Test Škoda Octavia Scout 1.8 TSI 4x4 DSG: Než přijde Snowman

Jestliže patříte k těm, kteří by v Octavii nejraději viděli jen dostupné auto s velkým kufrem pro české rodiny, musí vás verze se zvýšeným podvozkem, benzínovým turbomotorem a bohatou výbavou zákonitě dráždit. Jezdí ale parádně a jako alternativa ke kompaktním SUV za podobné peníze má nepopiratelné kouzlo.
Seznam kapitol
  1. Škoda Octavia Scout v kostce
  2. Rozdíly oproti Octavii 4x4; Něco za něco
  3. Řazení na volantu? Nemáme, zeptejte se později
  4. Excelentní nejen na polní cestě; V terénu jen opatrně
  5. Drobnosti za příplatek; Pomocník na D1; Milionová Octavia
  6. Technické údaje; Kompletní fotogalerie

Ač se to na první pohled nezdá, Octavia Scout není jen oplastovaná a drahá Octavia Combi. Zvýšený podvozek pro něj znamená výhodu hned dvakrát: zaprvé se s ním nebudete bát projet i úseky, ve kterých byste se s běžnou Octavii strachovali o zdraví podvozku a olejové vany, a zadruhé je poddajnější pérování Scoutu na českých cestách příjemnější než nižší a konstrukčně jednodušší podvozky běžných verzí.

Megatest 11 kombi nižší střední třídy: Nejlepší je Octavia

Megatest 11 kombi nižší střední třídy: Nejlepší je Octavia

Když k tomu přidáte známé přednosti Octavie v podobě prostorného interiéru, velkého kufru a důrazu na každodenní použitelnost, nemůže být výsledkem nic jiného než velmi lákavé auto. Navíc s puncem lepšího zboží. Škoda podporuje postavení Scoutu i tím, že do něj montuje to nejlepší z nabídky motorů pro Octavii. Samozřejmě to není zadarmo – a nemluvíme o pořizovací ceně, kterou si zhodnotíte každý sám. Z elementárních fyzikálních důvodů je Scout nutně o něco pomalejší, žíznivější a méně kultivovaný než ekvivalentní motorizace s předním pohonem. Podle nás za to ale výsledný kompromis v tomto konkrétním případě stojí.

Radosti
Excelentní pérování na špatných cestách
Lákavá kombinace motoru a převodovky
Vynikající řízení i jízdní vlastnosti
Velký kufr s mnoha praktickými detaily
Prostor pro cestující (příčně i podélně)
Použitelné hlasové ovládání
Starosti
Přenos jízdních hluků do interiéru
Nelze objednat řadicí tlačítka
Omezené schopnosti v terénu
V základu bez rezervy
Omezená nabídka motorizací
Mnohé komfortní i užitné detaily až za příplatek
8  /10
Pokračování testu
Fotogalerie147 fotografií
Škoda Octavia Scout 1.8 TSI 4x4 DSG 3.jpg Škoda Octavia Scout 1.8 TSI 4x4 DSG 97.jpg Škoda Octavia Scout 1.8 TSI 4x4 DSG 79.jpg
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Škoda Octavia Scout v kostce
  2. Rozdíly oproti Octavii 4x4; Něco za něco
  3. Řazení na volantu? Nemáme, zeptejte se později
  4. Excelentní nejen na polní cestě; V terénu jen opatrně
  5. Drobnosti za příplatek; Pomocník na D1; Milionová Octavia
  6. Technické údaje; Kompletní fotogalerie
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků