TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

Karel.  |  14. 11. 2019 08:05
mpolan  |  14. 11. 2019 10:50

Kdyby ceny byly nastaveny jako v ČR, už by Škoda tak jasné postavení neměla.
Za české ceny vůbec nedává smysl.

Odpovědět  |   | 
Karel.  |  14. 11. 2019 12:03

Kdyby byly ceny nastavené jako v ČR tak v britském testu zvítězí Karoq ještě výrazněji, protože v Británii jen Karoq dražší než Korando, viz test skoro o 2 tisíce liber.
Zde testované Korando s 1.6 diesele stojí 824 tis, za to je Karoq s dvoulitrem, 4x4, automat ve výbavě style, takže za stejnou cenu minimálně daleko lepší motor a výbavové prvky, které Korando vůbec nemůže mít.

Odpovědět  |   | 
Tomáš  |  14. 11. 2019 14:24

Chápu rozhořčení, ale testovaný kus je nesmysl, Korando je typické auto "OD:" a tam je podle mě skvělé, za 825 tisíc smysl nedává a koupí si ho jen málokdo, nebo nikdo.

Ale teď jsem otevřel oba ceníky a za 656 tisíc jsem udělal korando v benzínu 4X4 automatu a prakticky komplet výbavou s elektricky ovládanými vyhřívanými a klimatizovanými sedačkami, navigací, střešním oknem atd. atd., zatímco Karoq stál v základu s automatem benzínu 666 a to 4X2, a bez výbavy....

Jinak bych rád chtěl znát výbavu, co Korando vůbec nemůže mít (virtuální kokpit?), dle konfigurátoru totiž má korando naopak dost výbav co Karoq ani nemá....

Odpovědět  |   | 
Karel.  |  14. 11. 2019 15:56

Já nejsem rozhořčený, pouze jsem konstatoval fakta.
Jestli je něco skvělé v ceně od, tak je to Duster.
Co Korando nemůže mít, z podstatných věci jsem v ceníku nenašel třeba adaptivní podvozek nebo parkovací kameru nebo nezávislé topení nebo vyjímatelné zadní sedačky nebo běžné věci jako ten virtuální kokpit nebo automatické dojezdy oken (to má pouze u řidiče) nebo z pikačovin třeba rozpoznávání únavy řidiče..

Odpovědět  |   | 
Tomáš  |  14. 11. 2019 16:02

Ani jeden jsme očividně nečetl moc pozorně: ako další pár očí vám pak slouží zadní parkovací kamera, která má až příkladně dobré rozlišení a promítá obraz na displej 9palcového dotykového infotainmentu. Ten nabídne logicky uspořádanou grafiku s vysokým rozlišením a umí i zrcadlení mobilního telefonu.
Nejvíc cool je totiž digitální přístrojový štít. Má úhlopříčku 10,25 palce a umí snad desítky zobrazení, přičemž platí, že grafika je vždy poutavá a originální. Jeho prim je ale možnost zrcadlení mobilního telefonu, takže se můžete navigovat například pomocí oblíbené aplikace Waze a nekoukat přitom na střední obrazovku. Velmi šikovné řešení.
Ve výčtu toho, čím může být Korando luxusní, je i adaptivní tempomat, dvouzónová klimatizace, ambientní osvětlení, detekce slepého úhlu nebo i kožené čalounění. A mohl bych pokračovat dál a dál. Jak se můžete přesvědčit na posledním listu tohoto testu, seznam standardní výbavy je opravdu dlouhý. Samozřejmě se bavíme o verzi Premium, ale o tom až později. Více na: https://www.autorevue.cz/test-ssangyong-korando-16...

Odpovědět  |   | 
Karel.  |  14. 11. 2019 16:59
mpolan  |  14. 11. 2019 14:31

Ať koukám jak chci, nezdá se mi 32000 za Korando o dva tisíce méně než 30800 za Karoq. Když lžeš v cenách, má zbytek tvého textu nějakou váhu?

Odpovědět  |   | 
Karel.  |  14. 11. 2019 15:23

V testu máš uvedeno, Karoq 32 545 liber, Korando 30 787 liber to je o 1760 liber méně. Použil jsem slovo "skoro", kterému jak vidno nerozumíš.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  15. 11. 2019 07:08

Asi čteme každý jiný test...

Odpovědět  |   | 
Michal  |  14. 11. 2019 08:23

Co si mam predstavit pod “temer kolmym” celnim sklem? Neco jako ma mercedes G?

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  14. 11. 2019 10:10

cca 45 stupnov mi 'skoro kolme' nepride.

Iste, nie je to CX-7 ktora mala sklon mensi ako Corvette, ale predsa len....

Odpovědět  |   | 
Michal  |  14. 11. 2019 08:28

Jo a autore, co ty newtonmetry? Nejdriv je to 280 nebo 300 (to druhe s manualem) a pak se dozvime? Ze u dotycneho auta s automatem je 324?

Odpovědět  |   | 
Rokyta ex Acz  |  14. 11. 2019 09:23

Jsem v klidu. Jimny taky všechny baví, přitom je to skoro "golfový vozík". Tak holt má kategorie Haval H2, Mahindra Quanto nebo XUV300 či Chevy Niva o konkurenta víc, no a co

Odpovědět  |   | 

nejsi v klidu, korando má 4x4 a automat aisin. Kdyby aspon karoq měl ten automat, ale dsg a haldex? Podívej se ssangYong je specialista na 4X4, škoda je specialista na náhražky mhd.

Odpovědět  |   | 
Znalec  |  14. 11. 2019 15:41

Ja tomu nerozumiem.
Co je na korande take super?

1. slaby vykon (lenive)
2. vysoka spotreba (8 litrov na 1,6 nafte? WTF?)
3. Slabe LEDky, navyse len v najvyssej vybave.
4. Slaby interier - len tvrde plasty pri aute za 30 000 €?
5. Nema kurenie pre zadne sedadla
6. Nema tunel na lyze
7. Mala nadrz a maly dojazd (500km na naftu? WTF?)
8. Cenovo vyssie ako Karoq alebo ako Tucson (to vazne si Sanjong trufa?)
9. Vysoka strata hodnoty

Korando si kupi teda len velky fanusik. Alebo hlupak

Odpovědět  |   | 
.  |  14. 11. 2019 16:00

Super bude i vzdálenost do nejbližšího servisu.

Odpovědět  |   | 

ááá pán má škodovku..chci se zeptat na co potřebuješ blízko servis na jihokorejský auto?
Korando má zadní sesle vyhřívaný jak přední, které jsou i větraný.

Příspěvek byl 1× upraven, naposled 14. 11. 2019 16:46

Odpovědět  |   | 
.  |  14. 11. 2019 16:54

Aha, já jsem si neuvědomil, že korejská auta jsou bezúdržbová perpetum mobile.

Bohužel tě zklamu, škodovku momentálně nemám.

Odpovědět  |   | 

tak proč píšeš komunistické propagandy? Kdo tě platí? Jednou za rok, se projedou a spojí to třeba s nákupama, divadlem, kinem atd. Je na to 5 roků tovární záruka, tak nevím o co ti jde, aby to nikdo nekupoval?

Odpovědět  |   | 
.  |  14. 11. 2019 17:30

:- D Já už nemůžu, nevidím na klávesnici.

Odpovědět  |   | 
autobahnerin  |  14. 11. 2019 18:10

Ten Petr je dobrej de .....

Odpovědět  |   | 

Sáhl jsem ti na svědomí, nic si ztoho nedělej, mnozí jak se blíží 17 listopad propadají depresím.

Odpovědět  |   | 
.  |  14. 11. 2019 19:14

Jak se to projevuje sáhnout někomu NA svědomí?

Odpovědět  |   | 
Petr Vaněk  |  14. 11. 2019 20:51

Na korejský auto servis opravdu nepotřebuješ. Protože si s ním stejně neumí poradit A to já bych mohl vyprávět. Všichni děláme chyby, nejhorší byla ta ostuda. Ale už je to naštěstí za mnou

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  15. 11. 2019 08:47

Do kolegyninej Fabie nabural nejaky kreten a clovek by si myslel, ze v jednom z najvacsich ceskych miest bude servisov na skodovky dost. Aj bolo. Akurat ze ju mohli vziat najblizsie o 2 tyzdne a nevedeli jej povedat, ako dlho to bude trvat opravit.

Takze ono je to nakoniec jedno... akurat pri japoncoch je vyhoda, ze s vynimkou poistnych udalosti tie servisy riesia spravidla len rocne prehliadky.

Odpovědět  |   | 
JaSo  |  14. 11. 2019 18:08

Korando je pikacovina. Kdysi meli cast od motoru licencne MB, tak se majitele v inzeratech vydechlych nebo i uhynulych ojetin chlubili ze je to pry Mercedes Dneska tu zase ten hloupy trol pise, ze je to pro zmenu specialista na 4x4. Priste bude na prvniho maje oslava tim, ze si bude chtit dat parek v sohliku do zadku? Nikomu ve stesti branit nechci, ale SsangYutong je zajimavy pro ty, kteri normalnim autem nejeli. To uz radeji i socialni Duster 4x4 ropa.

