Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

83 komentářů

Fanda
16. listopadu • 11:45

Tak jsem si zde přečetl komentáře pár odborníků a vypadá to ,že škoda bude mít další špatně prodejný propadák.

Marex
12. listopadu • 3:25

Jak to ta Škodovka dělá, že se ji stále nedaří a nedaří udělat kufr i při sklopených zadních sedačkách do roviny, asi honí ty litry v kufru za každou cenu :-D . Kdo někdy převážel rozměrnější věci, tak si uvědomuje, jak ten schod dokáže neskutečně vadit. To nedodávání plynové vzpěry kapoty motoru v roce 2017 u auta atakující hranici 700tkč, to už je fakt ale výsměch, to má běžně i Dacia, která si na rozdíl od Škodovky na nic nehraje ;-)

stréc od piva
12. listopadu • 18:39

ono to není ani tak o přepravě,ale i o tom,že na tom hrbu se prostě nevyspíte (na festáku,na roadtripu..) prakticky kdekoliv mimo ubytovací kapacitu....jenže pokud to zmíníte někde na webu,hned se na vás snese klub Škoda werke,že to není potřeba a kdesicosi :-D přitom rovnou podlahu maj i daleko větší lowcost auta.

Marex
12. listopadu • 19:08

Ono se dá přespat i v té Škoduli, pokud si tam nadšenci dají OSB desku, tohle už jsem taky v jednom kempu viděl a dosti mě to pobavilo :-D

Josef
12. listopadu • 19:37

Škoda DoDo (dodělej doma - vysvětlení pro "mladší") dnes už zkrátka nefrčí. A aby si někdo řezal desku, to je dnes velký "problém"... ;-) Před lety nikdo nefrfňal a byl rád, že má vůbec nějaké auto a škodovce odpustil úplně všechno, natož nějaký "schod" v kufru... I to, že na nové auto tehdy čekal a nocoval před Mototechnou ve stanu vřeba týden a více, aby se něho nějaká dostala (bez ohledu na barvu, vybavení, motorizaci,...).:-)

pcwifi
13. listopadu • 13:23

znamej mi rikal, cekali frontu na skodovky 105 a borec pred nima sel na radu a prej esi nemaj modrou... ze prej ne, je tady cervena... a z fronty se ozvalo hned nekolik lidi : JA JU BERU !!! Co se Hyu tyce, spousta lidi onanuje jak je to ceske auto, ale aspon pred rokem tomu tak bylo, ze se jich kvanta vozili z madarska sem... ja kdyz vidim nejakou i10/20, tak v drtive vetsine v tom sedi polomrtvy starecek nebo nejaka bloncka, na to ze brzdi dopravu ni nehlede. Te 1,0 / 1,2i slapne na krk, vyvine 60km rychlost a desi se kolik si to veme :-))

JirkaX
12. listopadu • 15:59

K čemu je dobrá plynová vzpěra když ji vidím cca 1x měsíčně? Osobně mi u mého auta nic extra nepřináší.

Marex
12. listopadu • 19:19

K čemu je to dobré?
1. Třeba když se ti přihodí, že musíš z důvodu velkého mrazu vytáhnout autobaterii, abys ji dal na nabíječku a fouká silný protivítr, který ti tak dlouho bude třást kapotou až se ti uvolní podpěra a kapota ti navštíví přední sklo.
2. Nebo jsi na cestě očividně ještě neviděl týpka v Octávce, která má otevřenou kapotu tak, že má přední sklo samou pavučinu. Inu zapomněl dovřít kapotu a selhalo zajištění kapoty při vyšší rychlosti a proudu vzduchu, zřejmě od jeho zareznutí. Já už to viděl a byl to celkem humorný pohled, ale pro něj k nasrání. Pokud by měl plynovou vzpěru, škoda mohla být daleko menší.
3. Otevírání kapoty v naprosté tmě a nutnost při tom držet i zdroj světla, nejčastěji je to právě mobil, u kterého nechceš, aby se ti rozplácl o zem :-P

JirkaX
12. listopadu • 20:27

1) Pokud je ta vzpěra provedená jako háček, tak to nehrozí.
2) Si děláš srandu asi. To si myslíš, že ty vzpěry by to udržely? Ani náhodou.
3) To už je o šikovnosti.

Josef
11. listopadu • 11:16

Nahlédl jsem do "diskuse" a opět vše v tradičních kolejích sdělování názorů některých "znalců". I když kategorie SUV je mimo můj zájem a nesplněje mé potřeby, myslím si, že platí obecné pravidlo: "Rozdíly mezi značkami a jejich srovnatelnými modely jsou v současnoti na trhu s novými auty z hlediska spotřebitele - běžného zákazníka zanedbatelné.Stačí si auto vyzkoušet - povozit se a vybrat/rozhodnout se. A cena? To je individuální, ať si každý rozhodne, kolik a za co je ochoten zaplatit."
Samozřejmě pro "fajnšmekry" platí jiná hlediska a požadavky a dokáží proto rozeznat a ocenit i minimální rozdíly a tím i vybrat si (a zaplatit příslušnou cenu...). Tato skupina "zákazníků" ale Škodu nekupuje. To je ale logické, protože i v rámci koncernu je pozice Škody "konfekční", a proto existuje značka Audi a samozřejmě ještě i jiné koncernové exkluzivní a luxustní značky
Potom je zde ještě nezanedbatelné hledisko prospěšnosti pro nás všechny. Škoda dává práci mnoha lidem a do státní pokladničky ve formě daní platí významnou sumu peněz. Proč poto tedy hanit Škodu, že?
A na závěr mne ještě napadá sdělit postřeh, že konečně v koncernu/ve Škodě přišli na skutečnost, že je lepší nabízet menší počet motorů a soustředit se na to, aby byly spíše vychytané a spolehlivé. Přece stačí pro běžné spotřebitele 2 motory přiměřeně silný a silnějši. a pro některé ještě jeden - nejsilnější. Příklad Octave - litrový 3-válec, 1,5 TSI a 2.0 TSI. A v naftě 1,6 TDI a 2,0 TDI a pro "náročnější" ještě 2,0 TDI se "zvýšeným" výkonem. Je to tak v současnosti podobné i u jiných značek a třeba Honda to už tak dělala hodně dlouho. To, že "stradegie" Hondy v podobě nabídky menšího počtu motorů, ale "vychytaných" a bezproblémových, měla a má cosi do sebe, se ukazuje při zpětném pohledu na koncernovou nabídku "ohromného" množství motorů s typickými koncernovými "vlastnostmi.
Pouze poněkud nechápu, proč Škoda nabízí bezturbový 3 válec ve dvou "výkonostních" variantách 44 a 55 kW a nechá si za to "vylepšení" zaplatit skoro 20 tisíc Kč. To je opravdu "zákaznický" přístup... Pokud by se trošku ve Škodovce snažili, tak by nabízeli jen 55 kW variantu a základní cenu Fabie zvýšili o 5000,- Kč. Myslím si, že by byli spokojeni všichni a bylo by to férovější. Ve Škodě ale moc dobře vědí, jak vytáhnout ze zákazníků co nejvíce peněz. Mají skvělý marketing, protože zákazníci jsou ochotni zaplatit přesně tolik, co Škoda požaduje. Záleží ale na každém, jak se rozhodne. Možnost volby na trhu s novými vozy je rozsáhlá a je z čeho vybírat.

3008
11. listopadu • 12:27

Nevím zda je správné se takto dohadovat,at se objeví jakékoliv auto vždy jsou dobré i špatné zprávy,posledně jsem se rovněž dotazoval na nového Peugota3008 /2018 hodnoceno nejlepší auto roku 2017 - dotaz zněl koupit ...a to 1,23 benzin či 1,6 naftu a už to začalo. Takv klidu a bez emocí.

Josef
12. listopadu • 17:17

Je to jak píšeš 3008. Dnes se objevila zde v Autorevue zase "zpráva", že STK v Německu KIA Sportage u 12,6 procent vozů mělo "vážné problémy". Ale nenapíšou, že koncernové modely se pohybují se závadami někde kolem 5-8 procenty. Jenže se dá zpráva též přečíst naopak, že bez závad je 87, 3 procenta KIA Sportage a 94 procent u modelů koncernů VW, což zní lépe a "objektivněji". Samozřjmě existují i jiné "tabulky" které ukazují úplně jiné výsledky. Navíc třeba v tom německém STK tradičně vyhrává Porsche, jenže každý přece ví, že tento "skvost" je maximálně opečovávaný, proto u STK nic nenajdou. Na druhou stranu na "konfekci" typu Dacia, KIA, Renault apod. každý v Německu s údržbou "kašle" a zajde do servisu teprve podle toho, co mu v STK "nadiktují".
Zajímavé v "diskusích" na Autrevue je to, že nikdo nezmiňuje úroveň/valstnosti řidičů, jako by byli všichni byli dokonalí a vzorní a za všechny průšvihy mohly jen konkrétní auta (modely, značky). Přitom je jasné, že za volanty sedá spoustu technických "hovad", která dokáží zlikvidovat i pověstné betonové schody. To, že styl jízdy a způsob používání a péče o auto ovlivňuje životnost a spolehlivost, to je snad jasné naprosto každému.
Proto doporučuji shovívavost na názory některých zdejších "odborníků", kteří mají "jasno" o tom, které auto/značka/model je to nejspolehlivější a nejlepší. :-) Stačí přitom jediné - koupit si to, co člověku vyhovuje a co se mu líbí a slušně s novým autem zaházet a přiměřeně o ně pečovat. V takovém případě vyjdou všechny běžné značky v podstatě nastejno. A jestli se stane, že třeba ten zmíněný Renault půjde do opravy za 10 let se 2 závadami navíc ve srovnání třeba s VW Golfem, tak se přece nic neděje, protože cena za tyto opravy navíc bude pořád levnější než rozdíl ceny, kterou člověk zaplatí při nákupu nového auta. A třeba u té "problematické" Dacie rozdíl ceny nového auta je takový, že zaplatí nejen všechny "nutné" opravy, ale i řadu dalších nákladů (pojistné, benzin, naftu,...). Výsledky prodejí to jasně ukazují, a proto lze konstatovat, že zákazníci nejsou úplní hlupáci a dokáží si vybrat a rozhodnout podle jejich potřeb. A samozřejmě se musí srovnávat srovnatelné modely/třídy.
Na závěr mne napadlo ještě konstatovat, že je zajímavé, že na silnicích jezdí ještě spoustu Felicií, které byly v tabulkách "spolehlivosti" vždy též na "chvostu", přesto na ně nedá řada majitelů dopustit. Nemluvě o škodováckých fanaticích, kteří budou i dens tvrdit, že Felicia je spolehlivější a kvalitnější než v současnosti vyráběná korejská auta Hyundai a KIA.
Měj se 3008 fajn a přji ti spoustu šťastných km s tvým autem (předpokládám 3008... ;-)).

Leon
11. listopadu • 0:50

...takže téměř 3/4 mega, ale haupnu otvírám ručně a podpírám "armaturovým drátem" ,,,WOW

Peter
11. listopadu • 11:39

Tak já mám na obou autech taky " armaturu" , ale nemám s tím vůbec problém. Haubnu zvedám tak jednou za měsíc na dolití nádržky ostřikovače.

stealth01
11. listopadu • 7:37

Můžeš mi dát příklad jednoho jediného auta, kde haupnu neotevíráš ručně? Já jen, že jsem teď byl na návštěvě v Rolls-Royce (ještě jsem obj nepodepsal) a Wraith i Dawn mají taky ruční otevírání haupny.

Antiautomat
10. listopadu • 13:16

Mne sa celkom pozdava, v nejakej jednoduchsej vezii a dvojkolka, 1.5TSi - preco nie. Normalne prakticke auto, vacsie kolesa a par cisiel naviac pod autom sa zide. Zatial casu dost, beztak do prveho fejsliftu sa toho bude este dorabat dost a dost, kym produkt vyzrie do pouzitelne akceptovatelneho stavu.

homer
10. listopadu • 16:37

U kadaka jsem si priplatil petiletou zaruku za dva litry a nemusim cekat na nejake vychytavani much ve vyrobe.

Antiautomat
10. listopadu • 18:26

Lenze technicke zmeny sa tykaju aj veci, ktore Vam na aute z prvych rokov opravovat nikto, len tak preventivne, nebude.

homer
10. listopadu • 19:12

5let/100tis km bezstarostnyho rajtovani za dva litry mi prijde super a jestli se behem ty doby neco vysype zvednu telefon a stara se servis, ani me nezajima nahradni auto mam z ceho vybirat na dvore

Peter
11. listopadu • 11:33

Mě přijde levnější bezstarostné rajtování 10 let a bez příplatku.🎌

homer
10. listopadu • 20:50

Po peti letech bezstarostnyho uzivani ho vratim - neodolatelna nabidka zamestnavatele,neni zadarmo ale zase zadne restrikce

pacho
10. listopadu • 19:37

ďalší teplý sen škodovkára.

Antiautomat
10. listopadu • 19:21

...a v 3A predas nepouzitelny predseriovy vrak. No, parada.Ja na taketo experimenty platene zakaznikom, uprimne povedane, nemam.
Auto je spotrebak.

Mirek
10. listopadu • 18:22

A ta záruka ti zaručuje, za ty dva litry, co? Aby ses potom náhodou nedozvěděl, že tebou reklamovaná vada je vlastnost auta. To jsem již také slyšel. A myslím to všeobecně, ne jen na Škodovku.

Miko
10. listopadu • 18:21

Tucsaka by si tie 2 litre usetril a nebol by si limitovany ani kilometrami. Inak ked tak veris tej kvalite, naco si si tu zaruku vobec priplacal ? B-]

Leoš
10. listopadu • 16:43

Tak hodně šťastnejch hodin v servisu, při tom vychytávání v garanci...

stealth01
11. listopadu • 7:38

To je zajímavé číst o těch servisech. Měl jsem hodně aut od koncernu, ale nikdy jsem s nimi nebyl neplánovaně v servisu. Vše nová auta z výroby.

Shimi
10. listopadu • 14:18

Škoda Karoq - 1.5 TSI 110 kW 4x2 - 575.000,-
Hyundai Tucson - 1.6T 130 kW 4x2 - 540.000,-
Hyundai Tucson - 1.6T 130 kW 4x4 - 570.000,-A teď babo raď.

Antiautomat
10. listopadu • 18:29

Babe som uz v horeuvedenom poradil, ma cakat do fejsliftu a na akcny model. Takze baba, pockaj si a vyber bude urcite iny. Zatial, baba suchaj stary pekac, ktory babe na ten dojazd a predaj posluzi. Pretoze rozumna a opatrna baba do niecoho, kde nalepka NEU/NEW/NOVE bezhlavo nepojde, to spravi len hlupa baba.Baba, daj si poradit a budes spojoknou babou.

Miko
10. listopadu • 18:20

Sedel som v oboch. Na firemtom tucsone mam ca 54tkm a nemenil by som za Karoq. ani za kodiaq tak lacne plasty ako v kodiaqu mal hyundai cca pred 10-timi rokmi naposledy. Ja viem ze mu VW nedopraje ale aj tak.

pcwifi
13. listopadu • 7:19

bud rad ze je firemni, ta si muze az po 5 lete zaruce neco tezce odejde dovolit zacalovat opravy. A kdyz v tom vidim poldy, twe to je jak spatnej vtip :-D

Miko
13. listopadu • 12:02

praveze auto sa preda po 4 rokoch a naodpisy ide dalsie
a kupujuci ma stale pri kupre este 1 rok zaruky a zarucenu servisnu historiu
ale to malokoho zaujima, hlavne aby bol in B-]

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
pcwifi
13. listopadu • 13:04

akoze IN s Hyundai ? aj takovi sa najdu, hej hej, pravda :-D

Leoš
10. listopadu • 16:16

Nebo Vitara S - 1,4 Boosterjet 103 kW 4x2 - 489.900,-
Nebo Vitara S - 1,4 Boosterjet 103 kW 4x4 - 537.900,-Baba má jasno, Škodovku kupovat nebude.

Aladin
10. listopadu • 9:51

Na Kodiaqa se dívám velmi rozpačitě, ale tohle se mi začíná pomalinku líbit. Výborné rozměry, vnitřně prostorné, na ulici se vejde do podélného stání. Dobrá geometrie podvozku a kabiny. Pro zajímavost, srovnání s Rapidem. Je kratší a má delší rozvor.Jeho silná stránka před konkurencí bude nabídka motorů, převodovek a jejich vzájemná kombinace. Dále pak příjemný interiér nepodléhající módě. Karoq by možná mohl v Evropě přebrat roli zásadního modelu pro Škodu. Jsem zvědav, jak se mu bude dařit.Kladivo na Karoq by mohla být Kia Sportage. Rád bych někde našel srovnávací test těchto dvou.

Petr
10. listopadu • 10:30

Kodiaq měl být širší - proporce jsou špatné, pak mu chybí 6-ti válce nebo alespoň 206kw benzín...

Joe Doe
10. listopadu • 13:33

Preco prave 206 kW? Preco nie 207? A keby to malo 200 kWh, vsimol by si si rozdiel oproti 206?Takych milujem. Nema to o 1 megapixel, 100 mHz, 2 jadra viac ako top model, tak nekupujem.6-valec autu nechyba. Chyba mu moderny motor a hybrid, co ale skodovka nevyriesi, pretoze matersky koncern to prve nema a hybrid nefunguje v ziadnom dostupnom modeli.

stealth01
11. listopadu • 7:41

Asi tím chtěl naznačit, že vrcholná motorizace je právě dvoulitr s výkonem 206kW. Proč 206? Na to se zeptej v automobilce (ještě jednou - V AUTOMOBILCE) Škoda... :-PModerní motory koncern má. Nebo mi ukaž nějakou konkurenci ve světě s tak obrovským záběrem na motory. Stačí jediná automobilka, která umí nabídnout tolik motorů, co koncern. Nikdo viď?

Jean
12. listopadu • 9:06

A ukaz mi koncern, ktory ma tolko pruserov s takmer vsetkymi motormi, co ma v ponuke, ako je to u VW.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
stealth01
12. listopadu • 15:46

Tak mluví se o tom. Poslední testy aut v autobildu na 100.000 plus moje zkušenosti mluví spíše pro dost velký průšvih v mozcích jedinců.

pacho
11. listopadu • 15:41

no napíš ešte jediné + pre takú širokú ponuku? Podľa mňa radšej menej, ale poridné. Bežný kupec rozlišuje tak akorát benín/nafta, nižší /vyšší výkon. a také SW strandičky, aké predvádza koncern, sú o ničom, len o klamaní "nepriateľa", čiže zákazníka.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
stealth01
12. listopadu • 15:48

Tak těžko budou cpát do Chironu čtyřválec ze Superbu. A naopak, proč do Citigo montovat V8 TDI? Špičkové hybridy od Porsche nezmiňují.

Smx
10. listopadu • 10:55

Kdo by to kupoval? :-D

bzzz
10. listopadu • 13:11

Kdo? Firmy (u nas vetsina prodeje do fleetu) a export/cizina.

Smx
10. listopadu • 13:19

Furt čekám na odkaz na tu statistiku..Ale, že by se do fleetu nakupovalo havně s šestiválci a přes 200kW?

SHX
10. listopadu • 11:08

mrkni na podíl 2.0 TSI u Superba, Octavia ...

Smx
10. listopadu • 11:22

Kde?

MV.
10. listopadu • 10:21

Ja bych ke konkurentum jeste pridal Tucson, CR-V, RAV4 ... ? Konfiguracnimi moznosti skodovka vitezi. Karoq i Kodiaq jsou zalozene na jiz proverene koncernove 'stavebnici' - tyhle modely budou mit v CR uspech.Osobne bych do vozu nulte generace nesel, u konkurentu kteri jsou na trhu dele vite co cekat, probehly crash testy nejen v evrope ale i v USA a tak napr. vite ze Tucson, CR-V i RAV4 jsou pri narazu s presahem docela bezpecna SUV. Jak si vede Karoq,Kodiaq to nikdo vedet nebude.

JirkaX
10. listopadu • 11:32

Oba už mají ty testy za sebou.

MV.
10. listopadu • 11:40

Ano NCAP maji za sebou a nikdo necekal ze by mely mene nez pet hvezd. Mam na mysli testy americke IIHS kde se dela I ten zminovany naraz s malym presahem na 25% predni casti vozu jak na strane ridice tak od podzimu 2017 tak I na strane spolujezdce. V tech testech dobre dopadl napr. Tiguan 2018 : http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/vo... ...

JirkaX
10. listopadu • 11:50

Asi není důvod je dělat když se s exportem nepočítá. Jo, za toho Tiguana jsem rád, cítím se bezpečněji.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Miko
10. listopadu • 18:15

Ja som rad za firemny Tucson. Dopadol podstatne lepsie ako Tiguan.
http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/hy... ...

stealth01
11. listopadu • 7:43

Podstatně lepsie? V čem je to podstatně lepší? Oba mají frontal crash hodnocení SUPERIOR. Tak v čem konkrétně je lepší?

Miko
13. listopadu • 11:56

tak napr.
Tiguan radsej netestevali pre passanger side, svetla a hlavne je to 2 roky stary model proti Tiguanu. Takze Tiguan a iny len dobehli korejcov v kvalite.

JirkaX
11. listopadu • 19:21

Tady se člověk většinou odpovědi nedočká. Jako když jsem se zeptal, co je špatného ve Vrchlabí. Hlavně, že se hned našli dva s nesouhlasem. S čím ale nesouhlasí je mi záhadou.

qwertz
10. listopadu • 9:26

Tak kolik se tu zase objeví komiků, kteří škodu považují za odpad, nikdy by si takové auto neskoupili, vůbec je nezajímá, ale každý den tráví diskuzemi nad škoda články?:-D

m.u.f
11. listopadu • 8:10

Komici? Ale kdeže. Jenom lidé s inteligencí malého dítěte. Viz.: "..Věřím na ilumináty Když ty ne, zlámu ti hnáty Nebo do komentů nakydám ti hnůj.." ;-)
A teď sledujte tu melu :-)

SHX
10. listopadu • 11:02

proč? třeba jestli se to už nezlepšilo, dokud se nebude o mizerné práci krkonošské továrny psát, mluvit, tak se to nezlepší. je obrovský rozdíl kvality mb, blava, kvasiny+vrchlabí

JirkaX
10. listopadu • 15:21

Co je špatného ve Vrchlabí? Nic jsem o tom neslyšel.

Ko
10. listopadu • 8:29

Škoda je odpad zralá na skládku, nechápu kdo kupuje tu předraženou bídu

Pepa
10. listopadu • 10:42

Tvoje mama je odpad vhodny na skladku a popojizden valcem.

Milhaus
10. listopadu • 10:50

Ano máš pravdu, moje máma je.

Antiautomat
10. listopadu • 18:21

....aj jednemu, aj druhemu, my mal Vas otec pekne rozdrapit hubu.

Milhaus
10. listopadu • 9:39

Dobrej šrot!

Ko
10. listopadu • 10:26

Ani zadarmo ten střep, je to sračka

stealth01
10. listopadu • 9:23

Škoda je výborná značka. Jsem rád, ze mají úspěch. Proč je to odpad?

Leoš
10. listopadu • 16:05

Značka je to dobrá, ale v tuzemsku nekriticky přeceněná.

stealth01
10. listopadu • 20:04

No a? Stačí to ignorovat. Hyundai je taky pohodový mainstream a jejich produkty nemohou za psychopata Vošického.
Ja se taky snažím ignorovat výkřiky fanatiků japonských aut a mít japonská auta rád (někdy je to dost těžké).

mpolan
12. listopadu • 9:26

Problém je v neustálé masáži o tom, jak jsou Škody nadauta a překonávají i prémii. A té se nám tu dostává ze všech stran plnými hrstmi.

Marex
12. listopadu • 3:19

Zrovna ten Hyundai je ale korejský a ne japonský :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
stealth01
12. listopadu • 15:43

Kde tvrdím, ze je japonský?

Joe Doe
10. listopadu • 13:28

Skoda je znacka, nie automobilka. To je ten problem.

qwertz
10. listopadu • 14:01

"Škoda auto" je automobilka. Tečka.Je fakt super, když Slovák (bez urážky) poučuje rodilé mluvčí o správném výkladu českého jazyka. Automobilka je " strojírenský výrobní podnik v odvětví automobilového průmyslu, ve kterém se vyrábí automobily. Velké koncerny vyrábí v jedné automobilce často více značek". Tento výklad potvrzuje také ústav pro jazyk český akademie věd.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Automobilka...
http://ssjc.ujc.cas.cz/search.php... Vaše dojmy s průjmy s prosím strčte někam.

Joe Doe
10. listopadu • 20:59

Moj prispevok nebol o semantike slova automobilka v ceskom jazyku.Bol o tom, ze Skoda nie je automobilkou v zmysle v akom je automobilkou napr. Volkswagen, Renault, Mazda ci Tata.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
qwertz
11. listopadu • 12:54

Tenhle (omlouvam se) dost prihlouply argument se tu objevuje podezrele casto. To kritérium je podle vás jaké? Vlastnické právo? U akciových spolecnosti, kde se vlastnictví mění každý den, a o vlastnické struktuře často nemáte ani ponětí ;-)Moc by me zajímala ta vase definice "automobilky", aby z toho jednoznacne vypadlo, ze Renault je a ŠA není automobilkou. Žádnou rozumnou totiž nevymyslíte.

Joe Doe
12. listopadu • 13:08

Automobilka v mojom ponimani je firma, koncern atd., ktora si robi drvivu vacsinu vyvoja sama - vlastne motory, vlastne podvozky, vlastny dizajn, a svojim vyrobnym partnerom dodava vlastne specifikacie pre vyrobu komponentov. Je to firma, ktora si moze dovolit vstupit do partnerstva s inou konkurencnou firmou s cielom vyvoja specifickych komponentov, pripadne moze vo svojich autach pouzivat komponentny konkurencnych firiem. Je to firma, ktoru nikto nevlastni, hoci cast jej akcii moze vlastnit konkurencia.Ford mal 33% podiel v Mazde, ale nikdy ju nevlastnil, naopak, niekolko generacii Fordov vo velkom vyuzivalo techniku od Mazdy, BMW pouziva motory od konkurencnej PSA, Toyota mu dodava komponenty pre hybridy vymenou za diesle, v Subaru ma podiel Toyota, Fiat zbastardil konkurencnu MX-5 motormi vlastnej konstrukcie. Mazda vo vlastnej tovarni vyraba Yarisy pre Toyotu.Skratka a dobre, samostatna automobilka robi vlastne rozhodnutia o vyvoji, spolupraci atd.Podiel Skody na vyvoji v ramci VAG je minimalny, pouziva hromadu dielcov vyvinutych niekde inde, klucove komponenty aut (motor, chasis, prevodovka) su zamenitelne s desiatkami inych aut, jej samostatnost pri rozhodovani o partnerstvach de facto neexistuje a nema vo vlastnych rukach ani zlozenie vybav pre jednotlive trhy.Predstav si Lego. Skodovka je skratka len jedna skatulka z tisicov v ramci ekosystemu Lego. Take Subaru je Merkur.

qwertz
12. listopadu • 16:07

Jinými slovy jste si ohnul definici automobilky tak, že automobilka je pro vás celý koncern. Argumentační hodnota takového lingvistického přemetu je ovšem nulová, protože místo textu "škoda, volkswagen, audi, seat, ...." si všude dosadíte Volkswagen Group, a nic dalšího se nemění.Argumentace vývojem pak kulhá na obě nohy, protože drtivou většinu vývoje si dneska automobilky nedělají samy, ale využívají technologie vyvinuté někým jiným, které kompletují do jednoho výrobku, u řady z nich je hlavní know-how spojit to dohromady. A vy tady malujete dělicí čáru, kde komponenta vyvinutá v rámci jiné "značky" koncernu je znakem nesamostatnosti (co je vám do toho jak koncern distribuuje vývoj?), a komponenta vyvinutá v rámci dodavatele znakem samostatnosti je. Celé je to absurdní.Pro vaši infomace, také škodovka má vývojové centrum, kde jsou vyvíjeny určité typy motorů pro celý koncern. Některé typy motorů nebo převodovek jsou zase vyráběny pro celý koncern. Není to jen montovna dílů, které v německu vymysleli a odněkud přivezli.

SHX
10. listopadu • 10:50

že to píše člověk, který o škodovku ani nezavadí:-D

stealth01
10. listopadu • 8:18

Zajímalo by mě zcela vážně, jestli je ten podvozek pohodlnější a poddajnejsi než třeba vzduch u Q5 nebo Q7.

sokar
10. listopadu • 21:02

Je to Škoda, takže má nejlepší podvozek na světě a je vůbec celkově nejvíc nejlepší na světě a definuje standardy na trhu.:-D

Look
10. listopadu • 11:27

V Karoqu jsem jel, je to pojízdné neštěstí, katastrofa se vším všudy. Škoda je šunka

Umlauf
14. listopadu • 16:43

zase nám lžou, že je škoda u nás nejprodávánější auto. Nebo se sem soustřeďují zamindrákovaní odborníci.

stealth01
10. listopadu • 15:45

Já se ptal proto, že máme ještě v "luxury line" 3er F30 po faceliftu a na 17" kolech bych v komfortu řekl, že jsou s SQ7 nastejno. Je tedy možné, že by klasický podvozek na ocelových pružinách byl naladěn tak dobře a žehlil nerovnosti v případě Karoqu?

Doporučujeme

Články odjinud