Test Škoda Octavia 1.0 TSI: Otázka, na kterou neznáme odpověď

Tak jak je to s tím tříválcem v Octavii? Je to absolutní nesmysl, za který si Škoda zaslouží kompletní zatracení, nebo to je trochu jinak?
Test Škoda Octavia 1.0 TSI: Otázka, na kterou neznáme odpověď
Seznam kapitol
  1. Úvod, Litr papírově lepší dokonce než 1.4 TSI
  2. Tragédie se... nekoná, Je to malý diesel
  3. Jízda přímo vynikající, Tříválec za 850 000 Kč
  4. Verdikt, Technické údaje
  5. Škoda Octavia 1.0 TSI: Fotogalerie

Verdikt 

Škoda Octavia 1.0 TSI není auto z kategorie „na plakátu nad postelí“ a mnoho lidí tuto variantu přeskočí prostě jen z principu. Já bych asi prozatím také volil jinou motorizaci, ale také by to bylo spíše kvůli osobnímu pocitu. Když se na litrovou Octavii podívám objektivně a s nadhledem, nemohu než konstatovat, že je to prostě příjemné, relativně dynamické a relativně úsporné auto. Kromě jednoho válce totiž ve srovnání se starším čtyřválcem 1.2 TSI neztratila litrová novinka vůbec nic. 

Škoda v r. 2025: Hybrid standardem a 1.0 TSI jako vrcholná motorizace

Škoda v r. 2025: Hybrid standardem a 1.0 TSI jako vrcholná motorizace

V zatáčkách je navíc tato verze až překvapivě zábavná a pokud jde o nevýhody, pak to bude především vyšší cena různých příplatků, ale to není u Octavie nic nového. 

Tragédie se prostě nekoná, dojmy z testovaného motoru jsou spíše pozitivní. Jen je tu pořád ona otázka. Vydrží tříválcový minimotor v podobně velkém autě 100 000, 150 000, 200 000... kilometrů? Mám špatnou zprávu, tohle je otázka, na kterou zatím neznáme odpověď. Jsou věci, které prostě při testování fungl nového auta nezjistíte, i kdybyste se rozkrájeli. 

Technické údaje: Škoda Octavia 1.0 TSI

  • Rok • stupeň výbavy 2016 • Style
  • Počet válců/ventilů na válec 3/4
  • Typ motoru • zdvihový objem zážehový • 999 cm3
  • Nejvyšší výkon 85 kW (115 koní)
  • Nejvyšší výkon při otáčkách 5 000 až 5 500 ot/min
  • Nejvyšší krouticí moment 200 Nm při 2 000 až 3 500 ot/min
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h 9,9 s
  • Nejvyšší rychlost 202 km/h
  • Převodovka: způsob řazení • počet stupňů manuální • 6 stupňů
  • Zákl./max. objem zavazadlového prostoru 590 l • 1 580 l
  • Objem palivové nádrže 50 l
  • Hmotnost: pohotovostní • celková 1 225 kg • 1 775 kg
  • Prům. spotřeba: město • mimo • komb. 5,4 • 3,9 • 4,5 l/100 km
  • Rozvor náprav 2 686 mm
  • Rozchod kol: vpředu • vzadu 1 549 mm • 1 520 mm
  • Rozměr pneumatik 195/65 R15
  • Rozměry: délka × šířka × výška 4 659 × 1 814 × 1 461 mm
Předchozí kapitola Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Litr papírově lepší dokonce než 1.4 TSI
  2. Tragédie se... nekoná, Je to malý diesel
  3. Jízda přímo vynikající, Tříválec za 850 000 Kč
  4. Verdikt, Technické údaje
  5. Škoda Octavia 1.0 TSI: Fotogalerie
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků