Test Subaru Forester 2.0 16V: na cestu i do terénu

Značka Subaru produkuje jedny z technicky nejvyspělejších a také nejkvalitnějších automobilů. Nejprodávanějším modelem je u nás Forester - jakožto zástupce kategorie lehkých off-roadů (SUV). Notně inovovaný model jsme otestovali s motorem 2.0 16V (92 kW/125 k).
Test Subaru Forester 2.0 16V: na cestu i do terénu
Seznam kapitol
  1. Vnější vzhled, interiér, motor
  2. Jízdní vlastnosti, chování v terénu

Největším handicapem všech vozů Subaru byl design. Tvůrci z automobilky patřící do koncernu Fuji Heavy Industry se po léta spokojovali s velmi konzervativním vzhledem svých děl, takže evropské zákazníky automobily Subaru příliš nelákaly. Mnozí dávali přednost třeba méně hodnotným, zato podstatně elegantnějším, nápadnějším a líbivějším strojům.

Evropan si přijde na své

Vzhled je jedno z nejdůležitějších kritérií při výběru auta. Snad i proto byly dříve vozy Subaru ve stínu zájmu. Estetika je u nás druhým nejdůležitějším kritériem. Prvním je cena. A protože vozy Subaru nikdy nepatřily a ani v budoucnu patřit nebudou mezi nejlevnější, je jejich pozice vymezena zcela jasně.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Podlaha kufru zůstala rovná, pod ní se skrývá pevné dno na nářadí
a rezervu

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Sedadla mají spíš tvrdší charakter a několik rovin seřízení. Vzadu naleznou dostatek
prostoru tři pasažéři

Podzimní facelift přinesl oblejší tvary, výraznější plochy a celkově přátelštější vzhled. Jakoby koncipovaný spíše pro Evropu. Mnozí dnes namítají, že Forester ztratil svou charakteristickou tvář, jíž šel proti všem. Že právě svou konzervativností byl výjimečný a dnes se zařadil do množství jiných. I to je názor, ale změny jsou spíš k lepšímu. Krok kupředu učinil i interiér. Strohé a nevlídné tvary nahradilo to, co je vlastní i jiným vozům této kategorie. Forester se teď může směle měřit s jakoukoliv konkurencí.

Slabší z obou bratrů

Subaru je dnes už jednou z velmi mála značek, které neprodukují vznětové motory. Automobilka má sice nějaký záměr, ale dovedete si představit Subaru jezdící na naftu? Zatím to jde dost těžko, ale jednou k tomu určitě dojde. Připravuje se prý dokonce v tradiční podobě, tedy jako boxer. Jak to ale dopadne, ukáže až čas. Teď jezdí Forester se dvěma agregáty. Oba jsou to ploché čtyřválcové šestnáctiventilové dvoulitry, jeden z nich je přeplňovaný.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Boxer bez přeplňování. Turbodmychadlo by charakterizoval chladič
vzduchu hned pod kapotou

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Poněkud nezvykle vpravo pod volantem najdeme ovladač
tempomatu, sériový u všech foresterů

Klepněte pro větší obrázek
V některých zemích nahradí
skříňku na palubní desce navigační
systém

My jsme měli k dispozici ten slabší, tedy atmosférický. Charakteristický zvuk boxeru se nezapře ani tady, na poslech jsou si oba agregáty velmi podobné. Ten přeplňovaný jen trochu hvízdá a hlavně víc jede, má totiž výkon 132 kW/177 k. Ten, se kterým jsme jezdili, udává parametry 92 kW/125 k. Nepřeplňovaný motor se chová stejně jako jakýkoliv jiný dvoulitr. Je tedy někde ve středu výkonové škály vozů SUV.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Vnější vzhled, interiér, motor
  2. Jízdní vlastnosti, chování v terénu
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

dnes | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků