Test Subaru Forester 2.0 16V: na cestu i do terénu

Značka Subaru produkuje jedny z technicky nejvyspělejších a také nejkvalitnějších automobilů. Nejprodávanějším modelem je u nás Forester - jakožto zástupce kategorie lehkých off-roadů (SUV). Notně inovovaný model jsme otestovali s motorem 2.0 16V (92 kW/125 k).
Test Subaru Forester 2.0 16V: na cestu i do terénu
Seznam kapitol
  1. Vnější vzhled, interiér, motor
  2. Jízdní vlastnosti, chování v terénu

Největším handicapem všech vozů Subaru byl design. Tvůrci z automobilky patřící do koncernu Fuji Heavy Industry se po léta spokojovali s velmi konzervativním vzhledem svých děl, takže evropské zákazníky automobily Subaru příliš nelákaly. Mnozí dávali přednost třeba méně hodnotným, zato podstatně elegantnějším, nápadnějším a líbivějším strojům.

Evropan si přijde na své

Vzhled je jedno z nejdůležitějších kritérií při výběru auta. Snad i proto byly dříve vozy Subaru ve stínu zájmu. Estetika je u nás druhým nejdůležitějším kritériem. Prvním je cena. A protože vozy Subaru nikdy nepatřily a ani v budoucnu patřit nebudou mezi nejlevnější, je jejich pozice vymezena zcela jasně.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Podlaha kufru zůstala rovná, pod ní se skrývá pevné dno na nářadí
a rezervu

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Sedadla mají spíš tvrdší charakter a několik rovin seřízení. Vzadu naleznou dostatek
prostoru tři pasažéři

Podzimní facelift přinesl oblejší tvary, výraznější plochy a celkově přátelštější vzhled. Jakoby koncipovaný spíše pro Evropu. Mnozí dnes namítají, že Forester ztratil svou charakteristickou tvář, jíž šel proti všem. Že právě svou konzervativností byl výjimečný a dnes se zařadil do množství jiných. I to je názor, ale změny jsou spíš k lepšímu. Krok kupředu učinil i interiér. Strohé a nevlídné tvary nahradilo to, co je vlastní i jiným vozům této kategorie. Forester se teď může směle měřit s jakoukoliv konkurencí.

Slabší z obou bratrů

Subaru je dnes už jednou z velmi mála značek, které neprodukují vznětové motory. Automobilka má sice nějaký záměr, ale dovedete si představit Subaru jezdící na naftu? Zatím to jde dost těžko, ale jednou k tomu určitě dojde. Připravuje se prý dokonce v tradiční podobě, tedy jako boxer. Jak to ale dopadne, ukáže až čas. Teď jezdí Forester se dvěma agregáty. Oba jsou to ploché čtyřválcové šestnáctiventilové dvoulitry, jeden z nich je přeplňovaný.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Boxer bez přeplňování. Turbodmychadlo by charakterizoval chladič
vzduchu hned pod kapotou

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Poněkud nezvykle vpravo pod volantem najdeme ovladač
tempomatu, sériový u všech foresterů

Klepněte pro větší obrázek
V některých zemích nahradí
skříňku na palubní desce navigační
systém

My jsme měli k dispozici ten slabší, tedy atmosférický. Charakteristický zvuk boxeru se nezapře ani tady, na poslech jsou si oba agregáty velmi podobné. Ten přeplňovaný jen trochu hvízdá a hlavně víc jede, má totiž výkon 132 kW/177 k. Ten, se kterým jsme jezdili, udává parametry 92 kW/125 k. Nepřeplňovaný motor se chová stejně jako jakýkoliv jiný dvoulitr. Je tedy někde ve středu výkonové škály vozů SUV.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Vnější vzhled, interiér, motor
  2. Jízdní vlastnosti, chování v terénu

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Subaru Forester 2
Rok výroby: 2014
Stav: 56 765 km
Cena: 480 000 Kč
Subaru Forester 2
Rok výroby: 2008
Stav: 123 793 km
Cena: 204 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků