Test Škoda Fabia RS: Rozumný Sportovec

Hanes  |  15. 11. 2010 06:55

Kdo by si koupil 1,2 HTP Fabia RS - 44kW?
To se vážně prodává?

Cena v základním provedení (Fabia 1,2 HTP 44 kW Easy): 199 900 Kč
Cena v základním testovaném provedení (Fabia 1,4 TSI 132 kW DSG RS): 499 900 Kč
- viz. článek závěr, cena, technické parametry

Odpovědět  |   | 
ddd  |  15. 11. 2010 08:38

Mate nekdo zkusenost se svitivostii novych projektorovych svetel po faceliftu? Je to lepsi nez pred FL?

Odpovědět  |   | 
Mysel_1  |  15. 11. 2010 22:04

Ano, je to lepsi. Pred FL to bylo OK, ted je to vyborne.

Odpovědět  |   | 
RC  |  15. 11. 2010 09:10

Špatně jsi to pochopil, Fabia RS má motor pouze 1,4 TSI.
Motor 1,2 HTP je u úplně základní Fabie....

Odpovědět  |   | 

Ale blbost 1.2HTP Fabia RS. To bylo jenom pro srovnání kolik stojí uplně obyčejná Fabia se základní motorizací :)

Odpovědět  |   | 
Rode  |  15. 11. 2010 07:07

proste "dobre auto, za spatne penize"

- kdo to povazuje za supersport je mamlas, kdo to povazuje za maly svizny kompakt, najde co hleda. chapu, ze zde bude mrte tech, co si "za dane love koupi neco jineho" ale nekoupi si nic. proste stoji to pul mice a zakazniku to bude mit tri zadnice a o to jde. nejde o to mit neco unikatniho, co si pak nikdo nekoupi, ale mit funkcni veci, co lidi chteji, to je vonco.

Odpovědět  |   | 
Rode  |  15. 11. 2010 07:43

no chtel sem napsat "dobre auto, se spatnym jmenem" ale to je jedno

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  15. 11. 2010 11:00

Asi nejake vterinove osviceni a skrz obvykle provokacni bludy prosvitlo i neco z toho, co si skutecne myslis. Meli bysme to oslavit.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  15. 11. 2010 11:12

to Skyline: Vzhledem k tomu, že v příspěvku z 10:44, kterým reagoval na " jj " psal něco o % prodejích RS v rámci třídy, tak si to svoje " dobre auto, za spatne penize " sám vyvrátil.

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  15. 11. 2010 11:26

Vsak jo, to uz zase psal klasicky. Jsem rikal, ze to byl jen zablesk.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  15. 11. 2010 11:31

to Skyline: V tom případě ale klasicky nepíše provokační bludy, protože to co psal, byly fakta.

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  15. 11. 2010 11:41

Spekulace na 3 zadnice zakazniku jsou fakta? Musim si to zapsat.

Odpovědět  |   | 
Rode  |  15. 11. 2010 12:04

spekulace nespekulace realita je takova, ze v ramci sportovne ladenych kompaktu se Fabie RS I gen. prodavala velmi dobre a prvni prodeje nove generace taky nejsou spatne, vice mene procentne dosahuji toho, co predchozi generace a to ma fabie dle meho v zasobe jeset silnou zbran - kombi RS. Holt uvidime, ale zakazniky si to najde v ramci segmentu tri prdele.

Odpovědět  |   | 
Andres  |  15. 11. 2010 07:36

Zdravím,
docela mi chyběla zmínka o apetitu RSka. Jsou tu hodnoty udávané výrobce, ale na ty se dá spoléhat asi jako na hvězdný návrat Ivety Bartošové. F RS mi nepřijde tak nekompromisní auto, že by patřila do kategorie aut, kde už se spotřeba "neřeší". Takže?

Odpovědět  |   | 
Rode  |  15. 11. 2010 07:39

takze spotreba bude v ramci toho, ze je pouzit bezny motor s odhadnutelnou ucinnosti na urovni jinych 180 konovych aut s vahou cca 1100 kg, celni plochou kompaktu. bezne 7-9 a pri drceni 15-25.

Odpovědět  |   | 
x12345678  |  15. 11. 2010 08:20

Realita je 6,5 "normální" jízda, 9 město, 13 vepř.

Odpovědět  |   | 
pepe  |  15. 11. 2010 11:51

Jj s octavkou rs mam prumer 8,5 pri svizne jizde a vepr 15.

Odpovědět  |   | 
kamil  |  15. 11. 2010 10:33

Se koukni sem kolik to žere jejim majitelům:
www.spritmonitor.de ...

Odpovědět  |   | 
Mysel_1  |  15. 11. 2010 22:07

Zrovna u tohohle auta je to sumak, ne? ;o)
Ale abyste netrpel: Kombinuju vicemene jen mesto a dalnici (150-160). Ve vysledku cca 7.3l.
Opravdu hodne zalezi na stylu jizdy. Za realnou povazuju i spotrebu lehce nad 6l, ale to bych uz za volantem usnul. Jeste jeden priklad - 300km po dalnici vicemene konstantni rychlosti 160km/h => 8.1l.

Odpovědět  |   | 
Mysel_1  |  15. 11. 2010 22:22

PS: Mam kombi, ale nic tezkeho nevozim.

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  15. 11. 2010 09:21

Diky cernym kolum se designerum povedlo Fabii vysperkovat k dokonalosti. Uz tak otresny design dosahl uplne novych rozmeru.

Odpovědět  |   | 
karel  |  15. 11. 2010 09:23

by si koupil takovýhle auto.Za půl mega to rozhodně nestojí.A vzhledem k elektronice a převodovce to bude RS jen při jízdě rovně po dálnici.Ve škodovce prostě uměj spackat kde co a pod taktovkou koncernu jim to jde velice dobře. Nicméně lidi to kupovat budou protože marketing je o tom přesvědčí že je to skvělej sporťák domácí značky.A odchovanci škodovky si budou myslet že se ani nic lepšího nedělá

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  15. 11. 2010 09:49

" A odchovanci škodovky si budou myslet že se ani nic lepšího nedělá " - A ono se snad něco lepšího v B třídě dělá? Povídej přeháněj, docela by mě to zajímalo.

P.S.: To, jestli to za půl mega stojí nebo nestojí nerozhodneš ty, jako karel, ale rozhodnou prodeje. Zapiš si to za uši.

Odpovědět  |   | 
jj  |  15. 11. 2010 10:22

..a v tom si myslím, že je právě ten problém. Jakého zákazníka nová RS vlastně osloví - na sporťák je to furt moc hranatá škatule, sice svižná, ale se žravým motorem - myslím tím oproti minulé generaci s TDI. Českej rádobyzávodník sice chce jezdit svižně, ale na druhé straně stejně kouká na tu spotřebu, a proto minulá generace RS podle oslovila celkem dost českých zájemců - podle mě mnohem víc než osloví tato. Navíc nejen podle mě byla designově zdařilejší. O prodejních číslech nové RS se zatím taktně mlčí a zahrnuje se do čísel všech prodaných fabií, ale určitě to žádná sláva není. Zapiš si to kam chceš...

Odpovědět  |   | 
Rode  |  15. 11. 2010 10:44

Je nejaka automobilka, kde "sportovni" verze komapktu A, B segmentu tvori nejake zasadni procento celkovych prodeju daneho modelu? Takze ano, vuci celkovym prodejum bude prodej Fabie RS tvorit zanedbatelny pocet, to je docela logicke. Ale podivejme se na prodeje v ramci tridy, kde sportovni modely typu Clio Sport, Astra OPC, Punto Abarth, 207 apod. tvori cislo okolo 1-3% z celkovych prodeju modelu. U Fabie to je u 5D verze lehce nad 4% pokud vezmeme i kombi, coz muze byt pro mnoho zajimavejsi volbou, tak jsou nekde uplne jinde.

A to, ze si cisla neumite obstarat neznamena, ze to automobilka taji. Spise to znamena, ze si cisla neumite obstarat.

Holt vice faktu a mene pocitu ;)

Odpovědět  |   | 
zdeněk  |  15. 11. 2010 10:58

Zabýval jsem se trošku nepodstatnými věcmi, tak jsi mě předešel. Takže jenom - naprostý souhlas.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  15. 11. 2010 18:05

tak já si ji tedy osobně nekoupím, ale obecně to za špatné řešení nepovažuji. Pokud to bude člověk používat tak, jak to bylo záměrem marketingu, tedy pro normální ježdění a dostatečnou rezervou výkonu při příležitostné potřebě (předjíždění resp. pro radost), budou provozní náklady i životnost OK. A malé kombi se 180 koníky pod kapotou za 20 000Eur, to není špatná cena.

Odpovědět  |   | 
zdeněk  |  15. 11. 2010 18:23

Máš naprostou pravdu, však ten vůz si na nic víc ani nehraje. To jen jako obvykle pár "odborníků" má představu něčeho jako např. GTR a za poloviční cenu, i když i to by právě pro takové bylo nedostupné.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  15. 11. 2010 10:44

to jj: takže opět jenom domněnky a pocity. Mně je úplně jedno jestli se RSo bude nebo nebude prodávat, já už tento typ auta doma mám. A je mi taky úplně jedno z jakého důvodu si ho potenciální kupec kupuje či nekupuje, či ho oslovuje nebo neoslovuje. Já jen a pouze reagoval na vyjádření karla, toť vše. Až bude nějaká relevantní statistika prodejů, tak se teprve ukáže, jestli to byl od Škodovky dobrý tah nebo nebyl a jestli se to vyplatí nebo nevyplatí. Víme?

Odpovědět  |   | 
XYZ  |  15. 11. 2010 12:04

Taky nechápu pro koho je tenhle zázrak vlastně určenej. Na opravdovej sporťák nemá vzhledem ani jízdníma výkonama a na mírně rychlejší verzi je trošku drahej. Prostě RádobySportovní

Odpovědět  |   | 
Toper  |  15. 11. 2010 13:25

A jakou cenu by sis představoval za auto s dvojitěpřeplňovaným 1.4 TSI a DSG převodovkou?

Odpovědět  |   | 
asdf  |  15. 11. 2010 13:59

normalne tak 199000, s logem skodovky 149000. to by uz mohlo bejt tak akorat

Odpovědět  |   | 
zdeněk  |  15. 11. 2010 14:03

Zůstaň raději u těch bazarů...

Odpovědět  |   | 
Toper  |  15. 11. 2010 18:29

Předpokládám, že pracuješ za minimální mzdu.

Odpovědět  |   | 
XYZ  |  15. 11. 2010 14:36

Že by tak kolem 400 táců? Podle článku požaduje fauvé za DSG 50tis, motor a těch pár drobných úprav podvozku nepřidají víc než 80tis. No a výbava RS není v základu zas tak extra, něco mezi Ambiente a Elegance, čili cena podobné obyč Fóbie je kolem 260tis. Po přičtení motoru a převodovky mi to rozhodně nedává půl mega. (A to si pak ještě můžu vesele připlácet za hlavový airbagy, jinou barvu střechy nebo i blbou loketní opěrku)

Odpovědět  |   | 
Toper  |  15. 11. 2010 18:31

A když přijdeš do hospody, taky se s vrchním dohaduješ, že za těch pár chmelových šišek, sladu a půl litru vody, nemůže chtít třicet korun?

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  15. 11. 2010 22:07

A že předchozí generace s ropákem a poloviční výbavou(ani nemluvím o technice) začínala taky na půl mega,to už nikomu nevadí.Je to směšné ,ta česká povaha.Banda urýpaných,zakomplexovaných,závistivých debilů.Že je tu v tom státě předražené vše,to nevadí nikomu,ale když dá škodovka konečně velice solidní cenu na velice slušný vůz,pomluví jí stejně i kdyby byla za 200tis.

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  16. 11. 2010 09:58

Jirak je urypany, zakomplexovany, zavistivy debil? Dekujeme, ze ses nam predstavil.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  16. 11. 2010 10:06

to Skyline: Začínáš hned od rána?

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  16. 11. 2010 12:15

Ale vazne, kdyz nekdo dela tyhle narodni soudy, co bys mu na to rekl, nez mu pripomenout, ze se ho to dle jeho logiky tyka taky?

Odpovědět  |   | 
yoggi  |  16. 11. 2010 08:35

tak ja neviem ale podla mna sucasna generacia ma viac co ponuknut. je verzia combi, aj motoricky je niekde inde (snad nikto nechce tvrdit ze opak).
pokial niekto tuzi po zazitku kadla kadla chro chro je jeho vec. pre mna osobne je TSI zaujimavejsie.

Odpovědět  |   | 
kamil  |  15. 11. 2010 10:46

Fabie RS má ve své třídě konkurenci v podobě Opelu Corsa OPC, Renaultu Clio RS nebo Citroenu DS3 1.6 THP.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  15. 11. 2010 10:49

to kamil: to myslíš vážně?

Odpovědět  |   | 
kamil  |  15. 11. 2010 11:41

Ano, myslím. To že má konkurence výkonější vozy neznamená, že by jim nemohla Fabia konkurovat

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  15. 11. 2010 11:46

To by me taky zajimalo, proc fabia za pul mega nekonkuruje stejne velkym autum za podobnou cenu? Cemu tedy konkuruje?

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  15. 11. 2010 12:07

to kamil + Skyline: Chlapci chlapci. Já někde psal, že nemůže konkurovat? Kde?

5dv. karosérie vám nic neříká? Kombi verze vám nic neříká? Automatická převodovka vám taky nic neříká? A v neposlední řadě cena, ta vám taky nic neříká? Nebo snad Corsa OPC a Clio RS stojí 499.000,-? Jediný model, který by se 5dv. Fábii mohl přiblížit by byla 5dv. Corsa GSi 1.6T 110 kW. 3dv. modely sem jednoduše netahejte.

Odpovědět  |   | 
kamil  |  15. 11. 2010 13:25

Na tvou otázku: "A ono se snad něco lepšího v B třídě dělá?" jsem ti pár příkladů uvedl. Neuvedls podle čeho bereš lepší, já to vzhledem k charakteru auta přisuzoval jízdním vlastnostem a tam jsou Clio i Corsa lepší. Ale pokud to bereš dle užitných vlastností a ceny, tak ano Fabia je praktičtější a levnější (výbavu jsem nesrovnával).

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  15. 11. 2010 13:28

Aha, takze otazka "to myslis vazne" na Kamila mela naznacit, ze vlastne to konkurence je? Ty tomu dneska davas teda

5DV karoserie mi neco rika, je to takova ta s peti dvermi, ne? Kombi zase obvykle miva taky pet dveri, ale trochu vetsi kufr. A automaticka prevodovka, to je to, co meni kvalty samo? Nejak jsem nepochopil, cos tim chtel vlastne rict?

Cena odpovida vykonu a vice-mene se nelisi od toho, co ma konkurence (namatkou CRS je za 549k, ovsem o 20 koni vyssi vykon). Podobne i vetsi rozdily jsou mezi HH o tridu vys a taky nikdo nerika, ze to "neni konkurence".

A 3dv verze sem patri, stejne jako ma 5 dveri i GTI nebo to OPC. Proste nekdo ma jen 3, RS ma jen 5, nektera auta maji oboji. Zakaznik zvoli, co mu bude vyhovovat vic. Nebo si jako myslis, ze zajemce o tenhle druh auta koukne na Fabii a rekne "to ma pet dveri, to nechci" a na vic uz se nepodiva?

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  15. 11. 2010 15:45

to Skyline: K tvému obvyklému elaborátu asi tolik.

Fábia RS vs. Corsa OPC - 5dv. vs. 3dv. - automat vs. manuál - 499.000,- vs. 592.000,- = nekonkurují si.

Fábia RS vs. Clio RS - 5dv. vs. 3dv. - automat vs. manuál - 499.000,- vs. 550.000,- = nekonkurují si.

Fábia RS Combi - na tu nemá odpověď žádná automobilka.

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  15. 11. 2010 16:17

K tvemu obvyklemu elaboratu asi jen toto:

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  15. 11. 2010 16:25

to Skyline: Hrozná potupa, co?

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  15. 11. 2010 17:24

Potupa? Zas to neber tak tragicky, priste se treba zadari vic

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  15. 11. 2010 17:45

to Skyline: zapírat zapírat a zapírat, i kdyby na chleba nebylo, že? Ale jak píšeš, třeba příště, konkurente.

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  15. 11. 2010 18:04

Co zase zapiras? Dneska uz te schiza dohonila, brat si priklad z topera nebylo dobry

Odpovědět  |   | 
Toper  |  15. 11. 2010 18:32

Mirečku, z tebe si tu dělá prdel docela dost lidí. Hlavně tvá křeč, co se týče škodovky, je doslova k popukání.

Odpovědět  |   | 
Toper  |  15. 11. 2010 10:43

Měl sis za prvé přečíst recenzi a ne tady házet svoje rozumy. Protože přesně tohle tam je normálně vysvětleno.

Odpovědět  |   | 

Jsem normální mladej kluk co si myslí,že Škodovka dělá super auta a kdybych ty prachy měl Fabia RS by už stála u mě doma ale v kombi provedení. Každopádně si nemyslím,že škodovku kupujou zoufalci. Člověk si samozřejmě musí na druhou stranu přiznat,že Škoda není Lotus ale to se nám ani nesnaží vnutit. A co máš ty za auto?

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  15. 11. 2010 10:14

Dneska jsem koukal na Fabii RS. A je fakt, že uvnitř se moc nepředvedli. působi to dost lacině. ale motor je dobrej. a v reálu i vzhled se povedl(oproti běžné verzi).
Nepochybuju o tom, že se najde dost kupců.

A kdo chce opravdu něco ostřejšího tak rychle spěchá pro ST za 579 do konce roku:)

Odpovědět  |   | 
Mysel_1  |  15. 11. 2010 22:11

Zaplat panbu za to, ze se vevnitr nikdo nepoustel do ultracool blbinek. Jeden Citroen staci!

Odpovědět  |   | 
zdeněk  |  15. 11. 2010 10:53

Vážený autore, předpokládám, že jako novinář máte nějaké vyšší vzdělání (tím nemám na mysli "vzdělání" na úrovni současných středoškoláků), ale takové hrubky, jakých se dopouštíte, (lecos, zývat...), to rve oči ! U diskutujících si na to člověk celkem rychle zvykne (nic jiného ani nezbývá), ale u profesionála bych očekával alespoň základní znalosti gramatiky a docela mi vadí, že to nebývá zrovna často pravidlem...

Odpovědět  |   | 
nenno  |  13. 12. 2010 11:28

umíš?? číst umíš ... tak drž hubu a krok ty pravopise .. bud rád že tady něco je, a jdi si hlodat někoho jinýho..... mluv raději o autě a drž se tématu, serem ti tady na ty tvoje kecy ty losafaku s vydlema v zádech. MASTER DICK

Odpovědět  |   | 
Sid  |  15. 11. 2010 10:57

Mě teda fascinuje u sportovnějšího auta automat. Ty dva pedály, to je prostě děs. Ke sportovní jízdě musí patřit klasický řazení.

Odpovědět  |   | 
Rode  |  15. 11. 2010 11:00

ja to rikam porad, ze lambo, ferrari a porsche nejsou sportovni auta...

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  15. 11. 2010 11:02

Odpovědět  |   | 
xvasek  |  15. 11. 2010 11:59

Stejně tak F1 už se očividně odvozují od rodinných kombíků.

Ale vážně - sedmikvalt? Není to moc? Já jsem zvyklý z prastarého Civicu na tříkvalt, tam člověk pořadil (resp. změnil režim cvaknutím voliče o jedna dozadu) pod plným plynem, zařvalo to, následoval tupý náraz a pěkný kopanec dopředu - krásné předjíždění. Tady mám strach, že pojedu na sedmičku 90, teď budu chtít předjet, takže cvak - cvak - cvak - cvak a vyrazit? Není to otravné nebo zdlouhavé? (Jenom se ptám těch, co už to zkoušeli, fakt si to neumím představit - a to mám šestikvalt motorku.)

Odpovědět  |   | 
jimm  |  15. 11. 2010 13:10

měl sem možnost jezdit s DSG v oktávce 1,4TSI... v automatickým režimu to umí podřazovat o několik kvaltů najednou, takže bych v tom problém neviděl :)

Odpovědět  |   | 
Toper  |  15. 11. 2010 13:24

DSG nemá se "starým" automatem vůbec nic společného. Žádné cvak cvak cvak se nekonná, šlápneš a prakticky ihned vystřelíš kupředu. Zkus si tu DSG někdy.

Odpovědět  |   | 
xvasek  |  15. 11. 2010 14:48

Já proti DSG předsudky nemám, ale prostě se mi zatím nepodařilo to někde vyzkoušet. Je fakt, že nejvíc jsem najezdil se starým automatem (Civic, trochu Pontiac Firebird), co podřazoval sám jenom do středních otáček i když člověk dupnul až na zem (a pro jistotu ještě trochu víc) - a do vysokých se to muselo "vyhnat" voličem - celkem mi to vyhovovalo víc, než "nový" automat (Suzuki Splash, VW Sharan VR6), který bez servítků po přišlápnutí podřadí klidně do 6000RPM. To "cvak - cvak" píšu, protože počítám, že to vzhledem k logu RS budou chtít používat lidi v manuálním režimu, protože "člověk přece vždycky řadí líp, než pitomý automat" a takové ty místní moudrosti. Já osobně se systému "šlápneš a jedeš" nebráním, ale to tam ty pádla pod volant montují úplně zbytečně?

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  15. 11. 2010 23:00

Sharan VR6 Syncro s prehistorickým čtyřstupňovým hydroautomatem od Fordu byl zoufalství. DSG6 či 7 s tím nemá absolutně nic společného mimo toho, že to umí řadit samo, to je skutečně jediná spojitost.

Odpovědět  |   | 
xvasek  |  16. 11. 2010 09:01

Tak na tom, že je automat v Sharanu zoufalost, se shodneme. Obecně jsem ještě nejel s žádným automatem v autě z VW koncernu, který by mi připadal lepší, než v mém prehistorickém Civicu z roku 85 (budiž mu na vrakovišti dobře) - asi bude něco na tom, že v Evropě automat prostě vyrobit neuměli. Podle ohlasů na DSG počítám, že se v posledních letech podařilo tento handicap odstranit, otázkou pro mě zůstává, jestli je to opravdu "jiná liga" jenom proti VW nebo i proti zbytku světa.

Odpovědět  |   | 
Toper  |  16. 11. 2010 10:04

Prosímtě, zvedni zadek a zajdi si do nějakého salónu na testovací jízdu s DSG. Tvoje domněnky zde jsou naprosto liché.
DSG je třída sama pro sebe. Pro mně je taky jakýkoli automat prostě pomalý, jedinné co bych v autě snesl, je DSG (a její klony).

Odpovědět  |   | 
zdeněk  |  15. 11. 2010 11:07

Já také nejsem příznivcem automatu, i když proti němu nemůžu říct nic špatného. Ale který soutěžní vůz dnes používá "klasiku"?

Odpovědět  |   | 
kamil  |  15. 11. 2010 13:34

A která soutěžní auta si řadí co chtějí bez ohledu na to co chce řidič ?

Odpovědět  |   | 
zdeněk  |  15. 11. 2010 13:48

Ale "klasické" řazení se tomu jistě říkat nedá, ne?

Odpovědět  |   | 
kamil  |  15. 11. 2010 14:00

To ne, dalo by se říct "poloautomat".

Odpovědět  |   | 
zdeněk  |  15. 11. 2010 15:04

Předpokládám, že víš o možnosti i sekvenčního řazení u dnešních "automatů". Ale u těch možnost "prořazení" hlídá elektronika, i v tomto režimu je funkce "kickdown", takže např. obavy kvůli předjíždění jsou zbytečné. V čistě soutěžní úpravě by si s řazením nevědělo rady 9 z 10ti řidičů...
Ale to píšu spíše k příspěvku výše, kde měl někdo obavy z předjíždění kvůli "zbytečně moc rychlostem".

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  15. 11. 2010 11:32

Doporucuji sednout za volant Infiniti nebo Nissanu s aktualnim "sedmikvaltem", pripadne do neceho o level jinde a nejspis zmenis nazor.

Odpovědět  |   | 
Mr. Green  |  15. 11. 2010 12:50

Copak ti tak strasneho provedl? Po teto zkusenosti tu budeme mit co dočinění jen s dalsim pjandou.

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  15. 11. 2010 13:30

Nerozumim, to ma byt obhajoba nazoru "do sportaku automat nepatri" nebo naopak?

Odpovědět  |   | 
zdeněk  |  15. 11. 2010 13:55

Po tom jsem taky pátral, ale myslím, že si tvůj příspěvek jenom špatně přiřadil a tu hloupost neobhajuje.

Odpovědět  |   | 
Alex  |  02. 01. 2012 19:41

A co Nisan gt-r,Audi r8,ferrari enzo . atd

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  15. 11. 2010 13:03

Skratka a dobre:

Design - 0 (a to doslova, facelift tomu trochu pomohol ale inak stale je to hnus)
Motor - 0 (bez diskusie)
Prevodovka - 0 (nemoznost manualu, nech sa nik nehneva....)
Interier - 0 (uzke, oproti seriovemu prevedeniu ziadny vacsi pokrok)
-------------------------------------------------------------------------------------------
Vysledok - 0

Odpovědět  |   | 
Toper  |  15. 11. 2010 13:21

Člověče, napsat k několik let úřadujícímu motoru roku 0 bodů, je od tebe velmi hloupé. To vyprovodí celý tvůj příspěvěk někam k pubertálním výkřikům antiVW fans.
A DSG není taky vůbec špatná. Manuál je přežitek.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  16. 11. 2010 18:23

Ja nie som antiVW /sam mam koktafku a som s autom spokojny/, vadia mi horeuvedene veci nakolko uz to mam vyskusane. Chyba tomu manual a tocivy 16v. Dizajn vec vkusu, u mna je to stale za 0 bodov.

A ten motor naozaj dobry nie je, nakolko ho poznam

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  16. 11. 2010 20:03

to Antiautomat: Tohle je klasický plácání do větru. Říkáš, že 1.4 TSI 132 kW není dobrý? V čem konkrétně? Trošku se rozepiš, když ho, jak sám píšeš, znáš. Takhle to vypadá na dalšího z mnoha plakátových kovbojů.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  17. 11. 2010 10:11

Tak odhliadnuc od toho DSG (resp.nemoznosti dat si tam manual), ten motor:
1- nevyrazna gradacia vykonu a spicka (ano, ono to taha dost silno, ale stale citit ze sa to skor trapi, mozno aj preto ten automat)
2- nechut do otacok (zvasty o tom ako je to tocive...)
3- spotreba
4- zvuk
5- zbytocna technicka zlozitost/riziko poruchovosti. Videl si ten motor rozlozeny? Ja ano.

No a ''spolahlive'' informacne zdroje typu ''motor roka'' apod sa uz akosi nenosia...
VW ma problem ze im chyba motor v strednej objemovej kategorii. Skusaju to iste co BMW s ich trojlitrom (a to je zase iny tragicky pribeh - malo nafukany, stredne nafukany, velmi nafukany), lenze zabudaju ze to cele akosi s malym objemom NEFUNGUJE.

Odpovědět  |   | 
jarmiloid  |  15. 11. 2010 13:08

... vzdyt to neni zas tak zly

Odpovědět  |   | 
MP  |  15. 11. 2010 14:32

Jo vypadá s tím nárazníkem o fous líp, ale proboha, nevíte kdy už bude týhle spackaný FII konec? Dám krk zato, že se jich prodá sotva zlomek toho co starý RSky - ta byla prostě náádhernáá.

Odpovědět  |   | 
Rode  |  15. 11. 2010 14:37

prodava se jich tak nejak stejne jako FI RS..

Odpovědět  |   | 
kamil  |  15. 11. 2010 15:44

A v čem je problém ? Pokud ti vadí design, tak máš na výběr Polo GTI, což je totéž, za téměř stejné peníze, ale s mnohem lepším designem.

Odpovědět  |   | 
nenno  |  15. 11. 2010 15:56

AUTOMAT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! TOJE TEN PROBLEM

Odpovědět  |   | 
OMFG  |  15. 11. 2010 17:52

Ty jseš problém. Automat je pecka

Odpovědět  |   | 
Mysel_1  |  15. 11. 2010 22:13

Problem je jinde - vubec nevite, jak DSG funguje. Vyzkousejte.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  15. 11. 2010 18:00

Toto je naprosto smrtící kombinace vůči konkurenci.
Motor 1,4tsi nemá ve světové produkci malých motorů od svého uvedení v roce 2004 žádného srovnatelného konkurenta. Je to třída sama pro sebe. Je naprosto skvělé pro schade, že jim koncern takový motor do fabie dal k dispozici, protože zatím se dával jen do golfů.Chápu, že je to marketingový tak spojený s působením fabie s2000 v ralye, což je jediný důvod proč to VW udělal. Jinak to nemá logiku.
V kombinaci s dsg je to něco, co nikdo z konkurentů nemůže do malého auta nabídnout a může se jim o tom jen snít. Např. ford nebo rendlík nebo sopel nemají ani žádný srovnatelný motor ani žádnou srovnatelnou a použitelnou převodovku, aby mohli něco takového sestavit.

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  15. 11. 2010 18:07

Na Zeliho nemas, pises malo fanaticky. A prestoze je to vul, co nepozna kolo od kolobezky, krast mu nick zadna velka frajerina neni. Kasli na to a nech ho, at se zase ztrapni sam tak, jak to umi jen on

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  15. 11. 2010 19:06

Tak nízko v bahně se neplazím. Tuhle fekální úroveň ti přenechám.

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  15. 11. 2010 19:09

Donutils me podivat se do vedlejsi diskuse a ono fakt, jsi to ty Me to prislo uz moc dementni a krecovity, takze jsem myslel, ze ti nekdo ukradl nick, tak sorry

Odpovědět  |   | 
Toper  |  15. 11. 2010 19:25

Tebe tady taky každý pozná. Hold pomatený hondivkář.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  15. 11. 2010 19:51

to Skyline: 4 boty za den, to je pech.

P.S.: Promiň, ale to se přímo nabízelo

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  15. 11. 2010 19:53

Ctyri boty? Jen jedna, precenil jsem Zeliho, sam se tomu divim. Ty ostatni tri, ktere jsi udelal sam si za ramecek asi nedas, coz?

Odpovědět  |   | 
kamil  |  15. 11. 2010 19:18

To máš pravdu, že Ford, Renault i Opel takový motor do svých "sporťáčků" jako VW nemají. Proč by tam taky tak slabý motor dávali když mají k dispozici výkonější na který nemá VW žádnou adekvátní konkurenci
To zase bude flame

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  15. 11. 2010 19:41

to kamil: Ty k tomu flameu, tím cos napsal, přímo nabádáš.

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  15. 11. 2010 19:52

Shimi: on se te kamil na nic neptal, tak se do toho laskave neplet, joo?

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  15. 11. 2010 20:08

to Skyline: Neser

P.S.: Kurňa, tys použil před textem můj nick !!! Jdeme slavit.

Odpovědět  |   | 
kamil  |  16. 11. 2010 10:01

Já jen schválně použil Zelího demagogii proti němu, nic víc, nic míň

Odpovědět  |   | 
monak  |  15. 11. 2010 19:20

Já bych si ji asi nekoupil. DSG, nemožnost vypnout ESP a vysoká cena. Navíc potřebuji o chlup větší auto. Motoricky asi nebude mít chybu.
Cena se zřejmě odvíjí od Oct. RS a ne od normální Fabky, to jen pro ty, kterým se zdá předražená.

Odpovědět  |   | 
Ondřej  |  15. 11. 2010 19:57

Prosím, nemáte tam chybu? Motor je 1.4 TFSI - benzínový, ZÁŽEHOVÝ motor, nikoli vznětový! Vznětové motor spalují naftu, nikoli Natural 95 (98).

Jinak tohle je jediná Fabie, kterou bych koupil svojí mámě, povedla se, líbí se mi...

Odpovědět  |   | 
Crashpc  |  15. 11. 2010 19:58

Bylo by to všecko vpořádku, kdyby tam nebylo napsáno "RS".
130kW mají běžná průměrná "cestovní" auta bez ohledu na zdvihový objem, tak ty řeči o sportu jsou tak trošku mimo. Ty auta jsou pro Evropský chudáky povětšinou z Horní Dolní, kteří potřebujou mít na papíře, že jde o sportovní auto, aby nebyli za idioty úplně, když se snaží ten maličký slabý motor tůrovat

Odpovědět  |   | 
Toper  |  15. 11. 2010 20:15

No nevím... kolik aut B segmentu běžně disponuje 180 koníky?

Jízdně je opravdu velký rozdíl mít 130 kW v malém a relativně lehkém voze a pak v nějaké rodinné limuzíně.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  15. 11. 2010 22:45

Pokud je 130kw v bmw 520, tak je to samozřejmě adekvátní. Pokud je 103 a 140 kw v Accordu, tak je to špičkové. 110kw v subaru je super. .... 132kw v malém prcku schade je nic moc. Dalo by se pokračovat.

Odpovědět  |   | 
Toper  |  16. 11. 2010 10:06

Jde vidět, že si mnozí nevidí do huby.

Odpovědět  |   | 
kamil  |  16. 11. 2010 10:05

Spousta, Fiesta RS (ta teprve na trh přijde), Corsa OPC, Clio RS atd. Všichni mají přes 140kW (přes 190 hp).

Odpovědět  |   | 
Toper  |  16. 11. 2010 10:08

No jo, a kolik si jich už potkal na cestě? Já neviděl ani jednu Fabii RS (novou) a o těch zbylých ani nemluvím. Těch se prodávají jednotky kusů a potkat je, je malý svátek.

Odpovědět  |   | 
kamil  |  16. 11. 2010 18:13

To máš pravdu, ta auta mají malé využití a jsou drahá ve srovnání s "normální" verzí, proto jsou jejich prodeje malé. Já tu tvou otázku bral všeobecně, jako co je v této třídě v nabídce.

Odpovědět  |   | 
mm  |  15. 11. 2010 20:22

muze tam byt tedy klidne co chce, "mas pravdu";-/)

bezna cestovni auta ale na tohle auto s "beznymi 130 kW" nakonec nemaj...divil by ses jak malo staci;)

Odpovědět  |   | 
yoggi  |  16. 11. 2010 08:47

pise nasrany majitel limiziny s vykonom 130kW, ktoreho predbehla fabia rs :)

Odpovědět  |   | 
KL  |  15. 11. 2010 21:09

komentator:
"DSG si totiž bez ohledu na vychýlení řadičky vpravo dělá co chce...napr. kdy toužíte vyzkoušet pružnost sedmičky v nízkých otáčkách a ouha, automatický mozek vám tam při přišlápnutí akcelerátoru svévolně hodí trojku. No nic, jedeme dál."

PROC PROBOHA NEKDO CHCE RADIT JAKO BLONDYNA => SEDMICKU VE 30 KM/H nebo v kolika. NECHAPU PROC BYCH TO DELAL. ELEKTRONIKA JEDNODUSE HLIDA, ABY NEDOSLO K PONICENI MOTORU/PREVODOVKY, TO JE SPATNE ;-O??

komentator:
"...do úzkých ji ale dostane, pokud očekává následující přeřazení jinam, než se rozhodnete přeřadit vy. A to se zejména při ostřejší jízdě stane častěji než byste čekali. V některých situacích si lze postupně zvyknout na to, že převodovce musíte dát před vydáním pokynu více času přečíst váš budoucí úmysl. Ne vždy to ale situace dovolí."
VUBEC NECHAPU. JESTLI PREDJIZDIM V POZICI "D", TAK RADSI ANI NEPREDJIZDIM. JESTLI TEDY (PODRUHE) NEJSTE BLONDYNA;)) ANI V POZICI "S" TO NENI PRODLEVA NIJAK OBROVSKA (NECHCI RIKAT ZADNA), NEHLEDE NA TO, ZE V MANUALU SI TAM DAM CO CHCI, NEBO?!

komentator:
"To by ještě nebyl takový problém, převodovka ale prostě nezvládne přeřadit rychle o několik stupňů níže naráz, takže pokud se v koloně loudáte na sedmičku a chcete předjet na trojku, musíte s podřazováním začít o mnoho dříve, než jste jinak zvyklí."

TOHLE JE PROSTE UZ NESMYSL A "ZLOMYSLNOST";)))) JEDINE KDE NECHCE PRERAZOVAT, JE VE VYSOKYCH RYCHLOSTECH, KDY PROSTE PRERADIT NESMI, ABY NEDOSLO K PRETOCENI MOTORU, ALE JINAK DOVOLI DAT TEMER COKOLI KDYKOLI. PAKLIZE TAM NECO "NEJDE", TAK DOPORUCUJI ZPETNOU KONTROLU TACHOMETRU. UZ KOLIKRAT JSEM CHTEL TAKE PO AUTE ABY VE 180 RADILO "3", ALE TO PROSTE NEJDE;) NEMA SMYSL SE SNAD ROZEPISOVAT PROC....

chci jen rict, ze jestli neco vytknout, tak urcete ne, ze DÉ-S-GÉ radi "jak se zlibi", "ze radi presne obracene nez chci" atd- atd. atd. bla bla bla, proste takovy ty klise "ctrl+c" "ctrl+v"
Pritom nekdy to chce taky precist navod k obsluze, abych treba nechtel radit 7ku pri 30 km/h, ehm pardon pri zkouseni pruznosti;)))) udelat tohle pred tvym tatou, tak deš;)

A abych jen nechvalil: treba nektere brzdeni pres 2ku do zatacky vyslovene slabina. Obrovske vytoceni motoru a pri vyjezdu omezovac a hned 3. Nejvetsi slabina. Ale na 0-100 se zase tohle odstupnovani hodi;) Proste vyber si;)

Odpovědět  |   | 
foxy  |  16. 11. 2010 16:43

Pominu vysokou cenu, určitě bych za ty peníze na trhu vybral pro mě hodnotnější auto, ale to není podstatný.

Pominu i 2. důvod, že daný výkon nemůžu legálně v Česku využít, pokud jsem slušný řidič a hodlám dodržovat rychlostní limity.

Ale 3.důvod řeknu naplno. Kvalitní svezení Fábií RS mi poskytne bohužel jen pár kvalitních silnic či dálnic v republice. Většina silnic u nás je hrbolatých, s dírama, či špatně záplatovaných. V městských centrech bývají dost často dlážděné ulice a svezení na tak extrémně nízkoprofilových kolech za přispění ještě tvrdšího odpružení, jaké má toto RS je naprostým utrpením na naši sedací část a záda !!! Podvozek a ty níkoprofily jsou předurčeny na opravdu dokonale rovné silnice. Projeďte se tímto RS-em po hrbolatém městě či blbě záplatované či děravé okrsce a dáte mi za pravdu, že toto auto je jen pro sado-masochisty !

Odpovědět  |   | 
foxy  |  16. 11. 2010 16:50

Měl jsem možnost se svést Oktávkou II RS, která měla podobné nízkoprofilové kola, zrychlovala pěkně, měla pěkný zátah při předjíždění, ale docela jsem byl rád, když jsem po půlhodině tvrdého natřásání mohl vystoupit. Pr*el mě bolela ještě další půlhodinu.

Odpovědět  |   | 
monak  |  18. 11. 2010 18:47

podívej, já jsem z podkrkonoší a i tady se nechá lítat přes 200. Slušným řidičem rozhodně není člověk, který dodržuje rychlostní limity. Přeber si to jak chceš...

Odpovědět  |   | 
luhkec  |  16. 11. 2010 17:06

autor článku tady lamentuje nad tím že se Škodovka rozhodla použít pouze 7stupňovou DSG převodovku a že se řešení prodražilo.. ale snažil se vůbec zjistit proč? pravděpodobně ne, tak mu napovím..
6ti stupňový manuál, který by jistě většina potencionálních kupců ocenila, automobilka nepoužila, protože se do auta nevešel, motor je sám o sobě dost velký a na převodovku nebylo místo, proto použili 7st dsg, která je menší..

Odpovědět  |   | 
kamil  |  16. 11. 2010 18:21

Co to je za nesmysl ? Když tam v pohodě vleze 1.6 TDI s manuální převodovkou, tak nevidím jediný důvod proč by se tam nevlezla 1.4TSI s manuálem. Do stejně velkého Clia se vleze i dvoulitr s manuálem. A nebo když zůstanu u koncernu, tak do Ibize se dává i 2.0TDI a to je klon Fabie.

Odpovědět  |   | 
kamil  |  16. 11. 2010 18:24

Ještě jsem zapomněl, do této Fabie se předtím montoval i 1.9 TDI, takže to, že by se to tam nevlezlo je pěkná blbost.

Odpovědět  |   | 
luhkec  |  17. 11. 2010 17:48

blbost to neni.. velikost motoru nemožeš posuzovat JEN podle obsahu.. samozrejmě to hraje svou roli, když srovnáš 1,4 a 3,6, ale záleží taky na složitosti motoru a taky na motorovém prostoru auta, který u této fábky nei zas tak velkej.. a do této faceliftové fabky se motor 1,9tdi nemontoval

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  18. 11. 2010 08:17

No ano, filozofia je asi takato> zmrvili sme to, manual sa nam tam nevlezie, tak tam frkneme automat a vytrubime do sveta ake je to fantasticke, len aby sme nejako zmagorili niekoho kto este nie je dotatocne zmagoreny na to aby si to kupil. Bravo.

Uz aby tato fabia skoncila, nech sa na mna nik nehneva ale je to jednoducho nepodareny model no a uz aj ten odporny roomster (kandidat na najodpornejsie auto vobec) mi pripada lepsi.

Predchadzajuca generacia lepsia bez diskusie (aj ked fabia nikdy vela krasy nepobrala).
Skoda len ze sa tam nedaval 20vT, to by uz bolo uplne dokonale....

Odpovědět  |   | 
kamil  |  18. 11. 2010 20:18

1) do této Fabie se 1.9TDI montoval při jejím uvedení na trh a facelift nijak motorový prostor nezmenšil
2) do klonů se montuje i 2.0 TDI s manuálem (Ibiza)
3) nevím jak je na tom rozměrově manuál vs DSG, nicméně DSG je o 34kg těžší, takže o moc, pokud vůbec, menší nebude

Odpovědět  |   | 
lukas  |  16. 11. 2010 21:01

chtěl bych vidět vola který si to koupí.Vůbec celou Fabiji považuji za nejhnusnější auto a tahle RS verze na tom moc nezmění.

Odpovědět  |   | 
Sobík  |  17. 11. 2010 00:40

co mi může nabídnout nová RS fabka např., proti Megane coupe GT 2,0 TCe 132 kW/180 k za 499 900?? Nezkoumal jsem výbavu ale nemyslím si že najdu vůbec něco co bude mít Fabka lepší ...

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  17. 11. 2010 10:24

to Sobík: A co teprve srovnávačka kombíků, tam je to taky zajímavý a v podstatě mě nenapadá jediný důvod proč kupovat RSo.

Škoda Fábia Combi RS - 1.4 TSI 132 kW = 515.000,-

vs.

Renault Megane GrandTour GT - 2.0 TCe 132 kW = 520.000,-

U krátkých verzí bych pochopil důvod 5dv. karosérie vs. 3dv., někdo jednoduše nechce koncepci Coupé. Ale u kombíků ten důvod fakt nevidím. Snad jen automat vs. manuál.

Odpovědět  |   | 
jarka  |  17. 11. 2010 08:44

Bylo by možné doplnit další techniké informace? Velikost brzd, rozměr pneu a trochu se ještě rozepsat o tom záváží (jaká hmotnost a kde).

Odpovědět  |   | 
Billy  |  25. 05. 2011 19:39

Zdravím, vlastním Fabii RS, už to bude druhým měsícem, kupoval jsem ji jako předváděcku měla nalítáno 7tis. a teď už má zhruba 10.. jen by mě zajímalo jestli někdo ví (přesně) co udělá sportovní režim ,,S" - samozdřejmě vím co to dělá při jízdě..a taky z manuálu, co je tam napsané... nemusíte psát reakce typu: Jede to do plných otáček ...:D ale v autosaloně mi řekli že to otvírá ventily či nějaké klapky v motoru a přitvrzuje podvozek, řízení a citlivost pedálů hlavně co se týče toho motoru a klapkama nějakýma to mě zajímá a pak taky ten čudlík když domáčknu pedál až do konce. Jaký má vůbec vliv při jízdě na ,,Sko" mi to příjde úplně stejné když jedu na plný a nebo na plný s tím čudlíkem pod pedálem. Aspoň u zařazeného Ska..

Odpovědět  |   | 
KTM  |  18. 03. 2013 19:20

tuhle sračku jsem ani nedočetl, protože ten kdo to testoval autům hovno rozumí, očividně Škodovka nepatří k jeho oblíbeným značkám, ale ať tu nepíše takové nepravdivé protiklady

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Vylepšené Mini SE Countryman nás fakt bavilo! Tříválec do zásuvky má síly až až

Mini Cooper SE Countryman All4

Jen pár desítek hodin před tím, než Česká republika na vládním semaforu zčervenala, jsme si stihli odskočit do Německa na projížďku s vylepšeným plug-in hybridním Mini Countryman. A ta jízda fakt stála za to!

26.  9.  2020 | Jan Mička | 15 příspěvků
TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

24.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků

Nejčtenější články

Takto mohla vypadat modernizace Tatry 603. Projekt ale nakonec zatrhlo vedení

Takto mohla vypadat modernizace Tatry 603. …

Čtyřkolový symbol luxusního života v Československu se měl původně dočkat zásadní modernizace. Zdárný konec však nepřišel.

12.  9.  2020 | | 28 N/A
Fuglevič Daniel
LimuzínaVývojTatra
Nová Škoda Enyaq iV poprvé naživo: Už jsme v ní seděli! Levná není, stojí za to?

Nová Škoda Enyaq iV poprvé naživo: Už jsme …

Dost možná jde o nejdůležitější model v celé historii automobilky Škoda. Enyaq iV je první vůz Škoda od základu navržený jako elektromobil a dnes si v Praze odbyl světovou premiéru, my však měli možnost si jej do detailu prohlédnout už s předstihem.

1.  9.  2020 | | 174 N/A
Mička Jan
Škoda Enyaq iVCrossoverPremiéry
Škoda Octavia RS si v Německu sáhla až na dno. Místy to vypadalo, že vyletí z trati

Škoda Octavia RS si v Německu sáhla až na d…

Ostrá novinka naší domácí značky se podívala na slavný německý okruh. Pneumatiky vřískaly v podstatě neustále.

21.  9.  2020 | | 202 N/A
Kadera Vladimír
Octavia RSNürburgring
BAZ Furgonet byl marný pokus Slováků o praktickou Škodu. Neměl šanci uspět

BAZ Furgonet byl marný pokus Slováků o prak…

Dodávka s motorem uloženým vzadu pod nákladovým prostorem může na první pohled vypadat jako naprostý nesmysl. Když vám ale zoufale chybí prostředky na vývoj nového automobilu s vhodnější koncepcí, můžete si buď založit ruce za hlavu nebo to zkusit. V Bratislavských automobilových závodech si vybrali tu druhou možnost, proti státnímu plánování komunistického molocha však neměli šanci.

19.  9.  2020 | | 41 N/A
Mihálik Miro
DodávkyŠkodaUžitková autaRetro
Tatra dělá geniální podvozky. Důkazem je nové video z uzounkých ulic Štramberka

Tatra dělá geniální podvozky. Důkazem je no…

Tatra Force může sloužit u armády i hasičům. Kopřivničtí nyní ubezpečují, že se dostane opravdu všude.

29.  8.  2020 | | 19 N/A
Kadera Vladimír
TatraVideo