Test Škoda Superb 1.8 TSI Laurin & Klement: Do důchodu

Škoda Superb není v úplně ideální pozici. Nová Octavia narostla, dostala řadu nových systémů a celkově se přiblížila letitému Superbu na dostřel. Facelift tak byl vyloženou nutností, nicméně jeho rozsah jasně naznačuje, že aktuální Superb na trhu moc dlouho nezůstane.

Modernizovaný Superb už nějaký ten pátek jezdí po veřejných komunikacích. Jak se říká, opakování je matka moudrosti. Určitě tedy neuškodí stručné připomenutí toho, co poslední facelift změnil. Kdo čekal revoluci, ten se zřejmě dočká až s příchodem nové generace. Poslední modernizace upravila design, na záď přidala „kubistické“ trojúhelníky, objevily se nové vzory litých kol. To je plus mínus vše. Novinky v technice? Žádné nejsou.

Superbu facelift prospěl. Je stylovější a úspornější

Superbu facelift prospěl. Je stylovější a úspornější

Jednoduše řečeno, současný Superb je v důchodu, dožívá. Svědčí o tom mimo jiné nezměněná navigace. Stále v interiéru najdete tu starší a u zlodějů tolik oblíbenou, kde je v jedné krabici úplně všechno. Ale to určitě každý ví.

Co se možná tolik neví, nebo se o tom tolik nepsalo, to je v našem konkrétním případě přítomnost mezinápravové spojky Haldex předchozí čtvrté generace.

Zatímco Yeti dostal v rámci modernizace pětku, Superb se ani této novinky nedočkal. Zzřejmě nejzajímavější technickou inovací je tedy přepracované ovládání víka zavazadelníku. Jedno tlačítko dělá ze Superbu sedan, druhé liftback. Malý, ale celkem užitečný detail.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Samozřejmě, ostré hrany a vzadu trojúhelníky. Současný Superb vypadá velmi dobře. Své stáří důkladně maskuje.

Superb vypadá po modernizaci lépe, o tom nemůže být pochyb. Všechno ostatní ale působí především ve srovnání s novou Octavií trochu zastarale. I když i tady může někdy platit, že méně je více.

Bezkonkurenční

Do testu jsme si vzali výbavu Laurin & Klement, takže to nejlepší, co si vůbec můžete od automobilky Škoda pořídit. Interiér tomuto zařazení naplno odpovídá. Uvnitř čekejte hodně kvalitně vypadající kůži, velmi solidní zpracování a hlavně, jak jsme všichni u Superbu zvyklí, nadprůměrné množství místa.

Test Škoda Superb Greenline vs. Škoda Octavia Combi: manažerský dvojboj

Test Škoda Superb Greenline vs. Škoda Octavia Combi: manažerský dvojboj

Především cestující vzadu mají k dispozici obrovský prostor. V rámci faceliftu byla ještě navíc vylepšena situace pro vpravo sedícího pana majitele, který dostal tlačítko pro elektrické odsunutí sedadla spolujezdce. To kdyby si potřeboval udělat pohodlí. Řidič drží v rukou nový volant a pro lepší dojem se objevilo pár nových dekorů. Novinkou je i dvoubarevná palubní deska. Ta se nás ovšem netýká.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér se nezměnil. Stále tu je starý multimediální systém, stále Superb boduje bezkonkurenčním prostorem pro nohy ve druhé řadě. Z pozice pravého cestujícího můžete díky poslednímu faceliftu ovládat také sedadlo spolujezdce. 

Superbu není ani po letech mnoho co vytýkat, ovšem přítomnost starého multimediálního systému poměrně povedený celek kazí. Nedá se nic dělat, novější by se sem velmi pravděpodobně nevešel.

S odstupem času se mi jeví jako vyloženě ostudné, že si do Superbu stále nelze objednat parkovací kameru.

Zaprvé by se vzhledem k rozměrům auta docela hodila, zadruhé je trochu těžko pochopitelné, proč ji dostal Yeti, který je poměrně malý, a vlajková loď automobilky má stále smůlu. 

A jak už jistě víte, vše zůstalo při starém také v případě použitých motorů. Na 1.8 TSI pod kapotou testovaného auta se podíváme v následující kapitole.

Předchozí KAPITOLY Následující
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků