TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.
Radosti
Bohatá výbava
Luxusní a perfektně zpracovaný interiér
Slušná cena
Naftový motor jede slušně...
Starosti
... ale na dálnici mu dochází dech
Malá palivová nádrž
Slabý výkon LED světlometů
Aerodynamický hluk ve vyšších rychlostech
8  /10

Čtvrtá generace SsangYongu Korando si svou premiéru odbyla na letošním ženevském autosalonu. Po více než půl roce se vůz dostává na český trh a zavítal tak i do naší redakční garáže. O svých schopnostech se snažil přesvědčit s kombinací vznětového motoru, automatické převodovky a pohonu všech kol.

Nový SsangYong Korando má kompletní ceník. Tak bohatou výbavu nikdo nečekal

Nový SsangYong Korando má kompletní ceník. Tak bohatou výbavu nikdo nečekal

Korejská automobilka SsangYong působí na českém trhu od začátku letošního roku, kdy se sem vrátila po několikaleté pauze. Ve svém portfoliu má několik zajímavých vozidel, a jak jsme se již nejednou přesvědčili, fungují opravdu dobře. Její nejnovější model a poslední výkřik v českých showroomech je však možná nejdůležitější.

Korando je SUV segmentu C, které se na českém trhu zkusí poprat se zavedenou konkurencí. Tato obchodní třída je královstvím Škody Karoq, Volkswagenu Tiguan, či Hyundaie Tucson. Spíše než jim se ale Korando bude snažit ukrojit kus koláče Nissanu Qashqai nebo Kie Sportage. Vyzyvatel se dvěma draky ve znaku ve své nové generaci sází na inovované motory, moderní technologie a vzhled, vycházející z většího Rextonu.

Nejsportovnější Hyundai Tucson dorazil do Česka. O moc dráž nevyjde

Nejsportovnější Hyundai Tucson dorazil do Česka. O moc dráž nevyjde

Pro českého zákazníka má Korando připraveny dva motory. Zážehové patnáctistovce s nejvyšším výkonem 120 kW (163 koní) sekunduje úspornější diesel 1.6 XDI se sice skromnější hodnotou 100 kW (136 koní), ale s vyšším točivým momentem (280 N.m vs. 300 N.m v kombinaci s manuálem). Motory je možné vedle šestistupňového manuálu spárovat i s automatem od japonského Aisinu se stejným počtem stupňů. Dva motory, dvě převodovky, k oběma motorům i pohon 4x4. I takhle jednoduché to může být.

Pravítko, ne kružítko

Po vzhledové stránce Korando poněkud vyčnívá. Sází na hranaté tvary a geometrickou přesnost. Vytesanou celistvost se pak tu a tam snaží rozbít nějaká ozdobná linka, příkladem je pás chromovaného plastu mezi LED světlomety vpředu i vzadu.

Čelní okno je téměř kolmé a vysoké. Dobře tak je, že tu jsou velké sluneční clony. S tím, jak je silueta karoserie hodně pravidelná, se do ní hodně opírá vítr. Při jízdě proto více vnímáte aerodynamický hluk, zejména při dálniční sto třicítce (nepomohou ani skla se zvýšenou ochrannou proti hluku).

Nejnovější Hyundai dokazuje, že i podle pravítka je možné vytvořit krásné auto

Nejnovější Hyundai dokazuje, že i podle pravítka je možné vytvořit krásné auto

Vzhled Koranda nemusí sednout každému. Dobré ale je, že přišlo s něčím novým a neokoukaným. Některé jeho detaily, jako boční prolis karoserie a grafika zadních LED svítilen, jsou opravdu povedené. 19palcová kola, která dostanete za příplatek 10.000 Kč a která se vážou pouze k automatické převodovce, mu pak dodávají ten správný šmrnc.

SsangYong Korando: Rozměrové srovnání s vybranými konkurenty
Model SY Korando Škoda Karoq Hyundai Tuscon
Délka [mm] 4450 4382 4480
Šířka [mm] 1870 1841 1850
Výška [mm] 1620 1603 1655
Rozvor [mm] 2675 2624 2670
Zavazadlový prostor [l] 551 521 513

A teď to začne být zajímavé

V interiéru nenajdete kousek měkčeného plastu. Všechny jsou sice tvrdé jako kámen, ale kvalitní a dobře zpracované. Z pozice řidiče vidíte perfektně do všech stran. Sedadla jsou umístěna vysoko a dobře se do nich usedá. Jsou elektricky nastavitelná a pohodlná i na delší cesty. Bočním vedením ale poněkud ztrácejí.

Jako další pár očí vám pak slouží zadní parkovací kamera, která má až příkladně dobré rozlišení a promítá obraz na displej 9palcového dotykového infotainmentu. Ten nabídne logicky uspořádanou grafiku s vysokým rozlišením a umí i zrcadlení mobilního telefonu.

TEST Kia XCeed 1.6 T-GDI: I kráska na podpatcích může rychle popoběhnout

TEST Kia XCeed 1.6 T-GDI: I kráska na podpatcích může rychle popoběhnout

To ale ještě není taková frajeřina. Nejvíc cool je totiž digitální přístrojový štít. Má úhlopříčku 10,25 palce a umí snad desítky zobrazení, přičemž platí, že grafika je vždy poutavá a originální. Jeho prim je ale možnost zrcadlení mobilního telefonu, takže se můžete navigovat například pomocí oblíbené aplikace Waze a nekoukat přitom na střední obrazovku. Velmi šikovné řešení.

Ve výčtu toho, čím může být Korando luxusní, je i adaptivní tempomat, dvouzónová klimatizace, ambientní osvětlení, detekce slepého úhlu nebo i kožené čalounění. A mohl bych pokračovat dál a dál. Jak se můžete přesvědčit na posledním listu tohoto testu, seznam standardní výbavy je opravdu dlouhý. Samozřejmě se bavíme o verzi Premium, ale o tom až později.

Nový Renault Captur oficiálně: Prostornější, modernější a rovněž jako plug-in hybrid

Nový Renault Captur oficiálně: Prostornější, modernější a rovněž jako plug-in hybrid

Korando exceluje i na zadních sedadlech. I zde je prostor vzdušný a neomezuje vás současný trend svažující se střechy. Sklopná loketní opěrka skrývá dva držáky na nápoje a na konci středového tunelu najdete zásuvku. Jen škoda, že tu nejsou výdechy ventilace. 

Zavazadlový prostor je nejslabší místo interiéru. Se svým objemem 551 litrů je sice velký, ale nepravidelný půdorys podlahy jej opticky zužuje a na podlouhlé předměty si budete muset sklopit druhou řadu sedadel. Na druhou stranu je tu dvojité dno, praktické úchyty na tašky, osvětlení, síťka a taktéž zásuvka na 115 V. A abychom nezapomněli - víko se ovládá elektricky!

První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 58 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 155 příspěvků