Test Škoda Octavia Scout 1.8 TSI 4x4 DSG: Než přijde Snowman

Jestliže patříte k těm, kteří by v Octavii nejraději viděli jen dostupné auto s velkým kufrem pro české rodiny, musí vás verze se zvýšeným podvozkem, benzínovým turbomotorem a bohatou výbavou zákonitě dráždit. Jezdí ale parádně a jako alternativa ke kompaktním SUV za podobné peníze má nepopiratelné kouzlo.
Seznam kapitol
  1. Škoda Octavia Scout v kostce
  2. Rozdíly oproti Octavii 4x4; Něco za něco
  3. Řazení na volantu? Nemáme, zeptejte se později
  4. Excelentní nejen na polní cestě; V terénu jen opatrně
  5. Drobnosti za příplatek; Pomocník na D1; Milionová Octavia
  6. Technické údaje; Kompletní fotogalerie

Ač se to na první pohled nezdá, Octavia Scout není jen oplastovaná a drahá Octavia Combi. Zvýšený podvozek pro něj znamená výhodu hned dvakrát: zaprvé se s ním nebudete bát projet i úseky, ve kterých byste se s běžnou Octavii strachovali o zdraví podvozku a olejové vany, a zadruhé je poddajnější pérování Scoutu na českých cestách příjemnější než nižší a konstrukčně jednodušší podvozky běžných verzí.

Testy | Kombi | Srovnávací testy

Megatest 11 kombi nižší střední třídy: Nejlepší je Octavia

Když k tomu přidáte známé přednosti Octavie v podobě prostorného interiéru, velkého kufru a důrazu na každodenní použitelnost, nemůže být výsledkem nic jiného než velmi lákavé auto. Navíc s puncem lepšího zboží. Škoda podporuje postavení Scoutu i tím, že do něj montuje to nejlepší z nabídky motorů pro Octavii. Samozřejmě to není zadarmo – a nemluvíme o pořizovací ceně, kterou si zhodnotíte každý sám. Z elementárních fyzikálních důvodů je Scout nutně o něco pomalejší, žíznivější a méně kultivovaný než ekvivalentní motorizace s předním pohonem. Podle nás za to ale výsledný kompromis v tomto konkrétním případě stojí.

Radosti
Excelentní pérování na špatných cestách
Lákavá kombinace motoru a převodovky
Vynikající řízení i jízdní vlastnosti
Velký kufr s mnoha praktickými detaily
Prostor pro cestující (příčně i podélně)
Použitelné hlasové ovládání
Starosti
Přenos jízdních hluků do interiéru
Nelze objednat řadicí tlačítka
Omezené schopnosti v terénu
V základu bez rezervy
Omezená nabídka motorizací
Mnohé komfortní i užitné detaily až za příplatek
8  /10
Pokračování testu
Fotogalerie147 fotografií
Škoda Octavia Scout 1.8 TSI 4x4 DSG 3.jpg Škoda Octavia Scout 1.8 TSI 4x4 DSG 97.jpg Škoda Octavia Scout 1.8 TSI 4x4 DSG 79.jpg
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Škoda Octavia Scout v kostce
  2. Rozdíly oproti Octavii 4x4; Něco za něco
  3. Řazení na volantu? Nemáme, zeptejte se později
  4. Excelentní nejen na polní cestě; V terénu jen opatrně
  5. Drobnosti za příplatek; Pomocník na D1; Milionová Octavia
  6. Technické údaje; Kompletní fotogalerie
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků