TEST SsangYong Musso Grand 2.2 e-XDI (149 kW): Stojí málo, umí hodně, ale jen o ceně to není

SsangYong Musso Grand dostal nový motor s výkonem přes 200 koní. V testované výbavě potěší nejen zájemce o pracovní náčiní a hezky mu to sekne.
Radosti
Velmi výhodná cena za plnou výbavu
Uživatelsky příjemný a hodnotný vnitřek
Jízdní i akustický komfort
Rozumná spotřeba
Starosti
Automat nutí motoru nízké otáčky
Slabší výkon světlometů
8  /10

Když se podíváte na výpis testů Ssangyongů zde na Autorevue.cz, jistě si všimnete jedné zajímavosti. V roce 2007 kolegové testovali model Actyon, poté nastala dlouhá přestávka až do roku 2019, kdy značka opět a ve velkém vstoupila na český trh s novým Tivoli, Rextonem a Korandem. Jistě, auta vyráběla i v mezičase, ale upřímně řečeno – nebylo o co stát a zákazník neměl moc důvodů, proč si její auta pořizovat.

Nyní se ale situace obrací. Nabízená vozidla už ani zdaleka nepřipomínají obskurnosti typu již zmíněného Actyonu nebo bachratého MPV Rodius, dobře fungují a hlavně mají zajímavé ceny, které u zavedených výrobců začínají růst do závratných výšin.

Musso Grand jako takové je na trhu od roku 2018. V druhé polovině roku 2021 dostalo poměrně výrazný facelift, v rámci nějž nahradila ordinérní příď rozměrná čelní maska s horizontálními žebry, vyskládanými od kapoty až do spodní části nárazníku. Máme zde také nové diodové mlhovky místo kulatých lampiček po stranách.

V této nové vizáži je Musso Grand již chvíli na trhu, ale nyní dostává motor s výkonem 149 kW (202 k), který sdílí s aktuálním Rextonem – doposud jste mohli omlazené Musso koupit s jednotkou o výkonu 133 kW (181 k). Standardem je šestistupňový manuál, za příplatek 48 tisíc korun dostáváte šestistupňový automat Aisin.

Na českém trhu je Musso Grand nabízeno ve dvou výbavách. Základní Style má vzadu tuhou nápravu s listovými pery, díky nimž disponuje užitečnou hmotností jedné tuny. Lepší provedení Premium může mít pětiprvkové zavěšení a uveze 805 kilogramů. S manuálem standardně utáhne brzděný přívěs o hmotnost 2,6 tuny, automat zvládne rovné tři tuny – u obou je možné tažnou kapacitu navýšit na 3,5 tuny v rámci doplňkové úpravy technické specifikace. Nebrzděný přívěs může mít hmotnost až 750 kilogramů.

Venku párty, uvnitř byznys

Jak již zaznělo, vnějšek vypadá k světu a uvnitř dobrý dojem pokračuje. Když se vyhoupnete za volant, s čímž vám pomůže madlo na A sloupku, spatříte palubní desku s moderními prvky typu digitálního přístrojového štítu nebo obrazovky infotainmentu o úhlopříčce 9,2 palce i plejádu tlačítek, z nichž zaplesá srdce těm, kteří nehoví dotykovým ploškám a ovládání všeho možného skrze displeje.

Klimatizaci plus topení i jejich doplňkové nastavení jsou na středovém panelu ve formě čudlíků a kruhového ovladače, vlevo pod volantem snadno nahmátnete regulaci jasu podsvícení, vypínání sledování jízdy v pruzích či slepých úhlů. Stejně tak po ruce je spínání výhřevu a chlazení sedadel (ve výbavě Premium bez příplatku!) pod panelem ventilace.

Infozábavní systém s navigací dostáváte k vyšší výbavě Premium automaticky, snadno se ovládá skrze tlačítka pod obrazovkou a v jednoduché grafice se ihned zorientujete. Na displeji si můžete nechat zobrazit výstup parkovacích kamer s jasným obrazem a pohledem nejen shora (v rámci příplatkového 360stupňového zobrazení), ale také s modelem Mussa v prostoru. V terénu se může hodit speciální pohled na pravé přední kolo. Nechybí zde připojení pro Android Auto a Apple CarPlay – bohužel jen přes kabel, z mnoha nových aut jsme již zmlsaní bezdrátovou konektivitou.

Telefon si můžete uložit do prostoru na začátku středového tunelu a opřít o šikovný stojánek, aby zařízení nekrylo dva USB vstupy. Místo jednoho z nich mělo mimochodem Musso Grand ještě nedávno AUX zdířku. Jednou z dalších dílčích a nedávných změn je přítomnost displeje s úhlopříčkou 12,3 palce na místě ještě nedávno montovaných budíků s menší barevnou obrazovkou uprostřed ve vyšší specifikaci Premium. Výbava Style si musí vystačit s monochromatickým 3,5“ displejem. Digitální přístrojový štít má ostrý obraz a informace na něm získáte v přehledném formátu, můžete si na něj přehodit i mapu navigace.

Přední část vozu obecně působí kvalitním dojmem – plasty jsou na poměry pick-upů solidně zpracované, čalounění a jeho prošívání taktéž, nejsou tu rozšklebené spáry. Máme zde také solidně dimenzované odkládací prostory, hlavně schránka pod loketní opěrkou je opravdu velká. Moc důvodů ke stížnostem nenajdete ani v druhé řadě. Sedáky jsou sice trochu níže nad podlahou, ale pro kolena a nad hlavou je zde místa dostatek. Sedadla navíc mohou být v rámci paketu Premium+ vyhřívaná.

Korba má na šířku 157 centimetrů, na délku měří 161 centimetrů a hloubka činí 57 centimetrů. Proti poškrábání ji chrání plastové obložení a nechybí zde úchytná oka. V oficiálním konfigurátoru si sice nemůžete naklikat žádné doplňky pro přepravní prostor, ale nabídka uzamykatelných boxů, hardtopů nebo rolovacích krytů existuje. Takže si Musso Grand můžete s trochou snahy přizpůsobit pro rodinné a praktičtější využití beze strachu o zavazadla nebo náklad.

SsangYong

Jihokorejský SsangYong vznikl v roce 1963 spojením dvou společností, současný název dostal v roce 1986.

V minulosti spolupracoval s Daimler-Benz, Daewoo, koupila ho čínská automobilka a vlastnila jej i indická firma Mahindra & Mahindra. V současnosti je pod vedením jihokorejského konsorcia KG Group. V České republice se soustředí na SUV.

SsangYong Rexton • SsangYong Korando • SsangYong Tivoli • SsangYong Musso Grand

Diskuze (19) Další článek: Lexus přivezl do Tokia smršť konceptů. Ukázal tuning pro elektrické RZ i cestovatelské speciály

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,