Test Škoda Superb 1.8 TSI Laurin & Klement: Do důchodu

Škoda Superb není v úplně ideální pozici. Nová Octavia narostla, dostala řadu nových systémů a celkově se přiblížila letitému Superbu na dostřel. Facelift tak byl vyloženou nutností, nicméně jeho rozsah jasně naznačuje, že aktuální Superb na trhu moc dlouho nezůstane.

Modernizovaný Superb už nějaký ten pátek jezdí po veřejných komunikacích. Jak se říká, opakování je matka moudrosti. Určitě tedy neuškodí stručné připomenutí toho, co poslední facelift změnil. Kdo čekal revoluci, ten se zřejmě dočká až s příchodem nové generace. Poslední modernizace upravila design, na záď přidala „kubistické“ trojúhelníky, objevily se nové vzory litých kol. To je plus mínus vše. Novinky v technice? Žádné nejsou.

Superbu facelift prospěl. Je stylovější a úspornější

Superbu facelift prospěl. Je stylovější a úspornější

Jednoduše řečeno, současný Superb je v důchodu, dožívá. Svědčí o tom mimo jiné nezměněná navigace. Stále v interiéru najdete tu starší a u zlodějů tolik oblíbenou, kde je v jedné krabici úplně všechno. Ale to určitě každý ví.

Co se možná tolik neví, nebo se o tom tolik nepsalo, to je v našem konkrétním případě přítomnost mezinápravové spojky Haldex předchozí čtvrté generace.

Zatímco Yeti dostal v rámci modernizace pětku, Superb se ani této novinky nedočkal. Zzřejmě nejzajímavější technickou inovací je tedy přepracované ovládání víka zavazadelníku. Jedno tlačítko dělá ze Superbu sedan, druhé liftback. Malý, ale celkem užitečný detail.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Samozřejmě, ostré hrany a vzadu trojúhelníky. Současný Superb vypadá velmi dobře. Své stáří důkladně maskuje.

Superb vypadá po modernizaci lépe, o tom nemůže být pochyb. Všechno ostatní ale působí především ve srovnání s novou Octavií trochu zastarale. I když i tady může někdy platit, že méně je více.

Bezkonkurenční

Do testu jsme si vzali výbavu Laurin & Klement, takže to nejlepší, co si vůbec můžete od automobilky Škoda pořídit. Interiér tomuto zařazení naplno odpovídá. Uvnitř čekejte hodně kvalitně vypadající kůži, velmi solidní zpracování a hlavně, jak jsme všichni u Superbu zvyklí, nadprůměrné množství místa.

Test Škoda Superb Greenline vs. Škoda Octavia Combi: manažerský dvojboj

Test Škoda Superb Greenline vs. Škoda Octavia Combi: manažerský dvojboj

Především cestující vzadu mají k dispozici obrovský prostor. V rámci faceliftu byla ještě navíc vylepšena situace pro vpravo sedícího pana majitele, který dostal tlačítko pro elektrické odsunutí sedadla spolujezdce. To kdyby si potřeboval udělat pohodlí. Řidič drží v rukou nový volant a pro lepší dojem se objevilo pár nových dekorů. Novinkou je i dvoubarevná palubní deska. Ta se nás ovšem netýká.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér se nezměnil. Stále tu je starý multimediální systém, stále Superb boduje bezkonkurenčním prostorem pro nohy ve druhé řadě. Z pozice pravého cestujícího můžete díky poslednímu faceliftu ovládat také sedadlo spolujezdce. 

Superbu není ani po letech mnoho co vytýkat, ovšem přítomnost starého multimediálního systému poměrně povedený celek kazí. Nedá se nic dělat, novější by se sem velmi pravděpodobně nevešel.

S odstupem času se mi jeví jako vyloženě ostudné, že si do Superbu stále nelze objednat parkovací kameru.

Zaprvé by se vzhledem k rozměrům auta docela hodila, zadruhé je trochu těžko pochopitelné, proč ji dostal Yeti, který je poměrně malý, a vlajková loď automobilky má stále smůlu. 

A jak už jistě víte, vše zůstalo při starém také v případě použitých motorů. Na 1.8 TSI pod kapotou testovaného auta se podíváme v následující kapitole.

Předchozí KAPITOLY Následující

bazar

Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 252 737 km
Cena: 102 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 53 870 km
Cena: 275 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2007
Stav: 249 235 km
Cena: 150 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků