Pane podběrák, já jsem na vás reagoval v jiné větvi diskuse, cituji: I ty brepto, podběráku. Psal jsem, cituji: "Nebo SUVáky třeba nesrovnatelně lepší SUV CRV skladovky za 655 000 tisíc....Samozřejmě existuje řada dalších možností...." No a ty jsi třeba upozornil na Tiguana, což je také zajímavá nabídka. Já jsem jen narychlo oťukl situaci a CRV jsem uvedl jen jako příklad, protože ho trošku znám (měl jsem možnost si ho vyzkoušet v USA s 2,4 a v Česku i s 2.0, škoda, že ho už nenabízí. Mne ale zajíma jiná kategorie aut, než SUV. Co se týká těch "zaručených" zpráv o tragickém motoru 1,5, tak současná situace s tím motorem je na tom minimálně tak, jako je na tom škodovácká 1,5 TSI. Tiguanu bych dal též přednost před CRV. Pokud by ale byla nabídka CRV s motorem 2,4, který se prodával v USA, tak bych asi naopak volil to CRV. S tou 2,4 se mi CRV líbilo nejlépe, jezdilo to příjemně, tedy vzhledem k tomu, že se jedná o SUV...
A co se týká porovnávání výbavy bod po bodu, tak to nechám jiným, jen jsem prolétnul výbavu CRV a připadal mi dostatečná. A co se týká výbavy ˇpříplatkových "sarapatiček", tak v případě Škody bych byl velmi opatrný. Mám bohaté zkušenosti se služebními Octaviemi (výbavy elegance+) a měl jsem často problémy, sice to byly "prkotiny", které mi nebránily jezdit, ale přece. Třeba tempomat... s tím se vrtali v servisu opakovaně nejenom v jedné Octavii.
No a za Kamiqa bych tedy rozhodně půl milionu nedal a za "dovybaveného" za 600 tisíc, tedy už vůbec ne. To ale neznamená, že někdo jiný může být s Kamiqem za 600 tisíc spokojen, je to volba každého. Jo a sdělit, že litrový tříválec je lepší jak honďácký čtyřválec 1,5, to je tedy názor "odborníka".
---------------------
Čili pane podběráku - nejsem žádným teoretikem samoukem a Hondu nevychvaluji. Pouze sděluji názor. Shodneme se určitě v motorizaci CRV, jak jsem uvedl v odpovědi výše. A stejně tak se shodneme ve volbě Tiguana. Současná přeplňovaná 1,5, která je diskutovaná a různě promílaná, je už v pořádku, problémy jsou vyřešené. Sdělil mi to i dealer, u kterého jsem si chtěl ze zvědavosti vyzkoušet CRV hybrida - manželce se líbil, ale já jsem tedy spokojen nebyl. Dovedu si ale dobře představit, že "zeleným" způsobem jízdy po okreskách a po městě a s rychlostí na dálnici max kolem 120 km/hod mohou být zákazníci spokojeni. Při takovém ježdění je všechno v CRV v pohodě a ticho a motor rozhodně neruší hlukem ani aerodynamickým a ani vysokými otáčkami. Ověřil jsem si to, ale spotřebu jsem neměřil, protože jsme jeli i na baterii a svezl jsem se jen něco kolem 20 km, což je o ničem a nedává to žádný obrázek o reálném stavu. Ti, kteří s CRV jezdili více dní a větší vzdálenosti, považovali spotřebu za vyhovující a kolega z práce hybridní CRV koupil manželce, které je maximálně spokojená. Mne to ale nezajímá, já SUV nemám (a ani jsem ho neměl) a ani ho neplánuji, nevyhovuje mi a hybridní CRV už vůbec. Jsem spokojen se souhromým sportovním sedanem a zvykl jsem si za řadu let na služební Octavie 2.0 TDI a občas Superby a ještě 3 roky jsem jezdil se služebním Passatem. Z té mnohaleté zkušenosti s naftovými 2 litrovými koncernovými motory jsem proto opatrný na různé "zvěsti" o problémech s těmito motory, které se různě šíříly i o těch zmíněných naftových dvoulitrech. Já sem nikdy žádné problémy u "fasovaných" služebních aut neměl a ani nikdo z mého okolí. Byly akorát problémy s 1,8 TSI u pár aut u kterých se zkoušelo, jak by to vypadalo s benzinovým provozem, ale nedal bych ruku do ohně za "experty", kteří s těmito motory jezdili (šlo jim o dynamiku, kritizovali "kamna" a pod a podařilo se jim "experiment" "úspornosti" ve vedení firmy prosadit). Potvrdila se ale výhodnost nafty a u ní se ve firmě nakonec zůstalo.
Proto pane podběráku jsem vždy opatrný na různé "zvěsti" o nespolehlivosti a závadovosti motorů. Zaujalo mne ale hlavně to, že by vám dealer Hondy zřetelně a srozumitelně sdělil, že motor 1.5 je problémový a stejně tak i to, že jste si CRV zkoušel a přitom jste si neověřil dojezd na baterie (cituji vás: "Honda dle dealera cca dva"). To já ano a deklarované 2 km elektrické jízdy na baterky CRV skutečně vydrželo.
V každém případě vaše sdělení je nedůvěryhodné, přesto vám děkuji za obsažný příspěvek, i když vám jaksi uniklo, že Hondu nevychvaluji, ale pouze konstatuji fakta. O tom, že existuje spousta spokojených uživatelů Civiců, Accordů Jazzů a třeba i těch CRV, snad nepochybujete. Určitě se najdou i nespokojení uživatelé stejně jako se takoví najdou i u diskutované značky Škoda apod. Opakuji to, co jsem už vícekrát v diskusích uvedl, aby si každý koupil auto, které mu vyhovuje a které se mu líbí, hlavně, aby si ho před koupí pořádně vyzkoušel a ověřil si, jestli splňuje jeho požadavky a očekávání (motorizace, výbava, jázdní vlastnosti, komfort, pohodlí,...)
Reakce pod tímto příspěvkem se již nevětví