Dobre na dily a jejich dostupnost. Ma-li clovek moznost si trosku priplatit, uz bych radsi doporucil jine auto minimalne W pasata ;) pri lepsim uplne jit od skodovky a W pryc.
informace o combiku, technicke parametry, rozmery lze najit na www.octaviacombi.cz ...
No to jsem rad, ze jsem se ocitl mezi zbohatliky, kteri maji na draha auta. Jo, ja chci taky Mercedes, nebo BMW. Bohuzel ja na to nemam. Koupil bych si Skodu Octavii. To urcite. A jeste neco - kritzovat umi kazdy lempl. Neni problem. A co takhle udelat neco sam - navrhnout vylepseni tak, aby to bylo o mnoho lepsi a zaroven o mnoho levnejsi? Hm - to leda tak v komunizmu. Tam bylo vsechno skvely a vsechno levny. Ale tehdy vsichni drzeli zobak. A ted jsou vsichni moudri.P.
Mate naprostou pravdu. Tahle Škodovka nemá chybu. Plánuji, že si ji koupím. Je to ideální auto pro člověka, který má rád sportovnější jízdu (myslím tím její silnější motory), ale zároven pro člověka, který chce požitek z jízdy. základní cena 349.900 je podle mě dobrá. Ovšem podle mě půjdou ceny aut jěště dolů.
TY WO TOM WIS LEDA TAK WELKI HOWNO PICZZZOOOOO!!!!!!!!!!!!!!W AMERICE DOU NAHORU TAK IAKY TO ASI BUDE UNAS WOE! CO? KURWO!!!§§§
Konečně se mezi autory objevil někdo skutečně dobrý - pan Vladimír Dolejš. neplete si velká písmena s malými, co napíše má hlavu a patu, je vidět, že je to skutečný odborník. Měli byste ho využívat častěji. Z mnoha ostatních článků - například test Škody Octavia - až příliš ční diletantismus a amatérství.
Pozdravujte ho ode mě - rád jeho věci čtu.
Co je to za experta ??? Zvlášť dojemná je věta, že se za to dá pořídit i ZAHRANICNI vůz !!! ) Třeba LADA,tu jsem dneska viděl, nebo Daewoo, nebo co to je zahraniční vůz ??
Rozhodně bych nepomlouval motor 2,0 85 kW. Jde spíš o to, jaký motor kterému řidiči vyhovuje. Prostě 85 kW z dvouventilového dvoulitru je něco úplně jiného než obdobný výkon z nadupané čtyřventilové čtrnáctistovky. Spíš mě zaráží jeho cena ve Fabii, kde je tenhle kostrukčně jednoduchý a nenáročný motor dražší než všechny ostatní. Podle výrobních nákladů by přece měl být druhý nejlevnější po škodováckých dvouventilech?!
TY WOE DI DO PRDELE! TAK SE KOUKNI : DVOULITER S 85 KW TURBO 1.4 TSI S 92 KWTAK CO HMMM?! WOE IEŠTĚ MÁŠ KECY CO? ROZDIL 0.6! A STEINĚ IE 1.4 SILNĚIŠÍ NEŽ 2.0!!!DI DO PRDELE TEN DVOULITER VYPADÁ IAKO BI BIL ATMOSFÉRICKEI!!!
Dvoulitr ve Fabii je opravdu velmi drahý, což vzhledem k výkonu přiliš nechápu. TDI, který je draší zhruba o 30 tisíc, má podstatně nižší spotřebu... Proč by si tedy někdo ten dvoulitr kupoval?
Protože je magor a uvěřil reklamě škodovky. (doufám že tu nemám hrubky)
Něco jiného je motor 1,4 MPI, který je levný a pro jeho nákup jso uekonomické důvody...
TO IE IAK U FABIE SILNEISI 1.2
TAHNI! DIT TO MÁ ASI 54 Kw WOE!!!
Jak může psát recenzi na automobil někdo, kdo hned v úvodu napíše, že Octavia mu "nějak nesedla". K té kritice - pište si co chcete. Prodejní výsledky na náročných západních trzích hovoří za vše.
Proto se snad proboha ten test dělá - a výsledek je že auto buď sedne nebo nesedne nebo zanechá neutrální dojem nebo jánevímco. Mě osobně Octavia taky nesedla - přímoúměrně s počtem ujetých kilometrů.
Jestli tady někdo tvrdí že mu vihovuje dvoulitr ve fabii,tak je to magor.Je to nechutně zastaralý dvouventyl a takovýto výkon(jestli se to tak dá vůbec nazvat) je v dnešní době trapný,zaujal by snad před deseti léty.
Jediné dva pokrokové motory jsou 1,8T a 1,9TDI silnější. To ovšem nevilučuje že reklamou a okecáváním se dvoulitrů prodá blbým čechům dost a dost...........
mas pravdu! dva ventily na valec=ostuda
"ventyl" a "vilučuje" ... bleeee
:) jo a vihovuje a čechům s malým. To "blbým" místo "blbím" bude asi náhoda.....
I na náročných západních trzích se vyskytuje spousta spořínků. Koneckonců i modely Š105 se dobře prodávaly. Jen hodně naivní člověk věří, že to bylo proto, že se jednalo o kvalitní vozy.
Mily Venca: takze tvoje kredo znie: Vsetci ste kokoti len ja som lietadlo.Ja octaviu mam 30.000,-
Bez problemov (to ze som musel stravit mesiac aby som odstranil vsetky vrzacky tak to sa nerata :))) )
Ale skodovka rozhodne neni na narocnych zapadnich trzich to nejlacinejsi auto. A k te objektivite - jestlize panu Brozovi auto nesedlo, pak ho nemel testovat neb mu jako spravnemu novinari muselo byt jasne ze ten test proste nebude objektivni - misto toho aby opet omlel to ze na zadnich sedackach v oktavii neni dost mista - neni, to se vi od te doby co se oktavka vyrabi. Ale poradme chytre skodovce aby posunula zadni sedacky - to jste opravdu vsichni tak naivni ze si myslite ze se proste prevrtaj doury v kastli a posunou se sedacky dozadu??????
Ne, tak naivní tady nikdo není. Nejjednodušší je do takovýho auta nesedat, třeba to jednou pochopíš.
sem holt debil no......
Novinář musí testovat i auta, která mu "nesednou". Myslíte, že v tomto případě můžu říct: "Hele, Škodovko, Oktávka mi nesedne, tak ji prostě neotestuji"??? Těžko.
K místu na zadních sedadlech: je ho málo a budu to opakovat do omrzení. Málo je ho i ve všech autech třídy A, AA a v některých případech i B; kritiku si zalsouží třeba takový Golf, Toledo apod.
Dobra, to beru ale potom pouzivat takove vyrazy jako ze neco je "docela osklive" nezlobte se na me, ale mohl jste napsat alespon ze Vam se neco nelibi....
A ty si myslíš že jsi objektivní, když jsi na jiném místě (LADA 2110) napsal mimo jiné své subjektivní hodnocení: "Proboha vzdyt je to hromada srotu ". Trochu se nad sebou zamysli, zda jsi nepropadl Škodováckému fanatismu, když jsi u této značky schopen přehlédnout cokoli, hlavně když je to Octavie, zatímco u jiných aut kritizuješ vpodstatě cokoli i když o tom moc nevíš. Jsi-li marketingovým pracovníkem Auto Škoda nebo nějakého prodejce, potom tě chápu, jsi-li ovšem normální uživatel, potom...... dále nepíšu, nechci aby se diskuse o autech zvrhla v osobní výpady.
Ale vzdyt to hromada srotu je, ne?
Aha, takže jsi opravdu nemocný....
Nevidim duvod. Je snad jasne, ze kdyz napisu "to je osklive", je to MUJ nazor; uz z toho duvodu, ze krasa neni meritelna velicina. Nekdo nahore psal, ze "zadek Passatu se tezce nepovedl" (myslim, ze se zadek Passatu POVEDL stejne jako cely facelift), ale nemam pocit, ze by mi to nekdo vnucoval. Je to neci nazor - nic vice, nic mene.
Sorry, ale vic by se mi libila formulace > me osobne se nelibi. A rozlisuj pls to co nedko napise do komentare a co nekdo postuluje v clanku ne?
Musím sa zastať p. Brožu, človek sa v živote často stretáva s vecmi ktoré mu nesadnú, ale to neznamená, že nemože mať svoj názor. Človek by mal byť náročný k sebe tak aj k veciam ktoré ho obklopujú.Dokonca si trúfam tvrdiť ze vetšina veci s ktorími sa stretáva mu nesedia a preto tie druhe mu robia takú radosť. Auto je hlavne o emociach. A ešte niečo o Škode Auto, sama vyhlasuje ze v koncerne je jej úloha byť konkurencia Hyudai a Deawoo / citujem priamo vedenie Škody / a túto úlohu veľmi dobre plní, o tom nikto nepochybuje.
Plně se ztotožňuji s autorem článku a oceňuji jeho přístup, bez klasického servilního omýlání (pseudo)výhod Octavie. Hlavně že mne opakovaně neomračuje velikostí kufru jako hlavním ukazatelem užitné hodnoty (stejně tam 95% kilometrů vozím jen deštník). A ještě konkrétní poznámku - ty kožený sedadla jsou fakt dost šílený, za volantem to ještě jde (visíte na volantu), ale jako spolujezdec jsem tam lítal jako lump v palírně.
Je v tehle cenove kategorii aut nejake vyrazne spolehlivejsi? Pochybuju. Ford Focus i treba Opel Astra na tom nebudou lip. Rekl bych, ze je to tak nastejno (Astru mam a Octavii ma kamos, Focus maji znami). Asi je fakt lepsi poohlednout se do Japonska. Skoda i pro me, ze jsem to zjistil ponekud pozde. :) I kdyz ten design maj Evropani lepsi ... zvlast Francouzi. Clovek si asi musi rict, zda chce auto lepe vypadajici, nebo lepe fungujici ...
Problem specialne Octavky je, ze je to vuz nizsi tridy, ktery se diky siri a hlavne cenou vybavy dostane na cenovou uroven vozidel jako je Renault Laguna, nebo Ford Mondeo, kde ovsem samozrejme nema co delat. Kolem petiset tisic je to konkurenceschopne auto, protoze konkurence ma taky osizene vozitka, jenze pokud to zance stat kolem 850.000 Kc, tak za tuhle cenu uz se da koupit dospele auto. A i kdyz tam nacpou treba navigaci, tak proste z Octavie dospele auto nikdy nebude.
Stejny paskvil je zminovana Bora, ktera se da koupit v kuzi, s navigaci a sestivalcem za vice nez milion korun. Proboha, to muze snad koupit akorat naprosty magor ! Vzdyt je to prerostla nakupni taska.
A hele, Miloš používá novou přezdívku.......ale stejné výrazivo.
Nabídkou vnitřního prostoru je Octavia skutečně auto nižší třídy, protože je to na zadních sedadlech stejné jako ve Fabii. Skutečně nevidím důvod, proč si kupovat Octavii místo Fabie, snad jen, že Fabka postrádá výkonný motor 1,8T a dokonce i nějakou tu verzi 1,6, což je dost škoda.
a co dvoulitr u Fabie? ten nestačí?
Tak jsem to našel v ceníku:
Elegance 1.9 SDI 47 kW 5-stup. mech. 461900 Elegance 1.9 TDI 74 kW 5-stup. mech. 521900 Elegance 1.4 50 kW 5-stup. mech. 399900 Elegance 1.4 55 kW 4-stup. automat 481900 Elegance 1.4 55 kW 5-stup. mech. 431900 Elegance 1.4 74 kW 5-stup. mech. 461900Elegance 2.0 85 kW 5-stup. mech. 486900
Zde jen poznamenám, že dvoulitr má navíc oproti ostatním motorům 15palcová kola (ostatní mají jen 14") - rozdíl cca 3 tisíce. ABS+ASR a kotoučovky vzadu mají jen 1,9 TDI, 1,4 74 kW a 2,0.
SEŠ FACT PIEKNEI CRETÉN PŘÍŠTĚ SE DÍWEI POŘÁDNĚ WOE! KOTOUČOWKI SOU WŠUDE! A TAHNI KDYŠ NEMÁŠ ANI NA L&K! DEBILE !!! TAHNI PICZZZZOOOOOOOO!!!!!!!!!!!!!
TO IE ALE PIEKNÁ KRAWINA! DRŽ HUBU! ANI TROCHU SE W TOM NEWORIENTUIEŠ CRETÉNE!
Dvoulitr lze koupit jen do výbavy Elegance, je navíc nechutně drahý a jeho spotřeba je vzhledem k výkonu vysoká, vyšší než u 1,8T
To, že je kufr opravdu velký, je patrné z obrázku, o tom opravdu není potřeba neustále dokola psát. Škoda, že Škoda neubrala trošku místa z kufru a nepřidala ho na zadní sedadla. S těmi koženými sedadly se dá jen souhlasit, kloužou...
Předem bych Vás chtěl upozornit na to, že ještě před pár lety bysme si takové auto z domácí produkce nemohli vůbec koupit. Jen si vzpomeňte, kde byla Škodovka dřív a kde je teď. Nejsem žádným zatvrzelým fanouškem domácích výrobků, ale vždyť Škodovka už taky není české auto. To co se montuje do Škodovek nalezneme více jak z poloviny v koncernových automobilech a nejenom v nich. Nemyslím si, že by všechny Škodovky byly stejné, prostě je jedna lepší a jedna horší. Záleží na jaký kus zrovna člověk narazí. Já osobně jezdím z Octavií už dva roky, najel jsem zhruba 80.000 km a neměl jsem s ní žádné větší problémy.
Zaroveň bych měl poznámku k panu redaktorovi. Jestli si za jízdy čtete textové zprávy na mobilu, pak bych Vás nerad potkal na silnici!!! A co se týče umístění telefonu, tak si myslím, že dnes je trendem schovávat mobilní telefony. Vezměte si na příklad BMW, Mercedes a tak podobně. V každém z těchto automobilů máte zvláštní šuplíček na mobil, kde je telefon schován.
Jirka
Stoprocentni souhlas. A dvousetprocentni souhlas s tim, co se tyka mobilu - pan redaktor zrejme jednou rukou pije, druhou rukou pise textovky a kolenem ridi. Co se toho stojanku na napoje tyce, nemaji takhle nahodou oktavie vyrezy ve dvirkach odkladaci skrinky???? Ja jsem si vzdycky odkladal napoje tam....... Co se te loketni operky tyce - budto mam opreny loket, nebo neco piju, obe dohromady si neumim predstavit..... Ale kdyz uz se pri jizde ctou textovky tak se asi lze take opirat a pit najednou.........
A spolehlivost? Oktavii uz mame ve firme 5 a s zadnou z nich nebyl ani velky ani maly problem - krome toho ze jeden umelec urazil vypoustacek od oleje a zadrel ji a druhej pro zmenu natankoval do TDicka natural.......
K nápojům: v instrukcích k vozidlu je psáno, že odkládací místa na nápoje ve dvířkách lze využít jen tehdy, když auto stojí. Navíc, občas tam také sedí spolujezdec.
Textovky píšu jen velmi zřídka...
Opravdu? Neuveritelne!
Jaké jsou ty menší problémy? Upadený vejfuk?
Vazeny pane redaktore,
obavam se, ze Vam skodovka zadne dalsi auto na testovani nepujci. Jiz dlouho jsem nevidel tolik kritickych, ale pravdivych poznamek v jednom clanku. Konecne nekdo prestal psat ty skodovce vlezdoprdelovske testy, ktere smahem pomijeji minimalni misto na zadnich sedackach, do nekonecna se opakujici vrzani a skripani plastu (snad jen ta palubovka drzi), sice dobre vedouci, ale na nerovnostech v zatackach uskakujici podvozek (kombi je o trosku lepsi). A to jste vubec nezminil kvalitu autorizovanych servisu, vy kterych by vam mohli opravit tu zajiste "banalni" poruchu nefunkcni houkacky (pozor: dvoutonove). Tech upadlych spodnich krytu motoru, tech po roce vadnych lambda sond, tech prasklych vyfuku, o tom uz nikdo nepise. A co vam na to reknou v servisu, bud ze nevime, nebo ze nam to dela take. Hotovo.
A cena? To je kapitola sama pro sebe. Nakonec jeste jednu poznamku. Nejak mi chybi ve vyrobnim programu skodovky auto klasicke stredni tridy. Je pravda, ze tu mame Superb, ale auto typu Vectra, Mondeo, Primera, na to nejak skodovka zapomela a marne se snazi tuto mezeru zaplnit nabusenymi Octaviemi L&K ap. Musim rici, ze ackoliv je skodovka tahounem naseho hospodarstvi, exportu a kdovi ceho jeste, tak ji vubec nefandim.
Dan
Velmi tklivé a jímavé čtení, bohužel s nulovou informační hodnotou. Mám turbooktávku 1,8 čtyři roky - přesněji mám už druhou, úplně shodnou. A kdykoli sednu do vektry, mazdy, mondea nebo jiného auta "klasické střední třídy" kolem dvou litrů, pořád hledám tu druhou zataženou ruční brzdu. A třeba k té neochotě k rozjíždění jen tolik, že není problém rozjet se na trojku. Doporučuju před psaním dalších keců radši vyzkoušet.
No ja bych rekl, ze ten Superb tridou vcelku tomu Mondeu odpovida, s tim ze Skoda se tvari jako nemecke auto a tudiz vyjde ponekud draze. Nicmene Superb je derivat od Passatu a ten je vsude prezentovan jako konkurence Mondeu, takze to tak asi bude.
Naprosto souhlasím!!!! Octavia je předražené auto a tváří se jako auto střední třídy. Za stejné peníze se dá koupit VW Bora, který je nejn hezčí, ale i kvalitnější, nebo třeba Nissan Almera sedan. Prostě Octavia jako obvykle zklamala.
Škodovka by měla konečně udělat pořádný auto.
Díky Petře za kritický článek (i když sdřídmé chvály tam je také něco) na všude nekriticky přechvalovanou Škodovku Oktavii. Netvrdím, že Škodovka je špatné auto, ale nutné se na něj jako na všechna ostatní , jak japonská, francouzská, či jiná dívat ve světle konkurence stejným okem. Nicméně musím přispěchat také se svou troškou do mlýna. Vlastním auto japonské, pro někoho zřejmě nenápadné, ale zato velmmi spolehlivé a s velkou přidanou hodnotou. Je jím Nissan Almera sedan. Za skoro dva roky provozu ani jedna závada, měním jen olej a liju benzím (oproti známému - má Fábii, do roka 2x měněná lamda sonda, problémy s řídící jednotkou...), tj. nemůžu na něj nechat dopustit. Komfortní, spolehlivé, ideální poměr ceny a výkonu.Český zákazník mnohdy skutečně nekriticky a s až příliš velkou dávkou patriotismu pohlíží na Škodovky jako domácí a levná auta a nedělá si srovnání s konkrurencí. Bohužel. Zjistil by, že Škodovky (Octavie, Fabie) jsou vzhledem k nabízeným vlastnostem, zbytečně drahé a nenabízí ve své cenové relaci zdaleka tolik jako konkurence. A to ani co se týče servisních prací a cen náhradních dílů - většina z nich zřejmě nepostřehla, že Škodovka je již zcela německé auto.Rozhodně ve spolehlivosti (a tím i v záručních lhůtách - škoda = jen 1 rok!) pokulhává za konkurencí. Příkladem mi budiž jeden můj známý, který na své Octavii TDi 81kW, musel nechat po neustálých problémech se startováním po delší jízdě apod. v cca 70tis km, vyměnit na doporučení servismenů z Je&Ne-Škoda, celé vstřikování či co ještě, bratru za 150tis Kč! (to je snad cena celého motoru, ne?!) Ještě, že to bylo auto služební a neplatil to ze své kapsy, jinak by ho zřejmě švihlo!-jj
Boru si v Čechách může koupit jen opravdový přiznivec VW, nebo ten kdo si chce vylepšit image a nechce mit uniformní auto. Auto na dvě věci - auto pro Němce, který nemá na Passata a nebo pro toho, komu se kufr v Golfu zdá moc malý a chce vyloženě auto made in Germany. Passat to už je jiná, ale i cenově. Srovnej si výbavu Bory Highline 1.8T 150 PS 735 900 Kč, připočti xenony (32 000,-), park. asistent (15 000,-), interiér v kůži, boční airbagy, multifunkční volant, přípravu GSM, alarm+centrál, rádio+měnič, stř. okno a kde že to jsme? Někde u miliónu, nehledě na lepší užitkové vlastnosti Octavie Combi, klasická Octávka je o 55 000Kč levnější. A komu se cena této Bory zdá vysoká, ať šáhne po 1.4 75 PS, tam má základ za 487 100 kaček. Taky to bude jezdit, ale 1.8T to nikdy nebude ))
Stačí kouknout do statistik prodeje Bory u nás a je jasné, že je to naprostý propadák a pokud se nelíbí krátký rozbor Octávky, tak je tady pánové ještě Škoda Superb.....
Taky si myslim, ze Bora je z blata do louze ... Nakonec je to postavene na stejne platforme. Mit Ovravia o 15 cm delsi kabinu a o 15 cm kratsi kufr, je to pri stejne delce o 50% lepsi auto ... a s kvalitou nemeckeho VW to taky neni tak slavne. Chcete-li fakt drzak, kupte si Toyotu nebo Nissan. V tabulce poruch po 2,5 a 10 letech stabilne vedou.
No já bych si dovolil souhlasit. Bez averzí ke značce VW jsem dospěl jsem k názoru, že VW vyrábí 2 solidní auta, Transporter a Sharan (ale ten až v inovované verzi, kdy se mu do toho nemotá Ford a kvalita šla dramaticky nahoru, cena bohužel taky). Nové Polo je vylepšená Fabia (o dost hezčí), nepochopitelná motorová politika koncernu ho ale staví až za Ibizu, Golf je sice OK, ale už pár let docela historie na krátkém rozvoru a jeho pohrobci (Toledo, Bora a Octavia) na tom nejsou o nic lépe, Passat inovoval masivním předkem (dejme tomu, ale zadek se těžce nepovedl) a proti konkurenci nic navíc nenabízí (kromě W8, což je mistrovské dílo ale pro omezenou klientelu, která má na provoz osmiválce). Sharan konečně opustil dimenzi Fordových nepovedených převodovek, elektroproblémů, laciných plastů uvnitř i zvenčí, inovací vyzrál a něco nabízí. I když za cenu A6, bohužel však s přehnaně citlivým ESP a bez šestiválce TDI, který se do něj ke škodě výrobce i klientů nevejde. Jinak mě v současné době - bohužel - VW ničím zajímavým neoslovil.
Prostě mám pocit, že v koncernu VW je v poslední době všechno tak nějak postavené na hlavu. A co nechápu je kritika uvnitř koncernu na hlavu Audi. Jenže Audi je jediná značka ve skupině, která má logickou, konsekventní a zdravou modelovou politiku a výrazný růst prodeje, byť i tady se najdou výjimky a mezery (např. absence osmiválce W8 u A4, naopak pouze osmiválec pro S6 místo skvělého V6 Biturbo, kopírování kombinací motor-převodovka od Mercedesu u A8 a A6-4,2, zbytečně nízký objem motoru u V8TDI (asi úlet konstruktérů), technologie TDI-PD pouze u čtyřválců, nesmyslné barvy karosérie u Allroad.........atd).
Z japonských aut se mi vzhledově a cenově nejvíce líbí Nissan Almera sedan, z evropských je můj favorit Renault Laguna. Bohužel, pro běžného člověka jako já jsou dost drahé, zejména Laguna.
Souhlasím, je to výborný článek. Možná, že kritiky je leckde už moc, ale je to rozhodně dobré vyvážení dokonale pozitivních recenzí, které si lze přečíst jinde. Pokračujte v tom.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.