50
Fotogalerie

Test: Škoda Fabia Monte Carlo 1.6 TDI - bezcharakterní kráska

Kapitoly článku:


Zbytečně schopný

Jakkoliv je Fabia Monte Carlo 1.6 TDI svým jízdním projevem nesportovní, jedno velké pozitivum přeci jen má. Součástí testované výbavy je totiž kromě zmíněných doplňků také sportovní podvozek, který se podepisuje na chování automobilu nečekaně hodně. Fabia se drží zvolené stopy, jako český politik svého samozřejmě velice poctivě získaného postu. Podvozek rozhodně zvládne mnohem víc, než co dokáže naftová jedna-šestka nabídnout.

 

Není sportovní podvozek u tohoto modelu tak trochu zbytečný?

 

Když to shrnu, je Fabia Monte Carlo pouze a jenom designovou záležitostí převážně na parádu. Většinou si jí pořídí zákazníci toužící po stylovém automobilu, kterým nijak zvlášť nezáleží na jízdních výkonech. Není potom sportovní podvozek u takového modelu spíše zbytečností?

fabia_monte_carlo_10.JPGfabia_monte_carlo_12.JPG 
Fabia Monte Carlo sice nabídne kvalitní jízdní vlastnosti, většina zákazníků ale více ocení vzhled

Ono to totiž trochu vypadá tak, že sportovní podvozek a vlastně i lepší jízdní schopnosti nejen že jsou zbytečné, ale oni jsou dokonce poněkud na škodu. Fabia Monte Carlo, vzhledem ke svému určení, je dost tvrdá. Jízda po městské dlažbě je všechno, jenom ne pohodlná a ani na většině česky kvalitních okresek si posádka příliš pohodlí neužije.

Fabia Monte Carlo je překvapivě obratná, sympaticky rychle dokáže zareagovat na změnu směru jízdy a jak jsem už napsal, nabídne nadprůměrně jisté vlastnosti. Škoda, že to většina majitelů nejspíš vůbec neocení.

fabia_monte_carlo_23.JPGfabia_monte_carlo_24.JPGfabia_monte_carlo_25.JPG
Povedený design a na svou kategorii nadprůměrný zavazadelník. Tohle bude fungovat

Nemá charakter, má styl

Škoda Fabia Monte Carlo 1.6 TDI nemá charakter sportovního vozu, ale styl ji rozhodně nechybí. Pokud vám nezáleží na jízdě samotné, ale chcete prostě a jednoduše pěknou Fabii, je Monte Carlo naprosto jednoznačnou volbou. Pokud ale toužíte po levnější Fabii RS, potom určitě sáhněte po nejvýkonnější jedna-dvojce TSI. To je asi jediný motor z nabídky, který by mohl částečně využít potenciál podvozku a se kterým by mohla být za volantem také trocha zábavy.

 

Za 1.6 TDI 77 kW připlatíte oproti 1.2 TSI 80 000 Kč

 

A kolik že tahle sranda stojí? Fabia Monte Carlo vychází z výbavy Ambiente a Škoda si za především lepší vzhled účtuje příplatek 50 000 Kč. Nejdostupnější stylovku tak pořídíte s motorem 1.2 TSI za 329 900 Kč, výkonnější a nejsmysluplnější 1.2 TSI 77 kW vás vyjde na 354 900 Kč, první diesel s maximem 55 kW stojí 384 900 Kč a vrcholné testované provedení si mladoboleslavská automobilka cení na 435 900 Kč, což rozhodně není málo. Mimochodem příplatek 80 000 Kč oproti bezniové jedna-dvojce se vám na spotřebě vrátí dost těžko.

I když se mi to neříká lehce, Fabia Monte Carlo své místo na trhu určitě má. Možná by nebylo od věci dát sportovní podvozek mimo sériovou výbavu, protože zrovna u naftového motoru je tak trochu zbytečný. Tím spíš, když je vůz osazen vzadu bubnovými brzdami, které se zrovna netvářily, že by se jim rychlá jízda nějak hodně zamlouvala.

Technické údaje: Škoda Fabia Monte Carlo

Rok • stupeň výbavy
2011 • Monte Carlo
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
4/4 • DOHC
Typ motoru • zdvihový objem
vznětový • 1 598 cm3
Vrtání • zdvih
79,5 mm • 80,5 mm
Stupeň komprese
16,5
Nejvyšší výkon
77 kW (105 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
4 400 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
250 Nm ot/min
Nejvyšší rychlost
188 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
manuální • 5 stupňů
Zákl./max. objem zavazadlového prostoru
315 l • 1 180 l
Objem palivové nádrže
45 l
Hmotnost: provozní • celková
1 219 kg • 1 674 kg
Prům. spotřeba: město • mimo • komb.
5,1 • 3,6 • 4,2 l/100 km
Rozvor náprav
2 464 mm
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 423 mm • 1 415 mm
Rozměr pneumatik
205/40 R17
Rozměry: délka × šířka × výška
4 013 × 1 651 × 1 493 mm

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Doporučujeme

Články odjinud