Test Škody Octavia RS po faceliftu: stále dobrá?

Lacomme  |  26. 10. 2009 06:43

Auto je to pekne, i nejaky ten vykon ma. Jen bych se rad zeptal nekoho zbehlejsiho, proc se 90% aut vyrabi s nahonem na predni kola? Je to kvuli tomu ze auta od VW vychazi z platformy z golfu ktery je predokolka? Byl by to velky technicky problem vyrobit zadokolku z teto platformy? Nebo je v tom nejaky jiny duvod, proc automobilky vyrabeji predokolky?

Myslim si ze spravne auto by melo mit zadni nahon :), no ne?

Odpovědět  |   | 
BlackRider  |  26. 10. 2009 07:56

Predohrady sou levnejsi a pro vetsinu ridicu bezpecnejsi. Jinak kdyz neni problem udelat ctyrkolku, tak by nemel byt problem udelat zadokolku...
Nastesti pro nas se auta pro ridice jeste delaji. Sam uvazuju o Nissanu 350Z.

Odpovědět  |   | 
Lord Mystic  |  26. 10. 2009 15:20

BlackRider - bezpečnější předokloky? na to si přišel jak? to jako bezpečnější než zadokolky nebo quattra? no nevím nevím...

Odpovědět  |   | 
BlackRider  |  26. 10. 2009 16:04

Samozrejme 4x4 je jeste bezpecnejsi (a taky drazsi jak na koupi, tak na provoz), ale zadokolky sou na mokru nebo ledu/snehu velmi citlivy na plyn. Tam kde se predokolka maximalne pod plynem sune pomalu ven ze silnice, se zadokolka muze nekontrolovatelne roztocit. Samozrejme dnes uz to diky ESP a ASR nemusi bejt uplne pravda...

Odpovědět  |   | 
Lord Mystic  |  01. 11. 2009 10:48

o ceně tu řeč nebyla, ale o bezpečnosti. a chtěl bych tě vidět jak se pod plynem suneš pomalu ze silnice na sněhu. naopak, předokolka a s motorem vpředu jde ze silnice po tečně bez možnosti cokoliv ovlivnit, prostě se sune stále rovně bez šance zatočit, za to zadokolku lze při smyku navíc korigovat plynem, kontrem - tedy více možností. vím o čem mluvím, jezdil jsem jak se zadokolkou tak s předokolkou. se zadokolkou je 100x víc zábavy a když nejsi vůl, tak je to i bezpečnější. jiná otázka je ta, že mnohem míň vyjedeš, ale co se týče bezpečnosti pokud jezdíš rozumně, pak není zadokolka horší než předokolka. nyní jezdím s quattrem a to je absolutně někde jinde, i když a4 má těžiště moc vepředu a ani quattro nepomůže nedotáčivosti. a je alespoň pro mě mnohem horší letět ze zatáčky s fwd po tečně než se zadokolkou bokem napřed. tam je šance to skorigovat u předokolky nikoliv.

Odpovědět  |   | 
Zack  |  16. 11. 2009 20:13

Píšeš, že zadokolka je zábavnější, což asi je pravda, ale za ten půlrok, co jsem držitelem řidičáku, jsem ještě fakt neměl možnost porovnávat, plus ještě k tomu samozřejmě musím zmínit, že jezdím tak, abych smyk nedostal.. Nicméně mám oblíbenou zatáčku, přehlednou vracečku, ve které si snad vždycky vyzkouším přilnavost a kdybych měl "zadohrab", asi bych se na to musel jit připravovat někde na volnou plochu. Chci tím jenom říct, že na "zkrocení" zadokolky je asi potřeba mít více zkušeností a lidí, kteří hledají za volantem i trochu zábavy, je, bohužel, málo. Díky tomu se může předokolka zdát jako uživatelsky přívětivější právě pro většinu uživatelů, kteři auto používají pro přesuny a ti sem moc nepíšou. A mimochodem, Ty už nejezdíš Mondeem?

Odpovědět  |   | 
Lord Mystic  |  16. 11. 2009 20:26

http://vimeo.com/7215234
mondeo odešlo do věčných lovišť - bohužel :(, viz. odkaz na smuteční medailonek...

k těm zadokolkám - já sem typ co si rád někdy projede zatáčku driftem či lehkým smykem. u předohrabu je potřeba ruční brzda, např. u dlouhého mondea to chce docela cvik, hodně volného prostoru a není to sranda. u zadohrabu to jde samo, alespoň tak mi to připadá. stačí mi si do klasické zatáčky kde mám trochu místa trochu pohrát s plynem a zadek už se šine napřed - velice snadné a přirozené. horší je to na velkém mokru či sněhu, tam je naopak větší riziko že to člověk přetočí, ale to prvotní utržení je hračka, min. oproti předohrabu. ten kdo má auto na ježdění jen s rodinkou či v klidu do práce, tomu bude samozřejmě úplně jedno čím jezdí, ten se snaží vyvarovat jakékoliv ztráty adheze...

Odpovědět  |   | 
Zack  |  16. 11. 2009 21:59

Tyjo, to mi je líto, někdy se prostě něco vyloženě po***e.. Hlavní pak je stejně zdraví.

Ale jak píšeš, na drifty je lepší zadokolka, ale tu bohužel nemám jen tak k dispozici, takže se nejdřív chci trochu zvyknout na to, jak auto reaguje na ručku v nižší rychlosti a na sněhu, to bude asi rozumnější, než na to rovnou jít na silnici.. V zimě mi bude stačit nějaké parkoviště a v létě je určite potřebná větší rychlost. Takže takhle plánuju nějak učení a samozřejmě když bude možnost se projet v zadokolce, bránit se vůbec nebudu..

Tak přeju hodně kilometrů v Audi bez nehod.

Odpovědět  |   | 
Lord Mystic  |  16. 11. 2009 22:16

jo jo zdraví především! a plně s tebou souhlasím, je dobré si auto vyzkoušet až za hranici jeho limitu např. někde na letišti, pak není člověk alespoň vykulenej když se něco opravdu stane. teď jen aby nám to co nejdřív napadla a hurá blbnout :). jinak tobě taky mnoho km bez problémů.

Odpovědět  |   | 
Composite  |  01. 11. 2009 10:00

predný náhon je bezpečnejší z toho dôvodu, ked sa dostaneš do šmyku intuitívne točíš volantom ako máš, ale pri zadnom musíš točiť väčšinou opačne ako by si chcel.
na silných autách ťa môže predbehnúť zadná náprava.
ďalej pri zadnom náhone ťa tlačí v zákrute do vnútra, čiže do priekopy, prei prednom ťa vynáša von, čiže viac miesta na korekciu.
4x4 by malo byť pri výkonných autách samozrejmosť, alebo poriadne protišmykový systém.
taká M3 má stabilizačný systém vyvýjaný pre formule, zníži podvozok, stuhne podvozok, ... to všetko ked stlačíš M, inak má bežné bezpečnostné prvky.
drží to ako hluchý dvere, aj v zákrute, ked v 140 km/h ešte hrabeš a máš pocit, že ťa každú chviľu obehnú kolesá, ale systém je super.

Odpovědět  |   | 
Lord Mystic  |  01. 11. 2009 10:52

nepochopil jsem jak si myslel to s tím více místa pro fwd když dostaneš smyk. naopak, když letíš ven po tečně řekněme v levotočivé zatáčce, jsi již na pravé krajnici a jakmile ti předek kus ulítne rovně po tečně jsi v pantgejtu a nemáš šanci s tím cokoliv udělat. při přidání ztrácí přední kola co zatáčí ještě více trakce a jsi na tom stejně jak kdybys brzdil. za to zadek tě jak si správně řekl tlačí do vnitřku zatáčky kde je v levotočivé mnohem více místa, navíc je hnaná zadní náprava co má trakci pro "vytáhnutí" auta z problému a přední kola mají zase veškerou trakci k dispozici pro zatočení.

jinak je trochu zcestné zde uvádět auta tipu M3, kdo má takové auto, je pro něho radost jezdit na sněhu dveřma napřed, to nejsou ti vyplašení řidiči a hlavně řidičky, kteří dostanou smyk když to vůbec nečekají protože neznají své auto a pak ani netuší co dělat. pak je ale skoro jedno jestli má fwd nebo rwd.

Odpovědět  |   | 
Composite  |  01. 11. 2009 12:28

ak nejde niečo v proti smere, tak vyrovnáš a potom točíš pritom pustíš plyn a nebrzdíš, ale u zadného moc v priekope nevykoriguješ, lebo vyrovnaním kolies nič neriešiš a pustením plynu to môže byť ešte horšie.
Pri ľavotočivej, ideš vnútrom viac k stredu, čiže je čas pustiť to ku kraju a dorovnať, takže v oboch prípadoch je to lepšie.

M3 bola iba k tomu zadnému náhonu, že aj s ním a poriadnym systém sa dá super jazdiť. Aj ked bez neho je to na zabitie 550 i, tam nebol problém, aby ma nezačali obiehať kolesá. Korekcia šmyku je tam trochu tuhá, ale bežné esp,... je proti tomu sračka a nezvláda to čo zvláda M3 s plne zapnutým DSC, EDC:
http://www.bmw.com/com/en/newvehicles/mseries/m3coupe/2007/allfacts/engine/dsc.html

Odpovědět  |   | 
jk  |  02. 11. 2009 10:06

Tvůj první poučující příspěvek jsem ještě přelouskal, ale tady už se opakuješ - dlouhý, nudný otravný - zdravím super řidiče teoretiky, kteří tímto způsobem poučují nás ostatní

Odpovědět  |   | 
Lord Mystic  |  02. 11. 2009 10:55

no je to jak píšeš nudné, poučující a otravné, ale nechtěl jsem tu jen tak plácat jako ostatní bez důvodu. jak je vidět mé snažení nevedlo k úspěchu, asi jsem nezvolil vhodný způsob, no mám jiné věci na práci.

Odpovědět  |   | 
CJ  |  26. 10. 2009 08:49

zadokolka v zime

Odpovědět  |   | 
Composite  |  01. 11. 2009 10:01

protišmykové systém to vyriešia, len ich treba mať poriadne prepracované

Odpovědět  |   | 
slávek  |  26. 10. 2009 16:53

No tak kdyby byl motor vzadu, jako u Š120 tak OK ale když je motor vpřed, tak zadek je lehký a někdy ztrácí přilnavost no

Odpovědět  |   | 
bossino  |  27. 10. 2009 12:42

ide o ekonomicky aspekt, priestrannost interieru sa "najlacnejsie" dosiahne motorom vpredu (priecne ulozenie) a prednym nahonom... do urciteho vykonu motora sa s takouto konfiguraciou daju dosiahnut solidne jazdne vlastnosti, tak asi preto....

Odpovědět  |   | 
Composite  |  01. 11. 2009 09:57

odpoved je jednoduchá:
zložitosť
hmotnosť
problémy - kto to nemá prepracované ako napr. bmw, tak s tým máva často poblémy, lebo to sú roky vývoja a testovania.
toto je športové auto "pre chudobných", je celkom pekné, nejaký m-paket, aj silnejší motor

Odpovědět  |   | 
Andrea Kolaříková  |  26. 10. 2009 06:58

Původní O II RS bylo nádherné auto!Po faceliftu předních obřích světlometů designéři degradovali vzhled vozu!Otázkou zůstává-ublížil VW vzhledu Octavie úmyslně aby škodovka byla prostě vždy vzhledově horší než třeba Golf???

Odpovědět  |   | 
QQ  |  26. 10. 2009 07:55

Pravdepodobne se jednalo o umysl, protoze automobilka neumoznila zakaznikum, aby si mohli s predstihem a vcas objednat jeste predfaceliftovane auto. Misto toho, aby ukonceni predfaceliftovaneho modelu oznamila predem a zajistila si co nejvetsi prodeje, ukonceni modelu se vetsina budoucich zakazniku dozvedela proste ze dne na den u prodejce stylem: Bohuzel vam to auto nemuzeme objednat... Automobilka nelitovala ani ubytek zakazniku v case krize, protoze cast techto zakazniku si proste koupila jine auto (auto se mi musi take libit, neni to jen o svezeni z mista A na misto B). Umysl to byl zcela urcite, otazkou je jen zda souvisel s hlouposti nebo skutecnou zlomyslnosti.

Odpovědět  |   | 
QQ  |  26. 10. 2009 08:16

Psal jsem o Octavii II obecne. Specialne model RS se jeste objednat dal, protoze facelift prisel se spozdenim, ale kazdy nemusi kupovat pouze RSo.

Odpovědět  |   | 
Petr K.  |  26. 10. 2009 16:58

To je jen věc názoru. Mě se FL líbí. Auto má čistější linie, už nevypadá jako by mě chtělo sežrat. Kromě toho jsou teď světla výrazně lepší i z hlediska účinku a větší zrcátka jsou taky příjemná věc. Nemluvě o tom, že konečně lidem z MB došlo, že ESP by kromě městkých vozítek, mělo být standardem. Prostě já jsem upřímně rád, že jsem nové auto fasoval až po FL.

Odpovědět  |   | 
QQ  |  27. 10. 2009 07:42

Nezustava mi nez poprat hodne stastnych a ve zdravi ujetych kilometru, ale ja jsem si radeji koupil jine auto...

Odpovědět  |   | 
trent  |  27. 10. 2009 13:23

Myslíte Golf V? Ten totiž není hezčí než OII před i po faceliftu. Golf VI je hezčí(než Golf V), ale stejně bych ho nesrovnával s O. Jinak je to věc názoru. Časem se mi začala FL Octavia líbit...i když to chtělo čas(což je pro mě poměrně bežný jev u vozů škoda)

Odpovědět  |   | 
bossino  |  27. 10. 2009 13:59

presne ako hovoris, je to vec nazoru... mne sa napriklad golf V paci viac OII pred i po FL

Odpovědět  |   | 

Nič v zlom, ale toto je strašná fantazmagória - jednak je pohľad na design veľmi subjektívna záležitosť - čoho dôkazom je napr. aj autor tohto testu ktorý práve nové svetlomety označil za podarenejšie ako tie predchádzajúce, podobný názor mám aj ja - Octavia po FL sa mi páči viac ako pred ním a zďaleka nie som sám - navyše sú aj ľudia ktorým sa Octavia páči viac ako Golf VI a naopak, proste pohľad na design sa nedá bagatelizovať tak ako to robíš ty - každý sa na to pozerá inak.

Navyše nato aby malo VW stále výrazne napred oproti Škode vôbec nemusí zohyzdiť jej modely (navyše som presvedčený že súčasne Škodovky sú krajšie a zaujímavejšie než ich predchodkyne) stačí že má stále vyspelejšiu techniku ktorá sa ku Škode dostane vždy neskôr a často krát potichu...

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  26. 10. 2009 08:10

Panu redaktorovi chybí v RS osvětlené zrcátko ve sluneční cloně. To je skutečně perla.

Odpovědět  |   | 
CJ  |  26. 10. 2009 08:48

tiez mam pocit, ze autu boli vycitane az malichernosti - a to s tou zlomenou lamelou vetracika je hadam chyba uzivatelov, nie nekvalita auta...

Odpovědět  |   | 
radek  |  26. 10. 2009 08:57

a proc se hned chytat poznamek v clanku?ale na druhou stranu je to mozna dobre..nevim jak se cenove pohybuje tohle auto ale kdyz vezmem nejakych 600tisic tak bych rekl opravdu vyhozene penize za tak lacine pusobici a mizerne vybavene auto nizsi tridy..potkal sem spousty lidi kteri si tohle auto koupili jenom proto ze nekdo rikal " tohle auto je opravdu supr "

Odpovědět  |   | 
Roman  |  26. 10. 2009 11:54

nechci tě urazit, ale problém je v tom, že ty těch 600tis. chápeš pohledem "nižší střední"

Odpovědět  |   | 
Judas Priest  |  26. 10. 2009 12:50

Evropské dělení aut je tak trochu pitomé, ale stejně bych Octavii za nižší střevní neoznačil ani ve snu. Dle mě klasická nižší třída. Stejně jako Golf, Astra,...

Odpovědět  |   | 
Donald  |  29. 10. 2009 14:34

A není náhodou i ten Golf a Astra v nižší střední.....

Odpovědět  |   | 
Jyrka von Volkshaus  |  26. 10. 2009 08:18

Nic nového, zdejší redakce stále rozděluje auta na dobré, špatné a škodovky.

Odpovědět  |   | 
Rhinox  |  26. 10. 2009 09:00

Ja bych spis rekl na spatne, dobre, a skodovky. Jinak ta cena 700 tisic je podle mne hodne optimisticka, opravdu. Nic ve zlym, ale je to porad nizsi stredni trida. Navic mam ten dojem, ze rs-ko trpi jakousi poruchou identity. Ze skratka nevi, cim chce byt. Zabavne auto? To teda RS opravdu neni (jak se taky pise v clanku). Dalnicni hltac kilometru? S tou spotrebou asi taky ne, s rovnako vykonnym dieselem se da jet za polovinu. Tak co tedy?

Kdyz uz bych kupoval tak vykonne a pritom male auto, tak radeji prihodim 50 litru a mam focus st. Pravda, octavka u nasich vesnickych schumacheru porad boduje velikym kufrem, vzdyt je jasne ze kazdy z nich furt stehuje nakou tu lednici nebo almaru, to se pak pick-up s plechovym deklem lozne plochy muze hodit...

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  26. 10. 2009 09:33

Úchylů co si koupí focus rs bude v čr odhadem tak dvacet kousků. To snad ani nemá smysl se výrobou něčeho takového zabývat.
Jinak OII RS je normální OII s motorem 2.0tfsi se sníženým podvozkem. Pokud by tyto položky byly v normálním ceníku k zatržení a volbě do běžné OII bylo by to asi OK a redaktůrky by to tak nedráždilo.
Já docela chápu marketing ve škodě, že se snaží udržet značku škoda rs v povědomí veřejnosti.

Odpovědět  |   | 
Marex  |  26. 10. 2009 12:19

Koukal jsem na možnosti koupit si nový auto. Populární škoda totálně zklamala. Potrpím si na nový auta a s výbavou kterou bych chtěl jsem se dostal téměř k milionu korun (prakticky RS v téměř plné palbě). Cca 900 000,- za škodovku mi přijde neúměrně moc, zvlášť když za stejnou cenu můžu mít např. Lexus IS250, který je výkonem, výbavou i kvalitou trochu jinde.

Jinak řečeno naprosto souhlasím se Rhinoxem. Venkovští "závodníci" si toho asi nejsou vědomi (naštěstí) a pravděpodobně se jim hodí i velký škodovácký kufr pro stěhování jejich majetku. (Nežiju v Praze, ale auto mám pro převoz sebe a své rodiny, nákladní auto má trochu jiná specifika)

Odpovědět  |   | 
balance  |  26. 10. 2009 14:09

Nejsem priznivcem OII RS, ale IS250 ji moc "nepozavodi". Skoda, ze Lexus nenabizi v Evrope do IS i jine motory ...
900.000 CZK je pro IS250 zakladni cena ... i za vybavu "trochu jinde" je nutne si dale priplacet ...
Kvalita, luxus ... je samozrejme na strane Lexusu

Odpovědět  |   | 
XMIF  |  27. 10. 2009 13:23

to je fakt, to co tady Lexus nabízí je slabota, takový IS-F by oktávce určitě nestačil

Odpovědět  |   | 
balance  |  27. 10. 2009 15:23

No IS-F je trochu "jine kafe", ktere trochu ztraci eleganci puvodniho modelu, ale ma samozrejme jine prednosti, mel jsem spise na mysli IS300 nebo IS350
Ne kazdemu musi vyhovovat dravy tuning IS-F

Odpovědět  |   | 
petr  |  27. 10. 2009 15:59

"Nejsem priznivcem OII RS, ale IS250 ji moc "nepozavodi""

Proč myslíš ?
O RS 2.0 TFSI - 147kW, 0-100 za 7,2s
Lexus IS250 - 153kW, 0-100 za 8,0 s

Myslím, že by jí mohl slušně šlapat na paty.

BTW: jo škoda, že IS350 se vozí jen do USA, hold pro Lexus Evropa není prioritou

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  27. 10. 2009 17:16

No, nepozavodi - pokud se mi cena ctyrvalcove skody zacne blizit sestivalcovemu lexusu, asi by mi muselo hodne hrabnout, abych vzal octavii. Nehlede na to, ze jsou za tu cenu i jina auta stredni tridy s 200 k motorem, ktera nevypadaji jak velryba. Proste na nizsi stredni je to nehorazne drahe. Ale proc by to skoda mela slevnit, kdyz ma dost fanatiku, kteri z toho ucuravaji, ja bych je taky natahl, co to jen jde Takovej Rus si zrejme nemeckych inzenyru zas tak moc neceni a tak ma doma RS uz o 110k kc levnejsi. Coz je sice porad hodne, ale aspon se to blizi uzitne cene auta. Aspon je na forech sranda

Odpovědět  |   | 
balance  |  27. 10. 2009 20:59

Porad je v zakladni cene rozdil cca 200.000 CZK (700.000 CZK x 900.000 CZK), ktery vyjadruje urcity odstup techto dvou modelu. Pitvat tu jednotlive vybavy se mi tedy nechce ...
Co se tyce motoru, teoreticky muze byt dobry 4valec lepsi vyhra nez kompromisni 6valec, ale netvrdim, ze je to tento pripad. At si kazdy ty motory vyzkousi sam.
Souhlasim, ze na trhu jsou jine alternativy a je na kazdem, aby si svobodne vybral ... nastesti

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  27. 10. 2009 21:15

Tak debata zacala tim, ze se cena vybavene ORS dostala na 900k, coz uz je jako ten Lexus, zakladni cenu tu nikdo neresil. Pitvat vybavy se nechce ani me a u Oktavky bude v teto cene temer jiste lepsi, otazkou ale je, jestli to vyvazi propastny rozdil, ktery ji od IS deli.

Ze je lepsi dobry ctyrvalec nez nic-moc sestivalec, na tom se shodneme a kdyz uz jsme u Lexe, 250 udajne zadny zazrak neni. Na strane druhe, oturbenou skodovku bych vedle toho vazne nestavel.

A samozrejme, na moznosti volby se shodneme. Nicmene se doufam shodneme i na tom, ze si pak muzu o ruznych volbach myslet ruzne veci. Kdyz da nekdo za pullitrovou flasku ferneta tolik co za litrovku dvanactilete skotske, je to samozrejme jeho volba. Nemuze se pak ale divit, ze je k smichu

Odpovědět  |   | 
Emil co si nohy nemyl  |  28. 10. 2009 08:17

Je opravdu zminovany lexus o hodne lepsi volbou nez OII RS (viz lahev frnetu vs 12ti leta skotska)?
Ja v tom lexusu IS50 asi 2x jel a za nejaky luxus to rozhodne povazovat nemohu, uvnitr je malo mista (hlavne v zadu) a dilenske zpracovani je naprosto prumerne.
Nechci se nejak zastavat skodovky, cena je fakt vysoka, ale v pripade O2 RS se imho nejedna o spatne auto, rozhodne ne o tolik spatne jak ho zde popisujete.
Mozna by to chtelo sundat ty klapky z oci a prispustit si fakt, ze "domaci" automobilka uz vyrabi automobily svetove urovne

Odpovědět  |   | 
Emil co si nohy nemyl  |  28. 10. 2009 08:19

... vypadla mi tam cislice, jednalo se o model IS250

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  28. 10. 2009 09:17

Prumerne zpracovani Lexe vedle Octavie? Nezlob se na me, ale ten rozdil je doslova propastny. Klapky na ocich nemam, ale s IS by me nenapadlo srovnavat ani (dle meho) mnohem lepe zpracovana auta nizsi stredni, nez Octavii. S tou jezdim obcas v praci a interier proste odpovida zakladni cene nekde u 350k, stribrne ramecky z toho luxus vazne neudelaji.

Tragicke misto vzadu u IS skutecne neni zadna vyhra, ale on i kufr je u toho auta mensi, nez u Octavie.

Jinak abych ziskal predstavu, neni-li pro tebe interier lexe dostatecne luxusni, co je pro tebe v tomto smeru tim spravnym vozem? Audi neni o nic lepsi, o zakladni trojce ani nemluvim. Presto si myslim, ze si Octavia nemuze "cuchnout" ani k nim, protoze i tady je ten rozdil obrovsky. Octavia je proste nizsi stredni a podle toho vypada, hromada vybavy z toho o tridu lepsi auto neudela, uz vubec ne premiovku.

Odpovědět  |   | 
Emil co si nohy nemyl  |  28. 10. 2009 11:54

Osobně bych si raději vybral třeba Subaru Legacy nebo Hondu Accord, to mi příjde jako lepší volba, tedy alespoň pokud se bavíme o konkurenci IS250.

Odpovědět  |   | 
Toper  |  29. 10. 2009 10:45

Já tam rozhodně žádný "propastný" rozdíl ve zpracování interiéru nevidím. Octavia 2 ho má na špičkové úrovni, jak do použitých materiálů, tak do dílenského zpracování. Třeba pětkové BMW5 E60 na tom není vůbec lépe než obyčejná Octávia2.
Rozhodně patří k tomu nejlepšímu ve své třídě. Tedy o "propasti" nemůže být ani řeč.

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  29. 10. 2009 11:45

Ja rikal, ze je aspon sranda

Odpovědět  |   | 
Toper  |  29. 10. 2009 14:14

No kdybys tu nebyl, nebylo by se komu smát, to máš pravdu.

Odpovědět  |   | 
mikes  |  27. 10. 2009 13:41

Mohl bych vedet ktery ze to diesel zere pri 200kmh 6,5l/100km?

Odpovědět  |   | 
Composite  |  01. 11. 2009 10:03

tomu sa hovorí syndróm škodovka, ktorý postihuje veľmi veľa Čechov.

Odpovědět  |   | 
Terminator3  |  26. 10. 2009 09:20

Zpočátku jsem se na design O2 FL koukal nedůvěřivě, ale teď se mi líbí čím dál tím víc. Nádherné auto.

Odpovědět  |   | 
RedBaron  |  27. 10. 2009 08:39

To nemyslíš vážně s touhle rozšlapanou pixlou od sidolu...

Odpovědět  |   | 
trent  |  27. 10. 2009 13:28

Proč by ne. Mě se také časem začala líbit. Je to věc názoru a vnímání.

Odpovědět  |   | 
mates  |  26. 10. 2009 10:13

za PSkou se vzdy rad ohlednu, spickovy motor a prakticke auto, nicmene cenove je uz velmi blizko aut ktera umi dat vyrazne vyssi radost z jizdy, a naftovou RSku v porovnani s Imprezou 2,0D neni co resit....

Odpovědět  |   | 
petr  |  26. 10. 2009 10:43

"Tím je, jak už označení napovídá, neméně zdařilý dvoulitr FSI s přímým vstřikem benzínu. Instalace přeplňování není v tomto případě žádným nouzovým řešením, nýbrž spíš jen kosmetickým podpořením síly atmosferického agregátu, o čemž svědčí relativně malý rozdíl v nejvyšším výkonu obou motorů."

1) co je světoborného na 2.0 FSI ? Vždyť má 110 kW, což je na dvoulitr standard

2) malý rozdíl výkonu ? Rozdíl mezi 110 kW a 147 kW je +33,6 %. Tedy tato Octavie je o 1/3 výkonější !

Odpovědět  |   | 
pettr  |  26. 10. 2009 11:46

Tak s tou třetinou je to opravdu spíš jen matematicky, jinak se dívám na parametry obou škodovek (110kW a 147kW) a např. zrychlení má jen o 1.1s lepší oproti 1.8T, moment je opravdu třetinový, ale jinak si myslím, že to fyzicky nebude až takový nárůst výkonu.
Protože vlastním Škodu 1.8T 20V 110kW, tak jsem koukal, že většina motorů má 16 ventilů, jinak mě to jede bezvadně

Odpovědět  |   | 
BHudak  |  01. 11. 2009 19:20

Ve své době byl 2,0FSI dost nadčasový motor. To, že se vw vydal cestou downsizeingu a snižování objemu a tim byl 2,0L nahrazenej 1,8T neznamená, že to byl špatný motor. Jen se nedočkal nástupce a třeba doplnění o časování ventilů jako jiné motory dneška.

Odpovědět  |   | 
mclown  |  26. 10. 2009 13:03

facelitft je vec nazoru - mne sa viac pacila OII RS bez faceliftu
inak je to podla mna dobre auto, netreba to brat ako "sportak", lebo to nieje, ale ako oktavku so slusnym motorom (co aj je)

Odpovědět  |   | 
Sutrak  |  26. 10. 2009 13:36

Neni predfaceliftovany 147kW jen oturbeny 2.0FSI a pofaceliftovany 147kW zvetseny 1.8TFSI 118kW?

Odpovědět  |   | 
ixxoc  |  26. 10. 2009 14:48

ne ne Octavka ma i po faceliftu (na rozdil od ostatnich modelu) porad ten "puvodni" 2.0 TFSI, kodowe oznaceni BWA.

Ten 2.0. TFSI kterejch vyzachazi z 1.8 T(F)SI ma vetsi kroutak a i v nekterejch verzich 155kw misto 147. (Napr. je aktualne v G VI GTI, nebo Leonu FR, co me tak z konkurentu napada...)

Suma sumarum, pod kapotou se neudalo nic noveho, bohuzel.

Odpovědět  |   | 
Jarda  |  26. 10. 2009 20:07

Motor současného eresa samozřejmě vychází z 1,8 TSI, označení motoru je CCZ a do Octavie RS se dostal již koncem minulého roku, tedy dávno před faceliftem (akorát se o tom nikde moc nepsalo)

Odpovědět  |   | 
Tom_82  |  26. 10. 2009 16:36

Před faceliftem se mi líbila více, teď je to taková "hnusná čína".. Jediná Škoda, která vypadá jakž takž k světu, je asi starší Fabie. Pak se nedivte, že je na cestách čím dál tím více VW..

Odpovědět  |   | 
Andrea Kolaříková  |  26. 10. 2009 20:21

Nenávidím VW za to co O II udělal s předními světlomety.Přišel tím o velké množství zákazníků,skutečnost je taková,že to udělal schválně!!!Jak už tady bylo řečeno taková hnusná čína.

Odpovědět  |   | 
Rhinox  |  26. 10. 2009 21:23

Souhlas, ty predni svetla taky nemuzu porad spolknout. Opravdu nechapu, co vedlo dizajnery k tomu, ze takhle s*urvili krasne ciste linie predni casti. Ted to vypada jak nake otyle cinske nudle. Fujtajbl. Tohle je snad jedine auto, ke kteremu bych utikal kupovat nake tuzerske mracitka, aby se srovnala horni linie reflektoru...

Odpovědět  |   | 
QQ  |  27. 10. 2009 08:08

Neni to jen otazka hnusnych svetlometu. Pokud maji vsechna auta vypadat ala Superb, potom muze automobilka zrusit dizajn uplne, jednou za cas udelat novy Superb a dalsi modely odvodit jako konfekci nebo boty v obchode. Stejne boty, ale nekdo ma cislo 40, jiny 42, dalsi 45. stejne se kupuji tricka, kosile nebo kabat. Je naprosta zhovadilost predelavat vsechny modely do stylu "vlajkove lode". Ta se nemusi ani kazdemu libit, ale i kdyby se libila vsem, kazdy si nepotrebuje honit triko, ze jako jezdi v Superbu, ale v mensim. V tomto smyslu jsou potom penize na dizajn vylozene vyhozene. Pokud maji byt vsechny modely stejne, se stejnym cumakem, neni treba zadny dizajn ... Potom by se mohlo alespon setrit a jit s cenou trvale smerem dolu.

Nevkusny je proto take chladic, zebrovani je jako vyrezavana dyne ze svatku helowin, spodek chladice je pokrouceny jako po havarii, spodni cast pod chladicem se k tomuto autu take nehodi, vypusteni cervene linie v zadnim svetle se udelalo jen proto, aby tam byla zmena, z nekterych uhlu to vypada, jako kdyz to ma vytlucena svetla resp. kdyz se digitalni obraz zacina kostickovat. Na mnoha fotkach ma clovek pocit, ze to je chyba na cipu fotoaparatu...
Celkove si myslim, ze se nekolik manazeru ozralo do bezvedomi a v ramci srandicek pod stolem v deliriu splodilo tento vytvor. Desetilete dite vam ve skole na hodine kresleni namaluje hezci model...

Odpovědět  |   | 
QQ  |  27. 10. 2009 10:05

Jedina seriozni vec, kterou automobilka muze udelat je, ze po ukonceni vyroby Octavia tour zacne na uvolnenych linkach vyrabet Octavii 2 pred faceliftem. Je zbytecne vrazet miliony do vyvoje neceho noveho, kdyz uz je tu neco, co se dizajnove i jinak osvedcilo. Ptakovin bylo za posledni leta uz dost. Je docela mozne, ze vyrobu te faceliftovane obludy bude moci casem utlumit nebo zastavit. O tom at rozhodnou zakaznici...

Odpovědět  |   | 
trent  |  27. 10. 2009 13:39

To co píšete je jen věc názoru.
Nicméně s tím jedním designem a různými velikostmi to dotáhli k dokonalosti v Audi. Ale když se kouknem kolem sebe, tak to tak dělá každá automobilka.

Odpovědět  |   | 
Permon  |  26. 10. 2009 20:53

Tak tohle je na Pulitzerovu cenu, cituji: "Řečeno lapidárně, hrozící nebezpečí poznáte spíše z vytřeštěného pohledu srn stojících okolo cesty, než z nějaké zpětné vazby do volantu." Proste famozni hlaska!!!!! Jsem sel do kolen jak dlouho neee , byt majitelem O2 RS bych samozrejme plakal, ale takhle mne to pobavilo

Odpovědět  |   | 
dtsmaniac  |  29. 10. 2009 14:19

no to bych se hadal, me to prislo debilni..bejt to jiny zvire nez srna, tak mozna. ale srny moc kolem silnic nepostavaji a nekoukaji, jak to lojzek honi po okreskach :)

Odpovědět  |   | 
wagoo  |  26. 10. 2009 21:57

Davno som sa tak nezasmial, ako nad touto recenziou RS-sa. Ak autor tohto clanku napise, ze riadenie je preposilovane, ak porovnava OII RS s Focusom ST resp. Imprezou... tak dany cloviecik nech radsej nic nepise.
Kategoricko toto auto je niekde inde ako spominane dve znacky (teda ak ma dotycna osoba na mysli Ford Focus ST resp. Imrezu ST).

Netvrdim, ze niektore spominane veci v clanku niesu pravdive, ale splietat halusky s jablkami sa na profesionalneho motoristu nehodi.

Na margo preposilovaneho riadenia, az ked si ujo sadne do Superbu 3,6 v6 4x4, az potom zisti, co je preposilovane riadenie....
.. ak ujcok redaktor nabeha na danom aute 100.000 km, tak potom moze pisat o praci ESP/ABS/EDS, ci je vhodne zvolena citlivost, ci dane pneumatiky, ktore su obute od vyroby su vhodne na to, co skusal on.... atd atd...

PS: neviem co by pisal o super sedacka, v ktorych by precestoval vkuse 600km , ci stale by sa mu zdali byt tak skvele...

proste bludy

PS2: radsej nepisat nic, ako kraviny na web...

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  26. 10. 2009 22:37

k tomu vasemu PS2 - souhlasim s nim a marne uvazuju, proc se toho sveho hesla sam nedrzite...

Odpovědět  |   | 
wagoo  |  27. 10. 2009 10:33

Radku, ak niekto napise : Podobná situace nastala i na šestku zhruba v 45 km/h, velmi dobrá je zpravidla taky odezva na sešlápnutí od podlahy vztyčeného akcelerátoru.
.. fakt sorry, ale toto je scestne, ale ked takto to testuje motoristicky novinar, tak to asi tak ma byt...

Este raz, netvrdim, ze veci ktore su v clanku su nepravdive resp. s gro vecami niesom ani ja stotozneni, ale v principe ako moze napisat clanok a aute a o chovani sa auta, ked "skusa" veci, ktore su uuplne ale uplne mimo logiky jazdenia....

Fakt netusim, v akych autach sa pan Borsky vozil, na zaklade coho pisal a porovnaval resp. z akych skusenosti, ale na zaklade tychto reakcii este auto, ktore by splnalo jeho poziadavky este nevyrobili

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  27. 10. 2009 11:03

A tak to jo. Ale zase, nedavno sem zkousel u dvou aut R4 turbo, zda umi jezdit pod 1200 rpm i do kopce :) proste mne to zajimalo...

Odpovědět  |   | 
Ondra S.  |  31. 10. 2009 22:29

Také mi nepříjde moc dobré trápit sportovní motor do kopce od volnoběhu. Dost tím trpí klikový mechanizmus a motor se tím ničí.
Je sice pravda, že někteří "řidiči" (hlavně ženský) jsou tak schopný jezdit, ale je to prasečina. Není to tak dávno, co jsem měl podobný motor 2,0i DOHC 16V turbo v eclipsu. Zajimavé je, že pružný byl, na 2000ot se s tím jet dalo, ale pořádně se začal budit až po překročení 3000ot, potom to byla forsáž až do 5000ot. Také se mi líbil barometr v otáčkoměru na tlak v sacím potrubí, který byl rozdělen na podtlak a přetlak od turba. Ve svém současném autě mám v otáčkoměru také turbotlak, ale je to disel.
Pokud se někomu nelíbí až nudně kultivované nastavení plynulého nárůstu výkonu, může navštívit CIMBU a nechat si nachipovat. U turbomotoru se dá zvednout výkon elektronickou cestou přes úpravu datových map v řídící jednotce o hodně procent oproti továrnímu nastavení. Já bych to zaběhl a pak bych neváhal a chipoval.
Na druhé straně mě také vadí cenová politika škodovky, kdy chtějí za lepší motor velké příplatky, aby se prodávaly nejvíc ty nejmenší a nejslabší, nejlínější lemry. Lepší je třeba renault, ten už nemá takové příplatky za motory, jako ten vydřidušský koncern VW a škoda. Už aby se dávaly i do fábii nové 1,2TSi a 1,4TSi a prodávali to za cenu HTP.

Odpovědět  |   | 
jk  |  02. 11. 2009 10:09

Odpovědět  |   | 
simson  |  27. 10. 2009 10:29

Myslím, že motor faceliftované Octavie RS má blok EA 888, který nijak nevychází z motoru 2.0 FSI, jak tomu bylo u eresa před faceliftem, ale jde o "převrtanou" verzi motoru 1.8 TSI vyvinutou v dílnách Audi. Rozdílů proti původnímu motoru je více než dost: vodou chlazené turbo, proměnlivé časování ventilů...

Odpovědět  |   | 
BHudak  |  01. 11. 2009 19:24

By mě zajímalo, odkud ste opsal tuhle pasáž. Jde z toho vidět, že tomu moc nerozumíte a i v tom textu je pár nesrovnalostí...

Odpovědět  |   | 
radim  |  12. 11. 2009 10:27

proměnlivé je jedině počasí- motor 2.O TFSi má vodou dochlazované turbo (po zastavení motoru-je tam za tím účelem elektrické čerpadlo) a jinak máte " podstatě" pravdu. Akorát že třeba to vámi zmiňované turbo pochází odjinud než z vývojových dílen Audi a vodní chlazení není až tak nejdůležitější při jízdě a zrovna u benzínu...Taky CCZ nemá stejnou pověst jako vysoce ceněný původní motor BWA

Odpovědět  |   | 
skip  |  27. 10. 2009 11:30

Pokud pominu kufr, jaký má smysl kupovat si tohle auto, když nová Mazda 3 MPS má o třetinu větší výkon, vnitřní prostor stejný, a za 650 tisíc ve výbavě všechno, xenony počínaje, navigací konče.

Odpovědět  |   | 
Lacomme  |  27. 10. 2009 12:03

design?

Odpovědět  |   | 
petr  |  27. 10. 2009 14:07

Design je o důvod víc proč koupit Mazdu

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  27. 10. 2009 15:37

Designovo posledna koktavka naozaj ziadna vyhra nie je...Celkom suhlasim s autorom ze oznacenie RS je trochu prehnane. Na to by sa motor /a cele auto/ museli uberat radikalnejsim smerom, je to v podstate len vykonnejsi sedan. Skoda sa holt musi drzat pri zemi...

Odpovědět  |   | 
Composite  |  01. 11. 2009 10:06

5 - krát krajší ako táto hrča a hlavne kvalita mnohonásobne prevyšuje šunt O II RS

Odpovědět  |   | 
karel  |  27. 10. 2009 16:48

jenže i tak se u nás prodá daleko víc Oktávek RS, než Mazdy 3 MPS - to je holt život

Odpovědět  |   | 
otan  |  27. 10. 2009 20:10

A to je pro mne vůbec největší záhada!

Odpovědět  |   | 
Composite  |  01. 11. 2009 10:07

auto "pre chudobnýc", ala český syndróm.

Odpovědět  |   | 
sobík  |  28. 10. 2009 05:49

mě na Octavii II štve poměrně blbej podvozek ... zkusil sem RSko (před FL) a ačkoliv jezdí pěkně, podvozkem na svý konkurenty ztrácí. A to řadim Octu samo do nižší střední mezi Focuse, Astry a Civicy ... Ve střední třídě (Accord, Mondeo, Passat) se "nehrabe" už vůbec oc se týče komfortu nebo naopak sportovnu ... Velké převisy karoserie sou prostě na ten podvozek moc ... To už je lepší seat leon cupra .. stejnej koncern, stejnej podvozek, uplně jinej pocit z jízdy ... (směrem do sporotvna)

Odpovědět  |   | 
Toper  |  29. 10. 2009 10:48

Tak přecejen je to už moc velká kastle na malý podvozek.
RSko je jen rychlé auto, ale do sportovnosti má hodně daleko.
Je to taková typická škoda jakou ji chce mít VW - tedy auto pro masy, žádná libůstka.

Odpovědět  |   | 
Andrea Kolaříková  |  30. 10. 2009 09:52

Hlasuji o nejsprasenější čumák všech dob!O II FACE LIFT BLEEEEEEE..

Odpovědět  |   | 
Dik  |  21. 11. 2009 18:47

Nepochopím jak si může nekdo koupit vuz (OII fl/fl RS) s výzorem vysmáteho chovance s ustavu pro choromyslné.

Odpovědět  |   | 
Composite  |  01. 11. 2009 09:55

taká lepšia octávia zo športovým paketom a trochu silnejším motorom.
zas nič moc a hociaké silnejšie auto od audi, bmw, mercedesu, s ňou nebude mať problém a nemusí to byť RS.
ako sa hovorí športové auto "pre chudobných"

Odpovědět  |   | 
radim  |  12. 11. 2009 09:56

No já mám O II RS TFSi(05/2008 před FL) v kombíku-ta diskuze je dobrá. Jen bych rád věděl, kdo z diskutujících s tím fakt denně jezdí. Mám velké procento město a fakt to dost chlastá, to je ale v podstatě jediné, co tomu můžu vytknout. Koupil jsem ji z boleslavi, auto stálo půl mega a je v plné "náloži"-Columbus, šíbr, sound systém a bla bla bla. A když se taťka (tedy já) chce svézt, tak se sveze, no... samo, není to Focus RS, ale my chtěli velký rodinný kombík a tím to začíná a končí. Za ty prachy bych deset měsíců staré auto v téhle výbavě v té době nedostal. A srovnávat to s BMW...no, to snad ani ne, ale jak říkam, prachy rozhodly a nadávat nemínim. Pokud máte na benzín, je to dobrá volba.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Dacia Duster 1.3 TCe 130 4x4 N1: Řešení emisní otázky, ovšem s následky

Dacia Duster TCe 130 N1

Dacia od začátku letošního roku nabízí SUV Duster v užitkové variantě N1. Kde se verze vzala a jaká přináší omezení? To jsme zjišťovali v redakčním testu.

včera | Vladimír Kadera | 12 příspěvků
Dlouhodobý test Toyota Yaris 1.5 Hybrid: Zajetá! Super spotřeba je standard (1. díl)

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

S titulem evropské Auto roku 2021 (COTY) přichází velká zodpovědnost. A k tomu všemu nové Toyotě Yaris přibyl další úkol: sloužit po dobu šesti měsíců v naší redakci. Nyní přišel čas na první report.

20.  6.  2021 | Jan Mička | 42 příspěvků
TEST Honda CR-V e:HEV 2.0 i-MMD AWD Sport Line: Šetříme, teď už implicitně

Honda CR-V e:HEV 2.0 i-MMD AWD

V této chvíli už Cé-Er-Véčko ve vlastní konfiguraci koupíte jenom jako hybrid. Absence možnosti výběru starosvětského pohonného ústrojí sice zamrzí, ale budoucím majitelům to díky dobrému fungování zřejmě vadit nebude.

18.  6.  2021 | Richard Herbich | 12 příspěvků

Nejčtenější články

Mercedes-Benz SLR po Paris Hilton jel na běžný servis. Majitel se nestačil divit

Mercedes-Benz SLR po Paris Hilton jel na bě…

Luxusní supersporty a grand tourery se teď dají koupit i za třetinu původní ceny. Servisy to ale samozřejmě nezajímá.

7.  6.  2021 | | 41 N/A
David Rusol
Servis
Slavná Tatra 813 prchala před šmejdem z vesmíru. Ve známém filmu ji nepoznáte

Slavná Tatra 813 prchala před šmejdem z ves…

Zřejmě nejslavnější filmové monstrum přivítalo ve svém filmovém univerzu i Tatru 813. Britové postavili pro natáčení celkem tři unikátní přepravníky vesmírných dobrodruhů.

5.  6.  2021 | | 42 N/A
David Rusol
FilmyTatra
Nejluxusnější Škoda Favorit stála víc než nová Felicia. Solitaire je dnes velká rarita

Nejluxusnější Škoda Favorit stála víc než n…

Když veřejnost očekávala felicii, zrodil se nejluxusnější favorit všech dob. Když veřejnost podléhala vábení fabie, zrodila se jedna z nejpůsobivějších felicií. Modely Solitaire a Mystery si byly v mnohém podobné.

29.  5.  2021 | | 2 N/A
Lukáš Prejzek
Škoda FavoritRetro
Kim Kardashian oblékla své Lamborghini Urus do plyše. Otřesný výsledek má účel

Kim Kardashian oblékla své Lamborghini Urus…

Populární modelka a podnikatelka použila své SUV k propagaci nové kolekce oblečení.

14.  6.  2021 | | 7 N/A
David Rusol
CelebrityLamborghini
Škoda konečně ukázala nejsportovnější Octavii RS. Za jedovatost se nepřiplácí

Škoda konečně ukázala nejsportovnější Octav…

Tahle Škoda Octavia RS má údajně sport v srdci. Stoprocentně je však hlasitější a nepůjde přehlédnout.

1.  6.  2021 | | 29 N/A
David Rusol
Octavia RSMotorsportŠkoda