Test Škoda Yeti 2.0 TDI 4x4 DSG: maximum mladoboleslavského SUV

Škoda Yeti dostala v rámci modernizace z minulého roku do své nabídky nový vrchol. Jedná se o kombinaci nejsilnějšího dieselového dvoulitru s pohonem všech kol a automatickou šestistupňovou převodovkou DSG. Jak se s tímto maximem jezdí?
Seznam kapitol
  1. Úvod, Za hubičku ani náhodou
  2. Ve stopách původní verze, Naftový expres
  3. Závěr, Technické údaje
  4. Fotogalerie

Jediné SUV v nabídce automobilky Škoda figuruje na trhu od roku 2009. Celková výroba se dostala přibližně na 300 000 exemplářů, zájem ze strany zákazníků si v Mladé Boleslavi neustále pochvalují. Stěžovat si není na co ani v případě českého trhu, kde se Yeti pohybuje mezi SUV na absolutní špičce a ne jinak tomu je také mezi u nás prodávanými automobily s pohonem všech kol.

Jen pro představu se v České republice prodalo za minulý rok 1520 kusů, což znamená konečné druhé místo. Lepší byl pouze Superb, třetí pak Octavia. Až na čtvrtém místě najdeme exemplář pocházející od jiné značky. Asi nikoho nepřekvapí, že jde o Dacii Duster.

Test Dacia Duster 1.5 dCi 4x4: Naprav „chyby“

Test Dacia Duster 1.5 dCi 4x4: Naprav „chyby“

Minulý rok na podzim na sebe strhla Škoda Yeti velkou pozornost, protože jak všichni dobře ví, dorazil facelift. Ten jsme si podrobně probrali v rámci prvních dojmů, takže si pro tentokrát dovolím pouze stručně shrnout základní údaje.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Facelift Škody Yeti je už dobře známá věc. Outdoor poznáte podle jiného nárazníku, který nemá příliš daleko k původnímu předfaceliftovému provedení.

Hlavní změnou byla přepracovaná příď a možnost výběru mezi městskou verzí a provedením Outdoor. Následují dílčí novinky v interiéru (nikterak výrazné) a nové kombinace motorů a převodovek. Jednou z těchto novinek je možnost pořídit dvoulitrové TDI (170 k) doplněné o pohon všech kol a automatickou převodovku. Dříve bylo možné v této konfiguraci koupit pouze manuál. No a právě tato novinka si našla cestu do naší redakce.

Škoda Yeti dvakrát (skoro) jinak: První jízdní dojmy a spousta fotek

Škoda Yeti dvakrát (skoro) jinak: První jízdní dojmy a spousta fotek

Za hubičku ani náhodou

Škodu Yeti považuji za povedené auto, které mnoho chyb nemá. Jedním z těch podstatnějších nedostatků může ale pro někoho být cena. Ta sice startuje na nějakých 355 000 Kč, ale v rámci nabídky motorizací se velmi snadno dostanete podstatně výš. Bylo dopředu jasné, že testovaná motorizace nebude nejlevnější a ceníková skutečnost to pouze potvrdila.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jestli chcete vrcholný dvoulitr, čtyřkolku a DSG a zároveň nechcete Outdoor, musíte sáhnout po výbavě Laurin & Klement. Nižší výbavy jsou dostupné s testovanou kombinací motoru, převodovky a pohonu pouze spolu s „terénním“ vzhledem. 

Nejdostupnější je výbava Ambition za 734 900 Kč, což je výbava druhá nejnižší. U Elegance zaplatíte minimálně 784 900 Kč. Podmínkou ovšem je to, že nebudete trvat na městské verzi. Z nějakého důvodu se v těchto výbavách nabízí nejsilnější diesel, automat a čtyřkolka pouze jako Outdoor. Kdo nechce nelakované plasty na karoserii nebo nárazník připomínající starší provedení, ten bude muset sáhnout až po vrcholné verzi Laurin & Klement.

Srovnávací test Škoda Yeti 1.4 TSI vs. Chevrolet Trax 1.4T AWD

Srovnávací test Škoda Yeti 1.4 TSI vs. Chevrolet Trax 1.4T AWD

Pak zaplatíte bez stokoruny přesně 845 000 Kč. Cenový vrchol hledejte ale opět v kategorii Outdoor. Zde dáte za maximum mladoboleslavského SUV ještě o dvacet tisíc korun více. Pravda, výbava je téměř kompletní. Kromě drobností typu oboustranného koberce do zavazadelníku za 1300 Kč nebo „odpaďáku“ do dveří za čtyři stovky mnoho prostoru k připlácení nemáte. Největšími položkami může být lepší navigace nebo panoramatická střecha. I tak si nejsem jistý, jestli dokáže Yeti podobnou sumu obhájit. Dostává se do vod, kde lze koupit slušně vybavené a podstatně větší SUV. Třeba takovou Hondu CR-V 2.2 i-DTEC 4WD ve výbavě Lifestyle. S automatem vyjde na 880 000 Kč.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Za hubičku ani náhodou
  2. Ve stopách původní verze, Naftový expres
  3. Závěr, Technické údaje
  4. Fotogalerie
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků