex to prostě nevyrovná. Nevím, jestli se roztrhne nebo „jen“ pošle auto do smyku, ale vzhledem k tomu, že se tímhle celkem snadno roztrhnou i uzavřené manuální uzávěrky, je dost pravděpodobné, že ani ten Haldex to nevydrží.

Odpovědět  |   | 
Gaston  |  12. 11. 2013 16:17

Pane redaktore,
1. XTcko byl 2.0 nikoliv 2.5
2. trvdit že starý forester XT je zvýšené combi mi přijde taky poněkud diskutabilní
-g-

Odpovědět  |   | 
Gapa  |  12. 11. 2013 16:31

předchozí generace Forestera byl ve verzi s turbem 2,5, to je správně.

Odpovědět  |   | 
Gaston  |  12. 11. 2013 16:40

cituji
"První Forester XT byl šílený. Zástavbou přeplňovaného dvouapůllitru vytvořila automobilka Subaru ze svého crossoveru auto jako žádné jiné..."
prvni neni předchozí...

Odpovědět  |   | 

Dobrý den, děkuji za upozornění. V paměti mám zafixované Forestery zhruba od roku 2004 a vůbec jsem si neuvědomil, že dřívější Forester XT byl skutečně dvoulitr. Omlouvám se a samozřejmě hned opravuji.

Jiří Červenka, AutoRevue.cz

Odpovědět  |   | 
Gaston  |  13. 11. 2013 07:57

není zač... mám pro ne slabost jeden mi už léta slouží a byla by škoda na něj zapomenout... i

Odpovědět  |   | 
Gapa  |  13. 11. 2013 08:15

jo to máš pravdu, první není předchozí ,špatně jsem četl.... on ale první turbený Forester byl s označením "S" až teprve od 2003 "XT", ale to už jsou jen drobnosti, pokud bychom chtěli pitvat historii. Nicméně, že to byl v té době jediný crossover (jako SUVečko tehdy moc nevypadal) s takovým motorem, mu už nikdo nevezme

Odpovědět  |   | 
Gaston  |  13. 11. 2013 10:11

S-tubro byl muj sen ktery jsme tak dlouho dokladal az jsme si poridil XTcko :)
krasna auta...

Odpovědět  |   | 
Pjoin  |  04. 03. 2014 16:18

Netuším kde někdo sehnal informaci "Spojka místo diferenciálu" do tohoto článku. Pokud vím, tak lamelová spojka nahrazuje viskozní spojku uzavírající diferenciál u všech Subaru s automatem (protože ji lze ovládat), diferenciál zůstává, možná by to chtělo napřed auto vidět a potom o něm psát.

Odpovědět  |   | 
Sten  |  17. 04. 2014 22:36

Přesně tak, Forester má stále mezinápravový diferenciál. Jen místo viskózní lamely, která byla reaktivní (mechanická), používá lamelovou spojku, která je proaktivní (elektronicky řízená spolu s EBD, ESP a ABS). Více viz zde: http://www.cnet.com/news/not-every-subaru-all... ...

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

včera | Vladimír Kadera | 11 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 33 příspěvků
Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 41 příspěvků

Nejčtenější články

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, kter…

Škodovka je nejenom u nás vyhlášená svými chytrými řešeními. V případě nové Octavie ukázala, že i malý detail v interiéru může být hodně přínosný.

13.  11.  2019 | | 247 N/A
Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giugiara. Václav Klaus byl ale proti

Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giug…

Vměšování politiků do automobilového průmyslu či aut obecně není žádný moderní vynález Bruselu, ale vcelku běžná věc doprovázející tyto dopravní prostředky prakticky od jejich počátků. Neznáme však mnoho případů, kdy by konkrétní politik přímo ovlivnil design vozu tak, jako to na počátku 90. let zvládl předseda české vlády.

28.  10.  2019 | | 22 N/A
James May si koupil nové auto. Pod plachtou Ferrari však supersport nenajdete

James May si koupil nové auto. Pod plachtou…

James May umí překvapit a moderovat. V novém videu se o obou těchto věcech velmi mile přesvědčíte.

4.  11.  2019 | | 32 N/A
Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní modely. Jsou levné a s bohatou výbavou

Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní mod…

Pokud hledíte po některém z benzinových modelů Toyoty, na konec roku teď české zastoupení uvádí výhodnou limitovanou edici výbav Prestige pro hned několik svých vozů.

8.  11.  2019 | | 243 N/A
Nová Škoda Octavia oficiálně: Už jsme v ní seděli! Superb může blednout závistí

Nová Škoda Octavia oficiálně: Už jsme v ní …

Dámy a pánové, nová Škoda Octavia je oficiálně na světě! Prohlédli jsme si ji s předstihem a tohle jsou naše první dojmy. Je tak jiná, že vedle ní Superb může vypadat jako chudší příbuzný.

11.  11.  2019 | | 265 N/A