Test: Škoda Superb 3,6 FSI Exclusive - jiná liga

148 komentářů

Michal
25. dubna • 19:57

Muzu se zeptat, proc tady a v jinych testech pisete nepodlozene nesmysly? Spotreba superba 3.6 je temer vzdy pod 10L, za 12L s tim prakticky nejde jet. Pri 130 km/h na trase 50 a vice kilometru okolo 8.5 litru.Takove "recenze" jsou k nicemu.. Piste o papucich na doma.

Jana Hoblíková
23. března • 0:30

Myslím, že je tam málo detailních fotografií. Hlavně střešního okna. Mohl byste jej, prosím, doplnit? Děkuji.

červa
9. prosince • 18:03

v článku: " vzadu jako v salónu" no nic proti ale všude černý plast který vypadá hodně levně celkově je interier hodně ponurý a levný v žádným případě ne jako v salonu . podle toho jakými slovy nazývá autor článku interier superbu usuzuji že spí v popelnici nebo žije pod mostem
protože takhle salóní interier nevypadá ani náhodou- a že má hodně místa vzadu ? no a co?
v S klasse je sice míň místa vzadu ale o proti superbu působí jako "v salónu " :-P

mikeš
3. dubna • 16:23

Zkušenost s motorem o objemu 3,6l. Jedná se o Subaru Outback poslední generace.
dlouhodobá průměrná spotřeba 9,8l dle PP. Při větším zápřahu max 12l.
minimum 7l.
Tankováno OMW 100oktanový benzín.Nikdo tomu nevěří a já dlouho taky ne. Ale je to tak, i když si to člověk spočítá při tankování.
Kdysi dávno jsem četl test (novinářský) že to je parádní auto, ale hrozně žere. Není to pravda, záleží jak s tím člověk jezdí i jak to zajede i na kvalitě benzínu a oleje.

Petr
23. dubna • 8:17

Ahoj Mikeši, nemůžu než potvrdit tvou zkušenost, mam naježděno s cc 3,6 kolem 120 tis.km a dlouhodobá spotřeba je kolem 9,8 l. Dostat se s průměrem nad 12 l na dálnici je docela fuška když se nejezdí jak blázen brzda - plyn. I při rychlostech kolem 250 (nemam omezovač) směrem Curych jsem se dostal v průměru na 12,6 l.

xpitris
17. března • 21:58

Jsem majitelem Superbu s touto motorizaci a musim rict, ze spotreba je urcite nizsi nez je zminenych temer 13 litru. Mych 70% dalnice, 20% okresky a 10% mesto jezdim s dlouhodobym prumerem pod 10l/100km. A to rozhodne nejezdim po dalnici 130 km/h (na druhou stranu na to zase nijak brutalne neslapu).
Zrychleni obecne je paradni, ale nad 200 uz nelze cekat zadne zazraky.
Co se tyce komfortu, tak musim rict ze Superb opravdu drnca a take hluk od kol neni zrovna prijemny. Celkove bych si dokazal predstavit vetsi pohodli.

Mouse
27. května • 17:52

Naprosto souhlasím, taky se u nás s touto motorizací chvilku ohřál.

x
2. března • 15:36

Nechápu,jak někdo může napsat,že superb drncá,nedotáčí se atd...
Můj příbuzný má superba,měl jsem hodněkrát tu čest se svést a rozhodně nedrncá.Průměrná na dálnici nedávno 4,7l/100km...
Tady se zase vyjadřuje typickej pežotkář,který v tom v životě neseděl,nebo seděl a pokoušel tankodrom....

estik
25. února • 23:05

Ono vás to přejde až zjistítte ,že v novým supu bude 3,6 nahrazen R4 2.0 foukaným na 200KW.

maras23
25. února • 9:43

Tak to má bejt v autě téhle třídy a hmotnosti-pořádnej benzínovej šetiválec,nebo velkej nafťák,ale když slyšim Supa s 1.4 ve 200km/h roztočenýho jak nějaký GTIčko tak stříkám vzteky-u takových aut bych takové motorizace zakázal

Karol
22. února • 22:44

Veľmi dobrý test, včetne fotiek. Je tam všetko podstatné.

asdf
22. února • 21:45

Jediná alespoň trochu rozumná škodovka. Na normální auta to stále nemá, ale jako lehčí středotřídní podprůměr je to naprosto OK. Kdyby to ovšem stálo těch 449k, což je zhruba tak odpovídající cena.

Jouza
22. února • 20:52

Nechapu kde autor clanku vzal informaci o tom ze Superb ma podvozkove dily z Passata R36 (PQ46)! Sup je jednoduse prodlouzena Octavie (Golf neboli PQ35FL), a i kdyz nektere dily muzou byt podobne, nejsou stejne...
Koukl se nekdo vubec pod vuz? Asi ne ... jinak by poznal ze to je neco jineho ... Passat ma mimo jine uz lepsi prevodovku a pak haldex pro vetsi momenty ... a jelikoz Sup vychazi z Golfa ... tedy z Octavie, tak by takovy vykon jako ma R36 roztrhal jak prevodovku tak Haldex v Supu... Jinej duvod (politickej) za tim snizenym vykonem nehledejte. Je jednoduse technicky. Dalsi voditko jsou brzky - Passat ma el. rucni brzdu - ta vyzaduje jine brzdy nez ma Sup se svoji mech. ruckou.
Golf R sem neplette a TTRS ma uz opravdu podvozek z Pasika...
Jen doplnim dalsi pro porovnani - Yeti je na podvozku Octavie, Tiguan je ale na Passatovi)

Tom
23. února • 12:39

No, jen doplnim Tiguan je stejne jako Yeti na PQ35 s delsimi rameny. Naprava z passata je rozmerove stejna jako ze Supa a octy, jen ma trochu jinak usporadane pohony....
A svete div se, ten haldex je stejny(dokonce i zamenitelny)

Jyrka
22. února • 18:20

Ja jezdim v Ferrari combi v tedeicku a zere to 5,5. Ale kdyz jedu pres 250, tak to bere asi 8.

planeta
22. února • 11:25

keď už robíte test, dajte si na tom záležať, aby fotky boli farebne kvalitné a neprepálené, takto to vyzerá ako keď niekto z hornej dolnej predáva auto a ma foťak z bazaru ;-)

Jiří rames (radar.jerry1)
22. února • 10:11

tak jen 191 kw na motor 3,6 s turbem je velká bída honda legend už pět let zpátky 3,5 litr 217 kw i když honda legend je jeden a půl mega a když vemem to nejvrcholnější ze usperbu tak se taky k té ceně příblížeme a legend bude stále o třídu výše. Kdyby to s turbem na limuzínu nadnesené slovo mělo aspon 250 kw tak bomba a spotřeba průměr 12 litrů legend co jsem se ptal frajerů 10 litrů

Antiautomat
23. února • 19:55

ten motor ma samozrejme na viac. To by ale chcelo poriadnu prevodovku.

Marty
22. února • 10:37

největší bída je to, že chtěj za 260 HP 1,2 mega a jinde je za to 375 HP V8 popř. o pár šušnů dražší V8 s 470 HP, taky luxusní výbavou a zcela jinými jízdními výkony.

Michal
22. února • 11:31

No to možná pořizovací cena je lepší...ale spotřeba a náklady na provoz budou nikde jinde...Nic na to u nás neseženeš a nebo za draho....Jinak to svezení musí bejt parádní s tou V8 470 koní, ale na dlouhodobý ježdění bych to nechtěl.

Marty
23. února • 22:47

Sežene se na to vše - řada dílů shná s lancí thema zde ofiko prodávané, zbytek dodaj dodvozci ND na ameriky nebo to jde koupit z USA. Na urot je normálně záruka od zdejšího prodejce. Spotřeba je samo vyšší, je to V8..Kdo chce šetřit koupí výrazně levnější 3,6 V6 286 HP které je navíc z továrnyFlexFuel, tj. jde tankovat i E85. Navíc je tam 8st. převodovka ZF.

Filip
22. února • 10:37

Ta 3,6 od VW je ale atmosféra

lamal_SK
22. února • 10:17

neviem co by ten superB urobil s 250kw, zlomil by sa v polke :-)) uz tato v6ka ma tendenciu rozobrat cely chasisco sa cudujes nad `koncernom` ja som legend spominal uz na zaciatku, ale pre konern to je oslava v6ka v suprbu... jedinecne auto s mistem pro basketbalisty...ale jen pro dva a v zadu :-)

Tom
23. února • 12:35

Jasne, a zlomit ho vejpul ;-)
Mas skvelou fantazii

Phoenix
22. února • 9:18

V dnešní době všemožných downsizingů, namotat na dvoudecový plecháček čtyři turba a šest kompresorů, je obdivuhodné, že Škoda má takovýto model, byť jeho prodeje nebudou z největších. Jsem příznivcem atmosfér, více než 4 válců, a těch aut je čím dál tím míň... Jen tak dál...

Marty
22. února • 10:36
Phoenix
23. února • 8:35

Je pravda, že sedan Superbu je designově poněkud nevyvážený... Na druhou stranu ten Dodge se mi nelíbil nikdy, Chrysler je designově podařený... Ale když už bych, tak Hyundai Genesis Coupe s tím krásný osmiválcem :-)

Marty
23. února • 22:45

Komu se nelíbí Dodge, je tu Chrysler 300S nebo Lancia Thema.........ta dokonce i naftou. Taky konkurence superbu, navíc ten nafták je 3,0 V6 (sup jen R4)

Phoenix
24. února • 8:58

Naftu neeeeeee :-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Marty
24. února • 14:52

Souhlas, tak pak 3,6 V6 FlexFuel (E85)

Skyline
23. února • 10:41

Genesis kupe V8 nema, osmivalec ma pouze Genesis sedan.

Phoenix
24. února • 8:57

Sypu si popel... Jasně, ten 3,8 je "jen" V6 :-) Nicméně pořád lepší než nic :-)

aldo
22. února • 6:11

nemyslite, ze se ta prdel k tomu autu nehodi?...jako by jim dosla fantazie a vzali ji ze staryho megana sedan...proc s tim nic neudelaji???...mohlo to byt i hezky auto:-(...jeste, ze je verze kombi

Skyline
22. února • 9:00

Ta p.el se k tomu naopak hodi, k hnusnymu predku hnusnej zadek proste sedi.

lamal_SK
21. února • 21:51

Ked som si precital toto: :-O`Jízdní vlastnosti vozu jsou vynikající, stabilita v přímém směru příkladná a podvozek je schopen i přes instalaci osmnáctipalcových ráfků s nízkoprofilovými pneumatikami znamenitě „žehlit“ nerovnosti vozovky.Kola nemají tendenci odskakovat, podvozek je odolný proti stahování vyjetými kolejemi i rozhoupání na opakovaných příčných nerovnostech.`------- tak som si myslel, ze uz dlho tak nikto neujizdel na superB ...jedinecne, nezamenitelne skvele.... a jazdne vlastnosti vymenovane presne to co sB so 6 nerobi... odskakuje, kruti sa, tazky na predok a prkenaty....a potom toto:`Spíše na dálnici
Superb 3,6 FSI je dost těžký na předek, přičemž na vině je nejspíš velká hmotnost vidlicového šestiválce,.......... Důsledkem je citelná nedotáčivost, která je v zatáčkách protivná, ale na sněhu chvílemi až nebezpečná. A „čtyřkolka“ vám nijak výrazně nepomůže.`-------- som sa potesil, ze autor az tak neujizdi na `fenomenalnom` sB, ale tiez mam dojem, ze je to dost rozporuplne vyjadrovanie v jednom teste...

Marty
22. února • 10:33

1 238 000 Kč. Za V6ku s 260 HP:HAH, HIHI, HEHE.Přitom za 1 290 000 Kč je koupit vrchloný model Chargeru s V8, 475 HP, zrychlení z nuly na sto za 4,7 s, řazení pádly, brzdy Brembo, adaptivní tempomat ACC, Blind-spot monitoring (BSM) - tedy detekce mrtvého úhlu, Forward collision warning (FCW); Rear cross path detection (RCP),parkovací systém vpředu i vzadu vč. parkovací kamery, boční blinkry v zrcátkách, LED zadní mlhovky, ESC, ready aler breaking a rain brake support.
Samozřejmostí jsou čelní a boční airbagy, kolenní airbagy, bi-xenony + LED denní svícení, zadní světla s LED techologií a přední mlhovky.
Základem je multimediální centrum 8,4" dotykovou obrzovkou - ten stejně jako palubní počítač EVIC umí zobrzovat zajímavé údaje o voze (jako jsou momentální výkon, točivý moment atd.)
Součástí systému je navigace Garmin, hlasové ovládání UConnect, ovládání na volantu, USB vstup, bluetooth atd.
Vše doplnuje audiosystém fa Harman Kardon o výkonu 900W který má 19 reproduktorů a zesilovač!! Barevný displej palubní počítače EVIC ukazuje nejen parametry jako spotřebu, dojezd na nádrž, ujetou vzádlenost, digitální kompas ale i navigační pokyny a údaje k multimediálnímu systému jako je naladěná rozhlasová stanice a navíc performance pdaje jako je přetížení G, zrychlení z 0-60 mil, zrychlení na čtvrt míle, brzdná dráha atd.
Ventilovaný a vyhřívaný sedačky, volant.....A protimu tomu Superb 3,6 V6. směšný co. HAHA.

Marty
22. února • 10:33
drozden
22. února • 10:58

Ano, Charger je skutecne hlavni konkurence superbu v kombiku..

Marty
22. února • 11:16

Von se ten superb dělá jenom v kombíku, že:-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Sprint
25. února • 8:18

A hlavně ten z odkazu je evidentně novej. :-D
Navíc 1.200.000,- je pouze ceníková cena, reálně se dává min. 150.000,- sleva.

Nommo
22. února • 0:58

Navíc, každý přece ví, že Superb drncá... :-D:-D:-D

Ugo
22. února • 7:20

Bodejt by nedrncal, kdyz ma natazeny podvozek z Golfa :)

lamal_SK
22. února • 10:13

ugo, nommo : mate recht :-))

tencotancismotorkou
21. února • 20:58

Že by škodovka objevila ameriku? ("objem ničím nenahradíš")B-]

Michal
21. února • 20:23

Superb vypadá moc hezky (výborná výbava a motorizace). Teda až na tu cenu, ale jako ojetina bude za dobrou cenu. A není to náhodou motor 3,6 VR6 a ne 3,6 V6? Sám mám passata 3,2 VR6 a ten motor je parádní. Dlouhodobá spotřeba dle PP 8,6 l/100 a na dálky se dá jezdit za 7,0 l/100, když to teda nebude samá dálnice.

lamal_SK
21. února • 22:20

urcite na tie dialky vlezie aj pod 7 :-D VW by si mal rozmysliet ci bude nadalej vyrabat V6 diesle lebo benz 3,2 VR6 jazdi bezne za 8,6 a na dalky za 7 ... mal by si merat podla dotankovania radsej a nie sledovat sfetovany PP

Michal
21. února • 22:53

No když jsem mel passata 1.9 TDI 96kw, tak jsem dálky jezdil za 5,4l podle PP, takže když se řídím i podle PP i u 3,2 FSI, tak aspoň poznám rozdíl ve spotřebě. A ten rozdíl cca 2 litry není nic oproti nákladům u TDI (rozvody, vdtřiky, turbo atd).

lamal_SK
21. února • 23:06

ja som tym chcel iba povedat, ze to je nerealna spotreba podla toho PP ... na akykolvek benzinovy V6 nad 3l pri normalnom jazdeni ... natankuj do plna a po 100km dotankuj do plna a uvidis ze to nebude 7 ani vo sne a tak isto ani 8,6 v kombinacii s mestom a dialnicou

Michal
22. února • 6:32

Takže u 6-ti válce je spotřeba dle PP nereálná a u 1.9 TDI reálná???:-D Jezdím tu samou trasu jako s předešlým 1.9 TDI a měsíčně dávám o cca 500,- víc za benzín, takže ta spotřeba je reálná. To teda nevím, jak s tím motorem jezdíš ty? Teda pokud si s tím vůbec jel.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
lamal_SK
22. února • 10:08

si myslis, ze ked je to passat tak tam je jedna skatulka ktora pocita spotrebu pre diesle aj v6 benzinaky ? ano presne tak na tdi moze byt realna a na benzinaku moze byt nerealna...ja nejazdim ten motor co mas ale jazdim a jazdil som vela banzinakov aj viacero V6 a preto ti vravim, ze benzinova ziadna V6ka nad 3,0l nebude chodit za 7 :-D to je na hlavu ... to mozu tak 2,0 16v 4 valce aj to take podarenejsie

Michal
22. února • 10:52

Tak třeba máš pravdu... já jenom říkám co mi ukazuje PP. A to se dle PP dostanu i na 6,8 l. Tak reálná asi bude jiná. Jenom mě teda udivuje, že když jezdím tu samou trasu jako s minulým autem a měsíčně mě to vychází jenom o 500,- víc. No a zase ten 2.0 se musí víc točit než 6 válec proto ta spotřeba nebude tak rozdílná při klidné jízdě. Takže při podobné spotřebě bych do 2.0 nikdy nešel...už jenom z toho požitku jízdy se 6-válcem.

mikeš
3. dubna • 16:28

Přesně tak - auto o stejné váze potřebuje pořád stejnou energii k rozjetí na určitou rychlost. A protože 3,6 má víc síly, tak je jinak zpřevodovaná a nemusí tolik točit jako 2,0. Já tomu věřím, protože viz můj příspěvěk v diskuzi.

lamal_SK
22. února • 12:14

vo VW boli odjakziva optimisticke uz na glf 3 1,9 TDi ukazovalo i 3,4l na 100 a bolo to v reale 4,1 co je tiez super ale 7deci je docela ulet PP ... a o PP v TSi sa ani nebavme krmi majitela bludmi ... dlhodobe priemery a podobne... ked za 5tisic km ukazuje 7,2 na 1,4tsi tak si mysli ze chodi usporne ale to ze mu pri sviznejsej jazde alebo v meste poskoci spotreba na 8 znamena ze posledne km isiel so spotrebou 10-11 litrov ale PP to rozrata podla poctu km a dlhodoby priemer ide hore tazko ... to by bolo zdlhave proste su to bludy...to je tazko posudit ked tu trasu prejdes 2x a platis o 500 viac tak to nebude rozhodne rozdiel 1,5l na 100 medzi TDi a 3,2 V6 benz...vsak to uz na prvy pohlad vyzera ako ulet....to si vedla napr taka primera 2,0 16v alebo mazda 626 2,0 16v ide mimo mesto i za 6,5 a nemusis nic viac tocit aj s plnym autom sa moze otackomer kludne prevalovat okolo 1500-2000 ot ...tie auta nemali 1800kg takze 2,0 so cca 100kw bol docela silny motor

Michal
22. února • 13:01

Já tu trasu jezdím stále a stále, takže cena vyšší za měsíc o 500,- mi nevadí a tím pádem není ten rozdíl ve spotřebě tak propastný mezi minulým a nynějším autem....Je to asi pro tebe těžký pochopit, že 3,2 zas tolik nežere :-D. Jsem s tím max. spokojenej a určitě bych nějakýho 2.0 L nechtěl (japonskýho už vůbec ne) a zrovna 100kw není u benzínu žádná sláva. A ty otáčky 1500-2000 už jsou dost vysoký....tam já se nedostanu, když jedu volně....tím pádem je nižší spotřeba.

lamal_SK
22. února • 13:46

jasne ty ju jazdis stale a stale ... aspon si ma presvedcil, ze pises bludy ;-) ziadne cisla len PP atd...dojmy100kw u benzinu nemusi byt slava ale i 2.0 atmo to je priemer - neviem kde som pisal, ze to je nejaka brutalna hodnota o tom rec nebolado japonskeho nie ? ale nekecaj prave do takeho by si ty mal ist1500-2000 je vela ? to je i na dieslak malo, ty chodis na 500 za 6,8 s benz. 3,2 V6 stejnu trasu stale a stale a stale ... comu sa vlastne cudujem

Michal
22. února • 14:35

No když jezdím do práce každej den...tak to znamená stále a stále:-D.Je vidět, že si asi s V6 nikdy nejezdil a znáš tak akorát 2.0 benzín. Jinak by si mohl vědět, že V6 atmo může jezdit v nižších otáčkách než nějakej přeplňovanej diesel.Kdyby si vyzkoušel něco jinýho mluvil by si jinak....a nemyslím tím jenom motor, ale i značku auta...japonský nejsou špatný, ale pořád ztrácí na ty evropský a ztrácet budou dál....takhle už to chodí....to je pořád samej dizajn a za pár let se na to auto nedá podívat....německý auta jsou dizajnově nudný, ale za pár let pořád hezký.

lamal_SK
22. února • 14:48

neprekvapuje ma, ze si z toho vyvodil nieco co ti bude vyhovovat a ani nemam chut tu zacinat debaty o tom kto na com jazdil a nejazdil , mal by si sa, ale naucit, ze pokial nieco nespomeniem neznamena, ze to neviem, nepisem sem vyklad vsetkych svojich vedomosti a skusenosti, ale riadim sa kontextom... pravdepodobne na rozdiel od ostatnich.Takze vety o tom ako dokaze V6 jazdit i nizsie ako 1500ot si nechaj a aj to, ze atmosfericky V6 benzinak lepsie znasa najnizsie otacky ako TD aj to nie vsetky ... prakticky si nic nenapisal k veci len sa snazis spochybnovat nieco o com nemas paru - teda moje skusenosti. jazdi s klidem za 7 na nemeckom, originalnom, inovatorskom, neokukanom a brutalne kvalitnom passate ci co to mas :-D ...hrach na stenu , mal by si ty vyskusat japonske V6 v sedanoch a potom nieco hovorit... i ked proti nemeckym nic nemam bmw , medved vsetko fajn kary , len skoda ze nechodia s V6 za 7litrov, to dokaze len passat :-D

Michal
22. února • 15:14

No, tak to teda nevím kdo z nás dvou nemá o ničem páru:-D.
Napsal jsem jen to co bylo potřeba...A toho japonskýho V6 sedana si taky nech....co bych z toho měl :-D
Připadáš mi tady jako nějakej dealer japonských aut:-D...třeba se někdo chytne...

Skyline
22. února • 18:25

Takze abychom si to ujasnili, ty jezdis mesicne zhruba 470 km, tj. kdyz vezmu, ze po vecerech a o vikendech sedis doma u televize, mas to do prace zhruba 12 km. Jestli to skutecne davas za 8.6, predpokladam, ze je z toho zhruba 12 km po okresce rychlosti 80 km/h (asi nejake zatacky, kde se s tim zazrakem bojis jet rychleji).No, pro statistiku nepouzitelne, Michale. Ale gratuluji k napadu poridit auto za mega kvuli 6k km rocne pri jizdnim stylu "chromy duchodce" B-]Protoze nepredpokladam, ze bys byl schopen to spocitat sam:
- ropak 5.4 litru/100 km, tedy pri 36 kc/l je to 194.4 kc/ 100 km
- V6 8.6, pri 35 kc/l je to 301 kc/ 100 km
- rozdil na 100 km je tedy cca 106 kc, 500 kc rozdil nastava pri cca 470 km = je-li mesicni rozdil 500 kc na palivu, pak za mesic najezdis prave tolik

Michal
22. února • 21:56

Pleteš si dojmy a pojmy....srovnáváš hodnotu minimální spotřeby u nafty (5,4) a průměrný spotřeby u V6 (8,6)....počítat umíš hezky, ale pokud nejsi schopen dosazovat správný hodnoty, tak je ti to naprd.....:-DDěkuji za gratulaci k autu:-D

Skyline
23. února • 0:10

Aha, takze ropak zral vic, tj. rozdil je mensi a tech kilometru tedy najedes jeste min. A ted tu o Smolickovi.

Michal
23. února • 6:33

Přečti si znova co si napsal o těch kilometrech...Seš fakt koumák:-D....
Já myslel, že umíš aspoň trochu počítat:-D

Skyline
23. února • 8:50

Mas pravdu, nevim, na co jsem pri psani myslel. Jestli je ten prumerny rozdil 2 litry na 100, tak najedes mesicne cca 800 km, proste z auta sotva vysednes, aby ses vycural :-DBTW je zajimave, ze s ropakem jezdis o 12% hur nez prumerny ridic a s benzinem o 27% min. Ne, ze by to nebylo mozne, treba jsi s ropakem jezdil jak prase a s benzinem se bojis slapnout na plyn, takze jezdis stejnou trasu dvakrat tak dlouho, ale spis kecas B-]

Michal
23. února • 10:31

Tak asi kecám...samozřejmě máš ve všem pravdu...seš spokojenej:-D

Brouk
24. února • 7:49

Pri jizde na vzdalenost 12 km v kombinaci se studenym startem se hodnota na PP na konci trasy ustali na cca 13 - 14 l/100km.
Trochu jsi prestrelil, Michale. Stejne jako diskuter vyse, ktery tvrdi, ze Mondeo V6 mu zere pri 180 km/h do deviti litru. Nevymejslejte si kluci.

Michal
24. února • 8:26

Já jsem říkal, že měsíční náklady se mi zvýšily o 500,- a neříkal jsem že mi to žere 8,6 L cestou do práce. 8,6 tam mám dlouhodobý průměr. Tak nevím v čem jsem teda přestřelil....Čti lépe.

Skyline
24. února • 11:16

Nejak se nam do toho zamotavas, Michale ;-) Jezdis cca 10k km rocne, prumer mas 8.6 a zere ti to cestou do prace vic. Jezdis porad stejnou trasu, na cem teda ten prumer srazis, kdyz ta do prace vychazi hur, nez 8.6? Mozna by stalo za to prestat nam tady veset buliky na nos a zkusit to treba pod jinym nickem znovu a lepe. No a nebo nelhat o bajnem prasatu, ktery mas B-]

Michal
24. února • 13:20

proč bych se do toho zamotával....3x v tejdnu jezdím krátkou trasu do práce a zpátky...jedna cesta 3 km....zbytek jezdím normálně delší trasy....
Takže já tady žádný bulíky na nos nikomu nevěším....
A o passatu lhát nemusím....nemám důvod....nikdy jsem neříkal, že je to nějaký supr auto...i když oproti japonským samochodům to supr auto je :-D

lamal_SK
22. února • 23:49

pouzil hodnotu ktora je realnejsia ako to, ze benz v6 nad 3litre jazdi za 6,8l na 100 :-))

lamal_SK
22. února • 18:47

nie si ty nejaky dealer z JPN cars ? .... good job ;-)

lamal_SK
22. února • 15:44

a este ani nevie citat - pisal som, ze nemas paru o mojich skusenostiach ... asi by som mal pisat jednoduhsie :-)skorej odhalujes ty svoju podstatu, lebo sa tu snazis natlacit dristy ze passat 3,2 v6 chodi za 6,8litra / 100km - to mi pride skor ako zufaly dealer ;-)

Marty
22. února • 10:40

7 je kravina, ale 9,5 v pohodě. Za 9,5 to s 3,6 V6 dáš....Kdo chce jezdit levněji, pak zvlí 3,6 V6 od konurence, ovšem na E85 (tovární FlexFuel).
http://www.tipcar.cz/dodge/dodge-charger-3.6-s... ... Lez zakoupit s tímto motorem i sportovní verzi RT s 8st. automatem ZF a bohatší výbavou než ten na odkazu, ale pořád po cenu supa. Výkon je někde jinde, náklady na spotřebu taky.

Michal
22. února • 11:23

Zvenku nevypadá Dodge špatně....ale vnitřek je hrůza....zlatej Superb a ještě má DSG
a motor s přímým vstřikem.

Marty
22. února • 21:03

Dodge má různé interiéry v různých barvách třeba i s červenýmia koženýma sedačka atd.
Ale to je věc vkusu.Jo přímý vstřik je špica, ale nějak tomu chybí 26 HP a spotřeba nijak oslinivá taky není...

homer
22. února • 1:09

palivo se změnou teploty o 1°C mění objem o jedno(!)% , denní pohyby teplot vzduchu i o 10°C jsou běžné, potom záleží kde parkuješ protože je nádrž buď "kus ledu" nebo "termofor" , teplota paliva v podzemních tancích je taky velká neznámá, takže přesnost tvýho způsobu měření je na stejný úrovni jako PP - k hovnu. Jinak: vyhazujete statisíce za doplňky stovkových hodnot a řešíte spotřebu na desetinný místa, klauni

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
lamal_SK
22. února • 10:11

homar takze to mam o 6l paliva menej kazdy den pri zmenach hej ? ked tankujem cez den teraz a je okolo 0stupnov a o dva dni po 100km natankujem zas cez den na tom istom stojane tak mi nevrav ze tam bude rozdiel 6 litrov... kravina

Jan
29. března • 18:32

Odkdy je 1% z 60 6 ? :-O:-O:-O

Technik
21. prosince • 21:55

Od tý doby co slovensko uznali za samostatný stát :D

Vilda
21. února • 19:16

Proboha, proč ten černý interiér :-O ? Vypadá to děsně ponure a obyčejně..

Sprint
21. února • 19:23

Protože to je nejpraktičtější. B-]

Vilda
21. února • 19:33

V čem? To se jako nemusí černý interiér čistit či co :-D ?
V autě udržuji pořádek, není to pojízdný chlívek. Když auto myju zvenku, vždycky vemu i vysavač a hadr a prolítnu i interiér, a párkrát za rok nechám vyčistit důkladně od odborníků.
Vždycky jsem měl světlý interiér - kůži, i látku. A žádný problém.

F
21. února • 18:48

hezké, o něčem takovém přemýšlím, ale nějak mě to za ty peníze neláká, i když mají i kombi v téhle motorizaci. Dal bych přednost nějaké zadokolce, za stejný money je italoameričan Thema, ale jak jsem koukal, v Čechach se ještě asi neprodal ani jeden kus. Spotřeba je relativní ... teď jezdim 2,5V6 Mondeo v automatu, cca 90% dálnice, snažim se držet do 180km/hod a spotřeba je okolo devíti litrů ... možná to vyjde stejně i s 3,6V6, ale výběr je dost omezený ... tak uvidim, jaké bude XF kombi s 3l turbo naftou ... které je skoro stejně drahé jako Superb ..

Brouk
22. února • 8:13

Ja tedy jezdim po dalnici dost, ale uz hodne dlouho jsem nepotkal auto jedouci 160, natoz 180 km/h. Situace je jina nez pred 5 lety. Passaty zabraly.
Vetsina chlapu si mysli, ze jsou u zenskych za hrdiny, kdyz reknou, ze jezdi rychle. Ve skutecnosti se jedna jen o vlhke sny. Navic, 9 litru nebudes mit ani kdyz budes jezdit do 150 km/h.

F
22. února • 9:23

asi jezdíš po špatné dálnici, mám nájezd cca 50tis km ročně, protože celou spotřebu eviduju a navíc ji můžu porovnat s palubnim počítačem, tak teď v najetých 205tis, je globálka 8,8l a defakto se shoduje s nákupem... a Norimberk na otočku se jede defakto celý od - až k Valíku 180 (za přechodem měří přátelé - tam se musí chvilku podle přepisu) a motor točí hezkých 3500ot a vezme si do 9litrů .... a na vlhký sny jsem už moc starej ..

Brouk
23. února • 7:53

Globalka 8,8l ano, ale jizda ve 180 se spotrebou do 9 litru je ulet. Nebudu se hadat, to nikam nevede. Jen si myslim, ze jsi nevynuloval PP pred jizdou.

AnGeor
21. února • 15:53

Ta spotreba je opravdu nejaka vysoka. Na 3.6 V6, stejnou mam v MB E, ale to je 5.0 V8...

Sprint
21. února • 15:18

Spotřeba se dá určitě uhlídat do 10 litrů. Testovaný vůz měl najeto pouhých 1800 km a v nezajetí motoru bych viděl problém. Souhlasím s tím, že atmosferický motor daného obsahu bude za chvíli rarita a proto je potřeba si je užít. Bohužel milion na nákup nemám, ale jinak bych auto s klidem provozoval.

Brouk
22. února • 8:09

Tak jestli pojedes po dalnici 90 kmh, tak spotreba bude do 10, to jo. Kdyz to auto budes normalne pouzivat, tak jak bys jel s fabkou, tak bude prumer pres 11. V6 nikdy nebude jezdit jak R4.

eLzyx
21. února • 15:12

měl jsem tuhle kombinaci jednou půjčenou a měl jsem jen dvě výtky, které mi kazily celkový dojem z auta. První je zde zmíněna - pocitově těžké na předek, s tupým řízením. Druhá - hrozné sedačky. Tvrdé, široké sedáky mě prostě nedokáží zaujmout. Holt ne každý je jak vyžrané prase :-/ Ale je fakt, že mě z toho aspoň neboleli záda jak z Fábky.

Zelí
21. února • 15:11

Jezdil jsem s passatem 3,2FSI4x4, čili velmi podobný stroj a souhlasím s tím, že je to opravdu jiná liga. I když to vidím jinak než redaktor. Motor je na šestiválec velmi lehký a díky přímému vstřikování na třílitrový motor i neuvěřitelně úsporný(při inteligentní svižné jízdě do 10l/100km). Chování vozu se obtížně srovnává se shodným autem s pohonem přední nápravy nebo zadní nápravy (to už vůbec). Je zcela jiné - velmi stabilní jak v přímém směru tak i v zatáčkách samozřejmě i v zimně na sněhu. Výkon 184kw je mimo dosah většiny aut na silnici. Auto je postaveno na bezpečné, nezáludné dálkové jízdy vysokým rychlostním průměrem s velkou výkonovou rezervou za všech běžných situací i při kritickém předjíždění. Ve své třídě nemá tento passat ani po šesti letech výroby v podstatě konkurenta. Totéž platí asi i pro testovaný superb, ve kterém jsem vůbec nikdy neseděl ani nejel. Konkurenti v low endu jako je ford, renault a všichni šikmoocí asiati jsou zcela mimo mísu a schade může být v naprostém klidu.

lamal_SK
21. února • 22:11

no vida tak z jazdne primitivneho pasata tu mame etalon vsech dob ... ten 6valec je samo super luxus a skvela vec, ale `inteligentna svizna jazda za 10` a bez konkurencne auto mi pridu ako sfanatizovane hlody... urcite to je najlepsi passat vsech dob ale to je asi tak vse...to taka honda legend alebo infiniti ci 5ky hraju iste smutne druhe husle hlavne v jazdnych vlastnostiach :-))uz len obycajny passat s lahsimi TDi alebo TSi je obyc /nemecky/ komfortne ladene auto kde v jeho krajine povodu aj pocas jeho navrhu bolo vzdy jasne, ze to nebude rezac zakrut, ale pohodlne auto na dlhsie cesty a dialnice... a v CZ a SK je to pre fanatikov hned super sport TDi .. je to jazd vlastnostami obycajne /vobec nie spatne/ auto s komfort zameranim... Konkurenti v low endu jako je ford, renault a všichni šikmoocí asiati jsou zcela mimo mísu a schade může být v naprostém klidu. - :-D kvalitka...

Dusan
21. února • 21:44

Mne na 3.2FSI nejvice zaujaly rozvody retezem s nutnou vymenou kazdych 60-80.000km, to z tohohle auta dela docela technicky unikat. Vsichni ostatni maji retezy dokud nezacnou chrastit, coz byva tak 300.000km a vice. U tohohle motoru, kdyz se to necha, tak kolem 120.000km celkem bezne zakuka motor.

Michal
21. února • 22:56

A kde si to slyšel, že se rozvody mění každých 60-80 000km?Mám 3.2 FSI a rozvody nemají předepsaný interval výměny.

Dusan
21. února • 23:33

Oni nemaji predepsany interval vymeny, ale pokud se vcas nevymeni, tak je zivotnost motoru znacne omezena. Proto je taky spousta Audi A6 3.2FSI s vymenenymi motory, protoze pri predepsane udrzbe nevydrzi. Nastesti uz se to vi, takze majitele techle aut ty rozvody meni preventivne a pak uz motor funguje. Akorat ty servisni naklady jsou takove, ze je lepsi koupi trilitrove TDIcko, protoze vymena rozvodu vyjde na tolik, ze uz je ten benzin zcela nezajimavy.

Michal
22. února • 6:27

Mám najeto necelých 170 tis. km a rozvody původní. Kdyby ty rozvody byly tak náchylný, tak by na to VW upozornilo. Nevěřím tomu, že by se měnily tak brzo. Právě, že rozvody jsou u tohoto motoru výhodou kvůli své životnosti.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Dusan
22. února • 8:20

Klidne tomu neverte a hodne stesti pri shaneni noveho motoru. :-D

Michal
22. února • 8:48

Jestli si 3,2 VR6 nepleteš s motorem od Audi 3,2 V6 :-D

Dusan
22. února • 9:41

Jiny motor podobne problemy. Blizsi info je i na ceskem Audiklubu a pak docela dost dostupnych informaci i ze sveta. Problem neni jenom v tom, ze se ten retez musi menit, ale hlavne v tom ze retez je na druhe strane motoru nez u normalnich aut a slozitosti pripomina Prazsky orloj, takze vymena stoji ranec, motor musi ven, normovana prace na provedeni je tusim 15 hodin, coz pri sazbe v Audi servisu je docela ranec a material take nemaji za hubicku, mimo autorizaky tohle umi docela malo garazniku, protoze to je slozak jak prase a mechanici se toho boji.
Nicmene ta vymena je i tak vyrazne levnejsi nez resit potkany motor. Co se tyce casovani, tak motor nekdy zacne chrastit uz lehce pres sto tisic kilometru, zalezi na zatezi.

Michal
22. února • 10:38

Jiný motor....úplně jinak vedené rozvody, jinak uložené motory...To jako kdybych srovnával 2.0 TDI PD a 2.0 TDI CR ve spolehlivosti. VR6 jsou osvečený motory už od minulých let...třeba u 3 golfa 2,8 VR6 a ještě jsem neslyšel , že by měl někdo problém s rozvodama kolem 100 tis. najetých km ať už se jedná o motory 3,2 nebo 3,6 od VW.

Michal
22. února • 8:33

To bych musel mít TDI, abych se staral o shánění nového motoru :-D

eLzyx
22. února • 2:39

u toho třílitrového TDI se ale rozvody mění taky poměrně brzo a nejsou zrovna za pusinku

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Brouk
22. února • 7:52

...a krome nich taky turbodmychadlo a vstriky. TDI se vylozene vyplati.

Zelí
21. února • 15:20

Ještě jsem zapomněl na jednu věc, která mně u toho motoru tehdy zaujala. Zvuk. Fantastický zvuk šestiválce, krásně vyladěný tak, že při klidné jízdě motor neslyšíte, ale jakmile na to šlápnete, tak zvuk šestiválce krácně podmanivě slyšíte. Nevím jak je to u superbu, ale v passatu je ten zvuk skvělý. Ten zvuk vás podprahově žene do rychlé jízdy. Na spotřebu vůbec nemyslíte. Kdo má rád motory, tak ten tomu šestiválci neodolá. Kdo jel ve staré T603, která měla krátké výfuky jako má 911 a motor byl tím pádem slyšet, tak to je něco velmi podobného.

Bojler
26. března • 20:01

Co platný když to má podvozek a řízení na h.o.v.n.o. hrozná kačena!

Viktor
6. března • 19:54

Plně souhlasím. Ten zvuk se tak vryje pod kůži, že ho musíte slyšet znova a znova. Seděl jsem za volantem osmiválcové A6. A i když tam ten motor byl také impozantní, tak v Superbu zní ten motor úplně skvěle. Když si ho mám možnost půjčit, tak jako v jediném autě ve flotile vypínám rádio kvůli tomu motoru....

Skyline
21. února • 18:46

Takze clovek, ktery v zivote jezdil jen s pleckami jako je TDI tady slinta na V6 z prasatu zpusobem, ktery vice-mene dokazuje vydunenou hlavu a nulove zkusenosti s cimkoliv jinym.:-DDoporucuji sednout do "asijske plecky" Infiniti G37 nebo treba Acura TL a konecne otevrit oci. ;-)

Zelí
22. února • 10:39

Zabývat se asijskými udělátky, které vznikají pouze pajcováním evropských strojů je totální ztráta času, kterého mám málo. Já chápu, že usilovným opajcováním a dolepšováním vznikne cosi použitelného, ale to mne opravdu nezajímá. Mám osobní zkušenost např. s Hondou Accord 2,2ctdi a opravdu jsem tam neshledal nic pozoruhodného. Je to typický japonský pajc. Nic vlastního-originálního tam není. Žádný přínos.

lamal_SK
22. února • 12:26

Zeli to su moc silne slova a i blbe... napadlo ta niekedy kde boli japonci v 80-90r a kde nejaky trapny VW ? kto zacal pouzivat 16V, casovanie ventilov alebo Vtec, viacprvkove napravy multilink alebo nezavysle zavesenia ? no VW to rozhodne nebol, tak nechapem ako mozes pisat take bludy, ze japonci nieco kopiruju ked to bolo presne naopak a VW este do r 1999 predaval golf 3 so zadnou napravou s felicie :-D a vlastne golf 4 bol to iste... primitivne napravy starozitnosti ako aj motory 1,6 8v a do historie sa ani nepozerajme na skovsty typu 1,8 8v 66kw atd... mas na internete aj vsade inde moznost nahliadnut do historie a zistis kto od koho kopiroval ... VW konecne nakopiroval viacprvkove napravy a 16v motory do beznych automobilov tak pred 12timi rokmi a japonci to uz vyuzivali pred 25 timi i skorej :-))

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Tom
23. února • 12:29

Jj, kdyz uz jsme u toho srovnavani, treba takova Mazda v polovine 90. let. Motor 1,8 a 2,0, oba vykon 66kW. Takze ono je to na obou stranach. Vzdy najdes lepsi a horsi. Tak to porovnej treba s motory z GTi a najednou to zas bude nerozhodne...

2mato
25. února • 16:36

zatim co u mazdy bol 1.8 16v s MPi tak a catom tak VW mal 8v plecku ktora zrala olej ... vykon nie je vsetko , navyse motory mazdy aj napriek malemu papierovemu vykonu boli vzdy velmi flexibilne dobre tahali od spodu boli velmi pruzne ale nechali sa s radostou tocit do 7000ot a velmi usporne... to sa o nejakej vw 1,8 8v neda povedat uz len co sa vykonu tyka umrela davno za 4500ot... to by si musel na mazdach nieco najazdit ja mam odskusane 1.8 aj 2,0 rozne varianty

Zelí
23. února • 12:17

Motáš všechno dohromady, děláš v tom gulášek. Nicméně doba, kdy japončíci chodili po výstavách s foťákama všechno pečlivě fotili a pak doma kopírovali je pryč, dělají to moderněji, ale podstatata zůstala stejná. Že by nám z japonska přivezli opravdu něco japonského, aby obohatili něčím technickou, automobilovou kulturu v evropě, toho jsem si nevšiml a byl bych tomu velmi rád, kdyby něco vymysleli. Za to jejich neustálé pajcování se zpožděním cca 5 let, což jest doba na technický a technologický vývoj nezbytný k zavedení do hromadné výroby je stále patrný u všech jejich produktů. Samozřejmě při jejich uvedení do prodeje nás vždycky neopomenou zahrnout spoustou reklamy o jejich nepřekonetelnosti, technické dokonalosti.... Tohle jim opravdu nesežeru.

2mato
25. února • 16:33

Ja nic nepletiem, co si Japonci fotili motory z vnutra a napravy na vystavach :-D snad tu nechces niekomu nakecat, ze japoncici kopirovali motory od nejakeho VW aj podvozky, ktory este aj dlho potom bol za opicami ... VW golf 2 - 3 - 4 felicia , ibiza, toledo vsetko tie iste primitivne zadne napravy a octavia 1 tak isto preto to bolo aj jazdne taka tragedia :-))
japonci uz v dobe primitivneho 2 golfa pouzivali nezavysle zavesenia aj na zadnej naprave vid napr nissan suny atd...tak tu laskavo nerozpravaj, ze japoncici si chodili nieco fotit, to si skor ty pleties z TV ze japonci si vsetko fotia na dovolenkach ... to ze nezavedu nejaky trojblik alebo navi system do hromadnej vybavy trapi vacsinu uzivatelov najmenej, teda tych ktori chcu poriadne auto a nie povrchne zalezitostina tu reklamu maju pravo odjakziva boli technologicky lidri nie len v automobilizme a spolahlivostou su znami to nie su ziadne kecy ale historia ...

Kottri
22. února • 21:33

No ona taková Alfa Romeo ten multilink, ventily motory boxer a podobný vymoženosti měla ještě o něco dřív.:-P

plyn
22. února • 23:04

Motory od Alfy boli tzv. ploché, nie boxery.

Skyline
22. února • 11:09

Zavirani oci z G37 horsi auto neudela a z VW se nestane nic vic nez prumerna nuda. Ale chapu tvuj pristup, dela to tak hodne lidi. Ja nastesti zadnymi predsudky netrpim, proto mi pripadas ve vetsine prispevku tak smesny. Nic moc jsi nepoznal, ale z nejakeho iracionalniho duvodu chvalis neskutecnou plecku a z toho odvijis vse ostatni. Ale jako obvykle - kdybych najel 250k km s TDI, mel bych v hlave taky asi vyduneno. To se pak obzory otviraji spatne. PS: prihod zase neco o genialnim levkovi, at je sranda ;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Zdeněk
22. února • 14:29

A co je racionálního na tom, že tvrdíš, že to neskutečná plečka je?? Mám pocit, že ty jsi těch 250tis. km s TDI opravdu najel, kdyby zde někdo napsal, že lejno smrdí, ty jediný budeš tvrdit, že voní a do bezvědomí za pomoci urážek to obhajovat...

Skyline
22. února • 14:51

Mas to popletene, Zeli tady tvrdi, ze lejno voni uz asi dva roky. Neni jediny ochotny se za tuto "pravdu" bit. ;-)

Dusan
21. února • 21:47

Infiniti G37 neni spatna, ale nema zadnou srovnatelnou prevodovku, ta co tam je ma sice moznost manualniho razeni, ale nejak jsem uplne nepochopil proc vzhledem k odezvam. A nema nektere prvky vybavy co ma Superb. Ale celkove je G37x docela dost dobre auticko, kterym se prijemne jezdi. Acura TL je evropsky Accord, takze auto pozicovane nize nez je ta G37.

Skyline
22. února • 8:59

Jels tim vubec nekdy? Ten sedmikvalt je to nejlepsi, co jsem mel zatim v ruce (krome Maserati a LS600h, ale tam uz je to tak davno, ze bych mozna dnes mluvil jinak, tehdy to byla bomba). Kdyz jsem pak jel s Panamerou, myslel jsem, ze PDK je zkratka pro Pomalej Dvouspojkovej Kram. Navic v poloautomatickem rezimu je to uplne paradni, nahoru si to radi samo, dolu to kope kvalty rychle a tak, ze neni problem mit po prerazeni temer 7000 otacek (coz treba ta panamera nedovoli a svou neschopnost zaradit ani nijak nesdeli, proste nezaradi a trhni si). Prvky vybavy nemaji s motorem nic spolecneho, prestoze popravde nevim, co mas vlastne na mysli.Pokud jde o Acuru, tak doporucuju cist jeste jednou, je trapny zrovna me vykladat, co je ktera Acura zac (hint: TL opravdu neni TSX).

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Dusan
22. února • 9:53

Ono to ale neni az tak o prevodovce jako o motoru. Ten motor v G37 je sestivalec s vice nez 300 koni a vyborne tocivy, to znamena udelat pro nej prevodovku je celkem sranda. Tahne v rozsahu snad 5000 otacek, takze je celkem jedno co ma zarazeno. Oproti tomu DSG velmi slusne funguje uz u motorecku s vykonem lehce pres 100PS, coz je mnohem narocnejsi ukol.
Uplne nechapu smysl manualniho razeni, prislo mi mnohem lepsi tu prevodovku radit jak se ji zlibi, prisla mi ze pomerne agresivne podrazuje, takze pokud clovek chtel blbnout, tak spolupracovat umela. Mozna se na to manualni razeni da zvyknout, ale mne prislo stejne zbytecne jako u vsech podobnych prevodovek. Nemuzu ale posoudit jak se Infiniti G37 chova na limitu, protoze takove auto se v podminkach bezneho silnicniho provozu zejmena toho americkeho na ten limit realne dostat neda.
Prvky vybavy jsem uvadel v ramci celkoveho srovnani Superb vs. G37, nikoliv jenom motorove.
Ano, omlouvam se za omyl. Acura TL neni evropsky Accord, je to americky Accord, takze jeste horsi respektive levnejsi auto.

Skyline
22. února • 11:06

Pri bezne jizde nema smysl radit s jakymkoliv automatem, rozdil je prave v chovani pri ne zas tak standardni jizde. Ja jezdil s G37 za mokra a to tak, ze ostre. Byla to parada, prave rychlost razeni a bezprostrednost dela z G37 mnohem vic, nez jen limuzinu na cesty do prace. Rozlozeni vahy je v podstate idealni, naladeni pohonu az neskutecne (pri skutecne tvrde jizde jde auto do velmi dobre kontrolovatelneho pretaciveho smyku, ale diky pohonu prednich kol je jizda jak po kolejich s pridanou hodnotou zabavy). Takze na limitu se chova fantasticky, me se s nim jelo lip, nez s 335i s M paketem.Prvky vybavy - co tam ma Superb zajimaveho? Nezajima me to natolik, abych to hledal a v G37 mi nic nechybelo, takze jestli mas neco konkretniho, klidne se priucim.Acura TL je presne o tridu nad TSX a to ve vsech ohledech, ale to nema smysl vysvetlovat nekomu, kdo s tim nikdy nejel ani o tom nic vic nevi. Ja byl nedavno resit TL Type S a nebyt to automat, tak uz je pred barakem. Je potreba si uvedomit, ze TL je konkurenci pro GS, nikoliv pro ES. A stejne jako GS neni Camry s jinym znakem, neni ani TL jen Accord s jinym znakem. Acura v kategorii ES zastupce nema.

Dusan
22. února • 11:40

Zkusenosti za mokra nemuzu slouzit, kombinace Kalifornie, Nevada a Arizona nedava moc moznosti k otestovani chovani vozidel za mokra. Naprosta vetsina povrchu techle statu jsou pouste, ktere obecne nejsou prilis zname masivnimi destovymi prehankami. :-) A mluvis opravdu o G37 nebo o G37x, tedy o ctyrkolce. Ja jen, ze jsem snad G37 v dvojkolce ani nepotkal, vetsina produkce jsou ctyrkolky, v Evrope se snad ani dvojkolka neprodavala. Tak koukam, ze podle Infiniti.cz v nabidce dvojkolka je, ale za stejnou cenu jako ctyrkolka tudiz to asi fakt nebude prodejni trhak. :-)
Ve vybave chybi ventilovane sedacky a misto parkovaciho asistenta je v USA pouze parkovaci kamera a zadni bipaky, EU verze ma jak vidim i predni senzory. Ale Superb zase na druhou stranu nema graficke zobrazeni historie spotreby, coz mi prislo jako docela dobra picovina, ale Infiniti to ma. :-)
Acura TL ma o vice nez deset centimetru mensi rozvor nez GS, coz je rozdil tridy. Lexus GS je vyssi stredni, Acura TL na tuhle tridu nema rozmery. Jeste predchozi generace TLka i vypadala jako ten Accord, nova generace uz ma jiny styling.

Skyline
22. února • 18:17

Mel jsem AWD. RWD jezdi malo, ale na rozdil od 4x4 lze mit i manual. V nabidce to je, ze za stejnou cenu jsem nevedel (puvodne to bylo za jinou). Vzdyt je TL vetsi, nez RL/Legend. Nebyt krize, tak uz je davno novy V8 Legend ve velikosti LS/7/S (ze stejneho duvodu vyrazne poporostl nas Accord).Predchozi TL jako Accord nevypadala v nicem, jine previsy, jiny design, jiny interier, jine motory. Rozdil mezi temi auty je v podstate stejny, jako mezi nasim Accordem a US Accordem. Nakonec jak jsem psal, stejna situace je u Lexusu, ktery zacal prave jen prehozenim znaku na Camry a postupem casu byl nucen pridat GS, protoze ES nemelo na 5/E sanci. Honda ani Toyota nejsou koncern, ktery jen prehodi znaky a ma "nove" auto. Nakonec na to dojel na opacnem konci spektra, kde proste Passat nestacil a tak ted maji novy (IMHO otresny, stejne jako ten evropsky, ale stejne auto uz to neni).

Antiautomat
21. února • 14:58

Konecne poriadny motor.
Tipujem ze jeho zivotnost bude 2-3x dlhsia ako u turbovysavaca. Este by to chcelo manual pre tu mensinu, ktora je ''schopna 260 koní spolehlivě a plynule přenášet na vozovku''. Myslim ze tak malo ich nie je. No a este opravit tu zadnu cast (ta je fakt smutna), pripadne to dat do kombika. Inak davam jednotku a to sa u mna casto nestava :-)

Dusan
21. února • 21:41

Ne nezbytne. Koncern je znamy tim, ze dokaze zkurvit i u konkurence zcela neznicitelne atmosfericke sestivalce a udelat z nich neskutecne kasicky. Viz napriklad 3.2FSI z Audi. Osobne bych se o spolehlivost toho motoru bal ze vseho nejvice a spise sazel na tu vyzkousenejsi 1.8TSI nez na tohle.

pavel
22. února • 7:04

Ona ta 1.8TSI zase tak vyzkoušenější není, nedávno na ni byla svolávačka a měnili tam něco v rozvodech (klasický průser u VW).

Dusan
22. února • 8:18

Furt lepsi nez na tu 3.2jku kde zadna svolavacka neni a naklady na vymenu rozvodu nese az do konce zivotnosti auta majitel.

Antiautomat
22. února • 8:16

Tie rozvody ma inak pravdupovediac s.ru, ak sa ten problem tyka aj jednaosmicky (nova info pre mna), potom to uz asi prestavam verit ze to nie je nahoda. Podporit znamy slovny zvratok 'to sa opravovat neoplati, kup si nove' pomocou vylagrovaneho motora, to uz celkom pojde.....Kupa ojazdeneho z prvych dvoch rokov vyroby je potom urcite super investicia :-D:-D:-D:-D:-D

karel
2. března • 18:51

On paradoxně je problém u 1.8TSI, které do toho začali dávat od roku 2009/2010. Ty první kusy byly před "modernizací" (pravděpodobně úspora nákladů) a ty problémy neměly.

Ernest
21. února • 14:18

Smekam. Ked si predstavim, ze pred par rokmi tu bol len Favorit a nic ine...

Garážmistr
22. února • 16:29

Já smekám taky!
Ein Volk, ein Wagen, ein Konzern!

lamal_SK
21. února • 21:59

aj ja smekam... `zlaty` koncern

Xeon
21. února • 17:20

Pred 30 rokmi...

Karel
21. února • 18:50

Před 23 Favorit přišel v roce 1988

Filip
21. února • 14:16

Přátelé, pár deatilů k závěru - MOTORU.
Vlastním Passat CC - 3,6 (oporti Superbu má +40 koní navíc = 300 koní)
a i přesto bych nebyl schopen se ve městě dostat přes 12,5 litru!! Dálnice Praha - Brno mám průměr 130 km/hod v běžném provozu, takže většinu jedu kolem 160 km/hod a pak brzdit....no i přesto mám průměr 9,8 l/100 km. Dlouhodbý průměr mam 9,9 l, mimo město se lze dostat i po 8 litrů.
Jedniné čím si dokážu vysvětlit takové hodnoty v test. Superbu je, že to musel být naprosto nový = nezajetý motor!!
Jinak souhlasím, že motor je rarita, krasně táhne a má velmi příjemný zvuj, která se chce posloucha :)

Stepo
27. června • 14:02

Jediné čím si dokážu vysvětlit tu spotřebu já je fakt, že s tím redaktoři jezdili jak vepři.

Kuba
2. dubna • 11:33

Čaues, měl jsem půjčeného Superba 3,6 V6 combi na 5 dní. Na cestě z M.B. do K.V. jsem měl spotřebu 15 l/100 km. Půjčené auto mělo cca 15000 km.
Po městě jsem jezdil za 17 l/100 km. Mimo město nejmíň za 9,5. Samozřejmě jsem se projel i přes 200 km/h a spotřeba byla 18 l/100 km.
Když jsem jel auto vrátit do Boleslavi tak jsem si spíš už jen užíval jízdu v tomto naprosto úžasném voze a spotřebu jsem měl 7 l/ 100 km.
A motor měl fakt krásný zvuk od nastartování až k vypnutí.
S pozdravem Kuba :-P

Viktor
6. března • 19:48

V naší firmě mám pod patronátem jeden Superb 3,6l a průměrná spotřeba dlouhodobá je 10,5 litrů. Má najeto asi 120tis. Ale když ho protáhnu na pumpu a zpět do práce s plynem stále na podlaze, tak na těch asi dvou kilometrech má spotřebu 28 :-)

premiumluxury
4. března • 17:38

Tu dalnici (spotrebu) ti moc neverim. Pri tomto stylu jizdy bych to realne videl na 12-13l/100.
Ja jezdim stejne jen 3,0naftou a spotreba se pohybuje cca 9-10

Palo
22. února • 1:15

no ja sa na CC 3,6 veru na 10L nedostanem, dlhodoby priemer cca 11,5v meste cca 14, mimo 10-11

Skyline
21. února • 18:52

Jasne Filipe, ty jsi vylozene ukazkou typickeho majitele teto motorizace:-D Na spritmonitoru jsou pod 10 jen 2 auta z 23, prumer je 11.83. Takze kdyz je prumer skoro 12, nebude tech 12.5 ve meste zas takovy problem, coz? ;-)Soudruzi s timto superbem jezdi za 11.23, aut je sice jen 10, ale ukazku uspornosti teto motorizace to dokresluje pomerne hezky.

lamal_SK
21. února • 21:58

dlhodoba pod 10 :-D uz som sa obaval, ze tu nieco take nenajdem ako napr pri kazdom teste TSi /jedno akeho/ prumerna 6.5 :-))

Pete
21. února • 16:23

Souhlasim, mam podobnou zkusenost se Superbem. Pohodlne dalnicni presuny se pohybuji okolo 10 litru.

T.E.CH
21. února • 14:51

To máš dle tankování nebo dle PP?

Filip
22. února • 10:32

Podle PP, podle dotankováni je rozdíl max 0,2-0,3 L. (od plna do prázdna)
Když jsem si tady přečetl odpovědi nekterých uživatelů, zajímalo by mne, v čem jezdí oni, případně jaké trasy. Osobně jezdím 60 - 70.000 km/rok, převážně 70% po dálnici (ČR) a dostat auto na spotřebu v průměru na 10 L opravdu není problém, (i s ohledem na některé příspěvky připomínám, že se jedná o "atmosféru" nikoliv o turbo!!)
Když se budu šmrdolit 50% po městě a budu mít nájezd 20 tis/ rok, tak se nedivím, že dlouhodobá spotřeba bude k 12 L. Toto auto složí na dálniční přesuny, dlouhé a časté přesuny, pak je spotřeba opravdu OK.

Palo
22. února • 13:49

nuz ak chodis predpisovo tak urcite nemas problem...ja to obcas aj trosku potlacim a dobre vies ak to auto ozaj mas ze pri rychlostiach nad 220 to je vysoko nad 20/100km

Filip
22. února • 14:58

No předpisově určitě nejezdím, ro se snad ani nedá, ale 220 zase fakt nejezdím.... ;-)

Skyline
22. února • 9:25

Ja myslim, ze to je podle JPP.

Doporučujeme

Články odjinud