Odpovědět  |   | 

Myslíš Zhengzhou Yutong ty autobusy? Vždyt nevíš ani jak se to jmenuje a děláš ze sebe odborníka. Byls vůbec na světě jak bylo korando v prodeji?

Odpovědět  |   | 
Günter  |  14. 11. 2019 18:33

"Co je na korande take super?" Jednoznačně super je to, že to není škodovka neboli der Lügewagen.

Odpovědět  |   | 
Lord Owl  |  22. 11. 2019 08:52

To sice jo, ale.... konkurence nespí a v téhle cenovce se bude dát koupit i Forester v pluginu, takže není co řešit... SsangYong ani Schade nebrat....

Odpovědět  |   | 
Josef  |  14. 11. 2019 21:47

Poněkud nechápu zdejší diskusi k tomuto článku a zejména k předmětnému autu. Kdo s ním ze zdejších "diskutujících" jezdil? Kdo s ním najel víc jak 2000 km? Nikdo! Ale keců a "znaleckých" hodnoceních mraky!
Vždyť je to jednoduché, komu se líbí a bude toto auto vyhovovat, tak si ho koupí. A komu ne, tak si koupí něco jiného. A je to. Jak jednoduché a prosté. Já si tedy toto auto kupovat určitě nebudu. Proč bych tedy rozebíral "teorie" a "kibicoval"? Pomohly by takové kecy někomu, kdo o tomto autě vážně uvažuje? Určitě ne!

Odpovědět  |   | 
Rudolf  |  14. 11. 2019 22:33

Když nechápeš tak nechápeš. Ale proč by lidé nemohli vyjádřit názor na nějaké nové auto? Co je na tom špatného? Lidé mají názor na Zemana, na Babiše, na Slávii, na Gambrinus, na oteplování, na přemnožená divoká prasata, na kůrovce a také s nimi nenajeli 2000 km.

Odpovědět  |   | 

ale oni se vyjadřují o autech starých 20 let a myslí si, že je o tym tento článek. Ještě si před napsáním zvolí nick, prostě oni nemají vlastní minulost.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  17. 11. 2019 15:59

Jsem rád Petře, že alespoň jeden člověk pochopil můj příspěvek a zareagoval jako normálně myslící jedinec. Náš všeznající prezident Zeman to definoval, že dvě třetiny národa jsou debilové... A ty jsi Petře potvrdil existenci té jedné třetiny. Těm dvěma třetinám se budu věnovat zvášť v odpovědích na jejich "příspěvky" ("reakce")....

Odpovědět  |   | 
Josef  |  17. 11. 2019 16:28

Rudolfe, je vidět, že máš v hlavě poněkud vymeteno a že nejsi schopen pozorně přečíst a pochopit obsah příspěvku, na který potom reaguješ. Když jsi uvedl ty tvé příklady, jak lidé vyjadřují názor na Zemana, na Babiše, na Slávii a na Gambrinus atd., tak lze konstatovat, že normálně myslící se vyjadřují na základě skutečností, které mohou posuzovat a hodnotit. Čili reagují na objektivní skutečnost, konkrétní reálná fakta, která si vyslechnou od konkrétních politiků a která si případně i přečtou v reportáži. Na základě těchto skutečností potom reagují (to je ta obrazná zkušenost "najetí 2000km"). Jenže jsou i skryté "skutečnosti" o kterých ví pouze partner-manžel(ka) a o takových skutečnostech myslící jedinec nediskutuje (to jsou vlastnosti a parametry auta, které si člověk osobně ověří a vyzkouší) O takových věcech diskutují poze debilové, kteří šíří různé drby a různě nad drby "kibicují". To ale není sdělování názoru. V takovém případě sdělování názoru může o takových "intimních" skutečnostech diskutovat a sdělovat názory akorát partner (nebo partnerka). Přeneseno na auto, tak nestačí ani těch 2000 km, ale zkušenosti s autem alesopoň 10 let, což si lze občas přečíst v podobě dlouholetých zkušeností s konkrétním autem a souvisejícími provozními náklady (opravami,...). Nedávno proběhl tiskem článek o letité Octavii a též o Dacii, kde se vyjadřovali dlouholetí vlastníci a dokladovali zkušenosti účtenkami za opravu apod.
Jenže v případě tohoto korejského auta, o kterém je článek, který je předmětem této "diskuse", lze reagovat z pozice "diskutérů" pouze na fotky a na nic víc. Čili sdělit - vyjádřit názor, že auto na fotkách se jim líbí nebo nelíbí. A je to. A nic víc. Pokud se ale "probírají" vlastnosti auta, výkon, hlučnosti, komfort a technická řešení, tak to může opravdu jen ten, kdo má s konkrétním autem praktocké zkušenosti (alespoň těch 2000km).Jinak (bez skušenosti s autem) lze hovořit jenom o "drbech", o "kecání" a o pomluvách v podobě pseudo"znaleckých" hodnocení!

Odpovědět  |   | 
Troll Ejbus  |  14. 11. 2019 22:52

Když si nebudeš auto kupovat, proč kibicuješ v diskuzi? Jsi zvláštní tvor.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  17. 11. 2019 16:38

Ty ses tedy předvedl Trolle.
Jasně jsem se vyjádřil, že v případě, že mne auto nezajímá (nebudu si ho kupovat), tak o něm nediskutuji a ani "nekibicuji" (nepomlouvám ho, nehodnotím,...), jak to dělají někteří zdejší "teoretici" a "znalci" "odborníci", na které jsem reagoval.
Napsal jsem to srozumitelně, aby to pochopil každý, tedy kromě dementů, kteří nepochopí vůbec nic, tak, jak jsi to předvedl ty Trolle.
A vyjádřil jsem se jednoznačně, cituji: "Pomohly by takové kecy někomu, kdo o tomto autě vážně uvažuje? Určitě ne!"
Čili polopaticky pro dementy - Vyjádřil jsem ne k auto, ale k diskutujícím, kteří nediskutovali, ale pouze "drbali" a pomlouvali auto a výrobce bez jediných objektivních důkazů-zkušeností. A snažil jsem se jim to vysvětlit mým příkladem. Nic víc a nic méně.
Ale marně, že Trolle?

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Za volantem Škody Octavia RS Combi 2.0 TSI: Kabel nechte Bruselu, berte tuhle!

Škoda Octavia RS Combi 2.0 TSI

Vyzkoušeli jsme Škodu Octavia RS. Tu správnou Škodu Octavia RS. A tady je pár důvodů, proč byste se měli zajímat právě o verzi, o které si dnes budeme povídat.

včera | Jan Mička | 78 příspěvků
Za volantem Škody Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): To nejlepší z Mladé Boleslavi?

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

S novou Škodou Octavia Scout jsme poprvé jezdili už v pondělí, o dojmy se však můžeme podělit až teď. Jak jezdí s nejsilnějším a v současnosti jediným dostupným motorem v Česku?

3.  12.  2020 | Jan Mička | 106 příspěvků
TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků

Nejčtenější články

Ve Zlíně vyrábí úžasná šlapací autíčka. Na zakázku postaví Felicii i embéčko

Ve Zlíně vyrábí úžasná šlapací autíčka. Na …

Nechte svému potomkovi vyrobit šlapací autíčko na zakázku a titul rodiče roku máte dozajista v kapse.

18.  11.  2020 | | 48 N/A
Daniel Fuglevič
Český trhŠkodaRetro
Nová Škoda Fabia Combi byla oficiálně potvrzena! Do hry ji vrátili i naštvaní Češi

Nová Škoda Fabia Combi byla oficiálně potvr…

Na schválení výroby měly údajně zapůsobit i negativní ohlasy české veřejnosti na ukončení praktičtější Fabie.

26.  11.  2020 | | 69 N/A
Daniel Fuglevič
Nová FabiaŠkodaKombi
Nová Fabia Combi vypadá fakt dobře, říká šéf Škody. Levnější vozy jsou ve hře

Nová Fabia Combi vypadá fakt dobře, říká šé…

Thomas Schäfer nahradil v čele automobilky Škoda Auto jejího dlouholetého šéfa Bernharda Maiera. Kudy se bude Škodovka ubírat, jaké modely sehrají v budoucnu velkou roli a jaké dopady prozatím měla koronakrize? O tom jsme si povídali i během jízdy v novém elektromobilu Enyaq iV.

30.  11.  2020 | | 46 N/A
Auto Tip
ŠkodaRozhovory
Dacia Duster mohla vypadat i takto. Starý koncept má od dnešního SUV daleko

Dacia Duster mohla vypadat i takto. Starý k…

Dokázal by Duster jakožto lifestylový crossover zaujmout takovou hromadu zákazníků jako jeho následná produkční a méně odvážná verze?

9.  11.  2020 | | 19 N/A
Daniel Fuglevič
KonceptDacia Duster
Nová Dacia Sandero ve velké galerii: Ani levnější verze nevypadá vůbec špatně!

Nová Dacia Sandero ve velké galerii: Ani le…

Nová generace Dacie Sandero o sobě dala společně se sedanem Logan poprvé oficiálně vědět už koncem září. Na osobní setkání zatím nedošlo, konečně si ale můžeme novinky prohlédnout alespoň v pořádné galerii.

20.  11.  2020 | | 108 N/A
Jan Mička
Dacia SanderoPremiéry