Test: Škoda Octavia combi 4x4 TDI

35 komentářů

fanos
25. prosince • 1:19

koho by zajimalo vic o vybavach www.octaviacombi.cz ...

Michal
2. července • 14:17

Dokážete mi tu někdo porsím pomoci s výběrem kvalitního lokátoru do auta?

Petr
12. dubna • 12:04

Tento test je velmi slabý a nic neříkající. Nedává žádnou informaci o jizdních vlastnostech vozu, jízdních zkušenostech - jedná se přece o 4x4! Takže 0 bodů.

pepor
7. října • 18:50

:-D A kde je test? Vykon, zrychlenie, maximalka?

xxl
16. ledna • 14:07

S tým výkonom je to pravda. Ale nikto ma nepresvedčí, že sa Vectra nespráva komfortnejšie ako Octavia, je tichšia a celkovo sa správa kultivovanejšie. A ešte k TDičku mam pocit že hlučnejší diesel sa už ani nevyrába, po dvoch-troch hodinách jazdy po dialnici medzi 160 - 180 km/h má človek hlavu na prasknutie o počúvaní rádia ani nehovorím. Výkon ani malá spotreba potom už človeka nepresvedčia.     

stepe
8. září • 13:44

no mam oktavu tdi 81kw, pri vysokych rychlostech si myslim ze to co huci neni zrovna motor, jenze to se nekterym spatne vysvetluje. vektru sem mel jednou pujcenou na den, je to hruza a ne auto, vetsi pocit stisnenosti sem snad nemel ani ve spacaku... no proste opel, a ten motor to by jeden blil....

Hassan Abdurrachman
16. ledna • 15:22

Tak to opravdu nevim jakym tdickem jsi jezdil - melo to vubec vepredu haubnu? A na komfortnejsi chovani vectry bych si rozhodne nevsazel

Arthur
17. ledna • 22:51

Jezdim obema jmenovanymi auty.
Vectra (1.6 16V) je hrozne lina mrcha. Ma sileny sedacky ze kterych boli zada. A volant? Ten je proste skvely. Nejde totiz nastavovat. Docela bych to vymenil za ovladani radia co na tom volantu je. Je pravda, ze oproti oktavce je to auto vyrazne tissi. To auto je jinak takovy zvejkackovite oplovsky - stejny byly stary astry (s novou jsem nejezdil).
Oktavka 1.9 TDI 81 KW je proti tomu sportak - dvojka a trojka jsou rychlosti, ktere vas prijemne zatlaci do sedacek. Je pravda, ze je hlucnejsi - je to ropak. Sedadla jsou mnohem lepsi, ani po 500 km bez vetsi unavy. Volant jde nastavit i pro velkyho habana. Ja bych jako za trest bral spis tu Vectru ....

xxl
18. ledna • 8:23

Na Vectre sa dá nastavovať volant výškovo, nie osovo. Sedačky nie sú idealné s tým súhlasím. Gumovosť podvozku je práve ten komfort a filtrácia všetkého čo je na ceste a pritom jazdné vlastnosti sú dobré, nie športové ale dobre odhadnutelné. Autá používame na cesty 1000 - 1500 km dlhé kde už človeka tá športová tvrdosť prestane baviť. S tým motorom sme sa nepochopili ja som porovnával 1,6 16V-74kw s 1,6 8V-74kw, Tdi je výkonom výkonom rozhodne niekde inde, ale bohužial aj s kultúrou chodu / priznávam že nemám rád naftu /.  

Radek
1. února • 23:22

S autem jako je octavia je radost jezdit !!! Jěště se mi nestalo ,ze by to ustřelilo .Vše je hodně čitelný ,nevim jaký jsi řidič ,ale tužšií nastavení podvozku je jen k dobru věci ! Človek má lespon dobrej kontakt s vozovkou a cítí s autem .Jezdím dost pravidelně do Mnichova 400km a ůnava není znát .Sedačky jsou špica a né jako ve v jiných autech .S tím výkonem opatrně .Není frajeřina jet po dálnici 250/hod ,ale prohnat pěknou zatáčku ve vysoké rychlosti a vychutnat si ten pocit  jak to auto drží .

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
hlas
2. února • 14:43

Ty tam máš snížené pružiny ,nebo co? Jinak totiž tu poslední větu nechápu, velmi rád sleduji jak toho mají octavisti v zatačce plné ruce. Ani slavný RS nemá sport podvozek !!! Ale vektra taky ne, to je pro uplnost. Nejhorši jsou sportovní pseudoauta jako peugeot 406cupe audi TT ajim podobné.

Hassan Abdurrachman
18. ledna • 10:16

Fakt je, ze na oplech se hodne podepisuje takova ta amerikanizace - hodne mekkej podvozek, ale rychle se s tim jezdit neda. Musim se priznat ze je to v ty vectre trochu jako na lodi

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
xxl
18. ledna • 15:11

Nemyslim ze by mala Vectra pomalší podvozok, treba mu len viac veriť aj keď sa pohupuje on podrží. Octavie zase uskakuje na nerovnostiach a to najme ak je prázdna. Súkromne používan Citroen C5 a ten pluje stále i v režime šport, ale pritom drží ako málo ktorý a čo nepodrží to opraví ESP  

Hassan Abdurrachman
18. ledna • 8:00

Mas u me pivo, ne dve piva, ne tri, ne basu!!!  Ale s tou zvejkackovitosti jsi to vistihnul naprosto presne!

xxl
16. ledna • 12:51

Octavia 2 x 1,6  74kw, 1 x TDi  81kw

Vectra 2 x 1,6 16V 74kw

Mondeo 1,8 asi 80 kw

Octavia je auto, ktore v ničom človeka nezaujme a preto si ho ani nezíska. Auto je ako žena, buď Vás zaujme, alebo nie, je to hlavne o emociach. Vectra je veľmi komfortná. Mondeo má vynikajúce jazdné vlastnosti, ale čo má Octavia to mi stále uniká. Láske človek veľa odpustí ... 

Hassan Abdurrachman
16. ledna • 13:11

Jestli tu 1,6 vectru dostavate na sluzebku za odmenu tak bych nechtel byt odmenenym - tim autem jsem jel jenom jednou Praha - Vrchlabi a nechyta se ani na dalnici ani v kopci, ku 5 se tam clovek skoro nedostane, zk.....y podtlakovy sani ktery skoro znemoznuje brzdit motorem......... To je plac a skripeni zubu a ne auto!!!!

xxl
16. ledna • 13:34

To ste asi malo jazdil na Vectre medzi 4000 - 6500 ot/min / dá sa bez problémov točiť až do obmedzovača / kde sa Octavia 1,6 absolutne nechytá, len hučí a skučí. Octavia 1,6 je len dobrá pre ľudí, ktorí netočia motor a jazdia len asi do 3500 - 4000 ot/min, tam je jej ťah naozaj výnikajuci. Nech žiju ludia, ktorí zaradia 5. a pokial nezastavia, tak nevedia čo je podradiť   

SonyM
1. října • 23:07

Pokud chces tocit motor tak si kup Hondu nebo si kup kolotoc na nem se muzes tocit na co je ti 6 ot/min kdyz mas hovno vykon :)

Hassan Abdurrachman
16. ledna • 13:42

Pravda je ze ta oktavka 1.6 bude asi stejna lemra, ale na tu vectru je ten motor zaaaaalostne slabounkej. Jo takovej dvoulitricek to uz by asi bylo jiny kaficko

xxl
16. ledna • 0:16

Octavia je auto hlavne auto ktoré nikomu neprirastie k srdcu. Vo firme mame 3 octavie, 2 vectry, 1 mondeo. Skuste uhadnut ktoré auto sa prideluje zatrest na služobnú cestu

Petr Broža
16. ledna • 12:15

Tipuju Mondeo

BTW: spíše než Octavia mi k srdci přirostla Fabia...

xxl
16. ledna • 14:59

Kedysi sme za trest dostavali aj AUDI A6, než ho ukradli

Suhlasím pocitovo je Fabia daleko prijemnejšia, aj keď doteraz ma asi najviac uchvátila Alfa Romeo 156

SonyM
1. října • 20:05

Fabie je pro 4 % a nebo pro matky s detmi !

Petr Broža
20. ledna • 22:55

Koncem ledna budeme mít na test Alfu 156 Sportwagon 2,4 JTD...

jello
16. ledna • 11:32

vyjmenuj motory co v nich jsou a mozna budeme chytrejsi...

xxl
15. ledna • 21:00

Takéto testy má Škoda Auto rada ! Vidím, že ste sa poučli, len tak ďalej a čo najhlbšie )

Petr
15. ledna • 21:25

Poruchové Octavie jsme se nedávno úspěšně zbavili, investice do škodovácké  reklamy jsou však ohromné, spousta hloupých se zase nachytá......

RADEK
1. února • 23:01

Píšu z vlastních poznatků s Octavií.Vlastním ji od r.96 a jsem s ní maximálně spokojený .Co to auto vydrží je fakt bomba .Mám najeto 120 000km a neměnil jsem zlumiče brzdové destičky až v 100 000 km.Občas se nějaká závada najde ,ale nikdy mě to auto nenechalo na holičkách!!! Což se o nějakých jiných značkách nedá tvrdit.Ani takový Mercedes není bez chyb!!! V práci máme 8 kousků od této značky .Jeden se zastavil po3500km a druhý v 11 000km .Zhasnul motor a už nešel nastartovat.Nechci octavii ospravedlnovat ,ale doporučuji článek ze světa motorů č.04/2002 -o ojeté škodě octavii vše co je tam napsáno můžu jen z vlastní zkušenosti potvrdit .To auto rozhodně není špatný. RADEK 

Saveko
15. ledna • 22:39

Poruchové Octavie? Máme jich ve firmě 14 a jestli s něčím nejsou problémy, tak s nimi. Což o 7 Astrách, 2 Almerách, a bohužel ani o Peugeotu 307 napsat nemůžu. Oktávky u nás najezdí plusminus 50-60 tis. km ročně a NO PROBLEM.

Podnikatel
16. ledna • 11:20

Octavie bez problemu? Tak to mate VELKE stesti. My jich mame ve firme devet (puvodne se jich koupilo 15) a postupne se jich zbavujeme a menime za jine znacky, protoze se Skodovkama jsou jen problemy.

 

Petr Broža
16. ledna • 12:13

Hodně záleží na řidiči; znám lidi, co trhající řadící pákou a pomalou ani nešlapou na spojku, jedničku řadi ještě v době, kdy couvají apod. Pak se např. nelze divit, že se "něco pokazí". Nezastávám se žádné značky, protože v mnoha případech záleží na konkrétním kuse.

Hassan Abdurrachman
16. ledna • 11:20

Souhlas! Nase sluzebni laguna prestala v asi 80tis radit.......

robert
15. ledna • 18:35

V minulé recenzi autor píše, že Octavia combi má vzadu málo místa a dnes se dočtu, že je ho celkem dost!!! 

Petr Broža
16. ledna • 12:17

Je ho skutečně málo a za tím si stojím; auto nižší střední by se za to mělo stydět...

Jinak zde bych dodal, že Fabia i Octavia neutlumí rázy od kol, které docela hlasitě pronikají do interiéru.

PavelPu
16. ledna • 9:06

Ja jsem akorat nepochopil, jestli autor s tim autem vubec jezdil. Opsat vybavu z katalogu snad umi kazdy. Ale co takhle napsat neco o pocitech z jizdy,  jizdnich vlastnostech apod? O tom, ze auto vubec bylo nastartovane jsou v celem clanku 2 vety! Autor by se mel stydet. Takovou recenzi napisu tady od stolu klidne i na S-klasse, a to jsem v ni nikdy nesedel.

Doporučujeme

Články odjinud