Minitest SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI Style+: Nejlepší SUV do půl milionu?

šofér  |  17. 06. 2020 14:51

Důležitý parametr- servisní síť - ta je zatím bohužel v plenkách, a jezdit na garančku z Moravy do Prahy se hodně lidem chtít nebude.

Odpovědět  |   | 
Assasin  |  17. 06. 2020 15:02

Bohužel. Souhlas. Auto v této cenové hladině = velice slušná nabídka, budou kupovat lidé, třídy Dacia, případně Škoda (nižší modely). A pro ty je opravdu složité cestovat za servisem. Koupí tedy Škodu, či Dacii.

Odpovědět  |   | 

Hoši nevyjde to, korejský auta se nekazí a ten olej si vyměníš ve firmě, ty auta si kupují lidé co jim rozumí a proto na vesnicích už nechcou škodovky, kde nechali za pět let i stotisíc a u korejců si ten olej vymění v jzd.

Odpovědět  |   | 
Taky ne Hyundai  |  17. 06. 2020 16:30

Pokud si vyměníš olej na firmě, tak Tě prodejce v případě jakékoliv reklamace kopne někam. Budeš si muset nechat na své náklady vypracovat znalecký posudek, že tebou reklamovaná závada není způsobena zanedbáním servisu a do té doby, než se celá věc vyřeší, tak bude tvé vozidlo muset být uschováno u znalce. A i tak se bude prodejce soudit, protože výměnou oleje "někde" jsi porušil obecné záruční podmínky. Doba domácí garáže u nových vozů skončila. A ten tvůj slavný hyundai má zhruba 2x dražší ND než Škoda.

Odpovědět  |   | 
Medvěd  |  17. 06. 2020 18:40

Není to jen o ceně dílů, je to taky o tom, jak často je potřeba je měnit. Pokud mám na jednu stranu díl 2x levnější, ale na druhou ho musím měnit častěji tak je to jedno. Náklady na základní servis u Hyundai jsou vyšší (pokud ale srovnatelné auto koupím o 150.000 levněji tak to je pořád výhodnější), ale taky má si myslim rozumně naplánovaný po 15kkm u benzínů (nevím teď jak je to u benzínů Škoda).

Odpovědět  |   | 

15tkm aji s filtrem, když nenajedeš 15za dva roky, tak filtr druhým rokem.

Odpovědět  |   | 
emkejx  |  18. 06. 2020 09:19

ja som na korejcovi menil poctivo bud 15.000km alebo kazdy rok minimalne olej/ filtre vsetky (okrem palivaka, to da rozum/ iny interval). Korejec sa mi odmenil 10 rokmi spolahlivosti bez zavahania a so ziadnou zavadou na motore, elektronike a funkcnosti som ho predal dalej. Jedine minus bola hrdza na leme zadneho blatnika zvnutra, nebola velka, ale bola tam. A este ok, 2x sa pretesnoval vyfuk tmelom pred zadnym tlmicom. Tak karty som odkryl.

Odpovědět  |   | 

taky-máš odkaz na ty ND co jsou dražší jak u škodovky? Já mám je k dispozici a ještě napiš kolik měls nových aut a pokazil se ti motor, snad když se něco pokazí, tak se to opraví. Dnes jsou nešikovní lidi, co ani si neposečou zahradu, jestli mezi ně patříš, tak určitě se najdou i jiní.

Odpovědět  |   | 
petr r. je blb  |  18. 06. 2020 19:39

vůl

Odpovědět  |   | 
Radim  |  17. 06. 2020 22:06

Člověče jste blázen

Odpovědět  |   | 

joo a co zlín-malenovice?

Odpovědět  |   | 
šofér  |  18. 06. 2020 10:21

No, zadej si do navigace Ostrava- Zlín.... to je přes hodinu cesty.A komu se chce kvůli garančky trajdat celý den? Mi tedy ne a věřím, že takových nás je více.

Odpovědět  |   | 
Charouz  |  18. 06. 2020 11:53

Jezdím na servis Znojmo- Brno 80 km a Znojmo- Nový Jičín 220 km. Je to jednou za rok(3auta) a vždy si to dovedu naplánovat abych tam nejel jen kvůli servisu.

Odpovědět  |   | 
Honimir  |  17. 06. 2020 15:38

Slabsi sit se da resit pick-upem vozidla nechanim nahradniho. Servis pak muze byt delsi nez pul dne az den.

Odpovědět  |   | 
Medvěd  |  17. 06. 2020 18:42

No, to není jednoznačné, pokud musím jet na servis 150-200km tam a zase zpět, tak mi náhradní vozidlo na jeden den nepomůže.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  17. 06. 2020 19:43

Pokud jedeš jen na servis, neřešíš problémy, tak ti to může udělat kdejaký servis. Není povinnost dělat roční prohlídky ve značkových servisech, pokud je na auto běžná záruka 24 měsíců.
https://www.autoweb.cz/smluvni-vs-zakonna-zaruka... ...

Odpovědět  |   | 
Medvěd  |  17. 06. 2020 21:04

To ano, vím. Měl jsem na mysli přímo SSangyong servis. Teď jsem koukal na stránky a není to nejhorší s dostupností.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  17. 06. 2020 21:42

Já jen, že se stále řeší kilometrové vzdálenosti, malá servisní síť, ale pokud není problém, není důvod řešit vzdálenosti.

Odpovědět  |   | 
Bob  |  18. 06. 2020 22:32

Proč jezdit z Moravy do prahy, když máte autosalon ve Zlíně-Malenovicich.Mi jeli z Opavy do Zlína nějakých 110km a nevidím v tom problém zajet tam na servis,navíc do konce roku má být pobočka v Ostravě.

Odpovědět  |   | 
Walter  |  29. 11. 2020 18:00

No a už ji tu máme a Korandík je mooooc spokojený

Odpovědět  |   | 
Charouz  |  17. 06. 2020 15:00

Dizajn, zpracování a příjemné zavírání dveří ( na rozdíl od modelů Škoda, kde je takové plechové )jsem chválil už na loňském autosalonu v Ženevě. Stejně se tu objeví odborníci, kteří to zhaní.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  17. 06. 2020 16:16

Se diví v článku spotřebě 9-10 na dálnici ale před tím píšou že jezdí na čtyřku aby to jelo.Jakou část dálnice asi zkoušeli?

Odpovědět  |   | 
setr  |  17. 06. 2020 18:10

Pak je tu ještě konkurent Mitsu Eclipse Cross. Podle mne podstatně technicky lepší auto.

Odpovědět  |   | 
AAAmotorka  |  17. 06. 2020 18:44

Souhlas, pokud není problém příplatek 30 tisíc Kč. 1,5 MIVEC s přímým i nepřímým vstřikem se nebude tak zanášet karbonem (hlavně ventily).

Odpovědět  |   | 
Skokan  |  17. 06. 2020 21:17

Mozno ale pohon 4x4 je pre Mitsu az v najvyssej vybave (Slovensko), kdežto u Koranda je za priplatok aj v druhej najnizsej vybave. Stale je to rozdiel okolo 8000 eur. Mitsu 4x4 vs Korando 4x4.

Odpovědět  |   | 
TraktorDrnčíInside  |  18. 06. 2020 12:30

A možná ještě nižší cena náhradních dílů hraje pro DvaDraky.

Odpovědět  |   | 
setr  |  18. 06. 2020 18:33

Tady se ale porovnává středně velké SUV s podobným motorem a - předokolka. Eclipse Cross je globální model a jeho kvality bych s Korandem moc nesrovnával.

Odpovědět  |   | 
Medvěd  |  17. 06. 2020 18:45

Podle fotek to vypadá jako standardní auto, neuráží nenadchne, srovnatelné s Rav, Tucson apod.. jen ta servisní síť je špatně dostupná.

Odpovědět  |   | 

kde bydlíš? 6 servisů se zdá dost, dříve kolega měl toyotu corollu a nejbližší servis byl ve Vídni a nedělal ztoho problém.

Odpovědět  |   | 
Medvěd  |  17. 06. 2020 21:06

Jo máš pravdu, koukal jsem na jejich stránky a dostupnost je dostatečná.

Odpovědět  |   | 
petr r. je blb  |  18. 06. 2020 19:39

to je ocas

Odpovědět  |   | 
tvl  |  18. 06. 2020 01:56

Auto je pekáč. Možná jezdí troubí, ale to je tak vše. Není jedinný důvod to koupit

Odpovědět  |   | 
ijon  |  18. 06. 2020 07:36

Jezdí, troubí, dost se do něj vejde, v zimě zatopí, v létě ochladí, podvozek vypadá ještě neošizeně (zdravíme koncern!), stojí tak akorát... Co vlastně čekat od auta? Snad jen žrát by mohlo méně.

Odpovědět  |   | 
Gagarin235  |  18. 06. 2020 08:24

No.. podle toho kolik kovu a kreditních karet v té peněžence je a jak hluboko pod vrstvou ostatních materiálů, dávat ji na Qi nabíječku není úplně ono. Větší kusy kovu generují proudy v nabíječce. (Pokud je mi známo, lepší stolní Qi nabíječky mají standardně automatické vypnutí pokud by někdo na ni položil kov ) Zároveň magnetické pole Qi nabíječky může negativně působit na magnetické proužky starých debitních karet .. nemělo by to zničit rfid karty (ty frekvence jsou úplně jinde) , ale nejsem si jistý jestli to má na ně zrovna dlouhodobý pozitivní účinnek :D:D:D Pokud to píše že se nenabíjí telefon, tak to znamená že kov v té peněžence si asi něco bere, ale nedochází k tzv. handshake mezi nabíječkou a nabíjeným zařízením. (nebo tam samozřejmě může být tlakový senzor a může to reagovat na cokoliv v té přihrádce to nevím )

Odpovědět  |   | 
Luboš  |  18. 06. 2020 11:39

Co jsem četl na zahraničních forech, tak spotřeba ve velkoměstě je 11 až 14l/100 což je hrozný číslo na dnešní dobu...

Odpovědět  |   | 
Walter  |  18. 06. 2020 16:23

U nás naštěstí nejsou velkoměsta. Takže jsem v klidu 🙂 nicméně mám Korando 4x4 , a jak je tedy možné že mám ve městě spotřebu do 8 litrů ?

Odpovědět  |   | 
mcq  |  18. 06. 2020 17:07

jezdit jen z kopce a nahoru odtahovkou?

Odpovědět  |   | 
setr  |  18. 06. 2020 18:35

...nafty.

Odpovědět  |   | 
Petr Zikmund  |  30. 12. 2020 23:52

pokud máte benzín a měříte spotřebu od nádrže plné k plné nádrži , tak se stal zázrak ... ( tahle mrcha fakt žere ať děláte co děláte 10 litrů , ale i více .. tedy víc než žřaly třeba Žigulíky ... ( asi jako Volha před 40 lety )

Odpovědět  |   | 
JA-NE  |  19. 06. 2020 13:34

chapem ze ked ste zvyknuty na 1,2 1,4 az 1,6i pripadne 1,9 tdi tak sa spotreba zda vysoka.

Odpovědět  |   | 
Znalec  |  20. 06. 2020 13:54

No a?
Toto je 1.5...

Korando má zásadný problém - pre človeka, ktorý jazdi viac je nevhodne, pretože nadmerná spotreba za dva roky zneguje cenovú výhodu.

Pre človeka, ktorý jazdi malo bude stačiť 1.0 tsi, alebo 1.2 puretech, kde už cenová výhoda nie je viditeľná.

Záver: auto sa bude predávať v jednotkách kusov.

Chyba tomu skutočná konkurenčná výhoda.

Možno lepšia záruka, bezplatný servis.. niečo, čo vynahradí náklady spojené s nezmyselnom spotrebou a stratou hodnoty..

Odpovědět  |   | 
Lord Owl  |  22. 06. 2020 07:57

Takže ve výsledku se tenhle "kauf" do 500tis. vejde jenom s předokolkou, nebo se to dá nakombinovat aby to nemělo pikatchoviny typu LCD a dostat tam za příplatek 45tis. ten 4x4 pohon ?

Odpovědět  |   | 
Petr Zikmund  |  30. 12. 2020 23:47

Korando v benzině automat 4x 2 , žere jako stádo krav ... přes 10 litrů ... hrůza ..

Odpovědět  |   | 
Milan  |  31. 12. 2020 10:51

Treba si prečítať https://www.auto.cz/bmw-118i-at-otazka-priori... Porovnať aj cenu okrem spotreby.

Odpovědět  |   | 
Petr Zikmund  |  31. 12. 2020 00:01

Neuvěřitelně hloupá politika prodeje tohoto auta v ČR . Prodejce v provinčním městečku Ústí nad Orlicí si prosadí , že se Ssangyongy nesmí prodávat v blízkosti 100 km jejich prodejny - servisu ??? Vím minimálně o 5 lidech , které tento nesmysl demotivovalo od nákupu celkem slušného vozítka .... V Hradci Králové je minimálně 5 značek v četně korejských , které by o prodej této značky měly zájem. Vyplývá mně z toho si koupi tohoto vozu řádně rozmyslet , pokud jste třeba z měst HK , nebo Pardubic . A věřte , že v Hradci Králové a okolí by se těch auťáků prodalo mnohem více . Takto spěje značka Ssang yong opět k záhubě ...

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

včera | Jan Mička | 37 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 32 příspěvků
Dacia Duster na LPG vládne všem. Byl o ni největší zájem, porazila i novou Octavii

Nejčtenější testy roku 2020

Nikde není psáno, že největší zájem musí být o pecky za miliony. Letos to v redakčních testech všem nandala Dacia Duster na LPG!

19.  1.  2021 | Jan Mička | 158 příspěvků

Nejčtenější články

České kupé ÚVMV 1100 GT předběhlo dobu. Je extrémně vzácné, slaví 50 let

České kupé ÚVMV 1100 GT předběhlo dobu. Je …

Ne nadarmo se říká zlaté české ručičky. Možná to zní jako fráze, ale přísloví je víc než pravdivé. Přesvědčil se o tom i věhlasný italský designer Giorgetto Giugiaro, když na výstavě IEMA – Člověk a automobil v Praze spatřil v roce 1970 sportovní kupé ÚVMV 1100 GT.

25.  12.  2020 | | 104 N/A
Jindra Lasík
Sportovní autaRetro
Nejdražší Dacia Sandero v Česku vypadá takto. Stepway s CVT už víc mít nemůže

Nejdražší Dacia Sandero v Česku vypadá takt…

S uvedením ceníků rozjela Dacia i konfigurátor, ve kterém se můžeme kouknout, jak vypadá ta vůbec nejdražší varianta nového Sandera.

11.  1.  2021 | | 80 N/A
Daniel Fuglevič
Dacia SanderoČeský trhCeny
Nový Fiat Tipo dorazil do Česka. Umí být stále levný, ale o víc peněz se říct nebojí

Nový Fiat Tipo dorazil do Česka. Umí být st…

Fiat Tipo prošel omlazením v loňském říjnu a vedle standardních karosářských variant se nám ukázal i jako crossover. Startuje lehce nad 300 tisíci, není ale problém přesáhnout půl milionu.

6.  1.  2021 | | 28 N/A
Vladimír Kadera
České cenyFiat
Tatra 613 je milovaná i nenáviděná. Jak ji hodnotí dobový tisk a zkušený majitel?

Tatra 613 je milovaná i nenáviděná. Jak ji …

Dlouhých dvacet let trvala výroba Tatry 603, aerodynamicky pokrokově řešeného automobilu vyšší třídy se vzduchem chlazeným osmiválcem za zadní, poháněnou nápravou. Dost dlouhá doba, aby se vystačilo jen s inovacemi. Uvažovaných nástupců bylo hned několik (603 A, 603 X). Nakonec se nástupcem šestsettrojky stala Tatra 613.

31.  12.  2020 | | 137 N/A
Tomáš Dusil
TatraHistorie
Škoda Scala je novým autem Policie ČR. Zakázku za stamiliony chtěl také Hyundai

Škoda Scala je novým autem Policie ČR. Zaká…

Hatchback od škodovky rozšíří vozový park české policie. Do služby zákona však nenastupuje úplně poprvé.

29.  12.  2020 | | 207 N/A
Daniel Fuglevič
PokutyPolicieŠkoda Scala