TEST Škoda Kamiq 1.6 TDI DSG: Tohle auto už Škodovka nutně potřebovala

110 komentářů

alton
27. září • 22:06

zrovna dnes jsem jel za několika skodovkami různého stáři včetně soušasných modelů
a ten smrad z výfuků.... super jen tak dále TDI, hlavně že kamiq umí carplay bez kabelu .. to je fakt bomba.. to totiž nikdo nemá :-)) ale ten smrad také ne :-))

nemám jméno
28. září • 6:44

meleš nesmysly. dnešní diesely nesmrdi

petr r. (petrumr)
28. září • 8:13

na počítači ne, ale v provozu ano.

.
28. září • 23:25

Píšeš hlouposti.

Josef
28. září • 11:21

Problém je průměrné stáří aut v Česku dost pres 15 let a potom také pravidelný a kvalitní servis, na kterém hodně lidí hodně škudlí. Třeba v Lucemburku na ulicích žádná auta nesmrdí.... Jenže Lucembursko patří mezi nejbohatší státy na světě a vozový park - jeho stáří je závislý na koupěschopnosti obyvatel v Lucembursku (ono je to i vidět, když se člověk podívá na silnicích a ulicích na auta kolem sebe...). A ta se nedá s Českem vůbec srovnávat.
Problém není v naftě, ale ve stáří aut a v jejich technickém stavu. Teoreticky by situaci v Česku vyřešil zákaz provozu aut starších 15 let vyjma veteránů na vet. značkách a jejich omezený hlídaný provoz. A potom přísné roční technické kontroly a kromě toho i namátkové technické kontroly v provozu na silnicích. Jenže to je jen teorie, nedovedu si představit, co by nastalo, pokud by se tak stalo... :-) Ale bylo by to určitě zajímavé řešení pro veřejné dopravce, protože mnoho lidí v Česku by pak nejezdilo jinak než vlaky a autobusy (stačí se podívat, kolik lidí v Česku kupuje nová auta a kolik lidí kupuje ojetiny...). Je přece jasné, že staré ojetiny s cenou 30-40 tisíc moc na silnicích vonět nebudou....

dpcstb
27. září • 14:19

"Nízká spotřeba"takze dalsie vw co si z emisii spravilo toalenty papier?

Michal
27. září • 15:22

Vw na tom je z emisema a euro normama asi dobře protože i po 2020 zůstanou naftové povozy v nabídce takže na silnicích/dálnicích uvidíme ještě víc koncernu.

Michal
27. září • 10:38

Škoda má taky skladovky.Jasný je dražší ale za víc jí i prodáte až divně u nás drží cenu a k tomu většinou je 1.0tsi oproti stejný konkurenci mimo Forda až o litr/100km úspornější.A samozřejmě můžete oproti japoncům,korejcům poskládat výbavu jak chcete.Když chcete ušetřit na nákupu vemete Dacii,Renault nebo Hyundai skladovky.Ať si každý koupí co mu vyhovuje nebo na co má.

je5
27. září • 9:05

nejhorší motor a stále ho vychvalují

Tom
27. září • 11:55

Protože PR oddělení má zakázáno vychvalovat průserový poskakující 1,5 TSI, lidi jsou nasr..ní a začínají ho ve velkém reklamovat.

Kocek
29. září • 10:15

Opak je pravdou, na 1.5 TSI se čeká nejdéle z motorů koncernu VW, protože zájem je obrovský.

Roman Lucák
27. září • 3:22

USB C patří do sloupce radosti.

Freddka
26. září • 23:47

"Pouze USB-C konektory" je JEDNOZNACNE PLUS

ijon
27. září • 6:36

A proč je USB-C plus? Mám plné šufle kabelů a všechny jsou USB-A -> něco (mini, micro, C, lightning, čertvíco). Kupodivu nemám ani jeden kabel USB-C <> USB-C. Takže bych musel kupovat další příslušnou sadu kabelů USB-C -> něco.
Proč to vlastně nemá normální USB-A 2.0 nebo 3.0? Jaký to má hlubší smysl?

Freddka
28. září • 13:15

Za par let pochopis, ja uz dnes nemam nic se starym USB.

petr r. (petrumr)
28. září • 8:12

říká ti něco bezpečnost? u C nemusíš řešit stranu vsunutí. Ty máš ty kabely v autě nebo je máš v šuplíku doma?

bzzz
27. září • 13:47

Staci (mini)redukce na koncovku. Proc? Protoze A i B mimojine zabiraji vice mista, jinak by se nedelaly mini/mikro verze ;-)

bzzz
26. září • 22:16

Komiq zacina o 60tisic vyse nez Fobie kombi a myslim, ze i cilovka obou aut je jina (pominu-li fleet). Tak jakypak zabijeni?

Tom
26. září • 19:59

Hezká vyvážená recenze, spotřebu vám sice nevěřím, je známo, že palubní počítače lžou, ale to podstatné jste napsali. Prostě 4,2 m dlouhé miniauto na podvozku A0 s vykonem 85 kW za 660 tis. To myslím hodně lidem pomůže v rozhodování.

nemám jméno
28. září • 6:42

Octavia 1.6tdi při trvalem způsobu jízdy brzda plný plyn brala dlouhodobe 5,4l. Osobní zkušenost.

Josef
26. září • 22:00

... jo, a kam se na kamiqa hrabe Honda CRV za 655 tis.:-))

.
26. září • 22:18

763800.- 655 s protiúčtem. Máš ostatní za blbce?

Josef
26. září • 22:28

No a co má být? Pořád dostaneš podstatně lepší auto. Jak jsem uvedl, stačí se projet a vyzkoušet. Nikoho nepřesvědčuji, připmínám alternativu a samozřejmě existují i jiné možnosti výběru než ta Honda CRV.
http://www.autojarov.cz/nove-skladove-vozy-a-moto... ...
Jo a je tam uvedeno tečko (zamysli se nad sebou, kdo je blbec):
655.000,- Kč (ceníková cena 763.800,-)
Poznámka
* uvedená cena platí při protiúčtuBEZ PROTIÚČTU JE CENA 665.000 Kč vč. DPHPříplatek za perleťový / metalický lak je 13.900 Kč

.
26. září • 22:35

Víš co Pepíku, přečti si to ještě alespoň 2x, snad ti dojde, že jsem napsal to samé co ty.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Josef
26. září • 22:39

BEZ PROTIÚČTU JE CENA 665.000 Kč vč. DPH....;-)

.
26. září • 22:42

A proč to pořád píšeš? To si přeci každý přečte.

Mirek
26. září • 23:08

Je mi celkem prd do vašeho sporu, ale napsal jsi "655 s protiúčtem", to jsi tedy nenapsal to samé, co on. Nebo neumíš číst? Ale, jak píšu, je mi do toho prd.

.
27. září • 6:53

Tak když si někdo neumí doplnit 3 nuly............

Mirek
27. září • 11:02

Ty opravdu neumíš číst, tam nejde o žádné nuly, ale o to slovo za číslem.

Josef
27. září • 21:58

Gratuluji ti Mirku k "pedagogckému" úspěchu, u mne tečka ani napodruhé "nazabral", u tebe jo.:-) Přeji ti hezký víkend.

abc
28. září • 8:15

Tady ale hlavně šlo o to, že ty porovnáváš neporovnatelné. Novinku o kterou je zájem a výprodejový ležák podbízející se cenou. Což ti napsal celkem srozumitelně. A píše se pedagogickému. Když už jsi takový pedant. :-)

Josef
28. září • 10:26

abc - jsi stejný jako ta tečka - neumíš číst (a myslet). Takže:
1. diskusi k článku (větev diskuse) začal Tom, cituji: "....ale to podstatné jste napsali. Prostě 4,2 m dlouhé miniauto na podvozku A0 s vykonem 85 kW za 660 tis. To myslím hodně lidem pomůže v rozhodování."
2. a já jsem reagoval: ... jo, a kam se na kamiqa hrabe Honda CRV za 655 tis.
3.. potom jsme si s "tečkou" vyměnovali názory ("diskutovali") k ceně
4. já jsem mu upřesnil, cituji: "Pořád dostaneš podstatně lepší auto. Jak jsem uvedl, stačí se projet a vyzkoušet. Nikoho nepřesvědčuji, připmínám alternativu a samozřejmě existují i jiné možnosti výběru než ta Honda CRV."
5. potom to pokračovalo v tom, že "tečka" neví co píše, což mu "vysvětlil" Mirek.
6. Na závěr to v diskusi korunuješ ty "abc", cituji tě: "Tady ale hlavně šlo o to, že ty porovnáváš neporovnatelné. Novinku o kterou je zájem a výprodejový ležák podbízející se cenou. Což ti napsal celkem srozumitelně."Zkrátka, reagoval jsem na to, co uvedl Tom, že se jedná o koncernovou stavebnici (nebo "dvojče" Scaly) "poskládanou" ve smyslu "co dům dal" a zabalenou do módního kabátu. Ale za peníze, za které můžeš dostat "originál" - auto, které je stavěné od počátku s jasnám zadáním/úmyslem a nemusí se jednat samozřejmě jen o tu Hondu CRV. Tu jsem uvedl jako příklad i z hlediska, že se jedná o auto/model, který se vyrábí už v x-té řadě a patří mezi nejspolehlivější, nejoblíběnější a nejprodávanější SUV na světě. Což je určitě rozumný argument, podle kterého se rozhoduje spousta zákazníků při kupování SUV. V případě Škody bych na vliv "evoluce" mohl poukázat na Superb, který se až ve třetí řadě vyklubal do pořádného auta (tedy v měřítku koncernu a Škody a možná i nejenom koncernu) a já ho osobně považuji za nejpovedenější škodovku, která se bohužel možná bude vyrábět v Turecku a už ne v Česku.
A na závěr - ten Kamiq? Co je důvodem pro to, aby si ho "někdo" myslící jinak než "tečka" nebo "abc" koupil za tu "nabízenou" cenu? Nebo snad považuješ tvoje "hodnocení", že jde cituji: "Novinku o kterou je zájem a výprodejový ležák podbízející se cenou." a že Hondu CRV hodnotíš jako "výprodejový ležák"?
Chtěl by na závěr pedagogicky napsat, aby ses nad sebou zamyslel, ale mám pochybnosti, že by to nešlo. K tomu je potřeba alespoň trochu rozumu a hlavně pozornosti při čtení a porozumění obsahu textu (a zejména podívat se na diskusi, do které se zapojuješ, o samého jejího začátku). ;-)

Josef
28. září • 10:52

jo a ještě abc - v nabídce skladovaných vozů (podle tebe výprodejových ležáků), na kterou jsem v diskusi odkázal, je například i Honda CR-V CVT 2,0 HYBRID - EXECUTIVE 19, která má implementován bezpřevodovkový systém pohonu, asi podobný technickému řešení jako má koeniseg, viz. cituji:
"Díky šikovnému sladění elektromotorů se spalovacím motorem nebylo nutné použít převodovku, ale převratný systém KDD se stálým převodem 2,85:1. Regera tak upaluje z klidu bez přeřazování a vždy s brutálním množstvím točivého momentu." Více na: https://www.autorevue.cz/koenigsegg-stanovil-novy-... ...
Čili podle tebe abc se Honda CRV nabízí jako výprodejový ležák za podbízenou cenu a Škoda naopak uvede na trh Kamiq jako novinku, o kterou je zájem...
Pravdou je, že v Česku se Škoda dobře prodává, protože se přizpůsobí většině českých zákazníků. V případě fleetu nabídne zajímavou konkurenční cenu a v případě retailového zákazníka spoléhá na své věrné zákazníky typu "tečky" a "abc"... Zaplatí to, co Škoda stanoví, protože je přesvědčí ze všech možných stran, že se jedná o "novinky, o které je zájem a to ostatní na trhu jsou ležáky, které nikdo nechce...;-)

.
28. září • 21:44

Nemám Škodu.

podběrák
28. září • 19:00

Pane Josefe, Vy jste prostě takový teoretik samouk. S tou Vámi vychvalovanou Hondou jsem jel, protože jsem se o ni opravdu zajímal. Mám také zkušenosti s úplně první a druhou (nebo to byla už třetí?) generací - ty byly velmi povedené, něco málo jsem tehdy najezdil s 2.0 benzínem, v novějším modelu pak s naftou 2.2, která byla na tu dobu bezkonkurenční. Současný model je ale prostě pro mě zastaralé auto s naprosto nepoužitelnými motorizacemi. S 1.5 turbo benzínem jsou skutečně problémy, potvrdili mi to přímo v dealersví, kde jako "fungující" alternativu nabízeli právě Vámi zmiňovaný hybrid - ten ale při jízdě na dálnici točí skoro 4000 otáček (atmosféra 2.0 litru s malým výkonem), což je nejen velmi nepříjemné (člověk si připadá jako v nějaké staré Fabii), ale hlavně to má při takové jízdě spotřebu 8-9 litrů, což je oproti nějakým necelým 7 v případě Tiquana s 1.5 (která není vůbec tak problémová, jak tvrdíte - případně mi je sdělte, protože jsem se o ničem krom cukaní u pár vozů nedočetl...), případně nějakých 5 litrech u naftových verzí už celkem rozdíl. On sice ten Honda hybrid umí jezdit město třeba za 5, ale co mi to pomůže, když konkurenční plugin hybridy umí čistě na elektřinu udělat i 50 kiláků (Honda dle dealera cca dva). To tedy máme za mě špatné motory, vysokou nekonkurenceschopnou cenu (v lepší výbavě jste bez akcí hned na 800-900 tisících), dále musím ještě zmínit to, že infotainment Hondy je na dnešní dobu zastaralý (může se jít schovat i před Hyundaiem), auto je řidičsky naladěno pro tupou američanku, která jede od baráku 10 mil rovně ke školce, pak se otočí a jede zase deset mil rovně k baráku, vůz je špatně odhlučněn, umělý dřevěný dekor potěší tak akorát nějakého přitepleného barvoslepého důchodce, chuť pracovat v terénu je menší a menší (to mám pouze z doslechu). Prostě Honda jde v EU do kytek, CR-V tady nikdo nechce. Stačí se podívat na to, kolik jezdí jiných SUV (vídám hodně Tiquanů, Kií Sportage, Tusconů, Peugeotů 3008 a 5008 atd.), nových CR-V jsem potkal strašně málo. Parkoviště před místním dealerstvím Hondy prázdné, u VW mají už přes rok stále nějakých 40 aut, z toho Tiquanů vždy tak deset, auta se tam točí jako zběsilá, což asi o něčem vypovídá - ať už se to internetovým teoretikům libí nebo ne. A ještě k tomu, že jste mi napsal, že nejsem odborník, když jsem považoval 1.0TSI za lepší motor než 1.5 Honda turbo... Za odborníka se opravdu nepovažuji, ale to, že 1.0TSI nemá naprosto žádné problémy, kdežto na motor Hondy jsou celosvětové svolávačky na statisíce kusů asi hovoří za vše. Vždyť nezáleží na objemu, kvalita se hodnotí imho jinak. Naftu 2.2 od Hondy bych dal vždy před kterýkoli naftový motor od VW, takže nejsem zbloudilý zaslepenec, který preferuje pouze koncern a vše ostatní nenávidí... Škoda, že Honda zanevřela na naftu, jako jediná z Japan značek na to měla. Místo toho šla do hybridu, který je na dnešní poměry zastaralý, jako jedinou alternativu nabídla jediný benzinový motor, který ale bohužel nefunguje bezproblémově jak bylo u tohoto výrobce zvykem.

Josef
28. září • 20:45

Pane podběrák, já jsem na vás reagoval v jiné větvi diskuse, cituji: I ty brepto, podběráku. Psal jsem, cituji: "Nebo SUVáky třeba nesrovnatelně lepší SUV CRV skladovky za 655 000 tisíc....Samozřejmě existuje řada dalších možností...." No a ty jsi třeba upozornil na Tiguana, což je také zajímavá nabídka. Já jsem jen narychlo oťukl situaci a CRV jsem uvedl jen jako příklad, protože ho trošku znám (měl jsem možnost si ho vyzkoušet v USA s 2,4 a v Česku i s 2.0, škoda, že ho už nenabízí. Mne ale zajíma jiná kategorie aut, než SUV. Co se týká těch "zaručených" zpráv o tragickém motoru 1,5, tak současná situace s tím motorem je na tom minimálně tak, jako je na tom škodovácká 1,5 TSI. Tiguanu bych dal též přednost před CRV. Pokud by ale byla nabídka CRV s motorem 2,4, který se prodával v USA, tak bych asi naopak volil to CRV. S tou 2,4 se mi CRV líbilo nejlépe, jezdilo to příjemně, tedy vzhledem k tomu, že se jedná o SUV...
A co se týká porovnávání výbavy bod po bodu, tak to nechám jiným, jen jsem prolétnul výbavu CRV a připadal mi dostatečná. A co se týká výbavy ˇpříplatkových "sarapatiček", tak v případě Škody bych byl velmi opatrný. Mám bohaté zkušenosti se služebními Octaviemi (výbavy elegance+) a měl jsem často problémy, sice to byly "prkotiny", které mi nebránily jezdit, ale přece. Třeba tempomat... s tím se vrtali v servisu opakovaně nejenom v jedné Octavii.
No a za Kamiqa bych tedy rozhodně půl milionu nedal a za "dovybaveného" za 600 tisíc, tedy už vůbec ne. To ale neznamená, že někdo jiný může být s Kamiqem za 600 tisíc spokojen, je to volba každého. Jo a sdělit, že litrový tříválec je lepší jak honďácký čtyřválec 1,5, to je tedy názor "odborníka".
---------------------
Čili pane podběráku - nejsem žádným teoretikem samoukem a Hondu nevychvaluji. Pouze sděluji názor. Shodneme se určitě v motorizaci CRV, jak jsem uvedl v odpovědi výše. A stejně tak se shodneme ve volbě Tiguana. Současná přeplňovaná 1,5, která je diskutovaná a různě promílaná, je už v pořádku, problémy jsou vyřešené. Sdělil mi to i dealer, u kterého jsem si chtěl ze zvědavosti vyzkoušet CRV hybrida - manželce se líbil, ale já jsem tedy spokojen nebyl. Dovedu si ale dobře představit, že "zeleným" způsobem jízdy po okreskách a po městě a s rychlostí na dálnici max kolem 120 km/hod mohou být zákazníci spokojeni. Při takovém ježdění je všechno v CRV v pohodě a ticho a motor rozhodně neruší hlukem ani aerodynamickým a ani vysokými otáčkami. Ověřil jsem si to, ale spotřebu jsem neměřil, protože jsme jeli i na baterii a svezl jsem se jen něco kolem 20 km, což je o ničem a nedává to žádný obrázek o reálném stavu. Ti, kteří s CRV jezdili více dní a větší vzdálenosti, považovali spotřebu za vyhovující a kolega z práce hybridní CRV koupil manželce, které je maximálně spokojená. Mne to ale nezajímá, já SUV nemám (a ani jsem ho neměl) a ani ho neplánuji, nevyhovuje mi a hybridní CRV už vůbec. Jsem spokojen se souhromým sportovním sedanem a zvykl jsem si za řadu let na služební Octavie 2.0 TDI a občas Superby a ještě 3 roky jsem jezdil se služebním Passatem. Z té mnohaleté zkušenosti s naftovými 2 litrovými koncernovými motory jsem proto opatrný na různé "zvěsti" o problémech s těmito motory, které se různě šíříly i o těch zmíněných naftových dvoulitrech. Já sem nikdy žádné problémy u "fasovaných" služebních aut neměl a ani nikdo z mého okolí. Byly akorát problémy s 1,8 TSI u pár aut u kterých se zkoušelo, jak by to vypadalo s benzinovým provozem, ale nedal bych ruku do ohně za "experty", kteří s těmito motory jezdili (šlo jim o dynamiku, kritizovali "kamna" a pod a podařilo se jim "experiment" "úspornosti" ve vedení firmy prosadit). Potvrdila se ale výhodnost nafty a u ní se ve firmě nakonec zůstalo.
Proto pane podběráku jsem vždy opatrný na různé "zvěsti" o nespolehlivosti a závadovosti motorů. Zaujalo mne ale hlavně to, že by vám dealer Hondy zřetelně a srozumitelně sdělil, že motor 1.5 je problémový a stejně tak i to, že jste si CRV zkoušel a přitom jste si neověřil dojezd na baterie (cituji vás: "Honda dle dealera cca dva"). To já ano a deklarované 2 km elektrické jízdy na baterky CRV skutečně vydrželo.
V každém případě vaše sdělení je nedůvěryhodné, přesto vám děkuji za obsažný příspěvek, i když vám jaksi uniklo, že Hondu nevychvaluji, ale pouze konstatuji fakta. O tom, že existuje spousta spokojených uživatelů Civiců, Accordů Jazzů a třeba i těch CRV, snad nepochybujete. Určitě se najdou i nespokojení uživatelé stejně jako se takoví najdou i u diskutované značky Škoda apod. Opakuji to, co jsem už vícekrát v diskusích uvedl, aby si každý koupil auto, které mu vyhovuje a které se mu líbí, hlavně, aby si ho před koupí pořádně vyzkoušel a ověřil si, jestli splňuje jeho požadavky a očekávání (motorizace, výbava, jázdní vlastnosti, komfort, pohodlí,...)

Josef
28. září • 23:29

Ještě pane podběrák něco doplním, nedalo mi to, abych se nepodíval na web. Našel článek ze 7.10.2018, čili rok zpět.
https://www.japan-cars.cz/2018/10/07/honda-recall-c... ...
Je tam uvedeno, cituji" Nyní se Honda, po několika měsících pozice mrtvého brouka konečně situaci vyjádřila. Pracuje prý na nápravě problému, přičemž by měla být k dispozici u dealerů v polovině listopadu. Kromě svolávaných CR-V budou změny provedeny také na všech nových vozech modelového roku 2019." - čili jsem dostal já od dealera pravdivou zprávu, že je problém vyřešen. Navíc opravdu pochyuji, že by Honda (a vlastně kterýkoliv jiný výrobce aut) problém za rok nevyřešila. Potvrzuje to i můj názor, který jsem v diskusích sděloval, že je lepší nekupovat novinky, ale počkat až se případné problémy vychytají.
Potom je ještě v článku uvedeno, cituji:"Mluvčí Hondy se také vyjádřil v tom smyslu, že “vysoká hladina oleje není tak rozšířená, jak něteří internetoví diskutéři říkají” a celá kauza se poněkud zveličuje. Asi na tom něco bude, pokud jsou registrovány případů řádově stovky a auto se prodává každoročně po stovkách tisíc vozů. Honda současně vylučuje, že by pronikání benzinu do oleje mělo za následek předčasné opotřebení nebo zničení motorů. Ale ať už je to jakkoli, automobilka rozhodně měla na situaci reagovat rychleji. Zajímavé je mimochodem to, že problémy má pouze CR-V, zatímco majitelé Civiců starosti s olejem nemají, stejně jako majitelé dalších vozů s těmito motory (v Číně jde o minimálně 10 modelů)."
Takže pane podběráku, až zase budete něco v diskusích uvádět, tak raději dejte odkazy a ne informace typu JPP (jedna paní povídala) a zejména pak nelžete. Protože si nedovedu představit, aby značkový dealer Hondy sdělil něco jiného, než se uvádí ve sděleních Hondy a aby vám řekl, že motor 1,5 je špatný.Jo a ještě dávám jeden odkaz:
https://www.autosalon.tv/novinky/bonusy-k-tv-porad... ... Z obsahu diskuzí o škodováckém 1,5 TSI vychází opět to, co jsem sděloval, problémy mohou být, ale neznamená to nic katastrofálního a opět platí, že se to určitě časem vychytá. Tak jak se to stalo s 1,8 TSI. Dnes bych u Škody volil jedině dvoulitrové motory TSI a TDI, které jsou už vychytané a "drží"..

Josef
30. září • 19:28

A ještě do třetice, tane podběráku, problémy se vyskytnou i u Škody, viz svolávací akce na 2784 vozů. U Hondy byl problém jen u stovek vozů... (z mnoha statisíců vyrobených)...

https://www.auto.cz/skoda-svolava-2-784-vozu-... ... Co se týká "závažnosti" závad, je diskuse zbytečná, každý si může učinit představu sám a sám se i podle toho zařídit. Vzhledem k tomu, že Honda montuje "problémové" 1,5 motory i do Accordů (viz. nabídka honda.com), je jisté, že je problém vyřešen. Nebo si snad mysléte, že by v USA riskovala nabízet tyto motory, pokud by problém nebyl odstraněn?
Relevanci vašich "odborných" názorů a objektivní relevanci vašich "informací" nechám opět na každém, aby si utvořil svůj vlastní názor a podle něj se dále případně rozhodoval.
Šíření "zaručených" "informací" je v Česku celkem normální a platí to pro všechny značky, nejenom o Hondě, ale i o Škodě atd.
Chce to více přemýšlet a hledat informace.

.
27. září • 11:19

Hm, už to vidím. :-( Hezkej překlep. Příště až budu něco psát tak si raději rozsvítím.

.
27. září • 11:23

Beru zpět, už blbnu. :-D

petr r. (petrumr)
26. září • 15:30

zarazilo mě, že není na kulu nebržděný 750kg, předek se mně líbí a ta spotřeba by se neměla řešit přes palubní počítač, musíte počkat a prohnat ho po určitým okruhu který nevím, jestli ho máte. Ale jinak kdo asi bude kupovat diesel, TSI bude přeci v prodejích převažovat a přemýšlím, k jaké hybridní toyotě by se to dalo srovnávat.

E15
26. září • 15:46

CH-R: V aktuálním TopGearu je srovnávací test, kde je i Toyota C-HR hybrid a tak tragické hodnocení (jen 4 hvězdičky z 10ti) tam snad ještě nikdy žádné auto nemělo. Prakticky všechno špatně - motor (hluk nekorelující s dynamikou jízdy), podvozek, infotainment... ;-)

petr r. (petrumr)
26. září • 17:00

toyotu c-hr na youtube vychvalují všichni, především podvozek, univerzálnost a tu nízkou spotřebu, jakou tam měla spotřebu?

e na v
26. září • 17:32

Co je ti po tom, hleď si své ochcávie a ostatní nech na pokoji.

.
26. září • 17:44

Projev primitiva.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
.
26. září • 18:12

Omlouvám se jsem na drogách a tak někdy kecám blbosti.

Honza
26. září • 14:53

Doufám, že se objeví někdy Kamiq Scout, koukněte na http://hezciauta.sweb.cz/kamiqscout.html Ve Scout u vypadá už jako crossover a ne jako pouze zvýšený hatchback.

XYZ
26. září • 13:10

Proč si proboha za 660 tisíc kupovat kominíka s předohrabem (a to ještě stále není v plné palbě)? Kia sportage je o 24 cm delší auto a teď mají v akci za 685 tisíc 1.6 T-GDi 4x4 7DCT automat 130 kW. Výbava sice druhá nejnižší, ale je tam už parkovací kamera, 17" kola, duální klima. Pokud netrváte na dieselu a odpustíte si blbosti jako LED světlomety, větší displej a bezklíčové startování, tak není důvod pro kominíka.

nemám jméno
28. září • 6:39

Přední LED světla blbost???? Hmmmm mm ....

Tom
26. září • 15:26

A proc kupovat suv kdyz za stejny penize mam skladovku mondeo, ktea je prostorem jeste o tridu vyse?

Josef
26. září • 17:24

Nebo SUVáky třeba nesrovnatelně lepší SUV CRV skladovky za 655 000 tisíc....;-)
Samozřejmě existuje řada dalších možností.... Když ale někdo chce jen Škodu, nemá mnoho možností na výběr... Vlastně má, a navíc velmi jednoduchý, protože pro "scalní" škodováky nic lepšího neexistuje...:-)

.
26. září • 17:41

Ještě tu chybí názor, že za ty prachy koupí 3 roky staré to a nebo tamto. Porovnávejte stejnou výbavu, i když většinou u těch korejců a japonců nepůjde nakonfigurovat jako u Škody, a ne ceny nějakých skladovek, většinou ležáků.

Josef
26. září • 19:49

Stačí se podívat a porovnat....http://www.autojarov.cz/nove-skladove-vozy-a-moto... ... http://www.autojarov.cz/uploads/models/attachment... ... ....a hlavně vyzkoušet, pořádně se projet.;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Josef
26. září • 21:57

Že by minusovali scalní škodovkáři?;-) Vždyť jim nikdo nic nebere, je to jejich volba. Ať si každý koupí, co se mu líbí, hlavně aby byl spokojen....:-) I třeba toho diskutovaného kamiqa s tím úžasným benzinovým tříválcovým motorem 85 kW nebo výkonným naftovým "víceválcovým" čtyřválcem s ohromným zavazadlovým prostorem a komfortním podvozkem za lidovou cenu od půl milionu Kč výše...;-)

.
26. září • 22:07

Mínus jsem ti dal i když nejsem škodovkář. Prostě takovéto šašky nemusíme.

Josef
26. září • 22:19

Děkuji ti za minus neškodovkáři a přeji ti dobrou noc.:-) Pouze jsem sdělil konkrétní data a odkazy k zamyšlení na rozdíl od tebe tečko. To, že mne na základě obsahu mého sdělení považuješ za šaška, to spíše ukazuje, že jsi šašek ty. :-)

.
26. září • 22:27

Ta tvoje data jsou ale k ničemu, mícháš hrušky s jablkama. Možná ti to pár jednodušších zbaští, já ne.

Josef
26. září • 22:34

Kamiq a Honda CRV jsou SUV a SUV, obojí předokolka... To, že se jedná o jinou velikost a rozdíl 1-2 tříd to je jasné, ale není to míchání hrušek s jablkama, "odborníku".;-) A porovnání ceny je asi zajímavé k zamyšlení, ne? To asi pochopí úplně každý, včetně těch jednodušších. Tedy kromě tebe, tečko.;-)

Miro
26. září • 22:48

Nevím jako vy, ale já raději porovnám melouny s meruňka a.. 😀

.
26. září • 22:38

Mícháš jinak postavené ceny, jestli to potřebuješ polopaticky. A pokud to nechápeš, ............

Josef
26. září • 22:42

Pro méně chápavé - chci koupit auto a mám peníze - podívám se co mohu teď koupit a koupím to. Samozřejmě je možné, že Kamiq bude mít též někdy slevu, ale momentálně jde o novinku a sleva není.

podběrák
27. září • 17:27

Akorát CR-V je v odpovídající výbavě asi tak o 100-150 tisíc výš, takže je to vážně docela slušné "pomatenectví" to vůbec porovnávat. A TSI 1.0 je rozhodně lepší motor je tragický 1.5 turbo v Hondě, na který pouští ve velkém benzín do oleje a jeho prodej v Číně zakázali, zbytek světa má pak svolávačky na několik set tisíc kusů. Proti CRV stojí cenově VW Tiquan (po slevě u dealera verze Maraton kolem 650 tisíc - a to i za auto, které jde teprve do výroby), který je ve stejném segmentu, má stejné rozměry. Při srovnání těch dvou aut si může koupit tu Hondu leda tak mamina, která moc neumí točit volantem...

Josef
27. září • 21:51

:-) I ty brepto, podběráku. Psal jsem, cituji: "Nebo SUVáky třeba nesrovnatelně lepší SUV CRV skladovky za 655 000 tisíc....Samozřejmě existuje řada dalších možností...." No a ty jsi třeba upozornil na Tiguana, což je také zajímavá nabídka. Já jsem jen narychlo oťukl situaci a CRV jsem uvedl jen jako příklad, protože ho trošku znám (měl jsem možnost si ho vyzkoušet v USA s 2,4 a v Česku i s 2.0, škoda, že ho už nenabízí. Mne ale zajíma jiná kategorie aut, než SUV. Co se týká těch "zaručených" zpráv o tragickém motoru 1,5, tak současná situace s tím motorem je na tom minimálně tak, jako je na tom škodovácká 1,5 TSI. Tiguanu bych dal též přednost před CRV. Pokud by ale byla nabídka CRV s motorem 2,4, který se prodával v USA, tak bych asi naopak volil to CRV. S tou 2,4 se mi CRV líbilo nejlépe, jezdilo to příjemně, tedy vzhledem k tomu, že se jedná o SUV..
A co se týká porovnávání výbavy bod po bodu, tak to nechám jiným, jen jsem prolétnul výbavu CRV a připadal mi dostatečná. A co se týká výbavy ˇpříplatkových "sarapatiček", tak v případě Škody bych byl velmi opatrný. Mám bohaté zkušenosti se služebními Octaviemi (výbavy elegance+) a měl jsem často problémy, sice to byly "prkotiny", které mi nebránily jezdit, ale přece. Třeba tempomat... s tím se vrtali v servisu opakovaně nejenom v jedné Octavii.
No a za Kamiqa bych tedy rozhodně půl milionu nedal a za "dovybaveného" za 600 tisíc, tedy už vůbec ne. To ale neznamená, že někdo jiný může být s Kamiqem za 600 tisíc spokojen, je to volba každého. Jo a sdělit, že litrový tříválec je lepší jak honďácký čtyřválec 1,5, to je tedy názor "odborníka".:-)

Kofi
26. září • 15:07

XYZ - na tvou otázku jednoduchá odpověď, protože to je Kia.

Michal
26. září • 13:38

XYZ ty 3litry rozdilu ve spotrebe mezi 1.6d a 1.6t I u mych max 15t km rocne by uz udelalo letni a zimni dovolenou zadarmo.

XYZ
26. září • 14:04

Sportage má taky diesely, ale vycházel jsem jen z výpisu ceníku a nechtělo se mi prohrabávat konfigurátorem, jestli je i nějaká levnější kombinace diesel + 4x4 + automat. Cestou na dovolenou možná tvoje rodina ocení spíš, že si bude mít kam sednout v o třídu větším autě a v zimě při lyžování se zase bude hodit pohon 4x4.

Michal
26. září • 14:47

Vetsi auto zvenku neznamena vic mista uvnitr.Kdyz Kamzik je zvedla Scala a moje O3 je stejne prostorna uvnitr jak Scala.Ale jo 4*4 se sikne nejenom na snehu a Kia ma image lepsi jak Hyundai.

ijon
26. září • 12:26

Naladění automatu je tedy dost nešťastné. Ona ta šestnáctka zabírá o dost výš než dvoulitr. Tomu opravdu nějakých 1500 stačí, ale menší motor chce spíš 1700-1800. V nižších otáčkách nejenže nezabírá, ale duní opravdu hrozně. Nicméně je dobře, že už je diesel konečně k mání s šestikvaltem, ten dosavadní pětirychlostní manuál byl hrozný, vždycky jsem potřeboval něco přesně mezi, ve městě byl trojka dlouhá a dvojka krátká, mimo město zase byla často dlouhá pětka.

Kaa
27. září • 7:24

Jenomže pro auto zaměřené do města (jak píše výrobce) je nafta nemyslitelná.

Rokyta ex Acz
26. září • 17:29

Kvalty stačí klidně 4. Pro manuál považuji 5 za maximum B-] Autům s 6 se naopak vyhýbám, protože mají dráhy moc u sebe. Dokud s tím nejsi sehraný, tak kopneš místo 5 za 3 3-[ A pokud zrovna pustíš spojku komplet, tak je to jak by tě bouchl neviditelný obr. A ještě bys musel pořád řadit jak veslař na veslici, á-2-3, á-2-3 :-O Koncovka páky do toho samozřejmě dost hranatá :-/ Připomíná mi to parodii na topení pro Aviu z národního podniku Autobrzdy, co jaksi moc netopilo :-D Pokud je dopravní situace mezi, tak jedu pomaleji na nižší stupeň ne, jak jednoduché.;-) Asi jsme každý holt z jiné planety :-))

nemám jméno
28. září • 6:35

Jsem si 100% jistý že jsi nikdy 1.6tdi 5ikvalt neřídil. Takovou blbost bys totiž jinak nenapsal.

Znalec
28. září • 14:39

Ja mam 1.6 tdi v o3 (ďalšie auto uz skodka nebude) a radenie je v pohode.Po meste 3st - uplne idealne. Medzi mesto do 80, 4st a diaľnica 140tkm ma 2600ot.

ijon
27. září • 6:43

Protože škodovka nemá normální pětikvalt (jako třebas klasická první Oktávka 1.9 TDI), ale ekopětikvalt podle stalé normy. Takže dvojka je dost krátká a pak následuje dlooouuuuhááá trojka. Na tu se ale ve městě jet nedá, protože jsem na 1400-1500 otáčkách, což je pro 1.6TDI málo. Dvojka je zase krátká. S dvoulitrem a šestikvaltem jedu buď za tři (45-50) nebo pokud je volno tak za čtyři (kolem 55).
Vtip je v tom, že by převodovka měla být sladěna s motorem, a to rozhodně není případ 1.6TDI s pětikvaltem a bohužel podle všeho ani této DSG.

petr r. (petrumr)
26. září • 20:05

a motorka? a co taková ZF šestnáctka nebo unimog jedeš jedno H potom jak veslař uplně do boku aby to přeplo vzduchem na druhý H a vedle sebe máš ještě 8 pák, pod nohama jednu malou. Škoda, že sem tě neměl v autoškole na starosti, to bys psal, že řadiš rád.

Rokyta ex Acz
26. září • 23:50

No jo, s Vámi jako panem profesorem by nám u lesíka začal zlobit karburátor a mě na konci Vaší hodiny bolel zadek že? Motorku neznám, moc hlučné a mouchy mezi zubama a předbíhat na světlech by se mi příčilo. Ale vím dobře co je Renault Magnum, tam je dokonce 18 stupňová. I když zejména v dolní řadě samozřejmě hodně přeskakuješ a půlky už vůbec ne. Dokonce meziplyn jsem považoval za lehký a užitečný. Vím jak je dvojitá spojka s vymačkáváním (to už umí málokdo), na půjčeném autě jsem párkrát zvládl natvrdo bez spojky, kupodivu to fakt jde. Ale jedna věc je zvládnout a druhá v tom žít. Pokud jsi vzpomenul kamiony, tak dneska ti krpatí dědci z ČSAD si krásně lebedí v v novém FH, automat chválí, retardér chválí, že se s tím jezdí jak osobákem. A když před 50 lety jezdili bez synchronizace, tak by to zvládli i dneska. Jenže proč? Jezdím výhradně s HDM už 2 desetiletí a má to něco do sebe. Dvouspojka je technicky sice zajímavá věc, ale jízda nikdy tak příjemná není. Mluvím zejména o rozjezdech a různém manévrování, nebo pak třeba v terénu. To je asi jako by jsi se mi smál, že neumím se švihaly na okna, když jsou proti posuvnému sklu tak cool. Jenomže to, že auta už mají okna ze 30 let na elektrické ovládání, do toho jsi nepronikl. Ne neřadím rád, jen nadlehčím nebo naopak ťuknu do plynu když už tam chci mít něco jiného. Jinak auto ví, auto zná a auto umí.

petr r. (petrumr)
27. září • 17:10

nejsem profesor spíš ten dědek z čsad a učil jsem jen nákladní diesle.Ta 18 je 16 a dvě zpátečky jestli se nepletu, ale magnumy jsme neměli,jenom kámoš a kolega měl vrakáč na magnumy i motel než ho vytunelovali.:-(

Kalous ušatý
26. září • 12:43

Manuál nemá v tomhle autě prakticky žádný smysl. Možná v základu, kvůli ceně.

nemám jméno
28. září • 6:28

Proč by manuál neměl mít smysl proboha???? Se 6ikvaltem naopak tento motor dává smysl jako hrom. Reálná max. spotřeba do 5,4l (spíš méně) a pro někoho kdo hodně jezdí, ale dynamika mu stačí ideál. S 5ikvaltem však ani zadarmo! 😀

Rokyta ex Acz
26. září • 17:20

Manuál nemá ve většině aut smysl vůbec. Ale škodovka jsou zaostalí pepíci co vyrostli na š100 a galaktickým vrcholem je ohnilá Astra. Tak bohužel májí jen DSG, takže člověk musí kvůli tomu odpískat celé auto. Třeba s ZF 8HP by to byla úúúplně jiná písnička.

Roman
27. září • 10:21

On ten manuál nemá smysl skoro v žádným autě. Manuál je technologická zaostalost, pravěk a ostuda.Problém ale neni v zaostalý škodovce ale v myšlení paštikářských Pepíků, který než by připlatili pár desítek tisíc za automat, tak si budou vymejšlet nějaký pitomý výmluvy jak je to řazení baví apod.B-]

nemám jméno
28. září • 6:32

Jsem Pepík a vždy si radši připlatím za manuál. Asi to těžko chápeš, ale já prostě jezdím rád. Že ty jsi jeden z nadšenců do dnešních syntetických aut, kde už je místo volantu tablet? 😉

chytrak
26. září • 16:22

Ale má. Pokud chceš diesel kůli šetření paliva není důvod kupovat automat. Stojí prachy navíc a líp se s ním nejezdí.

ijon
26. září • 13:04

No jo, ale to ten automat musí fungovat normálně, ne takto, pokud za něj už zaplatím 40.000.

Michal
26. září • 13:34

U těch automatů by stačil program mezi D a S kde mimo rovinu nebo z kopce nejde pod 2t(stejně nej kroutak mají všechny turba mezi 2t-2,3 t.ot v reálu-ne dle vyrobce)ale to by muselo být propojeno přes gps nebo manuální řazení přímo na páce kam stejně odkládám ruku.U svého vozu s manualem pri predjizdeni davam 3r.stupen a z 80 muzu az na 160..kolikrat by asi zaradil automat

E15
26. září • 15:37

U TSI by stačil režim, kde to nejde pod 1600 ot/min. Protože moje zkušenost je, že je to schopné podtáčet až někam ke 1200 ot/min (60 km/h na 7°), což je fakt nepřijatelné...

Kalous ušatý
26. září • 13:22

Podtáčení motoru u automatů je bohužel vlastnost většiny koncernových vozů. Dělá to i Passat bitdi. V kopcích vždy na S a je to v poho. Ale máš pravdu, nemělo by to tak být.

E15
26. září • 15:34

S je zase opačný (pro běžnou jízdu nepoužitelný) extrém... Chtělo by to možnost plynulého nastavení (ne ode zdi ke zdi)

ijon
26. září • 14:06

Asi nejhorší to bylo u tříválcového Rapida 1.4TDI, ten se při podtáčení choval opravdu hrozně, což ovšem DSG nijak nebránilo, aby ho držela co nejníž. Celé auto se pořád klepalo a dunělo.

Joe Doe
26. září • 11:50

"Pouze USB-C konektory"Uz sa tesim na test konkurencie, kde bude medzi minusmi 'obstarozny USB konektor'.

Nojono
26. září • 12:30

Taky v tom nevidím problém. Kromě Honoru už dnes skoro nikdo jiné konektory nepoužívá a Apple s nimi taky umí pracovat.

petr r. (petrumr)
26. září • 17:09

sice mám korejce s C, ale tady se jedná o ten druhý konektor na tym druhým konci drátu a ten kabel stojí 30kč i s poštovným. Nevím co řešíte pořád.

petrumr
26. září • 17:20

pořád je to jen škodovka, ale i tak si to někdo koupí.

Znalec
26. září • 11:44

Hlavne je Kamil o dost krajší ako scala.Lenze...Je nízky. Realne je to len troskuzvysene bezne auto.Spomenieme na pulsar?Nema dieru na lyže- takze aktívny životný štýl sa nekoná..Nema ťažné a ak si ho clovek nepriplatil, tak ho ani mat nebude. Nikdy.
Tragicky vyber motorov to korunuje.Co uz, mozno nabudúce sa zadarí viac.Rozumní ludia počkajú na novy P2008, Novy Captur alebo novy Juke.To je uplne ina liga.

Pepa
26. září • 18:41

Vedu aktivni zivotny styl a nepotrebuji diru na lyze. Co mi ted reknes kkte?

pacho
27. září • 17:57

ja zasa nevediem aktívny život, a ten otvor napriek tomu využívam na prepravu dlhších predmetov :-)

homer
27. září • 9:37

tak to teda nevedes, sex se nepocita

petr r. (petrumr)
27. září • 16:44

já taky vedu aktivní život a neližuji.

podběrák
26. září • 18:33

Co je na těch motorech tragického? Vyzkoušel jsem 1.0TSI 85kW a bylo to o galaxii jinde než to, co dávají do Peugeotu (zkoušena 2008 s tříválcem). Motor v Peugeotu chrochtal jako nafťák, o TSI jsem při jízdě ani nevěděl, tříválcový projev bych poznal jen při rozjezdu. Dynamika na úrovni dvoulitrové atmosféry, spotřeba na konci předváděcí jízdy 6 litrů...

Mirek
27. září • 21:30

Nestraš čoveče :o)

Kaa
27. září • 7:22

1,2PureTech (96kw)je jeden z nejlepších tříválců vůbec. Ale samozřejmě je to bohužel tříválec.

pacho
26. září • 22:20

tak to si si vybral veľmi zlé porovnanie 1,0tsi a 1,2 PSA, ja mám tiež s nimi skúsenosti a je to "neba a dudy".

Yellowhammer
26. září • 19:11

Tak Vám kluci nevím.. 1,0TSI je klidné, ale jen jako nové.. Jakmile má víc 3tkm+, začíná být hlučnější a právě srovnání s 1,2PureTech, které je tiché, neotravuje vibrací a jeho vytočený zvuk mám i rád. Jen má větší turboefekt než TSI. Oba motory mám ve svých autech, takže nejsem zaujatý :) (85kW vs 96kW)

Tom
26. září • 15:28

Az na dve poznamky, nema takze a musi si za nej clovek priplatit? Ktera znacka ho ma v cene? Tragicky vyber motoru? A proc? Jsou tam slabe i vykonejsi, kde je problem?

pacho
26. září • 22:15

zrejme si nepochopil, ohľadne ťažného. Ak chceš ťažné, tak musíš mať priplatenú, predprípravu , lebo ho ináč dodatočne nenamontuješ. Čiže aak si pri kúpe nepriplatíš 182€, tak už v živote na to auto ťažné nedáš.Naopak pri konkurencii, to ťažné si domontuješ, kedy ťa to napadne. Problém nastáva, hlavne, keď si kúpiš auto z druhej ruky, a tú predprípravu nemá, tak proste máš smolu ( flet určite nebude priplácať za predprípravu). Tá predpríprava, obsahuje napr aj taký detail, ako je väčší chladič a podobne pikošky.

Tom
27. září • 12:28

Tak s tou konkurenci bych mozna brzdil. Na starsi typy to taky alo. Takze uvidime, jestli to u budouci konkurence nebude podobne. A uvidime, jestli si a tim dodavatele neporadi...

petr r. (petrumr)
28. září • 17:06

neporadí, protože jsou nový zákony ohledně homologace na tažný.

Tom
27. září • 10:50

Jste si tím opravdu jistý? Já jsem zatím nenarazil na Škodovku, do které by tažné domontovat nešlo i bez přítomnosti té přípravy. Ale Kamiq samozřejmě nevím jistě - jen bych se opravdu divil. Ano, zřejmě to bude více náročné a bude potřeba přitáhnout elektřinu apod., ale že by to nešlo?

Znalec
28. září • 14:34

Ano, je to pravda.
Bez predpríprava ťažné nejde na na scala ani kamikNasledovať budu ďalšie modely.Šetria ..
Debili

Atnarfus
27. září • 15:35

Technicky to není problém, ale nejde to papírově. To auto vůbec nemá v papírech možnost tažení přívěsu, když nebylo vyrobeno s přípravou na tažné.

Puk
26. září • 12:33

Ja bych ho tak nezatracoval. Podle mne si timto Skoda trochu reze vetev, protoze se bude prodavat o dost vice nez Scala.

Doporučujeme

Články odjinud