TEST SsangYong Tivoli 1.6 e-XGI AT 4x4: Rozvážný městoborec

I přes divokou džungli městských crossoverů přináší svého zástupce do tohoto segmentu i na našem trhu znovuzrozený SsangYong. Už teď vám můžeme prozradit, že rozhodně jako šedá myš nezapadne. Má totiž co nabídnout.
Radosti
Prostor v kabině
Robustní karoserie
Kvalita zpracování
Příznivá cena za 4x4
Starosti
Sladění motoru a převodovky
Vyšší spotřeba
Hlučný motor ve vysokých otáčkách
Nemožnost spárovat 4x4 s manuálem
7  /10

Po několikaleté odmlce se korejská automobilka SsangYong vrací na český trh pod záštitou nového importéra. Značku z našeho trhu jistě znáte. Její modely platily za robustní dobrodruhy, navíc za příznivou cenu. Určitě si ještě vzpomenete například na exotický koráb Rodius. Ten sice působil jako jachta na kolech, své zákazníky si ale našel a dodnes ho můžete potkávat na našich silnicích.

SsangYong se opět vrací na český trh. Bude se mu konečně dařit?

SsangYong se opět vrací na český trh. Bude se mu konečně dařit?

Působení SsangYongu na našem trhu pomalu chřadlo, až se vytratil úplně. Nyní to však zkouší znova s trojicí modelů a ten nejmenší jsem pro vás mohl otestovat. Jmenuje se Tivoli, má atmosférický motor, automatickou převodovku, pohon všech kol a to všechno v zajímavém cenovém balíčku. Potvrdí pozici robustního parťáka pro každý den? A jaké trumfy přináší na náš trh?

Starý, ale přece nový

V globálním měřítku není Tivoli žhavou novinkou. Testovaný crossover, mimochodem v druhé nejvyšší výbavě DLX, přišel s prvním konceptem již v roce 2011 a od roku 2015 se vyrábí a prodává třeba na domácím trhu v Koreji. Do České republiky se dostal v modernizovaném provedení, které poznáte třeba podle drobných změn v přední části.

Design SsangYongu Tivoli není tak exotický, jak tomu bylo u starších modelů značky. Podařilo se mu ale zachovat svou vlastní tvář a nelze si jej splést. Jakožto zástupce segmentu městských SUV má i jeho typické proporce. Vyšší karoserie i světlá výška, robustní vzhled a krátké převisy, to je přesně ten recept na super crossover do města.

SsangYong chce do roku 2019 elektrické SUV s designem od Pininfariny

SsangYong chce do roku 2019 elektrické SUV s designem od Pininfariny

Nezřídka se stávalo, že se za vozem lidé otáčeli nebo se na parkovištích nezdráhali zeptat, čím že jsem to vlastně přijel. S tím, že jakmile jsem dotyčným sdělil označení modelu, ozvalo se většinou: „Jakže?“. Korejská automobilka je, zdá se, pro mnohé docela neznámá a začíná tak s čistým štítem.

Na pohled zaujme

I když se na první pohled snaží Tivoli tvářit tak trochu konzervativně, neschová typické asijské křivky. Přední části dominují divoké průduchy, boční linka tvoří hezké oblouky s prolisem ve spodní části dveří. Zadní boční oblouk se prolíná s protáhlým světlem a jako celek to vypadá velmi příjemně.

Schválně se podívejte na svislé zadní svítilny, které se jakoby „obtáčejí“ až do boku karoserie a vzpomeňte si na Lancii Thesis. Vzpomínkou na exotické doby je pak zadní část, která působí vytříbeně. LED zadní svítilny již ve standardu určitě také potěší.

Jako celek působí Tivoli velmi pozitivně a hlavně bytelně. Panely karoserie přesně lícují, a jelikož má být crossover do města také o stylu, nabízí dvoubarevné lakování karoserie. Konkrétně naše specifikace, kdy modrou metalízu doplňovala bílá střecha a zrcátka, vypadala opravdu svěže.

SsangYong Tivoli - rozměrové srovnání s konkurenty
Model SsangYong Tivoli Suzuki Vitara Mazda CX-3
Délka [mm] 4195 4175 4275
Šířka [mm] 1795 1775 1765
Výška [mm] 1600 1610 1535
Rozvor [mm] 2600 2500 2570
Rozchod kol vpředu/vzadu [mm] 1555/1555 1535/1505 1525/1520
Objem zavazadelníku [l] 327 375 350

Interiér dvou tváří

Čeho si všimnete hned po usednutí za volant, je opravdu bohatý vnitřní prostor. Ani jedinci většího vzrůstu nebudou mít problém se pohodlně usadit. Místa nad hlavou je dostatek a kolena nemusíte držet od sebe. Poloha řidiče je naprosto příkladná. Potěší i široká loketní opěrka, kam se vejdete i se spolujezdcem. Určitě znáte tu situaci, kdy si po usednutí ve dvojici musíte „zabrat loketku“. Tady to nehrozí.

Jako vesmírná loď. Nový elektromobil Honda odhaluje interiér

Jako vesmírná loď. Nový elektromobil Honda odhaluje interiér

Stejná porce prostoru patří i cestujícím vzadu. Dobře je na tom také podélný prostor pro nohy. I delší trasa by se tu dala přežít bez větších obtíží. Loketní opěrku s nápojovými držáky pak berte jako bonus. Zavazadlový prostor má skromných 328 litrů, v našem případě je to ovšem dáno pohonem všech kol. Předokolky mají litrů 423.

Interiér jako celek působí hezky. Při detailnějším zkoumání mu ale pár vrásek najdete. Jednu jsem například objevil až v noci, kdy přístrojový štít, respektive číslice, svítí bíle a středový tunel vyřvaně oranžově. Působí to, jako byste seděli ve dvou autech najednou. U středu ciferníků lze zvolit jedno z šesti podsvícení.

Nový SsangYong Rexton má české ceny. Jak si stojí proti konkurentům?

Nový SsangYong Rexton má české ceny. Jak si stojí proti konkurentům?

Použité materiály jsou veskrze kvalitní, zpracování taktéž. Všechno hezky lícuje a nic nedrnčí. I když je design věc subjektivní, nezvyknul jsem si na stříbrné plastové orámování výdechů klimatizace. V kombinaci s béžovým čalouněním a výplněmi dveří působí tak nějak divoce. Kromě béžové můžete zvolit ještě černé látkové, nebo kožené sedačky obou barev.

Minitest Renault Captur 1.3 TCe: 1,333 stříbrných stříkaček na rozloučenou

Renault Captur 1.3 TCe (minitest)

Crossover Renault Captur se již brzy dočká nové generace. Stihli jsme se proto rozloučit s tou současnou, která nám připomněla, proč je tento malý nezmar tak populární.

včera | Vladimír Kadera | 23 příspěvků
S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

19.  9.  2019 | Jan Mička | 16 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků