Test Subaru Forester 2.0 XT: Bouřlivák na převýchově

Vrcholná verze Subaru Forester s přeplňovaným boxerem dříve slibovala pořádně divoké svezení. Nový Forester je ale jiný: má mnohem větší, prostornější karoserii a nejsilnější motor nabízí jen v kombinaci s převodovkou CVT. Něco z DNA jeho předchůdců mu naštěstí v krvi zůstalo...
Seznam kapitol
  1. Úvod
  2. Čtvercový boxer; Převodovka CVT, jakou svět neviděl
  3. Motor krotký jako beránek; spojka místo diferenciálu
  4. Drobnosti, které štvou; Konečně přijatelná spotřeba
  5. Verdikt a fotogalerie
  6. Technické údaje

První Forester XT byl šílený. Zástavbou přeplňovaného boxeru vytvořila automobilka Subaru ze svého crossoveru auto jako žádné jiné.

Kombinace mohutného nástupu síly, kterému předcházel zrovna tak mohutný turboefekt, těžiště jen o málo vyššího než u osobních aut a univerzálních pneumatik ve výsledku dávala auto s omezenou praktičností, ale úžasnou schopností řítit se okreskami a driftovat na polních cestách. Motorističtí novináři Forester XT milovali.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekSubaru Forester modelového roku 2014 vyrostl do velikosti běžného SUV; palubní deska má původ v modelu Subaru XV

Forester se od těch dob hodně změnil. Narostl, zkulturněl, mnohem víc se blíží mainstreamové představě o kompaktním crossoveru. Dnes je na trhu čtvrtá generace, která rozhodně vypadá víc jako SUV než jako STI. Ostře tvarovaná přední část s velkými světly nemůže – a ani nechce – zamaskovat konzervativní proporce s vysokou střechou a bohatým bočním prosklením.

Mezigenerační posun Subaru Forester výborně ilustrují údaje o změnách hlavních rozměrů. Rozvor náprav narostl o 25 mm, na 2640 mm. Auto je o 35 mm delší, o 20 mm vyšší a o 15 mm širší. Celková délka prostoru pro cestující se prodloužila bez pěti milimetrů o deset centimetrů.

Subaru Forester v roce 2013 už zkrátka není tím malým zvýšeným kombíkem jak kdysi, ale pořádným SUV.

Palubní deska včetně přístrojového štítu, středové konzoly a informačního displeje v horní části bude neuvěřitelně povědomá všem, kdo někdy seděli v crossoveru Subaru XV. S tím ostatně nový Forester sdílí platformu, což znamená také společný podvozek, elektroinstalaci a součásti hnacího řetězce.

Všechny motory, se kterými si můžete Forester objednat, jsou ploché čtyřválce s protiběžnými písty – v tomto ohledu zůstává Subaru naprosto věrné tradici. Základ tvoří atmosféricky plněný dvoulitr o výkonu 150 koní, k dispozici je samozřejmě také Subaru Boxer Diesel s výkonem 147 koní. My jsme ale jezdili ve vrcholném provedení 2.0 XT. Na konstrukci a parametry přeplňovaného motoru se podíváme v následující kapitole.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod
  2. Čtvercový boxer; Převodovka CVT, jakou svět neviděl
  3. Motor krotký jako beránek; spojka místo diferenciálu
  4. Drobnosti, které štvou; Konečně přijatelná spotřeba
  5. Verdikt a fotogalerie
  6. Technické údaje
Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků