TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Jirka  |  15. 07. 2018 09:25

Takze dat nalepku rs na 1.2 hmm nekomu preskocilo.

Odpovědět  |   | 
Fercheater  |  22. 07. 2018 23:26

není to RS, je to limitovaná edice R5 (podle rally speciálu) a motor je 1.4 TSI ten v jiné fabii nenajdete...chce to líp číst

Odpovědět  |   | 
Filip  |  15. 07. 2018 11:58

Nejvetsi bolistka turbomotoru spojenych s dsg je nemoznost auto sam ridit. Zajimalo by me, jestli je i to zde, ale troufam si tvrdit ze ano. Nechapu jak je mozne ze dsg prevodovka v manualnim rezimu radi. Navic kdyz vam to udela a chcete manualne tam dat svuj pozadovany kvalt tak v tom fofru jeste navic pakou zaradite naopak, protoze ma obracenou logiku. Nejhorsi je kdyz v apexu date plny plyn. Auto vlastne zacne zrychlovat az par metru za zatackou. Dsg zacne podrazovat a turbo nez se roztoci... a nevim, jak lze docilit toho aby auto delalo co chci. Po par zatackach me to uplne prestane bavit. Tohle jsou bohuzel auta jen na presun z bodu a do bodu b. Jinak pekne napsana recenze.

Odpovědět  |   | 
Q  |  15. 07. 2018 15:15

Nejen, že sama řadí i v manuálním režimu, ale ani nedovolí motoru dosáhnout maximálních otáček (omezovač otáček je v cca 6350 rpm, ale DSG přeřadí nejpozději při 6000 rpm).

Odpovědět  |   | 
Gašpo  |  15. 07. 2018 12:09

Motorizácia a "designový tuning" mi pripadajú smiešne, rovnako ako asi vačšine. Že tam nie je manuál, no budiž. Závodný špeciál ho tiež nemá, používa sekvenčnú prevodovku. Ale že dajú sekvenčné radenie obrátene, to už je fakt apríl.
Ničmenej dokážem pochopiť ak majiteľ bežnej Fabie presadne do tohoto, že si bude pripadať ako závodník.
Minul týždeň som prvýkrát v živote šoféroval trojkovú Fabiu 1.4 TDI. Som zvyknutý jazdiť s ľahkou nohou a turbo zapojovať len keď ho skutočne potrebujem, alebo si chcem urobiť radosť. Zistil som, že s trojhrnkovou Fabiou sa takto jazdiť nedá. Pripadal som si ako s naloženým kamiónom. Je pravda, že keď som zošľapol plyn a turbo začalo poriadne fúkať, auto celkom ožilo, síce s nepríjemným hlasitým zvukom trojvalca, ale ťahalo to. No, nebavilo by ma s tým jazdiť. Nástup "výkonu" mi prišiel neprirodzený. Tento "špeciál" na tom bude asi trochu lepšie.

Odpovědět  |   | 
Filip  |  15. 07. 2018 12:26

Odezva plynu u novych tdi, zejmena 1.4 a 1.6 tdi je opravdu hodne nelinearni a obtizne predvydatelny. Obcas je tezke po autu chtit zrychlovat urcitym zrychleni. Zejmena pro nektere, kteri jedou s autem poprve je vubec uspech nejaka plynula jizda. Je to spise system nahodneho zrychlovani, nez akcelerator ale auta delaji teprve neco pres 100let. Jeste dalsich 100 a uz to bude ono. Chce to cas.

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  15. 07. 2018 12:55

@Gašpo: ja som tento motor 'vozil' asi tak 2ooo km. Na volnobehu to bol vibrator (nazor pekneho dievcata, cize beriem ako overeny), lenze uvedomme si, ze ten motor bol taky akym bol. S tymto motorom sa jazdit DA - a dokonca tak, ze by Ste na okreske by Ste mu nemuseli stacit. Ten motor siel dobre, ale vyzadoval skuseneho vodica a nadpriemerne zvladnute radenie, mezdiplyn, skratka je to auto pre vyjazdeneho vodica. Uzivatelsky neprijemny, ale profi-vyborny.

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  15. 07. 2018 12:29

Kupte si hocijaky lepsi Nissan Sunny 2.0GTi. Naozaj, skuste toto auto, ktore sa naviac tvari ako bezna mestska kara. Urobite 1oox lepsie. Pretoze to auto ma co?
MOTOR.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  15. 07. 2018 15:43

Nissan Sunny. Jako fakt? Auto staré téměř třicet let, bez náhradních dílů, s rizikem akorát brutálních problémů...
Tak možná na sprinty do vrchu, ale na běžný provoz opravdu ne.

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  16. 07. 2018 19:19

akych problemov?

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  17. 07. 2018 19:06

akych problemov?

Odpovědět  |   | 
PetrStary  |  15. 07. 2018 14:04

Vypadá to výborně, podobné autíčko okukuji už dlouho. Kdyby tam byl dvoulitr, už bych byl na cestě pro ni. Bravo Škoda

Odpovědět  |   | 
pacho  |  15. 07. 2018 15:25

poprosím o jeden jediný dôvod prečo kúpiť takéto auto??.

Odpovědět  |   | 
Posraldescu  |  15. 07. 2018 15:57

Stačí se praštit hlavou o futra

Odpovědět  |   | 
XYZ  |  15. 07. 2018 20:57

To je zas takový typický Škoda kočkopes. Má to být rádobysportovní stylovka nebo malý hot hatch? Dělají z toho super limitovanou edici a cena taky není úplně malá, ale od sériovky to odlišují akorát miniaturní nálepky, kola co vypadají jak od vesnického tunera a červeně obšitý volat, přitom motor by snesl pár koní navíc a samozřejmě i možnost manuálu. A na "sportovní" stylovku je to zase kapku drahé, Fiesta ST nebo Corsa s podobným výkonem a výbavou vyjdou o 50 tisíc levněji.

Odpovědět  |   | 
Fercheater  |  22. 07. 2018 23:38

a Toyota Yaris GRMN - kočkopes stojí zase jednou tolik.. no jo jak je to škoda tak se to pánům nelíbí nemožnost manuálu je samozřejmě průser, jako tomu bylo už u dvojkové rs. Zelený kola bych na škůdce nezatracoval, továrna s nima rally jezdí

Odpovědět  |   | 
silan  |  16. 07. 2018 07:22

Další ze série PR článků zde na škodarevue.cz...trapnost nad trapnost.

Odpovědět  |   | 
fanúšik  |  16. 07. 2018 08:08

Kto si kúpi športový model s automatom ? U výrobcu asi prestáva fungovať zdravý rozum.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  16. 07. 2018 15:24

Ak by ten automat radil rychlejsie nez je clovek schopny, a vedel jazdit uspornejsie nez clovek s manualom v beznej premavke, tak zmysel ma.

Odpovědět  |   | 
jaro  |  16. 07. 2018 18:01

nemá, lebo kto si chce vychutnať radosť zo športovej jazdy, ten si chce radiť sám ! To si rovno môžem kúpiť playstation.

Odpovědět  |   | 
Fakla  |  17. 07. 2018 11:33

RS verze není sporotvní vůz, proč to neodkážou lidi furt pochopit, sprotovní vůz vypadá jinak, to škodovka neumí, tak jako neumí elektromobily!

Odpovědět  |   | 
Vikin  |  17. 07. 2018 23:09

Pěkná nuda, už nevíte jak lidi zaujmout? Je to pořád jedno a to samé, octávka,fabie atd. Je to nudný a chybí tomu nápad. Raději kdyby si už zamakali na eko vozech! Brzo je konkurence převálcuje a tímto způsobem to nebude dlouho trvat.

Odpovědět  |   | 
Boris  |  23. 07. 2018 16:25

mně škodovka nesmí do baráku, co jsem koupil nové auto a po 3 letech jsem do něj musel nacpat 80 tis na opravách, je to pro mě konečná, ta značka mi nesmí ani přes práh dveřá

Odpovědět  |   | 
Troška  |  31. 07. 2018 17:55

jednou jsem fabii měl, dal jsem za ní šílený peníze, ani to nemělo rádio a věčně v servisu, tohle auto už mi do baráku nevjede ani před dveře

Odpovědět  |   | 
jachym  |  01. 08. 2018 17:57

Tak si říkám kdo si to pořídí, když jsem viděl test Hyundai i30N tak je lepší si krapet přidat. Ale proti gustu...

Odpovědět  |   | 
Malec  |  17. 08. 2018 07:57

To se lidi s tím autem nesvezou, než to koupí?? To normálně jdou a koupí auto?
Pokud by se s tím někdo svezl, tak takové šidítko přece nemůže tolik lidí kupovat....

Odpovědět  |   | 
Razor  |  04. 07. 2019 00:03

Bóóóže to jsou zase kidy nedorostlých individuí, jestli chcete důvody proč tohle koupit a proč to vůbec vyrobili, tak tady jsou (pochopím, když to nepochopíte, to se u retardů většinou stává).

1) Jde o poctu k výkonům WRC speciálu této generace (což naznačuje pro všímavé členy, že jde o cílený kousek pro Škoda fan-boye, ne pro Japan-kloučky GTR hejtry).
2) Nikde není psané, že se jedná o sportovní verzi nebo verzi RS, tak je snad jasné, že nikdo nemůže čekat více než 150k, rovněž, když se jedná o limitku a neexistuje RS, asi nikdo nečeká, že na starou platformu narvou 2.0 TSI nebo se snad opravdu najde takový komediant? V tomto případě neznalost koncernu neomlouvá a tyto kidy si raději nechte od cesty!
3) Za tak trapnou cenu, jako je 479k snad někdo čeká více? (když srovnám cenu za jakou se dala pořídit obyčejná Fábie 3 (žádné MC) v datum vydání, nejsilnější 1.2 TSI 81kw DSG, tak cena za R5E je opravdu trapně nízká).
4) Nevím odkud taháte ceny, že Fiesta ST apod. srágory stojí méně?? možná cvaknutá ojetina. Navíc proč tady taháte ST, RS, GTI?? Tohle není ostrá edice, tak to nesrovnávejte! Kdo chce ostrou verzi, ať se poohlédne jinde a nehejtuje na něco, co s tím nemá absolutně co k dočinění!
5) Když srovnáme výkon / výbava / cena / spotřeba / spolehlivost, tak za tady ty směšné peníze nemá konkurenci.
6) Kdo nerozumí vývoji motorů a zvláště u koncernu, nemá cenu o tomto diskutovat, ale 1.4 TSI je svým způsobem legenda - jedná se totiž o první a zároveň poslední koncernový motor, který je řadový čtyřválec s vodou chlazeným turbodmychadlem, bez OPF, ACT a podobných EU sračko hejblat, který má v závislosti na váze vozu více než ucházející výkon a velmi slušnou spotřebu, kdy hlavně na delších cestách není problém i s dynamickou jízdou zajet pod 5l/100km, takže ukažte mi srovnatelný motor, ten v Nissan Sunny ne? :D.
7) DSG je naprosto vhodná volba, nejedná se o sportovní vůz, takže jedině debílek může naříkat, že přeřadí v manuálním režimu při 6000 ot., když zde už výrazně klesá točivý moment. Rovněž pokud se snad někdo svezl a hejtuje, tak se musí polít studenou vodou a pročíst encyklopedii motorů a převodovek, neb DSG se prvních cca 5000km učí, takže ji nelze hodnotit v rámci jednoho svezení. Poslední generace DSG je velice chytrá a jen málokdy váhá, většinou dokáže i velice chytře podřazovat z kopce apod. Navíc kdo s DSG jezdil a né jen blbě mele na fórech, dobře ví, že manuální režim je prakticky k ničemu a většina ho ani nikdy nepoužije (tohle není stará tupá ASG, aby se musela obcházet).
8) Když srovnáme s VW Golf MK7 / 7.5, kde tento motor byl již při premiéře nějakých 7 let zpátky, nikdo neřekl ani půl zlámaného slova, právě naopak a teď když se shodou šťastných okolností dostane do Fábie za výrazně menší peníz, tak každý hejtuje. Ono občas je vhodné dříve než vypustíte skvělé a omračující hodnocení ze svých dutých hlav, zamyslet se nad tím, k čemu je vůz určen, co byl záměr výrobce a jaké je srovnání v rámci modelu / značky / konkurence.
9) Komu by snad byl výkon nízký a vzhled málo sportovní, pokud alespoň trochu rozumíte úpravám, tento motor lze velice snadno upravit, ať již první instancí v podobě úprav ECU map nebo druhou, výměnou sání od turba s BOV a vzduchového filtru a finální třetí, v podobě sportovní výfukové soustavy. Úprava za cca 50k povýší výkon na 130kw/300nm, 0-100 následně za 7,2s a maximální rychlost přes 220km/h. Při současné výměně spojek za závodní do 500nm, je navíc absolutně bez zvýšeného opotřebení, neb motor měl při stavbě na brzdě přes 200kw a je tedy masově naladěn na zhruba polovině svého reálného výkonu (rozdíl mezi 150k verzí je jen v rozvodech). Rovněž poznámka o 1.5 TSI EVO je velice komická, neb autor a všichni debatující zřejmě nejsou obeznámeni o EU sračko hejblatech a reálném výkonu (hlavně v nízkých otáčkách) tohoto motoru. 1.5 TSI je prakticky v překladu řečí EU kmene - 1.4 TSI EU edition (OPF, ACT), nic víc, nic míň.
10) Na závěr tento vůz je prostě ideální kompromis mezi cenou a slušným motorem a výbavou, kde prakticky vyjma šaškáren nové generace, jako line assist, blind spot apod. nechybí nic komfortně podstatného a motoricky je vůz velmi přínosný jak při cestách po městě (kde při srovnání s naprosto tragickými motory 1.0, či 1.2 s turbem všech značek s manuální převodovkou, netrpí neduhem "stání na místě" při rozjezdech na 2.rs při popojíždění okolo 10km/h), tak na dálnicích, kde má velice slušnou pružnost a velmi rychle akceleruje i na 180km/h. Navíc již řečený skvělý podvozek a brzdy. Když navíc s odstupem času posoudíme prodejní výsledek, tak vyjma pár předváděcích kousků, jsou již všechny nové dávno fuč.

Z toho vyplývá, že vozy koupili:
a) ti co mají pod čepicí a zvolili limitovanou edici prověřeného modelu s nadstandardní výbavou v rámci segmentu a ověřeným výkonným, úsporným a spolehlivým motorem, který jako jeden z posledních absentuje EU sračko hejblaty a tudíž jim bude vrnět v garáži na věky
b) blbouni a dutohlavi, jenž ho těsně před koncem zájezdu v dezolátním stavu a se ztrátou pěkného rance nechaj v prvním bazaru :)

The end a pojďte do mě, košťálové! ;)

Odpovědět  |   | 
fanda RS  |  22. 08. 2019 13:55

Teda tys jim to nandal..hejtrum i zvanilum ..K.O. jako od Mike Tysona

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků

Nejčtenější články

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. Luxus za pakatel si budete moci i půjčit

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. L…

Bezdrátové nabíjení telefonu, automatická klimatizace, LED světlomety, elektricky nastavitelná sedadla a armáda USB portů. S tím vším dorazí Lynk & Co do Evropy.

8.  10.  2019 | | 66 N/A
Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konkurenty potrápí cenou i kufrem

Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konk…

Konkurent Škody Karoq se nyní již oficiálně pohybuje po našem území. Své konkurenty trápí i nízkou cenou.

11.  10.  2019 | | 68 N/A
Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v historii. Scala by se měla ještě učit

Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v histo…

Někteří lidé neprahnou po výbavě, ale chtějí prostě jenom obyčejné auto za skvělé peníze. Řada značek to dnes nechce chápat. Hyundai mezi ně ale nepatří.

4.  10.  2019 | | 255 N/A
Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit. Ještě dlouho vám nenabídne vše

Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit.…

Nová generace Škody Octavia klepe na dveře. Ale teď už doopravdy. Testovacích prototypů se na cestách hemží spousta, věřit se jim ale nedá prakticky v ničem.

22.  9.  2019 | | 74 N/A
Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu v podstatě nemá konkurenci

Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu …

Tesla Model 3 by měla k prvním českým zákazníkům dorazit na začátku příštího roku. Elektromobil s obdobnými parametry za tyto peníze tu zatím nemáme.

3.  10.  2019 | | 147 N/A