Test Škody Octavia RS TDi: naftová stíhačka

150 komentářů

fanos
25. prosince • 1:04

více o výbavě vozu www.octaviacombi.cz ...

peto999
12. září • 17:25

Myslim, ze je to najlepsia recenzia, ktoru som na Octaviu RS TDI cital, najma po stranke dojmov z jazdy a nameranych hodnot. Gratulujem.
Ostatne recenzie Octavie RS ( na inych serveroch a tisknutych casopisoch ) nestoja za nic, lebo to iste si mozem precitat aj v reklamnych prospektoch...

Martin
17. května • 9:11

Smažme všechny předsudky a iluze o tom, že Škodovka není česká značka. Škoda vnikla v Česku, má v něm dlouholetou tradici, jeji značka je registrována jako česká a vývoj s výroba jsou také v ČR a cizina má Škodu také spjatou s Čechy. Nad čím vy němečtí vlezdoprdelkové vlastně váháte. Buďme rádi, že ji tady máme. Takové Slovensko je jenom montážní zemí. My vyvíjíme. To, že je Škoda součástí koncernu nic neznamená. Volvo je součástí koncernu Ford (USA) a znamená to snad, že je americké? Blbé řeči, už to radši budu ignorovat...

¨Jenyk
27. dubna • 23:41

Trochu jsem se v tom projel. Motor z toho dělá na danou třídu raketu, zpracování velmi pěkné, dobrý vozejk to je...jen to řízení je katastrofa. Tuhé s velkým odporem, přitom úplně bez informací, co se děje s předními koly. Nepoznal jsem, jestli jsem na ledě nebo na suchém asfaltu. To by snad v MB nebyl takový problém změnit? Například Superb tím netrpí.

Marcel
27. dubna • 11:16

Po přečtení recenze jsem měl pocit, že jezdím úplně jinou Octavii RS 2,0 TDI. Použitelnost v 1100 ot/min - tak možná víkendové cestování po rovince za babičkou, 1800 dle papírů max toč. moment, skutečnost - pomalu auto ožívá, 2000 ot.min- lepší. 2500-4500 efekt. použitelné otáčky pro dynamickou jízdu. Nevím kde autor recenze přišel na to, že od 4000 ot/min výkon padá. DLe mne se jedná o první TDI VW motor, který má smysl točit do 4500 ot/min.
Max. rychlost 210 bez problémů, tachom. 230 trvá strašně dlouho
Cena: Poměr cena/nabízená hodnota je dle mne dobrý. Ví někdo o autě za tyto peníze se stejným výkonem, 580 l kufrem, sport. sedačkami, 17 koly až 18 koly, se spotřebou 7-7,5, atd.?Tip: Možná by se hodilo při recenzích dieselových motorů uvádět, kolik má dané auto najeto km, má osobní zkušenost u TDI, 10-15 tisíc a motor začne teprve šlapat:-)

Roadmaster
28. dubna • 1:11

To je pravda, diesel se zajíždí v řádu desítek tkm.

matuS
26. dubna • 19:56

Autor clanku napisal: "Odpověď hledejme v naprosto scestném systému exhalačních norem, které zatěžují motory stále novými závažími v podobě oxidačních katalyzátorů, bohaté směsi a filtrů pevných částic. Nesmyslná a proti řidičům i životnímu prostředí namířená legislativa totiž na jednu stranu snižuje exhalace, které se pak zadržují ve filtrech, na druhou stranu dnes turbodiesely místo 4 litrů berou 7 l/100 km. A hádejte z čeho je více exhalací..."Asi by bolo vhodne aj troska si pozriet nejake fakty, nez napisat prvu vec, ktora cloveka napadne. (nehovoriac o tom, ze tie 4 litre bralo 90 konove tdi na 185 gumach a tych 7 berie 170 konove na 225tkach a predpokladam ze OII ma aj vyssiu hmotnost ako OI)Zoberme si ale do ruky emisne hodnoty TDI 66kw z roku cca 2001 a napr D4D clean power z toyoty. TDI ma priemernu spotrebu cca 5,5l, D4D 130kw cca o jeden liter viacej.Emisne hodnoty:pevne castice: tdi 0,03g/km, D4D 0,002 g/km (tzn tdi ma 15x take hodnoty ako d4d)
NOx: tdi 0,5125g/km, D4D 0,16g/km (tzn tdi ma 3x take hodnoty ako d4d)
HC+NOx: tdi 0,394g/km, D4D 0,16g/km (tzn tdi ma 2,46x take hodnoty ako d4d)
CO: tdi 0,101g.km, D4D 0,13g/km (tzn tdi ma 0,77x take hodnoty ako d4d)
CO2: tdi 135g/km, D4D 168g/km (tzn tdi ma 0,8x take hodnoty ako d4d)
Takze je vidiet, ze okrem hodnot CO a CO2 ma novsi motor s 2x takym vykonom a napriek "scestnemu systemu exhalacnych norem" niekolkonasobne lepsie emisne parametre. Keby som podla spravnosti porovnaval s tymto tdi nejaku 1.6hdi alebo ekvivalent, tak aj hodnoty CO a CO2 budu nizsie (predsa len porovnavat emisie 66kw motora a 130kw motora je ciastocne nezmysel, bohuzial ine motory nemam po ruke)

SOUMAR
26. dubna • 11:54

Klasícká škodovácka RS co umí jezdit jen rovně.:-D

JozkoT
26. dubna • 11:45

Zacal som si citat ten clanok, ale vydrzal som len po stvrty odstavec. To ako opisuje autor toto auto je nehorazna ceska propaganda a nie nejaky objektivny clanok. Fuj.

Lord Mystic
26. dubna • 10:20

Překvapili mě dvě věci - "pouze" 350NM krouťáku a relativně nízká hmotnost (ještě kus pod 1.5t). Jinak jako spolehlivé auto s motorem co sežere všechno pro čecháčka klasika, i když je opravdu vidět, že PD motory to mají spočtené...

Vladimír
26. dubna • 4:20

Město do 50km za hod (já ve Š120L 45km za hod)
Mimo město do 90km za hod (já ve Š120L max. 70km za hod)
Dálnice do 130km za hod (dálnice nejezdím, nemám rád hazard se životem)Kdyby mi ve 120km za hod praskla pneumatika nebo poloosa u mé Š120L - následky nehody by pro mě byly smrtelné !

no.problem
26. dubna • 9:03

Mozno som sa zle vyspal, ale co tym chcel autor povedat? Ze jazdi pomaly lebo ma slabe, stare a nespolahlive auto? Keby zarabal lepsie ako podpriemerne, ze by si stale kupil to najslabsie a najmenej spolahlive auto na trhu (ved aj s tym sa da jazdit), hoci by mal na lepsie?

michal
26. dubna • 8:51

Neměl byste vyjíždět. Jednoznačně brzdíte plynulost provozu.
Rychlý přesun z A do B totiž nespočívá v tom, že jedu 140 tam, kde je maximum 90, ale že jedu - možno-li - pořád těch 90 (-100 tachometr)... Tomuhle spousta lidí nechce rozumět.

Pavl
26. dubna • 7:36

pro tvoje okoli taky

michal
25. dubna • 22:15

1. Octavia JE nižší střední třída, ať je v ní motor ze Zetoru nebo audiny. Zařazení do třídy se neposuzuje podle toho, jestli je auto v elektrice nebo má automatickou klimu, ale podle rozměrů.
2. Principielně nemůže mít O stejné jízdní vlastnosti jako Passat, A4, BMW 3, P 407, Mondeo... mimo jiné i kvůli těm rozměrům - vždycky bude mít blíž ke Golfu, Toledu, mazdě 3, P 307, atd., v některých situacích bude horší - velké převisy, citlivost na boční vítr, citlivost na příčné nerovnosti vozovky. O tom by se dalo psát dlouho.
3. Existují naftové motory, které táhnou jako benzín - už od 1000 otáček, doporučuji vyzkoušet již zmiňované 2,2 HDI v Peugeotu nebo 2,2 TDCI v Mondeu (a navíc jsou tiché). A to nemluvím o vynikajících dieslech v BMW, Volvu, Mercedesu, o common railech v Audi, ty jsou už zase někde jinde.
4. Škodovky jsou předražené, v jednotlivých cenových relacích škodovek lze sehnat lépe vybavené vozy (často o třídu výše, viz oktávka) od konkurence (konkurencí nemyslím koncernové vozy VW). Láce a kvalita škodovek je z větší části mýtus, vysoké prodeje se drží v podstatě setrvačností - což ovšem není nic nenormálního, je běžné, že když si někdo koupí v mládí cadillac, kupuje si cadillaky už pořád :). A Škoda těží z toho, že tady se v podstatě jiné auto neprodávalo...

mikes
26. dubna • 18:31

ad 3. motory v Peugeotu a Mondeu hezky tahnou, ovsem pokud vubec jedou...
ad 4. vysoke prodeje setrvacnosti? To ma teda hodne velkou setrvacnost kdyz se dobre prodava 10let, nemyslite?

michal
26. dubna • 23:32

ad 3. vyzkoušejte.
ad 4. setrvačnost v lidském konání je obrovská - to se netýká jen koupě aut. Lidé jsou velmi konzervativní a změna značky vozu zejména u starších lidí je velký problém. Ke škodovkám: v roce 1989 byl prodej vozů jiných značek v podstatě zanedbatelný.

Roadmaster
27. dubna • 10:59

Souhlasím, minulý víkend jme jezdil pět let starý Peugeot 406 2,0 HDi/80 kW (stejnej motor jsem měl už před časem v Xantii). Opět se potvrdilo, že common rail je tak o patnáct let před TDI. Motor není slyšet ani na volnoběšh, naskakuje bez žhavení "na brnk", neháže žádné vibrace do pedálů, šaltry nebo volantu, tahá z volnoběhu... No totální protiklad TDI by VW (jen spotřeba byla vyšší, kolem 6,2 l/100 km). A OII TDI RS jsem měl na chvíli taky, doporučuji nějakým způsobem naposilovat pravou ruku :-) Tou šaltrou totuž budete kvedlat až vám to milý nebude. A setrvačnost u nás je skutečně neuvěřitelná: taloši měli na konci osmdesátých let potíže s korozí a kvalitou a tady je ještě řada motoristů, kteří tomu pořád věří! Sranda...

r
25. dubna • 19:58

Já bych preferoval 407 SW. Designově se to nedá srovnat. Prostě Peugeot. Co se týče jízdních vlastností tak zrychlení je skoro stejné. Motor 2.2 HDi 170 koní. Vybaveností swčko jasně vede.

david
25. dubna • 20:19

Můžeš mi říct jakou vybavenost máš na mysli? Jak se podle zrychlení poznají jízdní vlastnosti? Desing bych jsem radši netahal, to je přeci věc názoru ne?

r
25. dubna • 20:23

Nevim proč všichni vyzdvihujou škodovku. Chápu že je to český auto, ale aby v každém motoristickém magazínu vyhrávala v testech oproti ostatním. Je to podplacený.

david
25. dubna • 20:37

Nějak jsi mě zapomněl odpovědět na pár otázek. Co se týče podplácení, tak to snad nemůže nikdo myslet vážně. Když pominu české media, tak jak mě vysvětlíte oblíbenost škodovky v zahraničí. Navíc o nějakém podplácení zde němůže být ani řeč.

Marek71
26. dubna • 12:00

Oblibenost ? To je relativne... osobne, ked stretnem Skodovku na nemeckych cestach (Baden-Wurtemberg, Batyern), tak je to maly zazrak :-) A to sa vecsinou jedna o Oct. kombi, Fabia je naozaj dost rarita. Takze by som to s tou oblubenostou neprehanal.

M.art.in
25. dubna • 20:37

No sám mám 407sw, mám zkušenosti i s Oktávkou a čistě nezaujatě můžu říct že se tyhle auta prostě nedaj srovnávat. 407 je o třídu výš jak celkovým zpracováním tak jízdníma vlastnostma. Oktávka je slušný auto v nižší střední třídě, vzhledově neurazí, ale ani nenadchne. Pro někoho je lepší to, pro někoho to druhé, pro někoho něco uplně jinýho. Hlavně jízdní vlastnosti 407 to je opravdu paráda tam prostě škodovka nemůže konkurovat.

BrainLess
25. dubna • 21:09

No nevim, ale 407 je trochu jiny kafe nez OCT. Nechci srovnavat protoze se to srovnavat neda. 407 je (designovka, pekna me se libi) nekomu nemusi. Jenom ty Peugeot motory jsou sileny ;-) tam ma Skodovka jasne navrch. Oct je na svezeni, kdezto P407 beru jako dopravni prostredek, s tou se moc radit ned je to velka tezka kara.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Cynik
26. dubna • 0:13

P407 je prima auto, ktere je podle me s OII docela srovnatelne. Je z nej samozrejme citi, ze patri o tridu vys, ale OII RS bych zaradil na samotny vrchol nizsi stredni (ciste pocitove), takze tady tak podstatny rozdil neni (ackoli O2 je uvnitr citelne stisnenejsi). Opravdove auto na okruhy neni ani jedno (a ani se nesnazi byt), oboje jsou to koraby na dlouhe cesty. O2 RS ma tu vyhodu, ze se s ni za volantem muzete i trochu pobavit diky tvrdsimu naladeni podvozku a celkove sportovnejsimu feelingu. Peugeot 40 je zase pohodlnejsi. Designove je to z me strany plichta - Peugeot ma neco do sebe, ale SW pusobi trochu nevyvazene. Octavia ve verzi RS je velmi sebevedome auto, ktere nepostrada ani emoce.

david
25. dubna • 20:50

Myslím že článek byl o OII RS a to už není jen obyčejná octa. Nechci tady pitvat rozdělení do tříd. Konkrétně OII RS (hlavně 2.0TFSi) může konkurovat vozům ze střední třídy. Už v základu je vše co si běžný zákazník může přát xenony, 17" kola, dualní klima, sedačky kůže s alkantrou atd. Spracování a kvalita materialů je zde na velké urovni. Hlavně bych zde nesrovnával jízdní vlastnosti protože tady by to RS oproti 407 vyhrála na plný čáře. Proti peugeotu nic nemám, ale spíš bych to viděl jako dálniční koráb.

Xman
25. dubna • 19:23

A není O2 náhodou nižší střední? :-P:-/

gondy
19. října • 14:21

O1 ano, O2 je střední třída.

karel
25. dubna • 19:18

proč tam nedávaj skvělý 1,2HTP? mám ho ve fábii a jede jako stíhačka. S octávií by si s přehledem poradil a spotřeba jako u dieslu, nehledě že je živější

Celta
25. dubna • 19:29

vypada to, ze mas leda tak nejakou proprdenou sedacku od Helmuta fole;-)

kotto
25. dubna • 15:31

Tak neviem... Nie som nijaky nadseny dieselista, ani VW zrovna nie je vrcholom mojich snov ale proste istou zhodou osudu som sa rozhodol pre Passat Variant s tymto istym motorom a triezvo mozem konstatovat par veci:
- Motor naozaj taha tak 1800-4000 otacok. Potom sa este akoze tvari, ze cosi ale nie je to nic oslnive.
- Ked chcete jazdit svizne, treba naozaj radit. Ked ste na to lenivi, kupte si automat, mne to neprekaza.
- Neviem ako v ORSII ale v Passate je motor podla mna vynikajuco odhlucneny, nemozem povedat, ze by som mohlo byt nespokojny (a pred tym som jazdil na benzine). To ako rapka vonku je mi uplne jedno.
- Spotreba je UZASNA! Som prekvapeny z toho, ze pani dosiahli minimum 5,3L ked ja som tento vikend na trase Duchonka-Topolcany-Partizanske-Bojnice spravil priemerku 4,5L v aute 2 dospeli, 2 deti a plny kufor pri mierne nadpredpisovej jazde ale pri snahe istej plynulosti kedze deti vzadu spali. A to si dovolim pripomenut, ze auto ma nabehane nieco cez 3000km a ten Passat ma bez 3kg rovnych 1600kg.
- Trasu Blava-Praha spravim s priemerkou okolo 6,2-6,3L pri 140kmh na tempomate.
- Cesta do roboty Dubravka-Karlovka-obchvat-Prievoz (21km) standardne za 6L, aj menej.
- Pri 200kmh je spotreba okolo 10-11L, pri 220 je to okolo 12-13LBerte to prosim ako realitu - rychlost je podla tacho, spotreba podla BC. Nie som vyznavac dieslov, ani VW fanusik a mam naozaj s cim porovnavat takze toto prosim neberte ako suvahu nadseneho vlastnika ale ako realne ukazovatele.

no.problem
25. dubna • 14:47

neviem ako vy ale v clanku som nasiel par nezhod, napr. disky su 17" alebo 18"?
dalej klasicka narazka na to, ze Octavia je stredna trieda (to ako fakt?) :-O
a narazka na to ze Seat nechce stat v rade s ostatnymi clenmi VWG a robi si dizajn po svojom, btw, ak sa autorovi nepacia pouzite plasty, v prislusenstve su aj krajsie. Pokial ide o tvar, je to skor subjektivne a mne sa pozdava, zle vyzera len v prevedeni "holobyt", funkcny je rovnako ako je to u ostatnych clenov VWG, ale nie je tak nudny, vlastne konzervativny :).
Inak konkretne proti octavke nemam nic, ale to ospevovanie designu a vsetkeho je az do oci bijuce, pritom to nie je ziadny zazrak, cisty konzervativizmus, s tym ze na ten podvozok je to o par cisel vacsia karoseria ako by sa patrilo...

Marek71
26. dubna • 10:54

lkovo ma autor problem zaradit auto do triedy... raz pise nizsie stredna a raz zase stredna :-) Spravne je to na zaciatku - nizsia stredna.

acer
25. dubna • 18:23

v clanku pisou o 17" i 18", ale na fotkach auta jsou 225/40 R 18, je to na zadnim kole pekne citelny

Amudarja
25. dubna • 14:03

Sracka.. takovej motor ma kdejakej VW Passat nebo Audi B-]
A nemusi byt RS :))

Ic3g3org3
25. dubna • 18:45

Až tam šoupnou 4.2 FSI tak si to RS zaslouží. Dřív ne. Jedině tak S-line, jako u feldy. B-]

Radek.
25. dubna • 23:53

A já dycky myslel že špórt lajn u škodivek znamená extra gumový pásky na bokách... :-P

Mirko
25. dubna • 15:52

Je to pravda. Toyota taky dává do Aurisu diesel 130 kW a žádným RS ho neoznačuje ... prostě normální civilní kára :-D :-D

jarda
25. dubna • 13:47

i kdyby tam nacpali tryskovej motor - je to furt škodka
kdo chce svezení musí jinam

JiVi
25. dubna • 13:50

a nebo jinak.. i kdyby provezl Astona. prdnul na nej znaky Skodovky .. bude to jen pojebana skodovka ... :-/

Skyline
25. dubna • 15:34

Ehm, Aston se znakem Skody bude porad Aston, stejne jako Skoda se znakem Astona bude porad jen Skoda. Uz je to jasny?

Kuba
17. května • 15:10

Je vidět, že jste předchozí reakci nepochopil.

Agent
25. dubna • 13:12

Podle článku se ten motor chová úplně stejně jako můj 11 let starý francouzský 1.9TD (výkonný od 1800 do 4000 ot, studený je hlučný, spotřeba při úsporné jízdě cca 5.5l), který nemá ani řídící počítač a má za sebou 250.000km. :-D :-D
Akorát maximální výkon a rychlost je o něco výš (já mám tachometrový limit 200), ale v ČR je to jedno (130km/h limit)

Cynik
26. dubna • 0:02

Ver mi, ze tenhle 2.0 TDi se chova UPLNE jinak, nez tvuj 1.9TD z roku 1996. ;-)

no.problem
25. dubna • 15:13

na prvy pokus prispevok nepresiel, tak mozno teraz:
niezeby som sa 2.0 tdi zastaval (diesel nie je moja salka kavy), ale tu niekde sa pise, ze tento motor ma pri 1800ot/min 350Nm; zrovna toto su tie technicke parametre, ktorym sa blizi mozno 2.0dci, ale zeby nieco od renaultu z roku 96? hmmm, prosim si ukazat technicke parametre...

mikes
25. dubna • 16:35

On tam je jeste jeden parametr, a tomu se rika vykon, o nejakych emisich nemluve.

JiVi
25. dubna • 13:49

... a urco splnuje ty posledni emisni podminky ... :-D

WOLF
25. dubna • 12:35

je treba pochopit smysl oktavie RS... uz na katalogu je rodinka s prilbama na kebulich... jde o rodinne auto kdy se chce tatik obcas rychlejc zajezdit... je to obecny problem aut jako LEON FR OCTAVIA RS GOLF GTI apod... nejedna se o sportovni vozy... jsou to jen rychla auta pouzitelna pro bezny zivot... kdo hleda sport musi si koupit neco jineho... NARODNOST skodovky... drtiva vetsina vyvoje je ceska...tak jako velka cast vyvoje pro VW je delana v CR... sice nam skodovka nepatri ale z poloviny je porad nase... i pres pouzivane normalizovane komponenty... co se tyce vlastnictvi tak cela rada obrich nemeckych firem patri do nejake korporace ktere stejne vladnou americani/ US zidi... tak je to jedno... resit to... at jaguar patri fordu pro me je to porad anglicke auto...

VDC
25. dubna • 12:34

"...a pronásledování německých závodníků se slabšími Audi a BMW (Mercedesy již v Německu neexistují, ani my zde je netestujeme)..." :-O To je mi naka novinka. Mel jsem za to, ze jsem neco zaslech o novym Cecku. :-D

DU
25. dubna • 11:52

Nevypadá zle, ale nic od Škodovky bych si nekoupil B-] je to verbeš už jenom kvůli cenám v ČR.

olina
25. dubna • 11:47

no tak chlapi, čo je s tými meďákmi v nemecku? von s tým!

soudruh tovarnik
25. dubna • 17:48

Taky sem o dieslovym RSku uvazoval, ale pak jsem koupil MB 320CDI, pac jsem chtel automat a odvetravany sedadla, coz RS nema. Taky to ma vetsi kufr, takze nemusim rozebirat horsky kola, kdyz je hazim kufru. A jezdim s nim jak v CZ tak v DE. Takze existuji. Jinak pro porovnani: Prahu projedu za 8, dlouhodoba spotreba lehce pres 10. (Pri jizde pres 200 to stoupa 11,12,...- a dalnice jezdim vetsinou)

glider
25. dubna • 14:13

uz konecne autor povie co tim myslel??????3-[ dpc

octavka19tdi
25. dubna • 19:17

Precti si to tu jeste jednou od zacatku a budes vedet co myslel autor tema medakama.uz to tu bylo asi 3x vysvetleny.

glider
25. dubna • 14:13

uz konecne autor povie co tim myslel??????3-[ dpc

_Teddy_
25. dubna • 11:41

"...majitelé prvních naftových oktávií, kteří po městě běžně jezdí za 4 – 5 l/100 km..." --- chcem sa spytat autora, ci si za tymto naozaj stoji? S O1-naftakom je *nemozne* jazdit po meste za 4-5L/100km (mimo mesta potom pojde pri 90km/h asi za 2 litre, co?), ani bezne, ani ak sa budem snazit ako kuon, a pri rozjazdoch na svetlach ma bude roztlacat parta kamaratov! Bez ohladu na to je ale podla mna Octavia a OctaviaII momentalne najkrajsie a s urcitymi vyhradami (kratky podvozok) aj najlepsie auto, co Skodovka kedy robila a robi. FabiaII jej dizajnovo nesiaha ani po clenky...

Robert Vašíček
25. dubna • 18:25

Dobrý večer,služebně jsem používal O I. 1.9 TDi 66 kW. Jezdil jsem lehkou nohou a skutečně se dalo jezdit za 4 - 5 l/100km při respektování těchto zákonitostí:
1. Po nastartování hned na rozjezd a nižší otáčky až do zahřátí motoru
2. Nižší a střední otáčky po celou cestu, nikdy ne na maximum.
3. Vyhýbat se křižovatkám, dojezdy bez brzdění pomalu, rozjezdy pomalé.Já vím, že je to otrava takhle jezdit, ale jde to za čtyři. Dnes už tak nejezdím, s moderními motory to nemá smysl. Robert Vašíček

vombat
26. dubna • 10:49

4. brzdit motorem.....to už nežere vůbec nic...:o)

WOLF
25. dubna • 12:37

O1 facelift 1,9tdi 81Kw PLZEN - CB podle predpisu prumerna rychlost = nasranej snek = spotreba 3,8litru/100km pro zajimavost s NEW GRANCHEROKEE 5,7l V8 jsem tou samou jizdou tou samou trati dosahl minimalni hodnoty 14litru/100km:o)))

wascheck
25. dubna • 12:01

Mam octavku 1,9TDI 81Kw, rv1999 a klido ti projedu Prahou za 4,5l nafty. Je fakt, ze to neni sprint, ale da se to s lehkou nohou, razeni do 2000otacek. Do prace to mam 14km a i se studenym motorem to jezdim za 5l/100. Fakt jsem tomu take neveril, ale je to tak. Ted o vikendu jsem jel Praha - Hradec a hezky jsem celou dobu dodrzoval (90 okresky a 120 po dalnici) a nakonci jsem mel prumer za 3,9l. Ta spotreba se u tohohle motoru fakt povedla :-)

Agent
25. dubna • 13:16

Skoro stejnou cestu Vysoké Mýto - Hradec - Pha jsem s dieslovou fabií dokázal za 3,5l.
A nebýt dálnice bylo to 3,3 (hodnota dle počítače v Poděbradech)

mikes
25. dubna • 16:31

Palubni pocitac toho nakeca... :-))

octavka19tdi
25. dubna • 19:13

Nenakeca,take vlasnim 81kW verzi a tu spotrebu mam stejnou.Mimo mesto 4,1L/100km ,-mesto do max5,5L/100km.Podle me je tento motor nejpovedenejsi.Malo hlucnej,mala spotreba a dostatecnej vykon.Ale samozdrejme ze kdyz ve meste budete delat hnupa a z kazde kryzovatky vypalite s piskanim pneu tak ta spotreba jde i nad 6L ;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mikes
26. dubna • 10:13

Jak rikam, zmerte si spotrebu kolik vam to skutecne zere a ne kolik ukazuje PP a merte to opravdu jen ve meste. To vase auto ma ve meste normovanou spotrebu 6,7l (udaj z autokatalogu konkurencniho webu, nevim kolik mate v papirech), to jste asi jediny na svete kdo dokaze jezdit se spotrebou min. o 20% nizsi nez je v papirech a mel byste si to nechat patentovat :-) Uz ta laboratorne merena spotreba je merena hodne utopickym zpusobem.
PS. Ve kterem meste jezdite? Mate tam vubec nejake krizovatky se semafory, prechody pro chodce, na kterych slusni ridici zastavuji chodcum apod.?

mrazik
26. dubna • 10:45

Ta vase normovana spotreba ve meste se meri dost podivnym zpusobem. Nepamatuji si to presne, ale nechaji to blafat chvili na miste, pak ujedou par set metru, zase nechaj blafat a chcipnou. Zjisit kolik to sezralo nafty a to je spotreba ve meste. Ja mam v papirech 11.2 a jezdim po Praze za 9.6.

mikes
26. dubna • 11:31

Netusim proc to nazyvate moji normovanou spotrebou, nemam s tim nic spolecneho. Popis metodiky si snadno najdete na webu. Metodika mereni pro mesto byla tvorena opravdu pro mesto, s pojizdenim na semaforech atd., ne pro "mesto" s 5 tisici obyvateli bez semaforu. DO jake miry to odpovida realite neresim, ale pokud se bavime o jezdeni po meste, mam tim na mysli centrum, ne nejake periferie a obchvaty se čtyřproudovkou a 50kmh. Metodika rika toho (lze najit i graf): Městský cyklus se skládá ze čtyř shodných bloků. Každý z nich je dlouhý 195 sekund a automobil během něj třikrát akceleruje z klidu na 15 km/h, 32 km/h a 50 km/h. Celková délka městského cyklu měří 780 sekund tj. 13 minut. Automobil při tomto testu jede nejvýše 50 km/h, průměrná rychlost činí 19 km/h a testovaný automobil ujede vzdálenost 4 km.
PS. A to jezdite pres centrum (do/z centra) nebo mesto statecne objizdite pro jizni spojce? ;-)

Mickey
25. dubna • 11:38

Tak co je s Mercedesmi v DE ????????????????????????????
Chory vyplod autora ?!?!?

Rymo
25. dubna • 19:12

Jezdím často Praha-Stuttgart a kupodivu od Mnichovu dále ubývá BMW a přibývá Mercedesů. :-D

Martin
25. dubna • 13:27

To jak se kdokoliv k tomu odmítá vyjádřit a sem tam se to někdo pokusí zamluvit znamená, že je to nějaká forma propagandy, pravděpodobně proti mercedesu. Prostě chtěj, abys odedneška opakoval: "V německu už mercedesy neexistují. Každej kdo má mercedes není in, protože tyto auta již neexistují." Nazdar. :-D

deppo
25. dubna • 16:46

Asi im ich importer nedava na testovanie, takze neexistuju v CR B-], a ked neexistuju v CR tak ani v DE B-]

Joe
25. dubna • 11:04

Uz se tady na to ptali vicekrat ale odpoved zatim zadna. Co melo znamenat to prohlaseni ohledne Mercedesu v Nemecku ? Taky sem to nejak nepochytil a zda se ze rozhodne nejsem sam.

Robert Vašíček
25. dubna • 18:18

Jezdím často trasu Praha - Mnichov, Praha - Berlín a na těchto trasách převážně potkávám audiny a BMW, po mercedesech se slehla zem, na deset BMW připadá jeden mercedes. Možná je to subregionální záležitost. :-))

aquila
25. dubna • 22:54

je to subregionalna .. vid predajne cisla, ktore som uviedol vyssie...vychodni soudruzi radi VW po linii trabi/skoda - VW - audipo bavorakoch by asi tazko niekto mohol chciet aby nepreferovali "baworaky" ze ano ... chce to ist kusok za mnichov, alebo za frankfurt a po hansovnych mestach a hned to vyzera kusok inak ;)

Tomas B
25. dubna • 11:23

Na autorevue proběhl srovnávací test RS TDIxTFSI? Já ho teda asi propásl, můžete mi někdo říct kdy byl? Jinak potěší (někoho kdo jezdí TFSI), že když se kouknu na naměřenou dynamiku a pružná zrychlení TDIxTFSI, tak jestli nejsem slepý je ve všech naměřených časech TFSI rychlejší (myslím tím naměřené časy v tomto testu ve srovnání s naměřenými časy testu TFSI na autorevue). Taková pružnost 80-120 na 6.st u TFSI 8.9s x TDI 12,4s.
Kam se ztratil ten krouťák při zařezený šestce a pro benzíňák relativně (pro zařazený stupeň)nízké rychlosti :-D:-D:-D
Ať nežeru - v tomhle testu bylo combi - u liftbacku by to mohlo být o 0,1-0,2s lepší!!!:-D
Nemám vůbec nic proti TDI v RS, kromě jediného - že chybí označení jako je třebu u Leonu FR, že je to TDI. Myslím, že RS v TFSI je tím malinko degradováno, pokuď jej není možné rozeznat od RS TDI!

Fanoušek
25. dubna • 10:28

Pánečku. Zvuk po nastartování jak zetor, spotřeba taky. Nutno ho udržovat v přesných otáčkách, aby to trošku jelo. Spotřeba nafty stejná jako u běžné benzínové 1,6 - 1,8. A navíc větší ručení a strach co se na dieselu rozbije (už tam nejsou problematické legendární váhy vzduchu?). A navíc jako prémii naději na rychlejší rakovinu pro sebe i nejbližší příbuzné díky mikropopelu z motoru. No hlavně že jste s tím nafťákem tak strašně moc spokojený B-]

Dusan
25. dubna • 11:09

Nejsem velky fanousek ani koncernu ani naftaku, ale 2.0TDI 125kW je mozna vubec nejlepsi motor jaky kdy VW vynalezlo. Nevim jak v RSku, ale v Passatu je to motor hlukem srovnatelny s horsimi Common Raily, rozhodne ne traktor, velice slusne jede a spotreba je vcelku slusna s ohledem na dodany vykon.

Vavroch
25. dubna • 10:38

To auto jede samo o sobě hodně dobře. Perfektně jede ale jen úzkém rozsahu otáček. Než začneš psát tyto obecné pindy a odsoudíš slušné auto, zkus se v něm aspoň projet. ;-)

kajencik
25. dubna • 10:25

jen několik zajímavých odkazů, pokud jde o sporotvní auta...octavia RS: Cena 819 900,- Kč vč. DPH za základní verzi
honda: Type R Type R Race Type R Plus
Cena (v Kč) 729 000 789 000a dle recenze rozsah použitelných otáček 1700, tak to je zjevně vrchol technikvy VW! kupujte dál naftové octavie! ať žijí traktoristé :-)

Martin
25. dubna • 13:24

Octavia je odjakživa ve všech variantách vůči konkurenci předražená. Ale je čkeská a je to loď, prohlásil bývalý řidič favorita. Ááá, co máš za kecy na favorita? To je dobrý auto!!! :-))

WOLF
25. dubna • 12:44

NEBO opel vectra caravan... coz je o tridu vyse... v nejlepsi vybave cosmo a s motorem 1,9tdi 150ps 805tisic CZK

Cynik
25. dubna • 23:59

No jiste, Opel Vectra je propadak, Skoda Octavia trhak, proto takhle sebevedome ceny. Kdyby byl o Octavii stejne maly zajem, jako o Vectru, samozrejme by taky musela slevit. A ruku na srdce - myslim, ze jen malokdo by dal prednost ohyzdne Vectre Combi 1.9 CDTi pred podstatne hezci a o 25 koni vykonnejsi OII RS TDi - zvlast kdyz jsou za stejnou cenu. ;-)

RRAAFF
26. dubna • 9:59

No já zcela určitě ano.

Dusan
25. dubna • 11:07

Octavia RS a Civic Type R nejsou konkurenti. Nevim jak aktualni Civic, ten je hodne cerstvy, ale predchozi Civic Type R byla dost nekompromisni sportovni kara, naprosto genialni ve svem urceni, ale vcelku nepouzitelna na bezny provoz. Oproti tomu OII RS neni zadny sportak, proste jenom slusne vybavena Octavka s kvalitnim motorem. Nicmene urcenim je to normalni auto pro bezne pouziti, zadne sportovni ambice to nema a ani nema mit.

Walker
26. dubna • 11:22

Omyl, i s CTR se dá jezdit denně do práce a vůbec to není problém, jak pro auto, tak pro mě, je to jen otázka, co od toho auta čekám.

Helmut Ganzel
25. dubna • 10:09

Je česká asi jako Toyota Aygo, Citroen C1 nebo ten prťavý Peugeot?

WOLF
25. dubna • 12:30

BLBOST... kompletni vyvoj je cesky... a znacna cast vyvoje pro VW je delana taky v CR... vlastnici jsou sice nemci ALE vlastniky velke casti nemeckych firem jsou treba amerikanci... apod... to nejde takhle rikat.... skodovka je minimalne napul ceska i kdyz nam nepatria pouzivame radu normalizovanych komponent...ale to je vsude...

Helmut Ganzel
25. dubna • 12:42

Tak to jsem rád, že to vím. Až dosud jsem si trapně myslel, že motory - až na skvělé HTP - nejsou vyvinuty zde, to samé převodovky, elektronika apod.
Potom bych měl na tomto místě pochválit, jaké Malajsie dělá špičkové foťáky. Vždy jsem měl za to, že Minolta je japonská značka, ale musím uznat, že když se montuje v Malajsii, je to vlastně malajská značka. Co na tom, že poskládaná vesměs s japonských dílů.

Helmut Ganzel
25. dubna • 12:51

Ještě bych přidal recept pro výrobu českého vozu:
1. Vezmeme německou podvozkovou platofrormu.
2. Přidáme na ní německé motory, německou převodovku, případně skandinávský pohon 4x4
3. Doplníme německou elektronikou
4. Přidáme německý interiér
5. Celé to zabalíme do české kastle
6. Necháme u pásu montovat roboty a českou námezdní sílu
7. Halasně všude vykřikujeme, že jde o české auto.Také bych měl jiný návod na výrobu českého vozu:
1. Vezmeme německé motory, převodovku, elektroniku a interiér, které jsou částečně z důvodů nižších nákladů na pracovní sílu vyráběny dle německých plánů v české fabrice
2. Až to BMW vyjede z fabriky, budeme vykřikovat, že jde o české auto, protože řada komponent byla vyrobena v ČecháchChanba na fás, fy česká simulantenbande!

Cynik
25. dubna • 18:40

Takze Nissany jsou francouzska auta, Saab a Opel jsou klasicke ameriky, Lamborghini je nemecka znacka, Rolls Royce a Mini jakbysmet, atp.? Helmute, mysli. Skoda je tradicni ceska znacka, ktera dela ceska auta uz sto let, a fakt, ze v dnesnim globalnim svete pouziva komponenty z jinych zemi je ponekud irelevantni, stejne jako fakt, ze je vlastnena jinym koncernem - to je dneska prakticky vsechno. Pokud si vazne nejsi jisty, podivej se do encyklopedie, tam to mas cerny na bilym. Na tyhle kecy uz zacinam byt alergickej.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Helmut Ganzel
25. dubna • 22:15

Ne, samozřejmě je škodovka česká značka, stejně jako moje Minolta malajská, o tom už jsem psal. Podstatné není, kdo to vymyslí, ale kdo to poskládá.

Cynik
25. dubna • 23:51

Nepochopil. :-( Vazne nedokazes pochopit, ze Skodovka ma s CR spolecneho "trochu" vic, nez jen ze se tady montuje? :-O Skoda tady v Cechach vyrabela spickova auta jeste v dobe, kdy japonci jezdili na oslech a fakt, ze momentalne ji vlastni nemecky koncern, na tom nic nezmeni. Stejne jako nemuzes vytrhnout Lamborghini z Italie... ale to je jak do dubu, urcity typ lidi tohle proste nema sanci pochopit.

Helmut Ganzel
26. dubna • 8:28

Aha, už jsem to pochopil. Protože česká škoda kdysi dávno vyráběla skvělá auta (za první republiky), znamená to, že má nadosmrti punc české inovativní automobilky. A to i v případě, že by nyní pouze z větší části montovala VW komponenty do české kastle.
Také jsem pochopil, že dokud nepřistoupím na jedinou správnou pravdu a to tu tvojí, tak jsem dub.

Cynik
26. dubna • 11:18

Nevím, proč ti (a některým dalším) dělá tak dobře vykřikovat na fórech, jak Škoda není české auto. Je stejně česká, jako je Saab švédský a Nissan japonský. Tečka. Tady není o čem diskutovat. Nemusíš přistoupit na nějakou "jedinou univerzální" pravdu, ale úplné blbosti bys taky mlít nemusel.

Helmut Ganzel
26. dubna • 12:55

Jasně, rozumím. Není jediná univerzální pravda, ale pokud má někdo jinej názor, mele blbosti.

Cynik
27. dubna • 14:12

Demagogie by ti šla, ale argumenty ohledně té škodovky už zřejmě došly, co? :-(

pajathc
25. dubna • 13:20

Za zemi původu se někdy označuje země, kde byla danému zboží dodna nejvyšší přidaná hodnota. Což je u foťáků bezesporu v JAP (vývoj). Nevím, jak je to s vývojem Škodovky. řekl bych, že zrovna aktuálně kopírujou od Suzuki, takže nová fobie je taky skoro japonec :D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Skyline
25. dubna • 15:38

Spis skoro Madar:-D

Helmut Ganzel
25. dubna • 13:33

Já s tímto označením souhlasím. Silně pochybuju, že navrhnout kastli a poskládat německé komponenty je ta nejvyšší přidaná hodnota.
Zkusme rozdělit auto na jednotlivé komponenty:
* platoforma
* podvozek
* řídící elektronika
* spotřebitelská elektronika (klima, rádio, centrál, dešťové a světelné senzory, ESP apod.)
* motor
* převodovka
* prvky interiéru
* design interiéru
* kastleNo a teď si udělejme čárku, co všechno je třeba u O2 vyvinuto v ČR. Tipl bych na poslední dvě položky.

Leo
25. dubna • 17:55

Ještě párkrát si soudruzi odboráři zastávkujou a ze škodovky se stane auto montované z německých dílů na Ukraině.

Rymo
25. dubna • 19:09

Helmute, co týče současné Fabie tak:Platforma - Škoda
Podvozek - Škoda
Řídící elektronika - Škoda
Spotřební el. - VW
Motor - Škoda/VW
Převodovka - VW
Prvky interiér - Škoda
Design interiér - Škoda
Kastle - ŠkodaStačí to na označení český vůz?

jetel
26. dubna • 18:16

:-D
platforma škoda
podvozek škoda???snad nemyslis vazne?!?!? oboji je VW jak poleno, stejna platforma a podvozek jako polo, A2 ........

Helmut Ganzel
25. dubna • 22:14

Sice je celý článek o "české" Octavii a tohle je Fabia, ale budiž. Tam je to samozřejmě lepší, byť trochu pochybuju o tom, že by řídící elektronika a interiér (prvky) byly škodovácké. Co jsem Fabií párkrát jel, velmi se to podobalo VW.
Aby bylo jasno, proti škodovce nic nemám, ale jsem rád, když se věci nazývají pravými jmény.

xxx
25. dubna • 9:56

A nebo tuhle
http://www.aukro.cz/item187811683_octavia_rs_nejznamejsi_v_ceske_republice.html

josef
25. dubna • 9:53

Jiiž dávno není Škoda česká.Proč se to stále opakuje?A co tedy KIA nebo Toyota,taky česká auta?

JirkaK
25. dubna • 14:04

Ach jó ...
Skutečně trefné přirovnání. Jak Kia, tak Toyota mají vlastní vývoj i srovnatelnou hloubku výroby ...

Sob
25. dubna • 9:41

Může mi někdo vysvětlit tu narážku na medvědy co v DE neexistují? :-D nepochopil jsem to :) Jinak v combi vzadu rozhodně neni místo pro dvoumetráka, já si se svejma 190 cm občas štrejchnu o tapecírung a v klasice (ne combi) to je ještě horší ... Též posez vzadu mi připomíná lacinou kurvu, kolena mám někde u uší řidiče/spolujezdce ... :) jinak mě vždycky štvalo že škodovka dá do auta nadprůměrnej motor a hned to je RS :( u jiných značek (třeba Ford) si se sportovní verzí pohrajou víc (Mazda 3, Opel, renault)

empi
25. dubna • 16:30

Kdyz se projedes po nemeckych dalnicich prekvapive zjistis, ze 'Cecek' jezdi opravdu malo, na rozdil od A4 nebo 3er. Pokud tedy pojedes treba jen 100km usek, muze se ti klidne stat, ze na zadne nenarazis.

aquila
25. dubna • 17:51

ono asi aj zalezi, kde sa clovek projizdi, ze ano ;) ono vychodni nemci su nejako viac zatazeni na VW gruppe, to je fakt ;) plus mas ale recht, ze Cecka sa predavalo menej ako 3er a A4, lebo uz to bol v podstate "stary" model .. a novemu sa dari docela obstojne :)aj predajne statistiky tomu naznacaju .. celkovo predal mercedes ~ 1,15 miliona aut, audi asi 905 tisic. bmw je na tom este lepsie, toho sa predava asi 1,2 miliona kusov ..aj ked je fakt, ze mercedes a bmw drzi hlavne amerika :) kde napriklad audi predalo v roku 2006 len asi 90 tisic. mercedes skoro 250 tisic no a bmw asi 320 tisic ks ..

Cynik
25. dubna • 21:54

Postrehl jsi, ze se tu bavime o tom, co se da potkat na dalnicich v Nemecku? Pokud ano, co sem proboha pletes ameriku a irelevantni prodejni cisla (u kterych si ani neuvedl, jestli jsou celosvetova, evropska, atp.)?!

w211
26. dubna • 13:22

a4 avant a bmw 3er jsou v nemecku fleetova vozidla (vic nez 50% prodanych kusu, u 3er je to myslim az 2/3), proto je jich na dalnicich hodne.

aquila
25. dubna • 22:50

ak si si nevsimol, uviedol som ze vychodni soudruzi radi jazdia na VW gruppe ... obycajne po linii trabi/skoda - VW - audi ...zapadni nemci od cca mnichova a hlavne frankfurt dalej uz radsej bmw a mercedesy ... staci ?ale ked chces konkretne cisla, tak A4 sa predalo celosvetovo 312 tisic (pokles z 315 tisic v roku 2005), Cecka sa predalo v roku 2006 332 tisic (402 tisic v roku 2005, pokles kvoli novemu modelu, co je logicke ...).v nemecku sa predalo celkovo 324 tisic eMBeciek, a audi predalo v nemecku 257 tisic ks ... takze ja fakt nevidem ani vizualne a ani empiriciky nejake "miznutie" mercedesov z nemeckych ciest, skor naopak ;)to je skor zbozne prianie fanusikov predrazenych ludovych vozitok ;)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Cynik
26. dubna • 11:20

Já to beru, akorát mi vadilo, jakým způsobem prezentuješ ty statistiky - celosvětovými prodeji argumentuješ proti tezi, že v Německu je málo MB. To mi přišlo trochu demagogické, tak jsem se ozval. :-)

aquila
27. dubna • 22:47

nebolo to demagogicke, akurat som mal dodat aj statisticky pre nemecko ;) co sa stalo ;)

Martin
25. dubna • 13:19

Škodovka a Octavia zejména má fanatické fandy, pro které to je modla, absolutní svátost světa, nejlepší vozidlo na světě. Pro takové je označení RS s tímto motorem dostatečné :-))

JirkaK
25. dubna • 14:02

Ano, zrovna tak, jako má i fanatické odpůrce, kterých je rozhodně více (min. s ohledem na jejich četnost ve fórech na tomto serveru).

kernelhacker
25. dubna • 12:10

Já to pochopil jako že pro Mercedesy konkurence v podobě Škodovek prostě neexistuje.

Mirko
25. dubna • 9:20

Určitě to má sníženou světlou výšku a tedy na české silnice nevhodné ... a bez toho snížení se to objednat nedá :-(

mrazik
25. dubna • 13:57

Ja mam auto snizene o 40 mm, jezdim po Praze a nikde jsem nemel problem.

Skyline
25. dubna • 15:31

To muze byt taky tim, cos vlastne snizoval:-) Jestli mas Patrola, tak ti sice verim, ale zaroven si nemyslim, ze by to melo vypovidaci hodnotu;-)

mrazik
26. dubna • 10:38

Snizoval jsem Ford Escort 93 rok vyroby.

karl
25. dubna • 9:23

zas takovej bordel tu nejni, jezdi tu i nizsi auta ;) problem je spis ta tvrdost, ale bez ni by to zas nefungovalo pri danym vykonu. pokud chces kross, kup si scouta, nebo treba udelaj nejakej rs paket na TDI 103 :D

mayklmaykl
25. dubna • 9:21

každopádně to není tak dramaticky snížený...jo a pěknej test...

jirka
25. dubna • 9:16

Dobry den, mel bych jen par dotazu:) Co ma znamenat to, ze mercedesy v nemecku neexistuji? Nejak jsem to nepochopil:) A pak...proc testujete 2x stejnou oktavku? Pochopim ty dva predchozi testy TDI x TFSI. Naopak by nebylo spatne otestovat zase neco starsiho. Po recenzi favorita,felicie a focusu testy ojetin nak utichly:( Nicmene ani test neceho starsiho, sportovne ladenyho by nebyl od veci. Takovy fiat coupe, barchetta, CRX...nebo zkratka obycejny auta, co se imho dost kupuji. Jako napr scenic, stary punto, civic, 323F atp.

Robert Vašíček
25. dubna • 18:06

Jezdím často trasu Praha - Mnichov, Praha - Berlín a na těchto trasách převážně potkávám audiny a BMW, po mercedesech se slehla zem, na deset BMW připadá jeden mercedes. Možná je to subregionální záležitost :-P

Marek71
26. dubna • 9:48

Ja zas jazdim pravidelne trasu Praha-Stuttgart a ten pomer 10:1 BMW:MB je znacne prehnany. Je pravda, ze BMW 3 sa tu vidi viac ako MB C, ale zase napr. SLK vs. Z4 (stare i nove) je to asi tych 10:1 v prospech MB. No a co sa tyka strednej a lux. triedy, je to mierne v prospech BMW.Takze sa priklanam k tomu, ze je to subregionalna zalezitosy :-)

Zbyněk
19. srpna • 10:05

Ahoj, dobrý den..náhodou jsem narazil na to, že tu píšete to, že jezdíte pravidelně trasu Praha - Stuttgart. Mel bych obrovskou prosbu....mooooc velikou.Jelikoz nemám auto a penez taky moc není..tak jezdím do Stuttgartu stopem- a chtel bych se Vás zeptat, zda bych se s Vámi mohl do Stuttgartu svézt....ani nevíte jak by mi to ulehčilo moje trápení.VELICE BYSTE MI POMOHL. MOC.
Můj mail: Zbynek.Tochacek@seznam.czMoc Vás prosím ozvěte se mi co nejdříve to bude možné. Posléze bychom se mohli spolu domluvit.
VELICE MI NA TOM ZÁLEŽÍ...

GTi
25. dubna • 19:57

Ono totiz Mercedes v Nemecku uz neni zadny pojem. Ty auta strasne ztratily na kvalite a i tamni pristup znacky(servisů) k zákazníkům je velmi žalostný, aspoň podle toho co sem slyšel od známého co tam bydlí.

JayJay
25. dubna • 19:08

Dobry den...ja bych rekl ze je to vas subindividualni vymysl. Nejezdim casto Praha - Berlin, ale co se Praha - Mnichov tyce, tak nejaky nepomer tam asi bude kdyz je BMW bavorska automobilka, ze ano, na druhou stranu si myslim, ze v kategorii luxusnich limuzim potkavam na teto trase vice MB-S klasse nez 7er nebo A8.

PePa
25. dubna • 16:02

Ve zkratce asi tak;-)

Pavel Janda
25. dubna • 9:21

Prvni test bylo jen kratke seznameni na zaklade prezentace vozu v Dansku a Svedsku. Toto je klasictejsi test ze stredoevropskych podminek ;-)Posledni test ojetiny vysel vcera, zkuste k nam chodit denne ;-) A rozhodne neni posledni...

jirka
25. dubna • 9:23

Tak ted se priznam, ze se hodne stydim :) Chodim denne, ale saxo jsem fakt prehlidl :( Nicmene primlouvam se za neco starsiho, sportovne ladenyho. J.

Robert Vašíček
25. dubna • 18:14

A co byste říkal Alfě Romeo 146 1.8 TwinSpark? :-)

Roadmaster
26. dubna • 10:15

A nebo Honda Prelude...?http://www.autorevue.cz/default.aspx?section=17&server=1&article=9638

PePa
25. dubna • 9:13

Nejvetsim tahakem jsou bezesporu vytribene vyjadrovaci schopnosti. pana Vasicka. To, co predvadi na zacatku textu, by neproslo ani na zakladni skole...

Pavel Janda
25. dubna • 9:18

Mohl byste byt konkretni? Pokud myslite tu jednu vetu v uvodu, kterou jsem prave opravil, tak to je jiste faux pas, ale nevim, jestli zrovna to je hodno diskuse na tomto miste... Zkuste byt trochu pozitivnejsi a hledat to dobre ;-)

Mem
25. dubna • 14:13

Ale no tak, o to, aby CPress zaměstnal nějaké korektory prosí čtenáři na vašich webech už pěknou řádku let, a vy místo, abyste byli aspoň zticha, tak ještě otevřeně žádáte čtenáře, aby opravy dělali za vás?Když se pro změnu zaměříme na obsah, tak hned v úvodu článku mě zaujalo ve dvou bezprostředně po sobě následujících větách: "Největším tahákem byl základní turbodieselový motor 1.9 TDi o výkonu 66 kW, který později doplnil vylepšený 1,9 TDi s červeným íčkem a výkonem 81 kW. Největším tahákem byl prostorný zavazadelník 528 l a nedostatkem málo místa na zadních sedadlech."
Tak teď nevím, který z nich byl tím skutečně největším tahákem ;-)

fojt'an
25. dubna • 15:22

musim se taky pripojit ke kritice, protoze v clanku je bezpocet slohovych chyb a preklepu, na kazdou stranku nejmene pet. zaroven si autor protireci treba ohledne motoru vhodneho do mesta, kdy na zacatku jednoznacne napise ze se motoru ve meste libi, a na konci ze ve meste vlastne nic moc a ze se hodi vic na dalnici.
nemam ve zvyku kritizovat dilo jinych, ale tohle je trochu neprofesionalni pristup, protoze si to staci po sobe jednou precist a vsichni bysme byli spokojeni.

Vavroch
25. dubna • 15:21

A čeština je přitom tak barvitý a rozvinutý jazyk. Představte si germány, jak jejich články musí stát za ... :-D

25. dubna • 13:28

Korektury článků..jenom takový nápad..

Skyline
25. dubna • 10:59

Nikdy jsem do jazykove stranky nerypal a obsah je pro me dulezitejsi, nez sem-tam chyba. Pri cteni tohoto testu jsem vsak mel pocit, ze chyb je az moc a predevsim stylisticka stranka veci me nenadchla (opakujici se slova - konkretne naprikald "paradni" ve dvou vetach za sebou pusobi divne). Cetlo se mi to proste spatne a myslim, ze problem je jen v tom, ze by si ten test mel precist i nekdo jiny (napriklad clanky na HC (no dobre, uz jsem dlouho nic nenapsal) si nechavam kontrolovat drahou polovickou, protoze pri urcite mire "zahrabani se" do psani je problem vlastni chyby odhalit, zatimco nezavisly clovek je vidi okamzite).

Deli
25. dubna • 9:07

:-D

Dawe
2. listopadu • 19:59

Já jí taky mám a víc jak 212km/h sem z toho zatim nedostal...mám najeto už 16000 a porád nechce....Jinak Super Kára...

StormBringer
26. dubna • 8:41

Dream car - to teda jo, až mi z toho vibrujou šunky! :-D:-D:-D

richie
25. dubna • 10:00

tak to jsou teda pěkný kecyB-] Za prvé ten motor jde lehce až do 4500ot., brzdy jsou super. Možná jste se pokoušeli o konstruktivní kritiku, ale to vám tedy moc nevyšlo. Jo a ještě jeden mýtus tu chci vyvrátit: byl tu frajer, který založil fórum Oct. II RS TDI a tvrdil že mu to jede per tacho 260km/h. Těch aut jsem tu měl několik a i upravené má díky né přiliš aerodynamické karoserii a "brzdícímu" křídlu na zádi max. kolem 240 per tacho maxxx! a to už točí dobrých 4500 ot./min... za tímto horizontem ani dobře upravené nemá na to, aby se rozkutálelo dál... B-]

richie
25. dubna • 10:03

jo a přestože naftě fandím, musím zde prohlásit, že OCTII RS 20TFSI upravená jede per tacho přes oněch tachometrových 260, ovšem při dvojnásobné spotřebě. Což samo ti co mají benzín a nejezdí 100t km ročně jako já, neřešíB-]

mayklmaykl
25. dubna • 10:27

ale notak...RSo jde do 210 pěkně a za touto hranicí prostě moc nejede...na max 260km/h nemá ani omylem už těch 240km/h trvá opravdu dost dlouho a vymáčknout z toho víc...no pochybuju

yamaha66
25. dubna • 14:35

240 tacho ale z kopce. po rovine 230. to je moje zkusenost. mam v ni najeto neco pres 10 000km

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
nobody
24. září • 22:54

no mistře,když si přepočítáš stálý převod /6ka * otáčky anebo obráceně,tak na těch tvých 260 by musela koktávka točit skoro 5500 a to je scifi.Takže buď chybka tacho anebo baron prášil....

Kyle
9. května • 0:15

Nám skromným holt zbejvá pohled na vejfuky Oktávek. Nedá se nic dělat, je to sice znouzecnost , ale zůstanu u svý Rézy WRX STI. Sice ještě pořád nevim, jestli jede po dálnici 240 nebo 260, ale zato vím bezpečně, že se s ní dá jezdit taky v zatáčkách a na sněhu do kopce.

Doporučujeme

Články odjinud