Test Subaru BRZ – kdo řekl, že mu výkon nestačí?

lethal924  |  05. 07. 2013 19:48

Hezky clanek na svatecni patek od nekoho kdo pochopil a spravne popsal o cem to auto je a o cem neni. Nekteri lidi nikdy nepochopi.

Tak do nas, Runnere42!

Odpovědět  |   | 

Ok, tak jsem na hotelu po dni stráveném s GT86 na alpských silničkách. Napíšu to stručně, protože mám na zábavu lepší věci.
Původní půl toku starý dojem nelhal. GT86 je líná lemra. Tečka.
Na fantastických alpských silnicích je to brutálně vidět. Ve stoupáních na výjezdech ze zatáček auto obsazené dvěma dospělými a dvěma taškami ve srovnání s Caymanem a 370Z vůbec ale opravdu vůbec nejede.
Na rovince je celkem zábavná, a to především díky zadnímu pohonu a velmi úzkym gumám. Stejnou zábavu s tenkejma pneu ovšem odvede olítané bávo za 200 tisíc.

GT86 nemůžu doporučit ke koupi nikomu, protože za stejné peníze lze koupit mnohem lepší auto, nebo srovnatelnou zábavu mnohem levněji.

Pokud vás zajímá něco specifického, napište sem a rád to než auto zítra ve dvě vrátíme zkusím.

Alpám se sportovními vozy zdar!

370Z Black Edition, Caterham Seven 420S, Land Cruiser 200 V8, Superb 206kW L&K

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  06. 07. 2013 19:43

Primo se nabizi otazka, zda je problem v aute.

Odpovědět  |   | 

Ano, v Alpách GT86 "nejede zábavně". Na tomhle termínu se shodneme všichni tři.

370Z Black Edition, Caterham Seven 420S, Land Cruiser 200 V8, Superb 206kW L&K

Odpovědět  |   | 
jzk  |  08. 07. 2013 15:24

tak jiste že je problém v autě, když stoupáte na grossglockner kde jsou na výjezdu ze serpentyn hodne pres 10% stoupani, tu serpentynu projedete treba 40-50 (vic to fakt nejde), tak na dvojku budete mit daleko k tem 5000 ot. pri kterych tohle auto "jede" (a doufam ze tam jedničku v tech 40 davat nebudete). No a nez to do tohodle kopce roztocite, navic vemte v uvahu ubytek vykonu vlivem nizsiho tlaku v te nadmorske vysce, tak se to opravdu bude chovat jako lina nemra, obzvlast kdyz vidite na odkazovanem grafu vykonu tu diru kolem 4000ot. Nicmene pro utechu, v takovyhle stoupanich se bude jako lemra lina chovat kde co :D

Odpovědět  |   | 

Toto je konečně kvalitní komentář!
Je to přesně tak, jen to upřesním - s GT86 je to ještě větší tragédie, než popisujete.
Serpentýnu totiž GT86 na dvojku nedává, musíte podřadit na jedničku!! Výjezd je neskutečně pomalý, protože jednička logicky nejede. Po projetí tam vrazíte dvojku, načež se motor začně solidně dusit ve výkonové díře. Jeho trápení trvá nekonečně dlouho a když to konečně překoná a auto začně akcelerovat, je tu další zatáčka na druhou stranu a celé se to opakuje. Trojku si prakticky dovolit vůbec nemůžete.
A nejhorší je, že to není výjezd na Passo Stelvio nebo Glossglocker, ale normální méně frekventované alpské silničky se sklonem v zatáčkách okolo max 7 stupňů. Jako fakt netuším, co by GT86 dělala za dva dny s námi na Stelviu, kde je sklon v zatáčkách i 17 stupňů, to snad aby spolujezdec vystoupil a tlačil....
Ale abych nehaněl jen GT86, Zetko mě taky dožralo, protože mi poprvé během dlouhého výjezdu zradila teplota oleje. Ten dodatečný OEM chladič oleje se začíná jevit jako nutnost.

370Z Black Edition, Caterham Seven 420S, Land Cruiser 200 V8, Superb 206kW L&K

Odpovědět  |   | 

Tak proc jsi si ty poblblo koupil 370Z? Za ty prachy jde koupit daleko lepsi olitane auto. Mas auto ktere se musi nove podbizet za cenu Octavie s navigaci a nosicem kol a hrajes si porad na kinga. Chytroline poblblej.

Příspěvek byl 1× upraven, naposled 07. 07. 2013 10:19

Odpovědět  |   | 
petr  |  08. 07. 2013 09:57

Tak to není nic překvapivého, že GT86 je líná lemra ve srovnání s 370Z nebo Caymanem. Když se projedeš Veyronem nebo McLarenem a pak sedneš do 370Z, tak ti bude Zetko taky připadat jako líná lemra

Odpovědět  |   | 

To nepochybně. Co byste ale řekl kámošovi, který pod vlivem gt86 hypu uvažuje dát za Nissana třicet milionů? Nebylo by ti něco jako "Voe, za ty prachy je Zetko neskutečně líná lemra, kup si něco pořádného..."?

370Z Black Edition, Caterham Seven 420S, Land Cruiser 200 V8, Superb 206kW L&K

Odpovědět  |   | 
marcelo  |  08. 07. 2013 17:29

No nevím, ale srovnávat GT86 a Cayman, který stojí téměř dvakrát tolik taky není zrovna in. Nissan už stojí +- stejně jako GT86 a byl by za ty prachy lepší volbou.
Ale kdybych já měl v této cenové relaci něco doporučit, tak by to nebyl ani ten Nissan, ale Chevrolet Camaro. Za podobné peníze pořádná V8 a nádherný design k tomu.

Odpovědět  |   | 

S tím v zásadě soulasím, protože tady patřím k menšině, ktará nesmyslně trvá na tom že základní kvalitou auta je motor.
Ten Cayman za 800 je jak už jsem uvedl samozřejmě ojetý kus minulé generace, nicméně nakonec u mého kámoše zvítězil, ráno pro jednoho vyrazil do Mnichova. Camaro je pro něj i pro mě příliš velké auto. Jednou si ale nějaký muscle car pořídím.

370Z Black Edition, Caterham Seven 420S, Land Cruiser 200 V8, Superb 206kW L&K

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  05. 07. 2013 20:08

Jeden z najlepsich clankov, ktory som kedy cital. Davam jednotku za clanok a dalsiu jednotku za auto!

Odpovědět  |   | 

Večer jsme dorazili do Zell am Zilleru s Caymanem a moji 370Z, v 8 jdeme vyzvednout GT86, tak ti večer dám vědět. :D

370Z Black Edition, Caterham Seven 420S, Land Cruiser 200 V8, Superb 206kW L&K

Odpovědět  |   | 
3MPS  |  07. 07. 2013 07:32

Myslím si, že srovnávat ca 330kW Z370 a 147kW Subaru není příliš objektivní)

A propos, o tom, že motory Subaru prostě potřebují otáčky k tomu, aby jely, se ví a to, co Subaru mají, to tak dělají. Trubec, který přesedne z 1,9TDI do jakéhokolůiv 2litru a více od Subaru, pak někde na internetu zveřejní blábol, jak motory Subaru nejedeou. A když ho pak někde v kopci vybuší stará plečka Subaru s 2l motorem, jen němě zírá. Jenže to asi natrefil na člověka, co se Subaru umí jezdit a ví, co a jak.
Naopak si myslím, že v ceně sportovních aut je tento typ GT86 ideální oměr cena/UH/výkon. Ono totiž NOVÝCH aut s taktzo střiženými celkovými vlastnostmi dnes už na trhu moco není a pokud něco ano, pak za dost více peněz.

Odpovědět  |   | 

Podívej se, kamarád tady má zálohu na auto a tudíž srovnává zcela vážně a seriózně. Za 800 litrů si může koupit jak novou GT86 i 370Z, tak i lehce jetého Caymana předchozí generace. A o tom to je.

ps: Kéž by mělo Zetko 330 kW :)

370Z Black Edition, Caterham Seven 420S, Land Cruiser 200 V8, Superb 206kW L&K

Odpovědět  |   | 
:)  |  06. 07. 2013 10:05

Ono treba povedat k tym vysledkom na brzde jednu vec. Ziadny, podotykam ziadny atmosfericky motor, pozrite si kludne videa BR-Performance na youtube, ktory je jeden z naj firiem pre upgrade ECU v Europe, nema na brzde papierovy vykon. Mam Clio RS 200 a ani dalsi z tychto majitelov nemali na brzde 200koni. Vysledky su od 182-194 koni, zavysi to od toho ako je motor zabehnuty a kto s nim ako jazdi (ci sa jazdi len po meste alebo pomaly na spotrebu alebo clovek s nim zajde par krat do roka na Ring a prezenie ho tam alebo to auto je len jednoucelove a preto sa na nom takmer stale chodi na plno). Zvycajne sa preto stava, ze pozadovany vykon sa dostavi az "chipom" ECU jednotky, niekedy je mozno o trosku vyssi. Hodnoty, ktore to ukaze na brzde pouzivaju zvycajne miestny tuningari aby sa v krcme a kamaratom vytiahli ako im to ide. Je ale omnoho dolezitejsie ako sa to sprava na ceste a aky prejav ma dany motor. Je fajn to vediet ale svet tym nekonci ked nemate 200 ale 190koni, skor je citit ked je z motorom nieco zle a podla grafu vidite ten prejav motora. Co sa tyka benzinu, v technicaku je BA98 ako odporucana no tak isto sa pouziva aj 95ka, pricom pokles vykonu je takmer absolutne nepostrehnutelny, do rychlosti 200km/h, vyssie uz je mozne vidiet ze motor ide pomalsie do otaciek. V BRZ a GT86 nejde o rychlost ako taku ale o ZABAVU. Btw aj preto tam davaju pneu z Priusa. Je tam vsetko citit, pomaly ziadna elektronika, pure car, moznost driftovat a to stale v rychlostiach ktore niesu devastujuce. Vsetko sa da upravit tak aby to auto bolo rovnako rychle na okreskach a v kopcoch ako napr Clio, no to uz prichadzaju na rad aftermarker dieli a upravy. BRZ a GT86 su naozaj vynimocne auta a davam palec hore ked ich vidim. Hlavne je si stanovit co od toho auta ocakavate a na co vam ma sluzit. Ked splnite tieto prve predpoklady, nikdy nebudete sklamani.

Odpovědět  |   | 

Tvoje domněnka, že žádný atmosférický motor na brzdě nedosahuje deklarovány výkon a představy o fungování RON98 benzínu v závislosti na rychlosti jsou opravdu k popukání :D

370Z Black Edition, Caterham Seven 420S, Land Cruiser 200 V8, Superb 206kW L&K

Odpovědět  |   | 
petr  |  08. 07. 2013 10:13

Hodně meření dokazuje, že u benzínových atmosfér je problém dosáhnou výrobcem deklarovaného výkonu. Když se kouknu na výsledky AutoBildu v testu na 100.000 km, tak to tam dopadlo takhle:

Toyota Auris 1.6 91kW - naměřeno 87,8 kW
Honda Civic 1.8 103kW - naměřeno 101,7 kW
Hyunda i30 1.6 93kW - naměřeno 88,8 kW
BMW 130i 195kW - naměřeno 188 kW
VW Golf 1.4 80k - naměřeno 76,4k (po 100.000 km) a 77k (po 200.000 km)

Nicméně v tom testu měl výrobcem uvedeného výkonu problém dosáhnout i VW Golf TSI 118kW, u kterého naměřili 116,7 kW.

Odpovědět  |   | 

Ale prosím vás...
Výkon udávaný výrobcem je výkon na motoru, nikoliv na kole. Pokud neuvedete, jaká převodovka byla za motor připojena, jaký v ní byl olej a jakou měl teplotu, musíte si od hodnoty udávané výrobcem odečíst 0-10%, protože pravděpodobně prováděli měření na brzdě a pak to podle typu převodovky dopočítávali, nebo taky blbě dopočítávali. Odchylka okolo +-5% je absolutně neprůkazná. Stačí tam přijet se studeným nebo zahřátým autem a lítá to neskutečně. Pokud odchylka vychází u všech měření cca -5%, je to evidentní problém v metodice měření.

U mých dvou atmosfér, které jsem měřil, byl výkon o cca 2% vyšší, než deklarovaný výrobcem. Čemuž nevěřím, přičítám to měření při zahřáté převodovce a příliš velké korekci provedené měřícím SW.

370Z Black Edition, Caterham Seven 420S, Land Cruiser 200 V8, Superb 206kW L&K

Odpovědět  |   | 
olda  |  06. 07. 2013 10:43

Naše krásné země jsou dle ústavy 3. Česká, Moravská a Slezká. Tak příště prosím pozor!

Odpovědět  |   | 
olda  |  06. 07. 2013 10:56

"Boxer" byl od jakživa spojen se vzduchem chlazeným "VW Broukem" a s Porschem, ne se Subaru.

Odpovědět  |   | 
řidič  |  06. 07. 2013 13:12

Ty rouro, boxer je motor, který konstruktéři dávali dávno před tvým VW do letadel i aut- taková TARA snad ani jiné motory do svých osobáků před válkou ani po ní nedávala!
Bože, to jsou vygumované koncernové mozky! To odjakživa platí pro všechy, jen ne pro Porscheho a VW!

Odpovědět  |   | 
řidič  |  06. 07. 2013 13:13

TATRA

Odpovědět  |   | 
Martin  |  06. 07. 2013 14:20

Tak tak, panáček by se měl podívat na historii boxerů, než bude chytře diskutovat se svým VW

Odpovědět  |   | 
olda  |  12. 07. 2013 22:56

...řeč byla o motoru typu boxer a s kterou značkou automobilu byl nejvíce spojen.....tak se hoď do klídku stará šavlo.....

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Kia XCeed 1.6 CRDi MHEV a XCeed 1.6 GDi PHEV: Jeden hot a druhý čehý

Kia XCeed 1.6 CRDi MHEV a 1.6 GDI PHEV

Korejský kompakt Kia XCeed je nyní dostupný s novými možnostmi pohonu. Vedle plug-in hybridu jde i o diesel s manuální převodovkou iMT.

včera | Vladimír Kadera | 9 příspěvků
TEST Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): Šli skautíci na výlet, měli 200 koní

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?

24.  1.  2021 | Richard Herbich | 97 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 85 příspěvků

Nejčtenější články

Nejdražší Dacia Sandero v Česku vypadá takto. Stepway s CVT už víc mít nemůže

Nejdražší Dacia Sandero v Česku vypadá takt…

S uvedením ceníků rozjela Dacia i konfigurátor, ve kterém se můžeme kouknout, jak vypadá ta vůbec nejdražší varianta nového Sandera.

11.  1.  2021 | | 80 N/A
Daniel Fuglevič
Dacia SanderoČeský trhCeny
Konec zamlženému oknu. Ford ukazuje vychytávku, která se o všechno sama postará

Konec zamlženému oknu. Ford ukazuje vychytá…

V posledních Fordech najdete novou verzi systému, který automaticky detekuje zamlžení čelního okna.

21.  1.  2021 | | 20 N/A
Daniel Fuglevič
VýbavaFordŽivot řidičeTechnika
Nový Fiat Tipo dorazil do Česka. Umí být stále levný, ale o víc peněz se říct nebojí

Nový Fiat Tipo dorazil do Česka. Umí být st…

Fiat Tipo prošel omlazením v loňském říjnu a vedle standardních karosářských variant se nám ukázal i jako crossover. Startuje lehce nad 300 tisíci, není ale problém přesáhnout půl milionu.

6.  1.  2021 | | 28 N/A
Vladimír Kadera
České cenyFiat
Tatra 613 je milovaná i nenáviděná. Jak ji hodnotí dobový tisk a zkušený majitel?

Tatra 613 je milovaná i nenáviděná. Jak ji …

Dlouhých dvacet let trvala výroba Tatry 603, aerodynamicky pokrokově řešeného automobilu vyšší třídy se vzduchem chlazeným osmiválcem za zadní, poháněnou nápravou. Dost dlouhá doba, aby se vystačilo jen s inovacemi. Uvažovaných nástupců bylo hned několik (603 A, 603 X). Nakonec se nástupcem šestsettrojky stala Tatra 613.

31.  12.  2020 | | 137 N/A
Tomáš Dusil
TatraHistorie
Nejlepší auta roku 2020 podle Autorevue: Cena nehraje roli. I levná auta překvapila!

Nejlepší auta roku 2020 podle Autorevue: Ce…

Během uplynulého roku jsme vám přinesli více než 70 testů, jízdních dojmů a zajímavých ohlédnutí do automobilové historie. Nyní jdeme s kůží na trh a představíme vám auta, která jsou podle nás nejlepší.

1.  1.  2021 | | 7 N/A
AutoRevue.cz
Zajímavosti