Test Škoda Superb 2.0 TSI (206 kW) 4x4: Trochu limuzína, trochu Golf

To nejlepší z Mladé Boleslavi, nebo také prezidentská verze. I tak se dá označit nový Superb kombinovaný s vrcholnou výbavou a nejrychlejší motorizací. A přesně ten jsme si nedávno vyzkoušeli na českých silnicích.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Škoda s „cenou od 1 081 900 Kč“???
  2. Také design bude výhodou, V interiéru Octavia
  3. Objektivně na úrovni, Zapomeňte na vyšší střední, je to Golf
  4. Podvozek: Lepší Passat?
  5. Verdikt, Technické údaje
  6. Fotogalerie

I když jde o žhavou novinku, která teprve před týdnem oficiálně dorazila na český trh, obvyklé představovací úvody vynechám. O novém Superbu toho totiž bylo napsáno do této chvíle už opravdu hodně. Nakonec se můžete přesvědčit sami, když nahlédnete do záložky „Škoda Superb“. Třetí generace mladoboleslavské vlajkové lodi má na svém kontě už 28 článků, když budeme počítat i tento test. A to jsme nemalou porci „postupně-odhalovacích“ zpráv a opakovaných fotek „nový Superb skoro bez maskování“ vynechali.

Škoda | Technika | Sedany | První svezení | Škoda Superb

Škoda Superb 2.0 TSI 4x4 206 kW: Naměřená dynamika, rozměry, dojmy

Jestli se teď ptáte, proč se o Superbu tak moc píše, odpověď je jednoduchá. Tahle novinka přitáhla velkou pozornost. Prakticky cokoliv vydané ne téma tohoto modelu je pro české fanoušky, potenciální zájemce, čtenáře a tak dále, evidentně hodně zajímavé. Abych to shrnul, nový Superb si představovat nemusíme, všichni už teď určitě dobře ví, o čem je řeč.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Testovaná verze s výbavou Laurin & Klement a vrcholným benzinovým motorem začíná těsně nad milionem korun. Dražší Škodovku už neseženete. Je to absolutní nesmysl? Omyl, ona to totiž je velmi zajímavá nabídka

Škoda s „cenou od 1 081 900 Kč“???

Nejlevnějším modelem automobilky Škoda je podle současných ceníků Citigo 1.0 MPI (44 kW), které vás vyjde s výbavou Active na 197 200 Kč, testovaný Superb je absolutní opak. Jde o to nejdražší, co napříč všemi ceníky najdete. Nejsilnější benzinový motor, výbava Laurin & Klement, pohon všech kol, automat a cena bez příplatků, za kterou byste měli pět základních Citigo a ještě by vám zbylo na polovinu šestého.

Testované auto nese cenovku 1 081 900 Kč a je tedy o 75 000 Kč dražší než vrchol naftové části nabídky, který představuje motor 2.0 TDI (140 kW) opět se čtyřkolkou, automatem a výbavou Laurin & Klement. Superb se s touto pořizovací cenou dostává do sfér, kde si případný zájemce o „nějaké auto“ má hodně z čeho vybírat. Příklady?

Testy | Škoda | Srovnávací testy | Hatchbacky | Kia | Mazda | Škoda Fabia

Mazda2 1.5 Skyactiv-G vs. Škoda Fabia 1.0 MPI vs. Kia Rio 1.25 CVVT

Za 1,1 milionu korun pořídíte třeba základní BMW 520i (135 kW/184 k), Audi A5 Sportback 2.0 TFSI quattro (165 kW/225 k), Mercedes C 200 4Matic (135 kW/184 k), Subaru WRX STI (221 kW/300 k), Hyundai Santa Fe ve vrcholné výbavě Luxury 4x4 (145 kW/197 k) nebo pětilitrovou Audi RS6 z roku 2009. Chtělo by se říci, Škoda za takové peníze? Nesmysl! Jenže ono to tak docela není.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Výbava Laurin & Klement je velmi bohatá, ale to pořád neznamená, že byste neměli za co připlácet

Odpovězte si sami, znáte podobně velký sedan/liftback s podobně silným motorem, čtyřkolkou, podobnou cenou a podobnou výbavou? Jasně, automatická odpověď, Passat. Jenže Passat s tímto motorem v českém ceníku nenajdete. Ale nezoufejte, situace se brzy změní. Už teď údajně čeští prodejci VW dokážou nejrychlejší Passat objednat, během týdne by pak měl dorazit i nový český ceník, ve kterém tohle provedení už bude.

Testy | Kombi | Volkswagen | Volkswagen Passat

Test VW Passat Variant 2.0 TDI B8: Skvělý, nikoliv však bezchybný  

Dobře, a dál kromě Passatu? Snad jen Opel Insignia, který lze koupit s motorem o výkonu 183 kW (250 k) nebo pak rovnou OPC, ale to už se dostáváme trochu někam jinam. Vypadá to, že minimálně benzinová vrcholná verze Superbu má hned takto od začátku jednu celkem zajímavou výhodu.

Ve výbavě Laurin & Klement můžete očekávat řadu zajímavých položek. Třeba leštěná osmnáctipalcová kola, bi-xenony, ambientní osvětlení uvnitř, elektricky nastavitelná přední sedadla, adaptivní podvozek, parkovací asistent, couvací kameru (mimochodem L&K je jediná verze, která ji má v základu), adaptivní tempomat, navigaci, systém SmartLink nebo otevírání pátých dveří nohou. Samozřejmě nemůžeme zapomenout na dva deštníky ve dveřích a škrabku na led ve víčku nádrže.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Osmnáctipalcové disky jsou v rámci výbavy Laurin & Klement standardem. Připlácet můžete třeba za tažné zařízení (15 500 Kč) nebo rezervní kolo (2 100 Kč)

Pořád ale můžete připlácet za různé zbytečnosti typu Wi-Fi, možnosti ovládat multimediální systému pomocí tabletu, nezávislého topení, koženého interiéru, ventilovaných předních sedadel nebo třízónové klimatizace.  

Tak, teď už víte, s čím přesně máme tu čest. Testovaný Superb vypadá jako strašidelně drahá Škoda, ale z určitého úhlu pohledu jde o velmi zajímavou nabídku. Ona nebude náhoda, že se její přímý předchůdce v podobě policejního Superbu 3.6 V6 neprodával vůbec špatně. 

Radosti
Zajímavý design
Takto silný motor v takto velkém autě se na trhu za dané peníze hledá dost špatně
Podélný prostor
Komfortnější podvozek ve srovnání s Passatem
Odhlučnění
Starosti
Interiér až příliš podobný Octavii
Na nerovnostech hlučný podvozek
V režimu Comfort je jízda jako bez tlumičů
Méně místa pro hlavu vzadu
Užší interiér ve srovnání s hlavní konkurencí
8  /10
Pokračování testu
Fotogalerie136 fotografií
skoda_suprb-14.jpg skoda_suprb-15.jpg skoda_suprb-19.jpg
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Škoda s „cenou od 1 081 900 Kč“???
  2. Také design bude výhodou, V interiéru Octavia
  3. Objektivně na úrovni, Zapomeňte na vyšší střední, je to Golf
  4. Podvozek: Lepší Passat?
  5. Verdikt, Technické údaje
  6. Fotogalerie
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 12 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků