Test Subaru BRZ – kdo řekl, že mu výkon nestačí?

25 komentářů

olda
6. července • 10:56

"Boxer" byl od jakživa spojen se vzduchem chlazeným "VW Broukem" a s Porschem, ne se Subaru.

řidič
6. července • 13:12

Ty rouro, boxer je motor, který konstruktéři dávali dávno před tvým VW do letadel i aut- taková TARA snad ani jiné motory do svých osobáků před válkou ani po ní nedávala!
Bože, to jsou vygumované koncernové mozky! To odjakživa platí pro všechy, jen ne pro Porscheho a VW!

olda
12. července • 22:56

...řeč byla o motoru typu boxer a s kterou značkou automobilu byl nejvíce spojen.....tak se hoď do klídku stará šavlo.....B-]

Martin
6. července • 14:20

Tak tak, panáček by se měl podívat na historii boxerů, než bude chytře diskutovat se svým VW ;-)

řidič
6. července • 13:13

TATRA

olda
6. července • 10:43

Naše krásné země jsou dle ústavy 3. Česká, Moravská a Slezká. Tak příště prosím pozor!

:)
6. července • 10:05

Ono treba povedat k tym vysledkom na brzde jednu vec. Ziadny, podotykam ziadny atmosfericky motor, pozrite si kludne videa BR-Performance na youtube, ktory je jeden z naj firiem pre upgrade ECU v Europe, nema na brzde papierovy vykon. Mam Clio RS 200 a ani dalsi z tychto majitelov nemali na brzde 200koni. Vysledky su od 182-194 koni, zavysi to od toho ako je motor zabehnuty a kto s nim ako jazdi (ci sa jazdi len po meste alebo pomaly na spotrebu alebo clovek s nim zajde par krat do roka na Ring a prezenie ho tam alebo to auto je len jednoucelove a preto sa na nom takmer stale chodi na plno). Zvycajne sa preto stava, ze pozadovany vykon sa dostavi az "chipom" ECU jednotky, niekedy je mozno o trosku vyssi. Hodnoty, ktore to ukaze na brzde pouzivaju zvycajne miestny tuningari aby sa v krcme a kamaratom vytiahli ako im to ide. Je ale omnoho dolezitejsie ako sa to sprava na ceste a aky prejav ma dany motor. Je fajn to vediet ale svet tym nekonci ked nemate 200 ale 190koni, skor je citit ked je z motorom nieco zle a podla grafu vidite ten prejav motora. Co sa tyka benzinu, v technicaku je BA98 ako odporucana no tak isto sa pouziva aj 95ka, pricom pokles vykonu je takmer absolutne nepostrehnutelny, do rychlosti 200km/h, vyssie uz je mozne vidiet ze motor ide pomalsie do otaciek. V BRZ a GT86 nejde o rychlost ako taku ale o ZABAVU. Btw aj preto tam davaju pneu z Priusa. Je tam vsetko citit, pomaly ziadna elektronika, pure car, moznost driftovat a to stale v rychlostiach ktore niesu devastujuce. Vsetko sa da upravit tak aby to auto bolo rovnako rychle na okreskach a v kopcoch ako napr Clio, no to uz prichadzaju na rad aftermarker dieli a upravy. BRZ a GT86 su naozaj vynimocne auta a davam palec hore ked ich vidim. Hlavne je si stanovit co od toho auta ocakavate a na co vam ma sluzit. Ked splnite tieto prve predpoklady, nikdy nebudete sklamani.

runner42
7. července • 9:34

Tvoje domněnka, že žádný atmosférický motor na brzdě nedosahuje deklarovány výkon a představy o fungování RON98 benzínu v závislosti na rychlosti jsou opravdu k popukání :D

petr
8. července • 10:13

Hodně meření dokazuje, že u benzínových atmosfér je problém dosáhnou výrobcem deklarovaného výkonu. Když se kouknu na výsledky AutoBildu v testu na 100.000 km, tak to tam dopadlo takhle:Toyota Auris 1.6 91kW - naměřeno 87,8 kW
Honda Civic 1.8 103kW - naměřeno 101,7 kW
Hyunda i30 1.6 93kW - naměřeno 88,8 kW
BMW 130i 195kW - naměřeno 188 kW
VW Golf 1.4 80k - naměřeno 76,4k (po 100.000 km) a 77k (po 200.000 km)Nicméně v tom testu měl výrobcem uvedeného výkonu problém dosáhnout i VW Golf TSI 118kW, u kterého naměřili 116,7 kW.

runner42
8. července • 15:52

Ale prosím vás...
Výkon udávaný výrobcem je výkon na motoru, nikoliv na kole. Pokud neuvedete, jaká převodovka byla za motor připojena, jaký v ní byl olej a jakou měl teplotu, musíte si od hodnoty udávané výrobcem odečíst 0-10%, protože pravděpodobně prováděli měření na brzdě a pak to podle typu převodovky dopočítávali, nebo taky blbě dopočítávali. Odchylka okolo +-5% je absolutně neprůkazná. Stačí tam přijet se studeným nebo zahřátým autem a lítá to neskutečně. Pokud odchylka vychází u všech měření cca -5%, je to evidentní problém v metodice měření.U mých dvou atmosfér, které jsem měřil, byl výkon o cca 2% vyšší, než deklarovaný výrobcem. Čemuž nevěřím, přičítám to měření při zahřáté převodovce a příliš velké korekci provedené měřícím SW.

runner42
6. července • 6:53

Večer jsme dorazili do Zell am Zilleru s Caymanem a moji 370Z, v 8 jdeme vyzvednout GT86, tak ti večer dám vědět. :D

3MPS
7. července • 7:32

Myslím si, že srovnávat ca 330kW Z370 a 147kW Subaru není příliš objektivní:-)))A propos, o tom, že motory Subaru prostě potřebují otáčky k tomu, aby jely, se ví a to, co Subaru mají, to tak dělají. Trubec, který přesedne z 1,9TDI do jakéhokolůiv 2litru a více od Subaru, pak někde na internetu zveřejní blábol, jak motory Subaru nejedeou. A když ho pak někde v kopci vybuší stará plečka Subaru s 2l motorem, jen němě zírá. Jenže to asi natrefil na člověka, co se Subaru umí jezdit a ví, co a jak.
Naopak si myslím, že v ceně sportovních aut je tento typ GT86 ideální oměr cena/UH/výkon. Ono totiž NOVÝCH aut s taktzo střiženými celkovými vlastnostmi dnes už na trhu moco není a pokud něco ano, pak za dost více peněz.

runner42
7. července • 9:39

Podívej se, kamarád tady má zálohu na auto a tudíž srovnává zcela vážně a seriózně. Za 800 litrů si může koupit jak novou GT86 i 370Z, tak i lehce jetého Caymana předchozí generace. A o tom to je.ps: Kéž by mělo Zetko 330 kW :)

Antiautomat
5. července • 20:08

Jeden z najlepsich clankov, ktory som kedy cital. Davam jednotku za clanok a dalsiu jednotku za auto! :-)

lethal924
5. července • 19:48

Hezky clanek na svatecni patek :-) od nekoho kdo pochopil a spravne popsal o cem to auto je a o cem neni. Nekteri lidi nikdy nepochopi.Tak do nas, Runnere42! :-)

runner42
6. července • 19:28

Ok, tak jsem na hotelu po dni stráveném s GT86 na alpských silničkách. Napíšu to stručně, protože mám na zábavu lepší věci.
Původní půl toku starý dojem nelhal. GT86 je líná lemra. Tečka.
Na fantastických alpských silnicích je to brutálně vidět. Ve stoupáních na výjezdech ze zatáček auto obsazené dvěma dospělými a dvěma taškami ve srovnání s Caymanem a 370Z vůbec ale opravdu vůbec nejede.
Na rovince je celkem zábavná, a to především díky zadnímu pohonu a velmi úzkym gumám. Stejnou zábavu s tenkejma pneu ovšem odvede olítané bávo za 200 tisíc.GT86 nemůžu doporučit ke koupi nikomu, protože za stejné peníze lze koupit mnohem lepší auto, nebo srovnatelnou zábavu mnohem levněji.Pokud vás zajímá něco specifického, napište sem a rád to než auto zítra ve dvě vrátíme zkusím.Alpám se sportovními vozy zdar!

petr
8. července • 9:57

Tak to není nic překvapivého, že GT86 je líná lemra ve srovnání s 370Z nebo Caymanem. Když se projedeš Veyronem nebo McLarenem a pak sedneš do 370Z, tak ti bude Zetko taky připadat jako líná lemra B-]

runner42
8. července • 15:25

To nepochybně. Co byste ale řekl kámošovi, který pod vlivem gt86 hypu uvažuje dát za Nissana třicet milionů? Nebylo by ti něco jako "Voe, za ty prachy je Zetko neskutečně líná lemra, kup si něco pořádného..."?

marcelo
8. července • 17:29

No nevím, ale srovnávat GT86 a Cayman, který stojí téměř dvakrát tolik taky není zrovna in. Nissan už stojí +- stejně jako GT86 a byl by za ty prachy lepší volbou.
Ale kdybych já měl v této cenové relaci něco doporučit, tak by to nebyl ani ten Nissan, ale Chevrolet Camaro. Za podobné peníze pořádná V8 a nádherný design k tomu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
runner42
11. července • 19:28

S tím v zásadě soulasím, protože tady patřím k menšině, ktará nesmyslně trvá na tom že základní kvalitou auta je motor.
Ten Cayman za 800 je jak už jsem uvedl samozřejmě ojetý kus minulé generace, nicméně nakonec u mého kámoše zvítězil, ráno pro jednoho vyrazil do Mnichova. Camaro je pro něj i pro mě příliš velké auto. Jednou si ale nějaký muscle car pořídím.

F. Boll
7. července • 10:12

Tak proc jsi si ty poblblo koupil 370Z? Za ty prachy jde koupit daleko lepsi olitane auto. Mas auto ktere se musi nove podbizet za cenu Octavie s navigaci a nosicem kol a hrajes si porad na kinga. Chytroline poblblej.

mrazik
6. července • 19:43

Primo se nabizi otazka, zda je problem v aute.

jzk
8. července • 15:24

tak jiste že je problém v autě, když stoupáte na grossglockner kde jsou na výjezdu ze serpentyn hodne pres 10% stoupani, tu serpentynu projedete treba 40-50 (vic to fakt nejde), tak na dvojku budete mit daleko k tem 5000 ot. pri kterych tohle auto "jede" (a doufam ze tam jedničku v tech 40 davat nebudete). No a nez to do tohodle kopce roztocite, navic vemte v uvahu ubytek vykonu vlivem nizsiho tlaku v te nadmorske vysce, tak se to opravdu bude chovat jako lina nemra, obzvlast kdyz vidite na odkazovanem grafu vykonu tu diru kolem 4000ot. Nicmene pro utechu, v takovyhle stoupanich se bude jako lemra lina chovat kde co :D

runner42
8. července • 16:13

Toto je konečně kvalitní komentář!
Je to přesně tak, jen to upřesním - s GT86 je to ještě větší tragédie, než popisujete.
Serpentýnu totiž GT86 na dvojku nedává, musíte podřadit na jedničku!! 3-[ Výjezd je neskutečně pomalý, protože jednička logicky nejede. Po projetí tam vrazíte dvojku, načež se motor začně solidně dusit ve výkonové díře. Jeho trápení trvá nekonečně dlouho a když to konečně překoná a auto začně akcelerovat, je tu další zatáčka na druhou stranu a celé se to opakuje. Trojku si prakticky dovolit vůbec nemůžete.
A nejhorší je, že to není výjezd na Passo Stelvio nebo Glossglocker, ale normální méně frekventované alpské silničky se sklonem v zatáčkách okolo max 7 stupňů. Jako fakt netuším, co by GT86 dělala za dva dny s námi na Stelviu, kde je sklon v zatáčkách i 17 stupňů, to snad aby spolujezdec vystoupil a tlačil.... :-D
Ale abych nehaněl jen GT86, Zetko mě taky dožralo, protože mi poprvé během dlouhého výjezdu zradila teplota oleje. Ten dodatečný OEM chladič oleje se začíná jevit jako nutnost.

runner42
7. července • 9:42

Ano, v Alpách GT86 "nejede zábavně". Na tomhle termínu se shodneme všichni tři.

Doporučujeme

Články odjinud