Test Škoda Octavia Scout 1.8 TSI 4x4 DSG: Než přijde Snowman

Jestliže patříte k těm, kteří by v Octavii nejraději viděli jen dostupné auto s velkým kufrem pro české rodiny, musí vás verze se zvýšeným podvozkem, benzínovým turbomotorem a bohatou výbavou zákonitě dráždit. Jezdí ale parádně a jako alternativa ke kompaktním SUV za podobné peníze má nepopiratelné kouzlo.
Seznam kapitol
  1. Škoda Octavia Scout v kostce
  2. Rozdíly oproti Octavii 4x4; Něco za něco
  3. Řazení na volantu? Nemáme, zeptejte se později
  4. Excelentní nejen na polní cestě; V terénu jen opatrně
  5. Drobnosti za příplatek; Pomocník na D1; Milionová Octavia
  6. Technické údaje; Kompletní fotogalerie

Ač se to na první pohled nezdá, Octavia Scout není jen oplastovaná a drahá Octavia Combi. Zvýšený podvozek pro něj znamená výhodu hned dvakrát: zaprvé se s ním nebudete bát projet i úseky, ve kterých byste se s běžnou Octavii strachovali o zdraví podvozku a olejové vany, a zadruhé je poddajnější pérování Scoutu na českých cestách příjemnější než nižší a konstrukčně jednodušší podvozky běžných verzí.

Megatest 11 kombi nižší střední třídy: Nejlepší je Octavia

Megatest 11 kombi nižší střední třídy: Nejlepší je Octavia

Když k tomu přidáte známé přednosti Octavie v podobě prostorného interiéru, velkého kufru a důrazu na každodenní použitelnost, nemůže být výsledkem nic jiného než velmi lákavé auto. Navíc s puncem lepšího zboží. Škoda podporuje postavení Scoutu i tím, že do něj montuje to nejlepší z nabídky motorů pro Octavii. Samozřejmě to není zadarmo – a nemluvíme o pořizovací ceně, kterou si zhodnotíte každý sám. Z elementárních fyzikálních důvodů je Scout nutně o něco pomalejší, žíznivější a méně kultivovaný než ekvivalentní motorizace s předním pohonem. Podle nás za to ale výsledný kompromis v tomto konkrétním případě stojí.

Radosti
Excelentní pérování na špatných cestách
Lákavá kombinace motoru a převodovky
Vynikající řízení i jízdní vlastnosti
Velký kufr s mnoha praktickými detaily
Prostor pro cestující (příčně i podélně)
Použitelné hlasové ovládání
Starosti
Přenos jízdních hluků do interiéru
Nelze objednat řadicí tlačítka
Omezené schopnosti v terénu
V základu bez rezervy
Omezená nabídka motorizací
Mnohé komfortní i užitné detaily až za příplatek
8  /10
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Škoda Octavia Scout v kostce
  2. Rozdíly oproti Octavii 4x4; Něco za něco
  3. Řazení na volantu? Nemáme, zeptejte se později
  4. Excelentní nejen na polní cestě; V terénu jen opatrně
  5. Drobnosti za příplatek; Pomocník na D1; Milionová Octavia
  6. Technické údaje; Kompletní fotogalerie
Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

dnes | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 20 příspěvků
TEST Hyundai i30 N Fastback: Obří stádo koní v těsném výběhu

Hyundai i30 N Fastback

Vstup do světa ostrých aut se značce Hyundai povedl na výbornou již před dvěma lety. Nyní se modelová řada rozšiřuje. Bolístky zůstávají, jedna přibyla.

15.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 149 příspěvků