Test Škoda Octavia Scout 1.8 TSI 4x4 DSG: Než přijde Snowman

Jestliže patříte k těm, kteří by v Octavii nejraději viděli jen dostupné auto s velkým kufrem pro české rodiny, musí vás verze se zvýšeným podvozkem, benzínovým turbomotorem a bohatou výbavou zákonitě dráždit. Jezdí ale parádně a jako alternativa ke kompaktním SUV za podobné peníze má nepopiratelné kouzlo.
Seznam kapitol
  1. Škoda Octavia Scout v kostce
  2. Rozdíly oproti Octavii 4x4; Něco za něco
  3. Řazení na volantu? Nemáme, zeptejte se později
  4. Excelentní nejen na polní cestě; V terénu jen opatrně
  5. Drobnosti za příplatek; Pomocník na D1; Milionová Octavia
  6. Technické údaje; Kompletní fotogalerie

Ač se to na první pohled nezdá, Octavia Scout není jen oplastovaná a drahá Octavia Combi. Zvýšený podvozek pro něj znamená výhodu hned dvakrát: zaprvé se s ním nebudete bát projet i úseky, ve kterých byste se s běžnou Octavii strachovali o zdraví podvozku a olejové vany, a zadruhé je poddajnější pérování Scoutu na českých cestách příjemnější než nižší a konstrukčně jednodušší podvozky běžných verzí.

Megatest 11 kombi nižší střední třídy: Nejlepší je Octavia

Megatest 11 kombi nižší střední třídy: Nejlepší je Octavia

Když k tomu přidáte známé přednosti Octavie v podobě prostorného interiéru, velkého kufru a důrazu na každodenní použitelnost, nemůže být výsledkem nic jiného než velmi lákavé auto. Navíc s puncem lepšího zboží. Škoda podporuje postavení Scoutu i tím, že do něj montuje to nejlepší z nabídky motorů pro Octavii. Samozřejmě to není zadarmo – a nemluvíme o pořizovací ceně, kterou si zhodnotíte každý sám. Z elementárních fyzikálních důvodů je Scout nutně o něco pomalejší, žíznivější a méně kultivovaný než ekvivalentní motorizace s předním pohonem. Podle nás za to ale výsledný kompromis v tomto konkrétním případě stojí.

Radosti
Excelentní pérování na špatných cestách
Lákavá kombinace motoru a převodovky
Vynikající řízení i jízdní vlastnosti
Velký kufr s mnoha praktickými detaily
Prostor pro cestující (příčně i podélně)
Použitelné hlasové ovládání
Starosti
Přenos jízdních hluků do interiéru
Nelze objednat řadicí tlačítka
Omezené schopnosti v terénu
V základu bez rezervy
Omezená nabídka motorizací
Mnohé komfortní i užitné detaily až za příplatek
8  /10
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Škoda Octavia Scout v kostce
  2. Rozdíly oproti Octavii 4x4; Něco za něco
  3. Řazení na volantu? Nemáme, zeptejte se později
  4. Excelentní nejen na polní cestě; V terénu jen opatrně
  5. Drobnosti za příplatek; Pomocník na D1; Milionová Octavia
  6. Technické údaje; Kompletní fotogalerie
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 58 příspěvků