Test Škoda Octavia Scout 1.8 TSI 4x4 DSG: Než přijde Snowman

Vana666  |  18. 08. 2014 09:25

Pochopil jsem že majitelé klasické Octavie 4x4 preferují když Haldex spíná preventivně, ovšem zákazníci Scouta jsou spokojení pouze když jim přední kola hrabou. A k tomu nechtějí ani řazení na volantu. Jsou ňácí divní oni, nebo marketing škodovky ?

Odpovědět  |   | 
No Way  |  18. 08. 2014 09:48

Jako majitelé obyčejné čtyřkolky pro mně bylo zklamáním zjištění, že vana u 1,8 a 2,0 je plastová.
Předpokládám, že nikoho z redakce to ani nenapadlo, a tak se ptám, opravdu by jste s tím zkoušeli jet do terénu, i když to má o několik centimetru vyšší sv. výšku ?

Odpovědět  |   | 
Nornik  |  18. 08. 2014 10:26

A do jakyho terenu by jsi s tim chtel jezdit? Ja vim, ze podle marketingu skodovky se scout urcite bude hodit i na vytahovani zapadlyho land roveru ci land cruiseru, ale ... no, me by teba uplne stacilo, abych s tim v zime nezapadl na Bozim daru. To zvladala i ta minula. Dokazala jakz takz projekt i 20cm noveho neodhrnuteho snehu. Jezdit s tim do povrchovych dolu atd. snad nikdo nebude. Asi bych se s tim nebal ani jet podivat na stavbu, kde by to mohlo projet cestu, kudy jezdi naklada se suti. Ceka od toho fakt nekdo vic?

Odpovědět  |   | 
foji  |  18. 08. 2014 12:26

Jezdím s minulou generací (jen paket pro špatné) na stavby a za scout bych měnil rád. Škoda že není cena / výbava v tak dobrém poměru jako například u Octavie RS. Stejně tak mě štve absence manuální převodovky, zbytečně prodražuje auto o dalších 50 tisíc.

Odpovědět  |   | 

Zkusíte automat a nebudete chtít manuál už ani vidět . Vždyť tohle je rodinný kombík pro každodenní ježdění, kde řazení akorát tak otravuje, ne dvoumístný roadster na nedělní vyjížďku :).

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  18. 08. 2014 21:40

Skusil som oboje a neda sa porovnat

Odpovědět  |   | 
foji  |  19. 08. 2014 08:12

Zkoušel jsem CVT a nic moc. Nerozporuju jeho užitečnost a komfort - zejména ve městě. Já ale jezdím satelit - maloměsto - stavby po okreskách občas dálnice. Tam je automat zbytečný a za těch 50 tisíc mi nestojí.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  19. 08. 2014 16:19

CVT blbost je a velká, ovšem klasický automat nebo dvojspojka je něco jiného

Odpovědět  |   | 
Miko  |  19. 08. 2014 21:59

pani, chodte si vyskusat Subaru 2.0 XT CVT na aspon 500km a potom povedzte ze CVT je blbost . To ze to niektore automobilky nevedia, je ina vec ...

Odpovědět  |   | 
Řidič  |  18. 08. 2014 14:09

20 cm sněhu, jo.... tak jám měl v minulé generaci klasiku 4x4 17cm a žiju v Jeseníkách... plasty jsem při 15 cm nechával na cestě, a x krát jsem díky zavěšení náprav zůstal na břichu, což pak byla práce pro traktor... a to nemluvím, že vlastně "hrabalo pravé přední a levé zadní", a protiprokluz založený na systému přibrždění protáčejícího se kola byl k hounu, jelikož okamžitě snížil i výkon motoru.... ach, tady někdo píše bajky.....

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  18. 08. 2014 15:37

Myslím že řeč byla o novém sněhu a z vlastní zkušenosti musím potvrdit že ve 20 cm prašanu auto jede, i když má podlahu níže Je to jak v peří

Odpovědět  |   | 
Miko  |  19. 08. 2014 08:14

njn, ale v 20cm prasane Ti pojde aj Fabia s prednym nahonom a do kopca aj dobrymi gumami

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  19. 08. 2014 08:59

ano

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  27. 08. 2014 18:35

Já jsem OII 4x4 taky měl a co se týká snižování výkonu ... je potřeba vypnout tlačítkem funkci asr a pak žádné snižování výkonu nenastává. Pokud ležíš na břichu, pak je ti samozřejmě 4x4 k hounu jak píšeš. To ovšem platí i pro terénní tatru 8x8, hummera a všechna auta pohybující se v terénu. Viděl jsem uvázlého hummera v lese, ležel na břiše v naprosto nenápadné louži a nehnul s ním ani zetor. To ti s oktávií nehrozí, s ní zetor hne v pohodě.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  18. 08. 2014 13:21

Na take zistenie (ze sa ma vyrobca snazi oj.bat) za kazdu cenu, nemusim mat ani scouta. Uz celohlinikovy motor povazujem za drzost ale bakelit na spodku motora uz za doslova zlodejstvo. Mam obycajnu koktu I. s paketom na zle cesty a mam tam este ochranny plech pod vanou, svetla vyska a menej zaj.bany motor su samozrejme plusom a na usetrneho stvrt deci benzinu pri jazde na dialnici sa mozem....

Odpovědět  |   | 
james  |  19. 08. 2014 21:00

"celohlinikovy motor povazujem za drzost" preco?

Odpovědět  |   | 
q  |  18. 08. 2014 13:09

spoliehat sa na Lane Assistant v uzkom priestore je idiotina. Lane Assistant ma uplne inu funkciu ako vedenie auta v uzkom priestore.

Odpovědět  |   | 

Nic proti Oktávce... Ale v týhle cenový nedává moc smysl...

Odpovědět  |   | 
Petr  |  18. 08. 2014 22:28

A co dava smysl?

Odpovědět  |   | 
Miko  |  19. 08. 2014 08:18

nuz napriklad:
http://www.audi.sk/modely/audi_balik_vybavy/a4/...
Audi a4 allroad quatro na 3 roky zo servisom a materialom zdarma
Alebo mercedes, volvo, passat alltrack, pripadne SUV s ktorym si dovoli v terene viac

Odpovědět  |   | 
jirka  |  18. 08. 2014 18:48

nejdřív nenávidím jaké koli auto od koncernu. ted to dobré. Pochvala za skvělou nepředpojatou recenzi klobouk dolu. Za další interier vypadá skvěle. Ted mínusy ty pažravé turbo motory co žerou trávu okolo silnice pod plným plynem kor tento motor nesežere ani můj třílitr. Mě nezajímá nízká spotřeba ale spotřeba při vysokém výkonu. Ta zadní lavice hrůza podle foto nic se nezměnilo. A připlácet si podle mě mnohdy za samozřejmosti no hnus. A když to člověk vše navolí palba jak olítané ferrari.

Odpovědět  |   | 
3MPS  |  20. 08. 2014 10:04

Naštěstí nejsem tak silný český patriot, abych musel mít vochvávku za milion. Za tutuo částku koupím X jiných aut a dovolím si tvrdit, že to budou auta z jiné ligy. Nic proti DasAuto, pokud to česká vovce koupí za milion, je to dobře. Já osobně už jsem vystřízlivěl a přestal se už dávno řídit heslem "nic nechceme zadarmo". Naštětsí existuje řada jiných automobilek, které dokáží nabídnout vůz, který se terénu fakt nezalekne,na silnici podá rovněž vynikající výkon a to vše za ižší cenu. Jako bonbonek navrch získám auto, které mi umožní ujet na jeden zátah 1000km bez toho, aniž bych musel ihned na ortopedii a ráno volat taxi, protože u hotelu vochcávka v noci nenávratně zmizí.
Stačí mrknout do Japonska, do Švédska...

Odpovědět  |   | 
Bob  |  28. 08. 2014 07:41

Který japonec, švéd, ... ve srovnatelné velikosti ujede v konfiguraci 4x4 + AT + benzín na jeden zátah 1000km?

Odpovědět  |   | 
jehovista  |  29. 08. 2014 21:44

Asi zadny. To bude ale tim, ze 1.8 s 4x4 a automatem je anomalie.

Odpovědět  |   | 
zm  |  29. 08. 2014 22:11

Přivřel bych oko - napadá mě Mazda Cx5 2.0i 4x4, AT, ale ta 1000 km na jeden zátah nedá. Vypadá to, že 3MPS se jen potřeboval podělit o to, že nemá rád Škodovku.

Odpovědět  |   | 
XiXao  |  20. 08. 2014 11:00

Scout je podvod na zákazníky. Nikde jsem neviděl, že zvýšený podvozek u Škody znamená také zesílený nebo jinak upravený do terénu (pokud se pletu, tak mě opravte). Takže si myslím, že pokud si někdo toto auto pořídí na každodenní ježdění po rozbitých polních a lesních cestách, brzo bude těžce litovat. Škoda ví jak vydělat - Simply Clever!

Odpovědět  |   | 
PG  |  20. 08. 2014 16:17

" jistota pohonu všech kol je vždy vykoupena horší dynamikou Více na: http://www.autorevue.cz/test-skoda-octavia-scout-... ... "

To chcete říct, že Lancer evo a Impreza mají horší dynamiku než by mohly mít jako předokolky?

Jestli na tom trváte, zkuste to vysvětlit, takhle se mi zdá, že jste dost mimo.

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  21. 08. 2014 07:33

Že by to bylo kvůli vyšší hmotnosti a větším ztrátám v převodech čtyřkolek ?

Odpovědět  |   | 
ee  |  21. 08. 2014 08:45

nemyslim si, sak to je Haldex, nie trvala 4x4

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  21. 08. 2014 09:29

ee: jistě, to přece všichni vědí že hmotnost Haldexu, zadního diferenciálu a všech hnacích hřídelí je nulová

Odpovědět  |   | 
misak  |  24. 08. 2014 14:36

Za 1milion korun radsi subaru outback.ma sice mensi kufr(jen 527litru)ale ma staly,pravoverny 4×4(zadny haldex)ma vyssi svetlou vysku:20cm oproti 17cm v skodovce,lepsi vybavu a to vse za stejny penize

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  27. 08. 2014 18:27

Pokud má automat, tak má taky pouze připojitelnou zadní nápravu podobně jako u haldexu, ale poměrně nedokonalým a zastaralým systémem subaru. Tady by sis moc nepomohl.

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  27. 08. 2014 18:42

Zelí: myslím že tohle platilo u starších modelů., ale novější Subaru můžou mít fulltime i s automatem

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  28. 08. 2014 08:12

Je to možné, japonce moc nesleduju. Nemám moc čas rozklíčovávat jejich demagogie. Nicméně většina jejich produkce žila vždy s připojitelným pohonem. "fulltime" je jenom marketingová floskule pro hejly.

Odpovědět  |   | 
Hejl  |  01. 09. 2014 07:43

Nojo když chceš u čtyřkolky hrabat předkem tak to ti fakt subaru nenabídne

Odpovědět  |   | 
ee  |  01. 09. 2014 13:23

fakt sa mi paci ked majitelia 2koliek SUV hrabu

Odpovědět  |   | 
honza  |  01. 09. 2014 19:25

bavi vas cist clanky o Skodovce, kdyz je nej....... a nej....
kdyby to byl hit jako je nam presentovano tak proc neni na urovni treba Toyoty

proste pomer cena/vykon/uzitne vlastnosti/spolehlivost nic moc - napudrovana bida

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Mazda 6 Wagon Skyactiv-D184 AT Revolution Top: Pohlazení po duši

Mazda 6 Wagon Skyactiv-D AT

Současná generace Mazdy 6 je tady s námi už od roku 2013. Její poslední facelift byl tak důsledný, že by se snad dalo hovořit o mezigenerační obměně, tyto úvahy si ale dnes odpustíme. Pojďme si místo toho popovídat o tom, proč je Mazda 6 stále prostě „jen“ moc, moc dobré auto.

19.  11.  2019 | Petr Schnagl | 66 příspěvků
Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků

Nejčtenější články

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, kter…

Škodovka je nejenom u nás vyhlášená svými chytrými řešeními. V případě nové Octavie ukázala, že i malý detail v interiéru může být hodně přínosný.

13.  11.  2019 | | 247 N/A
Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni ale dolehly socialistické kompromisy

Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni a…

Třicáté výročí 17. listopadu 1989 si lze připomenout různě. Třeba i svým způsobem revolučním automobilem, který se stal symbolem tehdejší doby a zároveň pojítkem mezi starým AZNP a Škodou pod křídly VW.

17.  11.  2019 | | 54 N/A
Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giugiara. Václav Klaus byl ale proti

Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giug…

Vměšování politiků do automobilového průmyslu či aut obecně není žádný moderní vynález Bruselu, ale vcelku běžná věc doprovázející tyto dopravní prostředky prakticky od jejich počátků. Neznáme však mnoho případů, kdy by konkrétní politik přímo ovlivnil design vozu tak, jako to na počátku 90. let zvládl předseda české vlády.

28.  10.  2019 | | 22 N/A
James May si koupil nové auto. Pod plachtou Ferrari však supersport nenajdete

James May si koupil nové auto. Pod plachtou…

James May umí překvapit a moderovat. V novém videu se o obou těchto věcech velmi mile přesvědčíte.

4.  11.  2019 | | 32 N/A
Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní modely. Jsou levné a s bohatou výbavou

Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní mod…

Pokud hledíte po některém z benzinových modelů Toyoty, na konec roku teď české zastoupení uvádí výhodnou limitovanou edici výbav Prestige pro hned několik svých vozů.

8.  11.  2019 | | 243 N/A