Test Subaru Forester 2,0 LPG rozumná alternativa

84 komentářů

tnadik
19. března • 12:42

Když se na výpočet podíváte jak normální člověk, tak uvidíte, že při 60tis km jsou náklady na palivo u lpg o necelých 50tis menší. To znamená, že když tyto km najedete, lpg se již vyplácí(i když zahrnu symbolicky vyšší ser.prohlídky atd...). Takže se jednoznačně v tomto případě vyplatí lpg. I kdyby jste měli najet ročně pouze 10tis, tak pokud v tom není nějaký velký háček např. garáž lpg je nejlepší volba. Kdo si kupuje nové auto, aby s ním najel pár tisíc a prodal ho. Naprosto nechápu. Najedete-li jenom potřebných pár desítek tisíc aby se vám vrátili vyšší výdaje za nákupní cenu, už tehdy není co řešit. Auto má následně vyšší prodejní cenu. Takže "vyděláte".

audis
15. března • 19:46

dotaz na redakci: proč má LPG servisní prohlídku za 8000 a benzínové za 5000? kam se podějou ty tři tisíce? co vím, tak roční bezpečnosntí prohlídka stojí 250 kč, + nějaké to seřízení max hodina práce (500 - 1000 at nežeru) a víc tam není ne?

S
17. března • 16:13

Protoze se musi serizovat vule ventilu a kvuli tomu se vyndava motor ven z auta. Po dobu zaruky je to dotovany od Subaru CR, po zaruce uz ne a stoji to klidne i tech vyse zminenejch 50.000 Kc. Tato "sranda" se kona kazdejch 30.000km. Trochu smutna realita, navic pri koupi vozu o tom prodejce vubec neinformuje, ani kdyz se clovek zepta (jako to bylo v mym pripade)...

IMP
20. března • 21:34

Jezdím se subaru (Impreza,Forester) už 14 let a za celou dobu jsem neslyšel,že se seřizují ventily. Jinak dlouhodobý průměr spotřeby -oba motory 2.0- z toho 80% Praha je 8,7- meřeno vždy dotankováním.

IMP
20. března • 21:34

Jezdím se subaru (Impreza,Forester) už 14 let a za celou dobu jsem neslyšel,že se seřizují ventily. Jinak dlouhodobý průměr spotřeby -oba motory 2.0- z toho 80% Praha je 8,7- meřeno vždy dotankováním.

IMP
20. března • 21:34

Jezdím se subaru (Impreza,Forester) už 14 let a za celou dobu jsem neslyšel,že se seřizují ventily. Jinak dlouhodobý průměr spotřeby -oba motory 2.0- z toho 80% Praha je 8,7- meřeno vždy dotankováním.

audis
20. března • 0:08

1) to, že motor má pravděpodobně hydraulické vymezování vůle ventilů, a tudíž netřeba seřizovat, s lpg nesouvisí?
2) to, že motor ven, souvisí s tím, že to je boxer a horší přístup? u Audi 80 s V6 motorem mi toto nehrozí? (a dalšími auty a motory na výšku)

Kyle
18. března • 6:41

No nazdar ! V tom případě půjde LPG z auta. To se nemůže nikdy rentovat.Jinak dlouhodobá spotřeba dle dočerpání je u Legacy SDN 2,0 MY2008 v kombinovaném provozu 10l, ve městě něco nad 11 litrů LPG. Šetřílek rozhodně nejsem. Při klidné jízdě mimo město , tedy cestovní rychlost 90-100 km/h s racionálním předjížděním, 8,5 litrů plynu. Cesta na lyže s boxem přes Německo/Rakousko 11l. Když si jdu vrknout je to tak 16-17 litrů.

Rasto
12. března • 21:46

Tie cisla su teoreticke a hodne daleko od pravdy. Posledne 3-4 mesiaci jazdim hodne na spotrebu a mam spotrebu okolo 12,5 L LPG. (pre porovnanie rovankym stylom jazdy s octaviou 1,9 D som sa dostal na 3,5l ). Zatial mam garancne prehliedky kde sa plati len za material (vymena podloziek) co je cca 2000Kc navyse kazdych 30tis KM. Ale kolega uz mal po zaruke a zaplatil takmer 50tis :( Okrem toho ako sa pisalo treba zapocitat aj benzin a povedzme si pravdu este v okoli Prahy to tak takz ide ale pri dlsich cestach spravite na benzin aj 50 - 100km kym najdete LPG pumpu. A to tankovanie kazdu chvilu tiez pekne otravuje, normalne spravim tak 270 km na jednu nadrz (aby som nemusel ist dlho na benzin ked to dojde).Takze to s tim LPG voubec nie je take ruzove ako sa pise v tom clanku. Nebyt toho ze to auto ma 2 roky hned by som to menil za diesel.

Francis
12. března • 8:16

Autor v článku píše: "Propan-butan je v případě tovární přestavby firmy u modelů Subaru dodáván do motoru v kapalné podobě pomocí vstřikování do sacího potrubí"To asi nebude úplně pravda. Na foto je v vidět v motorovém prostoru reduktor, zařízení zplynující kapalný LPG na plyn a teprve tento plyn je "vstřikován" do sacího potrubí. Existují sice už i zařízení vstřikující kapalný LPG přímo do sacího potrubí, ale to není tento případ.

X
12. března • 12:08

pekná kravina, Subaru forester má full time 4x4.
Myslím , že všetky modely od Subaru majú full time 4x4 okrem Justy

P.
12. března • 14:37

No já nevím, u automatů možná, ale u manuálů (starší Legacy, Outback, příp. Forester?, novější si netroufám odhadovat) je vedle další páka s polohami 2WD - 4WD - 4WDred.?

SBR
12. března • 14:56

ta paka vedle manulu je redukce. Slouzi k "puleni prevodu", takze dovoluje mit "10" prevodovych stupnu. Dobra vecicka. Ale spis pracovni na nizsi stupne, pripadne pro nekoho, komu nevadi casteji radit a volit tak optimalni zprevodovani.

Car
12. března • 14:31

jo stejne jako Scout OII :-Psi zjisti co vlastne pouziva subaru u svych aut a zjistis, ze u Forestra najdes "multiplate transfer clutch".
dokonce se o tom dozvedeli subaristi a na ceskem netu to muzes najit napr.
https://www.subaruclub.cz/msgboard_posts.php?select=37249&topic_id=36208&lang=eng

subarist
12. března • 15:15

Á, pán objevil ameriku ;-) jenže tenhle Forester má MT a tedy mazinápravový diferák skauťáku. I AT převodovky pak mají systém vymakanější než současný Haldex 4 generace, tak se vzpamatuj a nejdřív studuj...

Car
12. března • 15:57

neni o nic vymakanejsi nez Haldex 4. Mozna se lisi jinym nastavenim v tom, kolik se posila vykonu na danou napravu. Je to stejne jako xDrive.
Forestr se chyti do pasti, kdyz mu prokluzuji 2 kola do krize, coz se Scout II nestane !!

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Radek Ondrášík
12. března • 17:21

Nechci kazit radost, ale vsechny Forestery maji zadni samosvorny diferencial, takze bohuzel se do krize 2 kol do krize nedostane. Na to druhe zadni kolo vzdy neco pujde a to v zavislosti na nastaveni svornosti. V tom je napr. velka vyhoda Foresteru.Druhou je, ze system je v plne sile pripraven porad, neresi nasledky, predchazi jim. Scout ceka co bude a az neco je, zacne reagovat, coz je pro bezne jezdeni vice mene dostacujici, ale pro vetsi schopnosti ne.Ale ve finale je to uplne jedno. 99% ridicu sebelepsi system 4x4 nevyuzije a je to vice mene o pocitu. Do terenu nepojede stejne nikdo poradne, protoze se boji, ze tomu neco udela a nema na to obuti a navic ani jedno z tech aut moc na tereni jezdeni neni. Mechanicka odolnost tomu dost chybi a terenni schopnosti vice mene taky. Takze jsou to hadky o nicem.

Car
13. března • 15:51

celkme mne mrzi, ze k autum pisou recenze i lidi, ktery tomu moc ci vubec nerozumi.
Samosvorny diferencial je schopen vyrovnat rozdil v treni na kolech v desitkach procent, ale nikoliv ne kdyz je ma jedno kolo treni 50x mensi nez druhe! Si to pletete zjevne se zaverkou diferencialu.Dukazem meho tvrzeni je hromada reakci v diskusich na forech a videi na netu. namatkou:
http://www.youtube.com/watch?v=ahOofosxeP4
http://www.youtube.com/watch?v=L6jgiORFBQM&feature=related

Jarda
13. března • 23:17

Vážený pane, když už se budeme něčím ohánět, pak prosím věnujte krátký pohled http://www.youtube.com/watch?v=ooQRxlChvMw , kde (jistě nekorektně a podvodným způsobem, podjatě a vůbec nevhodně a podezřele natočeno) naleznete drobný příklad toho, jak funguje pohon os Subaru. A vládnete-li angličtinou, vyslechnete si něco málo komentářů. :-) Hezkou zábavu a poněkud méně předpojatosti přeje Jarda. Aneb - každý jezdíme v tom, co jsme chtěli, nač jsme měli, atdapod. ...

Car
14. března • 15:24

Jak sam rikate je to :"jistě nekorektně a podvodným způsobem, podjatě a vůbec nevhodně a podezřele natočeno".
Na reklamni shoty automobilek se nedivam. Mne zajimaji zkusenosti ze skutecneho provozu viz. moje dva priklady.
pozn. Fundamentalni subaristi jsou pomalu horsi nez Alkajda. Kdo se slovem dotke jejich znacky, tak bych ho nejradeji stali :-/

Jarda
14. března • 19:54

Nu, když už budeme u toho skutečného provozu, tak přiznávám, že jsem se se svým Foresterem nedostal do situace, kdy bych zůstal, z jakéhokoliv důvodu, imobilní. Je ale s podivem, že vlastníkovi vizuálně stejného vozu, jako vlastním já (může mít automat, neelpégé, atd.), na videu http://www.youtube.com/watch?v=foZI5lfvX80 -) Příště si prosím dejte více práce s hledáním nezvratných důkazů čekoholiv, vyhnete se pak potenciální mystifikaci a vlastní nehodnověrnosti. Já osobně nejsem nikterak zaslepen jakoukoliv formou lásky ke svému vozu, vím o mnoha jeho chybách, které mě rozhodně vždy a za všech okolností nadzvednou. Každopádně mi ale připadá být více než úsměvné, když někdo, kdo ve Foresteru evidentně dosud nikdy neseděl, vychází ze vstupů "jedna paní povídala" a přirovnává ho pak ho ke Škodě Octavia II (resp. k její verzi Scout), ačkoliv jeden vůz je real-time 4x4 SUV s redukcí, řazený mezi crossovery a druhý je pseudo (haldex) 4x4 kombíkem. Doporučuji domluvit se s někým, kdo má podobný vozík jako mám já (nesahejte raději po verzi 2.5XT, pak je brání Škody jako potenciálního "benchmarku" opravdu unfair), svezte se v tomto autě, po silnici i v terénu, a pochopíte mnohé, čemu se bráníte uvěřit. Není to o podjatosti, je to o mém čistě a silně subjektivním vnímání Subaru jako značky, která má vychytaný pohon, podvozek, motory, mechaniku, atd. o velmi výrazný kus více než má Škoda. Nicméně můžete mě zkoušet přesvědčovat, že je tomu naopak. Bohužel jsem v postavení někoho, kdo má možnost přímého srovnání (tedy vám neuvěřím). Rád se ovšem svezu v lehkém terénu v BMW X3, o kterém se domnívám, že by mohlo a mělo být na silnici pevnější v kramflecích než Forester (proto by mě zajímalo v terénu). :-) Každému co jeho jest, užívejte si radosti ze svého auta, máte-li jaké. Nehovořte o vlastnících vozů Subaru v kontextu s alkajdou, dostáváte se pak do postavení závistivého teenagera, který si nevidí do úst a jeho jediným argumentem je uměle vytvořený mýtus o nerealistickém přístupu některých majitelů specifických vozů k jejich dopravním prostředkům. Dráždí vás spolehlivost těchto aut nebo fakt, že většinu z nich pohání "boxery", které Porsche montuje až do svých vrcholných modelů? Nadhled pane, nadhled... To je to, co vám zjevně chybí. ;-) Zdraví Jarda.

Jirka
13. března • 10:46

Přesně je to přece i o bezpečnosti - všichni tady řeší jak je Haldex super, ale nikoho nenapadá, že řeší až následky - Subaru chci právě kvůli bezpečnosti, že vyjedu v zimě někde bez řetězů oproti dvoukolce je až druhořadě - ale mnohem nižší citlivost na vyjeté koleje, na boční vítr, rychlejší nájezd do zatáčky - to vidím jako hlavní přínos. Jasně, že 99 % normálních řidičů to nevyužije (něco jako airbag), ale pokud jednou nastane krizovka, máte výhodu. Překvapuje mě, že tady nikdo takhle nepřemýšlí....

normality.syndrome
12. března • 15:13

multiplate transfer clutch je jenom cast....rozdil je v tom, co je okolo. Tedy mezi Subaru a Scoutem, kdyz uz jste tak odvazny a tyhle auta srovnavate (tedy co se tyce 4x4).

Car
11. března • 15:14

kdyz to srovnate s OII Scout, tak nevidim jediny duvod proc kupovat tuhletu rejzi.
Scout ma lepsi vybavu, cenu, spotrebu, je vyraben ve velkem koncernu. Jizdni vlastnosti a system pohonu je stejny (ikdyz se to subaristum nebude libit, tak proste je)B-]

Otan
7. června • 22:35

srovnání cen: scout 795900,-(na www.škoda ) subaru legacy(je to taky kombi) 768 800,-(www.subaru),výbava je samozřejmě vždy sporná,ale vše co má das škoda má i legacy!
vlez si na subaru stránky,alespoň ty auta uvidíš,když už si tím ještě nejel.

Otan
7. června • 21:55

Ty jsi klasickej škodovkář,v sůbu jsi neseděl,bůh ví jestli ve scoutu a píšeš koniny,srovnáváš nesrovnatelný,píšu to stále znova musíš se s tím autem prostě svést,jinak diskuze nemá cenu,opravdu teď srovnáváš nesrovnatelné...

Marek Zrak
11. března • 21:33

Správně,nikdo nám tu na Škodovku plivat nebude,protože Skaut je nejlepší terénní auto a vyjede stejně jako LandRoverB-]

Car
12. března • 8:16

to netvrdim. LandRover je neco jineho. Ale Scout je na tom stejne jako tento Forester - oba pouzivaji mezinapravovou spojku bez diferencialu, coz subaristi nejsou casto schopni rozchodit, kdyz se to dozvi! :-P
Nehlede na to, ze Forester je designovy paskvil a vznikl zrejme obtazenim pracovni boty na rysovaci prkno :-))

Jarda
13. března • 23:05

Doporučuji věnovat několik okamžiků studiu specifikace Forestera na www.subaru.cz nebo diskuzím na www.subaruclub.cz ;-) Já u svého Brumly (krabicoidní Forester r.v. 2007) disponuji předním a zadním diferenciálem, viskózní LSD spojkou (jistě víš, k čemu slouží v kombinaci se dvěma diferenciály), redukcí a, světe div se, osově symetrickým 4x4 AWD pohonem prostřednictvím kardanového hřídele. Ať si vykoukáš oči sebevíc, kardan nebo jakoukoliv osově symetrickou otáčivou tyč, sloužící k pohonu zadních kol, pod žádným osobním vozem zn. Škoda cca 10 let nazpět prostě nenajdeš. Nehovoře o plochém motoru, označovaném souhrnně "boxer", snižujícím výrazně těžiště, spolu s vychytaným podvozkem pak garantujícím výrazně vyšší průjezdní rychlosti zatáčkami než u většiny konkurenčních vozidel. Octavii II mám jako služební auto a každý pátek se těším, až ji nasoukám do garáže a sednu do něčeho jiného, než do koncernového vozu (příliš velký rozdíl mezi Passatem a O II v TDI motorizacích nevidím - jezdím oběma). Pouze pro pořádek - tak nějak bych srovnával srovnatelné, tzn. crossovery nebo SUV podobné cenové hladiny a podobných schopností na silnici a v terénu. A kromě Suzuki Vitara (už bohužel ne LR Freelander, páč Haldex) nenajdeš jinde podobný (AWD) pohon (neb fšude elektronika). Tedy v terénu jen Vitara je přímou (a lepší - poněvadž má uzávěrku diffu) konkurencí, na silnici je mezi SUV Forester výjimečně ovladatelným autem i ve srovnání s běžnými předokolkami. Tedy - hovořím o poslední krabicové verzi s bezrámovými okny, současné SUV provedení mě už tolik nebere a na silnici je tak nějak vláčnější a jde dříve do kolen. Zvažoval jsem 230hp verzi, ale vyhrála 116kW verze, páč atmosféra v elpégé. Neboli - nemudruj, nevymýšlej a především nekecej, pokud nemáš možnost srovnání. :-/ Zdraví Jarda.

sock
13. března • 18:22

Srovnávat Scout a Forester, je dobrý vtip, to může faakt jen zabedněný škodovkář:-)

subarist
12. března • 15:10

Nekecej, Forester s MT má mezinápravový diferenciál uzavíraný viskózní spojkou + samosvorný diferenciál na zadní nápravě - žádný ošulený Haldex. Až se to dozví škodováci, bude mela ;-)

Radek Ondrášík
12. března • 8:42

No Forester zadnou mezinapravovou visko spojku ala Haldex nepouziva. Vyskytuje se tam, na jinem miste a v uplne jine podobe.Ve finale je jedno, co se pouziva, ale dulezite je, jak to funguje.

SBR
11. března • 16:53

Nelibi se nam to, ale co uz s vama nadelame.. :-D :-P Ale hezky pokus o flame B-]

Markie
11. března • 16:51

O II nech uz sa menuje scout, 4x4 alebo aj RS je oproti tomu forestrovi parodiou na auto, bazmeg pre pozerov s plastovym drziakom na schranke spolujazdcu..OII Scout moze mat "lepsi vybavu, cenu, spotrebu, je vyraben ve velkem koncernu" bohuzial to jej nepomoze k tomu aby konkurenta prekonala jazdnymi vlastnostami ci uz na dlhych dialnicnych zatackach alebo v terene..uz ani nespominam otazku spolahlivosti, kde forester dlhe roky je v poprednych poziciach a marne tam hladam octaviu alebo tej bohuzial niet..rovnocennym partnerom je tak mozno suzuki grand vitara, RAV4, mazda cx-7sory, ale SCOUT vedla tychto aut vyzera jak retardovany brattakze tak, len aby sa nemiesali jablka s hovnami

Radek Ondrášík
11. března • 17:04

Soupeřem pro Forester je jedině Vitara, ta jediná z uvedených v terénu i něco dokáže. Rav a CX jedině na silnici.A ve finále je to úplně jedno, stejně to každý majitel zazdí použitím silničních pneu a strachem, aby s vozem něco neudělal. takže nakonec nikdo nikam nepojede, abyto nepodřel a díky silničním pneu zapadne v první louži.

Karell
11. března • 12:48

Pridam dle meho dulezitou pripominku k LPG. Neni zrovna jednoduche porad na plyn jezdit, protoze pri vydrzi 400 km uz musi clovek po par hodinach (doslova) zas sledovat, kde bude pristi cerpacka. Zvlast v nocnich hodinach a o vikendech je docela narocne zjistovat a vzpominat kde se vyskytuji nonstop stanice. Ja jsem mel LPG asi 5 let a pokud bych si to pred cestou nerozmyslel, tak bych nejezdil zdaleka na 100%, spis kolem poloviny. Stava se, ze i nonstop stanice nedavaji plyn po 22hod vecer apod.

War
11. března • 11:06

Chtěl bych vysvětlit pojem Tovární přestavba. V mé představě tzn. že Vám zcela nové auto rozeberou, vrtají vám do karoserie (porušení antikorozní ochrany) a pak ho opět smontují. Jediný větší rozdíl vidím, že si víc pohrají s vývodem nádrže namísto do plastového nárazníku, čímž ještě sundavají čalounění, což bude vést následně k různým vrzáním apod.

Radek Ondrášík
11. března • 11:15

A hlavně zůstává plná tovární záruka.

sgt
11. března • 8:09

Svokor (tchán) má cca 3/4 roka Forestra 2.0 LPG z DE. Vtedy mali nemci výbornú akciu - montáž LPG zdarma. Montujú iný systém ako Vialle, názov ale z hlavy neviem. Ale podľa toho čo je v článku, tak montujú väčšiu nádrž cca 63l (55l Vialle) takže dojazd na LPG je cca 500km. Vďaka väčšej toroidnej nádrži však dvihli úroveň ložnej plochy kufra o cca 5cm. Len nás trochu nahnevali, že si nechali rezervu a do auta pribalili len sprej na opravu defektu 3-[
Jzdí sa s tým fajn prechod medzi benzínom a LPG zacítiť jemným pošklbnutím motora. Čo ma ale prekvapuje, pri jazde nad cca 120km/h si motor "pricucáva" benzín. Nie je to veľa, ale po 50km na diaľnici je už badať rozdiel na budíku palivomera.
Dlhodobá spotreba 10-11l LPG, palubný počítač ukazuje okolo 9l (benzínu).

mara
6. listopadu • 20:17

některé motory s turbem při sepnutí turba automaticky přepnou na benzin jen na malý okamžik při akceleraci a po pár vteřinách přepnou nazpět. Potvrdí vám to v servisu LPG. Bratrovi to dělá qutbek.

miky
12. března • 8:58

Já mam podobný problém s ubýváním benzínu, a v servisu mi to vyhodnotily jako vadná řídící jednotka a zdarma mi jí vyměnili

sgt
12. března • 9:07

A na akom aute ti to robili (aký systém LPG)?

coolio
11. března • 12:14

Nevím jak u Subaru ale třeba u Renaultů Espace za to může elektronika, která neměří spotřebu čidlem v nádrži, ale podle ujetých km. Po delším ježdění na lpg při každém startu počítač pípá aby se dotankovalo, i když je nádrž plná benzínu.Existuje nějaké řešení které při každém startu resetuje tu elektroniku, aby se "stáhla" z nádrže aktuální údaj o plnosti.

jiri
11. března • 13:37

Me to dela i Skodarna. Jak pipne rezerva benzinu, zacne klesat raficka palivomeru benzinu dolu, i kdyz jedu ciste na LPG. Vypada to ze od pipnuti rezervy zacne pocitat kilometry a neukazuje uz obsah benzinove nadrze.
Kdyz pak vezmu cca 8 litru benzinu a raficka vyskoci pod polovinu nadrze.

War
11. března • 10:20

já myslím, že nepřicucává. nemám sice subaru, ale mám podobně hysterickou ručičku palivoměru, která klesá asi podle palubního pc se snižujícím se dojezdem

sgt
11. března • 10:38

ale pricucavá ;-)
Keď ho viezli z DE (cca 1000km), tak vyrazili so štvrtinovou nádržou benzínu, celý čas išli na LPG (tankovali) a pri rýchlostiach na diaľnici cca 150-160 km/h pri cieli svietila rezerva :-O

War
11. března • 10:58

:-) ano. po dlouhé cestě svítí i rezerva a když vypnu motor a znovu nastartuju, tak se ručička palivoměru vrátí do původní polohy. Mám ten plyn taky od AutoGas Coubal, ale v Saabovi.

sgt
11. března • 11:04

ee, ja môžem vypínať a zapínať motor a ručička je vždy rovnako :-/

Radek Ondrášík
11. března • 10:50

tak jim nekde utika palivao, nebo to LPG nefunguje. Zadne pricucavani tam byt nemuze, jinak by to auto nejelo vubec.

sgt
11. března • 11:00

Jednoducho pri vyšších rýchlostiach (130km/h+) sa míňa s LPG aj benzín. Pokiaľ sa jazdí po okreskách/meste, tak ručička na palivomeru sa ani nehne
:-/

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Radek Ondrášík
11. března • 11:16

To není možné. Žádné přisávání benzínu za jízdy není. Prostě ztráta benzínu bude způsobena něčim jiným, ale současné spalování benzínu a plynu je nesmysl.

petr
21. listopadu • 13:10

přistřikování benzinu do směsi lpg není vůbec žádný nesmysl moderní systémy lpg to umí a využívaji tohoto efektu z různých důvodů- plynulosti chodu ,cukání apd

subarist
12. března • 15:03

Nejen, že to možné je, ale je to opravdu tak, při vyšších rychlostech to skutečně přivstříkává benzín - na technickém oddělení Subaru ČR Vám jistě rádi vysvětlí, proč tomu tak je.

911
11. března • 12:42

to nebude uplne pravda. nektere firmy pri predelavani na plyn napr. u fordu davaji ridici jednotku, ktera pri nejvyssich otackach pousti do valce plyn i benzin pry kvuli ochrane motoru. to nevim presne. kazdopadne to bylo na jednom priklade celkem pekne videt, jak raficka najednou chytila druhy dech, kdyz tam sel i benzin. ale proc by to delalo u subaru pri normalni dalnicni rychlosti mi neni jasne...

Radek Ondrášík
11. března • 12:46

toto se dela treba u trubo motoru, kde neni vhdone, aby se ve velkych otackach spalovalo jenom LPG z duvodu vysokych teplot a mohlo by dojit k poskozeni lopatek. Ale u atmosferickeho motoru o tom pochybuji. Navic ta spotreba tam je velmi mala, ne takova, ze to clovek pociti po ujeti 100 km.

911
11. března • 14:06

tak tohle to to delalo od zhruba 5tis. otacek a byla to atmosfera. tez slo o ochranu nejake casti motoru. lopatek pochopitelne ne.

sgt
11. března • 14:13

na akom aute/LPG systeme ti to robilo?

911
12. března • 23:39

bylo to tomasseto a elektronika AEB myslim.

sgt
11. března • 12:56

Tak to bude pravdepodobne ono. A tá spotreba je dosť malá, po 100km je ale poznať že sa ručička na palivomeru pohla. Je pravda že to je atmosférický motor, ale možno tá firma používa rovnakú RJ pre atmosférický aj turbo motor (2.5 od Subaru je turbo, hoci v DE sa nepredáva.)

Radek Ondrášík
11. března • 13:16

Jenže pokud jedete těch 120 kmh, pak to nejsou vysoké otáčky, to spíše by mělo brát při tom ježdění po městě, kde motor více vytáčíte. navíc Subaru pokud vím pro 2,5T LPG nedělá.prostě bude to nějaké záhadné, protože u Subaru koupených v ČR se toto neděje a neznám ani případy kdy u běžných vozů by k tomuto docházelo.

911
12. března • 23:43

tu je to popsane :při vysokých otáčkách by mohly vznikat problémy s dříky a sedly ventilů

sgt
11. března • 13:36

Na pri 130 kmh sú otáčky cca 3500. Ako som uviedol vyššie, je to LPG oficiálne montované subaru predajcami (hoci to montuje externá firma TELEFLEX GFI- už som to našiel v TP).
Ďalšie info z TP:
systém: TELEFLEX GFI
riadiaca jednotka: JOHNSON CONTROLS E2-57R-012014
kruhová nádrž: STAKO (4-L) 67 litrov E20-67R010473
tlakový regulátor výparníka: E4-67R-010050
uzatvárací ventil plynu: E4-67R-010186
vstrekovacie ventily: NECAM GFI E4-67R-010186ak je niekto osborník na LPG, mohol by to "pricucavanie" benzínu vysvetliť?

Vana666
11. března • 7:35

Nechápu proč je v tříletých nákladech započítána celá pořizovací cena auta. Copak má po třech letech už nulovou hodnotu a jako neprodejné je zralé jen do šrotu ?Ekonoma co tvořil tu tabulku nákladů bych zfleku vyhodil na dlažbu.

Radek Ondrášík
11. března • 8:03

No jenze tu porizovacku zaplatis. Samo, ze to pak prodas a cast penez se ti vrati, ale proste dokoud to prodas, tak jsou ty zaplacene penize nakladem. A odhadovat prodejni cenu je pomerne slozite a nelze ji dopredu urcit.

Vana666
11. března • 8:08

R.O.: no dá se aspoň předpokládat že auto s dražší poř.cenou se bude po třech letech taky prodávat za víc. A zůstatková cena je pro hopdnocení nákladů mnohem klíčovější než nějaký příplatech za servis. Pokud se do nákladů nezohlední, ztrácíí tabulka vypovídací hodnotu a celý článek je pak o ničem

psikl
11. března • 8:26

Nemohu s Vámi souhlasit. Ne vždy platí, že dražší auto se prodává po třech letech provozu za méně než stejný model v levnější verzi.Předpokládejme prosím, že majitel s vozem bude jezdit 8-10 let, ostatně já s autem jezdím 15 let :-)

Vana666
11. března • 8:38

psikl: ať to platí nebo ne, zůstatkovou cenu je nutné vždy zohlednit
a pokud ji neumíme určit tak budiž, ať se do tří let rozpočítá třeba z deseti nebo třeba patnáctileté životnostiale utopit celou pořizovací cenu ve třech letech je těžké zkreslení a ekonomický pohled to úplně znehodnotí. Takhle postavený rozbor nemá žádnou vypovídací hodnotu

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
M L A S K A Č
11. března • 16:33

ac s goesem casto nesouhlasim tak ted meri spravne. zustatkova hodnota je funkce nesouvisejici s motorizaci plynem. rozhodne ne tak jak rozdil porizovacich hodnot. tj lze predpokladat ze u vsech aut bude po stejnem dobe a stejnem najezdu cena stejna. a stejne stejna nebude ;-)

Vana666
11. března • 19:18

mlaskac: tak pochopitelně že zůstatková cena nebude vždy stejná
pokud budou tyhle auta měsíc steré, cena se bude lišit výrazně. Po roce míň ale pořád ještě dost, po třech letech budou rozdíly menší a po deseti letech se třeba smažou úplněovšem do tříleté kalkulace nákladů nejde brát celou cenu auta, nemá to žádnou logiku
ale budiž, není asi nutné to dál pitvat

Radek Ondrášík
12. března • 9:51

Na druhuo stranu nemusím auto po 3 letech prodávat, tak potřebuji zjistit, kolik peněz budu mít v té době utopených v autě.

Jasanek
11. března • 7:26

Subaru outback 2,5lpg, 127kw, prumerna komb. spotreba nat95, lpg 0-26000km, 9,6lporad vubec nechapu proc se pise ze maji velkou spotrebu. byl to duvod proc jsem si poridil lpg, ale dnes bych jiz do toho asi nesel. kdyz jsem si meril pro zajimavost spotrebu nat95 pri asi 1500km najezdu tak mi prumer vysel na 8,2l. kdyz vezmu pohodu jizdy tak zhruba 1l. narust spotreby oproti beznym 1.4-1.6 u predokolky, tak asi neni co resit, nebo ne?

Bob
18. března • 8:32

Me 9,6l LPG to realny prijde. Z hondou Accord 2.0 Tourer jezdim za 9,5 leto - 11 zima a to na to slapu. Dlouhodoby prumer je 10,5. Napriklad v DE pri prumeru 150km/h (tj.vetsinou 160-170) byla spotreba 11-11,5. Dost taky zalezi jestli clovet tankuje i dotankovava na stejny pumpe (plnici tlak). Nektere pumpy tam natlaci i to co skoro nejde :-((
Jinak LPG myslim klady jednoznacne ma (v novych autem a kvalitni instalace). Zaporem, co mi drive -bez deti -nevadilo, jsou garaze. Nejde vetsinou zaparkovat i v krytych,provetravanych nadzemnich, kde pripadny unik vitr odfoukne.

Kyle
18. března • 15:06

Je to specifická pakárna v naší čechozlodějský republice. Garáže, ač často spodní odtah mají, parkování nepovolují. V Holandsku, kde jezdí na plyn přes 10% aut, takové problémy nezná.

Radek Ondrášík
11. března • 8:03

k te spotrebe - mate bud radne bujnou fantazii, nebo jezdite pouze rovnymi silnicemi s devadesatkou na tempomatu.

ASF
11. března • 16:32

Mam Subo Lega Outb. 2.5 L kupovany v roku 2007. Spotreba na dlhsiu vzdialenost/ Dortmunt - Nitra/ tam aj spät, jazda po dialnici / SK do 140, AUT do 135, DE do 160/ bola podla trip B 7,8 a podla trip A 8,1.Trip B nulujem pri odmerani planovanej cesty. Trip A je spotreba priemerna od kupi. Sast jazdy po rovinkach na tempomat , pri kopcovitych na nohu.

jasanek
11. března • 9:48

hmm jak myslite. vas nazor vam necham, sam jsem take prekvapeny. takze bud blbne palubni pocitac, nebo nevim. spotrebu dle nadrze nemerim, protoze kombinace nat95, lpg asi stejne nedava smysl. v prumeru na lpg najedu cca 400-420km. je pravda ze po dalnici moc nejezdim, nejcasteji po cr a silnicich I a II. tridy. je pravda ze me nic nenuti vyuzivat vykon motoru, jako treba nekoho kdo si tam sedne na par tisic km kvuli testu. a take je pravda ze pokud pred vami nejsou auta ktere pred kazdou zatackou brzdi tak diky podvozku (a to si vazne myslim ze je dobry) vas nic neomezuje abyste zatacky jel stejne rychle jako rovinky....

NorgE
11. března • 12:41

Mýtů o spotřebě Subaru už bylo napsáno... Já neříkám, že benzínová Subaru jsou nějací spořílkové, ale zajímavý je třeba test spotřeby Outbacka 3,0 H6 na TipCars. Opravdu poučné čtení. Sám jezdím čtvrtým rokem s Tribecou 3,0 H6 (dovezl jsem novou z Kanady). Když jsem jezdil hodně po městě a dálnice, občas okreska na chatu, byla komb. spotřeba kolem 13,5 l N95. Samotná cesta s rodinou na chatu po známé okresce svižným tempem lehce nad limity (tam a zpět) 9,5 - 10,5 l. Cesta ČR - severní pobřeží Něměcka, zima, téměř výhradně dálnice, rakev na střeše, totálně narvané auto (stěhovali jsme se), rychlost dle GPS 145 km/hod. tempomat všude, kde to šlo - 12,6 l. To mi vzhledem k velikosti auta, motoru, permanent 4WD a automatu nepřijde mnoho. Když jsem jezdil s Audi Q7 3,0TDI, tak jsem měl na určité trase 12,5 l nafty a s Tribecou potom 13,0 l benzinu, jízda podobným tempem. Tolik ke spotřebě. Osobně bych naftu nechtěl, mimo jiné i proto, že jezdíme často na hory a nestalo se mi, že bych měl problém. Známí s dieselem (3 roky starý VW Golf) v pořádném mraze v Alpách nenastartovali...

mikes
11. března • 23:45

Ony se tady v pripade Q7 a Tribecy srovnavaji drobatko hrusky s jablkama - Q7 je o 20cm delsi a o cca 300kg tezsi a jak stejne bylo to tempo je asi taky na zvazeni.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
NorgE
12. března • 18:48

No, právě. Q7 je sice výrazně delší a těžší, ale bohužel se to zcela minimálně promítá ve vnitřním prostoru. Pro mě byla Q7 obecně dost zklamáním, čekal jsem nějaký zásadní rozdíl oproti Tribece, který by ospravedlnil ten velký cenový rozdíl a to, že Q7 vypadá jak oteklý mikrobus a nic se jaksi nedostavilo. Kromě materiálu palubní desky a to je, pravda, trochu málo. K tomu tempu je zbytečné se vyjadřovat, buď mi věříte, nebo ne. Tedy pokud to nebylo myšleno tak, že ta Q7 3,0 TDI je vlastně sporťák, kterému chudák Tribeca nemůže stačit... Jediné opravdu pozitivní překvapení u Q7 bylo odhlučnění naftového motoru, oproti XC90 2,4D, kterou jsem projížděl kdysi, když jsem vybíral mezi Volvem a Tribecou (Q7 tehdy nebyla na trhu a stará X5 neměla 7 sedadel) to je znatelný pokrok.

Radek Ondrášík
11. března • 10:51

Opravdu tomu nevěřím, full time 4x4, LPG, hmotnost, velikost a spotřeba pod 10 litru u LPG bych věřil tak při snaze o eco rallye. I na benzín bude co dělat mít tuto kombinaci, ale proč ne.

M L A S K A Č
11. března • 16:30

spotrebu je nutne merit na pistoli nikoliv na PP.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
kolenc
24. dubna • 13:51

Tiez vlastnim Outback 2.5 s LPG. Moje reálne čísla sú trochu iné. Ale áno, dá sa jazdiť aj za udávané hodnoty. Ked nepôjdem na diaľnicu a budem dodržiavať platné cestné limity tak sa ozaj dá jazdiť na N95 za 8,5. Ale môj priemer je 10l/100km. Diaľnica 140 tacho je za 10, 150 tacho je za 11l. Pokiaľ je dobé počasie. Tieto isté rýchlosti v zlom počasí a protivetre aj 13. Ale to každé auto. LPG znamená +2 litre. Takže môj prepočet je jednoduchý. Najhoršia varianta je 14l LPG čo je v prepočte necelých 7l N95. A to mi na to auto príde bomba. Pri tom ako jazdím nedá ani naftová verzia spotrebu 7l.

lm
27. června • 11:49

Nepotrebujem presviedcat takze len par prikladov ktore si pamatam:
Subaru Outback 2.5i 121kW
Banska Bystrica - Liberec a spat zvacsa dialnica tempomat 140 mimo dialnice tempomat 100 (jazda tak aby si ma nikto nevsimol kedze nama ceste dialnicne nalepky) - 7.2l/100km - jedna nadrz-rezerva na kazdy smer (cca 52l -55l?)
Okreska s prevysenim 500m do kopca tempomat 90 - 6.2l/100km opacne z kopca 5.2l/100km.
Palubny pocitac sa zvacsa nemyli resp. spotreba nim udavana je skor vyssia ak ratate caste starty v meste a zohrievanie motora.
Nenutim - chapu :)

jasanek
11. března • 14:22

nechci vas presvedcovat, jen pro upresneni protoze to neni jasne,mam manual, u automatu se vseobecne rika urcite +1-2l/100km. jinak je jasne ze po meste moc nejezdim, bydlim na vesnici a je pravda ze na dalnici- nemecke pri rychlostech nad 150 je spotreba vyrazne vyssi. ale tady me pocitac ukazuje co ukazuje.

Doporučujeme

Články odjinud