Dobrý den,motor 1,6 TDi je těžce nepovedený - mohu dokladovat. Několik videí kdy Vám prostě motor najednou chcípne. 15 x bylo auto v servisu - opět mohu dokladovat. Kdybych neměl kameru upevněnou v autě, tak tomu nevěří ani "mistři" v Boleslavi máme ve firmě několik (150) aut s tímto nebezpečným motorem a skoro všechna (80%) auta měla problém. Vyjádření od škodovky je úsměvné (špatně namontované GPS, špatně tankované palivo - tankuji jen u OMV - opět vše můžu dokladovat). Toto píši abych varoval před tímto nebezpečným motorem. Rozjedete se na křižovatce do hlavní silnice mimo obec zleva z prudkého kopce (Hořice na Šumavě) jede náklaďák. Normálně byste toto zvládli ALE! ten motor chcípne. Zůstanete stát těsně za křižovatkou u okraje silnice. Náklaďák se naštěstí vyhne ALE! Co když pojede nějaké auto proti. Je po Vás. Český krumlov. Jedete v zimě po sněhu v centru z kopce a najednou zas ten šmejd chcípne. Krumlov plný lidí a Vám nefunguje posilovač a ani ABS - jedete jak po sáňkách na lidi a nemůžete nic dělat. Je to prostě šmejd a jak jsem již psal, vše můžu dokladovat několika videi, doklady od čerpací stanice, termíny kdy auto bylo v servisu i v Boleslavi, kde jej testovali po dálnici při rychlosti 180 Km / h. Prostě Škoda Simply Over
zdravim rad bych koupil octavii 1.6 TDI greenline rok vyroby 2010 najeto 72 000 km a ma to 77 kilowat je toto auto dobré poradte na muj email romanuk-kamil@seznam.cz
odpověď zadna
S octavii 1.6 PD CR mam najeto 15.000km, ale ani jednou se mi toto nestalo.. podivné
Dobrý den,Jezdím v Octavia 2 1,6 TDi něco přes rok najeto mám 27 tis. samotné auto má 50tis. Netvrdím, že mohu mluvit za ostatní vozy se stejným motorem, ale chcípnutí jsem pozoroval pouze dvakrát a to vlastní vinou, když jsem pustil spojku příliš rychle. Jinak motor je sice docela líný zejména při akceleraci z místa, ale celkově mám z motoru i vozu dobrý dojem, pohodlné svezení s nízkou spotřebou (já jezdím v létě za 4,3 a v zimě za 4,6).IMHO by na zadních sedačkách mohlo být více místa. Coby 180 cm vysoký si tam sice za stejně vysokého sednu, ale příliš pohodlné to není. Největším problémem je pak autosedačka s 18-ti měsíčním dítětem, která se za mne sice vejde, ale dítě si nemůže natáhnout nohy. V tomto směru oproti 14 let staré Felicii o dost nižší komfort.
:-)) Tyhle ty diskuse,to je k zasmání.90% příspěvků píšou děcka,co nemají papíry,to je vidět na první pohled,melou nesmysly a nic o tom neví.K věci. 1.6TDI 77kW jezdím v Octavii Combi a něco Vám k ní napíšu.Kdo jezdil před tím v Octavii TDI 66kW tak nemá co řešit. Jednoznačně je to lepší a méně to žere a máte větší auto!Ti,co od 1.6TDI očekávají výkony porovnatelné s 2.0TDI nebo 2.2CDI a podobně,tak ať jdou radši do školy a vrátí se,až budou mít rozum.Mimochodem 1.6TDI při 120 na dálnici točí 2200otáček,neslyšíte motor,otáčky jsou nízké a spotřeba 4,7L u kombíku a ta spotřeba záleží na noze,to je jasné,někdo umí jezdit na spotřebu,někdo se chce povozit,není problém jet i o litr víc nebo o litr méně,jistě.Takže tady máte reálné zkušenosti.PS,na volnoběh to žere méně,než bufík,0.3Litru na hodinu.To je celkem k ničemu údaj,ale vypovídá to o tom,že to je motor určený k šetrné jízdě a v městě se dá jezdit i do 5ti litrů,né jako 1.6 75kW Benzín,která umí žrát 8-9-10L v městě!Takže všem pěkný den a nenechte se zmást kecama z netu,a běžte si realitu sami vyzkoušet,lidi na netu kecají hovadiny neskutečné!!!
Souhlas motor už je díky CR vstřikům tichý, ale za jakou cenu, jednou natankujete na ONU a máte po vstřikách, tak k čemu takový diesel ? Osobně mám 81kw a jsem nadmíru spokojen se spotřebou dostanu se téměř na spotřebu motoru CR a to mám najeto 20 krát tolik ;-);-)
rad bych koupil octaviii 1.6 TDI greenline kombi poradte je toto auto dobré ??
koktavka je jen koncernova mrdka pro masyB-]
Georgíku a proč tak aktivně přispíváš do diskuzí ohledně těhle koncernových mrdek? Snad sis recenzi o mrdce nečetl - to by tě "kamarádi" asi neměli moc rádi? Nebo jo, ale samozřejmě jen abys věděl proti čemu můžeš vymezovat svojí jedinečnost! Komentáře podobných omezenců miluju - jsou asi tak konstruktivní jako jejich přístup k životu ve společnosti.
Tohle je přesně názor závistivého omezence,který na slušné auto (neříkám značku,bavím se obecně) nemá,tak kolem sebe jen rozhazuje hnůj.
Tak jestli povazujes skodovku za slusnou znacku tak jsi omezenec ty !Mimochodem jezdim Lexusem LS 430 pred tim jsem mel taky LS 430,LS 400,Saab 9-5 atd.ale nikdy bych si nekoupil uz ze zasady koncernovou masovku ty jedna Gumo.B-]
V pátek jsem to auto dostal jako nový služební. Že tam neni zadní stěrač mi fakt nevadí. U tranzita jsem ho taky nepotřeboval. V testu udávaná spotřeba je nějakej blud, já při jízdě z Plzně na Šumavu a zpět měl průměr 4,9l a po dálnici z Plzně do Prahy na Čerňák a zpět 5l.A to nejsem žádnej šnek. S 1,9TDI PD jsem 50km trati zvládl i 9,9.Můj názor:mnohem kultivovanější než 1,9 PD, dá se s tím něco ušetřit a líný to vyloženě neni.A bílá faceliftu jenom sluší - víc než většina metlických laků.
Já jsem s tímto autem včera byl na služebce, cesta po dálnici z Prahy do Vídně a zpět, průměrná spotřeba cca 5,8 litru, jel jsem okolo 140 km/hod. S autem mám podobné zkušenosti, musí se držet v otáčkách, když je pod otáčkama, tak je třeba předjíždění celkem risk. Doma mám Kiu Ceed kombi s motorem 1,6 CRDi, což je víceméně podobné auto. Teď v zimě jezdím s lyžemi na střeše a plně obsazen za cca 5,5 litru, v létě kolem 4,5.
Dobrý večer, čtu vaši recenzi.Právě chceme koupit nové auto a rozmýšlíme se mezi Octavií 1,6 TDi a Kia Ceed kombi.Jaké máte zkušenosti s oběma autama a co by jste doporučil?Děkuji moc za odpověď.Katka Sikorová
Podobne dilema jsem resil v lonskem roce - Skoda Octavia nebo Kia Ceed kombi? Nakonec jsem zvoli Kiu z techto duvodu:- je levnejsi (podarilo se mi ji sehnat za 313 tisic)- zaruka je 7 let - u Skodovky si musite priplatit, pokud chcete delsi zaruku- zakladni vybava edice Cool byla celkem slusna, u Skodovky bych si musel hodne priplatit, abych se dostal na podobnou vybavu- korejska auta se tolik nekradou, na rozdil od Skodovek- Ceed ma 6 rychlosti, na rozdil od Octavky- v dlouhodobem testu Autobildu dopadla Kia velmi dobre http://www.kia-forums.com/kia-ceed-forum/55936-kia-... ... - na internetu jsem procetl spoustu recenzi a vetsina z nich byla pozitivnichPro Octavii zase mluvi toto:- vetsi zavazadlovy prostor- siroka sit servisu a asi levnejsi nahradni dily- domaci vyrobek - podporite domaci prumysl (pokud je to pro Vas dulezite), i kdyz do Ceedu se take dava spousta dilu vyrobenych u nasNa teto strance jsou fotky nasi Kii, muzete se podivat. http://moje.auto.cz/tpodhorsky/kia-cee-d-sw.html... Pokud jste s Prahy nebo okoli, tak Vam muzu auto osobne predvest a muzeme se v nem projet - to samozrejme muzete i u prodejce, ale ten Vam ho jen vychvali.S Octavkou mam zkusenosti jen ze sluzebnich cest - minuly tyden jsem byl a prestalo u ni fungovat topeni - je to nove auto, najeto 12 tis.km, coz me trosku zarazilo. V zime je to celkem neprijemna zavada :-(Tak pokud chcete osobni instrukci, tak se nevahejte ozvat.Tomas
romane porad octavii 1.6 TDI 77kilowat rok 2010 najeto 72 000 km octaviie greenlinje dobra nebo ne porad
Osobně bych radši pořídil i ojetého focuse TDCi první nebo druhé generace. Oproti oktávce (1.r. 2012) se opravdu dobře řídí a já osobně jsem neslyšel negativa ohledně spolehlivosti.Sám s ním mám naježděno podobně jako v různých oktávkách a ač jezdím cca 5-6 tis. km měsíčně, řízení mě stále baví. A co koncernu VW neodpustím je nemožnost brzdit levou nohou pod plynem - zkoušel jsem to a mrzelo mě, že mi zaměstnavatel nedal forda.Ale pokud někdo hledá auto na normální ježdění s rodinou a nákladem, oktávka je ideální.Se CEE'dem zkušenosti bohužel nemám, ale docela by mě zajímal.Vitek
Mám úplně aktuální dojem 1,6TDi: Teď jsem to přivezl z prodejny.. - První dojem je naprosto děsný.. Je to neuvěřitelně úzké (měřím 183cm a vážím 105kg) a kolegové i synové jsou cca stejní..Zrcátka jsou tvarově jiná než tzv. jedničková Oktávka, na viditelnost ale stejně nepoužitelná..Zadní stěrač tam není (myslel jsem si, že to je u této karoserie "liftback" naprostá samozřejmost.. Display na palubce je jak z Ukrajiny, hrůza, hrůza..Už jsem měl v ruce papíry, že to ředitelovi dojdu vrátit, ale říkám si, to mohu udělat i příští týden, dám tomu ještě šanci.. Ale ten první dojem je: "nejhorší auto, co jsem měl v ruce...". Proto hledám na netu recenze, že třeba jsem se jen špatně vyspal, když to jiní i chválí..
Co jsi měl v ruce, když Octavia je nejhorší?
Ahoj, když to vezmu proti proudu času, tak Octavia 1,9TDi 74kW, Daewoo Nubira 2.0 CDX 98kW, Hyunday Lantra 1.8Turbo, Nissan Primera 2.0 benzín a Nissan Primera 1.7 diesel (- to byla přestavba z benzínu 1.6), Škoda Octavia 1.6(benzín) a abych nezapomněl, Favorit a Forman 1,3MPi 50kW (- pro mladého kluka tehdy skvělá auta).+ velmi krátce Lancia Thema 2.0 benzín, ale tam odešla ihned veškerá elektronika.Mimochodem, tu novou 1,6TDi jsem skutečně ještě před Vánoci vrátil a nechám si starou jedničkovou 1,9TDi z r. 2007, - asi je to jedna z posledních a začínám si ji po té krátké zkušenosti s 1.6TDi i trochu vážit:-).Přesto, kolega si tu novou 1.6TDi vzal a je spíše spokojený, myslím, že to je tím, že zrovna jeho stará 1,9TDi nestála za nic (- jediný špatný kus o kterém vím..)
Zajímal by mě důvod vrácení 1,6ky..Motor, podvozek, tvar a tloušťka volantu, bezpečnost, spotřeba a x dalších věcí mně osobně přijde u nový oktávky mnohem lepší než u jedničkový...
Dočetl jsem celou diskuzi a bavím se, připadá mi, že většina lidí s tím motorem nejela, maximálně kolem salonu. A takový ty kecy, že je to motor pro socky a já nevim co....no prostě se bavím.Mimochodem 9 let jsem měl 1,9 teď mám tento.
Můžu se zeptat jakou máte spotřebu? Jak ve městě,tak mimo město,ale i dálnice? Uvažuji o jeho koupi, tedy spíše nevím zda 1,6TDI nebo 1,6 LPG... díky
Videl som nehodu Octavie-kde zial musím konstatovať ,že Octavie nie sú bezpecné autáVodic isiel aj rýchlo do pravotocivej zákruty,oproti isli ludia tak strhol auto viac doprava dostal sa za krajnicu na zem,kde zrejme aj brzdením a hlavne tým SLAVNYM VELKYM KUFROM-TROMFOM "slávnej"OCTAVIE resp Prilepeným plechom zvaný kufor-celá táto cast je lahká a tým nevyvážená s prednou castou auta,ho teda prudko stocilo a hodilo o strom / o 180 st/ takže bočným stlpik dverí vodica uplne pritlacil na sedadlo-zlomil mu hrudnú chrbticu etctakže nech sa páči dajte si umelo prilepený lahký kufor octavie....:-/
Mám trojkového Golfa v kombíku 66kw/ cca 200Nm a při volnoběhu - tedy při těch cca 1000 otáčkách v pohodě jede na jakýkoli kvalt i na pětku. Tedy naprosto žádné chcípání. Kdepak asi soudruzi v NDR (nebo kde) udělali chybu? nebo proč to tak funguje?
Já jen čekám, kdy se do octávky začne montovat motor 1.0TSI. Je potřeba si uvědomit, že když se ten motor 100x přeplní, nikam to nepovede. Ten motor to nedokáže dlouho vydržet. Proč většina starých aut s velkýma, málo výkonýma motorama dodneska jezdí?! A proč auta s malýma, vyladěnýma motorama je problém sehnat, protože ty motory jsou zničený?! Tohle ale není úplně problém výrobců, jako neustálého stlačování emisí. Bez nich to nepůjde a na jednu stranu většina automobilek místo toho, co by snížila váhu, tak zmenší a X krát přeplní motor. Tudy ale cesta nepovede. Tím že se budou neustále ubírat válce. Za 8 let půjde nějakej dědek do salonu a koupí si tam Fabii 0.6TSi se dvěma válci a bude strašně spokojenej. Abych se ale vrátil zpět k tý naftový octávce, tak je prostě znát, že je to 1.6ka. Je to lenivý i když papírově to má stejný hodnoty jako 1.9. Raději ať pod kapotou dělá ten motor kravál, než aby byl tichej a nejelo to.
Tak ses kámo,po letech, konečně dočkal. Musím říci, bohužel :-)
tihle joudové co uchcávaj blahem z 1.2TSI si neuvědomujou, že až poletěj 700km v létě naložený k moři, tak pojedou 80% cesty s turbem rozpáleným do běla - kolipak jim to pak asi celý vydrží.Kdepak - co je pod 2litry je pro ženský a bukvice
Víš co si myslím že jsi debil.A rád bych tě viděl jak jezdíš.Vážně jak můžeš magore urážet někoho kdo si koupí auto s menším obsahem.Tohle je fakt na prd tyhle keci.Svědčí to o tvé inteligenci nic ví.Navíc bych řekl že bukvice jsi ty.
Roman, to je jméno leda pro bukvici a/nebo pilota červeného prejsporťáku. Kdepak, pořádnej chlap by se měl jmenovat Patrik nebo Dominik. A až se pak někdo takový ozve, určitě bude tvůj motůrek nechávat pro ženský a bukvice, protože co je pod 6.3 litru... B-]
Tak to se nekvalifikuje ani 6.3 AMG, ktere ma jen 6,2l. ;-)
Ne každý má potřebu jezdit 700 km k moři.(A ne, nemám 1.2 TSI a ani Škodu, ale maloobjemový motor mám, nejsem žena ani bukvice. Na mé cesty mi totiž ten motor v pohodě postačuje - dopraví mne z bodu A do bodu B úplně stejně jako dvoulitr. Auto totiž není mou penilní náhradou, ale pouhým dopravním prostředkem.)
Zajímavý že ses ozval zrovna ty, že by zásah? Nějaká komplikace tam nejspíš bude páč chlapa malej objem rozhodně nemůže uspokojit.;-)
ále prd. Mně jenom tyhle kecy o tom, jak pořádný chlap musí mít v autě pořádný motor, už šíleně lezou na nervy.Ano, malé motory nejsou řidičské orgie, ale o to ani nejde. Pro mne je auto jen nástrojem, není kultem, ve kterém bych se potřeboval vyžívat. Na silnici nemám potřebu jezdit všude rychle, řezat zatáčky na okreskách, sprintovat od semaforu k semaforu, ani jezdit stovky kilometrů po dálnici. Mám jiné koníčky, které mne baví. Nemám potřebu se uspokojovat motorem.Pochopitelně když mám občas možnost sednout za volant jiného auta, tak si to užiju, rád zkusím, co auto dokáže a líbí se mi zvuk i chování amerických velkoobjemových benzinových atmosfér i menších japonských vysootáčkových hraček. Jen to je pro mne okrajová záliba jako třeba svezení se parním vlakem či bungee-jumping. Je to příjemný zážitek, ale nepotřebuju ho mít každý den. I kdybych nějaké silné auto na blbnutí měl, stejně bych ho vyvezl párkrát do roka.Cestuji rád a mám k tomu rád auto. Ale ne kvůli motoru, ale kvůli cestě jako takové, možnosti něco vidět, někam se dostat. Měl jsem před časem služebáka Fabii HTP a neměl jsem s tím motorem problém. Jezdil jsem s tím po městě, postačovalo to. Jako soukromé auto mám "korejskou rejži" s malou, papírově stokoňovou 1.4 a taky to stačí. Do práce mne doveze, na výlet s rodinou taky. Ani s tím malým motorem nejsem brzdou provozu, rychlostní limity jsou hluboko pod schopnostmi i takového low-end motoru. Je to tak akorát, abych nezdržoval, jezdil v klidu bez stresu z předjíždění a přitom tam mám ještě dostatečnou rezervu na to, abych se z některých situací mohl dostat přidáním plynu. Je také fakt, že jsem jako řidič začínal s podstatně slabším motorem a naučil sjem se využívat výkon, který to mělo. Nebyl pro mne problém jezdit svižně i s HTP (kromě dálnice, pochopitelně - HTP není žádný road-cruiser), není to problém ani s tím korejcem. Spotřeba je přijatelná - počítač mi tvrdí, že průměr je 7,5. Neřeším žádné decilitry, jestli to měří přesně, ale peněženku to nerve a to mi stačí.Fakt mi vadí, jak spousta chlapů má potřebu dopovat své sebevědomí hromadou plechu. Vidím to i na některých svých známých, kteří se za volatnem mění v agresivní pitomce a kompenzují si to, že na ně řve v práci šét, že se pohádali na poště, doma se mu nedaří v posteli apod. Jeden z nich kvůli tomu skončil už poněkolikáté v nemocnici (je mu 37, má motorku a frajeří jak malej Jarda). Pokaždé říká, jaká to byla od něj pitomost, ale jakmile mu pod zadkem zabručí ten jeho dvouválec, má rudo před očima. Vadí mi, když mne pak někdo takový ohrozí na silnici. Naprosto zbytečně, jen proto, aby si zlepšil své sebevědomí.Nemám nic proti velkým motorům, vadí mi paušalizace. Jako jsou nesmyslné od ekoblbů různé pokusy zakázat velké motory, tak stejný nesmysl je tvrdit o malých motorech, že nejsou pro chlapy. Klidně si pořiďte Dodge s Hemi, milerád se na silnici uhnu a poslechnu si, jak si ten motor přede, ale nechte si od cesty nesmysly o malých motorech. Mnoha lidem to fakt stačí a není to pro ně žádná znouzectnost, ale pragmatická volba.
Krasny názor, plne sa stotoznujem...:-)
Toto je velmi rozumny nazor, ale clovek do neho musi dospet.
B-]
zmysel takejto kombinacie mi akosi unika, nakolko o 20 000 lacnejsie sa predava 1.4TSi, 90kW sestkvalt. Ako v skodovke dosli k takemuto cenniku, mi je naozaj zahadou. A este vacsou zahadou mi je logika, ktora by pri kupe vravela v prospech toho diesela...
Ze by ta logika spocivala v nizsi spotrebe dieselu? B-]
Ak len toto ma byt ten argument, tak pramalo presvedcive - ak postavim usetreny liter (mozno liter a pol, zalezi ako a kde sa s tym jazdi) na jednej strane, proti 20 000 kackam menej, 20 konikom viac, 6kvaltu, kulture chodu a lepsim jazdnym vlastnostiam (vaha vpredu), plus cene nafty-benzinu na strane druhej, mne z toho stale lepsie vychadza ten benzinak. A to sme sa este nezacali bavit o porovnani s 1.2 TSi....Navyse, podstatne lacnejsie vychadza aj 1.9 TDi (sice hlucnejsi a navyse PD), ale rozhodne silnejsi a s takmer rovnakou spotrebou (ked uz teda ideme investovat a setrit par deci).Skratka, par kaciek dolu z ceny a sestka naviac, potom mozno ano ;-)
Tak to zalezi jak si nastavis parametry srovnani, ono tezko srovnavat spotrebu s hlucnosti... Nevim kolik stoji srovnani servisu 1.4TSI s 1.6TDI, ale tipuju ze to cca bude podobne. V tom pripade projedes ten rozdil 20.000Kc po 30-40tis. km, to ja treba najedu za rok.Kdyz uz jsme u toho, 1.9TDI ma stejny vykon, nevim kde jsi prisel na ten rozhodne silnejsi motor.
Tak zrušíme krouťáky, zrychlení a budem jako parametr uvádět už jenom výkon ?
A co jsi tim chtel rict?! Ja o jenom o vykonu nemluvil.
poslední věta, reagoval jsem na poslední větu
Pises ze 1.9 je silnejsi, vykon 1.9TDI 77kW, zrychleni 11.8., 1.6TDI 77kW, zrychleni 11.8. Prubeh toc. momentu ma papirove 1.6 lepsi, tak nevim kde porad beres tu silnejsi 1.9.
papírově... ten kopanec tam prostě nejni
Pocity lzou, stopky ne.
Sice s Tebou v podstatě souhlasím, ale ve hře musí být další faktor, jinak by se 76% Oktávií v dieselu (souhlasím, předraženém) neprodávalo.Další věcí je fakt, že teoreticky mají moderní turbobenzíny velmi dobrou spotřebu, ale pouze teoreticky. Většína Oktávií jde do firemních flotil a tam se na věci dívají trochu jinak. Fleet Manager je zodpovědný za průměrnou spotřebu jednotlivých vozidel i celé flotily a pokud se jde přes, firma doplácí daň. Takže báchorky o tom, že "mám služební vozidlo, palivo neřeším" jsou skutečně pouze báchorkami. Stylem jízdy se s dieselem naši čeští manažeři ještě jakž takž vejdou (vidím je dost často na dálnici, vždy v levém pruhu, velmi často 160-180 km/h), s turbobenzínem ani náhodou.Mimo flotily, jako rodinné auto, to asi bude jinak, ale jedná se zjevně o poměrně málo vozidel.
ne každý ujede jen 5000km ročně
"Čtyřválcová šestnáctistovka se šestnácti ventily má rovných 1,6 litru zdvihového objemu a pod kapoty Octavií se dodává výlučně ve výkonovém naladění se 77 kW."Škoda Auto a.s uvádí na svém webu u tohoto motoru v octavii pouze OHC, takže 16 ventilů se jaksi nekoná...
To maji zrejme chybu Skdodvaci. Ten motor ma DOHC a opravdu jde o 16ventil.
16V muze byt klidne i OHC neboli SOHC .... proc by musel byt DOHC??
presne tak aj jedna vacka moze pohanat 16 ventilov
je to mozne, navyse tento super motor je povodny 1,9 blok so zmensenym objemom, udajne "16V" hlavou a CR systemom, cize brutal evolucia, ktora je o neskutocnych 5 kg lahsia, inzinieri od VW group sa blysli, toto im trvalo pani vyvinut celych 5 rokov :-Dmimochodom pokial viem starsie 1,9 mavalo bezne aj 85kW a cez 260 Nm, kdezto toto bude mat ledva tie papierove hodnoty
Verze 92 kW je již připravena. Mluví se i 103 kW. Ale všeho dočasu. Není spěch, dokud lidi kupují stávající verze, a oni kupují.
Chtel bych autorovi podekovat, vyresil moje dilema, ktery motor do skody yetti. Vahal jsem mezi 1,4 TSI a 1,6 TDI. Neplanuju 4x4 1,4Tsi jasna volba B-]
Malý benzínový turbomotor + těžké auto + velký aerodynamický odpor (Jety) = velmi solidní provětrání peněženky. Takové jaký jsi ty, dobře znám, do půl roku montují LPG. To už máš lepší fakt ten diesel, u SUV určitě.
Kdyz se tak dobre zname tak nechapu co resis :-D . Plyn tam davat nebudu nevyplati se mi to. 4x4 bych nevyuzil nikdy. Ale co vam tady mam vymlouvat tady je to samej odborni a profik :-D
tak tak.. urcite tam nedavaj ten vyklepany diesel. Tych 250 Nm zazak nespravi a turbobenzin bude lepsia volba.. Pri beznej jazde pohodova spotreba ale ked budes porebovat vykon tak nemusis radit jak drbo ale pekne podradis a vytocis a nestracas cas radenim. A tych par korun naviac ti vrati mensia servisna narocnost. A vobec ten srot 1,6 TDi nech si kupuju chudaci co setria kazdu korunu, hlavne ze su velki sefovia v soctavke..
Jsi mimo, na 1,6 TDI musíš mít docela velký ranec... Socky si kupují HTP a teď i 1,2 TSI 63 kW... Až procitnou, tak budou brečet že jim to žere, spousta lidí si myslí že se fyzika dá oblbnout turbem, ale nedá.U dieselů je to jinak, tam není dopování turbem nijak omezeno, limitem jsou pouze oxidy dusíku. U benzínu je limitů víc, např. klepání, to diesel nezná.
Víš co mě uráží blbe? Že píšeš že si socky kupujou HTP.Takže promin ale jsi debil socka nejsem mám své auto ,ale v rodině mám i HTP a jezdí to bezva.Je to auto ženy a jezdí za 5,6 což si myslím je dobré.I když na to mám nemusím jak kdejaký vůl co si myslí že má pár šupů kupovat BMW apod a dokazovat si jakej jsem machr.Prostě tohle mě uráží.Každý si kupuje auto na jaký má a co chce a mě se třeba zrovna nechce vyhazovat prachy za např .AUDi který stálo mega a pul a sralo se jak mohlo.Takže tvé žvásty o něčem svědčí.A pro všechny pokud recenze a zkušenosti tak to beru a má to svoji hodnotu ale tyhle kecy jsou fakt pod úroveň.Tem slušným co tu píšou se omlouvám ale tobě ne a myslím si své.
sa ukludni najprv a zhlboka sa rozdychaj. Ked maju idioti na 10tisic eur alebo 300000KC tak mi nevrav ze za tu sumu nekupis auto ktore bude aj tahat a mat aj vybavu. Ak si to kupil zene tak zjavne socka nie si ale kupovat zene auto s motorom HTP ktory je uz od vyroby idiotky navrhnuty a olej tam pracuje pri vyssej teplote ako ma a mal by sa preto menit kazdych 8-9 tisic je uz tvoja blbost. Ja by som zene nekupil nikdy sockovu fabiu. Preto jazdi na niecom inom ale to tu nebudem pisat aby som ta neurazil ze sa chvastam. A nie, poznam aj lepsie auta ako Audi a bmw a za tu ich cenu si dokazem kupit nieco omnoho lepsie.
Určitě máš nějaké slovenské našlápnuté auto,užij si ho.....:-D
noo s tou fyzikou to plati aj na skatulku 1,6 TDI, kde ten motorcek musi tahat velku kasnu octavky... A to ze si chudaci kupia 1,6 TDI lebo si neprepocitaju naklady len ich zaujima ze to ma nizku spotrebu a potom nariekaju ze im odiso turbo alebo vstreky pripadne zotrvak a nemaju prachy na to aby to opravili...
Tak, tak. Nehledě na to, že SUV bez 4x4 má asi takový smysl, jako holinky bez podrážky.
je skutečně jasná volba, protože 1.6 TDI v dohledné době neplánujou....
Omyl, 1,6 TDI máš v Jetym do pár měsíců, i v Superblbovi.
Prosím, můžete někdo napsat, jak funguje u škodovek (VW) filtr Pevných částic?-jaký princip (SCR vstřik močoviny/zachytávač sazí+regenerace/..)-kde se ve výfuku nachází-jestli obsahuje nějakou elektroniku a čím/jak je řízená-...díky :-)
a žere 6.4l /100? A má šestikvalt...:-D
Jenze tenhle (nebo podobnej) "ropak" zere 6 pri 130km/h. Kolik si asi tak vezme ten 1.2TSI? Rekl bych, ze k tem osmi se to bude blizit...Tim je dan i smysl (respektive vyhodnost) tohoto motoru: kdo jezti prevazne dalnice, bude o nem uvazovat. I kdyz cenovy rozdil je tak tradicne "koncernovsky" vysokej...
Na 6.4l/100km se musi dost krotit. Jakykoli pokus o sviznejsi jizdu vyzene spotrebu do nebskych vysin. Jeden ze znamych neduhu downsizovanych, turbem dopovanych benzinaku.
Neni to tak .... Pr normalni jizde klidne i mensi spotreba...
Je to tak, svez se v tom a uvidis.
Už mě unavuje ta vlna reklamních článků na škodovku, která se posledních pár týdnu valí téměř napříč všemi weby s rubrikou auto. ýDěs - 1.2 TSI super motor a pak ještě přijde ujištění od "experta", že určitě 250 tisíc km vydrží. Tady zase super nový diesel. Zkuste otevřít oči a možná zjistíte, že za víc než půl míče můžete mít i něco jinýho než škodivku se zdechlým dieselem, pouze v pětikvaltu, s imitací dřeva a chromovaným šklebem na volantu. :-/
Tak je nečti,já to taky nečet,jen jsem juknul na zasvěcené komentáře a makám dál...ale:až bude průměrný občan s prům.platem mít na novou Octu brzy jako jinde ve světě,budeme o kus dál, někteří i myšlenímB-]
Jestli stačí k označení článku za reklamní jen proto, že v něm někdo pochválí nový motor a nedá jasně najevo, že v dané třídě jsou i jiné vozy, tak myslím, že těch reklamních článků bude výrazně více a nejen se škodovkami. Nikdo nikomu nic nevnucuje a z článku nemám pocit, že by celou dobu jen pěl chválu... Pakliže máte s těmito motory své zkušenosti, jiné jak v článku, není nic lepšího, než je sem rovnou napsat.;-)
Jinak nejsem nějaký fanoušek Škody a uznávám, že bych šáhl jinam.
chtit naftu, koupim ted tohle: www.hyundaiclub.net ... a usetrim 150tis... a mam aspon slusny motor, hodne dobry prostor a jakz takz vybavu
Hyundai Sonata, no to je vylozene pecka :-D
No, minimalne motor je tak o dve tridy lepsi nez TDI od VW.Novy diesel rady R od Hyundai dokonce v Autocaru oznacili za nejlepsi soucasny dieselovy ctyrvalec.
Hmm, a v cempak je lepsi? :-DV kazdem casopisu na to maji evidentne svuj nazor, nevim proc by zrovna ten z autocaru mel byt univerzalni pravdou.
chlapce jsi trapnej, tak se srovnej.... nebo si aspon sundej skodovacky brejle.... presne takhle mluvej skoro vsici co tam delaj.
Vsici co tam delaj kde, v Autocaru? B-]
ve skodovce..... s nima se o autech nema cenu vubec bavit, pro ne to je modla... aspon pro drtivou vetsinu z nich
No ja jsem se zeptal v cem je ten motor lepsi a ty jsi odpovedel "takhle mluvi vsichni ve skodovce", to je fakt argument :-D
muhehe... kupili si šrot tak čo majú hovoriť ? že budú mať auto po 2 rokoch hrdzavé to je jedno hlavne že je to lacné a má to dobrý motor... inak na ceed máme 1,6 CRDi a priemerná spotreba po 3 rokoch je 6 litrov...
No my máme dvě oktávky 1.9TDI 66KW a 81KW a obě mají spotřebu do 5l a to se jezdí většinou rychleji, než se smí. Jsou staré 9 a 7 let, takže nějaká KIA Ceed se se spotřebou může víš co ;) BTW: ta hlučnost je uplně zanedbatelná...
Presne tak! Pul mega za podmotorizovany vuz koncepce z pocatku milenia je presprilis.
Nevim jaký má autor zkušenosti s topením u dieselů ale ještě jsem neobjevil žádnej kterej pod nulou topí dřív než po 8-10 ujetých kilometrech. V garáži mám jiný věci než auta a tahle nectnost mě, jak stárnu, votravuje čím dál víc.
některé dízly s tímhle mají potíže ale třeba s D5 ve Volvu začíná intenzivně funět vyloženě teplej vzduch po 1,5 km (tj. asi 2 min po startu) a po 6-7 km mám vytopeno auto v zimě na cestovních 19. bez jakéhokoliv přídaného topení a pochopitelně ráno po studeném startu s teplotou venku na nule. Benzín v témže modelu začínal foukat teple o pár sekund dřív, ale vytopené bylo auto prakticky ve stejném místě (prostě než vymění vzduch a prohřeje materiál tak to trvalo u obou stejně - fyziku neošidíš). Poučení - i dízl se dá postavit tak, aby topil, jen je to složitější a ne každý to umí či dělá.
Mám Mondeo MK3 2.0 Tdci 96kw a topí mi to i v zimě při -20 stupních cca po 4 až 5 minutách jízdy. Jinak po cca 30 vteřinách od startu vyjíždím. (nejdřív jedu cca 1km přes vesnici a pak 90kmh 1.třídou asi 2km a pak najíždím na dálnici.
To odpovídá mému výzkumu že jsou diesly lednice nejméně do střední třídy, situace vejš je doufám lepší.
Co to ma spolecneho s velikosti auta? Takze ve vyssi stredni bude trilitr diesel topit driv? :-))
Avensis kombi 2.0 D-4D a vlazny vzduch jde po ujeti 2 Km a topi po ujeti 4 az 5 Km.
Hele, musim to potvrdit. Mel jsem do ledna sluzebni Oktavku 2.0 Tdi a pak jsem dostal tuto 1.6CR, v tech nejvetsich mrazech (minus 20). Mam to do prace jen 6 km a predchozi dvoulitr mi zacal topit zhruba v dobu, kdy jsem prijizdel do prace. Nyni tato 1.6 mi zacala i v tech mrazech topit cca. v polovine jizdy, po 2-3 km. Opravdu znatelnej rozdil.
Je to evidentne mensi kus zeleza, rozehreje se driv :-P
Mam 2.0 HDI od PSA a dneska sem mel pri 2C venku v aute teplo uz po par minutkach... ;) a kdybych chtel mit teplo hned.. od ceho mam vyhrejvany sedacky? :) To je uplne idealni na starnuti ;)
Mám 1,6 HDI od PSA a dnes při -1 stupni foukalo teplý vzduch po 2-3 km. To ujde:-)
Vyhrivany sedacky ? Kdyz je auto vymrzly, tak je mi zima do ruk na volante, na zadek nikdy. A v rukavicich se rozumne ridit neda. Meli by spis delat vyhrivany volant :-/
jj třeba takový Porsche vyhřívanej volant má:-P
aj insignia a nova astra ma moznostt si objednat vyhrievany volant
no co já vím, tak všechna konacernová naftová auta již několik let topí cca do minuty od startu - mají totiž přídavné topení (nemyslím nezávislé topení). Předpokládám že moderní kokurence na tom dnes taky neni jinak. Takže - opravdu topí. ;-)
Měl jsem služební 2.0 TDi a topila slušně. Teď mám 1.6 TDi CR a netopí a netopí. Začíná tak po 15ti km. Mluvím o tom, že topí, ne že pouští vlažný vzduch. Mimochodem sám bych si nekoupil ani jednu motorizaci, o kterých se tady debatuje (1.2TSi, 1.6 TDi). Začal bych buď 1.8 TSi, bohužel za cenu reálné spotřeby mezi 10 - 14 l, nebo 2.0 TDi CR, který je s přehledem do 7 l. Všechny uvedené motorizace jsem osobně zkoušel, takže vím, co mluvím.
Pěkná kravina - uvnitř je furt stejná zima ať píšou do prospektu co chtěj - vyzkoušeno v praxí
Novej Focus social 1.6TDCi ani omylem, to je aspoň půl hodina jízdy po městě, než to začne drobet foukat teplý...
Ten motor do kabiny topí rychle, jen se pomalu ohřívá na provozní teplotu.
Da pridavne elektricke topeni aspon 500W ? Tezko, takze jen male drbatko, ale topeni ne
Elektricke??? Proboha, kde's na to prisel? Ono se vetsinou pod "nezavislym topenim" mysli naftove topeni. Neco jako webasto. Maji to vsechny naftove toyoty nebo mazdy (u koncernu jsem si neni jistej jestli u vsech). Ver tomu, ze po cca 30 vterinach ti jde horkej vzduch, to je jeste motor pekne zmrzlej. Navic se tam da dodelat opravdu nezvisle ovladani, kdy si dalkacem pustis topeni jeste pri snidani, a nastupujes do pekne vyhrateho auta...
Jenze tady se nikdo nebavi o nezavislem topeni, ale o tom za jak dlouho topi motor (pripadne s slabouckym integrovanym elektickym prihrevem)
Tvoje otazka znela: "Da pridavne elektricke topeni aspon 500W ?"Jenze to pridavne topeni samozrejme NENI elektricke takze tvoje otazka jestli "da" alespon 500W nema smysl. Ja tvrdim ze jde o pridavne naftove topeni, ktere se da povysit na uplne nezavisle. Ale neni to zadnej "elektrickej prihrev", kterej kdyby opravdu bral 500W by nebyl nic platnej, a pri vetsim odberu by utesene zatezoval baterii/alternator...
Nerozciluj se, praskne ti zilka :-DDiesely skodovky mivaji ELEKTRICKY "pridavny topny element". Muze se ti to nelibit, muzes s tim nesouhlasit ale to je tak jedine co s tim muzes delat :-PA na cem se shodnem - je skoro k nicemu
Miluju tyhle vševědy.V mojí dieselové Insignii je přídavné elektrické topení, které funguje jako fén :))Ve ventilaci jsou topné spirály a 10 sekund po nastartování jde z výdechů klimatizace horký vzduch .. troufnu si předpokládat že ochechtávka to má stejně.
octavia 2 topi tiez velmi zle... ja mam octaviu 1 1,9 TDI a kolega octaviu 2 TDI a su v topeni su rovnako na tom... V nasom kraji je Octavia bez nezavisleho kurenia nepouzitelna... :)
Ta 1,6 se prostě moc nepovedla.Jednoznačně lepší varianta je 1,2 TSI.B-]
No mně připadá povedený ... ale mým hendikepem je, že jsem s ním ujel jen asi 7000 km a střídám to s benzínovými auty a nafťáky od jiných výrobců, takže nejsem zvyklý řadit na pětku už ve třiceti a občas ho vytočím až do červeného pole. Tu tabulkovou spotřebu 4,5 jsem dosahoval jen na silncích na srbském venkově, po Česku jezdím za 5 ...Podotýkám, že nejsem VW fan a že bych si to auto sám nekoupil.
nevim jak se povedla/nepovedla 1.6tdi... ale priplacet 60 litru?... sel bych urcite do 1.2tsi... ale stejne si myslim ze se proda vic tdicek :-))
Tak škodovkáři mají radost, koncern se zřejmě inspriroval u tolik posmívaných amerik a začal hojně používat plastové dekory ala dřevo.Ten interiér tím výrazně prokoukl, když si odmyslím pár detailů, tak tohle sem měl taky, akorát teda ta kára byla vyrobena v roce 2000 :o)))))Tož sem zvědav, co ted budou škdomilové říkat, vsadím se že ted už ty dřevěné dekory budou docela fajn, když je má modla českého národa :o))))))))))))))))
Dreveny dekor je tvoje modla? B-]
Mikesi, bud alespon trosku objektivni. To tve obhajovani Skodovky za kazdou cenu je smesne. To ze ten drevoplastovy dekor vypada otresne vidi kazdy s alespon minimalnim vkusem. Chapu ale, ze tobe staci Adidosy a Plimy od Vietnamcu - na zhruba stejne urvni je ten dekor v Octavce.
Trochu jsi to nedomyslel, ale to je u tebe normalni. Ja se ptam proto, ze pise ze nejaky dreveny dekor je modla vsech cechu, on je taky cech, tak se ptam jestli to je jeho modla. Pokud ne, pise blbosti. Co jsou Adidosy a Plimy od Vietnamcu nevim, na rozdil od tebe nemam prehled o jejich sortimentu protoze tam nenakupuju. Pokud te zajima jestli se mi ten dreveny dekor libi, tak ne, je priserny, nechapu proc s tim prisli kdyz stejnou hruzu vyrabi treba Ford ale asi maji pocit ze si na to nekteri antiskodovkovi fanatici potrpi tak jim chteli vyjit vstric.
Ne, modla čechů není dřevěný dekor, modla čechů je ropná oktávka....Tak se ptám co vy na to, jak se vám ten plastovej dekor líbí, když si z toho u amerik dělali všichni prču..Interiér jako je v týhle Oktávce sem měl v americe z roku 2000 - dřevěný dekory a černý plasty.... Aspon tam byla kůže, když už a to i na volantu a voliči automatu.Tak kde jsou ty super interiéry VW?V kárách co se svojí výbavou stojí 500 táců až mega?Socka verze jsou stále provedením na úrovni před 10ti lety....
"Ne, modla čechů není dřevěný dekor, modla čechů je ropná oktávka...." - nesmis tolik podlehat novinarskym klise ;-)Mela ta amerika z roku 2000 mekcene plasty nebo to byla kombinace kuze+bakelit? Proc zacali dreveny dekor ted delat netusim, vypada hrozne, ale asi chteji vyjit vstric novym zakaznikum jako napr. tobe, kteremu se to libi :-D
Mikes: ona to není modla národa? A proč to teda ovce kupujou??Nechceš mi tvrdit že je to nejlepší kára ve svý třídě, to se jinak fakt začnu smát....
Ona to je modla naroda? Nevim do kterych autosalonu chodis ty, ale ja ovce nakupovat jeste nevidel...Pro kazdeho je nejlepsi kara neco jineho, zkus prozradit ktera je ta tvoje abych se mohl zacit smat ja.
Já na plasty nešahám....nejsem úchyl co ošahává plasty - ale vypadalo to co se týče pohledu naprosto stejně
Aha, takže ignorovat novinářské klišé podle tebe znamená, že se nemám dívat a zaposlouchat na ulici kolem sebe, jo? ;) Chrochtání dieslu a stříbrné oktávky jsou převládající jev...
Jestli te uspokojuje chrochtani dieselu tak ho na ulici poslouchej dal, ale jaksi to nema zadnou spojitost s tim co nekdo povazuje nebo nepovazuje za modlu. Cim jezdis? Povazujes to auto za svoji modlu? ;-)
To je zase balíků... jak na poště... B-]Plastové dekory ala dřevo najdete ve všech autech napříč značkama i kategoriema. To samý platí i o chrochtech. Ale hlavně že si zanadáváte na škodovku. Jo až budete nasedat do svýho auta, nezapomeňte si oklepat boty, ať se vám ta sláma nezamotá do koberečku :-P
Vantage: ale kritizovali se jen u amerik a jaguaru, jinde byly ty plasty dobrý, zvlášt když to byl Koncern...že to mnohdy vypadalo ještě hůř už je jináTo ještě u některých amerik a jaguarů je to dřevo pravý, narozdíl od koncernu:-D
Já bych chtěl vidět test oktávek s motory 1.6 TDI a 1.2 TSI. Výkon obou motorů stejný, ale mě by spíš zajímalo chování auta a taková ta uživatelská přívětivost.
Ja bych velmi rad videl test Oktavie verze SETRVACNIK A klicek. Mozna bude stat za to dat tam motor z nejake sekacky.
neni jednodussi pouzit vlastni hlavu a sam si domylet jak takovy test muze probihat a dopadnout? asi jako kdyz malej turbodiesel se srovnava s malym turbobenzinem, tenhle ma vyhodu tichyho chodu a linearniho vykonu, druhej zase nizkou spotrebou a je k neutahani, nic vic nic min...
Jaj to čo sú za drísty, že "je k neutahani"? Viem síce čo asi myslíš, ale akože nejaký motor uťaháš? Ak hej, tak si debil, čo nepodradí.
Hele Mates, ty nemusíš se ničím svézti, ale když použiješ svoji hlavu, tak víš jak to jede, kolik to bere, jak se to chová v různých jízdních režimech?....komiku.:-D
Škoda Fabia 1.2 HTP/44 KW...Na věčné časy a nikdy jinakB-]
Tak to te lituju:www.cimbu.cz ...
No co, dá se říct, že pokud měníš častěji olej (ideálně v půlce intervalu co do počtu km), zpravidla se problémům v poho vyhneš. A popravdě řečeno, u většiny majitelů (nepočítám služebáky, tam tenhle motor moc nechápu) stejně dřív dojde k uplynutí ročního intervalu než najetí těch km. A kdo najezdí víc, tomu se už vyplatí spíš 1,4 16V nebo možná teď TSI.
a au odjedou vstřiky tak se může jít majitel oběsit :-D
Spíše mě to přijde jako náhrada za SDI - klidný řidič s tím nebude mít problém, výkon postačí i na občasné předjetí a spotřeba 4-5 litrů.
- "žehrání na stísněný prostor na zadních sedadlech" - autor se asi nejak myslenkove zaseknul u Octavie I protoze u O2 duvod zehrat neni- nevim jake ma autor zkusenosti se zhavenim kdyz pise ze je kratsi, ale u PD jde bez potizi startovat bez zhaveni (pokud zrovna nemrzne)
To, ze je v Octavce II ve srovnani s konkurenci vzadu malo mista, hlavne na sirku, si muzes precist v temer kazdem testu.
Jako napriklad v tomhle, ze? :-D
Ano, napriklad i v tomto.B-]
:-D
octavka aj superb su uzke, vzhladom na konkurenciu je vnutorna sirka mensia pre oboch nominantov svojich tried. Napr superb ma vela miesta v podelnem smeru ale v sirke je podpriemerny
Jo, to žehrání na prostor na zadních sedadlech mě taky překvapilo... a myslím, že jsem to tu nečetl poprvé. Superb to samozřejmě není, ale se svými 182 cm se za sebe pohodlně posadím a ještě mám před koleny místo. Možná dva dvoumetroví by měli víc problémů, nevím, nezjišťoval jsem.
Tak se podívej na auta konkurence, a zjistíš, že žehrat je na co...
Napriklad?
Napriklad na misto v podelnem smeru, ale co je nejvetsim problemem je vnitrni sirka. Ta je u Octavie mensi nez u mnohych konkurentnu o tridu niz.
Vnitřní šířka u O2 jemenší než např. u VW Polo, Clia, C3, Fabie atd? Važ co píšeš:-D
Vnitrni sirka O2 je stejna nebo mensi nez napr. KIA Venga, Ford Fusion, Fiat Grande Punto, Suzuki SX4, Toyota Yaris - jen namatkou, celkove je jich vic.Vaz co pises ty, nebo si nejdriv over fakta.
Tak namatkou, muzes prozradit jake jsou ty vnitrni rozmery Yarisu? Celkem by me zajimalo komu se to "podarilo" namerit :-D
www.justfuckinggoogleit.com B-]
Jsem rad ze jsi priznal, ze jsi placal blbosti, zadne prekvapeni :-))
Jediny, kdo tady placa blbosti jsi ty. Navic jsi tak neschopny, ze si nedokazes poradit ani s tak lehkym ukolem jako je najit na netu vnitrni sirku auta. Takze specialne pro tebe:Octavia 1430 mmYaris 1480 mm
Našel jsem si (pravděpodobně) tytéž údaje, co vy. Skutečně je tam vnitřní šířka Yarisu o těch 5 cm větší, co mě ale zaráží je, jak to ten Yaris dokáže, když má vzadu rozchod kol jenom 1470 cm a podle fotky to rozhodně nevypadá, že by boky přesahovaly kola (nehledě na to, že ty dveře jistě nemají tloušťku pár milimetrů... (Škodovka má ten rozchod vzadu 1514)Takže marně přemýšlím, kde je chyba...
Záleží na tom, kde se měří - ve výši loktů, ramen, hlavy ... to to může dost zkreslit.
Precti si cele vlakno. Presne toto jsem se mu snazil vysvetlit - srovnavat pouze hodnoty merene stejnou metodou. Pokud tedy budu vychazet z predpokladu, ze jedna redakce pouziva stejnou metodiku u vsech aut, tak podle zdroje, kterym se ten trouba ohani, je Octavka uvnitr o 7 cm uzsi nez Yaris. B-]
Coz jen potvrzuje, ze ta metodika neni k nicemu. Sedel by jsi na dlouhe jizde vzadu ve dvou radeji v Yarisu nebo v Octavii II?
Takze k veci. Yaris proste nezmerili dle stejne metodiky, musi jit o chybu, az pojedu kolem nejakeho autosalonu se tam schvalne zastavim ale vsadim se, ze tech 1480mm se da zmerit tak leda s otevrenymi zadnimi okny B-] Ono kdyz se podiva clovek na rozmery jinych aut, tak je jasne ze omylem 10cm pridali, jinak by tezko i Toyota Auris merila na sirku o 7cm mene a Toyota Avensis predchozi generace o 3cm mene (a novy Avensis jen o chlup vic). K ukrajinskemu serveru, hned mi na tom rozmeru neco nesedelo a nutno rict, ze sis na rozpor v mereni sam odpovedel, aniz jsi to vubec tusil. Rozmery, na ktere jsem uvadel odkaz ja, pochazeji z orig. AutoBildu, to, co ukazali u Octavie, evidentne merili primo ukrajinci - staci se podivat na schemata a druhy rozmeru ktere uvadeji. U nemeckeho AB napr. meri nejen podelny rozsah min-max na zadnich sedadlech, ale taky podelny rozmer vzadu pri standardizovanem nastaveni predni sedacky (vzdy dle stejne sablony osoby sedici vpredu), to tam vubec neni. Nem. AB dava rozmery pres fotku konkretniho auta, u Octavie tam maji nejakou omalovanku.Pro uplnost, rozmery Octavie z AB: img339.imageshack.us ... K metodikam, samozrejme muzou nastat rozdily mezi ruznymi redakcemi, ale pokud ji nemaji uplne k nicemu, tj. pokud nemeri jedno auto v nejuzsim miste a druhe v nejsirsim, meli by byt zachovany rozdily mezi auty ruznych velikosti.Nechapu proc se tak fanaticky snazis vytvaret dojem o nejakych problemech s rozmery a snazis se neco dokazovat auty o tridu mensimi mi fakt unika. Ze Octavia nepatri mezi premianty v sirce (na rozdil od vsech ostatnich rozmeru) nikdo nezpochybnuje. Co ale nechapu je ta tvoje zakomplexovanost Skodovkou. Co treba novy Megane, nova Astra, obe auta jsou uzsi vzadu nez Octavia, nejak jsem si nevsimnul ze bys tady psal ze maji problem s rozmery a ze jsou mensi nez spousta aut o tridu nizsich. Bud zijes v bludu a netusils to, nebo ti to u nich nevadi. Otazka je co je horsi B-]
Rozchod kol se nemeri od vnejsiho okraje jednoho kola pro vnejsi okraj druheho kola. Celkova sirka Yarisu je 1695 mm bez zrcatek.
Petr: Meles nesmysly, misto aby jsi priznal jak sis takrikajic nabehnul na vidle. Cekal jsem ze vytasis zrovna tyhle rozmery (1480) protoze ty jsou na uvedenem serveru evidentne spatne. Ne, Yaris opravdu neni vzadu o 10 cm sirsi nez vpredu :-D. Spravna odpoved je, ze je min. o 5 cm vzadu uzsi nez Oktavka. www.autobild.ua ...
Zdroj, z ktereho cerpam pouziva stejnou metodiku mereni pro vsechny vozy. Takze vsechny testovane vozy meri stejne. To, ze nejaky ukrajinec to zmeri jinak je sice mozne, ale v tomto pripade naprosto irelevantni - u Octavky by mu treba taky vyslo uplne jine cislo. Takze priste prosim srovnavej srovnatelne a nedelej chytraka.I v pripade, ze bychom Yaris ze hry vypustili, zustava v seznamu porad dost aut, ktere jsou o tridu niz a vnitrni sirkou to Octavce natrou. A ted mi zkus jeste trochu popovidat o tom, kdo si nabehnul na vidle.
Ty jsi to fakt nepochopil? Tak ja ti to reknu jeste jednou, no prece ty sis nabehnul na vidle :-D. Argumentujes rozmery auta ktere se proti realu lisi o 10cm. Aby ti z toho ukrajinskeho zdroje nerupla zilka na cele, prozradim ti odkud oni ty rozmery berou, meri to Autobild, ktery ma rozhodne serioznejsi udaje nez tvych 1480mm v Yarisu vzadu.Udaje u ostatnich aut, ktere uvadis, jsou stejne seriozni jako u Yarisu? B-]Kdyz uz jsme u toho, rekni mi nejake auto nizsi stredni, muzes si byt jisty ze vzdycky najdu auto o tridu niz, ktere je v nejakem rozmeru lepsi.
Btw. ten tvuj ukrajinskej Autobild nameril u Octavie vzadu na sirku 1310 mm:www.autobild.ua ... Nepripadas si trapne?B-]
Jediny, kdo tady nechape jsi ty. Na Yaris kali Bily Tesak - v namatkou vybranem seznamu aut jich je porad dost - a dalo by se jich pridat jeste nemalo dalsich. Nahore jsem psal, ze Octavia je problematicka, stejne jako ostatni Skodovky, zejmena vnitrni sirkou, ktera je mensi nez u mnoha aut o tridu niz. To je bohuzel smutny fakt. Nemusi se ti to libit, muzes s tim nesouhlasit, ale to je tak jedine, co se s tim da delat. To ze v kazde diskusi trapne a absolutne nekriticky obhajujes Skodovky je druhy smutny a znamy fakt. Proto je kazdy pokus o konstruktivni diskusi s tebou ztratou casu, cimz tento pokus ukoncuji. S nekym, kdo nechce, nebo, jako v tvem pripade, nema na to pochopit, to jinak nejde.
Tak napriklad v podelnem smeru je na tom spis nadprumerne, stejne tak na vysku a rozmery sedadel. Jediny udaj ve kterem je mirne pod prumerem je sirka, takze ti drobatko dosly argumenty.
To snad ne - vypadají maximálně na 16"...
Tez jsem se divil, ale pak jsem zoomnul na obrazek, a tadaa: 205/55 R16 :-)
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.