TEST Škoda Scala 1.5 TSI ACT DSG: O moc lépe už to nešlo

183 komentářů

Iveta
28. listopadu • 9:14

Dobrý den chci se zeptát zda je normální, že při stíraní předního skla... Slyšíte při každém pohybu stěrače takové cáknutí? Ve Škodovce mi řekli že je to normální a že je spínací relé... Mě se to sice moc normální nezná.. Ale chci se zeptát zda máte i vy tuto zkušenost děkují

Marek
5. března • 11:49

Ano, cvaká relátko pod přistrojovou deskou. Normální projev.

honzamotors
7. října • 9:37

Přináším upravenou fotografii s pozměněnou přídí ve stylu Superbu a možná ve stylu nové Octavie. Záď připomíná současný designerský styl, navazuje v podstatě na nevyráběný model Rapid Liftback.http://hezciauta.sweb.cz/scala.html...

Martin Směták (Mates 80)
28. července • 22:01

Tak s tím prostorným interiérem nevím nevím napsat že scala má velmi prostorný interiér je nehoráznost když už tak průměrný mám focuse 2.gen po faceliftu a ten interiér je tedy o dost větší a zde v testu páni redaktoři napsali že interiér je průměrný tak by to chtělo asi víc nezaujatosti ale jinak docela fajn test na tenhle předraženej zgarb

Kamil Hrášek
11. srpna • 12:40

Ve Scale jsem měl možnost strávit 3 dny a s prostorností nemám jediný problém. Ať už na předních nebo zadních sedačkách. Kufr taky fajn. Co se focusů týče tak mi na nich (a celkově na fordech) vadí nechutně protažená palubovka. Člověk tam sedí na místě spolujezdce a půlkou těla je schovaný pod palubovkou. Takže s hodnocením redakce 100% souhlasím. Jinak ale focus má zase za mě lepší podvozek, abych Vám udělal radost :)

petr
23. července • 10:14

A co takhle porovnat ten zázrak Scalu s Volvem V40!?????:-D:-D:-D

Kamil Hrášek
11. srpna • 12:46

co si budeme povídat, volvo je volvo, pro někoho modla a nerozbitný tank (s čímž souhlasím), pro jiného interiérový hnůj :D tak hnusné interiéry nedělá snad ani fiat, ale jinak srovnávat škodovku a volvo je asi srovnávání nesrovnatelného. Ty auta si vůbec nekonkurují.

Tomas Danek
1. července • 22:09

Asi pekne auto. Mame Spaceback profi upraveny na 90 kW. Jede super, hlavne spotreba venku pod 6 litru, bez flakani. Ale ta vlecena zadni naprava, nic moc. Tady mi trochu vadi, ze se Skoda trochu nepoucila u Fokusu. Mam ST, ale to je jina trida. Ovladani pres pocitac nesnasim. V tom vidim hlavni chybu. Take automat me vadi. Tak asi kvuli elektronice zusteme pri starem, nakladne udrzovanem. Skoda. TD

Stary pes
7. května • 21:48

To auto ma nerusi ani dizajnom, ani motorom. Kupil by som ho, ak by bolo podstatne lacnejsie, ale v Skoda sa daju vybavit obrovske zlavy, ak tam mate znamych, resp. sef pobocky je vas kamos. Hovorim z vlastnej skusenosti...

Michal
2. května • 15:05

Fajn cenu v DE může mít Hyundai i40-jen 22ks za březen a ještě malý suv s podivným názvem téže značky.

Veselý Karásek
2. května • 10:39

To je zase haterů :-)
Škoda jede.
Nezdá se, že by byla Boleslav obklopena hektary neprodejných aut...

Pecha
2. května • 14:08

Tak klasika, v tomto národě se úspěch neodpouští.

Hokl
1. května • 21:49

Předražený novodobý krám. Autor je de-bil, co tu píše

Michal
1. května • 10:17

Kdyby servis fungoval jak má tak by se dalo pořídit i auto ve 100km okruhu.Jako termín na 8h ráno a jen výměna oleje a oni vám řeknou že bude hotovo odpoledne to jste pak rádi že bydlíte kousek.Každá Škoda mimo fóbie je nafouklá.Srovnávat Scalu jen kvůli platformě MQB 01 s auty malé kategorie je divný když rozvor a velikost odpovídá nižší střední.Octa trumfne prostorem kdejaký auto ve střední a Sup i luxusní třídu.Bude vůbec nová Fóbie někdy nebo tohle je místo ní?

petr r. (petrumr)
1. května • 12:04

Zítra v bratislavě to porovnám, ale psali, že je to mezi fábií a octávkou, vždyt rapid byl větší jak fábia a fábia se třeba trochu zvětší, jsem zvědav na kamiqa. Kdyby vynechali fábii, tak by přišli o lidi co chcou auto větší jak citygo, ale né za půl milionu.

petr r. (petrumr)
1. května • 8:55

Pěkný jak se říká, na autosalonu to porovnám, ale nevím, ta cena je už přehnaná a ten servis řešte, měl jsem taky škodovku a byl jsem rád, že to mám blízko. Proč sakra škodovka už nemá automatický převodovky a proč novinka jako scala má ještě ručku na bowdeny, když levnější auta mají elektronickou..

Marek
1. května • 9:33

automatickou převodovku samo že má... A že má klasickou ručku? Sorry, ale na to se dá jen tleskat vším čím se dá. Není větší pitomost než el. ruční brzdaa

Lukasz
1. května • 14:10

Musim Vas opravit pane, Skodovka nejaky automat aj mela, ale v aktualni dobe zadny nema!!! DSG neni automat, ale katapult, ktery bude jeste na stara kolena zlobit. S automaty jezdim poslednich priblizne 20 let, proto jsem se tesil, ze kdyz uz budu muset mit na tyden Octaviu 3, ze bude aspon s automatem. Auto vzhledove docela pekne, jizdne tvrda vydrcena prycna neustale zatacejici sama vsemi smery, ale pojdme k tomu automatu. Prvni problem s DSG byl se vybec rozjet. Nastartuju, odbrzdim otravnou rucku a dam Decko. Nic se nedelo, radim tedy zpet Pecko a premyslim co tomu chybi. Nic me nenapadlo, jdu se tedy podivat pod kola, zda tam nekdo nedal kamen nebo aspon zatez co drzi reklamni vlajecky. Nic tam nebylo, radim tedy znovu Decko a sups, stejna situace. Nic se nedeje tak premyslim, ze se zajdu zeptat pikolika co mi auto predaval. V tom SKUUUB, kdybych mel protozu tak je v krku, obratle pohnute, ja leknuty, auto poskocilo v pred. Aha takhle to tedy funguje, mam starch zastavit u vypousteci zavory v arealu protozese bojim dalsiho priskoku, proto tedy poustim auto na brzde po centimetrech dokud neni vetsina kapoty jiz pod zavorou ktere ajde konecne nahoru. Tak takhle to tedy jezdi, nic, nic, pored nic, sakra zase nic a v tom SKOOOOOOOK. Pominu na kazde krizovatce stop start, ale ten jsem posledni den objevil, ze se da vypnout tlacitkem, na kterem je jak by pismeno "A". Za jizdy uz auto radi celkem rozumne co se tyce volby stupnu, bohuzel jejich zarazeni je ostre a je stale citit. Naopak mile me prekvapila funkce plachteni, kterou muj Mercedes w126 nema a je to docela zajima machrovinka a zavzpominal jsem si na Wartburg 353 ktery volnobezku mel. Takze at je Skoda jaka chce, nehodnotim, tak ale automat nema. Alespon ne krasny mekkoucky s HDM.

Marek
3. května • 17:47

Když jsem po vícero přečtení trochu rozluštil "co básník vašeho kmene chtěl vlastně říct" tak mě napadá jediná otázka.
DSG se prodá možná až nesmyslné množství a sám mám projeto několikero auto s touto převodovkou... Nicméně chování které tu popisujete jsem nikdy nepozoroval... A vzhledem k prodejnosti těchto převodovek tam asi ani žádný realný problém nebude... Možné by to chtělo navštívit servis...

petr r. (petrumr)
1. května • 10:01

Tedka jsem si spomněl, že sousedka couvá s otevřenýma dveřama a u elektro by to šlo, že bys trochu popojel se zavřenýma a jak se to odbrzdí, tak bys je otevřel, ale možná pro tebe by to šlo upravit přes počítač, že by se to odbrzdilo i při otevřených dveří.:-D

JirkaX
1. května • 10:04

Pokud chceš couvat s otevřenýma dveřma tak jednoduše tlačítkem odbrzdíš.

petr r. (petrumr)
1. května • 11:54

taky to jde, ale lepší čučet asi na displej od kamery. Tyhle blbosti-vychytávky žádný test neuvádí. A tak jsem si vzpomněl má ta scala na tym displeji návod?

petr r. (petrumr)
1. května • 9:55

scala má robota né automat, naposledy aisin měl roomster 1,6L. Rozved tu pitomost stou elektronickou ručkou, já vypnu motor a zabrzdí se to, nastartuji a jak se rozjedu, tak se odbrzdí.Co stím děláš jiného, než brzdíš? To tě musí slyšet celá ulice, jak furt drásáš tu ráčnu?

Bart
10. srpna • 11:37

Ručku přes zuby zatahuje akorát blb.

JirkaX
1. května • 9:37

Některým el. ručka vyhovuje, včetně mne.

Zdeny Horáček (3MPS)
1. května • 6:37

La Scala la Tragedia. Za ty prachy??? Rok starej Levorg a jsme těžce jinde...

petr r. (petrumr)
1. května • 10:04

bydlíme v evropě, netahejte sem třetí země.:-|

HSX
1. května • 8:37

Za ty prachy si klidně můžeš koupit Levorga nového, v Německu je nikdo nekupuje, takže slevy jsou enormní.

Marek
1. května • 6:44

Nejbližší servis subaru mám 50km. Škodovka mám 400m
Kde tu japonskou věc budu servisovat?

nemám jméno
1. května • 7:13

Očekávejte odpověď ve smyslu "s japoncem není servis potřeba"... 😉

Marek
1. května • 8:06

Tím bych určitě argumentoval při povinné servisní prohlídce 🤣

Michal
1. května • 7:30

Levorg asi brilantní podvozek a 4*4.Nevýhoda je ta slabá 1.6t vs váha a čtyřkkolka takže dynamika nad 100nic moc.Kolik tak stojí roční?ještě 500-600tisic

Tom
1. května • 3:11

Koukám že má Scala stejně debilní zadní hlavové opěrky jako celý koncern. Když je zasunete aby nepřekáželi ve výhledu budou případné pasažéry tlačit do zad a nevejde se pod ně dětská sedačka. Když je vysunete aby plnili svojí funkci odmění vás pohledem na 30 čísel chromovaných drátů trčících z opěradla.

1933
2. května • 14:40

Presne tak. Opierky z fabie su niekde v pivnici v skrini, pretoze prekazali dets.sedackam.

HSX
1. května • 8:05

"Když je zasunete aby nepřekážely ve výhledu budou případné pasažéry tlačit do zad....." no a to je účel, jezdit na zadních sedačkách se zasunutými opěrkami je hazard nejvyššího řádu, stačí i malý náraz a zlomená krční páteř ti názorně vysvětlí, že to tlačení do zad je způsob jak donutit lidi aby opěrku vysunuli a nepáchali dobrovolnou sebevraždu.

JirkaX
1. května • 7:00

Mám je zasunuté a dětskou sedačku v pohodě. Jo a když je zasuneš aby nepřekážely a někdo si tam sedne jak píšeš, tak jeho hlava bude kde? Ta ti nebude překážet?

Frankie
1. května • 8:03

Jak kterou, záleźí model od modelu.B-]

Michal
1. května • 6:03

Tome já třeba vnitřní zpětné zrcátko nepoužívám.Jen boční i bez park senzorů.Jízdní vlastnosti/agilita v zatáčkách u tří válce není důležitá.Každý ať si vybere co mu sedí.

Lol
1. května • 2:58

Výškově stavitelnou loketní opěrku často nemají ani vozy násobně dražší.

petr r. (petrumr)
1. května • 9:07

no tak......pleteš se.

E15
30. dubna • 22:49

Podle mě to pro cílovou skupinu není vůbec špatné auto. A pokud jde o problematickou cenu, tak to holt zase zkusili, stejně jako kdysi s Rapidem. Zlevnit můžou koneckonců vždycky (jako kdysi s Rapidem).

Petr Vaněk
1. května • 0:03

Taky si myslím, cena je navíc ceníková a kvůli novince. Protože výroní kapacity jsou zaplněny k prasknutí, Kodiaqy vyprodané atd atd tak nemají důvod podlézat cenou, i když na někoho se tímpádem nedostane. Až se situace trochu uklidní, prostor pro malouslevu se vždycky najde. Nevíc bude stejně litrových aut ve střední výbavě. Docela Scale fandím.

Michal
30. dubna • 22:31

Je zajímavé že všichni konkurenti v ceníku začínají od +- 400t povětšinou se slabším motorem a zhruba stejnou a v něčem i horší výbavou.Jak Megan,308,Astra,Focus.

Aladin
30. dubna • 22:39

:-) Že ty jsi skočil na PR Škody? Scala nemusí být sama o sobě špatné auto. Konkurenti jsou Corrola, Peugeot 301, Tipo sedan, aj. Tebou zmiňované vozy jsou o třídu výše, mezi Octavií.

Mirek
30. dubna • 23:06

Tak zrovna současná Corolla rozhodně ne.

Mirek
1. května • 9:43

To by mne zajímalo, který chytrák, mimo Aladina, si myslí, že Corolla je konkurent pro Škodu Scala. Corolla je technikou minimálně o třídu výše, než Scala, podvozek víceprvkové zavěšení vz. vlečná náprava z malého auta, hybridní pohony, materiály, v hodnocení jízdy mnozí uvádí, že se může poměřovat skoro s Focusem. To snad může tvrdit jen nějaký škodatarouba, který si přečte vnější rozměry HB Corolla a má okamžitě jasno. "A Octavia je konkurent Passatu, Mondea, Mazdy 6... a Superb už konkurenci nemá" :-D:-D

Kosanovič
1. května • 15:12

A btw. v té Austrálii získala Scala lepší hodnocení (8,4) než Corolla (8,1)
https://www.caradvice.com.au/707097/2019-toyota-coroll... ...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Josef
1. května • 21:12

Jenže tam je Kosanoviči i "plichta" Corolla s Golfem 8,5 ku 8,5:
https://www.caradvice.com.au/699772/2018-toyota-coroll... ...
v jiné "komparaci" porazil Golf Focuse 8,5 ku 7,5.
v jiné komparaci Mazda, Hyundai, Corolla to dopadlo 8 ku 7,5 a 7,5.
---------------
Zkrátka poněkud úsměvné a hodně záleží na subjektivitě posuzovatele, a proto je dobré se na to dívat s velikou rezervou. :-) Nebo snad z toho bodování Kosanoviči chceš vyvodit závěr, že Golf by vyhrál na Scalou jen o desetinu (8,5 ku 8,4)?:-))
Ten, kdo jezdí s auty a má zkušenosti a jen "mrkne" do takzvaných "testů", tak ví své. Proto platí ten nejlepší postup - vyzkoušet si to sám a hodnocení ostatních "expertů" brát jen jako zábavné čtení.

Jenda
1. května • 21:35

Souhlasím, že vlastní hodnocení je subjektivní a nic jsem z něj nevyvozoval. Primárním účelem příspěvku bylo poukázat na skutečnost, že testeři po celém světě dávají Scalu do stejné třídy jako Golf, Focus nebo Corollu a jenom pár místních "expertů" tady opakuje, že je to jsou zcela jiné třídy. I kdyby Scala o 3 desetiny prohrála, tak je to pořád nižší střední a tedy konkurence pro Golfy, Corolly etc. a nesmysly, které tady někteří plodí na tom nic nezmění.

Mirek
1. května • 22:05

Kdybys pořádně četl, tak právě v tom testu ji do stejné třídy nezařadili a místní experti, něco jako ty, potom míchají výsledky mezi třídami a hloupě se s nimi ohánějí, případně mají evidentně problém, že se někdo otřel o jejích milovanou Škodovku. "Ano Škoda Scala je skoro nejlepší auto světa, nandala to i BMW 320d."
A dívej se, komu všemu to namátkově nandala:
7,5 https://www.caradvice.com.au/515861/2017-ford-mondeo-t... ...
8,3 https://www.caradvice.com.au/617372/2018-ford-mondeo-t... ...
7,8 https://www.caradvice.com.au/686583/2018-mazda-6-touri... ...
7,2 https://www.caradvice.com.au/604422/2017-subaru-levorg... ...
7,0 https://www.caradvice.com.au/509315/2017-honda-accord-... ...
7,8 https://www.caradvice.com.au/734809/2019-toyota-camry-... ...
A takto bych mohl asi dlouho pokračovat :-D

Kosanovič
1. května • 23:29

Když někdo napíše hned v první větě testu, že ….."The Scala hatch is a rival to the likes of the Volkswagen Golf and Toyota Corolla but, as with Skodas before it, promises more space and equipment for the same or less money." tak evidentně řadí Scalu do stejné třídy jako je Golf nebo Corolla a to je moje pointa a reakce na experty, kteří zde tvrdí, že Scala je jiná třída než Corolla. Prostě není a celý svět to ví, jenom pár expertů zde tvrdí opak.
Nevím proč sem cpeš odkazy na auta ze střední třídy, s nimi jsem Scalu nesrovnával, nikde jsem nepsal, že to nandala Mondeu nebo Camry nebo BMW 320d, to zde plácáš jenom ty. V testu Scallu srovnávají s Golfem a s Corollou, nic víc, nic méně.

Mirek
2. května • 6:01

A když napíše tuto větu, tak to znamená co?
The Skoda Scala might be a rival to the likes of the Toyota Corolla and Volkswagen Golf, but it is in fact based on the stretched underpinnings of the smaller Volkswagen Polo.Jenže ty auta dostaly horší hodnocení, není to zvláštní.
A co potom tohle? To je ze které třídy?
8,2 https://www.caradvice.com.au/616684/2018-skoda-octavia... ...

Kosanovič
2. května • 8:24

Znamená to, co všichni vědí, že soupeř Golfu nebo Corolly je postavený na prodloužené platformě MQB A0. Platforma je platforma a nemá žádnou přímou souvislost s tím jak je auto hodnocené. Kdyby autor považoval Scalu za auto jiné třídy, tak by ji neporovnával s Golfem, Corollou, Imprezou, i30 a dalšími auty nižší střední, která se v článku objevují při porovnávání, jízdních vlastností, výhledu z auta, nákladů na servis, záruk a dalších parametrů vozu. Proč by nemohl Golf v jejich hodnocení dostat horší známku? To jsi to snad zakázal? Nebo zkus vyjmenovat jeden jediný důvod. Octavia je ze stejné třídy, tedy z nižší střední. Octavia se nedělá jako HB ale pouze jako lift a kombajn, ale patří do stejné třídy.

Mirek
2. května • 11:14

Takže Octavia s multilinkem a nejlepší technikou, jakou může poskytnout, je horší, než Scala, u které uvedli, že by se mohla poměřovat s auty jako Golf.., ale vzhledem k platformě ne, je lepší než Octavia. Bravo, můžeš jít dělat politika, uplatníš se tam. Corolla HB to projela protože je to HB a Octavia to projela, protože asi není HB.

Kosanovič
2. května • 14:01

Já někde tvrdím, že Octavia je horší než Scala? Jsou to velice podobné produkty, které se liší karosářským provedením. To, že má Octavia i dvoulitrové motory z ní nedělá jinou třídu, pořád je to nižší střední jako Scala. Třeba Ceed končí s motorizacemi na 1.4 se 103kW a nikoho nenapadne jej kvůli tomu vylučovat z nižší střední. Stejně tak multilink, Octavia, Golf nebo Focus jej nemají zdaleka všude a řada konkurentů jej nemá vůbec (Mazda 3, Francouzi, Astra) a také nikoho ani nenapadne je vylučovat z nižší střední. Jestli máš problém s hodnocením aut, tak si běž stěžovat té australské redakci, já ti nepomohu. Nebo se tam rovnou můžeš přihlásit jako redaktor, ale nejdříve si pořádně promrskej automobilové třídy.

Josef
2. května • 19:25

Kosanoviči, doplním Vendu a navážu na Mirka. Předně, je vhodné vrátit se na začátek a na "hodnocení", na které jsi dal odkaz, zopakuji ho, aby se nemusel hledat...:
https://www.caradvice.com.au/747644/2019-skoda-scala-r... ...
Napsali tam v tom článku následující informace:
Škoda je připravena zahájit své nejvíce soustředěné úsilí v silně obsazené třídě malých automobilů. Scala je soupeřem pro vozy Volkswagen Golf a Toyota Corolla, ale, stejně jako dříve, slibuje více místa a vybavení za stejné nebo méně peněz. (Moje poznámka, v Austrálii považují za malá auta i naši nižší třídu, proto nemá smysl v tomto směru diskutovat. V USA auta rozdělují také jinak a třeba i v Evropě někde řadi Octavii do střední třídy a jinde do nižší střední třídy). Pokračuji: Auto, které Scala nahradí – málo prodávající se Rapid - prodává se v Austrálii o něco více než jeden denně. Jinak řečeno, pro každý prodávaný Rapid připadá prodaných 50 VW Golfů a přibližně 100 Toyota Corolla.
Holden, Ford, Hyundai, Toyota a Kia mají nižší náklady na běžnou údržbu, ale Škoda není ve své třídě nejdražší. Například služba Subaru Impreza je pro provoz nákladnější. Nicméně podle odhadců automobilů, s nimiž jsme hovořili, i když Škoda vylepšuje povědomí o značce na trhu s použitými auty, je jisté, že ojetá Corolla bude mít za pět let větší cenu.
Škoda Scala by mohla být soupeřem podobných vozů Toyota Corolla a Volkswagen Golf, ale ve skutečnosti je založena na roztaženém základu menšího Volkswagen Polo. Říká se, že se nazývá MQB AO. To znamená, že se Škodě podařilo převést tuto platformu do nových extrémů v podobě hatchbacku, který je o něco větší než současný Golf.
Testované auto mělo volitelný sportovní režim, díky kterému bylo řízení těžší a odpružení méně odpouštějící. Rychle jsme se vrátili zpět do „normálního“ režimu, který by byl pro většinu majitelů výchozím nastavením. Velká skleněná plocha znamená lepší výhled přes rameno než většina soupeřů, snad s výjimkou VW Golf, Ford Focus a Hyundai i30.......
Myslím, že je to dostatečně srozumitelné a je zbytečný další komentář. Každý si z toho může vybrat to své...
..............
K těm "testům" a "hodnocením" jen doplním případ, kdy ve SM před pár lety "testovali" a hodnotili" kombíka MB třídy E a Superba (předposlední generace) - Kdo "vyhrál"? Samozřejmě Superb!!!! A ty tlachy o ekonomické výhodnosti a úsporách atd. Čili pokud nastavím test a v něm "vhodně" koeficienty priorit, tak se může stát, že třeba Dacia porazí i RR.
Další "zážitek" byl z testu kombíků na českém trhu a světe div se - opět se v testu tvrdilo, že Octavia Combi má větší zavazadlový prostor než Civic Combi, i když údaje hovořily o opaku, sice jen o pár litrů, ale přece.
VW (a Škoda) jsou určitě skvělí obchodníci a mají skvělý marketing a s tím související skvělé výsledky prodeje, zejména v Česku (v té Austrálii to zatím tedy není nic moc...). Dokáží perfektně zužitkovat všechno, co vyvinou a vyrobí a perfektně uplatňují koncernové "stavebnice". To si zaslouží vysoké uznání.
Já ale mám rád pořádné auto, které není žádnou slátaninou komponent uplatněním principu "co dům dal", ale chci "originál" - "vymazlené" auto, na kterém si dali záležet vývojáři od začátku až do konce. Samozřejmě ale existuje spousta lidí, kteří auto mají pouze jako přemísťovadlo z místa A do místa B a je jim úplně jedno, co je to za auto, z čeho a jak je "poskládané", hlavně, že to jede a že to odveze rodinu a zavazadla. Těchto lidí je většina, a proto VW a Škoda dělá dobré kšefty.
Podle mne první perfektní poctivě postavená Škoda byla a je současný Superb, který udělal vrásky na čele výrobci Passatu. Proto možná v koncernu rozhodnou, aby se dělal společně se Superbem v Česku a možná splynou oba časem do jednoho modelu. V Německu (a v západní Evropě) si stejně kupují nároční zákazníci především něco od Audi, BMW nebo MB. A VW bude v podstatě jedno, jestli bude mít zisky na základě prodeje Passatu nebo Superbu. Jako prémiovku má nastavenou a pevně ukotvenou Audi, která koncernu VW též slušně vydělává.
A na závěr k "diskusi" o "skvělé" Scale stačí drobná poznámka - nejlepší Scala je Golf, u kterého si lze vybrat a zvolit v širokém rozmezí model podle libosti a nikdo kvalitu a vlastnosti Golfu nezpochybní - je to sázka na jistotu. Tedy v případě, že člověk chce kupovat něco od koncernu. Nabídka trhu je bohatá a každý si může vybrat podel libosti - od Škody přes "Korejce", Forda, Opela, Peugeota až třeba po tu Dacii. Je to každého volba a je na každém, aby si dobře vybral a byl spokojen. Někdo se Scalou, jiný s MB a někdo třeba s tou Dacií. Ale proč se hádat v diskusích? Jaký to má smysl? Zejména, když se jedná o běžná auta (běžnou "konfekci")?

Venda
2. května • 15:43

Kosanoviči, uvědom si konečně, že žádný test, potažmo novinář, není nezávislý. Škoda je s předstihem největším živitelem reklamního trhu v ČR, takže její kritika je v mediálním prostoru TABU. Není to tak dávno, kdy na trh přicházela fabia 2. generace a někde v Itálii ji
testoval redaktor HN. Napsal něco ve smyslu "deisgn ujde, ergonometrie řadící páky tragická (což je svatá pravda), tři válce pod kapotou smutné, víc než dva pasažáry stěží utáhnou". Redaktor byl odejit. Takže napsat, že Scala je konkurentem Golfa je prostě PR, nic jiného. A už vůbec ne pravda.

Kosanovič
3. května • 11:33

A proto jsem dal testy z UK, Německa nebo Austrálie abych se vyhnul oblíbené mantře haterů škodárny o uplacenosti novinářů. Fakt si myslíš, že australský novinář, který ani pořádně neví kde je ČR a jak číst ten divný název škoda je uplacený škodárnou a píše to co chce?

Mirek
4. května • 21:43

Tak to soudruzi v Austrálii jsou podstatně větší amatéři, než místní novináři, kteří dělají v tomto případě podstatně lépe svou práci. To potom bude asi něco jako sport, při kterém rozhodčí vytahují karty s hodnocením, kdy jméno a vliv rozhodují o umístění, a proto tyto sporty neuznávám. Pokud si někdo nestanoví kriteria hodnocení a potom to seká od boku, tak to dopadá, jako v tebou uvedeném testu z Austrálie. To je potom jako hodnocení NCAP, auto je sice velice bezpečné, ale chybí nějaká přiblblá elektronická fičura a je po slušném hodnocení.

Josef
4. května • 13:52

Jo ještě drobnost ke škodovkám, i k té Scale. Ten odkaz též může něco napovědět:
http://www.autembezpecne.cz/cz/s40/Testy/c1476-Testy-... ...
Samozřejmě je potřebné i tuto "statistiku" brát s rezervou. Já osobně ale vnímám a poznavám posun v případě Octavia - mám zkušenosti a mohu posoudit rozdíl mezi druhou a třetí generací. Třeba jen v obecně známem detailu pevné zadní nápravy u TDI 2.0 110 kW. Pocit solidnosti a robustnosti při zavírání dveří O2 v případě zavírání dveří O3 člověk nepozná. Jsem zvědav na tu O4 a mám obavy abych při jejím dalším zdražování nedostal přidělenou zde diskutovaou Scalu. (To bych se z toho asi "pochcal"...).

Mirek
1. května • 21:07

Elegantně jsi přehlédl moje upozornění, že je to na základě rozměrů HB a to se také odrazilo v tom hodnocení. Kde se ztratil kombík, to není Corolla? Dokáže na tohle odpovědět Scala? Proč vybrali vrcholnou verzi Scala a Corolly ne? Podáváš také jen informace, které se ti hodí? Pokud si myslíš, že ne, dej tady odkaz na kombík s dvoulitrovým hybridovým pohonem. Že test nedělali? Hmm, tak o čem je tady potom řeč.Moc se mi v testu líbila věta:
Škoda Scala by mohla být soupeřem vozům podobným Toyotě Corolla a Volkswagenu Golf, ale ve skutečnosti je založena na natažené platformě menšího Volkswagenu Polo.Nebude to spíše, že neumíš používat hodnocení v závislosti na kategoriích aut?
Myslíš si, že ne? Takže Scala je lepší auto, než například BMW 320d, které získalo hodnocení 7,9?
https://www.caradvice.com.au/740744/2019-bmw-320d-luxu... ...

Kosanovič
1. května • 21:37

Proboha proč by Scala odpovídala na kombík, když ve stejné třídě má škodovka octavii kombi?

Mirek
1. května • 21:56

Přišlápl sis vedení?

Josef
1. května • 21:15

Oba víme své, že Mirku?;-)

Mirek
1. května • 21:25

No právě. :-(

Kosanovič
1. května • 14:46

Samozřejmě, že to jsou konkurenti, protože oba patří do nižší střední a jakýkoliv zahraniční novinář, který Scalu testoval, tak ji řadí ke konkurentům Golfu a Focusu, tedy nejprodávanějším HB v nižší střední.
https://www.autoexpress.co.uk/skoda/scala/106496/new-sk... ...
https://www.autocar.co.uk/car-review/skoda/scala/fi... ...
https://www.carbuyer.co.uk/reviews/skoda/scala/hatch... ...
https://www.carwow.co.uk/skoda/scala...
Corollu jako konkurenta v Evropě nikdo moc nezmiňuje, protože to je v Evropě v nižší střední loser, ale třeba v Austrálii ano.
https://www.caradvice.com.au/747644/2019-skoda-scala-r... ...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
G
6. května • 9:47

Jasně brepto, podvozek z pola je veliký jako u golfa.:-D:-D:-D

Michal
30. dubna • 23:03

Jo.Ve všem hlavním-prostor v kabině 308 je horor ty vozy co jsem napsal předčí.Kufr s prstem v nose.Focus bude i když má vlečku podvozkem lepší.Image má Škoda dost slušnou dle prodejních statistik nejenom u nás je v top.Mám octu ne proto že jsem škodovkář ale chtěl jsem 2l benzín a ideálně přes 200kobyl.Měl jsem cenový strop a špica podvozek nebyl důležitý.Přecházel jsem z passata b5 1.8t takže slabší ani prostorově menší jsem nechtěl.

G
6. května • 9:42

Přecházel jsem z Pasata na Octu " prostorově menší jsem nechtěl". Co to hulíš za matroš.:-D:-D:-D

s/mrtka
30. dubna • 22:07

"a třeba při couvání do kopce si auto nejdřív lehce popojede dopředu"
setkal sem s necim podobnym u pujceneho Citroenu C3 Picaso rv 2014 a byl to des, zacouvano, jendicka a ta svine jeste jela 20cm dozadu, minimalne, az pak dopredu. Absolutne sem nechapal :-D Lane asist ? Kdyz je nekdo troll a neumi se drzet v pruhu, at radeji sedi doma. Doba kdy se kvality ridice poznaly podle toho jak ridil je asi ta tam, dneska sedne kazdej troll za volant, zapne se mu 20 podpurnych systemu a ridic je pomalu uz jen cimsi, co jen zapina blinkr kdyz odbocuje...

Michal
30. dubna • 22:05

Mě se cena zdá normální na plně vybavený auto.Mě by to stačilo v ambition s LED světly+vyhř př sesle a v manuálu až bude.Cena 500tkaček.Konkurence stojí stejně-nepočítám sklad Hyundai.

Dotaz
30. dubna • 19:06

Mlátí ten podvozek nebo ne? :-/ Ten koncern prostě zapoměl umět dělat podvozky.3-[

Marek
30. dubna • 19:45

Při normální jízdě ne. Resp pokud to není nějaký nesmyslný vymol... Kdy se to ozve je třeba v odbočce, v bočním náklonu přes příčnou nerovnost

Tom
30. dubna • 18:39

Tohle by meli prodavat v akci 1+1 zdarma :-D, cena je naprosto mimo. Je to prifouknuta Fabie.

petr r. (petrumr)
3. května • 9:20

není, porovnával jsem a mohu říci, že se to dá srovnnat s octávií, já bych osobně s fábií to nesrovnával.

Dotaz
30. dubna • 19:07

Cena je nastavená pro Fleet, takže dej dolů 25% a je to v klidu. Zbytek holt buď koupí draze a nebo jde jinam.B-]

Sir_CHerokee
30. dubna • 18:07

No za ty prachy je v nižší střední prakticky cokoliv, i Golf, tříválcový Focus nebo lépe 4 válcová Honda Civic 1,5 v plné palbě.

Compress
30. dubna • 18:29

Focus není konkurence právě kvůli těm tříválcovým záprdkům. Civic 1.5 to je paráda.

bzzz
30. dubna • 19:34

Ten 3valcovy zaprdek si tu predrazenou mboleslavskou paradu namaze na chleba.

Carlos
1. května • 10:46

Ten tříválcový záprdek si v Bolce maže na chleba větší Octavie, menší Scala s ním zamete jak s mokrým hadrem.
http://www.zeperfs.com/en/duel7251-7756.htm...

Compress
30. dubna • 19:46

Namaže si velký kulový, tříválce jsou automobilový odpad.

homer
30. dubna • 19:58

v jakym smyslu? Normalne fungujou i jednovalce, dvouvalce, petivalce tak proc by trivalec byl odpad?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Compress
30. dubna • 20:20

Jistě, tříválec do zahradního traktůrku, nic proti. Do osobního auta je to humus, protože:
1. Vždy vibruje v příčné ose a i přes snahu o vyvážení excentrickými závažími tyto vibrace nelze zcela eliminovat.
2. Má nevyrovnanou dodávku výkonu. Nikdy nejde naladit tak aby měl rovnoměrnou dodávku síly od volnoběhu po omezovač otáček, jak je to dosažitelné u víceválcových motorů. Tento problém totiž nelze uspokojivě vyřešit, protože zážeh se děje jen jednou za 240° otáčky klikové hřídele, takže je zde poměrně značná část rotace klikové hřídele (1/6, 60°), po kterou se jen volně protáčí bez jakéhokoli impulsu od pístů. To je dlouhá doba, kdy motor prostě nemá co nabídnout a zejména v nižších a středních otáčkách nemůže mít bryskní a hladkou dodávkou výkonu jako víceválcové koncepce. To také dále umocňuje vibrace motoru, znovu zejména v nižších otáčkách, neboť ve vyšších se časový úsek mezi zážehy úměrně zkracuje.
3. Oba zmíněné projevy se pak starají o problém třetí, zvuk. Charakteristický zvukový projev u většiny lidí evokuje věci jako mixér, vysavač, mlýnek na kávu, ne pohonnou jednotku automobilu.
Důvodem zavádění tříválců není jejich parádní průběh výkonu, ani hladký běh, ani lahodný zvuk, ale výhradně jenom snaha výrobců splnit papírové normy CO2.

Benzín
3. května • 19:29

.....zážeh se děje jen jednou za 240° otáčky klikové hřídele, takže je zde poměrně značná část rotace klikové hřídele (1/6, 60°), po kterou se jen volně protáčí bez jakéhokoli impulsu od pístů...Na tuhle "genitální" myšlenku jste přišel jak? Jeden pracovní cyklus i zde trvá 720°, tedy dvě plné otáčky motoru. I tříválec pracuje jako každý standartní 4-dobý benzínový motor (sání,stlačení,výbuch,výfuk). Teda pokud VW nevymyslel "revoluční" klikový mechanismus, co se na chvíli zastaví a pak teleportuje do horní úvrati :-o. Pouze jednotlivé písty jsou i s klikovou hřídelí, i časováním ventilů, pootočeny vůči sobe o 120°. Jinak by ani logicky nemohly být, protože by motor vyskočil ven!!!! Ale pořád se jede horní/dolní úvrať sání 0°-180°, stlačení 180°-360°, výbuch 360°-540°, výfuk 540°-720°. Je to vlastně jako poloviční šestiválec, co během jedné otáčky klikové hřídele vybuchnou všechny tři válce po 120° a na druhou otáčku by u šestiválce nastoupily zbylé tři písty. Zde nastoupí leda ho*no, teda sorry energie v setrvačníku. Ten poslední píst snad dostane větší "kopanec" a říkají tomu "kultivovanost". U prvních HTP prý byla i vyvažovací hřídel, tu pak nahradily SW ůpravou ve vstřikování dávky paliva posledního válce-ten "kopanec". Každý tříválec lze poznat po zvuku-jedna pracovní doba chybí a motor kvičí jak "postřelený prase".

Aladin
30. dubna • 20:26

Já kdysi jel s Citygo R3. Zvuk třívalce byl poznat na volnoběh při vypnutém rádiu, jinak ne.

Mirek
30. dubna • 21:00

Tříválec nikdy nepojede stejně ve vyšších otáčkách jako čtyřválec. Se zvyšujícími se otáčkami bude čím dál více vystupovat jeho charakter.

Aladin
30. dubna • 21:09

Jasně, vychvalovat tříválec nebudu, jen jsem chtěl poznamenat, že se ho není třeba bát a není to nic strašného. Kdo má na to si připlatit, pořídí si R4

Compress
1. května • 10:36

Pořídíš si R4, zatím. U Fordu už si R4 v benalu ve Focusu nepořídíš a ostatní výrobci tuhle debilitu pomalu následují.

Sir_CHerokee
30. dubna • 22:59

Otázka je proč máme na trhu tolik tříválců - odpověď rozhodně není v rovině určené pro řidičský komfort nebo nižší spotřeba paliva a už vůbec ne výdrž nebo levnější servisní náklady. Dokonce to ani není levnější. A to mě štve! Důvodem jsou evropské pseudozelené ekonormy, proto ostatně tento fenomén je jen v Evropě. Já už se jednou spálil, podruhé tu chybu neudělám. Své též udělá přístup zákazníků. Lidé se o motory vůbec nazajímají. Když vidím nebo spíše slyším v ulicích rozjíždějící se bmw 216d, to je tedy poslech! Málokdo si u řady 1er, 2er připlatí za motor 20 i/d. A koncern VW bohužel položil novou laťku. Slyšet za studena nastartovat jejich R3, to je jak návrat Wartburgu. A přibývá toho ... to divná doba automobilismu. Pravda dřív stačil i smradlavý dvoutakt. Dokonce dřív lidi bydleli i v jeskních. A taky žili. Jen nerozumím, proč někdo touží po cestě do pravěku! Diskuze 3 vs. 4 válce mi přesně evokuje situaci před 15-20 lety, kdy všichni nadšeně předcházeli na TDička, které měly jedinou objektivní výhodu - proti srovnatelným benzínům měly výrazně nižší spotřebu, zato jízda s nimi byla po všech stránkách horší a třeba zvukový projev by nepoznal jen hluchý.
Samozřejmě pokud bude mít tříválec nějaká paní, co jezdí sama a pomalu, tak vydrží. Pokud to bude v rodinném voze, tak ho zatížením majitelé přivedou rychle ke zkáze. A pokud někdo očekává výkony, tak ho po okreskách bude muset hodně točit, pak požere víc jak 2x větší motor a s jeho výdrží to půjde taky dolů.

homer
1. května • 23:29

Jedina objektivni vyhoda tdi byla spotreba? Tak si dopln kroutak a nalet.

Aladin
30. dubna • 23:27

216d je opravdu horor, tam není možné se neotočit co se to rozjíždí. Jsem zvědav, zda se emisní normy pro rok 2030 neodloží, protože jinak bude opravdu zmatek.

Marek
30. dubna • 19:44

Zajímavý. Kdyby škodovka dávala pouze trivalec, tak to bude největší srac na světě... Ale dělá to hokus pokus focus, a je to největší konkurent.

Marek
30. dubna • 18:29

No. Golf je podstatně kratší... A honda? Hondu už doma mám, sekam s ni trávu.
Scala je spíše takový polokombik, který se velikostně s klasickým hatch nedá srovnávat

Peter
30. dubna • 18:04

Akurát som si bol do nej sadnuť ked už tolko článkov sa momentálne o nej píše.Mne sa osobne páči aj z vonku aj z vnutra až na pár detajlov/malé budíky zo slabým rozlišením,ručná brzda,plastový dekor na prístrojovke,sedačky/Ako majitel Golfa VII po facelifte možem povedať že Scala je vo vnutri velkostou rovnaka ako Golf.Z boku je vidno ako je natiahnutá takže vyzerá trochu ako jazvečík ale je to pekné auto.Jediný problém vidím v cene.Mali tam vystavenu Scalu 1.5 tsi DSG Style za 23 300 Eur. U nás Leon FR 1.5 tsi DSG stojí 22 960 a Golf 1.5 tsi DSG Highline 23 630 a tak si myslim že Leon alebo Golf je lepšia ponuka.Ale každopadne to auto sa mi páči.

Jano
2. května • 21:19

To nechápem.Scala je oproti g7 užšia a ma menej miesta na hlavu vzadu.
Spracovanie palubky a dverí ani nehovorím.

Alex
30. dubna • 17:26

Tahle 1.5 TSI je jediný použitelný motor, tříválce jsou šunty.

mijunior
1. května • 2:02

No tak u takovėho Fordu si už moc nevybereš. Samo nebudem do toho tahat Mustanga.

Sir_CHerokee
30. dubna • 18:08

Souhlasím, je to tak. Ale většině řidičů škodovek to bude úplně jedno. Neví, co to znamená. Důležitá je přeci "konektivita" a objem kufru :-D

Aladin
30. dubna • 19:59

Důležitá je peněženka. A zeptej se automechaniků, jaký názor mají na Fordy, lichotivé to moc nebude.;-)

Jenda
30. dubna • 23:27

No úplný šrot Fordy nejsou, ale podprůměr ano.
https://www.jdpower.com/business/press-releases/2... ...

Mirek
1. května • 9:14

:-D:-D:-D:-D
http://e-flotila.cz/magazin/sprava-flotily/52... ...
"J. D. Power
Statistika J. D. Power s názvem Vehicle Dependability Study (VDS) vychází ze subjektivního hodnocení spokojenosti majitelů se svými vozy. Jedná se o celosvětovou statistiku, jejichž největší obliba je v zámoří a s tím také souvisí řazení do jednotlivých tříd. Statistika je vyhodnocována celkem ve dvaceti kategoriích, které jsou pro nás Evropany jen málo vypovídající. ...Výběr je na vás
Statistiky spolehlivosti jsou tedy určitě zajímavým nástrojem, který poskytuje nezávislý pohled na jednotlivé modely na automobilovém trhu. Žádná z nich však není jednoznačně neprůstřelná a má více či méně nevýhod. Při rozhodování, zda vůz koupit či ne, se mohou stát podpůrným argumentem, který však nelze v žádném případě přeceňovat. Statistiky se mohou stát jen jakýmsi rádcem, zejména při koupi ojetých vozidel. Ovšem skutečnost, že vůz obsadil v jedné nebo druhé statistice místo v první nebo druhé desítce, je třeba brát s velkým nadhledem."

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jenda
1. května • 9:54

Samozřejmě, že žádná statistika není 100% vypovídající, ale lze se podívat do hromady jiných. A to už určitý obrázek dá. Nepamatuji si významnější statistiku, kde by Ford zářil na prvních místech, všude plandá v podprůměru.
https://www.extremetech.com/extreme/286120-consumer-r... ...

Mirek
1. května • 20:18

Jenže já psal, že je průměrný. Nebylo by od věci si nejprve ujasnit, o čem píšu. Pokud se dívám dobře, tak je v průměru i dle té hloupé J.D.Power, nebo mi chceš namluvit, že v těchto statistikách je vše stoprocentní a jestli jsi o stupínek od stoprocentního průměru statistiky výše, nebo níže, tak je to ihned nadprůměr, nebo podprůměr? Kde máš Škodu, Seat, Lamborghini, Dacia, Bentley, Renault, Citroen, Peugeot.... Takovou statistiku ti udělám také. Je naprosto zřejmé, že je to statistika udělaná pro USA, kde jsou zaměření na "koráby silnic", jsou tam auta, která v Evropě jako nová již neuvidíš (Buick, Lincoln, Chevrolet, Industry, GMC...) a tamní řidiči mají jinou představu o autech. Evidentně ti nedochází, čím tady operuješ.
Takové hodnověrné hodnocení může dokázat seriózně udělat jen někdo nezávislý, který vyzkouší všechna auta a vyhodnotí. Jinak je to o náladách, zklamání z očekávání, smůle při koupi, koupil si pondělní, nebo páteční výrobek.... Takovým statistikám vůbec nevěřím, stačí si vzpomenout na podvody německého ADAC a statistiky, kdy do závad uváděli a tím i hodnotili i prasklé žárovky a jiné hlouposti.Pokud budu vycházet z toho, že článek je o škodovkách, a mohl bych porovnat s tím konkurentem, kterého si Škoda sama troufale vybrala pro svou Scalu, tak naprosto upřímně ti napíšu, že Focus je o dost lepší auto pro řidiče, než "konkurenční" Scala, když i u ni také přiznali, že nemá na Focus s vlečenou nápravou, a také než Octavia. Mám možnost jezdit s Octavii celkem často a mám Focus a vím, o čem píšu.Moje příští auto asi Ford nebude, motory, možná to bude třeba i ta nová Octavia, možná něco jiného, Corolla, Mazda, nejsem závislý na žádné značce. To vše se ukáže až v době, kdy se rozhodnu pro koupi nového auta a po vyzkoušení konkurence.

Jenda
1. května • 20:42

Ano, je to statistika z USA, nikde netvrdím, že není. Jezdí tam stejné Focusy, stejná Mondea nebo další modely Fordu jako v Evropě. Ale klidně se podívej třeba na TUV nebo jiné statistiky z EU, zjistíš tam to samé. Nevím proč by třeba Consumer Reports měl být o nějakých náladách, je to instituce, která zkoumá kvalitu řady výrobků a má vysoký kredit u spotřebitelů.
http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/nejvice-a-ne... ...

Mirek
1. května • 21:23

Všechny tyhle statistiky jsou o náladách. Když začneš používat subjektivní názory na kvalitu... je to o náladách o fandovství k značce o zklamání ze špatné koupě.... Nechci do nikoho rýpat, ale stačí se podívat na na fanatiky různých značek, který z nich přizná, že je na jejich autě něco špatně? TUV do statistik zatahuje závady, které najdou při technických prohlídkách, tam se neřeší závady, které se stanou po dobu záruky, tedy ty závažné. s těmi se na technickou prohlídku nechodí a taktéž se s nimi na technickou prohlídku nechodí ani po záruce. Je to tedy o těch prasklých žárovkách a dalších hloupostech, navíc se neřeší, jestli majitelé se o auto starají, reziví jim, atd., nebo předcházejí těmto problémům. Jsou to jen výsledky z technické kontroly.
Já si Focus tehdy kupoval kvůli motoru, řízení, aby se mi dobře sedělo za volantem, dalo se v autě odvézt, co potřebuji, chtěl jsem dobrý zvuk audio soustavy (Sony) a aby se tam vešla moje rodina, neměli problém s místem. Proto padla volba na kombík, neboť HB v tomto směru totálně propadl. Při koupi jsem ho porovnával i se současnou Octavii. U mě propadla v pohodlí a řízení.

Josef
1. května • 15:15

Když jsme u těch "statistik", tak dávám odkaz ještě na jednu:
https://www.jdpower.com/cars/ratings/quality/2018... ...
Je tam uvedeno:
J.D. Power USA Initial Quality StudySM (IQS), publikovaná od roku 1987, zkoumá problémy, s nimiž se setkávají majitelé původních vozidel během prvních 90 dnů vlastnictví. Počáteční kvalita je dána počtem problémů na 100 vozidel (PP100), s nižším skóre odrážejícím vyšší kvalitu.
Letošní studie ukazuje zlepšení kvality o 4%. Korejské značky opět překonaly své japonské, domácí a evropské konkurenty. A Genesis se poprvé řadí na nejvyšší úroveň.
V následujícím infographic prezentujeme některé klíčové statistiky a zjištění z úvodní studie kvality z roku 2018 v USA.
V této "statistice" kupodivu Ford předběhl dokonce Lexus...:-)
Podíval jsem se i na "statistiky", na které zde v diskusi byly dány odkazy. Pokud se člověk podívá podrobněji a zamyslí na "obsahem" a zohlední statistické chyby (každá statistika má určitou "statistickou" nepřesnost), tak lze poměrně snadno vyhodnotit podstatu, že rozdíly jsou v určitých rozmezích prakticky zanedbatelné a je jedno, jestli daná značka je na 7. nebo na 20 místě. Co to například znamená, že u jednoho modelu/značky je "závadovost" u 2% aut a u jiné 3 nebo "dokonce" 4%? Otázka položená naopak - u jedné značky je "pohoda" u 98% výrobků a u jiné 96 nebo 97% - jaká je tedy "rizikovost" výběru? Nikdo určitě v žádných statistikách nehodnotí vliv uživatelů daných vozidel/značek, alespoň já jsem to tedy nikde nenašel. Přitom je přece naprosto zřejmé, že vliv na "spolehlivost" a "závadovost" má určitě způsob zacházení s vozidlem a péče o vozidlo (kvalita a "poctivost" údržby). Asi nejopečovávanější jsou Porsche Carrera, a proto logicky vzato jsou na špičce "spolehlivosti" a "závadovosti". Na druhou stranu třeba některé produkty Fiatu, Dacie a pod. jsou "dělníci" všecních dní, o které se nikdo nestará a údržba se provede teprve až je "problém" (nebo když auto neprojde STK).
Protože zde je po čase opět diskuse o Škodovce, tak mne napadá připomenout s odkazem na všechny možné statistiky, že "škodováckými fanatiky" odsuzované korejské značky Hyundai a KIA jsou z hlediska kvalitativních parametrů hodnoceny minimálně shodně jako Škoda (a VW).
Co se týká diskutované Scaly, tak mne osobně nezajímá, já jezdím se služební Octavií, a proto vím, že nic horšího nechci a dal bych samozřejmě přednost Superbu. Ale i tak z hlediska mých zkušeností a požadavků bych v případě soukromého vozidla dal v případě "koncernu" přednost Golfu nebo Passatu i s vědomím, že bych si musel připlatit.
Dlouhodobé zkušenosti se soukromým vozidlem včetně dlouhodobých výsledků nejrůznějších "statistik" ukazují, že jsem si vybral dobře a asi "svoji" značku už nebudu měnit.
Na závěr připomínám, že podstatné je, aby si každý vybral značku a koupil auto, které se mu líbí a se kterým bude spokojen. Pokud to bude tato diskutovaná Škoda Scala, tak proč ne? Před její koupí by si ji měl ale každý osobně dobře vyzkoušet a porovnat ji alespoň se dvěma alternativami. To, co je na obrázku nebo napsáno někde v "testu", bývá často rozdílné od toho, co a jak to každý z nás vnímá, protože každý z nás je jiný, má jiný vkus, jiné požadavky a představy a bohužel i jinou "peněženku", která volbu koriguje (já bych rád auto za 4 miliony, ale když je nemám, tak moje požadavky a představy musím přece korigovat). Nikdy proto neodsuzuji volbu a rozhodnutí a respektuji a mám ohled na důvody, pro které se každy rozhoduje a kupuje. Přeji všem hezké májové dny a šťastné km zejména na českých silnicích...

bzzz
1. května • 15:56

Dlouhe ale vecne ;-)

Mirek
30. dubna • 20:29

A na tu hloupost jsi přišel kde? Myslím, že již delší dobu jsou Fordy přibližně stejně poruchové, jako konkurence.

Aladin
30. dubna • 20:41

Na hloupost, že se má zeptat automechaniků? Prostě mě to napadlo, protože jsem se s jedním o fordech bavil. Jde o to, jak je vůbec postaven. Bez poruchy ti bude jezdit Fabia i S8. Jsou to z hlediska strojařiny rovnocenné vozy?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
30. dubna • 21:07

Nemusíš hned na úvod předvádět svou hloupost. Postaven je naprosto normálně a řidičsky lépe, než prakticky všechna porovnatelná konkurence.
Hm automechanik povídal, myslím, že takových automechaniků ti najdu tucty a každý poví o nějakém jiném autě, automobilce, to samé. Pokud neuvedeš konkrétní důvody, vzhledem ke konkurenci, tak je to "jedná paní povídala", tedy obyčejné pomluvy, od tebe.

Bart
10. srpna • 11:15

Kolikrát se uděláš při pohledu na Forda?

Aladin
30. dubna • 21:15

Já jsem jen zprostředkoval názor člověka, kterého znám řadu let, vidí vozy rozebrané, opravuje je a má tudíž srovnání mezi různými značkami. A staré čínské přísloví praví: pro hlupáka každý hloupý. Máš fordíka, že se tak čertíš :-D Moc mu nevěříš, když tě tak znejistím.

Mirek
30. dubna • 21:37

Ano mám, ale vůbec se nečertím, ale taky znám tyhle zaručené informátory o kvalitách aut, tzv garážové specialisty, kteří mají každý druhý týden doma na opravu Aventador, a ty, kteří s radostí dál šíří báchorky typu "jedna paní povídala", jak jsem napsal výše.
Takže žádný argument, celkem jsem to čekal. To přísloví ti tedy sedne.

Kameník
30. dubna • 16:43

Rád bych připomněl autorovi článku, že to není tak dávno, co se představitel koncernu nechal slyšet, že Scala je určena pro ty majitele Fabií, kteří by rádi Octavii, ale nemají na ni. A autor tady teď háže čísly v řádu 500 tis. a více. K smíchu.

1. května • 17:57

Scala je pro běžného kupujícího předražená, škodovka zkrátka zkouší, kam až jí skalní příznivci dovolí s cenou jít. Zatím to vypadá (a podle některých komentujících zde také), že hodně vysoko. Ne nadarmo má zkrátka v koncernu tak vysoké marže.
Co se týče cenového srovnání s Octavií, tak bych to ale viděl spíše tak, že Škoda si tím zároveň připravuje i půdu pro výrazně dražší čtyřkovou Octavii. Jestli z ní chce udělat ještě větší auto, určitě se nebude bát jít s cenou o kus nahoru. Pak bude i cena Scaly dávat smysl, pokud to někdo opravdu bude ochoten kupovat.

abcd
30. dubna • 16:34

Uvažoval jsem o druhém autě do rodiny. Projel jsem si Astru, Focuse a Civica. Scalu jsem projel s litrem a 1,5. Vicemene ze zvedavosti a abych si odfajfkoval. Designove je to typicky boleslavsky bastl – na malem podvozku velke auto s podivnými proporcemi (jednickova oktavka, jednickovy superb, roomster, dvojkova fabie, rapid, kodiaq…). 1,5 je subjektivne dobry motor. 1.0 drncici, hlucny. Mlatici torzka vzadu. Interier o svetelne roky před rapidem i trojkovou oktavkou před faceliftem ale porad navonena bida. Cena mimo misu. Sel jsem do Focuse. Je to litr 3val s torzkou. Když dva delaji totez, není to totez…

Bart
10. srpna • 11:12

Kecy, Fordem tam, vlakem zpět.

nemám jméno
1. května • 7:05

Soused je do Fordů zamilovaný. Má jich několik, včetně okruhoveho zavoďáku s 2litrovym zetekem. Jejich EB v poslední generaci je možná i nejlepší v konkurenci. Nic to ale nemění na faktu, že podvozek pouze dvouletého Focuse má ohnilej jak vantroky. Je z toho hodně rozladěný.....

chacha
1. května • 1:57

Gratuluji, z louže pod okap.B-]

Mr.X
30. dubna • 20:09

Jedničkový Superb na malém podvozku?

abcd
1. května • 0:17

Prodlouženy čínský passat. Dlouhý, úzký. Bastl.

Luxgen
30. dubna • 23:39

Malý podvozek vzhledem ke kastli mají všechny Škodovky, snad kromě Yetiho. To je taková typická degenerace napříč generacemi :-D Právě proto a kvůli motorům a jizdním vlastnostem jsme doma nic od nich ještě neměli, ani za komunistů. Pro mě je Škoda z řidičského hlediska relativně dost neznámá značka.

Michal
30. dubna • 15:57

Jaký je problém s Android auto? Funguje v pohode, odskusane na Octavia 3, Fabia (2018) s Samsung A5 (2017) a Honor 10. Pochybujem že by Scala bola na tom horšie ako staršie modely

Joe Doe
30. dubna • 21:03

Problem s Android Auto je ... Android.

Marek
1. května • 11:25

a problém tvého příspěvku je absence mozku...

Jan Mička
30. dubna • 16:28 • šéfredaktor AutoRevue.cz

Dobrý den,a kde jste Android Auto stáhnul? Oficiální verze na Obchod Play není k dispozici. Zkoušel jsem stahovat z neoficiálních stránek, byla tam spousta verzí, ale ani jedna se netrefila. Nešly nainstalovat. Auto telefon našlo, dokonce nabídlo možnost propojení přes Android Auto a MirrorLink, ale rozchodit se mi to nepodařilo.Ono je to zvláštní, protože se nechytly ani škodovácké aplikace, aby bylo možné si aspoň na dálku zkontrolovat palivo, odemknout, zatroubit a tak dále. Android Auto jsem zkoušel z důvodu zrcadlení navigace, protože Bolero ji nemá. Na druhou stranu, kolegům ze Světa motorů se povedlo zrcadlit Waze i v dlouhodobě testovaném Rapidu Spaceback, ale byl to boj s nalezením správné verze Android Auto pro daný telefon. Zkoušeli jsme na Samsungu Galaxy J5 2017 a Galaxy A6 2018.

Rosťa
30. dubna • 17:36

Zdravím. Na mém Samsungu s9 jede android auto z níže uvedené adresy, jak ve Škodě Octavia, tak v Subaru Impreza - verze z 26.4. 4.2.591443, vše plné v češtině včetně hlasové komunikace, google maps, waze, music play, spotify, počasí, telefonu atd.https://www.apkmirror.com/apk/google-inc/android-auto/

Freddka
1. května • 11:47

Haha stahni si neofiko verzi software z internetu ve verzi 4.2.591443A prej proc si lidi kupujou Apple iPhone, ktery stoji o naprosto nehoraznych 10% vic ... :-)Mozna presne z tohoto duvodu?!? Kupte si radsi nejlevnejsi klidne pouzity Apple a usetreny cas venujte jinym vecem...

Marek
1. května • 12:45

Určitě všchny kupce ajfounu zajímá jabko play/android auto.
Android auto funguje dobře. Jen není momentálně dostupný v naší zemi.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Freddka
1. května • 13:09

Kdyz zavres oci, tak nevidis :-)

Jan Mička
30. dubna • 18:34 • šéfredaktor AutoRevue.cz

Dobrý den,děkuji za info. Odsud jsem se to také pokoušel stáhnout, ale systém jsem nerozchodil ani na více pokusů. Chyba bude možná v telefonech, ale nedávno byly aktualizované. Zkusím později, hlavně i v jiném autě. Je totiž divné, že neběží ani oficiální škodovácké appky.

petr r. (petrumr)
3. května • 9:11

podle mně je chyba na straně auta a bylo v autě iž přihlášeno více telefonů, které se musí zrušit nebo odhlásit, podobný problém jsem měl s fotákem, kde přes wifi se stahuje, mačká spoušt atd. a bylo spojení vypínáno nebo přerušováno.

Eurohujer
30. dubna • 15:15

Jasne ze o moc lip to neslo, lip to pujde az za par let skodovka predstavi novou verzi a zase ukaze svetu jak se delaj auta. Skodovka je proste lidr v automobilismu, levna a presto kvalitni, temer bezudrzbova co najede i milion kilometru a to klidne po Praze a jinych tankodromech. Uz se tesim az je korporat nakoupi jako sluzebaky a ja se svezu!

Aladin
30. dubna • 15:25

Nevíte někdo, proč v konfigurátoru není golf dsg s 1.0 a 1.5 motorem? Bude ještě vůbec dostupný před uvedením 8.gen.? Na de konf. to lze.

Tom
30. dubna • 18:34

Nebude, bude uz jen s motorem Bosch. To je ten omotany dratem co se dava do pracek. WV konecne uznal, ze neumi delat motory. ;-)

TVL
30. dubna • 15:31

U nás 1.5 TSI už nebude. B-]

30. dubna • 15:10

Ač nejsem zrovna obdivovatel škodovek, tak Scala se mi vážně líbí a dokázal bych si ji klidně i představit jako druhé auto do rodiny. Nebýt té ceny – ta to totálně zabíjí.

Hanyz
30. dubna • 15:02

Vy jste si nikdo nikdy nevšiml, že jak Rampouch, tak Scala si hrají na něco, co nejsou? To nikdo nevidí to umělé rozšíření auta, viz. motorový prostor a nalepení blatníků na rozšířené úzké auto alá Fabia, vpředu je půl metru auta navíc, ale daleko před přední přepážkou... zase původní konec - resp. začátek kratší Fabie.... To nikomu nebude vadit, že mají těžší auto na light podvozku Fabky? A co čepy, ložiska, to je zesíleno na naše super cesty?

Tom
30. dubna • 15:43

Tak nebylo by spatne si zjistit par veci o mqb obecne. To ze jsou postavena dve auta na stejne platforme neznamena, ze maji stejne dily. Dokonce nemusi byt ani jeden. A presunuti motoru nad a za predni napravu prece znamena lepsi rozlozeni hmotnosti.

chacha
30. dubna • 15:29

Scala je postavená na modulární platformě MBQ stejně jako nové Polo, Ibiza nebo Audi A1. A ta nemá ze současnou generací Fabie podvozkově společného nic. Pro potřeby Scaly byl prodloužen rozvor náprav ale i rozchod kol, takže proti Polu není sirší jen díky nalepeným blatníkům. Než začneš vyprávět bludy zkus si nejprve zjistit fakta.;-)
Jen pro porovnání Polo se stejnou motorizaci startuje na 507 tis. takže je každého volba do čeho naskočí. Ibiza se s 1.5 TSI u nás nenabízí a Audi A1 je cenou uplně jinde.

Jano
2. května • 21:13

Teraz som v tom sedel ma autosalóne - a je to daleko menšie ako octavia alebo golf.Je to VNÚTRI úzke a vzadu je malo miesta na hlavu.
Dokonca menej ako v Octavii liftback!Spracovanie - lacnota vsade.Je to predražený rapid.Golf alebo octavia alebo ceed alebo i30 su daleko vpredu.Aj materiálmi, aj spracovaním aj priestorom.

SL
30. dubna • 17:52

Bludy??
Ano, na platformě MBQ ! Ale kdo dá za takovou nicku takové peníze.
Scala = Nezaujala !!! Kdyby za 200 Tis. no coment, za 400 nasrat !!!!
Trochu zaoblenej Rapid, to vše. Za ty peníze ani náhodou!!!!!!!
Ještě, že tu je konkurence!!!

Marek
1. května • 11:29

Vždy mám velkou radost, když vidím českého vidláka určovat ceny automobilů. Zejména pak škodovek.
200tis, za poměrně velké rodinné auto? kde žiješ.To je jak kdybych rekl, že vzhledem k mému úsudku vůči tvé inteligenci, nemuže být tvůj plat větší než 9tis hrubého. Prostě si moc hloupý na to, abys měl víc.

OnlyTruth
30. dubna • 16:17

MQB* ... a pozor nie na klasickej ale na A0 co je mensie ako klasicke , ano robi sa polo ibiza a1 ale ale malinke auticka su to ? a tuto skoda robi zase svoju politiku , natiahne auta na malu platformu da ju za cenu skoro normlaneho auta a ludia berte si to .. oktavia superb takisto natiahnute a hraju sa na nieco co nie su ...

Frankie
1. května • 1:49

Maličké? Polo má přes 4 metry a rozvoz větší než měl čtyŕkový Golf. Octavia má stejnou platformu jako Golf a je větší jen díky tomu že to je liftback s kufrem, zatímco Golf jen klasický hatchback. Nikdo tě nenutí aby sis Škodovku kupoval, tak tady nedělej Zagorku.

Milan
5. května • 0:16

... autech na platformě MQB, si můžu více natáhnout nohy a přesto přitáhnout volant k tělu tak, abych se při natažení paže dotknul zápěstím jeho nejvyššího bodu. Ve Scale to nejde kvůli menšímu rozsahu podélného posuvu volantu ...Z Pola môžeš spraviť jazvečíka (Scalu), ale Golfom sa nestane ...

Drake
30. dubna • 14:29

Ta cenovka je naprsotý nesmysl. Člověk si tam dá dva základní pakety, obyč kola, obyč barvu, 1.5 tsi a je na 600 tis? Takže dobře vybanené bude za kolik? 700?

Joe Doe
30. dubna • 21:12

Za tu cenu sa da kupit velmi slusne vybavena hybridna Corolla...

Rampula
1. května • 11:13

To se sice dá, ale ve většině evropských zemí to udělá jenom mizivá část kupců nových aut, protože co s hybridem tam, kde na něj nejsou tučné vládní dotace.

bzzz
1. května • 12:22

Hybridy nejsou dotovane a Toyota obvykle nabizi hybridni motorizaci o neco malo draz nez spalovaky v slusnejsi vybave. Zhroutil se vam svet?

Rampula
1. května • 12:28

No vždyť píši, že v EU většinou nejsou dotované (občas nějaké zlevněné parkování se ještě někde najde). Proč by se mi měl hroutit svět?

G
30. dubna • 14:15

Placená reklama zabalená do rádobytestu. Hlavně že bude PR škody spokojeno a připlujou kapříci...
Podvozek od pola a snaží de nám namluvit že je to velikostně superb.....:-D

šofér
30. dubna • 14:13

Srovnání s Rapidem kulhá na obě nohy, Rapida si koupili lidi domů místo Fábie, toto za ty kačky domu hned tak nikdo nekoupí :-( ano, je to lépe vybavené, je to nové, ale je to cca o 50% dražší!

Aladin
30. dubna • 13:16

Auto z prvotního pohledu (nejel jsem v tom) vnímám jako třetí karosářskou variantu k fábii. Určitě ne jako octávii a už vůbec ne jako golf. Z tohoto pohledu vypadá dobře 81kw ambition. Sám jsem zvědav, jestli se za tuto cenu uchytí nebo budou jejího nástupce opět raději přejmenovávat.

mtb_
30. dubna • 12:46

o-moc-lepe-uz-to-neslo:Zrychlení z 0 na 100 km/h 219 sNejvyšší rychlost 8,2 km/h

Leon
30. dubna • 12:41

za 636tis.?!!!!!!!!, za to startovala trojková eresa v liftu s dvoulitrem,.....hezky nastřelená cena,....to raději "pašík v kombajnu" r.v.2015, 300_350.tis,....simply clever:-D:-D:-D

Kamil Hrášek
11. srpna • 13:00

RS za 636? Přidej 200 a budeš mít pravdu. Jinak scala začíná na 370. Za normální výbavu s normálním motorem dáš 550. Absolutně normální cena za nové auto. Miluju příspěvky typu: V bazaru koupím levněji. Tak tam kup pašíka s nájezde 1/3 mega a bij se do prsou jakou si udělal dobrou koupi :D ať ti slouží a ať tě nevidím za půl roku v černých ovcích

Tomáš
10. března • 8:47

Nehadej se má pravdu. Já měl dokonce nabídku na mou konfiguraci v 2014 cca 580tisic. Doteď lituji že jsem to nevzal...

Michal
30. dubna • 21:57

Leon 630 Ors ale s horší výbavou bez navi,kůže,dsg,bez asistentů,parkov senzorů atd.Vím mám.

Pepa
30. dubna • 17:52

Ses tezkej primitiv.

Freddka
1. května • 11:38

Proc primitiv? Jen proto, ze rika pravdu?

Joe Doe
30. dubna • 12:00

"O moc lépe už to nešlo"Zejmena na Litomericku... tam uz je to na hranici mozneho.

K+K
30. dubna • 11:53

Toho ovládání klimy alá Peugeot je škoda, to si mohli odpustit. Line assist doufám půjde trvale vypnout v diagnostice. S manuálem slušná nabídka.

Mr T
7. května • 18:52

Tyhle experty, který si "nechtěj nechat kecat do řízení od asistentů" a fakt nutně potřebujou manuál potkávám na silnici docela často – zpravidla mají kola na středový čáře, zrcátko v protisměru a rozjezdy na semaforech s tím super manuálem nepatří mezi jejich silné stránky.
Takže line assist do všech aut, čím dřív, tím líp.

ffsd
12. listopadu • 20:15

Na to si vzpomeň, až pojedeš proti Scale na úzké silnici a ona najednou cukne a vyjede od kraje přímo proti tobě ... to právě dělá ten asistent, který nechápe, že je potřeba opravdu najet až na čáru a cukle s volantem vlevo přímo proti protijedoucímu autu.

Dix_
30. dubna • 12:01

Ten Lane assist docela kecá do řízení,ale v novém Ceedu kecá víc.

K+K
30. dubna • 12:18

Mě zatím tahle fíčura nepřesvědčila v žádném autě. Proto když už jsou výrobci nuceni ji nasazovat uvítám co nejjednodušší vypnutí, tak jako třeba start stop.

JirkaX
30. dubna • 12:45

Já ho občas využívám a v tom případě si ho sám zapnu. A funguje dobře. Ale pokud je zapnut s nastartováním, tak je to nesmysl. To někdo vyžaduje?

karel.
1. května • 11:10

Nepřímo to vyžaduje EU (založila agenturu EuroNCAP a ta za tyhle asistenty zapnuté po nastartování dává plusové body za bezpečnost no a tak se automobilky "snaží")

Takurcite
30. dubna • 12:40

Probuh jen to ne, to mam po nastartovani mackat deset tlacitek?
At to jde vypnout permanentne v menu.

Makon
2. května • 10:00

No jo jeste chvilku budou davat moznosti kazdeho asistentu vypnout pres nejake tlacitko vypinac nebo nejaky bazmek tak to bude zachvili jako v letadle pred startem 😊

K+K
30. dubna • 12:54

To si nerozumíme, vypnutím mám na mysli trvalé vypnutí, ne po každém nastartování. Proto nahoře mluvím o přehození logiky v diagnostice, kdy se po nastartování funkce automaticky vypne a jenom když řidič chce, tak si ji tlačítkem zapne.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Driver
3. května • 9:18

Když si kupuješ základní verze v nejjednodušší konfiguraci tak Tě to přesvědčit nemůže. Jezdím s tím v A6 přes 10let a nevypínám to ani ve městě, je to dokonalost. Jsou situace kdy to vypínám, ale to není vinou technologie ale toho, že na totálně chybně značené stavbě se kolikrát nevyzná ani ten dělník, co tam pracuje třetí rok, natož asistent, co tamtudy má projet... :-P

Atomas
30. dubna • 11:18

Motor 1.5 TSI jsem zvažoval do mého auta. Nakonec jsem zvolil raději osvědčenou 1.4 TSI o stejném výkonu. Proč? Při zkušební jízdě se mne 1.5 nezdála tak pružná, nechtěl jsem filtr pevných částic a ACT (co v autě není, to se nepos*re). Dále mne odradila určitá technická řešení jako například místo klasického vložkování válců použitá technologie Nikasilu. Pokud tedy v testu 1.5 TSI jezdila za 6,2, já mám bez těchto vymožeností spotřebu 6,1 l, což na těžší Golf Variant docela ujde...

nemám jméno
1. května • 6:53

Co Ti na nikasilu vadí??? Vyměňuj olej už na 15000km a neřeš pochybnosti. Nikasil mela už stará Súza třeba na modelu GS500 a pokud bylo dobře namazáno tak to byl kurňa držák.

Driver
3. května • 9:13

Měl jsem taky nikasil v motoru před 20ti lety, dával se 0W30 a auto jezdí dodnes, nafta a nezakouří ani v kopci při plném plynu a to je verze bez DPF.
Neuvěřitelná kvalita.
Ale půlka národa co jsou konzervy, tak to né že ještě 20let nepochopí, oni to nepochopí nikdy :-D Podle nich je nejlepší traktor zetor z roku 1919 protože to je držák a všechny nové technologie se kazí! Říkal to Franta v hospodě a všichni mu věří, nejen celý Vidlákov ale i celé forum zastaralépopelnice.cz takže to je pravda, nic novějšího nevydrží a fertig! :-)):-):-D

Ota
30. dubna • 12:36

pokud mas u 1.4 TSI 110kW verzi, tak ten povrch valcu mas delan uplne stejnou technologii.

Atomas
30. dubna • 15:15

Odkaz na tvůj zdroj prosím. já se dočetl o klasickém vložkování válců a nasazení Nikasilu ( nazývají to jinak) až u 1.5 TSI... Díky

Tom
30. dubna • 15:26

Tak do technologie povlakovani Nikasilem to ma hodne daleko:-).

Atomas
30. dubna • 15:41

Ale princip je podobný, o to šlo...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
petr r. (petrumr)
1. května • 8:44

nikasil je na té vložce.

JirkaX
2. května • 22:53

škoda jede..chrlí nové a nové modeli..díky

JirkaX
5. května • 9:39

Jen blb jako ty může napsat modeli.:-D

Doporučujeme

Články odjinud