Test: Škoda Fabia Monte Carlo 1.6 TDI - bezcharakterní kráska

38 komentářů

Láďa
8. dubna • 14:16

U tohoto motoru je problém zejména s vstřikovači Continental (Siemens) a spolu s filtrem DPF to není zrovna ideální motorizace... http://www.ojetinypodlupou.cz/ojetina/skoda-fabia-ii-ge... ...

Ivan
26. října • 18:26

Dvojsedák volkswagen fabia ,žial nepohodlné,a drahé -nič moc,nemci musia niečim uputať,všade majú svojich ludí na masivnu reklamu...:-)) ale aspon máte v cechách aj na slovensku prácu na montáž...

nebej
24. října • 13:44

velmi zajímavé zápasyhttp://gase.iprostor.cz/...

John
21. října • 22:30

Tak se podívej do ceníku Renaultu. Gordini se prodáva pouze jako 2.0 16V 203k a podle tebe je TDI 77 KW menší zlo ??? Jsi postíženej na škodovky...sáhni si do hlavy

Franta
22. října • 14:38

mám pocit, že zrovna ten dvoulitr nemyslel. Gordini 1.6 16V nebo 1.5 dCi se prodává např. v německu

petr
21. října • 6:57

Co vznikne přelakováním ohavného a úzkého auta? Ohavné auto v jiné barvě..B-]

genett
20. října • 18:13

Nechápu hlášky, a nejen tady, že podvozek zvládne mnohem víc, než motor může nabídnout. To je nesmysl, pokud článek není o kombajnu. I v nejslabším autě přece můžu dost ocenit podvozek, který mě udrží na silnici, když to rozjedu na 100 a vletím někde v lese do ostrý zatáčky. To pak může být právě ten nepatrný rozdíl, jestli pak dál jedu ve svým, nebo v sanitce.

JohnHH
20. října • 17:13

Autor zbytocne utoci na dizlovu verziu. Redakcia si tak akurat znepriateli mnohych citatelov

Nerez
20. října • 18:46

Autor to spíš myslel tak, že do takového typu auta patří silnější benzín než nafta. A musím s tím souhlasit. I když nafta z první Fabie RS by tam byla zajímavější než zdechlá 1.6 TDI

Kazeasch
21. října • 10:04

Zdechlá 1.6TDI? Jel jsi s tím motorem někdy vůbec? Jede jak drak, jen člověk musí umět jezdit s naftou. Tj, hlavně to netrápit se studeným motorem. TSI to snese ale to TDIčko studený moc nejede, ale po zahřátí... Celkově vzato je daleko svižnější než stará 1.9TDI. Taky nechápu co autor myslel tím malým rozsahem využitelných otáček. Při normální jízdě palubák radí pohybovat se okolo cca 1200ot, ale motor se ochotně točí až po omezovač. Stačí si vybrat podle toho jak chci jet. 1200 je takový "kadla-kadla" do města ale když to na okresce roztočíš na 4000, tak je to hodně slušný rodeo, a pořád je ještě kousek rezerva a motor chce pořád ještě táhnout. Ta 1.2TSI je sice taky docela střela, ale v malých otáčkách to ještě nejede a tak ve 3/4 cesty k omezovači už nejede a jen řve. To je podle mě malej rozsah. Ne pokud můžu v rozmezí 1200-5000ot řadit kde chci. A můžu ti říct, že když řadíš 3 v 5000ot, tak si hezky hrábne. Nějaký nadávání opravu není na místě. Je to hodně dobrej a svižnej motor, jen to chce zahodit předsudky.

Jarouš
21. října • 10:31

Je to "hodně dobrej a svižnej motor", jen to chce rezignovat na příšernej zvuk, množství vibrací, objektivně malej rozsah využitelnejch otáček a přemrštěnou cenu, zkrátka se přizpůsobit všem nectnostem a jezdit podle toho, jak si dýzl žádá. A ještě tomu říkat, že je to řidičské umění.
Je udivující, jak pouhá nízká hodnota spotřeby dokáže lidem natolik zatemnit mozek, že začnou vychvalovat ostatní vlastnosti naftových motorů.

Kazeasch
21. října • 11:03

A další co ten motor nikdy neviděl? 1.6TDI prakticky není slyšet, není to pravda takový jak nějakej novej benzín, ale rozhodně daleko míň než 90% "benzíňáků" co jezdí po silnici. Vibrace taky nejsou, dokonce ani spojka se neklepe (teda neklepala dokud ji tchajwanec nedodrbal, ale i tak to člověk cítí jen když se na to zaměří). Rozsah 1200-5000ot se ti zdá málo? Většina benzínů jede tak 2500-6000 protože níž nebo výš už to s tím autem nic nedělá. Cena budiž, ale ta mě nezajímá protože jezdím s firemním a tak je mi ukradená i spotřeba. Jezdit s autem tak, jak si to auto žádá je snad normální nezávisle na motoru, ne? Nehledně na to že i ke každýmu motoru se musíš chovat jinak, a zvládnutí práce s plynem a spojkou je základ u každýho auta. Jediný další "komplikace" jsou zapamatovat si žhavení a že turbo má maximální tlak od 2tis nahoru. To snad není takovej problém. Nesuď motory podle paliva, ale podle toho jak se ve skutečnosti chovají, a když jsi ten motor nikdy neviděl, tak rači mlč. Naftový motory už dávno nejsou záležitosti pro lodě a traktory. Dnes už je rozdíl v podstatě jen v průběhu výkonu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr
21. října • 14:42

Chapu sice tvou potrebu hajit vlastni garaz, ale co je moc je moc. Tys evidendtne nejel v nicem jinem, kdyz tvrdis, ze 1.6TDI je vyborny a tichy motor. Ten blabol ohledne otacek 1200-5000 snad ani nema cenu komentovat - snad jen - podivej se na prubeh kroutaku toho motoru a sundej si Skoda brejle.

Kazeasch
21. října • 15:28

Buď v klidu benzíne. Škodovku dvakrát nemusím, ale když sednu do auta a ono prostě jezdí, a jezdí dobře a svižně, tak nehodlám tvrdit jako další tady nějaký bláboly jen protože to je nafta. A kdyby jsi četl co jsem psal pořádně, tak by jsi věděl že to není moje auto, ale firemní. Jasně, s Toyotou Avensis 2.0T nevo VW Passat 2.0T se to srovnávat nedá, ale ty taky nestojí 400k. Opravdu nechápu jak mohl autor doporučit 1.2TSI. Ta sice taky jezdí hezky, ale tak po městě a ve vyšších rychlostech se ztrácí (na dálnici je to uplný peklo protože stačí tročku vítr a auto jede kam faouká) a tam začíná 1.6TDI žít. Jezdím s oběma docela často tak vím jak se chovají. Kolikrát jsi s těma autama jel ty? Resp. jel jsi s tím někdy? Dost pochybuju.

Rover623
21. října • 23:53

Jel jsem s 1.6 TDI několikrát a na tyhle bláboly musím reagovat, využitelné spektrum otáček 1200-5000 je leda tak ve vaší hlavě, reálně je to tak 2000 (kdy se nafoukne turbo)- 4200 kde ten motor prostě zleniví a sice táhne, ale už dost nevýrazně. Pokud vám při přeřazování ve 4000 podhrabávají kola (na suchém asfaltu) tak máte buď už částečně odbouchanou spojku nebo neumíte řadit. Využitelnou stálou rychlost má ten motor v tomhle autě tak 130, pokud nevíte co je to využitelná stálá rychlost, tak je to údaj o rychlosti kterou motor konstantně udrží při zatížení vozu v rozmezí 90-100%. 1.6TDI rozhodně není na závodění, její výhoda při bočním větru je ta, že je těžká jako kráva, takže když se do toho auta které je vyšší než širší opře z boku vítr, rozhodně se tak nezavlní jako 1.2TSi která je vpředu prostě lehká. Jenže ten balvan na čumáku totálně deklasuje jakoukoli ovladatelnost, při překročení takové 100 na okresce už si auto jede zatáčkou rovně za motorem a je mu srdečně jedno kam točíte kola.K tomu zvuku, zevnitř a se zavřenou kapotou na volnoběh je ten motor relativně v klidu, ale zkuste ho trochu protočit s otevřenou kapotou a uvidíte a hlavně uslyšíte, že je to víceméně traktor. Vibrace na volnoběh nebo ve využitelných otáčkách za jízdy jsou OK, ale zkuste tu věc roztočit naplno při stání (měření emisí), začne se to klepat tak, že má člověk pocit, že z toho motoru odpadne kryt.Srovnání s 1.2TSi je trochu mimo mísu, protože tenhle motor má stejně jako 1.6TDI stejnou využitelnou stálou rychlost, tedy kolem těch 130, jenže proti 1.6TDI nabízí dost věcí navíc, je lehčí a tudíž je celé auto ovladatelnější, využitelné spektrum otáček je větší. Pokud chci dálniční kočár tak si pořídím BMW, pokud chci hot hat na blbnutí po okreskách, tak bych uvažoval právě o té Fabii2 s 1.2TSi.Jediné v čem vidím výhodu 1.6TDI je poměrně malé turbo, které motor snadnou "nafoukne", takže nástup výkonu je rychlejší

Kazeasch
22. října • 12:00

Jasně, využitelný spektrum je od 2000, a proto tě při normální jízdě palubák tlačí na 1200 kde to nejmíň žere. To že si hrábne může mít na svědomí nabouraná spojka, ovšem o té jsem psal víc, pokud nejsi schopen si to přečíst pořádně tak zopakuju že ji zníčili taiwanci (umí jezdit jen s automatem) protože to je firemní, ale i tak je fakt že je to ochotný hrabat na trojku docela impozantní a ta 1.2 to nikdy neudělá. To že jsou nějaký vibrace na měření emisí je mi uplně fuk. Nevím jak ty ale já si netočím motor na volno do červenýho jen tak na parkovišti pro zábavu, mě zajímá jak se chová když jedu, a to se prostě neklepe. Taky jsem nikde nepsal že je to auto na závodění. Svižný neznamená rychlý. Svižný znamená že když někoho potřebuju předjet, tak ho prostě bez problému předjedu (pochopitelně se bavíme o zákoných rychlostních limitech, tak hlavně netahej že ve 180 tě nepředjedu, jak jsi napsal, není to na závodění). Pokud s tím na okresce lítáš ze zatáčky, tak je to tím že neumíš řídit, nesváděj to na auto. Jasně, pokud vlítneš do zatáčky natvrdo pod plynem, tak se nesmíš divit že tě to táhne ven. Ta 1.6 je sice dost nedotáčivá, ale dá se to skrotit. Jen to chce umět řídit. 1.2TSI a 1.6TDI mají v podstatě stejnej průběh výkonu, ale TDI má pochopitelně daleko vyšší točivej moment, takže na rozdíl od té 1.2 to jede pořád stejně, kopec nekopec. Uvědomte si, že se tady bavíme o nižší třídě a ještě k tomu v mainstreamu. Takže je to auto určený na denní ježdění, ne na to aby si tím nagelovanej pitomec honil ego. Takže ano není to rychlý, ale nikdy člověka nepotká, že by měl problém někde někoho předjet v hustým provozu kde musí využít malou škvíru. A to je svižnost. Je fascinující jak se tu všichni tváří jako hrozní odborníci, ale když auto nemá pokud možno aspoň 3.0 V8 a 300HP tak je to šunka. Co na tom že to nikdo z vás nejspíš nikdy nevyužije, že? Uvědomte si že tu máme auta do města, auta na denní ježdění, ... Srovnávat auta napříč je zhovadilost nejvyššího kalibru. A pokud se Fabia bude srovnávat se svou kategorií, tak je na tom víc než dobře.

Jarouš
23. října • 9:49

Miluju dýzlpomatence.

Skyline
22. října • 14:20

Mamlas jako ty pise, ze "to chce umet ridit"? :-D:-D:-D:-D:-D

Rover623
22. října • 13:13

Auto tě cpe na 1200 kvůli spotřebě a kvůli tomu, že tam nefouká turbo, takže to nežere. Pokud to srovnám s Audi s V6 která má ten motor až na chladiči (speciálně pro vás, před přední nápravou), tak i ta jde do zatáček lépe než tahle nevyvážená na předek těžká hajtra.Pokud s tím potřebuju jezdit po městě, tak raději zvolím ten 1.2TSi protože když na něj šlápnu tak jede, tohle se kolem 2000 vzbudí a něco málo přes 4000 to zase skoro umře a pokud potřebuji manévrovat po městě s malým autem není zrovna mým snem pořád řadit aby to jelo. Samozřejmě pokud neumíte zacházet s benzinem (jako, že asi ne) tak se vám 1.2TSi zdá horší, protože je nutné ten motor trochu točit a netáhne to ve 1200ot.Pokud bych to měl srovnat, tak je prakticky kdejaké malé auto lepší než ta Fabie, pokud můžu srovnat přímo se Swiftem nebo Hondou Jazz tak je ta Fabie dost velká bída a pokud chcete perličku, vlezte si pod auto a podívejte se v jakém stavu jsou nosníky

REIC
25. května • 12:09

Porovnavat Audi s V6 s FABCOU :-O:-O:-O:-O:-O:-O:-O:-O si fakt odborniiiiiiiik

Skyline
21. října • 12:43

Hochu, to "rodeo" ve 4000, to je masakr:-D Pripadam si jak v roce 1997, kdyz Svet motoru dal sockam moznost sednout do Octavie a v podstate kazdy shodne tvrdil, ze je 1.9 TDI tak ticha, ze to neni poznat od benzinu:-D:-D Z ceho jsi do te vrazdy sednul, taky z S120, ze jsi z toho tak vydreny? :-D Bud jsi extremne mlady a mluvi z tebe nezkusenost, nebo uplne tupy.

Kazeasch
21. října • 13:20

Sice nejsem žádnej dědek ale už jsem s "pár" autama jezdil (odhadem tak 15 když vezmu jen auta r2000+), a jsem prostě toho názoru že říct o tomhle autě že to je líný buď vůl co to nikdy neviděl nebo někdo kdo má vyloženě sportovní auto. Jasně, není to tak splašený jako některý benzíny, ale líný to není ani omylem. Může se to zdát pokud s tím někdo dojíždí 5km do práce, ale na takový cesty si taky koupí naftu jen trouba a pak se nemůže divit že to nejede tak jak může (což ani nemůže vědět když tím ten motor v podstatě zničí). Nafta je prostě na delší trasy a jakmile se ten motor zahřeje, tak je to uplně někde jinde. Jestli s nějakou jezdíš a je to líný, tak se podívej co do toho liješ. Common Rail na řepku nebo naftu Shell nepojede pořádně nikdy (to samý se týče vibrací a hluku).

Pepa
22. října • 10:36

Co mas za problem s naftou ze Shellu?
Bez na pivo s nekym z Cepro. Budes se divit, jaky "propastny" rozdil je mezi naftou jednotlivych pump s ruznou barvou totemu ;-)

Kazeasch
22. října • 11:38

Hlavní problém s naftou Shellu mám v tom, že od doby co mají ten jejich Fuel Save, tak to žere víc, víc se auto klepe, a je celkově hlučnější. A hlavně. Když jsem minulej týden tankoval na Shellu FS za 36,50 a pak pozděj na Benzině Vervu za 36,20 tak to ať si tu svou sra.ku Shell strčí někam. (Pro příklas s FS mi auto "jezdí" za 6,1 a s Vervou 5,6 a daleko líp)

Sebastian
20. října • 17:01

Fabia má zadní kotoučové brzdy pouze u verze RS a TSI 77Kw. Slabší verze mají vzadu kotouče pouze pokud mají systém ESP. To stejné platí pro motory TDI CR

Monte
20. října • 16:52

To Monte Carlo je na Fábii opravdu pěkné auto. Viděl jsem naživo červenou, bílou, stříbrnou a žlutou. A ta bílá vypadá asi nejlépe. Ale ceny nic moc, za ty prachy mám solidně vybavenou nižší střední třídu. Pokud už bych bykl takovej blázen, že bych za to ty prachy dal, tak jedině v TSI, klidně v té slabší verzi:-)

roomstein
4. listopadu • 19:38

Je to porád ooošklivý moc. Moc. Jen ta kola jsou pěkná...

Toper
20. října • 13:50

Testovaný vůz nemá určitě 16 palcové kola. Co vidím, tak to jsou normální černé 17" trinity z Fabie RS.

Sprint
20. října • 14:45

Přesně tak. Taky mě zaráží bubnové brzdy na zadní nápravě když vím, že se kotouče montují i na slabší 63kW TSI. Tím ale netvrdím, že se tato kombinace u nás prodává. Možná jdou jen na vývoz.

Skyline
21. října • 12:40

Ceskemu vidlakovi staci vysoka cenovka, aby mohl tvrdit, ze pri nakupu Skody si "priplaci za kvalitu". Plytvat na takove lidi koutoucovymi brzdami je zbytecne, aspon je vyssi zisk.

Tom
21. října • 19:46

Nechapu, co vsichni maji s kotoucovkami. Pokud vim, tak co se vykonnosti tyce, maji bubny pri stejne plose cca 2x vetsi vykonnst. Druha strana je, ze rychle vadnou. takze pokud zabrzdim jednou za cas, bude to brzdit lip, pokud to chcu jako zavodak na okrsky, je to spatne. A snad mi tady nechcete tvrdit, ze fabia je zavodat na okresky. Ze by skyline takhle fandil skodovce:-)

roomstein
4. listopadu • 19:35

chtělo by to bubny na předek, že?

Nerez
20. října • 16:49

Nene, u nás má i slabší TSI bubny, silnější nevím. Kamarad má červenou s TSI 63kW a má vzadu bubny.

Doporučujeme

Články odjinud