Test Škody Octavia RS po faceliftu: stále dobrá?

95 komentářů

Composite
1. listopadu • 9:55

taká lepšia octávia zo športovým paketom a trochu silnejším motorom.
zas nič moc a hociaké silnejšie auto od audi, bmw, mercedesu, s ňou nebude mať problém a nemusí to byť RS.
ako sa hovorí športové auto "pre chudobných"

radim
12. listopadu • 9:56

No já mám O II RS TFSi(05/2008 před FL) v kombíku-ta diskuze je dobrá. Jen bych rád věděl, kdo z diskutujících s tím fakt denně jezdí. Mám velké procento město a fakt to dost chlastá, to je ale v podstatě jediné, co tomu můžu vytknout. Koupil jsem ji z boleslavi, auto stálo půl mega a je v plné "náloži"-Columbus, šíbr, sound systém a bla bla bla. A když se taťka (tedy já) chce svézt, tak se sveze, no...:-)) samo, není to Focus RS, ale my chtěli velký rodinný kombík a tím to začíná a končí. Za ty prachy bych deset měsíců staré auto v téhle výbavě v té době nedostal. A srovnávat to s BMW...no, to snad ani ne, ale jak říkam, prachy rozhodly a nadávat nemínim. Pokud máte na benzín, je to dobrá volba.

Andrea Kolaříková
30. října • 9:52

Hlasuji o nejsprasenější čumák všech dob!O II FACE LIFT BLEEEEEEE..

Dik
21. listopadu • 18:47

Nepochopím jak si může nekdo koupit vuz (OII fl/fl RS) s výzorem vysmáteho chovance s ustavu pro choromyslné.

sobík
28. října • 5:49

mě na Octavii II štve poměrně blbej podvozek ... zkusil sem RSko (před FL) a ačkoliv jezdí pěkně, podvozkem na svý konkurenty ztrácí. A to řadim Octu samo do nižší střední mezi Focuse, Astry a Civicy ... Ve střední třídě (Accord, Mondeo, Passat) se "nehrabe" už vůbec oc se týče komfortu nebo naopak sportovnu ... Velké převisy karoserie sou prostě na ten podvozek moc ... To už je lepší seat leon cupra .. stejnej koncern, stejnej podvozek, uplně jinej pocit z jízdy ... (směrem do sporotvna)

Toper
29. října • 10:48

Tak přecejen je to už moc velká kastle na malý podvozek.
RSko je jen rychlé auto, ale do sportovnosti má hodně daleko.
Je to taková typická škoda jakou ji chce mít VW - tedy auto pro masy, žádná libůstka. ;-)

skip
27. října • 11:30

Pokud pominu kufr, jaký má smysl kupovat si tohle auto, když nová Mazda 3 MPS má o třetinu větší výkon, vnitřní prostor stejný, a za 650 tisíc ve výbavě všechno, xenony počínaje, navigací konče.

karel
27. října • 16:48

jenže i tak se u nás prodá daleko víc Oktávek RS, než Mazdy 3 MPS - to je holt život

Composite
1. listopadu • 10:07

auto "pre chudobnýc", ala český syndróm.

otan
27. října • 20:10

A to je pro mne vůbec největší záhada!

Lacomme
27. října • 12:03

design? ;-)

Composite
1. listopadu • 10:06

5 - krát krajší ako táto hrča a hlavne kvalita mnohonásobne prevyšuje šunt O II RS

petr
27. října • 14:07

Design je o důvod víc proč koupit Mazdu ;-)

Antiautomat
27. října • 15:37

Designovo posledna koktavka naozaj ziadna vyhra nie je...Celkom suhlasim s autorom ze oznacenie RS je trochu prehnane. Na to by sa motor /a cele auto/ museli uberat radikalnejsim smerom, je to v podstate len vykonnejsi sedan. Skoda sa holt musi drzat pri zemi...

simson
27. října • 10:29

Myslím, že motor faceliftované Octavie RS má blok EA 888, který nijak nevychází z motoru 2.0 FSI, jak tomu bylo u eresa před faceliftem, ale jde o "převrtanou" verzi motoru 1.8 TSI vyvinutou v dílnách Audi. Rozdílů proti původnímu motoru je více než dost: vodou chlazené turbo, proměnlivé časování ventilů...

radim
12. listopadu • 10:27

proměnlivé je jedině počasí- motor 2.O TFSi má vodou dochlazované turbo (po zastavení motoru-je tam za tím účelem elektrické čerpadlo) a jinak máte " podstatě" pravdu. Akorát že třeba to vámi zmiňované turbo pochází odjinud než z vývojových dílen Audi a vodní chlazení není až tak nejdůležitější při jízdě a zrovna u benzínu...Taky CCZ nemá stejnou pověst jako vysoce ceněný původní motor BWA

BHudak
1. listopadu • 19:24

By mě zajímalo, odkud ste opsal tuhle pasáž. Jde z toho vidět, že tomu moc nerozumíte a i v tom textu je pár nesrovnalostí...

wagoo
26. října • 21:57

Davno som sa tak nezasmial, ako nad touto recenziou RS-sa. Ak autor tohto clanku napise, ze riadenie je preposilovane, ak porovnava OII RS s Focusom ST resp. Imprezou... tak dany cloviecik nech radsej nic nepise.
Kategoricko toto auto je niekde inde ako spominane dve znacky (teda ak ma dotycna osoba na mysli Ford Focus ST resp. Imrezu ST). :-DNetvrdim, ze niektore spominane veci v clanku niesu pravdive, ale splietat halusky s jablkami sa na profesionalneho motoristu nehodi. Na margo preposilovaneho riadenia, az ked si ujo sadne do Superbu 3,6 v6 4x4, az potom zisti, co je preposilovane riadenie....
.. ak ujcok redaktor nabeha na danom aute 100.000 km, tak potom moze pisat o praci ESP/ABS/EDS, ci je vhodne zvolena citlivost, ci dane pneumatiky, ktore su obute od vyroby su vhodne na to, co skusal on.... atd atd... PS: neviem co by pisal o super sedacka, v ktorych by precestoval vkuse 600km , ci stale by sa mu zdali byt tak skvele...proste bludyPS2: radsej nepisat nic, ako kraviny na web...

Radek Ondrášík
26. října • 22:37

k tomu vasemu PS2 - souhlasim s nim a marne uvazuju, proc se toho sveho hesla sam nedrzite...

jk
2. listopadu • 10:09

:-):-):-)

wagoo
27. října • 10:33

Radku, ak niekto napise : Podobná situace nastala i na šestku zhruba v 45 km/h, velmi dobrá je zpravidla taky odezva na sešlápnutí od podlahy vztyčeného akcelerátoru.
.. fakt sorry, ale toto je scestne, ale ked takto to testuje motoristicky novinar, tak to asi tak ma byt... Este raz, netvrdim, ze veci ktore su v clanku su nepravdive resp. s gro vecami niesom ani ja stotozneni, ale v principe ako moze napisat clanok a aute a o chovani sa auta, ked "skusa" veci, ktore su uuplne ale uplne mimo logiky jazdenia.... Fakt netusim, v akych autach sa pan Borsky vozil, na zaklade coho pisal a porovnaval resp. z akych skusenosti, ale na zaklade tychto reakcii este auto, ktore by splnalo jeho poziadavky este nevyrobili :-D

Radek Ondrášík
27. října • 11:03

A tak to jo. Ale zase, nedavno sem zkousel u dvou aut R4 turbo, zda umi jezdit pod 1200 rpm i do kopce :) proste mne to zajimalo...

Ondra S.
31. října • 22:29

Také mi nepříjde moc dobré trápit sportovní motor do kopce od volnoběhu. Dost tím trpí klikový mechanizmus a motor se tím ničí.
Je sice pravda, že někteří "řidiči" (hlavně ženský) jsou tak schopný jezdit, ale je to prasečina. Není to tak dávno, co jsem měl podobný motor 2,0i DOHC 16V turbo v eclipsu. Zajimavé je, že pružný byl, na 2000ot se s tím jet dalo, ale pořádně se začal budit až po překročení 3000ot, potom to byla forsáž až do 5000ot. Také se mi líbil barometr v otáčkoměru na tlak v sacím potrubí, který byl rozdělen na podtlak a přetlak od turba. Ve svém současném autě mám v otáčkoměru také turbotlak, ale je to disel.
Pokud se někomu nelíbí až nudně kultivované nastavení plynulého nárůstu výkonu, může navštívit CIMBU a nechat si nachipovat. U turbomotoru se dá zvednout výkon elektronickou cestou přes úpravu datových map v řídící jednotce o hodně procent oproti továrnímu nastavení. Já bych to zaběhl a pak bych neváhal a chipoval.
Na druhé straně mě také vadí cenová politika škodovky, kdy chtějí za lepší motor velké příplatky, aby se prodávaly nejvíc ty nejmenší a nejslabší, nejlínější lemry. Lepší je třeba renault, ten už nemá takové příplatky za motory, jako ten vydřidušský koncern VW a škoda. Už aby se dávaly i do fábii nové 1,2TSi a 1,4TSi a prodávali to za cenu HTP.

Permon
26. října • 20:53

Tak tohle je na Pulitzerovu cenu, cituji: "Řečeno lapidárně, hrozící nebezpečí poznáte spíše z vytřeštěného pohledu srn stojících okolo cesty, než z nějaké zpětné vazby do volantu." Proste famozni hlaska!!!!! Jsem sel do kolen jak dlouho neee:-D , byt majitelem O2 RS bych samozrejme plakal, ale takhle mne to pobavilo:-)

dtsmaniac
29. října • 14:19

no to bych se hadal, me to prislo debilni..bejt to jiny zvire nez srna, tak mozna. ale srny moc kolem silnic nepostavaji a nekoukaji, jak to lojzek honi po okreskach :)

Andrea Kolaříková
26. října • 20:21

Nenávidím VW za to co O II udělal s předními světlomety.Přišel tím o velké množství zákazníků,skutečnost je taková,že to udělal schválně!!!Jak už tady bylo řečeno taková hnusná čína.

Rhinox
26. října • 21:23

Souhlas, ty predni svetla taky nemuzu porad spolknout. Opravdu nechapu, co vedlo dizajnery k tomu, ze takhle s*urvili krasne ciste linie predni casti. Ted to vypada jak nake otyle cinske nudle. Fujtajbl. Tohle je snad jedine auto, ke kteremu bych utikal kupovat nake tuzerske mracitka, aby se srovnala horni linie reflektoru...

QQ
27. října • 8:08

Neni to jen otazka hnusnych svetlometu. Pokud maji vsechna auta vypadat ala Superb, potom muze automobilka zrusit dizajn uplne, jednou za cas udelat novy Superb a dalsi modely odvodit jako konfekci nebo boty v obchode. Stejne boty, ale nekdo ma cislo 40, jiny 42, dalsi 45. stejne se kupuji tricka, kosile nebo kabat. Je naprosta zhovadilost predelavat vsechny modely do stylu "vlajkove lode". Ta se nemusi ani kazdemu libit, ale i kdyby se libila vsem, kazdy si nepotrebuje honit triko, ze jako jezdi v Superbu, ale v mensim. V tomto smyslu jsou potom penize na dizajn vylozene vyhozene. Pokud maji byt vsechny modely stejne, se stejnym cumakem, neni treba zadny dizajn ... Potom by se mohlo alespon setrit a jit s cenou trvale smerem dolu.Nevkusny je proto take chladic, zebrovani je jako vyrezavana dyne ze svatku helowin, spodek chladice je pokrouceny jako po havarii, spodni cast pod chladicem se k tomuto autu take nehodi, vypusteni cervene linie v zadnim svetle se udelalo jen proto, aby tam byla zmena, z nekterych uhlu to vypada, jako kdyz to ma vytlucena svetla resp. kdyz se digitalni obraz zacina kostickovat. Na mnoha fotkach ma clovek pocit, ze to je chyba na cipu fotoaparatu...
Celkove si myslim, ze se nekolik manazeru ozralo do bezvedomi a v ramci srandicek pod stolem v deliriu splodilo tento vytvor. Desetilete dite vam ve skole na hodine kresleni namaluje hezci model...

QQ
27. října • 10:05

Jedina seriozni vec, kterou automobilka muze udelat je, ze po ukonceni vyroby Octavia tour zacne na uvolnenych linkach vyrabet Octavii 2 pred faceliftem. Je zbytecne vrazet miliony do vyvoje neceho noveho, kdyz uz je tu neco, co se dizajnove i jinak osvedcilo. Ptakovin bylo za posledni leta uz dost. Je docela mozne, ze vyrobu te faceliftovane obludy bude moci casem utlumit nebo zastavit. O tom at rozhodnou zakaznici...

trent
27. října • 13:39

To co píšete je jen věc názoru.
Nicméně s tím jedním designem a různými velikostmi to dotáhli k dokonalosti v Audi. Ale když se kouknem kolem sebe, tak to tak dělá každá automobilka.

Tom_82
26. října • 16:36

Před faceliftem se mi líbila více, teď je to taková "hnusná čína".. Jediná Škoda, která vypadá jakž takž k světu, je asi starší Fabie. Pak se nedivte, že je na cestách čím dál tím více VW..

Sutrak
26. října • 13:36

Neni predfaceliftovany 147kW jen oturbeny 2.0FSI a pofaceliftovany 147kW zvetseny 1.8TFSI 118kW?

ixxoc
26. října • 14:48

ne ne Octavka ma i po faceliftu (na rozdil od ostatnich modelu) porad ten "puvodni" 2.0 TFSI, kodowe oznaceni BWA. Ten 2.0. TFSI kterejch vyzachazi z 1.8 T(F)SI ma vetsi kroutak a i v nekterejch verzich 155kw misto 147. (Napr. je aktualne v G VI GTI, nebo Leonu FR, co me tak z konkurentu napada...)Suma sumarum, pod kapotou se neudalo nic noveho, bohuzel.

Jarda
26. října • 20:07

Motor současného eresa samozřejmě vychází z 1,8 TSI, označení motoru je CCZ a do Octavie RS se dostal již koncem minulého roku, tedy dávno před faceliftem (akorát se o tom nikde moc nepsalo)

mclown
26. října • 13:03

facelitft je vec nazoru - mne sa viac pacila OII RS bez faceliftu
inak je to podla mna dobre auto, netreba to brat ako "sportak", lebo to nieje, ale ako oktavku so slusnym motorom (co aj je)

petr
26. října • 10:43

"Tím je, jak už označení napovídá, neméně zdařilý dvoulitr FSI s přímým vstřikem benzínu. Instalace přeplňování není v tomto případě žádným nouzovým řešením, nýbrž spíš jen kosmetickým podpořením síly atmosferického agregátu, o čemž svědčí relativně malý rozdíl v nejvyšším výkonu obou motorů."1) co je světoborného na 2.0 FSI ? Vždyť má 110 kW, což je na dvoulitr standard2) malý rozdíl výkonu ? Rozdíl mezi 110 kW a 147 kW je +33,6 %. Tedy tato Octavie je o 1/3 výkonější !

BHudak
1. listopadu • 19:20

Ve své době byl 2,0FSI dost nadčasový motor. To, že se vw vydal cestou downsizeingu a snižování objemu a tim byl 2,0L nahrazenej 1,8T neznamená, že to byl špatný motor. Jen se nedočkal nástupce a třeba doplnění o časování ventilů jako jiné motory dneška.

pettr
26. října • 11:46

Tak s tou třetinou je to opravdu spíš jen matematicky, jinak se dívám na parametry obou škodovek (110kW a 147kW) a např. zrychlení má jen o 1.1s lepší oproti 1.8T, moment je opravdu třetinový, ale jinak si myslím, že to fyzicky nebude až takový nárůst výkonu.
Protože vlastním Škodu 1.8T 20V 110kW, tak jsem koukal, že většina motorů má 16 ventilů, jinak mě to jede bezvadně :-)

mates
26. října • 10:13

za PSkou se vzdy rad ohlednu, spickovy motor a prakticke auto, nicmene cenove je uz velmi blizko aut ktera umi dat vyrazne vyssi radost z jizdy, a naftovou RSku v porovnani s Imprezou 2,0D neni co resit....

Terminator3
26. října • 9:20

Zpočátku jsem se na design O2 FL koukal nedůvěřivě, ale teď se mi líbí čím dál tím víc. Nádherné auto.

RedBaron
27. října • 8:39

To nemyslíš vážně s touhle rozšlapanou pixlou od sidolu...

trent
27. října • 13:28

Proč by ne. Mě se také časem začala líbit. Je to věc názoru a vnímání.

Jyrka von Volkshaus
26. října • 8:18

Nic nového, zdejší redakce stále rozděluje auta na dobré, špatné a škodovky.

Composite
1. listopadu • 10:03

tomu sa hovorí syndróm škodovka, ktorý postihuje veľmi veľa Čechov.

Rhinox
26. října • 9:00

Ja bych spis rekl na spatne, dobre, a skodovky. Jinak ta cena 700 tisic je podle mne hodne optimisticka, opravdu. Nic ve zlym, ale je to porad nizsi stredni trida. Navic mam ten dojem, ze rs-ko trpi jakousi poruchou identity. Ze skratka nevi, cim chce byt. Zabavne auto? To teda RS opravdu neni (jak se taky pise v clanku). Dalnicni hltac kilometru? S tou spotrebou asi taky ne, s rovnako vykonnym dieselem se da jet za polovinu. Tak co tedy?Kdyz uz bych kupoval tak vykonne a pritom male auto, tak radeji prihodim 50 litru a mam focus st. Pravda, octavka u nasich vesnickych schumacheru porad boduje velikym kufrem, vzdyt je jasne ze kazdy z nich furt stehuje nakou tu lednici nebo almaru, to se pak pick-up s plechovym deklem lozne plochy muze hodit...

mikes
27. října • 13:41

Mohl bych vedet ktery ze to diesel zere pri 200kmh 6,5l/100km? :-D

Marex
26. října • 12:19

Koukal jsem na možnosti koupit si nový auto. Populární škoda totálně zklamala. Potrpím si na nový auta a s výbavou kterou bych chtěl jsem se dostal téměř k milionu korun (prakticky RS v téměř plné palbě). Cca 900 000,- za škodovku mi přijde neúměrně moc, zvlášť když za stejnou cenu můžu mít např. Lexus IS250, který je výkonem, výbavou i kvalitou trochu jinde. Jinak řečeno naprosto souhlasím se Rhinoxem. Venkovští "závodníci" si toho asi nejsou vědomi (naštěstí) a pravděpodobně se jim hodí i velký škodovácký kufr pro stěhování jejich majetku. (Nežiju v Praze, ale auto mám pro převoz sebe a své rodiny, nákladní auto má trochu jiná specifika)

balance
26. října • 14:09

Nejsem priznivcem OII RS, ale IS250 ji moc "nepozavodi":-P. Skoda, ze Lexus nenabizi v Evrope do IS i jine motory ... :-/
900.000 CZK je pro IS250 zakladni cena ... i za vybavu "trochu jinde" je nutne si dale priplacet ...
Kvalita, luxus ... je samozrejme na strane Lexusu

Skyline
27. října • 17:16

No, nepozavodi - pokud se mi cena ctyrvalcove skody zacne blizit sestivalcovemu lexusu, asi by mi muselo hodne hrabnout, abych vzal octavii. Nehlede na to, ze jsou za tu cenu i jina auta stredni tridy s 200 k motorem, ktera nevypadaji jak velryba. Proste na nizsi stredni je to nehorazne drahe. Ale proc by to skoda mela slevnit, kdyz ma dost fanatiku, kteri z toho ucuravaji, ja bych je taky natahl, co to jen jde:-D Takovej Rus si zrejme nemeckych inzenyru zas tak moc neceni a tak ma doma RS uz o 110k kc levnejsi. Coz je sice porad hodne, ale aspon se to blizi uzitne cene auta. Aspon je na forech sranda:-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
balance
27. října • 20:59

Porad je v zakladni cene rozdil cca 200.000 CZK (700.000 CZK x 900.000 CZK), ktery vyjadruje urcity odstup techto dvou modelu. Pitvat tu jednotlive vybavy se mi tedy nechce ... :-D
Co se tyce motoru, teoreticky muze byt dobry 4valec lepsi vyhra nez kompromisni 6valec, ale netvrdim, ze je to tento pripad. At si kazdy ty motory vyzkousi sam.
Souhlasim, ze na trhu jsou jine alternativy a je na kazdem, aby si svobodne vybral ... nastesti
B-]

Skyline
27. října • 21:15

Tak debata zacala tim, ze se cena vybavene ORS dostala na 900k, coz uz je jako ten Lexus, zakladni cenu tu nikdo neresil. Pitvat vybavy se nechce ani me a u Oktavky bude v teto cene temer jiste lepsi, otazkou ale je, jestli to vyvazi propastny rozdil, ktery ji od IS deli.Ze je lepsi dobry ctyrvalec nez nic-moc sestivalec, na tom se shodneme a kdyz uz jsme u Lexe, 250 udajne zadny zazrak neni. Na strane druhe, oturbenou skodovku bych vedle toho vazne nestavel. A samozrejme, na moznosti volby se shodneme. Nicmene se doufam shodneme i na tom, ze si pak muzu o ruznych volbach myslet ruzne veci. Kdyz da nekdo za pullitrovou flasku ferneta tolik co za litrovku dvanactilete skotske, je to samozrejme jeho volba. Nemuze se pak ale divit, ze je k smichu B-]

Emil co si nohy nemyl
28. října • 8:17

Je opravdu zminovany lexus o hodne lepsi volbou nez OII RS (viz lahev frnetu vs 12ti leta skotska)?
Ja v tom lexusu IS50 asi 2x jel a za nejaky luxus to rozhodne povazovat nemohu, uvnitr je malo mista (hlavne v zadu) a dilenske zpracovani je naprosto prumerne.
Nechci se nejak zastavat skodovky, cena je fakt vysoka, ale v pripade O2 RS se imho nejedna o spatne auto, rozhodne ne o tolik spatne jak ho zde popisujete.
Mozna by to chtelo sundat ty klapky z oci a prispustit si fakt, ze "domaci" automobilka uz vyrabi automobily svetove urovne ;-)

Skyline
28. října • 9:17

Prumerne zpracovani Lexe vedle Octavie? Nezlob se na me, ale ten rozdil je doslova propastny. Klapky na ocich nemam, ale s IS by me nenapadlo srovnavat ani (dle meho) mnohem lepe zpracovana auta nizsi stredni, nez Octavii. S tou jezdim obcas v praci a interier proste odpovida zakladni cene nekde u 350k, stribrne ramecky z toho luxus vazne neudelaji. Tragicke misto vzadu u IS skutecne neni zadna vyhra, ale on i kufr je u toho auta mensi, nez u Octavie. Jinak abych ziskal predstavu, neni-li pro tebe interier lexe dostatecne luxusni, co je pro tebe v tomto smeru tim spravnym vozem? Audi neni o nic lepsi, o zakladni trojce ani nemluvim. Presto si myslim, ze si Octavia nemuze "cuchnout" ani k nim, protoze i tady je ten rozdil obrovsky. Octavia je proste nizsi stredni a podle toho vypada, hromada vybavy z toho o tridu lepsi auto neudela, uz vubec ne premiovku.

Toper
29. října • 10:45

Já tam rozhodně žádný "propastný" rozdíl ve zpracování interiéru nevidím. Octavia 2 ho má na špičkové úrovni, jak do použitých materiálů, tak do dílenského zpracování. Třeba pětkové BMW5 E60 na tom není vůbec lépe než obyčejná Octávia2.
Rozhodně patří k tomu nejlepšímu ve své třídě. Tedy o "propasti" nemůže být ani řeč.

Skyline
29. října • 11:45

:-D Ja rikal, ze je aspon sranda:-D

Toper
29. října • 14:14

No kdybys tu nebyl, nebylo by se komu smát, to máš pravdu.

Emil co si nohy nemyl
28. října • 11:54

Osobně bych si raději vybral třeba Subaru Legacy nebo Hondu Accord, to mi příjde jako lepší volba, tedy alespoň pokud se bavíme o konkurenci IS250.

Emil co si nohy nemyl
28. října • 8:19

... vypadla mi tam cislice, jednalo se o model IS250

petr
27. října • 15:59

"Nejsem priznivcem OII RS, ale IS250 ji moc "nepozavodi""Proč myslíš ?
O RS 2.0 TFSI - 147kW, 0-100 za 7,2s
Lexus IS250 - 153kW, 0-100 za 8,0 sMyslím, že by jí mohl slušně šlapat na paty.BTW: jo škoda, že IS350 se vozí jen do USA, hold pro Lexus Evropa není prioritou :-(

XMIF
27. října • 13:23

to je fakt, to co tady Lexus nabízí je slabota, takový IS-F by oktávce určitě nestačil :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
balance
27. října • 15:23

No IS-F je trochu "jine kafe", ktere trochu ztraci eleganci puvodniho modelu, ale ma samozrejme jine prednosti, mel jsem spise na mysli IS300 nebo IS350 ;-)
Ne kazdemu musi vyhovovat dravy tuning IS-F:-P

Zelí
26. října • 9:33

Úchylů co si koupí focus rs bude v čr odhadem tak dvacet kousků. To snad ani nemá smysl se výrobou něčeho takového zabývat.
Jinak OII RS je normální OII s motorem 2.0tfsi se sníženým podvozkem. Pokud by tyto položky byly v normálním ceníku k zatržení a volbě do běžné OII bylo by to asi OK a redaktůrky by to tak nedráždilo.
Já docela chápu marketing ve škodě, že se snaží udržet značku škoda rs v povědomí veřejnosti.

Zelí
26. října • 8:10

Panu redaktorovi chybí v RS osvětlené zrcátko ve sluneční cloně. To je skutečně perla.

radek
26. října • 8:57

a proc se hned chytat poznamek v clanku?ale na druhou stranu je to mozna dobre..nevim jak se cenove pohybuje tohle auto ale kdyz vezmem nejakych 600tisic tak bych rekl opravdu vyhozene penize za tak lacine pusobici a mizerne vybavene auto nizsi tridy..potkal sem spousty lidi kteri si tohle auto koupili jenom proto ze nekdo rikal " tohle auto je opravdu supr "

Roman
26. října • 11:54

nechci tě urazit, ale problém je v tom, že ty těch 600tis. chápeš pohledem "nižší střední":-/

Judas Priest
26. října • 12:50

Evropské dělení aut je tak trochu pitomé, ale stejně bych Octavii za nižší střevní neoznačil ani ve snu. Dle mě klasická nižší třída. Stejně jako Golf, Astra,...

Donald
29. října • 14:34

A není náhodou i ten Golf a Astra v nižší střední.....

CJ
26. října • 8:48

tiez mam pocit, ze autu boli vycitane az malichernosti - a to s tou zlomenou lamelou vetracika je hadam chyba uzivatelov, nie nekvalita auta...

Andrea Kolaříková
26. října • 6:58

Původní O II RS bylo nádherné auto!Po faceliftu předních obřích světlometů designéři degradovali vzhled vozu!Otázkou zůstává-ublížil VW vzhledu Octavie úmyslně aby škodovka byla prostě vždy vzhledově horší než třeba Golf???

Tomáš 
30. října • 17:54

Nič v zlom, ale toto je strašná fantazmagória - jednak je pohľad na design veľmi subjektívna záležitosť - čoho dôkazom je napr. aj autor tohto testu ktorý práve nové svetlomety označil za podarenejšie ako tie predchádzajúce, podobný názor mám aj ja - Octavia po FL sa mi páči viac ako pred ním a zďaleka nie som sám - navyše sú aj ľudia ktorým sa Octavia páči viac ako Golf VI a naopak, proste pohľad na design sa nedá bagatelizovať tak ako to robíš ty - každý sa na to pozerá inak.Navyše nato aby malo VW stále výrazne napred oproti Škode vôbec nemusí zohyzdiť jej modely (navyše som presvedčený že súčasne Škodovky sú krajšie a zaujímavejšie než ich predchodkyne) stačí že má stále vyspelejšiu techniku ktorá sa ku Škode dostane vždy neskôr a často krát potichu...

trent
27. října • 13:23

Myslíte Golf V? Ten totiž není hezčí než OII před i po faceliftu. Golf VI je hezčí(než Golf V), ale stejně bych ho nesrovnával s O. Jinak je to věc názoru. Časem se mi začala FL Octavia líbit...i když to chtělo čas(což je pro mě poměrně bežný jev u vozů škoda)

bossino
27. října • 13:59

presne ako hovoris, je to vec nazoru... mne sa napriklad golf V paci viac OII pred i po FL

QQ
26. října • 7:55

Pravdepodobne se jednalo o umysl, protoze automobilka neumoznila zakaznikum, aby si mohli s predstihem a vcas objednat jeste predfaceliftovane auto. Misto toho, aby ukonceni predfaceliftovaneho modelu oznamila predem a zajistila si co nejvetsi prodeje, ukonceni modelu se vetsina budoucich zakazniku dozvedela proste ze dne na den u prodejce stylem: Bohuzel vam to auto nemuzeme objednat... Automobilka nelitovala ani ubytek zakazniku v case krize, protoze cast techto zakazniku si proste koupila jine auto (auto se mi musi take libit, neni to jen o svezeni z mista A na misto B). Umysl to byl zcela urcite, otazkou je jen zda souvisel s hlouposti nebo skutecnou zlomyslnosti.

QQ
26. října • 8:16

Psal jsem o Octavii II obecne. Specialne model RS se jeste objednat dal, protoze facelift prisel se spozdenim, ale kazdy nemusi kupovat pouze RSo.

Petr K.
26. října • 16:58

To je jen věc názoru. Mě se FL líbí. Auto má čistější linie, už nevypadá jako by mě chtělo sežrat. Kromě toho jsou teď světla výrazně lepší i z hlediska účinku a větší zrcátka jsou taky příjemná věc. Nemluvě o tom, že konečně lidem z MB došlo, že ESP by kromě městkých vozítek, mělo být standardem. Prostě já jsem upřímně rád, že jsem nové auto fasoval až po FL.

QQ
27. října • 7:42

Nezustava mi nez poprat hodne stastnych a ve zdravi ujetych kilometru, ale ja jsem si radeji koupil jine auto...

Lacomme
26. října • 6:43

Auto je to pekne, i nejaky ten vykon ma. Jen bych se rad zeptal nekoho zbehlejsiho, proc se 90% aut vyrabi s nahonem na predni kola? Je to kvuli tomu ze auta od VW vychazi z platformy z golfu ktery je predokolka? Byl by to velky technicky problem vyrobit zadokolku z teto platformy? Nebo je v tom nejaky jiny duvod, proc automobilky vyrabeji predokolky?Myslim si ze spravne auto by melo mit zadni nahon :), no ne?

Composite
1. listopadu • 9:57

odpoved je jednoduchá:
zložitosť
hmotnosť
problémy - kto to nemá prepracované ako napr. bmw, tak s tým máva často poblémy, lebo to sú roky vývoja a testovania.
toto je športové auto "pre chudobných", je celkom pekné, nejaký m-paket, aj silnejší motor

bossino
27. října • 12:42

ide o ekonomicky aspekt, priestrannost interieru sa "najlacnejsie" dosiahne motorom vpredu (priecne ulozenie) a prednym nahonom... do urciteho vykonu motora sa s takouto konfiguraciou daju dosiahnut solidne jazdne vlastnosti, tak asi preto....

slávek
26. října • 16:53

No tak kdyby byl motor vzadu, jako u Š120 tak OK ale když je motor vpřed, tak zadek je lehký a někdy ztrácí přilnavost no

CJ
26. října • 8:49

zadokolka v zime 3-[

Composite
1. listopadu • 10:01

protišmykové systém to vyriešia, len ich treba mať poriadne prepracované

BlackRider
26. října • 7:56

Predohrady sou levnejsi a pro vetsinu ridicu bezpecnejsi. Jinak kdyz neni problem udelat ctyrkolku, tak by nemel byt problem udelat zadokolku...
Nastesti pro nas se auta pro ridice jeste delaji. Sam uvazuju o Nissanu 350Z.

Lord Mystic
26. října • 15:20

BlackRider - bezpečnější předokloky? na to si přišel jak? to jako bezpečnější než zadokolky nebo quattra? no nevím nevím...

Composite
1. listopadu • 10:00

predný náhon je bezpečnejší z toho dôvodu, ked sa dostaneš do šmyku intuitívne točíš volantom ako máš, ale pri zadnom musíš točiť väčšinou opačne ako by si chcel.
na silných autách ťa môže predbehnúť zadná náprava.
ďalej pri zadnom náhone ťa tlačí v zákrute do vnútra, čiže do priekopy, prei prednom ťa vynáša von, čiže viac miesta na korekciu.
4x4 by malo byť pri výkonných autách samozrejmosť, alebo poriadne protišmykový systém.
taká M3 má stabilizačný systém vyvýjaný pre formule, zníži podvozok, stuhne podvozok, ... to všetko ked stlačíš M, inak má bežné bezpečnostné prvky.
drží to ako hluchý dvere, aj v zákrute, ked v 140 km/h ešte hrabeš a máš pocit, že ťa každú chviľu obehnú kolesá, ale systém je super.

Lord Mystic
1. listopadu • 10:52

nepochopil jsem jak si myslel to s tím více místa pro fwd když dostaneš smyk. naopak, když letíš ven po tečně řekněme v levotočivé zatáčce, jsi již na pravé krajnici a jakmile ti předek kus ulítne rovně po tečně jsi v pantgejtu a nemáš šanci s tím cokoliv udělat. při přidání ztrácí přední kola co zatáčí ještě více trakce a jsi na tom stejně jak kdybys brzdil. za to zadek tě jak si správně řekl tlačí do vnitřku zatáčky kde je v levotočivé mnohem více místa, navíc je hnaná zadní náprava co má trakci pro "vytáhnutí" auta z problému a přední kola mají zase veškerou trakci k dispozici pro zatočení.jinak je trochu zcestné zde uvádět auta tipu M3, kdo má takové auto, je pro něho radost jezdit na sněhu dveřma napřed, to nejsou ti vyplašení řidiči a hlavně řidičky, kteří dostanou smyk když to vůbec nečekají protože neznají své auto a pak ani netuší co dělat. pak je ale skoro jedno jestli má fwd nebo rwd.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jk
2. listopadu • 10:06

Tvůj první poučující příspěvek jsem ještě přelouskal, ale tady už se opakuješ - dlouhý, nudný otravný - zdravím super řidiče teoretiky, kteří tímto způsobem poučují nás ostatní;-)

Lord Mystic
2. listopadu • 10:55

no je to jak píšeš nudné, poučující a otravné, ale nechtěl jsem tu jen tak plácat jako ostatní bez důvodu. jak je vidět mé snažení nevedlo k úspěchu, asi jsem nezvolil vhodný způsob, no mám jiné věci na práci.

Composite
1. listopadu • 12:28

ak nejde niečo v proti smere, tak vyrovnáš a potom točíš pritom pustíš plyn a nebrzdíš, ale u zadného moc v priekope nevykoriguješ, lebo vyrovnaním kolies nič neriešiš a pustením plynu to môže byť ešte horšie.
Pri ľavotočivej, ideš vnútrom viac k stredu, čiže je čas pustiť to ku kraju a dorovnať, takže v oboch prípadoch je to lepšie.M3 bola iba k tomu zadnému náhonu, že aj s ním a poriadnym systém sa dá super jazdiť. Aj ked bez neho je to na zabitie 550 i, tam nebol problém, aby ma nezačali obiehať kolesá. Korekcia šmyku je tam trochu tuhá, ale bežné esp,... je proti tomu sračka a nezvláda to čo zvláda M3 s plne zapnutým DSC, EDC:
http://www.bmw.com/com/en/newvehicles/mseries/m3coupe/2007/allfacts/engine/dsc.html

BlackRider
26. října • 16:04

Samozrejme 4x4 je jeste bezpecnejsi (a taky drazsi jak na koupi, tak na provoz), ale zadokolky sou na mokru nebo ledu/snehu velmi citlivy na plyn. Tam kde se predokolka maximalne pod plynem sune pomalu ven ze silnice, se zadokolka muze nekontrolovatelne roztocit. Samozrejme dnes uz to diky ESP a ASR nemusi bejt uplne pravda...

Lord Mystic
1. listopadu • 10:48

o ceně tu řeč nebyla, ale o bezpečnosti. a chtěl bych tě vidět jak se pod plynem suneš pomalu ze silnice na sněhu. naopak, předokolka a s motorem vpředu jde ze silnice po tečně bez možnosti cokoliv ovlivnit, prostě se sune stále rovně bez šance zatočit, za to zadokolku lze při smyku navíc korigovat plynem, kontrem - tedy více možností. vím o čem mluvím, jezdil jsem jak se zadokolkou tak s předokolkou. se zadokolkou je 100x víc zábavy a když nejsi vůl, tak je to i bezpečnější. jiná otázka je ta, že mnohem míň vyjedeš, ale co se týče bezpečnosti pokud jezdíš rozumně, pak není zadokolka horší než předokolka. nyní jezdím s quattrem a to je absolutně někde jinde, i když a4 má těžiště moc vepředu a ani quattro nepomůže nedotáčivosti. a je alespoň pro mě mnohem horší letět ze zatáčky s fwd po tečně než se zadokolkou bokem napřed. tam je šance to skorigovat u předokolky nikoliv.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Zack
16. listopadu • 20:13

Píšeš, že zadokolka je zábavnější, což asi je pravda, ale za ten půlrok, co jsem držitelem řidičáku, jsem ještě fakt neměl možnost porovnávat, plus ještě k tomu samozřejmě musím zmínit, že jezdím tak, abych smyk nedostal..:-D Nicméně mám oblíbenou zatáčku, přehlednou vracečku, ve které si snad vždycky vyzkouším přilnavost a kdybych měl "zadohrab", asi bych se na to musel jit připravovat někde na volnou plochu. Chci tím jenom říct, že na "zkrocení" zadokolky je asi potřeba mít více zkušeností a lidí, kteří hledají za volantem i trochu zábavy, je, bohužel, málo. Díky tomu se může předokolka zdát jako uživatelsky přívětivější právě pro většinu uživatelů, kteři auto používají pro přesuny a ti sem moc nepíšou. A mimochodem, Ty už nejezdíš Mondeem?;-)

Lord Mystic
16. listopadu • 20:26

http://vimeo.com/7215234
mondeo odešlo do věčných lovišť - bohužel :(, viz. odkaz na smuteční medailonek...k těm zadokolkám - já sem typ co si rád někdy projede zatáčku driftem či lehkým smykem. u předohrabu je potřeba ruční brzda, např. u dlouhého mondea to chce docela cvik, hodně volného prostoru a není to sranda. u zadohrabu to jde samo, alespoň tak mi to připadá. stačí mi si do klasické zatáčky kde mám trochu místa trochu pohrát s plynem a zadek už se šine napřed - velice snadné a přirozené. horší je to na velkém mokru či sněhu, tam je naopak větší riziko že to člověk přetočí, ale to prvotní utržení je hračka, min. oproti předohrabu. ten kdo má auto na ježdění jen s rodinkou či v klidu do práce, tomu bude samozřejmě úplně jedno čím jezdí, ten se snaží vyvarovat jakékoliv ztráty adheze...

Zack
16. listopadu • 21:59

Tyjo, to mi je líto, někdy se prostě něco vyloženě po***e..:-( Hlavní pak je stejně zdraví. Ale jak píšeš, na drifty je lepší zadokolka, ale tu bohužel nemám jen tak k dispozici, takže se nejdřív chci trochu zvyknout na to, jak auto reaguje na ručku v nižší rychlosti a na sněhu, to bude asi rozumnější, než na to rovnou jít na silnici.. V zimě mi bude stačit nějaké parkoviště a v létě je určite potřebná větší rychlost. Takže takhle plánuju nějak učení a samozřejmě když bude možnost se projet v zadokolce, bránit se vůbec nebudu..:-) Tak přeju hodně kilometrů v Audi bez nehod.;-)

Lord Mystic
16. listopadu • 22:16

jo jo zdraví především! a plně s tebou souhlasím, je dobré si auto vyzkoušet až za hranici jeho limitu např. někde na letišti, pak není člověk alespoň vykulenej když se něco opravdu stane. teď jen aby nám to co nejdřív napadla a hurá blbnout :). jinak tobě taky mnoho km bez problémů.

Doporučujeme

Články odjinud