TEST: Škoda Octavia RS WRC Edition je pro sportovní nadšence

Mladoboleslavská Škoda loni oslavila sto let svého působení v motoristickém sportu a dala z tohoto výročí trochu „ochutnat“ i obyčejným motoristům.
TEST: Škoda Octavia RS WRC Edition je pro sportovní nadšence

Přesněji řečeno pouze stovce z nich, pro které vyrobila a náležitě upravila limitovanou sérii Škody Octavia RS WRC Edition. Těch totiž bylo vyrobeno přesně sto a v samotné České republice jich po silnicích v současnosti jezdí sedmatřicet. Ale pěkně po pořádku …

Výročí

O akčním modelu Škody Octavia RS WRC Edition byla na autorevue.cz už zmínka, před pár dny jsme tento vůz získali i k redakčnímu testu. Nutno dodat, že trochu s křížkem po funuse, neboť na skladě dnes již není ani jeden exemplář a koupit si ho už nyní mohou případní zájemci pouze z druhé ruky od současných majitelů. A jak už bylo řečeno výše, v ČR jich zůstalo pouhých sedmatřicet. Testovaný model měl pořadové číslo 32 a počítadlo najetých kilometrů přesáhlo 17 tisíc. Kupodivu bylo stále ve skvělé formě, což je obdivuhodné s ohledem na to, že s ním určitě všichni alespoň jednou, jako my, zkusili jeho hranici výkonových možností. Vraťme se však ještě na začátek. Jak už z názvu vozu vyplývá, Octavia RS WRC Edition vychází ze sériové Octavie RS a je tedy náležitě vybavena ke sportovní jízdě. Pod kapotou má kvalitní přeplňovaný benzínový čtyřválec o objemu 1,8 litru, jehož nejvyšší výkon je 132 kW při 5500 otáčkách a největší točivý moment 235 N.m nastává v rozmezí 1950 až 5000 otáček. To jsou předpoklady k tomu, že z místa se odlepíte náležitě rychle a do stokilometrové rychlosti se vřítíte už za necelých osm sekund. Spíše kolem ní prolétnete a nesundáte-li včas nohu z plynového pedálu, zastavíte se až na maximální rychlosti 235 km/h. To už ale budou určitě v pohotovosti všechny policejní hlídky v okolí, i když jejich stíhací auta by „wé-er-cé“ stíhaly jen těžko.

Vzhled

Nicméně asi byste se před nimi neschovali, protože už na dálku vás prozradí nápadná výzdoba karosérie připomínající právě stoleté výročí motorsportu Škody. Na jasně bílý podklad karosérie byl na boky a střechu nalepen okřídlený šíp a znak Škoda Auto, na víko motoru a postranní dveře pak emblém stého výročí, na nárazníky zase pruhy ve škodovácké charakteristické zelené barvě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Proti standardní Octavii RS nápadnou výzdobu karosérie proti standardní výbavě podtrhují sedmnáctipalcová kola z lehkých slitin s bílým povrchem, xenonová světla a elektronický stabilizační systém ESP. Uvnitř pak vyhřívaná (polokožená) přední sedadla, příprava pro telefon GSM a rádio s přehrávačem CD. A také štítek s pořadovým číslem série WRC Edition.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Jízda

Výkonové možnosti motoru, skvělý podvozek, kvalitní pneumatiky a také dobré ovládání a řazení, svádějí takřka permanentně k rychlé jízdě a zkusit zjistit, kde jsou hranice možností sportovní oktávie. Věřte, že jsou hodně vysoko. Pochvalu zaslouží zejména podvozek, na nějž je spolehnutí zejména při jízdě na kvalitním povrchu. Tam se ukazuje, že se jej podařilo naladit tak, že má sportovní vlastnosti, přesto je dostatečně komfortní i pro převoz rodiny na chalupu a zpátky. Při klidné jízdě se vám motor odvděčí příznivou průměrnou spotřebou paliva okolo osmi litrů, máte-li plynový pedál častěji u země a poslední stupně převodovky zařazujete pouze výjimečně, velmi rychle se vaše spotřeba pohonných hmot zvýší až k jedenácti- dvanácti litrům benzínu na sto kilometrů.

Na závěr ještě jedna důležitá informace: nový model přišel zájemce na 895 tisíc korun, možná že ale s přibývajícími léty bude paradoxně jeho cena spíše stoupat.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků