Minitest SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI Style+: Nejlepší SUV do půl milionu?

59 komentářů

Moni
16. února • 11:26

Dobry den,uvažuji o koupi Koranga a rada bych vaše názory .
Moc dekuji Moni

RadoSK
17. března • 17:42

Mam ho 3 tyzdne, automat 4x4, celkom fajn zvezenie, no nic vynimocne - je to taky dostavnik na presun z miesta na miesto. Priestoru hromada, pohodlia takisto. Ma ale velmi maly kufor, tie reci o 550 litroch su zly vtip. V mojom pripade je to podciarknute dokupenou dojazdovou rezervou. V meste je prekvapivo obratne, dobre sa s nim parkuje, vyhlad je tiez celkom OK. Dovolim si ale upozornit na spotrebu 10 na 100 (mesto plus dialnica do 110), dufam, ze to po par tisic km klesne aspon k deviatim na sto. Najviac ma stve, ze ta spotreba je aj pri jazde na pol plynu. Ked sa to nezlepsi, pojde do Acok a este na nom zarobim - objednaval som ho za 24 tisic, dnes je v rovnakej konfiguracii za takmer 27 a pol tisic EUR.
Dnes by som ho uz urcite neobjednaval, su aj vyhodnejsie ponuky. Duster ale rozhodne nie, mozno Sportage, Tucson, S-Cross alebo nieco podobne.

Rado
9. srpna • 8:37

Dal som si s Korandom AWD AT skusobnu jazdu. Bolo to naozaj velmi prijemne zvezenie. no iba pre pasazierov. Vnutorny priestor a dizajn je fakt perfektny, nenajdete tu ziadny hnisavy vred v podobe tabletu trciaciaceho z pristrojovky (Hura, stale sa to da !).
Ja ako sofer som ale spokojny nebol. Riadenie je velmi pomale, nepresne, preposilovane bez naznaku odozvy z cesty, akoby volant ani nebol spojeny s kolesami. Automat Aisin radil uplne plynule, bez trhania ci poskakovania no iba dovtedy, kym som po nom nechcel rychlu akciu - jazda systemom brzda - plyn ho dovedie do uzkych a zacne zmatkovat, neskore kickdowny, viackrat nechal motor v 5500 otackach bez toho, aby sam preradil, to sa udialo az potom, ked som zlahka ubral plyn. Motor ako taky je OK, na jeho zdanlivo nizkom vykone (pocitovo ide ako 80-90 kw trojvalec, z 80 na 120 som sa nedostal pod 8 sekund) a vysokej spotrebe sa podpisuje mizerne naladeny automat, ktory podla servisneho manualu na jednotke a dvojke vobec neuzamyka menic a tak auto v meste atakuje dvojcifernu spotrebu.
Podvozok je celkom OK, je to bezne vysoke SUV, takze v zakrutach sa pri vyssej rychlosti citelne naklana a uplne odmieta so soferom hrat hru na prenasanie hmotnosti, takze regulacia polomera obluku iba plynom sa nekona. Na vyjazde zo zakruty pod plnym plynom (ked teda Aisin spravne podradil) sa auto tahalo von zo zakruty - skusal som ale 4x4, predohrab by sa mozno spraval inak.
Celkovo je to auto nastavene na nudnu dochodcovsku jazdu z A do B bez akychkolvek emocii a tvrdo sa brani akymkolvek sportovym chutkam agresivneho sofera snaziaceho sa auto prinutit k ostrejsej jazde v M rezime prevodovky za pouzitia padiel pod volantom. Spotrebu komentovat nebudem, tych cca 20 km nie je ziadna trasa na jej objektivne zhodnotenie.

Rudolf
8. července • 15:16

Slíbili češtinu sám si ji dát záruka ale diler ju nemá na co je v praze zastoupení auto za 540000 tisic proč kontrolní úřad nic nedělá musíme sebranit it proti slibum

Josef
1. února • 6:49

Mám komando 1.5 benzín automat měsíc spotřeba 7.8 pohodlně mel.semk kamika ale kviceni motoru a nastupování a výstup špatný. Rozhodování hyundai a suzuki a podobne auta kolem 8az 9 litrů jízda v korandu a cena pohodlí výbava koupil sem komando ve fiat vítkovice prodejce ochotný a sem spokojeny

V12
7. května • 22:40

Hlavne to Suzuki s ovladanim palubneho pocitaca cez tycinky v budikoch. To v aute za 25 tisic EUR dnes nema co hladat !!!

25. května • 16:30

Josef korando uz mám najeto 5200 spotřeba klesla na 7.5 co mivadi adí je mi nepredelali do češtiny zatím to slíbili jízda super

Martin
8. února • 13:53

Korando v benzinu s automatiem jsme koupili pred 3 tydny v AF centru v Ostrave. Cena 543t. Za ty prachy poradny kus auta se vsim co byste mohli potrebovat. Spotrebu mame momentalne na 8,5l. Myslim, ze kdo si koupi nove auto tak nebude resit jestli auto zere o litr ci dva vic. To si pak kupte karoq s litrovym trihrnkem.

Pipa
25. října • 8:31

Mám ho rok a na spotřebu ser.... buď ho chci nebo nechci.

Vladimír
6. ledna • 12:18

Tak toto je nejlepší príspevok. Som za...,ked sa mi niečo páči a chcem to,tak neexistuje žádná překážka.Za mesiac ho budem mať doma a už sa těším...

Radek
24. ledna • 15:20

A já až za dva,nemožu se dočkat

Laco II
6. srpna • 19:54

Po uvážení pro a proti, srovnání s konkurencí a zkušebních jízdách jsem dospěl k tomu že je to top nabídka a už je nově doma. Style+ je i na konci roku 2021 v prodeji. Auto je velikosti karoqu, takže třeba duster,2008,captur,kamiq je opravdu o třídu menší auto za ty samé peníze. A spotřeba? Je to opravdu kus auta, když u něj stojíte,je to 120kw 1.5 a ne tříválcové 1.0tsi se 70kw nebo 1.2puratech,tak za 6 litrů jezdit nebude,ale běžně s automatem do 8litru(1.5tsi v karoqu za 7)...a eclipse 1.5 Tgi jezdí za to samé.

Petr Zikmund
31. prosince • 0:01

Neuvěřitelně hloupá politika prodeje tohoto auta v ČR . Prodejce v provinčním městečku Ústí nad Orlicí si prosadí , že se Ssangyongy nesmí prodávat v blízkosti 100 km jejich prodejny - servisu ??? Vím minimálně o 5 lidech , které tento nesmysl demotivovalo od nákupu celkem slušného vozítka .... V Hradci Králové je minimálně 5 značek v četně korejských , které by o prodej této značky měly zájem. Vyplývá mně z toho si koupi tohoto vozu řádně rozmyslet , pokud jste třeba z měst HK , nebo Pardubic . A věřte , že v Hradci Králové a okolí by se těch auťáků prodalo mnohem více . Takto spěje značka Ssang yong opět k záhubě ...

Petr Zikmund
30. prosince • 23:47

Korando v benzině automat 4x 2 , žere jako stádo krav ... přes 10 litrů ... hrůza ..

Ondrej
8. března • 19:19

Zdravím pán Peter. Mám Korando od 12. 2019. Najazdené mám 20000 km, predokolka, benzín. Zo začiatku malo naozaj spotrebu niečo cez 9 litrov. Postupne klesala a teraz sa ustálila na cca 7,5 litra. Čo sa týka výkonu 120 kW - je ich cítiť. Auto je tiché, priestranné, pohodlné a jazdné vlastnosti má slušné. Príjem rádia ale mohol byť lepší. Kapota sa chveje vo vyšších rýchlostiach. Niektoré autá mali zvolávačku , menili vačku kôli vysokej spotrebe. V celku fajn. Mám aj Caddy a to je fajn. Ondrej

Milan
31. prosince • 10:51

Treba si prečítať https://www.auto.cz/bmw-118i-at-otazka-priori... Porovnať aj cenu okrem spotreby.

Lord Owl
22. června • 7:57

Takže ve výsledku se tenhle "kauf" do 500tis. vejde jenom s předokolkou, nebo se to dá nakombinovat aby to nemělo pikatchoviny typu LCD a dostat tam za příplatek 45tis. ten 4x4 pohon ?

JA-NE
19. června • 13:34

chapem ze ked ste zvyknuty na 1,2 1,4 az 1,6i pripadne 1,9 tdi tak sa spotreba zda vysoka.

Znalec
20. června • 13:54

No a?
Toto je 1.5...Korando má zásadný problém - pre človeka, ktorý jazdi viac je nevhodne, pretože nadmerná spotreba za dva roky zneguje cenovú výhodu.Pre človeka, ktorý jazdi malo bude stačiť 1.0 tsi, alebo 1.2 puretech, kde už cenová výhoda nie je viditeľná.Záver: auto sa bude predávať v jednotkách kusov.Chyba tomu skutočná konkurenčná výhoda. Možno lepšia záruka, bezplatný servis.. niečo, čo vynahradí náklady spojené s nezmyselnom spotrebou a stratou hodnoty..

Luboš
18. června • 11:39

Co jsem četl na zahraničních forech, tak spotřeba ve velkoměstě je 11 až 14l/100 což je hrozný číslo na dnešní dobu...

Walter
18. června • 16:23

U nás naštěstí nejsou velkoměsta. Takže jsem v klidu 🙂 nicméně mám Korando 4x4 , a jak je tedy možné že mám ve městě spotřebu do 8 litrů ?

Petr Zikmund
30. prosince • 23:52

pokud máte benzín a měříte spotřebu od nádrže plné k plné nádrži , tak se stal zázrak ... ( tahle mrcha fakt žere ať děláte co děláte 10 litrů , ale i více .. tedy víc než žřaly třeba Žigulíky ... ( asi jako Volha před 40 lety )

setr
18. června • 18:35

...nafty.

mcq
18. června • 17:07

jezdit jen z kopce a nahoru odtahovkou?

Gagarin235
18. června • 8:24

No.. podle toho kolik kovu a kreditních karet v té peněžence je a jak hluboko pod vrstvou ostatních materiálů, dávat ji na Qi nabíječku není úplně ono. Větší kusy kovu generují proudy v nabíječce. (Pokud je mi známo, lepší stolní Qi nabíječky mají standardně automatické vypnutí pokud by někdo na ni položil kov ) Zároveň magnetické pole Qi nabíječky může negativně působit na magnetické proužky starých debitních karet .. nemělo by to zničit rfid karty (ty frekvence jsou úplně jinde) , ale nejsem si jistý jestli to má na ně zrovna dlouhodobý pozitivní účinnek :D:D:D Pokud to píše že se nenabíjí telefon, tak to znamená že kov v té peněžence si asi něco bere, ale nedochází k tzv. handshake mezi nabíječkou a nabíjeným zařízením. (nebo tam samozřejmě může být tlakový senzor a může to reagovat na cokoliv v té přihrádce to nevím )

Juja
13. srpna • 18:35

Nabíječka telefonu se dá jednoduše vypnout, na to autor článku nějak nepřišel. Odborník.....

tvl
18. června • 1:56

Auto je pekáč. Možná jezdí troubí, ale to je tak vše. Není jedinný důvod to koupit:-/

ijon
18. června • 7:36

Jezdí, troubí, dost se do něj vejde, v zimě zatopí, v létě ochladí, podvozek vypadá ještě neošizeně (zdravíme koncern!), stojí tak akorát... Co vlastně čekat od auta? Snad jen žrát by mohlo méně.

Medvěd
17. června • 18:45

Podle fotek to vypadá jako standardní auto, neuráží nenadchne, srovnatelné s Rav, Tucson apod.. jen ta servisní síť je špatně dostupná.

petr r. (petrumr)
17. června • 19:36

kde bydlíš? 6 servisů se zdá dost, dříve kolega měl toyotu corollu a nejbližší servis byl ve Vídni a nedělal ztoho problém.

petr r. je blb
18. června • 19:39

:-D:-D:-D to je ocas

Medvěd
17. června • 21:06

Jo máš pravdu, koukal jsem na jejich stránky a dostupnost je dostatečná.

setr
17. června • 18:10

Pak je tu ještě konkurent Mitsu Eclipse Cross. Podle mne podstatně technicky lepší auto.

Skokan
17. června • 21:17

Mozno ale pohon 4x4 je pre Mitsu az v najvyssej vybave (Slovensko), kdežto u Koranda je za priplatok aj v druhej najnizsej vybave. Stale je to rozdiel okolo 8000 eur. Mitsu 4x4 vs Korando 4x4.

setr
18. června • 18:33

Tady se ale porovnává středně velké SUV s podobným motorem a - předokolka. Eclipse Cross je globální model a jeho kvality bych s Korandem moc nesrovnával.

TraktorDrnčíInside
18. června • 12:30

A možná ještě nižší cena náhradních dílů hraje pro DvaDraky.

AAAmotorka
17. června • 18:44

Souhlas, pokud není problém příplatek 30 tisíc Kč. 1,5 MIVEC s přímým i nepřímým vstřikem se nebude tak zanášet karbonem (hlavně ventily).

Michal
17. června • 16:16

Se diví v článku spotřebě 9-10 na dálnici ale před tím píšou že jezdí na čtyřku aby to jelo.Jakou část dálnice asi zkoušeli?

Charouz
17. června • 15:00

Dizajn, zpracování a příjemné zavírání dveří ( na rozdíl od modelů Škoda, kde je takové plechové )jsem chválil už na loňském autosalonu v Ženevě. Stejně se tu objeví odborníci, kteří to zhaní.

šofér
17. června • 14:51

Důležitý parametr- servisní síť - ta je zatím bohužel v plenkách, a jezdit na garančku z Moravy do Prahy se hodně lidem chtít nebude.

Bob
18. června • 22:32

Proč jezdit z Moravy do prahy, když máte autosalon ve Zlíně-Malenovicich.Mi jeli z Opavy do Zlína nějakých 110km a nevidím v tom problém zajet tam na servis,navíc do konce roku má být pobočka v Ostravě.

Walter
29. listopadu • 18:00

No a už ji tu máme a Korandík je mooooc spokojený :-))

Honimir
17. června • 15:38

Slabsi sit se da resit pick-upem vozidla nechanim nahradniho. Servis pak muze byt delsi nez pul dne az den.

Medvěd
17. června • 18:42

No, to není jednoznačné, pokud musím jet na servis 150-200km tam a zase zpět, tak mi náhradní vozidlo na jeden den nepomůže.

Mirek
17. června • 19:43

Pokud jedeš jen na servis, neřešíš problémy, tak ti to může udělat kdejaký servis. Není povinnost dělat roční prohlídky ve značkových servisech, pokud je na auto běžná záruka 24 měsíců.
https://www.autoweb.cz/smluvni-vs-zakonna-zaruka... ...

Medvěd
17. června • 21:04

To ano, vím. Měl jsem na mysli přímo SSangyong servis. Teď jsem koukal na stránky a není to nejhorší s dostupností.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
17. června • 21:42

Já jen, že se stále řeší kilometrové vzdálenosti, malá servisní síť, ale pokud není problém, není důvod řešit vzdálenosti.

petr r. (petrumr)
17. června • 15:31

joo a co zlín-malenovice?

šofér
18. června • 10:21

No, zadej si do navigace Ostrava- Zlín.... to je přes hodinu cesty.A komu se chce kvůli garančky trajdat celý den? Mi tedy ne a věřím, že takových nás je více.

Charouz
18. června • 11:53

Jezdím na servis Znojmo- Brno 80 km a Znojmo- Nový Jičín 220 km. Je to jednou za rok(3auta) a vždy si to dovedu naplánovat abych tam nejel jen kvůli servisu.

Assasin
17. června • 15:02

Bohužel. Souhlas. Auto v této cenové hladině = velice slušná nabídka, budou kupovat lidé, třídy Dacia, případně Škoda (nižší modely). A pro ty je opravdu složité cestovat za servisem. Koupí tedy Škodu, či Dacii.

petr r. (petrumr)
17. června • 15:35

Hoši nevyjde to, korejský auta se nekazí a ten olej si vyměníš ve firmě, ty auta si kupují lidé co jim rozumí a proto na vesnicích už nechcou škodovky, kde nechali za pět let i stotisíc a u korejců si ten olej vymění v jzd.

Radim
17. června • 22:06

Člověče jste blázen

Taky ne Hyundai
17. června • 16:30

Pokud si vyměníš olej na firmě, tak Tě prodejce v případě jakékoliv reklamace kopne někam. Budeš si muset nechat na své náklady vypracovat znalecký posudek, že tebou reklamovaná závada není způsobena zanedbáním servisu a do té doby, než se celá věc vyřeší, tak bude tvé vozidlo muset být uschováno u znalce. A i tak se bude prodejce soudit, protože výměnou oleje "někde" jsi porušil obecné záruční podmínky. Doba domácí garáže u nových vozů skončila. A ten tvůj slavný hyundai má zhruba 2x dražší ND než Škoda.

petr r. (petrumr)
17. června • 19:23

taky-máš odkaz na ty ND co jsou dražší jak u škodovky? Já mám je k dispozici a ještě napiš kolik měls nových aut a pokazil se ti motor, snad když se něco pokazí, tak se to opraví. Dnes jsou nešikovní lidi, co ani si neposečou zahradu, jestli mezi ně patříš, tak určitě se najdou i jiní.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
petr r. je blb
18. června • 19:39

vůl :-D:-D:-D

Medvěd
17. června • 18:40

Není to jen o ceně dílů, je to taky o tom, jak často je potřeba je měnit. Pokud mám na jednu stranu díl 2x levnější, ale na druhou ho musím měnit častěji tak je to jedno. Náklady na základní servis u Hyundai jsou vyšší (pokud ale srovnatelné auto koupím o 150.000 levněji tak to je pořád výhodnější), ale taky má si myslim rozumně naplánovaný po 15kkm u benzínů (nevím teď jak je to u benzínů Škoda).

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
petr r. (petrumr)
17. června • 19:17

15tkm aji s filtrem, když nenajedeš 15za dva roky, tak filtr druhým rokem.

emkejx
18. června • 9:19

ja som na korejcovi menil poctivo bud 15.000km alebo kazdy rok minimalne olej/ filtre vsetky (okrem palivaka, to da rozum/ iny interval). Korejec sa mi odmenil 10 rokmi spolahlivosti bez zavahania a so ziadnou zavadou na motore, elektronike a funkcnosti som ho predal dalej. Jedine minus bola hrdza na leme zadneho blatnika zvnutra, nebola velka, ale bola tam. A este ok, 2x sa pretesnoval vyfuk tmelom pred zadnym tlmicom. Tak karty som odkryl.

Doporučujeme

Články odjinud