Test Subaru Forester 2.0 XT: Bouřlivák na převýchově

Vrcholná verze Subaru Forester s přeplňovaným boxerem dříve slibovala pořádně divoké svezení. Nový Forester je ale jiný: má mnohem větší, prostornější karoserii a nejsilnější motor nabízí jen v kombinaci s převodovkou CVT. Něco z DNA jeho předchůdců mu naštěstí v krvi zůstalo...
Seznam kapitol
  1. Úvod
  2. Čtvercový boxer; Převodovka CVT, jakou svět neviděl
  3. Motor krotký jako beránek; spojka místo diferenciálu
  4. Drobnosti, které štvou; Konečně přijatelná spotřeba
  5. Verdikt a fotogalerie
  6. Technické údaje

První Forester XT byl šílený. Zástavbou přeplňovaného boxeru vytvořila automobilka Subaru ze svého crossoveru auto jako žádné jiné.

Kombinace mohutného nástupu síly, kterému předcházel zrovna tak mohutný turboefekt, těžiště jen o málo vyššího než u osobních aut a univerzálních pneumatik ve výsledku dávala auto s omezenou praktičností, ale úžasnou schopností řítit se okreskami a driftovat na polních cestách. Motorističtí novináři Forester XT milovali.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekSubaru Forester modelového roku 2014 vyrostl do velikosti běžného SUV; palubní deska má původ v modelu Subaru XV

Forester se od těch dob hodně změnil. Narostl, zkulturněl, mnohem víc se blíží mainstreamové představě o kompaktním crossoveru. Dnes je na trhu čtvrtá generace, která rozhodně vypadá víc jako SUV než jako STI. Ostře tvarovaná přední část s velkými světly nemůže – a ani nechce – zamaskovat konzervativní proporce s vysokou střechou a bohatým bočním prosklením.

Mezigenerační posun Subaru Forester výborně ilustrují údaje o změnách hlavních rozměrů. Rozvor náprav narostl o 25 mm, na 2640 mm. Auto je o 35 mm delší, o 20 mm vyšší a o 15 mm širší. Celková délka prostoru pro cestující se prodloužila bez pěti milimetrů o deset centimetrů.

Subaru Forester v roce 2013 už zkrátka není tím malým zvýšeným kombíkem jak kdysi, ale pořádným SUV.

Palubní deska včetně přístrojového štítu, středové konzoly a informačního displeje v horní části bude neuvěřitelně povědomá všem, kdo někdy seděli v crossoveru Subaru XV. S tím ostatně nový Forester sdílí platformu, což znamená také společný podvozek, elektroinstalaci a součásti hnacího řetězce.

Všechny motory, se kterými si můžete Forester objednat, jsou ploché čtyřválce s protiběžnými písty – v tomto ohledu zůstává Subaru naprosto věrné tradici. Základ tvoří atmosféricky plněný dvoulitr o výkonu 150 koní, k dispozici je samozřejmě také Subaru Boxer Diesel s výkonem 147 koní. My jsme ale jezdili ve vrcholném provedení 2.0 XT. Na konstrukci a parametry přeplňovaného motoru se podíváme v následující kapitole.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod
  2. Čtvercový boxer; Převodovka CVT, jakou svět neviděl
  3. Motor krotký jako beránek; spojka místo diferenciálu
  4. Drobnosti, které štvou; Konečně přijatelná spotřeba
  5. Verdikt a fotogalerie
  6. Technické údaje
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků