Test: Škoda Yeti 2.0 TDI Bicolour - na vrcholu

Test Škody Yeti (ostatně jako kterékoliv jiné Škodovky) je velmi vděčný z pohledu čtenosti, ale hodně nevděčný po člověka, který jej musí napsat. Tím spíš, když má být předmětem testu pouze paket Bicolour.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Design věc hlavní
  2. Nechte se hýčkat, A Nobelovu cenu získává…
  3. Naftová klasika, Jízdně hodně jistý, Kupte si:, Technické údaje
  4. Fotogalerie

Škoda Yeti dosáhla už teď na velký prodejní úspěch. Pro představu v minulém roce zaznamenalo malé mladoboleslavské SUV v ČR celkem 2054 registrací a v kategorii automobilů s pohonem všech kol skončilo na druhém místě. Mimochodem s celkovým počtem 2162 jej předběhla pouze sourozenecká Octavia. Zájem je stále veliký, o čemž svědčí mimo jiné také fakt, že mnoho vozů modelu Yeti v bazarech nenajdete a když už se tam nějaký objeví, velmi rychle dostane cedulku „prodáno“.

V minulém roce, přesně řečeno od 22. týdne 2011, začaly z výrobních linek Škody Auto sjíždět verze určené pro modelový rok 2012. Yeti se žádného faceliftu nebo modernizace nedočkal, jednu novinku v jeho nabídce ale přeci jen najdeme. Řeč je o paketu Bicolour, který za relativně rozumné peníze dodá automobilu nemalou porci stylu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Po stránce designu Yeti za dobu svého působení na trhu vůbec nezestárnul

Design věc hlavní

Protože jedním z hlavních důvodů tohoto testu byl pouze a jenom paket Bicolour, zastavím se trochu podrobněji u části, kterou obvykle velmi rád přeskakuji, tedy u designu. Škodu Yeti nepovažuji za vrchol designérského umění, nicméně nelze přehlédnout fakt, že auto vypadá stále stejně, vzhledově nestárne. Právě tímto neduhem trpí na pohled odvážnější exempláře, které se svezou na počáteční vlně zájmu a následně se velmi rychle okoukají. Aktuálně jako žhavé adepty na tento scénář vidím například v řadě DS od Citroënu a možné dojde i na Evoque. Uvidíme.

Na každý pád Yeti se ničeho bát nemusí. Jestli se dočká faceliftu, pak to téměř určitě bude pouze sladění masky s chystanými novými modely, jinak se nic měnit nemusí. Když tak na Yetiho koukám, řekl bych, že to je co se týká designu ryzí offroad v kategorii SUV. Žádné složité křivky, ale jednoduché tvary.

Test Škoda Yeti 1,8 TSI 4x4: muž mnoha tváří

Test Škoda Yeti 1,8 TSI 4x4: muž mnoha tváří

Je nepochybné, že na mnoho zákazníků takový recept funguje. Třeba i pražští městští strážnici po něm sáhli jako po alternativě za všehoschopný a v Praze maximálně potřebný Hummer H3 (i když to sem zas až tolik nepatří). Kdo má zájem, ten si může vzhledově dobře fungující karoserii ještě vylepšit o paket Bicolour, který v sobě ukrývá především dvoubarevnou karoserii, stříbrný střešní nosič a také šestnácti nebo sedmnáctipalcová litá kola.

K dispozici jsou celkem čtyři kombinace karoserie / střecha – červená / bílá, modrá / stříbrná, hnědá / béžová a bílá / černá. Asi není potřeba uvádět, kterou z nich jsme dostali na test. Jak výsledek vypadá, to nejlépe posoudí každý zvlášť. Já doplním informaci, že náš exemplář stál na větších sedmnáctipalcových kolech s pneumatikami o rozměru 225/50 R17 a že budil ve svém okolí až překvapivě hodně pozornosti.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Paket Bicolour obsahuje jinak barevnou střechu a litá kola - drobné maličkosti, které ale v praxi znamenají překvapivě hodně. 

Cena za veškerou tuto parádu je následující. Pro druhou nejdostupnější výbavu Active připravila Škoda sumu 15 000 Kč, v provedení Ambition připlatíte 10 000 Kč a u vrcholného Elegance přihodíte 7500 Kč. Všechny uvedené ceny platí za předpokladu, že sáhnete po barevné kombinaci bez metalízy, což je červená nebo bílá karoserie. U zbylých dvou možností (modrá a hnědá), takže také u té testované, musíte počítat s příplatkem dalších 11 600 Kč právě za metalízu.

Jak napovídá titulek tohoto testu a jak naši fanoušci na Facebooku také už asi vědí, tenhle Yeti není jen tak obyčejným, jde o vrcholné provedení s bez přehánění astronomickou pořizovací cenou. Jedním z kouzel tohoto auta a také důvodem, proč budil pozornosti, byl fakt, že to na něm bylo vidět už na první pohled, což je možná příjemné, ale jako omluvenka za opravdu hodně ostrou cenu nedostatečné. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Design věc hlavní
  2. Nechte se hýčkat, A Nobelovu cenu získává…
  3. Naftová klasika, Jízdně hodně jistý, Kupte si:, Technické údaje
  4. Fotogalerie
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 58 příspěvků