Test Škoda Rapid 1.2 MPI – základní kámen

m  |  26. 05. 2013 16:31

A pokud si jej objednate do pul hodiny, dostanete zadni sterac zcela zdarma!
To je fakt komedie od Skoda penez.

Zajimalo by me jestli Rapid opravdu existuje v zakladu za zakladni cenu. Protoze vzdy se pise cena OD!, ale pak vypisete pridavnou vybavu za 70 000 kc, aby se to dalo vubec nafotit do clanku .

Odpovědět  |   | 
řidič  |  26. 05. 2013 17:03

No, zaplaťpánbůh že už to není jak za bolševika-ber, nebo nechej stát! Za ty peníze je možné koupit mnoho lepších aut .

Odpovědět  |   | 
pacho  |  26. 05. 2013 17:10

no proste z hovna sa nedá bič upliesť.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  26. 05. 2013 23:01

Ač v principu nemám proti škodě alergii, současné provedení fabie mě odfláknutými plasty znechucuje (bohužel BMW je na tom podobně, tam to vadí víc) a rapid na tom není o nic lépe. Dere se mi ale do hlavy myšlenka KDO a PROČ si objedná tak tragicky podmotorované auto, jakým je Rapid 1,2 MPI, když příplatek za normální motor je pouhých pár procent ceny, což se bleskurychle vrátí na úspoře paliva, o bezpečnosti provozu ani nemluvě. Mít omezený rozpočet a zacíleno na rapid, myslel bych hlavou a ne řití a vynechal bych kožený volant a elektrická zadní okna, zato bych si do auta objednal i motor.

Odpovědět  |   | 
goro  |  27. 05. 2013 06:02

tak jistě, ten motor v autě této váhy bude na "normální" ježdění tragédie, ale dá se předpokládat, že to budou kupovat firmy jako úplný základ kupříkladu pro čistě městské popojíždění, a třeba důchodci s minimálním nájezdem bez požadavku na výkon, kterým je fabie malá a oktávie velká...

Odpovědět  |   | 
k22  |  27. 05. 2013 10:30

Hlavně že se do KUFRU vejou všechny přepravky a květináče, mámo to musíme mít!

Odpovědět  |   | 
x12345678  |  27. 05. 2013 11:06

Za to bych nikoho nekritizoval. Pokud nechce roadster nebo dvoumístné kupé, je objem zavazadlového prostoru docela důležitá věc.

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  27. 05. 2013 08:48

Mas-li zacileno na rapid, znamena to, ze uz riti myslis a neni tedy duvod predpokladat, ze bys centrum sveho mysleni v dalsich nakupnich krocich menil.

Odpovědět  |   | 
x12345678  |  27. 05. 2013 11:03

Nešířil tu náhodou jogurt opakovaně, že je nepříliš spokojeným uživatelem BMW GT535? Před nedávnem jsme tu vedli společný nářek nad paskviloidními řešeními v gétéčku a odfláknutým interiérem.

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  27. 05. 2013 11:31

Vsak Jogurt pise "kdybych sel pro rapida", ne ze pro nej skutecne jde. V tomto duchu je taky moje odpoved, cim by myslel, kdyby pro nej sel.

Odpovědět  |   | 
Revan_21  |  27. 05. 2013 14:16

Je to lipší než nemít nic, skyline... (ano, narážím tím na tebe) Každý v mládí si předtavuje jak až bude velký bude mit super rychle a drahe auto... Tebe na ty představy taky ohaduji.

Odpovědět  |   | 
LOL  |  27. 05. 2013 16:29

mně jsi taky odhadl na pěšáka..
Takže bych to viděl na to, že když ti dojdou argumenty, tak dotyčný řídí tak maximálně koloběžku.

Odpovědět  |   | 
Revan_21  |  27. 05. 2013 16:53

Ne, pouze mě už šte bavit se s tupcema ve stupidním flamewaru

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  27. 05. 2013 20:33

Nenapsal jsem sice doslova "kdybych šel pro rapida", což bych tedy opravdu nešel, a opravdu mám BMW GT 535d Xdrive, pro který bych už taky rozhodně nikdy nešel a razím zásadu never more BMW, dokonce jsem ani nijak nenapadl rapid, což si myslím, že je lepší řešení, než fabia. Můj příspěvek byl ryze k vražedné kombinaci relativně velkého auta, po naložení obřího kufru a s obézní posádkou též značně těžkého auta s minimotorem, který stěží stačí rozjet prázdné auto, ale s nákladem a důchodcem za volantem je to riziko jako hrom. Považuji od výrobce již samotnou existenci takové nabídky za totální nezodpovědnost, protože musí počítat s tím, že se najde nemálo hlupáků, kteří v naivní představě, že něco ušetří, si to koupí. A budou zabíjet. Buď sebe, nebo ostatní.

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  28. 05. 2013 08:59

Ja jsem zase pouze rozvedl tvuj nazor ponekud sireji, protoze mi prislo, ze s ohledem na "kvality" auta je zbytecne narazet na mysleni riti az kdyz chce clovek konkretni motor. Vim, mas na skodifky nejakou pro me nepochopitelnou slabost, ale to neni podstatne a vyzneni meho prispevku to nemeni.

Pokud jde o nezodpovednost, tak ac je tento rapid vrazda velika, nemyslim, ze by to bylo horsi nez sveho casu oktavka s 1.4 nebo fobie junior s 1.0 a portfoliu skodifky to odpovida, stejne jako jeji cilove skupine.

Mimochodem nechapu, proc porad rozlisujes fobii od rapida kdyz rapid je jen fobie sedan a tak obe auta logicky sdileji i motory. A to ma fobie jeste i mnohem horsi 44 kW verzi toho boleslavskeho zazraku. Rozdil ve vaze obou aut je 85 kg takze fobie 44 a 51 kW jsou na tom s rapidem 55 kW srovnatelne otresne.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  28. 05. 2013 11:58

Nemám pro skodifky slabost, jen nemám potřebu na ně plivat za každou cenu. Kdyby neexistovaly citygo, fabia a rapid, rozhodně by mi nepřipadal svět prázdnější. Měli bychom na silnicích víc korejských a francouzských shitů, takže taky žádné terno.

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  28. 05. 2013 12:11

S ohledem na to, ze z nich neustale delas neco, co nejsou (oktavka aka golf ve stredni, rapid aka fabia v nizsi stredni, superb aka passat ve vyssi stredni) bych tvuj pohled jen tezko oznacil za "neplivani za kazdou cenu". Mimochodem ani ja na to neplivu "za kazdou cenu", pouze kritizuju veci, ktere mi vadi jako treba celkova levnota a cpani se tam, kam ta auta nepatri.

Odpovědět  |   | 
divitel  |  16. 09. 2013 21:13

Dá,ale nezapráskáš s ním.A když zapráskáš,tak maximálně sebe.

Odpovědět  |   | 
LOL  |  26. 05. 2013 17:18

Jenže pak přijde nějaký škodafil a začne hustit povídačky o "vyšší zůstatkové hodnotě" nebo "vyšší kvalitě" a podobné zkazky..

Testovaná výbava je takový rozumný základ - ale za 340 tácků a s haťapkou - no way! Už jen těch 16 táců za 16" liťáky je totální úlet.

Odpovědět  |   | 
ivan  |  26. 05. 2013 17:33

On už je úlet dávat na to 16"

Odpovědět  |   | 
LOL  |  26. 05. 2013 20:53

tak já bych třeba 15" nebo ještě menší na tak "rozměrném" autě nesnesl. Auto dělají kola a ty "kolečka" co tam dávají v základu z toho auta dělají fakt škaredou škatuli s nepoměrně malými koly (to je ovšem můj osobní názor na vzhled), užitná hodnota ovšem zůstane stejná.

Odpovědět  |   | 
Jan  |  26. 05. 2013 20:57

jj treba dat vacsie kolesa aby tie bubny vzadu paradne vynikli

Odpovědět  |   | 
LOL  |  26. 05. 2013 22:04

njn.. katování kostů.

Prostě bych tam narval liťáky s malými dírami, něco jako má MB Malý kola prostě néééé, vypadá to pak jako angličák.

Naštěstí si takové neštěstí pořizovat nemusím.

Odpovědět  |   | 
Mino  |  26. 05. 2013 22:53

No je to sice hezké, ale když si představím, jaký je rozdíl v dynamice, když jsem hodil na svůj dvoulitr 14" a 16" (a to měl 96 kW), tak si nedokážu představit, jak se toto na 16" vůbec může rozjet (s trochou nadsázky).

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  27. 05. 2013 09:19

Není to až tak dávno, kdy byly 13" kola i na pětkovém baworáku. Takže považovat 15" kola na za malé, na prdítku jako je šáde rapid je trochu mimo. Dej si studenou sprchu, ať se vzpamatuješ ze snu.

Odpovědět  |   | 
LOL  |  27. 05. 2013 12:51
Pepis  |  28. 05. 2013 21:54

Co je podle tebe dávno?

Odpovědět  |   | 
.  |  28. 05. 2013 12:20

BĚŽTE S TOU OTRAVNOU REKLAMOU DO PRD.LE. sEM ASI PŘESTANU CHODIT, JE TOFAKT ČÍM DÁL VĚTŠÍ HNUS.

Odpovědět  |   | 
rohYpnol  |  26. 05. 2013 17:46

V textu je popisována jízda na 15p. kolech, v tabulce je uveden rozměr pneu 185/60 R15. Přitom i z fotografie je patrné, že fotografovaný vůz stojí na 16p. kolech .
Tak se zákonitě ptám - to autor netuší, s čím vlastně jezdil? Byl tam vůbec ten MPI? Nebo se fotografoval jiný vůz než byl předmětem testu?
Navíc vím, že novinářské MPI Rapidy zkrátka jsou na 16p. kolech. Na 15p. totiž vypadá Rapid dost ... nevzhledně.

Odpovědět  |   | 
Jouza  |  26. 05. 2013 19:26

Taky me to zarazilo ... podle me autor jel v nejaky cerveny Ladě :)

Jinak souhlas, Rapid ani Fabia nema podvozek na 16" kola ... a dalo by se i pochybovat o 15" kolech...

Odpovědět  |   | 
psikl  |  26. 05. 2013 20:41

Autor článku jezdil s dvojicí Rapidů 1.2 MPI, na fotografiích je červený s 16" palcovými koly, jinak většina zkušeností pochází z Rapida s 15" palcovými koly, proto jsem uvedl právě tyto rozměry. Červený Rapid 1.2 MPI posloužil spíše jen pro nafocení.

Odpovědět  |   | 
petr  |  27. 05. 2013 08:20

Proč když testoval jeden pak nafotil druhý ? To mi hlava nebere
To vám Škodovka zakázala fotit Rapid v socka edition, aby nevypadal špatně ?

Odpovědět  |   | 
psikl  |  27. 05. 2013 09:07

Vůbec ne, jezdil jsem s modrým 1.2 MPI, ale stále pršelo, sněžilo nebo bylo hnusně. K testu jsem potřeboval dofotit aktuální fotky se zeleným pozadím a jiný Rapid již nebyl volný než tento červený ...

Odpovědět  |   | 
cert  |  28. 05. 2013 06:47

Cize zavadzate citatelov klamlivymi fotografiami aby Radid v konecnom dosledku vyzeral lepsie.

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  27. 05. 2013 08:50

Rapid je hnusny na jakychkoliv kolech, jestli 15" nebo 16" je jedno.

Odpovědět  |   | 
will83  |  26. 05. 2013 18:21

Děkuji za asi první docela objektivní test, zajména odstavec o motoru. Jen ta část o tom, že má stejný výkon jako první 1.6ky je dost nadnesená, protože je třeba porovnávat i Nm a hmotnosti aut. Článek mě jen utvrdil v tom, že 1,2 MPI je prostě pořád ta nepovedená motorizace s výkonem 1,0ky a spotřebou 1,6ky-1,8ky. Rapid se mi líbí, ale pokud preferuju benzín (nejlépe bez turba), žádná z motorizací mi nevyhovuje. Je třeba se podívat jinde než u VW.

Odpovědět  |   | 
psikl  |  26. 05. 2013 20:54

1.2 MPI je daleko povedenější než HTP. Škoda si s ním dala dost práce, aby se neopakovaly technické problémy a tříválec příjemně vyladila i po stránce kultivovanosti.
Znám dokonce i dost lidí, kterým Rapid s tříválcem pod kapotou stačí. Kdo jezdí krátké vzdálenosti v rámci povolených rychlostí, nepotřebuje nic víc. Osobně však često jezdím velmi dlouhé štreky, které zdolávám svižným tempem a výkonu není nikdy dost. Mám rád atmosférické motory, které jsou nejen spolehlivé, ale také poskytují nefoukaný výkon. Čím víc válců, tím lépe .-)

Odpovědět  |   | 
pro2n  |  26. 05. 2013 21:55

Tak by si pripadne mohol napisat, v com sa HTP v Rapide lisi od tej vo Fabii. Podla informacii sa zda ze sa jedna o ten isty motor s upravenou rj. Nove trojvalce su zatial len v Citigo.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  26. 05. 2013 23:05

Povedený možná ale pro toto auto naprosto nevhodný. Ono už jeho umístění v dost těžké fabii je sporné. Dokazuje to vysoká spotřeba, zoufalá dynamika a o životnosti takto zatíženého motoru bych iluze neměl.

Odpovědět  |   | 
xyz  |  27. 05. 2013 20:58

vetsina lidi kdyz da 270 000 za auto, tak uz jim to proste stacit musi

Odpovědět  |   | 
yoggi  |  26. 05. 2013 18:57

Mam otazku na autora clanku resp. na redaktora co testoval auto.

Při tachometrové rychlosti 145km/h si tříválec říkal o přísun téměř jedenácti litrů paliva. Rozumná spotřeba do osmi litrů se dá udržet v rychlostech mezi 120-130 km/h.
Celkově však týdenní ježdění v kombinovaném provozu skončilo spotřebou rovných 7,0 l/100 km. Při konstantní jízdě devadesátikilometrovou rychlostí si tříválec bere 5,5 l/100 km.

To naozaj bola takato spotreba ?

Mam fabiu combi 1,4 16V 55kW obute 185/60 R14 ( aj rapid mal 185) a pohotovostnu hmotnost ma 1175 kg ( 1135kg rapid).
Spotreba je nasledovna:
Pri 110km/ tacho cca 5,5 l
Pri 120 km/h tacho cca 6-6,5 l
Pri 130km/h tacho cca 6,5-7,5 l
Pri 140-145km/h tacho 7,5-8,5 l (rapid 11 l )
Pri 160-170km/h tacho cca 9,5-10 l ( toto bolo kratkodobo )

Zlata usporna fabia nemal rapid poruchu ?

Podla PC ak idem napr. trasu Trencin - Poprad ( plne nalozene auto 4 ludia + plny kufor co sa zmesti ) podla predpisov a na dialnici tempomat 120, tak PC ukaze spotrebu 6,1 kombinovana.

Odpovědět  |   | 
Vagi  |  26. 05. 2013 19:21

No vidíš, já s 1.8T (110kW) jezdím od 6 do 9litrů na sto a vzhledem k výkonu se aspoň trošku svezu. Což se o 55kW říct nedá Takže ty vaše tří haťapky a podobné motůrky s podobnou spotřebou si strčte...víte kam

Odpovědět  |   | 
Sinuhet  |  26. 05. 2013 19:56

No ty kráso, to máš jako fakt 110kW? A nezabije tě to přetížení, když na to šlápneš? To musí být fakt jízda, hustý, každý ráno se k tobě budu klanět...

Audi 1.8T je super, ale to neznamená, že s 1.4 16V se nedá jezdit. Navíc se klidně vsadím, že staré škodovácké OHV 1.4mpi z fabie životností to 1.8T dvakrát i třikrát překoná...

Odpovědět  |   | 
Vagi  |  26. 05. 2013 20:04

První část tvého příspěvku ponechám bez komentáře a k tomu druhému. Životnosti se opravdu nebojím a je mi putna, jestli s fóbii najezdíš 3/4 mega kilometrů s původním motorem.
Pointa mého příspěvku byla jiná, takže až ji pochopíš, tak zase něco pěkného napiš

Odpovědět  |   | 
Ota  |  27. 05. 2013 07:51

pointa je porad spotreba, tam kde spotreba fabky konci, tam spotreba 1.8 zacina ... vybrat usek , kde se protinaji je jaksi mimo misu, protoze se jedna o dva naprosto rozdilny jizni rezimy ...

a stejnym zpusobem je vlastne manipulovano i se statistikami

Odpovědět  |   | 
Pro pana "zázračná spotře  |  27. 05. 2013 23:44

Pro pana "zázračná spotřeba" u 1.4 Fabie - a zkoušel jste místo toho nereálného PC občas zkusit spotřebu dopočítat? :D Ony totiž ty PC u starších kousků ukazovali majitelům TDI i "reálné" spotřeby 3litry a v reálu to bylo o 2 litry někde jinde :)

Pochybuju že vůbec kde lítáš stabilně 150a víc a 1.4kou po dálnici to bys měl hezký vítr v nádrži :)

nehledě na to, že já jsem rád že s dieslem 2,2 od MB jezdím při téhle rychlosti (150-170) za 6-6,5 litrů :)

Odpovědět  |   | 
LOL  |  26. 05. 2013 21:03

1.4 16V 55kW není zcela určitě třívál a tedy ne haťapka. Je to motor starší, mám pocit, že se dělal i ve verzi 74kW. Navíc bych řekl, že to ve Fabii byla jedna z nejlepších a nejspolehlivějších motorizací. A to auto dokázal rozhýbat celkem rozumně a s rozumnou spotřebou - minimálně pro ty, co nemají potřebu si na silnici dokazovat se 110kW motorem, že nemají malého pindíka..

A k tomu zbytku: jsi opravdu velký king, že máš celkem obyčejný foukaný motor se směšnými 110kW.

Odpovědět  |   | 
Vagi  |  26. 05. 2013 21:23

Další, co si koupil haťapku, nebo její 4 válcový klon a teď je nasraný, že mu to nejede a žere to jak protržený
To, že 110kW foukaný a ještě poctivě udělaný motůrek žere zhruba to, co ty vaše haťapky je spíše k pláči

Odpovědět  |   | 
LOL  |  26. 05. 2013 22:11

Vágoušku, nebudu ti psát co mám aktuálně za motorizaci (fábku jsem kupoval někdy začátkem století), padla by ti sanice někam k úrovni kolen a ty bys svůj helmutem proprděný 1.8T šel shodit se srázu.. Navíc já spotřebu současného auta na zábavu moc neřeším, ono to tak nějak ani nejde (jen ty gumy mě serou že je měním každý rok).

Psal jsem o tom, že s 1,4 16V (což zcela jednoznačně _není_ haťapka ani její klon) se dá jezdit velmi dobře a celkem i úsporně. Jen tu tak trochu prezentuješ svou naprostou neznalost.

Odpovědět  |   | 
Revan_21  |  26. 05. 2013 22:15

Nebude ti psát co má aktualně za motorizaci.... Ja bych viděl problěm vtom, že žádnou nemá:D

Odpovědět  |   | 
Vagi  |  26. 05. 2013 22:19

LOLečku, přestaň koukat na youtube a vyndej ruku z kalhot, děti už dávno mají spinkat

Odpovědět  |   | 
LOL  |  26. 05. 2013 22:27

Mně se líbí ten tvůj kinderstyl "a můj tatínek má 1.8T!". Matně se pamatuju, že ve školce jsme se hádali, čí tatínek má lepší auto, zda žigulík nebo škodovka (většinou vyhrála volha kovaného soudruha zelináře). Ale to už je fakt dávno a tak nějak jsem z toho vyrostl.

Zkus ještě něco, jsi zábavný. Třeba o tom, jak se uděláš když s 1.8T předjíždíš haťapkáře.

P.S.: mé auto na běžné ježdění má taky přes 100kW

Odpovědět  |   | 
Vagi  |  26. 05. 2013 22:35

Přesně, jak píšeš, jsi zábavný

Odpovědět  |   | 
LOL  |  26. 05. 2013 22:48

všimni si, že jsem byl tajemný jako hrad v Karpatech, co to jen šlo.

Odpovědět  |   | 
k22  |  27. 05. 2013 10:38

Můj taťka má dva HTP, jeden vpředu, druhý vzadu, oba načipovaný, jeto to 200 a žere 4.9 /100 při 160

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  27. 05. 2013 20:35

Kdo to taťkovi načipoval zezadu? Strejda?

Odpovědět  |   | 
franta  |  28. 05. 2013 10:25

ne, zezadu prej nejlepe čipuje "profesor" Putna

Odpovědět  |   | 
LOL  |  26. 05. 2013 22:22

ano, nemám, pač co není schadewerke, není das auto, nicht wahr?

Odpovědět  |   | 
Vagi  |  26. 05. 2013 22:25

Ale o tom, co není shadewarke, jako by neexistovalo, tu nikdo přeci nepíše, ne??

Odpovědět  |   | 
LOL  |  26. 05. 2013 22:34

ajaj, já zapomněl na lihový vůz, auto emoción nebo dokonce 4kroužky!

Odpovědět  |   | 
Vagi  |  26. 05. 2013 22:36

Ano, faufanatici ti toto opomění nezapomenou

Odpovědět  |   | 
Sinuhet  |  26. 05. 2013 22:17

Co je čtyřválcový klon haťapky? VW 1.6, ze kterého HTP vychází, a který osobně taky považuji za poctivý motor (narozdíl od 1.2HTP, neboť to, co udělali s olejovým chladičema a katalyzátorem, by mělo být trestné...).

Mně připadá k pláči to, že má někdo potřebu se chlubit zrovna 1.8T z oktávky. Doufám, že má taky HIDy, zadní křídlo, laděný výfuk, sportovní filtr sání, no a samozřejmě sportovní potah na sedačky, jinak je to prostě oktávka s 1.8T, nic zajímavého ;)

Odpovědět  |   | 
Vagi  |  26. 05. 2013 22:32

4válcový klon haťapky bylo myšleno (s nadsázkou) "slavné a problémové" TSI
1.8T od Audi byl ve své době a troufám si tvrdit i dnes velmi povedený motor, který je spolehlivý, má slušný výkon a rozumnou spotřebu. Něco k nepochopení?
Jen tak pro zajímavost, 1.8T jak jistě víš, se dávalo do vícero aut, než jen do oktávky (Passat, Golf, Leon, TT...)

Odpovědět  |   | 
petr  |  27. 05. 2013 08:18

1.8 20V od Audi byl tragický motor na který museli nalepit turbo, aby to nebyla taková ostuda. A ani pak to nebyl žádný zázrak.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  27. 05. 2013 09:28

Pokud bys ten motor provozoval, tak bys takovou kravinu nenapsal. Ten motor je naprosto skvělý. Přes všechny různé nesmyslné články, které o něm napsali tzv. odborníci, můžu po osobní zkušenosti s tímto motorem (200tis.km) ti mohu sdělit, že motor 1,820V má velmi dobrou spotřebu, jezdí výborně v celém otáčkovém rozsahu (díky pěti ventilům na válec) a navíc je velmi, velmi spolehlivý. Okta z roku 1996 jezdí stále, nyní má najeto přes 400 tisíc a stále bez problémů jezdí. Její nynější majitel je s ní zcela spokojený a je rád, že si ji pořídil a nekoupil si nějaký super motor třeba od bmw nebo nějakého japonce.

Odpovědět  |   | 
Sinuhet  |  27. 05. 2013 10:32

Je krásné, když je majitel se svým vozem spokojený, to já jsem nespokojený s čímkoli, co koupím závidím vám

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  28. 05. 2013 08:57

Chronická nespokojenost.......To jsi ovšem adept na duševní chorobu Pokud se už nedostavila.

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  27. 05. 2013 11:35

Pekne bludy, jako obvykle. Zaprve tedy gratuluji k najeti pul milionu km v O1 (prestoze teda puvodne jsi to jezdil s TDI, ted je koukam vice in benzin), zadruhe 1.8 20V byla priserna uzrana plecka, ktera se zlepsila az s aplikaci promenlive delky sani a dalsimi upravami. To uz ale mel ten motor takovou povest, ze ho nikdo nechtel a z nabidky postupne vymizel. Holt viceventilova technika se musi umet a cim vic ventilu, tim vic adidas soudruzi v audi nejak nevychytali. Na strane druhe, s turbem to bylo o poznani lepsi, takze mozna i diky problemum atmo verze se jevi turbo jako velmi dobra volba.

Odpovědět  |   | 
Revan_21  |  27. 05. 2013 16:59

Řekl bych že tu děláš hatera proto, že ti nedávno někdo nakopal pozadí v 20v turbo... ale vzhledem ktomu že jezdíš na kole, tak máš ty řečičky asi jen z videi na youtube.

Odpovědět  |   | 
Mokashi  |  27. 05. 2013 20:57

mne treba nakopavaji takove auta pozadi porad,teda nez pridam plyn

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  28. 05. 2013 08:42

Nemusím o tom jenom teoretizovat a přežvejkávat bláboly, které si přečtu někde na netu, já jsme ta auta vyzkoušel prakticky a velmi podrobně. Motor 1,820V vymizel nikoli proto, že by byl špatný, ale proto, že byl výrobně drahý. Na motor s pěti ventily na válec se technicky nezmohlo ani ferrari a nemáte ho tudíž v autě za pět milionů a tady ho můžete v autě za čtyřista tisíc. Chápu, že to je fakt nepřiměřený luxus a je logické, že to rozmařilí germáni zrušili. Ale proč si to neužít, když to bylo k mání. Proč se hrkat v ějaké předražené, mizerné japonské plečce.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  28. 05. 2013 09:02

Souhlas. Problém 20V nastal v roce 96 proto, že čecháčkům zvyklým na felicie se šicím strojem pod kapotou se najednou otevřel svět čtyřapůlmetrového "obra" se 125HP místo původních 64 a neuměli s tím jezdit. Desetilitrové spotřeby byly běžné, jenže jen u těch, kteří nepochopili, že éééénééééén je kravina, že to táhne od 2000 otáček a že 200 není normální tempo. Ti ostatní jezdili mezi 7-8.
Měli jsme ve firmě dvě 1,8 a dvě 1,8T. Všechny byly držáky bez závad.

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  28. 05. 2013 12:26

...a proto je na spritmonitoru prumer 20V a 1.8T temer na deci shodny cca 8.5. Tech, kteri neumeli s 20V jezdit je zrejme nejak hodne, prumer pod 8 tam maji cela 3 auta, oproti 1.8T, kde je jich mnohem vic. Pokud si odmyslime strelce, kteri jsou s 1.8T schopni jezdit za 13 litru, bude prumer turba nizsi.

20V byl proste na svuj objem a vykon rozezrany kram, at se budes navazet do neschopnosti majitelu sebevic. Viceventilovou techniku Audi nezvladlo a snaha konkurovat Japoncum (a schopnejsim inzenyrum z Mnichova) se minula ucinkem, bez turba uz by ten motor byl tak akorat v muzeu a ani pes by po nem nestekl.

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  28. 05. 2013 09:04

Jak jsem rikal, cim vic ventilu, tim vic adidas, mentalita zakaznika ve vietnamske trznici z tebe jako obvykle strika na vsechny strany

Jinak ty moje "blaboly" pochazi od kamarada co sveho casu delal v jednom z nejvetsich salonu Skody a protoze SLX 20V byla pri nabehu vyroby jedina dostupna varianta krome LX 55 kW, bylo tech informaci vic nez dost. Naopak demence o tom, na co se nezmohlo ani ferrari uz zase zacina zavanet delsi cestou v tvem oblibenem TDI a mene kvalitnim hulenim, bud te ten traktor zbavuje i schopnosti poznat kvalitni matros nebo jsi nejak slevil

Odpovědět  |   | 
Mino  |  28. 05. 2013 09:08

Také by sis mohl nejdříve zjistit fakta. Největší sranda je v tom, že sis vybral značku, která právě jako jedna z mála pětiventilovou techniku také používala, a to je Ferrari. Mrkni na to, kolik ventilů má Ferrari F355 a co znamená ta poslední pětka v názvu.

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  28. 05. 2013 12:31

Ferrari neni v dyzlu a nema zadnej kufr, takze je to vedle oktavie kram v kazdem pripade, to uz bys mohl vedet

Jinak Zeli, mistni skodifkar a fanaticky zastance koncernovych traktoru pochopitelne vi kulove a potreboval se jen huste vymezit. Na strane druhe, po pul mega km za volantem O1 a O2 TDI uz bys mel taky asi misto mozku z masla kostku, takze to neprekvapi a k mistnimu folkloru to proste patri.

Odpovědět  |   | 
petr  |  28. 05. 2013 07:47

No a ? Těch 17 let a 400tis km považuješ za nějaký zázrak ? Kamarádka má Corollu z roku 1988 a má najeto tuším něco kolem 530tis. km bez problému a taky by neměnila a na zadek si z toho teda nesedám.
Respekt má u mě Volvo P1800 s najetými několika miliony km.

Odpovědět  |   | 

No vidíš a stejnou spotřebu já mám s 3.0 (176kw) a narozdíl od tebe se alespoň trochu svezu ;). Porovnáváš neporovnatelné.

| | Když už nesouhlasíte, nebuďte ovce a napište proč.

Odpovědět  |   | 
yoggi  |  27. 05. 2013 19:32

tak pokial ti to bere v rozmedzi 6-9 l pri vyuzivani vykonu 110kW tak mas asi najuspornejsi motor na planete ( pri vyuzivani plneho vykonu u 1,4 by som sa s odretymi usami dostal na 9l a nie pri 1,8T).

Chlape ked ti ta 1,8 T bere 6 litrov to znamena ustalena rychlost mimo mesta v ramci predpisov +10km/h tacho a vtedy vyuzivat tak plus minus autobus 30-40kW vykonu.

U nas v praci chalanko 20 rokov si kupil octaviu I RS 1,8 T 132kW, velky king ( hovoril som mu, ze je za malo jazdit nebude). Za pol roka to predaval, lebo jeho spotreba bola 13-14l na 100km. Prehlasil trochu tomu pridas a pod 10 nejdes. Nato aby som jazdil za 7-8 si mozem kupit 1,2 a budem mat rovnaku dynamiku.

Odpovědět  |   | 

Nejúspornější? Když pomineme tu část o využívání výkonu, tak jeho spotřeba je vklidu možná. S atmo 1,8 jsem jezdil za 8,4 na nádrž, přičemž to bylo 250km meziměsto klidně a 100km poměrně agresivní styl jízdy ve městě.

| | Když už nesouhlasíte, nebuďte ovce a napište proč.

Odpovědět  |   | 
Fantomas  |  26. 05. 2013 20:03

yoggi: Ty tvoje spotřeby souhlasí, ale jen s větrem v zádech

Odpovědět  |   | 
yoggi  |  26. 05. 2013 20:32

Fantomas: hm aj mas skusenost alebo len tak do vetra ( jedna pani povedala )?

druha taka ista je v rodine a jazdi trasu trencin - puchov ( mimo dialnice) podla predpisov a spotreba tam vychadza teraz ked je teplo na 5,3 kombinovana podla tankovania
Jasne nejaka 1,2 v meste na o nieco lepsiu spotrebu ale len tam.

Odpovědět  |   | 
LOL  |  26. 05. 2013 21:09

já s 50kW fábkou sedanem zamlada jezdil s podobnou spotřebou. Ovšem auto jsem si koupil nové, zajel jsem si ho sám a hlavně ho řádně udržoval.

Na delší vzdálenosti nebyl problém při dodržování předpisů (50 město, 100 okresky, 130 dálnice) na 50 litrů nádrže ujet 850 až 950 km (v závislosti na tom, kolik z toho byla dálnice) a ještě PP ukazoval nějakých 15-20km dojezdnost.

Na druhou stranu, když se tomu šlapalo za krk (stabilně 170 tacho), tak nádrž padla i po 450km.

Takže já souhlasím s předřečníkem.

Odpovědět  |   | 
michall  |  27. 05. 2013 23:00

fabka ma nadrz 45 litru. tzn jsi mel spotrebu 5.3 az 4.7 litru na 100km? a pri 170 tacho jsi mel 10 litru. no kamarade... tohle auto jsi nemel prodavat

Odpovědět  |   | 
LOL  |  28. 05. 2013 06:42

- těch 45 litrů šlo "přeplnit" až na nějakých 49
- 170 tacho bylo nějakých 155 km/h v reálu.
- se zapnutou klimou byla spotřeba o cca 0,5 litru vyšší

S tím autem jsem byl spokojen, ale už mi bylo malé a začaly se projevovat první větší závady, tak šlo při 200 tisících z domu, aby jej někdo dojezdil. Jo, a samozřejmě - nejezdil jsem stylem brzda-plyn, ale naopak plynule, i když rychle.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  28. 05. 2013 08:30

Fab1 měla sice nádrž 47litrů, ale protože většině z nich podcházel odvzdušňovací ventil expanzky, dalo se bez zvláštních procedur natankovat 56 litrů. Což dnes už nejde, protože odvzdušněníexpanzního prostoru nádrže je řešeno.
Taky kdysi jsem velmi krátce škodatančík používal, Combi 1,4MPI 50kW s klimatizací. Před předjížděním čehokoli mimo cyklisty a traktoru bylo nutno klimatizaci vypnout, jinak to zrychlovalo jen symbolicky. Holt 1230kg pohotovostní hmotnosti bylo pro motůrek s těžkými převody velké sousto. Průměrná spotřeba 8. Na dálnici se to ovšem rozvrkočilo i přes 180, jen to chtělo čas a žádný protivítr.
Opravdu si nemyslím, že těžší Rapid s haťapkou, větší čelní plochou, obřím kufrem, pomalu myslícím šetřílkem za volantem a obézní tetičkou vedle něj je něco jiného než značné nebezpečí pro všechny kolem. Představa, jak tahle sestava překonává napříč hlavní silnici mimo obec (třeba sedmičku u Žatce nebo čtyřku u Letů) je děsivá.

Odpovědět  |   | 
psikl  |  26. 05. 2013 20:47

Ano, tyto hodnoty jsou odměřené z PP, který navíc cca 0,5 l/100 km podměřuje .-) Při dotankování nádrže je vždy nutné počítat s 0,5 l/100 km vyšší spotřebou oproti hodnotám uváděným palubním počítačem.

On již z principu, každý tříválec, resp. maloobjemový motor (ať i přeplňovaný) je při klidné jízdě v malých rychlostech v lehkém autě maximálně úsporný. Pokud ho naložíte a začneme mu šlapat na krk, spotřeba RAPIDně roste .-))) Například trasu Praha-Brno můžete ujet při stejném rychlostním tempu s atmosférickým osmiválcem stejně draze, jako s přeplňovaným maloobjemovým tříválcem nebo čtyřválcem.

Odpovědět  |   | 
Ota  |  27. 05. 2013 07:56

boze .. ale to je prece logicky, ze na stejnem tempu bude podobna spotreba, protoze budete oba potrebova podobny vykon ...

na tohle moudro jsi prisel fakt sam?

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  28. 05. 2013 08:44

Není pravda, že každý PP proměřuje. Záleží to mimo jiné na obvodu pneu a slouží k tomu adaptační parametr v řídící jednotce 17 - přístrojový štít, který má nastavení 85-115% nominální hodnoty. Při jiném rozměru kol, než základním by ho měl prodejce před uvedením auta do provozu nastavit správně, což většina nedělá.

Odpovědět  |   | 
Tarzan  |  28. 05. 2013 12:33

Obavam se ze nebudes mit pravdu. Obvod kol se nemeni. Pokud jsi myslel tak, ze nekdo koupi auto s 16" koly, nekdo 15" atd., Tak obvod zustava vzdy stejny, meni profil pneumatiky. Tedy na 16" napriklad 205/55 = 63,19cm prumer kola a na 15" napr 195/65 = 63,45cm prumer kola. Prumer kola bran jako soucet prumeru disku a prumer celkove vysky pneu. Rozdil je 0,26cm na kole s tim, ze pocitam palec s presnosti jen na 2 desetina mista. Rozdil je tedy 0,04% romeru kol proc tedy adaptacni parametr v rozsahu +/- 15 nominalni hodnoty?

Samozre pocitam s dodrzovanim predepsanych rozmeru pneu na konkretni vozidlo, ne ze si tam obcas nejaky lojza da uplny rozmer pneu, aby to vypadalo mega huste

Odpovědět  |   | 
Mino  |  28. 05. 2013 13:55

Je a není to pravda. Souhlasím, že se obvykle obvod moc nemění, to co se nabere na disku, se ztratí na gumě, ale není to vždy pravidlem. Na své Primeře jsem mohl mít rozměry naprosto roztodivné, takže zimní 185/65/14 byly pěkně maličké, zatímco letní 205/55/16 byly o dobrých 6 % větší. Podotýkám, že oba rozměry mám legálně zapsané v TP.

Odpovědět  |   | 
will83  |  28. 05. 2013 15:10

Např. u Yarise 1.0 se stejným výkonem a podstatně točivějším motorem rapidně neroste, tam se musíte hodně snažit, aby jste jeli za víc jak 6 litrů.

Odpovědět  |   | 
ll  |  26. 05. 2013 22:49

pocitace na skodkach ojebavaju o cca pol litra (vyskusane na viacerych). Takze - mas tam realne okolo 6,6litra..

Odpovědět  |   | 
Michal  |  28. 05. 2013 08:28

Při jízdě Ostrava - Praha a zpět s Fabií 1,2 HTP a plnou nádrží bylo nutno na zpáteční cestě tankovat, přestože PC ukazoval průměrnou spotřebu 5,5 litru. S jiným autem jiné značky, motorem 1,4 a stejně velkou nádrží se podobná cesta udála bez tankování, dokonce s nezanedbatelným zůstatkem benzínu v nádrži, přestože PC ukazoval průměrnou spotřebu 6,2. To jen mé postřehy k PC u Fabií.

Odpovědět  |   | 
Lukas  |  26. 05. 2013 18:57

Když si vezmu, že za stejné peníze můžu dostat Hyundai i30 s 1,6 GDI (99 kw), případně za 10 tis. více (350 tis.) 1,4 v LPG, tak to je opravdu tragédie v podání Škodovky.

Odpovědět  |   | 
Jouza  |  26. 05. 2013 19:29

Hundaj nema kufr, 1,6 s korejskymi 99kW ma v Evrope jen 77kw...

Jinak souhlas :)

Odpovědět  |   | 
><  |  26. 05. 2013 20:06

A to jsi mafián, že tam vozíš neboštíky nebo denně pytle cementu na stavbu?

Odpovědět  |   | 
Revan_21  |  26. 05. 2013 21:48

No a až to jednou budeš potřebovat naložit tak budeš volat kamaráda co má pořádný auto, co :D

Odpovědět  |   | 
LOL  |  26. 05. 2013 22:16

Proč? Pokud bych měl jen jedno auto, tak bych sklopil zadní sedačky, popř. si koupil tažné.

Tyhle řeči typu "Potřebuju odvézt 6 mrtvol, rýč a pytel nehašenýho vápna" mě naprosto nevzrušují. S blbou fabii sedanem jsem postavil barák a nějak jsem necítil potřebu většího auta (větší věci jako cihly, cement apod. jsem si nechal (zdarma!) dovézt obchodníkem a maximum co jsem vezl, byly obkladačky a dlaždičky plus lepidlo, což tak jak tak to auto přetížilo a i tak tam zbylo spousta místa.)

Daleko víc mě třeba u oktávky sralo to, že v tom autě není místo pro pasažéry (a tři dětské sedačky dozadu ani omylem), zatím co v kufru si lebedí dvě tašky..

Odpovědět  |   | 
james  |  26. 05. 2013 23:43

"Daleko víc mě třeba u oktávky sralo to, že v tom autě není místo pro pasažéry (a tři dětské sedačky dozadu ani omylem), zatím co v kufru si lebedí dvě tašky.."

co ma objem kufra so sirkou interieru pre tri detske sedacky.. btw tie nedas ani rady dalsich aut.. suhlasim s tym miesto pre pasazierov, ale myslim ze u O2 je na danu triedu dobre, teda narozdiel od prvej generacie

Odpovědět  |   | 
LOL  |  27. 05. 2013 11:14

tak já jen komentoval to "pořádné auto"

Odpovědět  |   | 
james  |  27. 05. 2013 14:10

a takym autom je?...

Odpovědět  |   | 
LOL  |  27. 05. 2013 22:41

cokoli za rozumnou cenu co vyhoví tvým požadavkům

Odpovědět  |   | 
james  |  28. 05. 2013 07:25

si snad pravnik ci diplomat, univerzalnejsia odpoved snad ani nesla . a ja ze sa dozviem, ze ake to auto v kategorii kam patri aj octa je prave to kde dam aj tri detske autosedacky vedla seba podla teba...

Odpovědět  |   | 
LOL  |  28. 05. 2013 19:15

Proč zrovna "kategorie Octavia?" Já vybíral podle své potřeby a ceny. Ceeda jsem nezkoušel, ale řekl bych, že se vejdou, já osobně bych ve "velikosti" octavie asi volil S-maxe nebo levnější berlingo.

BTW myslím, že i do toho Logana se 3 sedačky vejdou

Odpovědět  |   | 
james  |  29. 05. 2013 10:58

asi preto ze si ju spominal (tu oktu)?...

a nie do kie sa ne-vejdou, no a Smax to uz je uplne ina liga velkostne aj cenovo zas nemiesaj hrusky s ceresnami :) . Ja som len chcel nejaku tvoju alternativu a dufal som ze aj cenovo/kategoriou tak priblizne k octe. K tym ostatnym sa radsej ani nevyjadrim, kvalita/spracovanie bude o dost nizsie, to snad nenamietas dufam.

Odpovědět  |   | 
LOL  |  30. 05. 2013 22:13

Co jsem jezdil hnůjdaje a kie, tak kvalita byla srovnatelná - rozhodně to nevrzalo jako škodovky. Berlingo je, pravda, kvalitativní úlet, ale na druhou stranu pohodlné svezení. Dále tu máme další citróny a Lagunu. Ale co se kvality týká, šel bych do Toyoty Auris Touring (nebo Avensise).

BTW nový Carens je řádově větší auto a cenově to není až tak špatné, za speciální Active dáš "jen" 400 tisíc, ale má to vše potřebné.

Odpovědět  |   | 
Revan_21  |  27. 05. 2013 12:47

Proč to dělat jednoduše když to jde složitě, vid :D :D Rodinné auto je zejména o praktičnosti... a to Rapid poměrně je... Kdežto normální verze i30 opravdu není. Jsou lidi co mají 4-členou rodinu a jezdí na dovolenou autem... naložíš 4 lidi a do kufru dáš sotva 2 kufry :D to je prostě kničemu.

Odpovědět  |   | 
LOL  |  27. 05. 2013 13:07

hm.. i30 kombi s 1.6 16V benzinem (88kW) a výbavou Trikolor za nějakých 334 tisíc za skladovku (nebo 341 za objednané auto) s kufrem na 528 litrů mi nepřijde jako "složitá volba" proti trapidu 1,2 howno-to-potáhne.

Odpovědět  |   | 
Revan_21  |  27. 05. 2013 14:31

Ty hele já nwm kde ty ceny bereš. Ted tu mam otevřený konfigurátor juuundaje a škodovky. Porovnávám i30 (krátkou verzi) a Rapid.
i30: Motor 1.6 nafta 81kw 6st. Je to trikolor a ještě sem si tam naházel ruzné ptákoviny který bych chtěl.
Cena 471 900kč.
A ted Rapid: Je to 1.6tdi 77kw. Elegance fresh, metaliza, hliníkače... Dotoho všechy možný asistenty (ESC PLUS včetně ABS, MSR, ASR, EDS, HBA, HHC a kontrola tlaku v pneumatikách) , příslušenství, audio system amunsen s dabingem... prostě všechno co tam jde. A ted Cena... 460 600kč. Takže to až taková výhra stim jundajem není

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  27. 05. 2013 14:57

Takze ty vezmes fabii sedan, teda rapida a porovnavas s o tridu vetsim autem a stejna cena ti prijde jako vyhra pro ten logan, teda rapid?

Kdyz nic, musi se ti nechat, ze huleni umis vybrat dobre

Odpovědět  |   | 
Revan_21  |  27. 05. 2013 14:58

O třídu vejš je jen proto, že je o pár cm širší )))) A sám máš stejně hovno, tak se neplet k dospělím

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  27. 05. 2013 16:29

O tridu vejs je pochopitelne i z jinych duvodu, ale to "vi dospely" nemuzete chapat

Odpovědět  |   | 
Revan_21  |  27. 05. 2013 16:51

Proč si nejdeš leštit ego na juuuuundajema, a stále opruzuješ tady? Řekl bych že ty jedeš na dobrým matroši )))) Počítám že ti je tak 16 a před barákem ti stojí možná tak kolo.

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  27. 05. 2013 16:59

Nemel bys podle sebe soudit ostatni, to ti maminka nerekla? Ze je ti 16 a pred barakem mas kolo je tady jasny asi kazdymu, ale diky za potvrzeni. Zase musim uznat, ze na IQ 21 co mas v nicku jsi jeste dobrej

Odpovědět  |   | 
Revan_21  |  27. 05. 2013 17:01

Zde na foru je známo v čem jezdím Je to Megane 1.6 zato ty ses ještě nepřiznal v jaký plečce jezdíš... takže z toho dělám tento závěr

Odpovědět  |   | 
Mino  |  27. 05. 2013 15:14

On srovnával benzinové motory, tak nevím, proč tu taháš naftu. Benzinový Rapid s 1,2/55kW motorem nijak cenově výhodná nabídka není. To ale přece nemusí nutně znamenat, že to neplatí o silnější benziny nebo nafty.

Odpovědět  |   | 
Revan_21  |  27. 05. 2013 15:17

a jakej je to sakra rozdíl? Já proste srovnával naftaky, protože mam rad naftaky.

Odpovědět  |   | 
Mino  |  27. 05. 2013 16:52

No rozdíl je to sakra velký Jestli někdo napíše, že MPI Rapid je drahý, tak překvapivě říká následující (a teď dávej velký pozor), že "MPI Rapid je drahý"! Nikde tam neříká, že se to týká TSI Rapidu. Nikde dokonce neříká, že se to týká TDI Rapidu, o tom tam nepadlo ani slůvko. A už vůbec nikoho v hodnocení nevýhodnosti MPI Rapidu nezajímá to, že ty máš rád diesely. Tvůj příspěvek byl naprosto mimo téma, když se probírá nevýhodnost konkrétně MPI Rapidu. Už tomu rozumíš?

Odpovědět  |   | 
Revan_21  |  27. 05. 2013 16:56

Ted najednou se to zameruje pouze na MPI:DDD to je ale pouze slovíčkaření... Bud je to auto drahe nebo není... Nemuže být drahý s jedním motorem a s druhým ne. To, že tobě se nelíbí že sem tu napsal jak se to doopravdy má s cenama taky nikoho moc nezajímá. Rozumíš?

Odpovědět  |   | 
Mino  |  27. 05. 2013 17:14

Teda, tak s tebou bude ještě velká sranda. Očividně máš obrovský problém s chápáním. Kde jsi přišel na to, že se mi nelíbí, cos napsal o cenách naftového Rapidu??? Proti tomu vůbec nic nemám. Ukaž mi, kde něco takového píšu! Jsem tu proti tomu, že naprosto mimo téma taháš do diskuze srovnání cen naftového Rapida, když je řeč o nevýhodnosti benzinového MPI. To není žádné slovíčkaření, to je naprosto stěžejní podstata.

Připomenu ti ten příspěvek "hm.. i30 kombi s 1.6 16V benzinem (88kW) a výbavou Trikolor za nějakých 334 tisíc za skladovku (nebo 341 za objednané auto) s kufrem na 528 litrů mi nepřijde jako "složitá volba" proti trapidu 1,2 howno-to-potáhne."

Chtěl bych přitáhnout tvou pozornost zejména na poslední slova " proti trapidu 1,2 howno-to-potáhne." Ukaž mi tu, kde tu kdokoli píše cokoli o TSI nebo TDI. Já tu vidím jen srovnání základní verze Rapidu, žádné jiné.

A auto může být s jedním motorem drahé a s druhým ne. Si představ, že by třeba Rapid 1,2 MPI stál 10 tisíc a Rapid 1,2 TSI milion (čistě teoreticky). Bude Rapid drahý nebo levný? Nebo bude Rapid MPI levný a Rapid TSI drahý?

Odpovědět  |   | 
Revan_21  |  27. 05. 2013 18:26

Zase plácáš přehanané blbosti. Pořád se jedná o to samé vozidlo. Vim na co tim narážíš... Na to, že se do rapidu nedává pořádný benzínový motor... Což je pravda. Bohuže taky pravda je taková, že 80% prodaných vozu škodovky je s naftovým motorem. Proto jsem vzhledem ktomuhle porovnával naftové motory u obou aut. TO JE ALE naprotsto irelevantní. Ikdyby to jezdilo třeba na raketový palivo, tak nevidím jediný duvod proč se to prostě nedá srovnávat. Nevim proč to prostě nedokážeš pochopit. Nevim jestli to chceš namalovat... pořád se jedná oto stejné vozidlo kde jsou použity stejné motory v podobné výbavě... Je to naprosto adekvátní srovnání. A to, že se tu dotedka mluvilo jen o benzinech na tom vubec nic nemění.

Odpovědět  |   | 
Mino  |  27. 05. 2013 19:09

Ty jsi případ. Prd víš na co narážím. Kde jsem zase řekl, že se do Rapidu nedává pořádný benzinový motor??? BTW, co zas má společného to, že se 80% škodovek podle tebe prodá s naftovým motorem (což je blbost, je to 55 %, aspoň si zjisti fakta), když se mluví o Rapidu. Mimochodem podruhé, pouze 19% Rapidů prodaných v roce 2013 mělo naftový motor. Překvapení, že?

Pro mě za mě si srovnávej naftové motory, ale necpi to do diskuze, kde se probírají benziny a hlavně se do něj nenavážej, když mluví o úplně něčem jiném než ty. Furt nechápeš o co tu jde. Pokud někdo řekne, že za cenu MPI Rapida může mít auto s mnohem lepším benzinovým motorem jiné značky, tak NEŘÍKÁ, že to platí i pro naftové verze těch samých vozidel. Vždyť ty máš pravdu s tím srovnáním naftových verzí, to ti přece nikdo nebere. Ale není to k tématu.

Vezměme to třeba jinak, abys to možná pochopil. Převedu ti to do řeči dětí základní školy. Dítě A řekne "Tamten strom je vyšší než ten druhý!" A dítě B (ty) mu na to odpoví "Jsi blbec, kde chodíš na takové blbosti, vždyť tamten panelák je menší než ten vedle".

Chápeš rozdíl mezi konkrétností a obecností? Když nekdo řekne něco o konkrétním Rapidu, okamžitě se to vztahuje na všechny? A proč to třeba nevztahuješ na všechny škodovky? Nebo celý VW Group? Kde je ta hranice?

Ještě jednou se ti pokusím vysvětlit, na co narážím a zkus si to přečíst pořádně, pochopit to a nedomýšlet si něco co jsem neřekl. Takže tedy, vysvětlení začíná --> Vadí mi to, že na srovnání nevýhodnosti ceny benzinového MPI Rapidu (a žádného jiného, benzinového MPI Rapidu, toho, který má 1,2 55kW motor, ten, který se testoval v tomto testu) se navážíš(!!!) do pisatele, kde bere ty divné ceny a argumentuješ tím, že naftový Rapid stojí stejně. Jo, stojí, ale co to má proboha společného s tím, že MPI Rapid (znova, ten, který má 1,2 55kW motor, ten, který se testoval v tomto testu) je drahý???

Takže jo, srovnávat ceny naftové i30 a naftového Rapidu je naprosto normální srovnání (to ti nikde neberu, už to konečně pochop, proboha!), ale prostě to není argument do diskuze nevýhodnosti MPI Rapidu, MPI Rapid, MPI Rapidu a ještě jednou MPI Rapidu

Odpovědět  |   | 
Revan_21  |  27. 05. 2013 21:51

A já tuto naprosto stupidní diskuzi zakončím tím... Nikdo ti MPI rapida nenuti, pochybuji že si ho budeš chtít někdy koupit... Proto tě to nemusí trápit. Prostě sem poukázal na to, že tolik uctívaný juuundaj NENI tak výhodný jak si každý myslí. Tvoje srovnávání je naprosto imbecilní a mimo mísu.
Pokus se jednou bavit jako ruzumný člověk bez ironii a podobných hloupostí... hlupáčku, hlupáčku a ještě jednou hlupáčku )
Ale aby ses nemohl pořád ukájet nad myšlenkou jak se ti daří mě "setřít". Tak jsem si udělal stejný srovnání u benzínových motoru 1,4mpi u juuundaje a 1,2mpi u škodovky... v víceméne stejné výbavě, podle toho co ten a ten měl. Rozdíl byl pouhých pár tisíc. Takže vtomto případě by u mě rozhodoval design... a vzhledem ktomu že juuundaj je vyloženě přeplácanej a hnusnej, tak bych radějí jezdil v tom slabým rapidu )))

Odpovědět  |   | 
Reakce pod tímto příspěvkem se již nevětví
LOL  |  27. 05. 2013 22:57

kromě toho, že se chováš jako deb*l vůči člověku, který ti trpělivě vysvětloval kolik je 1+1 (já takovou trpělivost nemám a ani nechci mít), ti musím s politováním sdělit, že tvůj neoblíbený jůndaj nic tak prastarého a zastaralého jako motor 1.4 MPI nevyrábí. Ta 1.4 je CVVT, tedy 16-ventil s variabilním nastavováním vaček. Motor Škoda/VW 1.4MPI byl akceptovatelný někdy tak do roku 2002, dneska je to anachronismus. Tomu MPI se konstrukčně asi nejvíce blíží motor 1.6 GDI, ale srovnávat MPI plečku s touto moderní skorosportovní atmosférou (má 99kW) mi připadne jako chucpe.

A logické je, že za lepší motor si automobilka řekne více, než za nějaké cca 20 let provařené MPI. Takže opět fail pro Schadewerke a přesný opak toho, co ses snažil tady prokazovat a dedukovat.

Odpovědět  |   | 
Mino  |  27. 05. 2013 23:35

Zkusím to naposled a doufám, že tvůj intelekt na to bude stačit. Použiju analogii a převeďme třeba cenu na spotřebu s fiktivními údaji.

Člověk A řekne, že ten Rapid 1.2 MPI žere při 90km/h nějak moc, vždyť 5,5 litrů žere třebas jeho dvoulitrový benzin v autě ABC. Za stejné peníze (za benzin) může mít mnohem větší zábavu (silnější motor).

Člověk B (tj ty) řekne "Člověče A, ty jsi úplný debil, vždyť Rapid TDI žere stejné 4 litry nafty na 100 km jako auto ABC TD, Rapid je super!".

A teď mi vysvětli, co má společného spotřeba (cena) turbodieselu společného s tím, že benzinový Rapid žere (stojí) stejně jako jiné auto s mnohem větším benzinovým motorem. Poukazuji na to, že v závorkách je vysvětlení té analogie, abys to pochopil. Nikdo tu nezpochybňuje to, že dieselový Rapid žere (stojí) to samé co dieselové ABC. Ale ty furt prskáš, jako by ti to někdo bral. Zkus se už konečně dovtípit, o čem je diskuze.

Já nikde neříkám, že mi někdo Rapida MPI nutí, nechci si ho ani koupit. A nechci ani Hyundai i30, mému srdci jsou bližší jiná auta. Ty si kup co chceš, je mi to jedno, jen by bylo fajn, kdyby tu diskuze byly k tématu. Opravdu mi nejde o to tě setřít. Já zas nerozumím tomu, kde něco takového čteš. Si myslíš, že z toho budu chrochtat blahem? Možná něco takového chceš ty, nevím. Máš strašně bujnou fantazii a opakovaně čteš mezi řádky něco, co tam vůbec není... Zkus se na to čtení více soustředit a nevytvářet si pořád domněnky o někom jiném, pořád se jen sekáš.

Odpovědět  |   | 
VW  |  28. 05. 2013 14:24

VW také dělá 1,2 TDI 55kw a jen by mě zajímalo proč ho také nemontují do Rapida a jen do Roomstra, který je o něco těžší!?

Odpovědět  |   | 
LOL  |  26. 05. 2013 21:10

jo, kufr, to je to NEJPODSTATNĚJŠÍ!

Odpovědět  |   | 
><  |  27. 05. 2013 10:40

Šak taky podle toho to na silnicích vypádá, když polovina čechů řídí z kufru.

Odpovědět  |   | 
LOL  |  27. 05. 2013 13:07

Odpovědět  |   | 
Revan_21  |  26. 05. 2013 21:40

Tak pán by chtěl JUNDEEEE :D :D :D Ale taky co za těch 350 dostanes? Motor z modelíny, karoserii z papíru, design který je na tom stejně jako elekronika (už když jí koupiš tak je zastarala), kufr kam se snad dá něco dát a ošklivej korejskej interier... Vim o lepších zpusobech jak utratit 350k.

Odpovědět  |   | 
LOL  |  26. 05. 2013 22:42

je zajímavý, že na to papírový auto dávají takovou záruku.

A za těch 350 dostaneš to, co u lihového vozu stojí tak 450. Ale bude to "jen" hnůjdaj nebo kia (popř. jiný unterwagen), takže společensky si samozřejmě mezi podobně postiženými pohoršíš

Jo, být fanouškem lihového vozu, to je řehole!

Odpovědět  |   | 
Revan_21  |  26. 05. 2013 23:31

Jo:D ale přijed s nejakou vážnou závadou do servisu a stejně tě kopnou do zadku s frází že je to běžné opotřebení... bo něco takového.
Jako kčemu mi je 7 let záruka, když to auto tak dlouho stejně mít nebudu. Vždy sem řikal že to je pouze reklamní tahák na lidi. Ty si myslíš že korejci sou levnější proto, že si neplatíš tolik značku?:D Nee... jsou levnější proto, že se tam poměrně dost šetří na materialu.

Odpovědět  |   | 
petr  |  27. 05. 2013 08:26

Na materiálu šetří všichni, stačí vzpomenout na průsery u Passata, nejdříve problémy s hliníkovou nápravou, pak začaly praskat hlavy u 2.0 TDI z důvodu nekvalitního materiálu při odléváni hlavy atd.

Odpovědět  |   | 
Revan_21  |  27. 05. 2013 12:51

Jo ale to bylo pouze v první serii než se na to přišlo. A hlinikovou nápravu bych zase neviděl jako šetření na materialu, ale šetření na hmotnosti. Ale vesměs máš pravdu, každý se snaží šetřit na matroší:D Ale opravdu mě dorazila min. týden Kia Ceed kombi, kdo který se dělalo LPG. Když jsem viděl ten rádoby kobereček na stěnách kufru tak sem se opravdu začal smát. To byl nějaký papundekl který dělník v automobilce namazal lepidlem a posipal trochou štětin ze starách štětcu...... a očividně na tom hodne šetřil.

Odpovědět  |   | 
Revan_21  |  27. 05. 2013 14:54

Omlouvám se:DDD jiste že posypat :DDDD

Odpovědět  |   | 
LOL  |  27. 05. 2013 22:59

tys musel pracovat v Radiu Jerevan.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  28. 05. 2013 08:54

Nemusel. Tapecírunk hjondé opravdu vypadá jak štětiny nasypané na chemoprén. Z toho auta čiší všude láce na první i na padesátý pohled. Jenže to tak nějak nelícuje s idealismem české socky, která si myslí, že v párku za 45kč/kg je maso a pivo za 3,90 je pivo. Prostě cokoli je levné, je to podle MČC i výhodné a boží. Na rozdíl od Němců čecháčci nerozlišují mezi slovy "levný" a "výhodný".

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  28. 05. 2013 09:10

Myslim, ze by sis mel predevsim konecne priznat, ze lace a levnota cisi na kilometry predevsim z fobie a oktavie (trabanta jmenem citigo ani nezminuji), pricemz novou latku "podsadil" rapid a O3 uspesne v nastoupenem trendu pokracuje. Tedy jakkoliv sis odplivl na lidi, co kupuji plecky levne, nejak jsi zapomnel na jeste lokalnejsi fenomen a to je nakupovat plecky naopak draze, coz me osobne prijde jeste smesnejsi.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  28. 05. 2013 22:45

O fobii to tvrdím hodně dlouho a o o3 rovněž. Takže si to nepotřebuji "konečně přiznat".

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  29. 05. 2013 07:38

V tom pripade nechapu to neustale vymezovani se proti Korejcum. I kdyby to byl takovy kram jako skodifky (pricemz ja bych si i30 koupil, octavii v zadnem pripade), je to aspon levne, zatimco skodifky jsou drahe. Pokud je nekdo ochotny dat za auto 300k, pripada mi divne delat si z nej srandu kdyz si domu odveze Cee'da, pritom by za tu cenu mel otresneho o tridu mensiho rapida, coz mi prijde jako daleko vetsi demence, resp. to prvni jak demenci nevidim.

Odpovědět  |   | 
LOL  |  28. 05. 2013 14:01

nevím, na koberec v i30 jsem se nikdy nezaměřoval (to auto ani nemám). Na druhou stranu, já do kufru stejně strkám jen batožinu (a semtam mrtvolu s pytlem nehašenýho), a tak jeho drsnost a "kvalitu" naprosto neřeším.

Co řeším, je třeba motor, jeho výkon, projev, spolehlivost a vnitřek kabiny. Za dobré zboží nemám problém pustit chlup, ale zase nejsem trubka, která koupí trapida jen proto, že má tapecírung od králíčka Azurita.

Odpovědět  |   | 
.  |  26. 05. 2013 19:47

Nejsem zastáncem žádné značky, ale dát za tohle auto 300-500 tisíc dle výbavy mě přijde dost úlet. Pořád přemýšlím, proč bych si ho měl koupit a nenapadá mě vůbec nic. Škoda. Raději 1-2 roky ojetou Oktávii za ty peníze, než předražené tohle.

Odpovědět  |   | 
____  |  26. 05. 2013 20:17

Ono celej vw koncern je tragédie, nechápu jak si dneska někdo může koupit při cenách japonců takovou ohavnost jako je rapid nebo golf. Za cenu kterou dam u koncernu za holobyt mam u toyoty pomalu plně vybavený auto a kvalita toyot se koncernu nikdy nevyrovná, ale to člověk čechum nevystvětlí ty si radši koupí škodovku v mpi nebo v tsi, protože jsou na ní levný náhradní díly jinej argument nemaj.. To, že ten motor sotva vydrží 200 tisíc to už je taky nezajímá

Odpovědět  |   | 
Japonec nakonec  |  26. 05. 2013 20:40

No nevím jestli bych si koupil zrovna auto co pořád svolávají do servisů!

Odpovědět  |   | 
pacho  |  26. 05. 2013 20:49

ako vtip na koniec týždňa celkom dobrééé.

No a v japonsku prezmenu zvolávaju do servisov WV, a zasa čínania prestali kupovať TSI a tak stále dookola. všetko jedno.

Odpovědět  |   | 
____  |  26. 05. 2013 21:16

Pan naráží na svolávací akci kvůli koberečkum v USA, že o tý jsem ani nevěděl, kdyby mě nekontaktoval prodejce, volal mi jestli mam novou corollku v pořádku, chtěl bych vidět toho hlupáka v USA, co si neumí posunout kobereček pod pedálem, aby se mu nezasekával a šel normálně jak má jít. Nicméně Toyota aspon tu svolávací akci udělá to se nedá říct o vw gruppe, kde je problémů fůra hlavně s motory tsi a nikdo to neřeší, vim jak dopadl jeden známej s golfem, prostě, co k tomu dodat vw deutsche schunte kvalite

Odpovědět  |   | 
petr  |  27. 05. 2013 08:23

To vám přeju hezké ježdění v MHD a na kole. Neznám automobilku, která by neměla každou chvíli nějakou svolávačku.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  26. 05. 2013 20:48

Mas pravdu.... Hezky jsi to napsal
"kvalita toyot se koncernu nikdy nevyrovná"

Odpovědět  |   | 
Tom  |  26. 05. 2013 20:49

Jinak mezi nama.... Golf je proti jakekoliv zbytecne pretvarovane Toyote krasavec.

Odpovědět  |   | 
LOL  |  26. 05. 2013 21:15

já si myslím, že si můžou podat ruce, hnusný jsou obě značky stejně.

VW je nevýrazné a bez šmrncu
Toyota zase trpí na novotvary.

Hezká auta dělají Taloši a Frantící, ale tam je to zase masakr spolehlivosti. No a zbývá už jen MB/BMW a částečně Audi (ti ale od A80/A100 už jen šlechtí jeden doutníkový tvar), ale tam je to zase masakr peněženky.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  26. 05. 2013 21:15

Zmysel tohoto auta v tejto motorizacii by sa mohol zdat jasny, lenze ked uz sme sa dostali k porovnaniu so starou jedna-sestkou, vec sa dostava do uplne v ineho svetla.

Zaprve, tych spomenutych 55 kW (75 k) ma stara jedna-sestka leda tak na papieri, realita je 60 a viac, motor ktory ma okolo 63+ nie je ziadna vynimka. Dalej ovela silnejsi krutiaci moment a vobec uplne inu charakteristiku, cize spolocne maju tieto motory leda tak ten papierovy udaj. Cize ak by nebodaj marketing skodovky chcel udaj o vykone /navyse papierovy/ prezentovat ako dokonaly argument na nejaku ´modernu´ nahradu ´novsim a mensim´, jedna sa o cisty nezmysel na oklamanie nevedomych : skutocnost je taka ze jedna sestka je silnejsia a tym to konci. Snad take praktiky ako nikoho nenapadnu - pokial nie, potom je vsetko v tomto smere v poriadku, len si treba vyjasnit par veci. Fajn, toto este stravim.

Co ale nestravim je fakt, ze ovela mensi, novsi motor /a slabsi, co sme si snad v horeuvedenom vyjasnili/, navyse s /teoreticky/ nizsimi stratami vnutornym trenim /R3/, ma rovnaku spotrebu ako ta spomenuta tisic-sestovka, dokonca v niektorych rezimoch vyssiu. Skratka a dobre, cesta katovania kostov setrenim na vyvoji a mechanickych dieloch motora, tou spravnou ako vidno nie je.

A tak mi toto cele nejde akosi dohromady a zachranit by to mohol cennik. Ale pozor, cenovy odstup od /bez debaty/ nepodareneho TSi je iba 10.000 /?/. A to je tretia vec, ktoru akosi nemozem dostat dokopy. Samozrejme o inak /v porovnani s konkurenciou/ podpriemernom dieseli, ktoreho cena je uplne absurdna sa vobec nema vyznam bavit. Cize nestravitelne takisto.

Skratka a dobre, bud cena za tento trojvalec pojde tam kam ma, alebo si, aspon podla mojho nazoru, skratka niet z coho vybrat a lepsie bude bud sa pozriet inde alebo si pockat ako to s tymi motormi pojde dalej.

Odpovědět  |   | 
plejtvak  |  26. 05. 2013 22:02

Ty motory jsou proste sileny, davat do podobnych aut motory 1.2 je zoufalost. Kdyz do toho clovek nalozi rodinu tak uz to proste nepojede a kdyz nebude chtit na dalnici prekazet a slapne na to tak uz to zere jak tank. Downsizing je proste nesmysl.

Odpovědět  |   | 
Vagi  |  26. 05. 2013 22:13

Tak nějak.

Odpovědět  |   | 
Revan_21  |  26. 05. 2013 22:16

Taky to není dělaný pro lidi co "nechtějí překážet na dálnici". Stačíto abys dostal rodinu a hromadu kufrů z bodu A do bodu B.

Odpovědět  |   | 
LOL  |  26. 05. 2013 22:19

to je trochu málo za ty prachy. Na to stačí Logan MCV...

a vo tom to je. Zlatý hnůjdaj. Tam člověk aspoň dostane motor a nikoli šlapací autíčko.

Odpovědět  |   | 
Vagi  |  26. 05. 2013 22:38

Jojo, dacia je to pravé

Odpovědět  |   | 
LOL  |  26. 05. 2013 22:45

cituji: "Stačí to abys dostal rodinu a hromadu kufrů z bodu A do bodu B."

Logan MCV toto nesplňuje? Mám kamaráda, který na to auto nedá dopustit, sice mu to už rezne, ale odveze v tom rodinu a dozadu si celkem pohodlně sednou 3 chlapi. Je to "sociálka", ale na dopravu z A do B je to dle mého postačující, a za cenu nesrovnatelnou.

Odpovědět  |   | 
Revan_21  |  26. 05. 2013 23:27

to máš pravdu:D ale ne každej chce jezdit Dacii která má na zvedání kufru pružiny tlustý jako palec u nohy :D

Odpovědět  |   | 
LOL  |  27. 05. 2013 11:16

ale MCV jaksi nemá ten kufr, že?

Odpovědět  |   | 
Revan_21  |  27. 05. 2013 12:53

Narážel jsem na "novýho" logana.

Odpovědět  |   | 
LOL  |  27. 05. 2013 13:13

i kdyby tam bylo péro z gauče, tak ta cena to IMHO přebíjí. Spíše by mě vadil ten downsizing (jak píše kolega kus výše), protože už ta 1,5dCI s tím měla co dělat.

Odpovědět  |   | 
VW  |  27. 05. 2013 11:30

Musím uznat, že s těma Korejcema máš pravdu! Ale poslední Škodovky jdou už také několik roků s kvalitou dolů! A tak babo raď! Poslední kvalitní auta a to se týká většiny značek se přestala vyrábět po roce 2008!?

Odpovědět  |   | 
plejtvak  |  27. 05. 2013 00:40

Bohuzel i u novych Dacii se to s motory zvrhlo. Obsahove nejvetsi benzin ma 1.2 a hi-tech motor s preplnovanim ma 898 cm3. To je proste bes.

Odpovědět  |   | 
Patt  |  27. 05. 2013 10:17

Je to rodinné auto a tak si myslím že to bude překážet i na normální silnici, protože když se tam usadí 4 lidi (5 se nevejde) a nějakej batožina do kufru, tak už v 90-ce to nepojede a ze zrychlením při předjíždění by počítal jen člověk který si nedá dohromady 1+1.

Odpovědět  |   | 
nyx  |  26. 05. 2013 22:40

Ve výčtu příplatkové výbavy je uvedeno rádio swing, testované auto nicméně obsahuje Amundsena, stejně tak nevidím příplatek za climatronic a další... Cena testovaného vozu by měla být vyšší, než redakce uvádí...

Odpovědět  |   | 
jzjzt  |  26. 05. 2013 22:57

TAKY BYCH ŘEKL ŽE JE NĚKDE HÁČEK ... MÁ TO VÍC KNOFLÍKŮ NEŽ KOLIK PŘIZNÁVAJI VE VÝČTU CENY - CO TŘEBA ELEKTRICKY OVLÁDANÁ ZADNÍ OKÉNKA?

Odpovědět  |   | 
jzjzt  |  26. 05. 2013 22:53

MÁM ROOMSTRA S 1.6 16V A KOMBINOVANÁ SPOTŘEBA JE DO SEDMI LITRŮ. TAHLE TŘÍVÁLCOVÁ MRCHA ŽERE TO SAMÉ S TIM ROZDÍLEM, ŽE KDE SI 1,6 JEDE JK NIC TAK SE TAHLE 1.2 TRÁPÍ ... KDE JE TAK VÝHODA MALÉHO OBJEMU?

Odpovědět  |   | 
Revan_21  |  27. 05. 2013 14:55

Ty játro, neznáš pravidla internetoveho fora? ZN: že se nepíše s caps lockem?

Odpovědět  |   | 
jzjzt  |  27. 05. 2013 22:18

TVŮJ VÝMYSL NIKOHO NEZAJÍMÁ

Odpovědět  |   | 
Revan_21  |  27. 05. 2013 22:42

Mě to je jedno:D Ty dostaneš ban na IP adresu :D

Odpovědět  |   | 
JuDr. Dolfi  |  27. 05. 2013 06:01

otestujte nejlevnější rapid a né plnou nálož tvle to by nebylo co ukazovat co!

Odpovědět  |   | 
.adgjmptw  |  27. 05. 2013 07:36

pekne auto pro nenarocneho ridice, ktery nikam nespecha ... a hatapka pro skakani pres diry taky staci

Odpovědět  |   | 
JirkaK  |  27. 05. 2013 08:28

I tohle provedení má svůj smysl, ale je potřeba se trochu zamyslet nad cílovou skupinou zákazníků. Kdo si tohle koupí? Buď nenáročný důchodce kterému stačí aby dojel dvakrát týdně deset kilometrů na nákup a k doktorovi, nebo prostě ten kdo bude jezdit denně zhruba stejnou vzdálenost do práce. Motor je v tom případě v zásadě v pořádku, ale co podvozek? Ani jeden z potenciálních zákazníků nejspíš nebude stát o naklepanou prdel. To by byl takový problém nechat tvrdé nastavení podvozku pro výkonnější motorizace kde to má smysl a pro základní motor, který v zásadě nejede líp než dobře zajeté favo nechat měkčí a plavnější nastavení?
Druhá věc je diskuse o pneumatikách. Na rozmlácených českých silnicích jsou nějaké nízkoprofilové šlupičky spíš ke vzteku. Trochu mě fascinuje, jak na na Fabie a Roomstry s tříválcovou motorizací si majitelé nacpou gumy o rozměru na jakém před čtvrt stoletím jezdila Tatra 613.... Možná je to kchůůůůůůůl, ale ať se potom nediví, že mají kvůli jízdním odporům na dálnici problém udržet 130 a spotřeba se blíží té šestsettřináctce.
A vzkaz majitelům webu - proboha se už vykašlete na ty vyskakovací reklamy na zkušební jízdy se Škodovkou. Už mě s tím pěkně

Odpovědět  |   | 
k22  |  27. 05. 2013 10:28

Nevím, zde je zrychlení 0-100km/h za 13.9s dostatečné pro pohodovou jízdu na okreskách. S takovou dynamikou lze bezpečně předjet Pragu V3S, ale těžko něco jiného..

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  27. 05. 2013 14:11

S tou dynamikou to az take zle nie je, udaj o 0-100 nemusi vypovedat o vsetkom, tu spominanu V3S predsa nepredbiehate takpovediac s 'pevnym startom', no a na jazdenie po okreskach (ak teda neberieme do uvahy jazdne vlastnosti) bohate staci aj Felicia 1.3MPi, pokial samozrejme dotycny jedinec vie naco ma tu vec pravo dolu a netahate vlecku.

Tu je problem inde a to, ze viac ako 20 rokov stary motor, ktory ma o 400 kubikov viac je silnejsi a uspornejsi ako 'moderny' a 'ekologicky' a 'novy' a neviem este aky agregat.

Mam za to ze problem je v absolutne pomylenom a nezmyselnom konstrukcnom rieseni, ktore diktuju dve veci a tym je malo valcov a maly objem. A to dohromady akosi nejde. Jedine vhodne vyuzitie, ktore ma napada, by bolo v lahkom a malom CityGo, tam by sa mohla situacia otocit, tam su lahkost a male rozmery prinosom a mam za to, ze v tom auticku by mohol byt tento motor naozaj to prave (po velmi prijemnej skusenosti s 1.0 nepochybne).

Do Rapidu ale jednoznacne nie a vysledok sa jasne ukazuje na spotrebe. Dajte do toho atmosfericku jednasestku /stacila by aj jedna stvorka/ a mate idealny maly sedan /samozrejme potom co sa, po stranke dizajnu opravi ta nepodarena zadna cast co je aj pripad octavie/. Problem je ze VW vhodnym motorom pre auto takejto velkosti na denne a dlhodobo nenarocne pouzivanie skratka nedisponuje.

Odpovědět  |   | 
petr  |  28. 05. 2013 08:13

Na silnicích najdeš spoustu aut s horším zrychlením, namátkou:
Škoda Citigo 1.0 - 14,4s (verze s CNG dokonce za 16,3s)
Škoda Fabia 1.2 44kW - 16,5s
Škoda Fabia 1.2 51kW - 14,9s
Hyundai i10 1.1 - 15s
Hyundai i20 1.1CRDI - 15,7s
Renault Clio 1.2 - 15,4s
a spousta dalších

A když zabrouzdáme do historie, tak Škoda Fabia Junior měla 0-100 za 21s

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  28. 05. 2013 09:36

No a teraz bacha: Felicia 1.3MPi ma 0-100 za 13.5, spotreba ta ista, takze na zdvihovy objem sa uz vyrobca vyhovarat zjavne nemoze, pokial by ho to nebodaj napadlo. Kde sa asi stala chyba?

Odpovědět  |   | 
petr  |  28. 05. 2013 12:18

Váha, převody, emise.
Např. Fabia je o 160 kg těžší než Felicia (1.095 kg vs 935 kg) a u Rapidu je rozdíl ještě větší a to rovných 200 kg (1.135 kg vs 935 kg).

Odpovědět  |   | 
Yarda  |  27. 05. 2013 11:45

...Škodu Rapid zajisté každý již viděl na vlastní oči... Pokud se nemýlím, tak na silnici jsem ji zatím viděl všehovšudy dvakrát. To, myslím, taky o něčem svědčí. K jejím vlastnostem a cenové politice výrobce se necítím být dostatečně v obraze, abych se tu vyjadřoval.

Odpovědět  |   | 
PPP  |  27. 05. 2013 12:54

Na brzdě bude mít motor stejně minimálně 70kw. SM to potvrdí.

Odpovědět  |   | 
Ten co ma AUTO  |  27. 05. 2013 14:53

Ja mam sestivalec pycove, dveste koniku, hodne kroutaku a zere to na dalnici devet a jedeto.

Odpovědět  |   | 
Revan_21  |  27. 05. 2013 14:57

Ten co má auto... Ale asi i ten, co nemá mozek... vubec nevím co si mam pod slovem "pycove" představit :D

Odpovědět  |   | 
LOL  |  27. 05. 2013 23:03

no co, prostě se ráno podívá do zrcadla a řekne: "typyco"

Odpovědět  |   | 
grifith  |  27. 05. 2013 15:26

Nalejme si čistého vína. Testovaná specifikace je prakticky nesmyslnou, tříválec s nikterak extrémní výbavou za částku 340 tisíc, to nelze myslet příliš vážně. Samozřejmě nejde nejen o cenu, designově se nejedná o nic přívětivého. Ostré linie jsou dneska zajímavé, ale i poměrně velké 16" kola vypadají vzhledem k "masivnosti" karoserie nepatřičně a třídně nesmyslný poměr výšky a šířky z auta dělá dalšího jezevčíka značky. Ono si s 1,7m šířky nelze nijak vyskakovat. Celé se to promítne i do interiéru, kde na délku ani výšku problém není (za sebe se dokáže bez problémů posadit 190 cm chlap, což zaslouží pochvalu), problém je v šířce, kdy se dva dostávají na nepříjemný dostřel, což se v této třídě už nenosí. Dále je třeba pokračovat v několika ergonomických přešlapech (ovládání zadních oken, nesmyslně umístěná loketní opěrka) a zakončit to lze použitými materiály, kdy i v této třídě nehrající si na luxus to celé působí hodně lacině. A to, že nezbyla trocha toho pochybného plastu i na zakrytí pojezdů sedadel, které působí jak z dob 120tek... Jízdní vlastnosti, tak zde si autor testu musel dlouho lámat hlavu, jak to kulantně celé zaobalit. Je třeba napsat, že auto JE tvrdé, čím větší kola se použijí, tím více je to poznat. Každou nerovnost nejen pocítíte, ale i uslyšíte. O komfortu nelze příliš mluvit, určitě to částečně vynahrazují dobré jízdní vlastnosti. Záleží na každém, co preferují. Rapid celkově není zlým autem, jen je nutné vybrat jinou specifikaci a zde narážíme na typický škodovkářský problém s nevyváženou cenovou politikou.... A za uvedenou cenu lze pořídit mnoho jiných, lepších vozů...

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  28. 05. 2013 22:49

Zcela souhlasím a smutně dodávám, že tu trochu plastu na zakrytí (nejen) kolejnic nenajdeš ani v BMW GT5.

Odpovědět  |   | 
grifith  |  29. 05. 2013 12:18

Tak u BMW 5 GT bych si toto nedovolil zase tak tvrdit, přeci jen toto http://www.auto.cz/test-bmw-530d-xdrive-gt-m... ... a toto http://www.autorevue.cz/files/207547660.JPG... je obrovský rozdíl

Odpovědět  |   | 
will83  |  29. 05. 2013 00:36

Základní verze v celé své nekráse:
http://www.dasweltauto.cz/Car/646021/rapid-1-2-tsi-... ...
Za ty peníze opravdu nic moc.

Odpovědět  |   | 
strelec01  |  29. 05. 2013 08:44

Uvažoval jsem o něm, protože jsem chtěl auto kolem 4,5 m a ne větší. Ale když jsem ho viděl na vlastní oči tak nevím. Proč ho neudělali aspoň o 5 cm širší, takhle vypadá jako auto pro blbce. A chlubit se tím, že vychází z dílů z malého auta a pak to všelijak natahovat a prodlužovat, co je to za nesmysl. Jako když pejsek a kočička vařili polévku.

Odpovědět  |   | 
Ivan  |  29. 05. 2013 21:57

nuž volkswagen tieto HTP motory ladí tak aby ich výroba nebola drahá,aby mali dostatočný výkon napr motor starý HTPmá 64 koní ale aj do kopca ťahá celkom dobre vdaka naladeniu
lahko sa vytáca aj nad 3000 otáčok vdaka comu lahsie dosahuje vyšší točivý moment + nižší počet ventilov + naladenie riadiacej jednotky ,my máme na pohotovosti síce po cca 250 000 až 300 000km celk generálky motora už teraz nabehaných skoro 600 000km a ide a ťahá dobre..ale i korejcania už vyrábaju motory na urovni/asi ani nešetria pri výrobe tak ako držgroši vo volkswagene,lebo co mám novú elantru ťahá dobre a má nizku spotrebu /priemer mám 5.5 l/100km,hoci má oficialne kombin spotrebu 5.9l/100km...takže /musím zaklepať../ urcite by som nemenil ani tzv novu oktaviu za Elantru...už aj preto ,že za taku výbavu by som sa nedoplatil u VW octavii..

Odpovědět  |   | 
Ivan  |  29. 05. 2013 21:57

nuž volkswagen tieto HTP motory ladí tak aby ich výroba nebola drahá,aby mali dostatočný výkon napr motor starý HTPmá 64 koní ale aj do kopca ťahá celkom dobre vdaka naladeniu
lahko sa vytáca aj nad 3000 otáčok vdaka comu lahsie dosahuje vyšší točivý moment + nižší počet ventilov + naladenie riadiacej jednotky ,my máme na pohotovosti síce po cca 250 000 až 300 000km celk generálky motora už teraz nabehaných skoro 600 000km a ide a ťahá dobre..ale i korejcania už vyrábaju motory na urovni/asi ani nešetria pri výrobe tak ako držgroši vo volkswagene,lebo co mám novú elantru ťahá dobre a má nizku spotrebu /priemer mám 5.5 l/100km,hoci má oficialne kombin spotrebu 5.9l/100km...takže /musím zaklepať../ urcite by som nemenil ani tzv novu oktaviu za Elantru...už aj preto ,že za taku výbavu by som sa nedoplatil u VW octavii..

Odpovědět  |   | 
Boris  |  02. 06. 2013 23:10

Tedy vážení diskutující, nezasmál jsem se už dlouho tak jako při čtení vašich příspěvků. Vaše příspěvky na mě působí bez urážky dojmem "hospodských" odborníků.
Přesně podle přísloví, že každá liška chválí svůj ocas. Jeden nemůže přijít na jméno Škodovkám, jiný haní BMW nebo VW. Jeden preferuje velká kola a zaklíná to rčením, že auto dělají kola, pak se tu hodnotí jak která automobilka dělá lepší nebo horší motor. Z Rapidu pomalu děláte sporťák a přitom to má být jen cesťák. Uvádíte spotřeby a ty jsou humorem samy o sobě.
Myslím, že bychom si měli uvědomit daná fakta. Každému se líbí něco jiného, každý má své priority při hodnocení. Vtloukání svého názoru jiným jako, že to jeho je to nejlepší je ta největší blbost.
Typ auta liftback a hatchback vs. sedan. První dva mohou naložit objemnější náklad. Do kufru sedanu se objemově větší předmět nedá. Osobně pro jízdu s rodinou volím sedan. Při otevírání kufru nepouštím u sedanu cestujícím (vzadu dětem) studený vzduch za krk. U mě je otevírání kufru mnohem častější než převoz objemnějšího nákladu. Ledničku nebo pračku si nechám dovézt nebo v nejhorším použiji přívěs. V práci jezdím jen sám, tak volím liftback kam opravdu naložím co potřebuji. Bohužel zde diskutují jen řidiči a na spolucestující v autě úplně zapomínají.
Např. kolega mě přesvědčoval, že musí mít kombíka, protože musí vozit sekačku na trávu každý týden na chatu. Jen jsem se zeptal zda koupě hatchbacku a sekačky by nebyla levnější než kombík a možná bude nižší spotřeba, když se nebude vozit ta sekačka. Došly mu tak argumenty, řekl jsem proč raději neřekne rovnou, že se mu líbí kombiky, než aby vymýšlel důvody.
Motory, no každý má své klady a zápory. Bohužel jsem citlivý na podprahový hluk dieselu, takže dlouhá cesta v tomto autě znamená bolesti hlavy. Ale přece nebudu tvrdit, že je to špatný motor.
Spotřeba je velmi diskutabilní vyzkoušeli jsme si 4 řidiči na stejné trase se stejným autem 1,8 benzín. Podmínky dodržovat rychlostní limity a urazit vzdálenost 60 km cca za hodinu. Výsledek - jednotlivé spotřeby se lišily až o 1,5 litru/100km a paradoxně ten s nejvyšší spotřebou byl na 3 místě podle času jízdy.
Nafta vs. benzín. No zkusili jsme se C5 1,8 benzín 85kW a Octavia 1,9 nafta 80 kW na stejné trase a stejných podmínek. A výsledek opět překvapil. Ta jeho chlubivá spotřeba nafty 5,5 litru padla jak domeček s karet. V přepočtu na 100km to bylo 6,6 litru a u benzínu 7,2 litru. Časový rozdíl 1 minuta v neprospěch C5. Opakovaná jízda obě auta, tempo udával diesel klesl na 5,9 litru a benzín na 6,5 litru, ale cesta se protáhla o 8 minut.
Možná by jiní řidiči dosáhli jiných hodnot, ale jedno je jisté. Když dojde na lámání chleba je všechno jinak.
Takže si už přestaňte honit trika jakou kdo a který motor má jakou spotřebu. Která kastle je lepší Je to velmi individuální a závisí to na mnoha okolnostech. Každému se líbí něco jiného

Odpovědět  |   | 
Defender110  |  12. 06. 2013 11:30

....méně náročným řidičům bude stačit 1,2l 3-válec??. Celé auto je pro méně náročné řidiče. V základu bez palubního PC a stěrače. Co tam stojí těch 270 tis????? Jen znak Škoda , ne? Bože a cena testované 340tis. Kdo to koupí? Osel. Mnohem rozumnější je jít do Octavie.
Rapid byl krok vedle, ikdyž to Škoda nepřizná. Naprosto zbytečné auto. Takový mamrd mezi Fabii a Octavkou, zaplňují místo, které tam skoro není. Lépe by udělali, kdyby se pustili do pickupu nebo dodávky.
A z boku je to auto škaredé. A zezadu taky.

Odpovědět  |   | 
Šťoura  |  23. 08. 2013 23:04

Všechny ostatní značky uvádí 55kw/75k,ale škodovka je CLEVER a tak má 78kjavascript:void(0);

Odpovědět  |   | 
wisely  |  25. 08. 2013 15:27

Mám celkem čerstvou zkušenost s Rapidem. Plná výbava a motor Diesel 1,6.
První dojem při jízdě do 100 km byl velmi dobrý. Teď jsem jel přes 300 km a ostřejší jízdu. Jsem velmi zklamán! Pohodlí na bodu mrazu, vlastnosti na suché vozovce (15" kola) hrozné. Dobré odhlučnění, ale na prudké pohyby volantu a ostřejší jízdu reaguje nestabilitou a nebezpečím smyku. Celkově musím říci, tupé auto, které se tváří jako oktávka, ale v hraničních chvílích vás řekne, že není a velmi nepohodlné. Po 300 km jsem byl zničenější než po cestě do Francie. Plusem je spotřeba a vláčnost. Vhodné pro nedělní cestu do kostela, nebo na hřbitov.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 189 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků

Nejčtenější články

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda Scala. Může jezdit skoro zadarmo

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda S…

Se Scalou na zemní plyn se počítalo již od samotného počátku uvedení nové škodovky. Jeden kousek byl nyní spatřen v provozu.

13.  8.  2019 | | 31 N/A
Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není. Zato ale dostala o dost více výkonu

Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není.…

Škoda upravuje ceník výhodné Octavie Tour. Akční výbava sice zdražuje, nyní už je ale dostupná rovněž jako liftback a dostává pod kapotu výkonnější základní motor.

3.  8.  2019 | | 39 N/A
Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Existuje ale něco mnohem raritnějšího

Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Exis…

Zatímco tisíce lidí v Česku šílí z pistáciových fábií, americký dealer BMW z Manhattanu se vytahuje něčím mnohem exkluzivnějším.

26.  7.  2019 | | 28 N/A
T-Kat je jediné české auto, kterým můžete bez obav na D1. A také do války

T-Kat je jediné české auto, kterým můžete b…

Útvar rychlého nasazení, konkrétně protiteroristické oddělení, si převzala vozidlo T-Kat. Je tak skvělé, že se jí musíme chvilku věnovat.

8.  8.  2019 | | 29 N/A
Slavný návrhář rozzuřil Ferrari. Stačila jedna nevinná fotografie se supersportem

Slavný návrhář rozzuřil Ferrari. Stačila je…

Koupením Ferrari vstupujete do elitního klubu, musíte akceptovat filozofii a pravidla značky a stvrdit je podpisem. Že jste milionáři a sledují vás na Instagramu skoro dva miliony lidí na tom nic nemění.

31.  7.  2019 | | 6 N/A