TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

28 komentářů

Malec
17. srpna • 7:57

To se lidi s tím autem nesvezou, než to koupí?? To normálně jdou a koupí auto?
Pokud by se s tím někdo svezl, tak takové šidítko přece nemůže tolik lidí kupovat....

Razor
4. července • 0:03

Bóóóže to jsou zase kidy nedorostlých individuí, jestli chcete důvody proč tohle koupit a proč to vůbec vyrobili, tak tady jsou (pochopím, když to nepochopíte, to se u retardů většinou stává).1) Jde o poctu k výkonům WRC speciálu této generace (což naznačuje pro všímavé členy, že jde o cílený kousek pro Škoda fan-boye, ne pro Japan-kloučky GTR hejtry).
2) Nikde není psané, že se jedná o sportovní verzi nebo verzi RS, tak je snad jasné, že nikdo nemůže čekat více než 150k, rovněž, když se jedná o limitku a neexistuje RS, asi nikdo nečeká, že na starou platformu narvou 2.0 TSI nebo se snad opravdu najde takový komediant? V tomto případě neznalost koncernu neomlouvá a tyto kidy si raději nechte od cesty!
3) Za tak trapnou cenu, jako je 479k snad někdo čeká více? (když srovnám cenu za jakou se dala pořídit obyčejná Fábie 3 (žádné MC) v datum vydání, nejsilnější 1.2 TSI 81kw DSG, tak cena za R5E je opravdu trapně nízká).
4) Nevím odkud taháte ceny, že Fiesta ST apod. srágory stojí méně?? možná cvaknutá ojetina. Navíc proč tady taháte ST, RS, GTI?? Tohle není ostrá edice, tak to nesrovnávejte! Kdo chce ostrou verzi, ať se poohlédne jinde a nehejtuje na něco, co s tím nemá absolutně co k dočinění!
5) Když srovnáme výkon / výbava / cena / spotřeba / spolehlivost, tak za tady ty směšné peníze nemá konkurenci.
6) Kdo nerozumí vývoji motorů a zvláště u koncernu, nemá cenu o tomto diskutovat, ale 1.4 TSI je svým způsobem legenda - jedná se totiž o první a zároveň poslední koncernový motor, který je řadový čtyřválec s vodou chlazeným turbodmychadlem, bez OPF, ACT a podobných EU sračko hejblat, který má v závislosti na váze vozu více než ucházející výkon a velmi slušnou spotřebu, kdy hlavně na delších cestách není problém i s dynamickou jízdou zajet pod 5l/100km, takže ukažte mi srovnatelný motor, ten v Nissan Sunny ne? :D.
7) DSG je naprosto vhodná volba, nejedná se o sportovní vůz, takže jedině debílek může naříkat, že přeřadí v manuálním režimu při 6000 ot., když zde už výrazně klesá točivý moment. Rovněž pokud se snad někdo svezl a hejtuje, tak se musí polít studenou vodou a pročíst encyklopedii motorů a převodovek, neb DSG se prvních cca 5000km učí, takže ji nelze hodnotit v rámci jednoho svezení. Poslední generace DSG je velice chytrá a jen málokdy váhá, většinou dokáže i velice chytře podřazovat z kopce apod. Navíc kdo s DSG jezdil a né jen blbě mele na fórech, dobře ví, že manuální režim je prakticky k ničemu a většina ho ani nikdy nepoužije (tohle není stará tupá ASG, aby se musela obcházet).
8) Když srovnáme s VW Golf MK7 / 7.5, kde tento motor byl již při premiéře nějakých 7 let zpátky, nikdo neřekl ani půl zlámaného slova, právě naopak a teď když se shodou šťastných okolností dostane do Fábie za výrazně menší peníz, tak každý hejtuje. Ono občas je vhodné dříve než vypustíte skvělé a omračující hodnocení ze svých dutých hlav, zamyslet se nad tím, k čemu je vůz určen, co byl záměr výrobce a jaké je srovnání v rámci modelu / značky / konkurence.
9) Komu by snad byl výkon nízký a vzhled málo sportovní, pokud alespoň trochu rozumíte úpravám, tento motor lze velice snadno upravit, ať již první instancí v podobě úprav ECU map nebo druhou, výměnou sání od turba s BOV a vzduchového filtru a finální třetí, v podobě sportovní výfukové soustavy. Úprava za cca 50k povýší výkon na 130kw/300nm, 0-100 následně za 7,2s a maximální rychlost přes 220km/h. Při současné výměně spojek za závodní do 500nm, je navíc absolutně bez zvýšeného opotřebení, neb motor měl při stavbě na brzdě přes 200kw a je tedy masově naladěn na zhruba polovině svého reálného výkonu (rozdíl mezi 150k verzí je jen v rozvodech). Rovněž poznámka o 1.5 TSI EVO je velice komická, neb autor a všichni debatující zřejmě nejsou obeznámeni o EU sračko hejblatech a reálném výkonu (hlavně v nízkých otáčkách) tohoto motoru. 1.5 TSI je prakticky v překladu řečí EU kmene - 1.4 TSI EU edition (OPF, ACT), nic víc, nic míň.
10) Na závěr tento vůz je prostě ideální kompromis mezi cenou a slušným motorem a výbavou, kde prakticky vyjma šaškáren nové generace, jako line assist, blind spot apod. nechybí nic komfortně podstatného a motoricky je vůz velmi přínosný jak při cestách po městě (kde při srovnání s naprosto tragickými motory 1.0, či 1.2 s turbem všech značek s manuální převodovkou, netrpí neduhem "stání na místě" při rozjezdech na 2.rs při popojíždění okolo 10km/h), tak na dálnicích, kde má velice slušnou pružnost a velmi rychle akceleruje i na 180km/h. Navíc již řečený skvělý podvozek a brzdy. Když navíc s odstupem času posoudíme prodejní výsledek, tak vyjma pár předváděcích kousků, jsou již všechny nové dávno fuč.Z toho vyplývá, že vozy koupili:
a) ti co mají pod čepicí a zvolili limitovanou edici prověřeného modelu s nadstandardní výbavou v rámci segmentu a ověřeným výkonným, úsporným a spolehlivým motorem, který jako jeden z posledních absentuje EU sračko hejblaty a tudíž jim bude vrnět v garáži na věky
b) blbouni a dutohlavi, jenž ho těsně před koncem zájezdu v dezolátním stavu a se ztrátou pěkného rance nechaj v prvním bazaru :)The end a pojďte do mě, košťálové! ;)

fanda RS
22. srpna • 13:55

Teda tys jim to nandal..hejtrum i zvanilum ..K.O. jako od Mike Tysona

jachym
1. srpna • 17:57

Tak si říkám kdo si to pořídí, když jsem viděl test Hyundai i30N tak je lepší si krapet přidat. Ale proti gustu...

Troška
31. července • 17:55

jednou jsem fabii měl, dal jsem za ní šílený peníze, ani to nemělo rádio a věčně v servisu, tohle auto už mi do baráku nevjede ani před dveře

Boris
23. července • 16:25

mně škodovka nesmí do baráku, co jsem koupil nové auto a po 3 letech jsem do něj musel nacpat 80 tis na opravách, je to pro mě konečná, ta značka mi nesmí ani přes práh dveřá

Vikin
17. července • 23:09

Pěkná nuda, už nevíte jak lidi zaujmout? Je to pořád jedno a to samé, octávka,fabie atd. Je to nudný a chybí tomu nápad. Raději kdyby si už zamakali na eko vozech! Brzo je konkurence převálcuje a tímto způsobem to nebude dlouho trvat.

Fakla
17. července • 11:33

RS verze není sporotvní vůz, proč to neodkážou lidi furt pochopit, sprotovní vůz vypadá jinak, to škodovka neumí, tak jako neumí elektromobily!

fanúšik
16. července • 8:08

Kto si kúpi športový model s automatom ? U výrobcu asi prestáva fungovať zdravý rozum.

Joe Doe
16. července • 15:24

Ak by ten automat radil rychlejsie nez je clovek schopny, a vedel jazdit uspornejsie nez clovek s manualom v beznej premavke, tak zmysel ma.

jaro
16. července • 18:01

nemá, lebo kto si chce vychutnať radosť zo športovej jazdy, ten si chce radiť sám ! To si rovno môžem kúpiť playstation.

silan
16. července • 7:22

Další ze série PR článků zde na škodarevue.cz...trapnost nad trapnost.

XYZ
15. července • 20:57

To je zas takový typický Škoda kočkopes. Má to být rádobysportovní stylovka nebo malý hot hatch? Dělají z toho super limitovanou edici a cena taky není úplně malá, ale od sériovky to odlišují akorát miniaturní nálepky, kola co vypadají jak od vesnického tunera a červeně obšitý volat, přitom motor by snesl pár koní navíc a samozřejmě i možnost manuálu. A na "sportovní" stylovku je to zase kapku drahé, Fiesta ST nebo Corsa s podobným výkonem a výbavou vyjdou o 50 tisíc levněji.

Fercheater
22. července • 23:38

a Toyota Yaris GRMN - kočkopes stojí zase jednou tolik.. no jo jak je to škoda tak se to pánům nelíbí :-D nemožnost manuálu je samozřejmě průser, jako tomu bylo už u dvojkové rs. Zelený kola bych na škůdce nezatracoval, továrna s nima rally jezdí

pacho
15. července • 15:25

poprosím o jeden jediný dôvod prečo kúpiť takéto auto??.

Posraldescu
15. července • 15:57

Stačí se praštit hlavou o futra :-)

PetrStary
15. července • 14:04

Vypadá to výborně, podobné autíčko okukuji už dlouho. Kdyby tam byl dvoulitr, už bych byl na cestě pro ni. Bravo Škoda ;-)

Anti-automat
15. července • 12:29

Kupte si hocijaky lepsi Nissan Sunny 2.0GTi. Naozaj, skuste toto auto, ktore sa naviac tvari ako bezna mestska kara. Urobite 1oox lepsie. Pretoze to auto ma co?
MOTOR.

mpolan
15. července • 15:43

Nissan Sunny. Jako fakt? Auto staré téměř třicet let, bez náhradních dílů, s rizikem akorát brutálních problémů...
Tak možná na sprinty do vrchu, ale na běžný provoz opravdu ne.

Anti-automat
17. července • 19:06

akych problemov?

Anti-automat
16. července • 19:19

akych problemov?

Gašpo
15. července • 12:09

Motorizácia a "designový tuning" mi pripadajú smiešne, rovnako ako asi vačšine. Že tam nie je manuál, no budiž. Závodný špeciál ho tiež nemá, používa sekvenčnú prevodovku. Ale že dajú sekvenčné radenie obrátene, to už je fakt apríl.:-D
Ničmenej dokážem pochopiť ak majiteľ bežnej Fabie presadne do tohoto, že si bude pripadať ako závodník.;-)
Minul týždeň som prvýkrát v živote šoféroval trojkovú Fabiu 1.4 TDI. Som zvyknutý jazdiť s ľahkou nohou a turbo zapojovať len keď ho skutočne potrebujem, alebo si chcem urobiť radosť. Zistil som, že s trojhrnkovou Fabiou sa takto jazdiť nedá. Pripadal som si ako s naloženým kamiónom.B-] Je pravda, že keď som zošľapol plyn a turbo začalo poriadne fúkať, auto celkom ožilo, síce s nepríjemným hlasitým zvukom trojvalca, ale ťahalo to. No, nebavilo by ma s tým jazdiť. Nástup "výkonu" mi prišiel neprirodzený. Tento "špeciál" na tom bude asi trochu lepšie.;-)

Anti-automat
15. července • 12:55

@Gašpo: ja som tento motor 'vozil' asi tak 2ooo km. Na volnobehu to bol vibrator (nazor pekneho dievcata, cize beriem ako overeny), lenze uvedomme si, ze ten motor bol taky akym bol. S tymto motorom sa jazdit DA - a dokonca tak, ze by Ste na okreske by Ste mu nemuseli stacit. Ten motor siel dobre, ale vyzadoval skuseneho vodica a nadpriemerne zvladnute radenie, mezdiplyn, skratka je to auto pre vyjazdeneho vodica. Uzivatelsky neprijemny, ale profi-vyborny.

Filip
15. července • 12:26

Odezva plynu u novych tdi, zejmena 1.4 a 1.6 tdi je opravdu hodne nelinearni a obtizne predvydatelny. Obcas je tezke po autu chtit zrychlovat urcitym zrychleni. Zejmena pro nektere, kteri jedou s autem poprve je vubec uspech nejaka plynula jizda. Je to spise system nahodneho zrychlovani, nez akcelerator :-) ale auta delaji teprve neco pres 100let. Jeste dalsich 100 a uz to bude ono. Chce to cas.

Filip
15. července • 11:58

Nejvetsi bolistka turbomotoru spojenych s dsg je nemoznost auto sam ridit. Zajimalo by me, jestli je i to zde, ale troufam si tvrdit ze ano. Nechapu jak je mozne ze dsg prevodovka v manualnim rezimu radi. Navic kdyz vam to udela a chcete manualne tam dat svuj pozadovany kvalt tak v tom fofru jeste navic pakou zaradite naopak, protoze ma obracenou logiku. Nejhorsi je kdyz v apexu date plny plyn. Auto vlastne zacne zrychlovat az par metru za zatackou. Dsg zacne podrazovat a turbo nez se roztoci... a nevim, jak lze docilit toho aby auto delalo co chci. Po par zatackach me to uplne prestane bavit. Tohle jsou bohuzel auta jen na presun z bodu a do bodu b. Jinak pekne napsana recenze.

Q
15. července • 15:15

Nejen, že sama řadí i v manuálním režimu, ale ani nedovolí motoru dosáhnout maximálních otáček (omezovač otáček je v cca 6350 rpm, ale DSG přeřadí nejpozději při 6000 rpm).

Jirka
15. července • 9:25

Takze dat nalepku rs na 1.2 hmm nekomu preskocilo.

Fercheater
22. července • 23:26

není to RS, je to limitovaná edice R5 (podle rally speciálu) a motor je 1.4 TSI ten v jiné fabii nenajdete...chce to líp číst

Doporučujeme

Články odjinud