TEST Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT (110 kW): Půjde to někdy ještě lépe?

Rembaz  |  12. 05. 2020 14:22

+ Komfortní podvozek na kvalitní silnici

Tak neviem. Existuje aj podvozok, ktorý by nebol komfortní na kvalitnej ceste?
Či je komfortný sa predsa pozná až keď cesta nie je ideálna.

Odpovědět  |   | 
Rokyta ex Acz  |  12. 05. 2020 17:08

No jéje, třeba UAZ Buchanka jede od podvozku zcela nevábně i na asfaltu typu zrcadlo

Odpovědět  |   | 
Kundaj & Hovnaj  |  12. 05. 2020 17:43

JO! UÁZ Záporožedz a Tavrija tosou akorád tag konkuernťi proŠkodofki!

Odpovědět  |   | 
Adraj  |  13. 05. 2020 19:20

Škodafanatiku, děkujeme ti za sqělý příspěvek. Každý ví, že se snažíš těmito zoufalými příspěvky dělat z hyundaistů nějaké hňupy, ale bohužel, děláš hňupa ze sebe... Každý tě lehce prokoukl.🥱

Odpovědět  |   | 
Kundaj & Hovnaj  |  13. 05. 2020 20:21

Sámsy zoufalí přízpjevek a pjeknej hňub Dobřesyse votkopal!

Odpovědět  |   | 
Martin t  |  09. 12. 2020 01:43

Nauč se psát a vrat se do školy

Odpovědět  |   | 
Ralf  |  14. 05. 2020 14:32

Mít rád jednu z nejstarších automobilek na světě navíc domácí značku ŠKODA je celkem normální a přirozené. Uctívat korejskou značku Hyundai ve stylu propagandy KLDR (to je ta země nahoře) je nejen legrační, ale navíc totálně trapné. Hold Hovnajisté se nezapřou ... jezdit tím nejhorším na trhu není jednoduché. )

Odpovědět  |   | 
Adraj  |  14. 05. 2020 17:03

Radši už nic nepiš. Už tak jsi za blba a po výroku ,,Hold Hovnajisté" jsi na tom ještě hůř.
Jakože někdo někomu vzdává hold?
A co jsou to Hovnajisté? Nic takového neexistuje.
Při tvé inteligenci překvapuješ, dokonce na rozdíl od tobě podobných trotlíků tušíš, kde je KLDR, hmmm...
Na druhou stranu ani náznakem netušíš, že tím nejkvalitnějším a nejúspěšnějším na světovém trhu není škodovka, ale Hyundai. Prodejní čísla mluví za vše.
Mimochodem, škodovce jako automobilce je jen 95 let a je tu spousta jiných starších a věhlasných značek.
Škoda je sice původně česká značka, ale dnes je v držení Němců, kteří z ní dělají jen směšný podřadný klon ještě směšnější značky Lidových Vozíčků - VW . Takže není na co být hrdý.

Odpovědět  |   | 
Kundaj & Hovnaj  |  15. 05. 2020 10:45

Miže máme ráďi škodofki? Zpadlyste svyšně?

Odpovědět  |   | 
Ota  |  13. 05. 2020 09:50

tj totiz opsane obecne tvrzeni na VW koncern podvozky.. jsou kvalitni na kvalitnim povrchu.

Odpovědět  |   | 
ZZahradník  |  13. 05. 2020 15:51

no nepsali "kvalitní", nýbrž "komfortní" a upřímně na kvalitním povrchu je fakt komfortní naprosto, ale naprosto cokoliv.

Odpovědět  |   | 
homer  |  15. 05. 2020 01:50

trochu hrubší pneumatiky a je po komfortu naprosto v čemkoliv

Odpovědět  |   | 
Kundaj & Hovnaj  |  12. 05. 2020 14:31

Tag prí: Komfortní podvozek na kvalitní silnici
Tosou pýčusouvé ašse musým smád

Odpovědět  |   | 
Pavel Král  |  09. 01. 2021 18:55

Ještě kdybys uměl psát, to by bylo něco panečku

Odpovědět  |   | 
Kundaj & Hovnaj  |  12. 05. 2020 14:44

jynaq jejasný že roskas zňel jasňe: Pohvályd zakašdou cenu! Mi výme dobřeco toje konczerntové DCC. ztěma vosumnáckama toušmuselobejt PEKLOnaZEMY.

Odpovědět  |   | 
Medvěd  |  12. 05. 2020 14:55

Vždycky to jde lépe, taková Octavie 5 je určitě lepší.

Odpovědět  |   | 
Wolff  |  12. 05. 2020 15:12

Taky si myslím, že až tak za 6 let se dovíme, jakej to je vlastně krumpl a co všechno na tom odchází, co jinde ne.

Ale teď je zadání jasne...

Odpovědět  |   | 
FCUK  |  12. 05. 2020 16:45

Tak začít můžem hned. Přímovstřiku se budou zanášet ventily, turbo taky nebude věčný ty dotykový serepetičky v interiéru vydrží asi jako každej dotykáč. LED mají určitě vojebané chlazení, takže tak 6 let bezproblému a pak cálovat nekřesťanský prachy za komplet světlomet?

Odpovědět  |   | 
Kundaj & Hovnaj  |  12. 05. 2020 17:28

Mluvýž námsduše!

Odpovědět  |   | 
Kejsy  |  12. 05. 2020 19:30

Kkt

Odpovědět  |   | 
k22  |  12. 05. 2020 15:22

ACT - k čemu 3 válce, když se dá jet na DVA s trochou cukulatury - jen ta cena je zbytečně nízká..dokonalý vůz by si zasloužil vyšší ...

Odpovědět  |   | 

mě by zajímalo, jestli ten motor vypne ty dva válce v případě, že klima běží na plno.

Odpovědět  |   | 
Augustus  |  12. 05. 2020 15:52

Kompresor klimatizace ubírá vozu 2-4kw, to snad dva válce dají, ne?

Odpovědět  |   | 

to jo, ale jaký je vůbec ten výpočet když se vypnou jestli je to podmíněno i teplotou a terénem. To v testu nikde není psaný.

Odpovědět  |   | 
Tomáš Fuk  |  12. 05. 2020 19:46

ACT tu je už pár let, takže zkušenosti jsou. U 4,0 V8 se to pozná jen podle změny zvuku a kontrolky na přístrojovce, u čtyřválců je změna zvuku v podstatě nezaznamenatelná. Aktivuje se to jen v případě plně zahřátého motoru a pouze při jízdě ustálenou rychlostí po rovině.

Odpovědět  |   | 

vlastně jen lechtat plyn...Musím najít nějaký video, co počítač ukazuje okamžitou spotřebu pri vypnutí. No pár let to bude, na škole jsem o tym psal nějaký rozbor.

Odpovědět  |   | 
Karel  |  13. 05. 2020 09:04

U S3 1,4tsi act se mi valce odpojuji do 140km/h. Priklad dalnice, rovina. Nad 140 se uz neodpoji ani z kopce.

Odpovědět  |   | 

a jak klesne spotřeba?

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  14. 05. 2020 07:58

Na to mam uplne exaktni odpoved: trochu.

Treba o pul litru na sto ve stovce, moc vic si neslibuj.
A to je dost, ono se to nezda, ale tyto motory v aute velikosti oktavky maji spotrebu pri ustalene rychlsoti ve stovce pod 5l / 100km takze to je 10-15% uspora paliva v tu chvili.

Odpovědět  |   | 
Karel  |  14. 05. 2020 11:13

Momentální spotřebu moc nesleduji. Ale dlouhodobou mám 6,2 litru. Což je zase individuální údaj, protože každý jezdíme jinak. Pro porovnání se S2 s 1.8tsi jsem jezdil za 8,1 litru ty samé trasy. Dynamika obou motorů prakticky stejná.

Odpovědět  |   | 
eCVThater  |  12. 05. 2020 19:14

"Klima běží naplno" je hodně hypotetická situace, protože to by cestující brzy omrzli...

Odpovědět  |   | 

jestli se budeme bavit o kompresoru bez spojky s měnitelnou kompresí, tak když ta deska se natočí na největší kompres, tak je to záhul a nechápu, proč by cestující měli omrznout, já mám pořád 21 a vedle 21,5 a ty čidla si to pohlídají, nejhorší je vychlazení auta, co stojí den na slunku.

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  14. 05. 2020 08:05

Pokud klima jede naplno, tak jede naplno jen chvili. Co furt resis za probblemy, ktery neexistuji. Tady nejsme v africe. A i kdyby, tech par dni 35C neni problem.

Vsak na jizdu po rovine ve stovce ti staci kolik, odhaduju tak 20-30kW? Tak s tim nemuze mit pulka valcu ze 110kW problem, ze ne.

Mimochodem vis, ze v autech pro trhy, kde je vetsi vedro (afrika, asie, jizni amerika atd), se bezne do aut montuje silnejsi klimatizace? Delaji to tak vsichni vcetne Skodovky.

Odpovědět  |   | 
EL2020  |  14. 05. 2020 11:46

Na rovnoměrnou jízdu po rovině 100 km/h s autem, co má Cx = 0,24, podle mě stačí hrubým odhadem jen něco málo přes 10 kW, určitě ne 30 kW. Někdo by to mohl spočítat .

Odpovědět  |   | 

Dobrý auto a řidič bude natěšen jak zaparkuje po dvanácti hodinách na podnikové parkoviště a domů se rozjede corollou. Je divný, že co má octávie tu bezpečnostní výbavu za příplatek, toyota to má v základu.

Odpovědět  |   | 
eCVThater  |  12. 05. 2020 17:40

Tak ne, že by Octavia byla kdoví co světoborného, ale proč zrovna Corollou? Jestli si něco představuji jako typické firemní auto, pak je to Toyota. Spolehlivé, úsporné, ale jinak ve všem ostatním dost strašné - jen ať zaměstnanci trpí!

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  12. 05. 2020 17:56

V cem je strasna Corolla ?

Odpovědět  |   | 
eCVThater  |  12. 05. 2020 19:06

Obecně jsou všechny Toyoty strašně nepohodlné, hlučné a infotainment mají cca 5-10 let za konkurencí. Jinými slovy nakoupit je zaměstnancům, proč ne, ale aby si někdo něco takového kupoval pro sebe, to nedává smysl.

Odpovědět  |   | 
Jiri  |  13. 05. 2020 17:58

No v nepohodlnosti a nepříjemnosti vede O3. Horší už budou jen auta výrobců o kterých netřeba hovořit třeba Tata..
Služební Oct. je něco jako boží trest.

Odpovědět  |   | 
koncernový antipíčus  |  13. 05. 2020 20:16

kecy.

Odpovědět  |   | 

Protože na trhu akčná corolla ts trek je uplně obrácený auto jak v testu-je zvýšená o 2cm, levnější s lepší výbavou obzvlášt té bezpečnostní, s menší spotřebou a hlavně menšíma emisama. Má větší rozvor náprav atd, tak dojede po práci na chatu.

Odpovědět  |   | 
eCVThater  |  12. 05. 2020 19:02

a na kouli má (bržděný) max. 750kg. To je pro chataření docela blamáž. Taky konfigurovatelnost má "výbornou".

Odpovědět  |   | 
pacho  |  12. 05. 2020 19:10

hej hej, a priplácať si za predprípravu ťažného, je tiež úžasný zlepšovák. Keď nepriplatíš, v živote nedáš ťažné.

Odpovědět  |   | 

Na tohle doplatí další majitel, nebot firma co nemá vozík, nebude dávat 18800kč za tažný.

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  14. 05. 2020 08:12

To je snad jedno jaky je to auto, nikdo si nebbude do auta kupovat tazne zarizeni, kdyz ho tam nepotrebuje, zejo. To jsou kecy furt...

Odpovědět  |   | 

ty znáš chataře, co nemá v práci dodávku a kolik má octávia hybrid tu nosnost na háku? Jéžiši ona není v hybridu?, tak nehybridní toyota uveze 1200kg.

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  14. 05. 2020 08:10

A Octavia 3 myslim 1400 - 1800 kg podle motorizace a pohonu (1800 ma myslim 4x4). Takze to ta toyota s mixerem pod kapotou (eCVT) nic moc.

Odpovědět  |   | 
Ginter  |  12. 05. 2020 16:06

Osobně bych šel raději do diesel 110 kW 7A. Tenhle motor nemá krouťák na dálniční rychlosti 140-200 km/h. Mám zkušenosti s Golfem VII Variant 1.4 TSI 110 kW 7A. Ten než se dostane na 200 km/h trvá věčnost. Ano ve třech lidech dal 238 km/h (tacho), ale za jak dlouho. Nicméně po nastartování ohřátého motoru se člověk raději podívá na budíky, jestli motor jede. To TICHO je fantastické.

Odpovědět  |   | 
Carlos  |  12. 05. 2020 16:19

Nesmysly, benzin je o něco rychlejší, do 100 je to vyrovnané, nad 100 je benal o něco dynamičtější.
zeperfs.com/en/duel8369-8403.htm

Odpovědět  |   | 
Ginter  |  12. 05. 2020 17:46

Ano, na rovince. Ona ta dálnice je taky dost často kopcovitá a tam bude mít navrch diesel. Hlavně nemusí točit 5-6000 otáček, aby vůbec jel. Mně tento benzín, mám-li ho pořádně rozjet v kopci na dálnici, připadá jak vysavač, který netáhne a jen řve. Diesel bude prostě lepší variantou a to opomíjím spotřebu.

Odpovědět  |   | 
Carlos  |  12. 05. 2020 18:11

Kdekoliv, do kopce, z kopce, na rovince, prázdný, zatīžený, tsi vždy v rychlostech nad 100 km/h nepatrně tdi ujede. Ano, musí točit více otáček, ale vzhledem k jeho tichosti to ničemu nevadí.

Odpovědět  |   | 
Ginter  |  12. 05. 2020 18:32

Asi nevíš, co je točivý moment. Diesel má 360Nm a benzín pouhých 250Nm. Diesel prostě bude v kopci na dálnici při rychlostech nad 140 km/h silnější a tedy bude mít lepší pružné zrychlení.
Ty "tvoje" testy jsou k ničemu, protože většinou nejedeš sám bez nákladu jako auta v testech. Diesel v kopcích s nákladem a nějakou osobou navíc tento benzín neskutečně zlikviduje. Osobní praxe. Myslet si můžeš co chceš.

Odpovědět  |   | 
Carlos  |  12. 05. 2020 19:10

O dynamice rozhoduje průběh výkonu, hodnota max. točivého momentu o dynamice nerozhoduje (nastuduj si, co dělá s toč.momentem převodovka a jaké zpřevodování má benzín a jaké diesel).

Odpovědět  |   | 
Tomáš Fuk  |  12. 05. 2020 19:49

vzhledem ke stále vyšším otáčkám dieselů není rozdíl ve zpřevodování nijak velký

Odpovědět  |   | 
Ginter  |  13. 05. 2020 05:29

Údaj o točivém momentu je alternativním vyjádřením, jaký výkon má motor v běžněji používaných otáčkách. TDI 360 N.m, TSI 250 N.m. Už chápeš ten obrovský rozdíl v síle motoru TDI.
Stále se bavíme o kopcovité dálnici a nutnosti se v kopci v levém pruhu rozjet za autem co předjíždělo kamion rychlostí 120 km/h na rychlost 180 km/h a vezu další 2 osoby + něco v kufru. Pro příklad uvádím kopce u Prahy na D5 (Loděnice, Beroun) nebo na D8 (Litoměřice k hranicím s Německem) nebo D1 ( např. Humpolecko). Za těchto podmínek bude v akceleraci TDI lepší než TSI.

Odpovědět  |   | 
Karel  |  13. 05. 2020 09:08

Tak je logicke, ze v tsi podradim. To neni problem...

Odpovědět  |   | 
Ginter  |  13. 05. 2020 09:12

Co myslíš, že dělám já? Podřadíš, ale auto řve a NEJEDE prostě NEJEDE protože nemá krouťák.

Odpovědět  |   | 
Ginter  |  13. 05. 2020 09:16

Navíc jsou tam u DSG neskutečně dlouhé kvalty.
5 jede asi 215 km/h a stupňů je v DSG celkem 7.

Odpovědět  |   | 
Jsi debil  |  13. 05. 2020 09:46

Gintře, jestli považuješ v ČR za standardní cestovní rychlost v Golfu 200 a k tomu mít ještě další lidi na palubě, tak si normální mentální mrzák a řešení je jen jedno, sebrat papíry. Lidé jsou zvyklí vnímat vozy v mnohem nižších rychlostech. V zatáčkách nejsi ani vidět ve zpětném zrcátku. Dále, plno lidí neumí odhadnout tvou rychlost. Je to ostatním nepříjemné a svou arogancí vytváříš neustále kolizní situace. A o polofunkčních brzdičkách v takové voze nemluvě. Ušetřený čas na tvých vzdálenostech je nula nula nic. Jezdím Passatem BiTdi a takové prasárny jsem schopen si odpustit. O lidech jako ty, si vždy pomyslím své. Jestli ti nevadí, že jsi u všech ostatních na dálnici za kokota, prosím. Kdyby jsi navštívil psychiatra, vykonal by jsi veřejně prospěšnou, skoro až humanitární činnost.

Odpovědět  |   | 
Ginter  |  13. 05. 2020 10:40

Podívej se ty mozková kolize, mám stovky tisíc km bez nehody (určitě přes mil. km). Neznám většího debila, který by si koupil BiTDI s 240 PS a jezdil 50, 90, 130. Nebo jsi ty polofunkční brzdová destičko opravdu takový zoufalec, který se kvůli své intelektuální impotenci ani nepředstaví?

Odpovědět  |   | 
Kundaj & Hovnaj  |  13. 05. 2020 15:56

týjo tedá tysy ale pytomec. Tag vono cojynýho taki čekad vot majitela WVgolf

Odpovědět  |   | 
Ginter  |  13. 05. 2020 18:51

Pokud Vám to nebude vadit, budu Vám vykat. Já postiženým lidem, ať už mentálně, což je zjevně Váš případ, nebo fyzicky prostě vykám. Nechci, aby se cítili méněcenní.
Vzhledem k množství Vašich příspěvků a zejména jejich úrovni lze usuzovat, že jste sám doma se svým postižením. Upřímně, je mi Vás líto. Vaše příspěvky přeskakuji.

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  14. 05. 2020 08:20

Nojo ale ma pravdu.
Ja to mam osobne primo vyzkousene (Golf 7 1.4 tsi 110kW 250Nm vs Golf 7 2.0 tdi 110kW 320Nm). Na dalnici do kopce benzin ujede dieselu. Diesel vetsinou nemuze podradit a ikdyz muze, nic to v akceleraci neprinese (v 2300 otackach akceleruje v podstate stejne jako v 3200 otackach).

Ale benzin samozrejme musi podradit a mit mnohem vyssi otacky. To je cely. V dieselu je "relativne klid" protoze netoci ty otacky. V benzinu je "relativne hluk" protoze ma vysoke otacky. Ale benzin jede vic. Subjektivne to pusobi tak, ze ten benzin moc nejede, protoze proste "na tolik povyku nic moc akcelerace" ale objektivne akceleruje rychleji nez ten diesel.

Kdybych si to nezkusil sam na 2500km ujetych s obema auty za sebou (ja a kamos), taky bych tomu neveril. Mimochodem obe auta 3 lidi a plne nalozena.

Odpovědět  |   | 
Ginter  |  14. 05. 2020 09:46

Díky, ale nová Octavia má 360 N.m.

Měl jsem Passata CC DSG 2.0 TDI 125 kW, ale 350 N.m, tedy méně, než má Octavia. I přes daleko větší hmotnost a odpor vzduchu by toho Golfa nad 140 km/h neskutečně zesměšnil i nenaloženého.

Odpovědět  |   | 
Reakce pod tímto příspěvkem se již nevětví
EL2020  |  14. 05. 2020 11:50

Podle tebe má Passat větší odpor vzduchu než Golf? Ty tomu asi moc nerozumíš, že?

Odpovědět  |   | 
Ginter  |  14. 05. 2020 16:05

Místo keců přines důkazy. Jinak jsi jen ubohý plácal, jako mnoho dalších zde.

Odpovědět  |   | 
IQ  |  14. 05. 2020 20:07

A to je zajímavé. Proč si myslíš, že má golf větší odpor. Má výrazně menší čelní plochu a drobný rozdíl v Cx to nezachrání.

Odpovědět  |   | 
EL2020  |  15. 05. 2020 10:59

Co pořád máte s tou "podstatně menší čelní plochou". O co je Golf užší, o to je zase vyšší. A jinak Cx by měl mít sedan podstatně lepší než hatchback. Přesné údaje nelze dohledat, VW uvádí totální hasnumera.

Odpovědět  |   | 
kokot  |  14. 05. 2020 21:18

Zesměšnil... Ty musíš být takový ubožák, když řešíš tady ty věci, že si zasloužíš akorát dostat přes hubu a doufám jen v to, že se ti to brzo stane. Takové zmrdstvo, které si honí ego nad tím, jak nějakou plečkou typu Golf nebo Passat CC v naftě drtí dvoukilem ostatní na dálnici, si nic jiného nezaslouží.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  14. 05. 2020 10:55

Ginter to není jen o kroutaku.Mám tsi 350nm takže podstatně slabší nafta se stejnými nm mi rozhodně neujede.Při 120 do +-140/150 může být nafta lepší ale pak konečně tsi bude mít optimální otáčky kolem 3t ot a začíná dotahovat.Benzín má větší setrvačnost než nafta.

Odpovědět  |   | 
Ginter  |  14. 05. 2020 14:55

Michale, tvůj benzín TSI s 350 N.m musí naftě s 110 kW a 360 N.m ujet KDYKOLIV. O tom tady řeč není.

Odpovědět  |   | 
Ota  |  13. 05. 2020 09:56

1.4 vs 2.0 vidis ten obrovsky rozdil v obsahu motoru?

Odpovědět  |   | 
ACE  |  13. 05. 2020 05:28

Zjevně nechápeš k čemu krouťák slouží a jakej má význam. (bude silnější)

Odpovědět  |   | 
Ginter  |  13. 05. 2020 09:11

Výkon motoru je součin úhlové rychlosti a točivého momentu. Zjednodušený výpočet výkonu motoru: výkon = točivý moment * otáčky / 9549.

Odpovědět  |   | 
ACE  |  13. 05. 2020 12:10

No a to je síla??? 😄

Odpovědět  |   | 
Mr Jouda  |  13. 05. 2020 16:00

hlavně pozor na její temnou stranu!

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  12. 05. 2020 18:38

Moc by mě zajímalo, jaké kopce na dálnici myslíš, pokud nebudeš zrovna v Alpách. Pokud bych to srovnal s Focusem 1.6 EB, tak když mám dálniční rychlost, v žádném kopci na našich dálnicích nemusím podřazovat ze šestého stupně. Navíc mi připadá nepravděpodobné, že by na dálnici někdo zůstal stát pod kopcem a začal auto rozjíždět, ale na to je snad převodovka, když už k něčemu podobnému dojde. A na dálniční rychlost potřebuješ točit motor na 5-6000 otáček, není to trochu hodně?
Z toho, co tady píšeš, mi připadá, že požaduješ, aby každé auto jezdilo jako Stinger.

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  14. 05. 2020 08:25

Focus 1.6 EB znam velice dobre a samozrejme kazdemu 2.0 tdi 110kW ujede raz dva jako by se nechumelilo. Bez podrazeni. Pokud podradis tak nazdaaar. To auto je takova mala raketka. Ale taky ma dost vysoke otacky / kratsi zprevodovani oproti VW a tudiz i spotreba je nekde jinde, to neni zrovna usporny motor.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  14. 05. 2020 15:04

Kratší zpřevodování, na to jsi přišel jak? 2750 otáček při 130 km/hod se ti zdá pro benzínový motor moc? Kdo provozuje přímovstřikové benzínové motory na nízkých otáčkách, pod 2000 ot/min, ten pro ně nic dobrého nedělá. A průměrnou spotřebu mám těsně pod 7l/100 a nejsem šnek, ale ani závodník. Na delších tratích 6,4 l/100 km. A pokud chceš srovnávat spotřebu, musíš mít i stejné objemy motorů, nebo si myslíš, že můžeš srovnávat dvoulitry s jednolitry, když to přeženu?
U Škody Octavia 1.4 tsi při 130 km/hod má motor 2800 ot/min, pro představu.

Odpovědět  |   | 
kokot  |  12. 05. 2020 16:21

Ne každý musí jezdit v Německu nebo si hrát na psychopata na našich silnicích.

Odpovědět  |   | 
Ginter  |  12. 05. 2020 17:51

Ale Kokotíku, ty nejezdíš po dálnici v ČR? Neznáš realitu? Když je volnější provoz, tak v pravém pruhu jedou auta min. 160 km/h, zřídka někdo je 120-130 km/h.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  12. 05. 2020 18:43

To jsi trochu přestřelil s těmi 160 km/hod v pravém pruhu, jedině, že bys jezdil po nějakých "jiných" dálnicích v Česku.

Odpovědět  |   | 
Tomáš Fuk  |  12. 05. 2020 19:51

no to ne, levopruhaři jsou většinou ti pomalí. Ti co jedou 160, se většinou po předjetí ukázněně vrací do pravého...

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  12. 05. 2020 21:00

Speciálně pro tebe kope části textu od Gintra "...v pravém pruhu jedou auta min. 160 km/h..."

Odpovědět  |   | 
moje jmeno  |  13. 05. 2020 05:44

Jezdím docela dost, ale 160 v LEVÉM pruhu je tak jedno ze 150. V pravém žádné. Když jedu čistých 135, tak trvale v levém a předjíždím 95% vozidel, která se pohybují od 100 do 120.

Odpovědět  |   | 
Q  |  12. 05. 2020 18:26

U manuální převodovky budiž, ale automat nebo DSG prostě zařadí tak, aby se motor dostal do otáček potřebného výkonu. A pak 110 kW TSI zrychluje na dálnici stejně jako 110 kW TDI, nebo díky menší hmotnosti dokonce o trochu lépe.

Odpovědět  |   | 
Ginter  |  12. 05. 2020 18:35

Když chci z auta s automatem něco vyždímat, přepnu do řazení pádly pod volantem. Ano zrychluje, ale pokud jedeš sám a bez zavazadel nebo jiného nákladu. Pakliže benzín trochu naložíš, bude mít oproti dieselu velké problémy.

Odpovědět  |   | 
Q  |  12. 05. 2020 19:24

Při stejném výkonu nebude. Zákon zachování energie platí pro benzín i diesel. O tom, jak je auto dynamické, rozhodují kW ... zatímco Nm rozhodují při utahování šroubů.

Odpovědět  |   | 
OTTO  |  12. 05. 2020 19:21

Pokud chci jezdit 200 km/h, pak si nepořizuji Golf. A když už, tak GTI. Pokud se na GTI necítím, pak Golf vyškrtávám z výběru. U Škodovky bude Octavia 2.0 TSI 140 kW, což se zdá být poměrně ideální (byť někomu (třeba mě) může vadit AWD), ale taky to není auto na 200 km/h. Jasně zkusit OK, proč ne, ale ne dlouhodobě provozovat. Na 200 km/h volím alespoň střední třídu a když neřeším finance, volím prémii.

Odpovědět  |   | 
Tomáš Fuk  |  12. 05. 2020 19:52

vrahu!

Odpovědět  |   | 
lol  |  13. 05. 2020 08:30

Jet ve Škodovce 200 km/h tak to chce už notnou dávku odvahy

Odpovědět  |   | 
Bertold  |  13. 05. 2020 10:18

Porovnanie 110kW benzín 1,4TSI vs 2,0TDI v Seate Ateca-
https://blog.auto.cz/aktivnybloger/2017/01/14-... ...

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  12. 05. 2020 16:11

Kabaň..palec hore. Krásný design. To se bude těžko překonávat.

Odpovědět  |   | 
FCUK  |  12. 05. 2020 16:35

Ale jo, zasmál jsem se.

Odpovědět  |   | 
Allamarein  |  12. 05. 2020 17:25

Netřeba překonávat, už je dávno překonané. Představit design, který je zastaralý už v době uvedení, to je skutečné umění.

Odpovědět  |   | 
Jezdec  |  12. 05. 2020 21:47

Tohle se dá překonat hned zítra, stačí zvednout ten povislý předek a vyhodit tu novodurovou lištu.

Odpovědět  |   | 
FCUK  |  12. 05. 2020 16:33

„Půjde to někdy ještě lépe?"

Ale samozřejmě. S elektromotorem a jiným tvarem tlamy než mají korejci, Ford a kdovíkdo ještě.

Odpovědět  |   | 
Rokyta ex Acz  |  12. 05. 2020 17:58

"Půjde to ještě někdy lépe?" Ptá se autor článku. Já dodávám, ono to lépe jde. Otázka za bludišťáka je, zda to udělají. Za mě nedostatky z krátkého svezení:

1) Zase Start-Stop, bože za co? Copak já Vám dávám kanagon na židli? Stejný humor.
2) Kola opět utopená v blatnících - vy vezete obkladačky? Né, to je tak normálně. Ahaa.
3) Ohromné převisy, jízdní vlastnostnosti trpí. Aspoň budou videa jak se auto přetočilo.
4) Pérování jak nenaložený valník.
5) Převod řízení, hop sem, skok tam, aneb volant celou dobu drž a nepouštěj ach jo.
6) Kam zmizel otočný ovladač na světla? Krádež za bílého dne.
7) Koncovka manuálu zase hranatá, v zimě se studící horní částí. Vymyšleno hlavou.
8) V případě automatu opět absence HDM
9) Čalounění sedadel látka přichycení a proti ošmechtání - to je jak z plavek Borata.
10) Roletka kufru záměrně vysoko aby šlo zadem blbě vidět - nesmyslná honba za litry
11) Nádrž je velmi malá - v některých zemích radost, zejména v noci
12) Mezi sedadly "flesh light" může děti pohoršovat. Nepoužívá se to a není vidět displej
13) Těsnění ve dveřích je takové nouzové (hluk, studené proudění ...)
14) Absence klasických tažných ok, zase šroubovací a robustnost jak petlice na králikárnu
15) Číslice do středu místo vodorovně na tachometru nebo jiné koncovky usb

...buďte rádi, že jsem se nedíval jak to vypadá pod kapotou a jaká je povinná výbava

Odpovědět  |   | 

k té 6-já na jednom autě taky nemám otočný ovladač světel a tak si vzpomínám, kdy jsem použil vypínač na páčce, vždyt ani v tunelu nepotřebuješ ty světla zapnout o dešti taky ne akorát jednou si vzpomínám byla mlha a slunečno, snad to má světelný a deštový senzor.

Odpovědět  |   | 
Kundaj & Hovnaj  |  12. 05. 2020 19:25

Zkvjelá recerenze

Odpovědět  |   | 
Folf  |  15. 05. 2020 09:46

Dal jsem si tu práci a prošel jsem si celou řadu recenzí formou videa i článků a tyhle body sepsal někdo od stolu... Namátkou mohu vybrat body 3), 4), 5). Na youtube je k jízdním vlastnostem k dispozicinapř. test od Rasťo Chvály:
https://www.youtube.com/watch...
https://www.youtube.com/watch...
Rozhodně neplatí ani bod 13). Naopak to je poměrně silná stránka nové Octavie.
A to píši jako člověk, který škodovku nemá a nikdy by si nekoupil. Škodovka není nejlepší auto na světě, ale má jak řadu uctívačů tak i zbytečných haterů.

Odpovědět  |   | 
Futurista  |  12. 05. 2020 18:30

A jéje, stačil nadpis, a je mi jasný, že to není test, ale onanie. A jestli to jde lépe??? No ještě před měsícem by tato otázka nepadla, protože kritika na vnitřek byla všude. Ale boží zásah a penízky jasně určily, že lépe to prostě nejde. Ale jde, páni redaktoři, v kabině, v exterieru i cenou, stačí objektivně testovat a objektivně srovnat s konkurencí.

Odpovědět  |   | 
Kukacka  |  12. 05. 2020 18:32

Nejsem skodovkar, ale tady plati jednoduche pravidlo. Nova Octavia je velmi velmi dobre auto, ale taky za dost vysokou cenu.

Odpovědět  |   | 
pacho  |  12. 05. 2020 19:16

ale kdeže, práve škodovka má veľmi dobrú cenu, ale nie pre zákazníka, ale pre predajcu.

Odpovědět  |   | 
Allamarein  |  12. 05. 2020 19:51

Když se podívám, za jaké ceny se prodávají Octavie státním složkám, tak se cenám pro veřejnost vůbec nedivím. Ty obří slevy se někde nahnat musí.

Odpovědět  |   | 
Kars  |  13. 05. 2020 08:03

Trhák pro soukromé osoby to moc nebude. Kdo by taky chtěl jezdit v autě s image služebáku.

Odpovědět  |   | 
setr  |  13. 05. 2020 10:10

Přesně.

Odpovědět  |   | 
JaSo  |  13. 05. 2020 13:06

Firmy jsou asi hloupé a záměrně vše rozfofrují, stejně jako vám dají schválně větší výplaty. Právě když si auto kupují mimojiné i firmy, tak je jasné, že to asi špatná koupě nebude.

Odpovědět  |   | 
Jiri  |  13. 05. 2020 18:15

Mam sluzebni O3 fl a ver tomu ze to co se dava jsko sluzebni nema stim v testu nic spolecneho. Ne ze bych si to testovane koupil, to me uz prave zhnusil zazitek stim sluzebnim. Navic by to stejne o moc lepsi nebylo.
Vzdycky se tesim, az sednu do sve dnes uz letite ameriky s v6 a pekne se svezu. V r 2007 jsem si koupil funglovku v USA a dodnes je to lepsi kara nez kdy v MB udelali.

Odpovědět  |   | 
Zvědavý  |  12. 05. 2020 20:31

Na dálnici jsem potkal skupinu testovacích O4. Měly zapnutá světla. A každé svítila jedna čočka blíže k masce. Už nevím, na jaké straně. Vypadalo to jako dálkové světlo. Co to má znamenat? To šetří na světlometech? Nebo to je něco navíc extra?

Odpovědět  |   | 

asi exportní verze.

Odpovědět  |   | 
Zvědavý  |  12. 05. 2020 21:43

Ne, to byla inteligentní světla s nějakým novým laciným přisvěcováním.

Odpovědět  |   | 
JaSo  |  13. 05. 2020 13:10

Kecáte a vymýšlíte na to umělou špínu Na tak hloupý dotaz lze max také hloupě odpovědět, že řidič v protijedoucím (nebo pisatel tu) šilhal. Tak systém který je proti oslňování zareagoval správně, že podle každého oka jinak, to je věc druhá

Odpovědět  |   | 
Zvědavý  |  13. 05. 2020 13:22

Vozy jely za mnou delší dobu a pak začaly předjíždět. Krom klasických potkávaček, na jedné straně jim svítilo velmi silně jedno světlo, všem. Bylo to na přejezdu vrcholu dálničního kopce. Ve zpětném zrcátku jsem zkoumal, zda není paprsek na druhé straně odkloněn. Ale vypadalo to tak, že přisvěcuje jen na jedné straně. Tak, třeba se do dozvíme již tuto zimu.

Odpovědět  |   | 
ten s ricinem  |  13. 05. 2020 14:21

Octavie Ministerstva vnitra vybavené paprsky smrti!

Odpovědět  |   | 
JohnST  |  13. 05. 2020 03:26

Tak komu sa zda, ze tento motor v Octavii jede tak asi mal pred tym HTP Fabiu.
Treba to tocit a tocit, ked chce clovek trocha zrychlovat. No bieda na kolesach....

Odpovědět  |   | 

dvouvačka nebo jednovačka? Musíš diskutovat technicky.

Odpovědět  |   | 
ACE  |  13. 05. 2020 05:24

No lépe to asi už nepůjde, nemyslím auto, ale test. V těch co jsem četl v minulosti, tak testeři někdy trochu zlobili a napsali něco negativního, ale tady je do konečně dokonalé. Takže lépe to půjde asi až u nového modelu.

Odpovědět  |   | 
Adam  |  13. 05. 2020 08:44

Nova Octavia je po vyzkouseni opet nejlepsi ve sve tride. Cenove poskocila,
ale je to pochopitelne. Jizdne dokonala. Design paradni. Neni co dodat.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  13. 05. 2020 11:17

Pokud umíš číst, a nečetl jsi jiný test, tak tam máš uvedeno, že jízdně je Focus lepší (myslím si, že těch jízdně lepších aut bude více). Nenabourává ti to tvé bezbřehé nadšení o dokonalosti?

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  14. 05. 2020 15:12

A pro ty, co to nečetli, případně rádi popírají realitu.

"Přestože octavia jízdně není špatná, existují v segmentu i lepší vozy. Třeba Ford Focus, který ma s motorem srovnatelným s 1.5 TSI víceprvkovou zadní nápravu, a dost nadějí vkládám i do Volkswagenu Golf."

Odpovědět  |   | 
Adraj  |  15. 05. 2020 17:46

A samozřejmě je jízdně lepší i i30.

Odpovědět  |   | 
Šutrák  |  13. 05. 2020 12:03

Má-li autor pocit, že některé opravené úseky D1 již pro něj nejsou komfortní, nemám obavu o to, že se v Oktavii budu cítit nekomfortně.

Odpovědět  |   | 
ZZahradník  |  13. 05. 2020 14:11

Rekonstruované české betonové dálnice nejsou komfortní ani náhodou a rekonstruovaná Octavia jejich povrch zjevně stále nezvládá, resp. je to zřejmě jen o málo lepší než před rekontrukcí (rekonstrukcí Octavie, ne dálnice).
Ono by taky dost pomohlo, kdyby bylo možné volit pneu 16 a 17" místo 18 a 19", ale to by ta kola (zvlášť ta užší) nesměla být zalezlá půl metru v podbězích. Ideální rozměr pneu na Octavii by byl zřejmě 225/50 R17, ale ten se nenabízí - musíte volit mezi 205/55 R17 a nebo 225/45 R18.

Odpovědět  |   | 
Jiri  |  13. 05. 2020 21:37

Doufám, že si pak do testu vemete i základní verzi. Podobné články se psaly i O3 a to se pak v nafasovanem embéčku člověk nestačí divit. I ten manuál je k uplně jinému autu. V 3ce boli ze sedadla zada během pěti minut, u nové to bude za kolik? 1,5 TSI bude v nové taky cukat, žrát olej a jezdit skoro za 8/100?

Odpovědět  |   | 
ZZahradník  |  14. 05. 2020 11:55

Tak podle toho, co zatím novináři popisují, jsou levnější verze (17tky a obyčejný podvozek) o dost přijatelnější než dražší (18tky a DCC), kde panuje velké rozčarování.

Odpovědět  |   | 
Kunilingus  |  14. 05. 2020 21:22

Cena testovaného vozidla 985.700 Kč. Škoda peněz. Sorry jako.

Odpovědět  |   | 
Sas  |  11. 07. 2020 19:50

Se 14cm světlé výšky, nepřejedu ani některé prahy a při cestě na ryby ho nechám na nejbližší asfaltce... cca 3 km od vody... skvělej šrot☹️

Odpovědět  |   | 
Martin t  |  09. 12. 2020 01:52

Ty brďo tady se zešly samy kreteni co neumi ani psát natož aby rozuměly zánovním autum většina jezdi do práce na kole a nebo městkou dopravou a nemaji šajnu o autech

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4: Nové pořádky bez prokletí

Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4

Konzervativní crossover se nám proměnil ve výrazný designový povoz, který neumí nebudit emoce. Vyplatila se mu sázka na odvahu?

28.  2.  2021 | Richard Herbich | 33 příspěvků
Nová Škoda Fabia je luxusnější. Už jsme ji řídili, bude to největší malé auto na trhu

Škoda Fabia IV 1.0 TSI DSG

Čtvrtá generace Škody Fabia je za rohem, představí se už v květnu, od léta si ji budete moci objednat v rámci předprodeje a s podzimem dorazí na showroomy a k prvním zákazníkům.

25.  2.  2021 | Jiří Baborský | 72 příspěvků
TEST Volkswagen Golf GTE 1.4 PHEV: Dobrý přítel bohatého pendlera

Volkswagen Golf GTE

Plug-in hybridní GTE je nejvýkonnější eko verzí Volkswagenu Golf. Slibuje úsporný provoz i vysoký výkon, jak ale funguje v podmínkách české zimy?

24.  2.  2021 | Richard Herbich | 26 příspěvků

Nejčtenější články

Tatra 8x8 s českou houfnicí DITA je nová zbraň ničivé síly. Má dostřel až 39 km

Tatra 8x8 s českou houfnicí DITA je nová zb…

Obliba techniky kopřivnické automobilky v armádním prostřední nepolevuje.

2.  2.  2021 | | 56 N/A
Daniel Fuglevič
ArmádaČeský trhTatra
Škody 763 se bála i Veřejná bezpečnost. Mohla patřit k nejrychlejším autům u nás

Škody 763 se bála i Veřejná bezpečnost. Moh…

Jasně, může se jednat báchorku vzdálenou realitě, ale jak se říká: „Na každém šprochu pravdy trochu.“

27.  2.  2021 | | 51 N/A
Daniel Fuglevič
Maximální rychlostPolicieŠkoda
Největší Tatra v historii je vrtný speciál 16x8. Jeho parametry fascinují dodnes

Největší Tatra v historii je vrtný speciál …

Ničivý obr s houfnicí není zdaleka tím největším strojem, který kdy u kopřivnické automobilky vznikl.

4.  2.  2021 | | 28 N/A
David Rusol
TatraNákladní auta
Tohle je nejlevnější Škoda Fabia, kterou si dnes zadáte do výroby. Jiná volba není

Tohle je nejlevnější Škoda Fabia, kterou si…

Kombík s ořezanou výbavou se již dostal do konfigurátoru značky. Můžeme se tak na něj podívat o něco podrobněji.

9.  2.  2021 | | 30 N/A
Daniel Fuglevič
KonfigurátorŠkoda FabiaKombi
Nová Škoda Fabia se oficiálně odhaluje. Bude mít obří kufr a stylové zadní lampy

Nová Škoda Fabia se oficiálně odhaluje. Bud…

Škoda už naplno rozjíždí vlnu upoutávek na novou generaci Fabie. Kromě prvního snímku odhaluje i pár informací.

11.  2.  2021 | | 40 N/A
Daniel Fuglevič
Nová FabiaŠkoda Fabia