Test Škoda Octavia Scout 1.8 TSI 4x4 DSG: Než přijde Snowman

Vana666  |  18. 08. 2014 09:25

Pochopil jsem že majitelé klasické Octavie 4x4 preferují když Haldex spíná preventivně, ovšem zákazníci Scouta jsou spokojení pouze když jim přední kola hrabou. A k tomu nechtějí ani řazení na volantu. Jsou ňácí divní oni, nebo marketing škodovky ?

Odpovědět  |   | 
No Way  |  18. 08. 2014 09:48

Jako majitelé obyčejné čtyřkolky pro mně bylo zklamáním zjištění, že vana u 1,8 a 2,0 je plastová.
Předpokládám, že nikoho z redakce to ani nenapadlo, a tak se ptám, opravdu by jste s tím zkoušeli jet do terénu, i když to má o několik centimetru vyšší sv. výšku ?

Odpovědět  |   | 
Nornik  |  18. 08. 2014 10:26

A do jakyho terenu by jsi s tim chtel jezdit? Ja vim, ze podle marketingu skodovky se scout urcite bude hodit i na vytahovani zapadlyho land roveru ci land cruiseru, ale ... no, me by teba uplne stacilo, abych s tim v zime nezapadl na Bozim daru. To zvladala i ta minula. Dokazala jakz takz projekt i 20cm noveho neodhrnuteho snehu. Jezdit s tim do povrchovych dolu atd. snad nikdo nebude. Asi bych se s tim nebal ani jet podivat na stavbu, kde by to mohlo projet cestu, kudy jezdi naklada se suti. Ceka od toho fakt nekdo vic?

Odpovědět  |   | 
foji  |  18. 08. 2014 12:26

Jezdím s minulou generací (jen paket pro špatné) na stavby a za scout bych měnil rád. Škoda že není cena / výbava v tak dobrém poměru jako například u Octavie RS. Stejně tak mě štve absence manuální převodovky, zbytečně prodražuje auto o dalších 50 tisíc.

Odpovědět  |   | 

Zkusíte automat a nebudete chtít manuál už ani vidět . Vždyť tohle je rodinný kombík pro každodenní ježdění, kde řazení akorát tak otravuje, ne dvoumístný roadster na nedělní vyjížďku :).

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  18. 08. 2014 21:40

Skusil som oboje a neda sa porovnat

Odpovědět  |   | 
foji  |  19. 08. 2014 08:12

Zkoušel jsem CVT a nic moc. Nerozporuju jeho užitečnost a komfort - zejména ve městě. Já ale jezdím satelit - maloměsto - stavby po okreskách občas dálnice. Tam je automat zbytečný a za těch 50 tisíc mi nestojí.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  19. 08. 2014 16:19

CVT blbost je a velká, ovšem klasický automat nebo dvojspojka je něco jiného

Odpovědět  |   | 
Miko  |  19. 08. 2014 21:59

pani, chodte si vyskusat Subaru 2.0 XT CVT na aspon 500km a potom povedzte ze CVT je blbost . To ze to niektore automobilky nevedia, je ina vec ...

Odpovědět  |   | 
Řidič  |  18. 08. 2014 14:09

20 cm sněhu, jo.... tak jám měl v minulé generaci klasiku 4x4 17cm a žiju v Jeseníkách... plasty jsem při 15 cm nechával na cestě, a x krát jsem díky zavěšení náprav zůstal na břichu, což pak byla práce pro traktor... a to nemluvím, že vlastně "hrabalo pravé přední a levé zadní", a protiprokluz založený na systému přibrždění protáčejícího se kola byl k hounu, jelikož okamžitě snížil i výkon motoru.... ach, tady někdo píše bajky.....

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  18. 08. 2014 15:37

Myslím že řeč byla o novém sněhu a z vlastní zkušenosti musím potvrdit že ve 20 cm prašanu auto jede, i když má podlahu níže Je to jak v peří

Odpovědět  |   | 
Miko  |  19. 08. 2014 08:14

njn, ale v 20cm prasane Ti pojde aj Fabia s prednym nahonom a do kopca aj dobrymi gumami

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  19. 08. 2014 08:59

ano

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  27. 08. 2014 18:35

Já jsem OII 4x4 taky měl a co se týká snižování výkonu ... je potřeba vypnout tlačítkem funkci asr a pak žádné snižování výkonu nenastává. Pokud ležíš na břichu, pak je ti samozřejmě 4x4 k hounu jak píšeš. To ovšem platí i pro terénní tatru 8x8, hummera a všechna auta pohybující se v terénu. Viděl jsem uvázlého hummera v lese, ležel na břiše v naprosto nenápadné louži a nehnul s ním ani zetor. To ti s oktávií nehrozí, s ní zetor hne v pohodě.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  18. 08. 2014 13:21

Na take zistenie (ze sa ma vyrobca snazi oj.bat) za kazdu cenu, nemusim mat ani scouta. Uz celohlinikovy motor povazujem za drzost ale bakelit na spodku motora uz za doslova zlodejstvo. Mam obycajnu koktu I. s paketom na zle cesty a mam tam este ochranny plech pod vanou, svetla vyska a menej zaj.bany motor su samozrejme plusom a na usetrneho stvrt deci benzinu pri jazde na dialnici sa mozem....

Odpovědět  |   | 
james  |  19. 08. 2014 21:00

"celohlinikovy motor povazujem za drzost" preco?

Odpovědět  |   | 
q  |  18. 08. 2014 13:09

spoliehat sa na Lane Assistant v uzkom priestore je idiotina. Lane Assistant ma uplne inu funkciu ako vedenie auta v uzkom priestore.

Odpovědět  |   | 

Nic proti Oktávce... Ale v týhle cenový nedává moc smysl...

Odpovědět  |   | 
Petr  |  18. 08. 2014 22:28

A co dava smysl?

Odpovědět  |   | 
Miko  |  19. 08. 2014 08:18

nuz napriklad:
http://www.audi.sk/modely/audi_balik_vybavy/a4/...
Audi a4 allroad quatro na 3 roky zo servisom a materialom zdarma
Alebo mercedes, volvo, passat alltrack, pripadne SUV s ktorym si dovoli v terene viac

Odpovědět  |   | 
jirka  |  18. 08. 2014 18:48

nejdřív nenávidím jaké koli auto od koncernu. ted to dobré. Pochvala za skvělou nepředpojatou recenzi klobouk dolu. Za další interier vypadá skvěle. Ted mínusy ty pažravé turbo motory co žerou trávu okolo silnice pod plným plynem kor tento motor nesežere ani můj třílitr. Mě nezajímá nízká spotřeba ale spotřeba při vysokém výkonu. Ta zadní lavice hrůza podle foto nic se nezměnilo. A připlácet si podle mě mnohdy za samozřejmosti no hnus. A když to člověk vše navolí palba jak olítané ferrari.

Odpovědět  |   | 
3MPS  |  20. 08. 2014 10:04

Naštěstí nejsem tak silný český patriot, abych musel mít vochvávku za milion. Za tutuo částku koupím X jiných aut a dovolím si tvrdit, že to budou auta z jiné ligy. Nic proti DasAuto, pokud to česká vovce koupí za milion, je to dobře. Já osobně už jsem vystřízlivěl a přestal se už dávno řídit heslem "nic nechceme zadarmo". Naštětsí existuje řada jiných automobilek, které dokáží nabídnout vůz, který se terénu fakt nezalekne,na silnici podá rovněž vynikající výkon a to vše za ižší cenu. Jako bonbonek navrch získám auto, které mi umožní ujet na jeden zátah 1000km bez toho, aniž bych musel ihned na ortopedii a ráno volat taxi, protože u hotelu vochcávka v noci nenávratně zmizí.
Stačí mrknout do Japonska, do Švédska...

Odpovědět  |   | 
Bob  |  28. 08. 2014 07:41

Který japonec, švéd, ... ve srovnatelné velikosti ujede v konfiguraci 4x4 + AT + benzín na jeden zátah 1000km?

Odpovědět  |   | 
jehovista  |  29. 08. 2014 21:44

Asi zadny. To bude ale tim, ze 1.8 s 4x4 a automatem je anomalie.

Odpovědět  |   | 
zm  |  29. 08. 2014 22:11

Přivřel bych oko - napadá mě Mazda Cx5 2.0i 4x4, AT, ale ta 1000 km na jeden zátah nedá. Vypadá to, že 3MPS se jen potřeboval podělit o to, že nemá rád Škodovku.

Odpovědět  |   | 
XiXao  |  20. 08. 2014 11:00

Scout je podvod na zákazníky. Nikde jsem neviděl, že zvýšený podvozek u Škody znamená také zesílený nebo jinak upravený do terénu (pokud se pletu, tak mě opravte). Takže si myslím, že pokud si někdo toto auto pořídí na každodenní ježdění po rozbitých polních a lesních cestách, brzo bude těžce litovat. Škoda ví jak vydělat - Simply Clever!

Odpovědět  |   | 
PG  |  20. 08. 2014 16:17

" jistota pohonu všech kol je vždy vykoupena horší dynamikou Více na: http://www.autorevue.cz/test-skoda-octavia-scout-... ... "

To chcete říct, že Lancer evo a Impreza mají horší dynamiku než by mohly mít jako předokolky?

Jestli na tom trváte, zkuste to vysvětlit, takhle se mi zdá, že jste dost mimo.

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  21. 08. 2014 07:33

Že by to bylo kvůli vyšší hmotnosti a větším ztrátám v převodech čtyřkolek ?

Odpovědět  |   | 
ee  |  21. 08. 2014 08:45

nemyslim si, sak to je Haldex, nie trvala 4x4

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  21. 08. 2014 09:29

ee: jistě, to přece všichni vědí že hmotnost Haldexu, zadního diferenciálu a všech hnacích hřídelí je nulová

Odpovědět  |   | 
misak  |  24. 08. 2014 14:36

Za 1milion korun radsi subaru outback.ma sice mensi kufr(jen 527litru)ale ma staly,pravoverny 4×4(zadny haldex)ma vyssi svetlou vysku:20cm oproti 17cm v skodovce,lepsi vybavu a to vse za stejny penize

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  27. 08. 2014 18:27

Pokud má automat, tak má taky pouze připojitelnou zadní nápravu podobně jako u haldexu, ale poměrně nedokonalým a zastaralým systémem subaru. Tady by sis moc nepomohl.

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  27. 08. 2014 18:42

Zelí: myslím že tohle platilo u starších modelů., ale novější Subaru můžou mít fulltime i s automatem

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  28. 08. 2014 08:12

Je to možné, japonce moc nesleduju. Nemám moc čas rozklíčovávat jejich demagogie. Nicméně většina jejich produkce žila vždy s připojitelným pohonem. "fulltime" je jenom marketingová floskule pro hejly.

Odpovědět  |   | 
Hejl  |  01. 09. 2014 07:43

Nojo když chceš u čtyřkolky hrabat předkem tak to ti fakt subaru nenabídne

Odpovědět  |   | 
ee  |  01. 09. 2014 13:23

fakt sa mi paci ked majitelia 2koliek SUV hrabu

Odpovědět  |   | 
honza  |  01. 09. 2014 19:25

bavi vas cist clanky o Skodovce, kdyz je nej....... a nej....
kdyby to byl hit jako je nam presentovano tak proc neni na urovni treba Toyoty

proste pomer cena/vykon/uzitne vlastnosti/spolehlivost nic moc - napudrovana bida

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

První jízda s Hyundaiem Ioniq 5: Tajemný krasavec může převálcovat konkurenci

Hyundai Ioniq 5

Hyundai podobně jako další značky přijíždí s vlastní rodinou elektrických aut. Jmenuje se Ioniq a jejím prvním zástupcem je kompaktní crossover s krásným retro designem. Už jsme ho vyzkoušeli.

22.  7.  2021 | David Bureš | 36 příspěvků
TEST Audi Q2 35 TFSI (110 kW) S tronic: Otázka za milion. Těžká, nebo lehká?

Audi Q2 35 TFSI S tronic

Sudá série Audi začínajících na písmeno Q se utěšeně rozrůstá. Pokud nás paměť nešálí, Q2 byla v roce 2016 vlastně první věcička značky tohoto formátu dostupná v Evropě. Pět let je v autosvětě věčnost, obstojí technika i dnes, byť po faceliftu?

20.  7.  2021 | Richard Herbich | 4 příspěvky
Minitest SsangYong Rexton 2.2 e-XDI 8AT 4x4: Levný all inclusive bez konkurence

SsangYong Rexton 2.2 e-XDI

Přestože je na našich silnicích téměř nevídáme a asi se ani nikdy neokouká, po čtyřech letech kariéry se největší SUV nejmenší korejské automobilky dočkalo modernizace. A to velmi nápadné!

15.  7.  2021 | Michal Beneš | 14 příspěvků

Nejčtenější články

Od této Škody Kodiaq dejte ruce pryč! V ČR těžce bourala, teď se tváří jako nová

Od této Škody Kodiaq dejte ruce pryč! V ČR …

Práci mechaniků nelze neobdivovat, zájemcům o ojetinu však budou vstávat chlupy na těle.

5.  7.  2021 | | 76 N/A
David Rusol
NehodaŠkoda KodiaqŽivot řidičeOjetiny
Nejluxusnější Škoda Felicia je dnes velká rarita. O její výbavě se dřív mohlo jen snít

Nejluxusnější Škoda Felicia je dnes velká r…

Po nápaditých akčních favoritech a formanech pokračovala v této chvályhodné tradici i felicia. Největšího přepychu se dočkala rok po premiéře – kůží čalouněným interiérem se pochlubilo jen 3806 vozů.

26.  6.  2021 | | 46 N/A
Lukáš Prejzek
Škoda FeliciaRetro
V Česku je na prodej unikátní VW Passat. Kdysi sloužil novinářům, teď má 400 koní

V Česku je na prodej unikátní VW Passat. Kd…

Testovacích aut se ročně v motoristických redakcích protočí desítky, v paměti ale jich ale obvykle utkví jenom pár. Zelený Volkswagen Passat Variant je jedním z nich a teď může být váš.

14.  7.  2021 | | 5 N/A
David Rusol
Volkswagen PassatZajímavosti
Škoda 110 DeLuxe se vydražila za skoro dva miliony. Ani krásný Fiat na ni neměl

Škoda 110 DeLuxe se vydražila za skoro dva …

Napadlo by vás někdy, že Škoda 100 bude stát šestinásobek toho, co sportovní Fiat?

28.  6.  2021 | | 17 N/A
Vladimír Kadera
ŠkodaAukce
Tatry 805 a 813 už můžou řádit ve vašem obýváku! A díky Čechům také Praga V3S

Tatry 805 a 813 už můžou řádit ve vašem obý…

Hráči simulátoru Snowrunner už mohou řádit s československými náklaďáky, a nejen s nimi.

5.  7.  2021 | | 1 N/A
Vladimír Kadera
HryTatra