Test Škoda Fabia Combi ScoutLine 1.2 TSI DSG – Švihák plastový

68 komentářů

Radar
22. října • 18:24

Pane redaktore, zkoušel jste někdy vzít dítěti bonbón? Trochu jsem Vaše přirovnání nepochopil

lazywriter
23. září • 17:16

Autor evidentně nikdy nebral dítěti bonbón.

ivan
23. září • 11:35

derivat volkswagenu,ktorý si hraje na ceske auto..:-P

Hloupej Honza
22. září • 14:02

A tak jako nevypadá to spatně, otázka kolik by nám toho v JZD vydržely. Tahle nám tam jezdí najezdí auto 150 až 200 a pak jde nějakému živnostníkovi ještě prodat. Otázka co tenhle motor po 200 ?

Hlinda
21. září • 21:10

Půl mega za Fábii?Hmmmm, to chce odvahu.

jarda
22. září • 9:32

Nebo bejt dobrej blazen:-)

Pavlo
21. září • 16:05

Italy: Pakistani migrant v #Bologna rozbil několik oken u zaparkovaných aut , protože se nudil. https://twitter.com/OnlineMagazin/status/7775... ...

qwertz
21. září • 15:17

Černé plasty na blatnicích a podbězích jsou praktické, někomu se to i líbí.Proč ale na všechny "scout modely" cpou ty kýčovité šedé plastové nesmysly vpředu a vzadu? Příšerný nevkus, muset v tom jezdit je lépe to přestříkat gumou ve spreji nebo čím.... :-D

šofér
21. září • 12:38

Zase a zase, denodenní masírka Škoda Uber Alles, ..no nic, když se novnáři nestydí, že je kromě redakce platí i Boleslav, mám jeden tip pro ajťáky, ... vymyslete, prosím něco na způsob AdBlocku , který by nezobrazoval články kde se obejví Škoda více, než 1x měsíčně, prosím :-D

Driver
21. září • 11:04

No pravda je taková, že současné 1.2TSI ve Fabii, nebo i Rapidu je po dlouhých létech a možná i desetiletích konečně zase super motor. Celkem tichý, bez vibrací, má to nějaký výkon, když je potřeba ale hlavně to je úsporné. Lze jezdit pod 4 ale běžně mezi 5-6 a nad 6 to už musíte lítat a nad 7 se téměř nedostanete, pokud vyloženě nemáte plyn na zemi. Je potřeba vědět, že to není motor pro závodníky co měli Xedos9 s V8 ale pro lidi, co jezdili předtím ve Favoritech do práce a podobně... A tyhle plasty jsou nesmírně praktické. Po 10ti letech budou odřené plasty a né plechy, takže když neodře manželka plechy, nebude koroze a to je paráda. Cena je vysoká, tyhle verze stály vždy hodně, to se dalo čekat.

jarda
21. září • 22:12

No, ja bych to nadseni z tsi neprehanel. Neni to zadnej super motor. Ani Ford s Ecoboostem ho nema, i kdyz vyhral 4 ceny motoru roku. O tech prasklych remenech z pocatku v tsi uz kazdy vi a ecoboost ma obcas praskle valce a nikde se o tom nepise. Super motor je ten, co najede milion km bez toho, aby se rozebral, to je u me super motor, ne tsi, ktery se musi nekdy i po 150 tis.km rozebrat kvuli karbonu.

Lord Owl
21. září • 12:20

Lidi co jezdili s Fáčkem do práce už našpórovali půl mega ?? Tak to jim přeju.
Já jsem chodil po svejch, takže teď bych si mohl dovolit max. dřívější super model Fábky-1 "junior".

pes se veze
21. září • 10:05

V článku je vidět zbytečná zaujatost proti automatu. Člověk sžitý s DSG s tím nemá nejmenší problém a auto reaguje jak potřebuje. Řeči "opravdových řidičů" - jedině s manuálem... pramení jen z komplexu z toho že mají dovednost která začíná být pomalu ale jistě u moderních aut k ničemu. Krom vyšší ceny už dnes není žádný racionální argument proti automatu platný.

ferhat
21. září • 22:29

Ta zaujatost ale není vůči automatu ale vůči kombinaci 1.2TSI + 7DSG. Ten příplatek je pro normálního člověka zbytečně vysoký a převodovka opravdu nekomfortní. Stejná varianta jen Octavie nám zůstala v práci po kolegovi a když to porovnám s klasickým automatem co mám, tak to je opravdu rozdíl. Chápu že ne každý tu možnost porovnání má ale kdybych měl napsat svoje zkušenosti s tou kombinací ve článku, napíšu to stejně a to jsem jinak jednoznačně pro automat v autě.

stealth01
21. září • 23:46

Nekomfortni? V jakem smyslu?

Toky
22. září • 9:39

Zdarec. Mal som na predĺžený víkend požičaného golfa 1,2Tsi so 7°DSG, z požičovne, najazdených mal nejakých 12000km. Dve veci ktoré mi trochu vadili - keď som potreboval povedzme v 50ke prudko zrýchliť kvôli predbiehaniu, automat mal zaradenú 6ku - dupol som na akcelerátor, prevodovka podradila do 5ky, potom do 4ky, potom do 3ky tam sa chytila a auto vystrelilo dopredu. Áno, celé to trvalo len chvíľočku ale bolo cítiť trhanie autom pri tom podradzovaní. Ďalej povedzme parkovanie do kopca - občas to trhlo autom, či pri vyrazení dopredu či dozadu, treba zvyknúť aby ste nedrbli do niektorého z áut, medzi ktoré sa snažíte zaparkovať. Niekedy to robilo a niekedy nie, v závislosti od sklonu kopca a reakcií asi elektronickej ručnej brzdy či čoho, neviem. To isté pri jazde v kolóne. A ten start-stop systém je kapitola sama o sebe, našťastie sa to dá vypnúť. Nič na čo by sa zvyknúť nedalo ale nebolo to práve komfortné.

mikesh
23. září • 22:44

To je zajimave ze jsi vypozoroval odpocitavani po kvaltech dolu kdyz to umi preskocit rovnou :-D

Toky
21. září • 10:22

Tak ono fakt DSG má svoje muchy. Ale ako vravíš, je to o zžití sa s ňou. Práve tak ako aj manuály majú každý niečo svoje, s čím sa treba zžiť.
A to že automat je o pohodlí a čiastočne o vyššej bezpečnosti človek pochopí, až do nejakého sadne. Manuály väčšinou ospevujú týpci čo automat nikdy nešoférovali alebo šoférovali len krátko a sústreďovali sa na hľadanie chýb. Prípadne zarytí pretekári, či kvazipretekári.
Mám dobrého kamaráta, ktorý predáva koncernové vozy a zároveň je aktívny automobilový pretekár. V súkromí používa auto s DSG a nedá na neho dopustiť.

Adolf
21. září • 10:11

Není? Cena a mě řadit nevadí. Ale proti automatu nic nemám.

Miyaki
21. září • 9:06

Autor clanku bere penize za clanek nebo dostava primo od Skoda Auto? Cena 370K za Fobii, to uz proste musite byt bohac abyste vyhazovali penize za vysavac 1.2 :-)
Nejhumornejsi cast je "Akční ver­zi Scout­Li­ne berme pou­ze ja­ko stylovou záležitost bez vlivu na jízd­ní vlast­nos­ti ne­bo průchodnost terénem, a to je potře­ba si moc dob­ře uvědo­mit. Ne­ní zby­teč­ná – dá­vá ma­ji­te­lům po­cit vý­ji­mečnos­ti", a ja dodavam, vyjimecnosti nad temi co musi jet autobusem...

jo
21. září • 9:29

Copak to, 370 by se asi dalo překousnout, ale to že s výbavou je to 500 to je už fakt dobrej JOKE

Antiautomat
21. září • 9:03

...uz zariadili, aby suche DSG prezilo 150.000km?

qwertz
21. září • 15:15

DQ200 měla minimálně 3 revize. S těmi posledními údajně problémy nejsou.Lepší než žvanit tady na fóru je lepší zeptat se někoho, kdo to ve velkém servisuje.

ferhat
21. září • 22:14

No nám ve firmě při objednávání nového Golfu 7DSG rozmlouval přímo prodejce VW a nenápadně zmiňoval možné budoucí problémy. Je to tak půl roku zpátky. Jestli to už vyřešili, tak jen dobře ale domů bych si to popravdě nevzal, byť manželka najezdí málo (zrovna to řeším)

A
21. září • 9:44

Dsg nepřežije 150.000 km ? Zdroj této informace ?

icu
21. září • 12:15

Převodovka DQ200 má problém přežít (bez velké opravy v řádu desetiticů Kč) 100 tkm. Pokud si myslíte, že to je tak v pořádku, je to váš boj. Většina jiných výrobců ale "suché dvojspojky" zvládá výrazně lépe. Jeden zdroj je tištěný Svět motorů tak dva roky zpět, odpověď na čtenářský dotaz "... chci si koupit novou Fabii s 1.2 TSI a 7DSG, ale slyšel jsem, že s těmito převodovkami jsou problémy. Co je na tom pravdy? Najedu tak 15 000 km ročně a auto chci po 4 letech prodat." Odpověď se nesla v duchu "...u 7DSG se suchými spojkami dochází k nadměrnému opotřebování těchto spojek a je nutná výměna těchto spojek a často i celé mechatroniky. Vy se ale bát nemusíte, protože s autem najedete 60 000 km a toto opotřebení se projevuje obvykle až po ujetí 100 000 km. Pokud chcete mít jistotu, pořiďte si prodlouženou záruku". Chápu, proč to redakce takto otiskla, ale o životnosti převodovky to vypovídá vše.Druhý se sice týká jiného auta i motoru (Golf 1.4TSI), ale DQ200 je stejná a zdroj je on-line:
http://www.veciautomobilove.cz/cz/clanek/test-ojetiny-vo... ... Další případy pak najdete na Youtube (začít můžete zde: https://www.youtube.com/watch... a pak pochopitelně na Google (lépe hledat v angličtině či němčině).Dost prý pomohla svolávačka 1,6 mil aut s DQ200 kde měnili olej (nejsem si jist, jestli proběhla i u nás, informace se týká Austrálie a třeba v Británii se k tomu zastoupení VW vyjádřilo, že to není potřeba). Jak se projeví loňská změna bloku spojek (asi jen u nových výrobků), to ukáže až čas.

jo
21. září • 9:56

Zdroj? Čekáš snad že vytáhne katalog škoda a tam bude napsáno "s touto převodovkou najedete až 150.000KM"???
Jedná paní povidala ti asi bude muset stačit.

jo
21. září • 10:04

Ve Světě motoru se vážné problémy škodovky zásadně nezmiňuji, když už je to pár let po ukončení výroby a zároveň mega průser tak ti napíšou "ojediněle se může objevit"Jako příklad ze to tak je může sloužit jejich korunovace Fabie první generace na nejspolehlivější ojetinu na trhu.

jo
21. září • 9:52

Myslel suché dsg a to se skutečně přes 150 dostane jen vzácně.

Toky
21. září • 10:07

No ale sedemstupňová dvojspojková DSG je suchá, či?

A
21. září • 10:17

7 stupňové dsg má suché spojky, 6 stupňové dsg je má v oleji. Popravdě nečekám ani, že sem místní diskuzní mistři světa vloží relevantní odkaz dokazující jejich zbožná přání jen je sranda číst jak to okecávají.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Antiautomat
21. září • 11:37

...ak sa zdarily zaciatok povazujes zvolavacku na jedenapol miliona aut (!) prave s tymto 7DSG, potom nech sa paci, bez si to kupit. Ostatne si uz najdi sam, tych 150.000 je na tuto prevodovku super vykon. 6DSG je jednak produkt robustnejsi a jednak to nie je zatvorena konzerva, v ktorej sa nemeni olej. No a preto je aj spolahlivejsia. Pre nic ine. Zrejme ta 7DSG bola odzaciatku myslena ako spotrebak, dajme tomu nieco ako rozvod :) :)

A
21. září • 12:12

Dotaz zněl prostě a jasně - zdroj o nepřežití 150.000 km u dsg se suchýma spojkama Místo toho jen řečičky.

David Pechanec (David_C3)
22. září • 8:21

zdroj? třeba Já. První začala odcházet v 50tis km ale 10tis ještě jezdila a v 60tis komplet výměna celého DSG. No a ve 110tis km se to začalo opakovat tak auto prodáno.

Antiautomat
21. září • 13:06

Priklad, jeden z mnohych:
https://touran.nihad.dk/2012/10/14/dsg7-com/... Vyves si to u seba v praci na nastenku v skoda-auto kancli.

A
21. září • 23:20

Ale tam se píše o staré sérii 7° DSG z let 2008-2011 a nyní je rok 2016. Nic o nepřežití 150.000 km tam není jen o určitých problémech které VW řešil.

Antiautomat
22. září • 20:16

a/ daj to translatora ak teda nedas how do you do
b/ pohni mozgom
c/ pouzi Google kedze mne neveris....a aktualizuj horeuvedenu nastenku.

..
23. září • 8:20

jbko

Míra
21. září • 10:53

Já jen upřesním, že takovéhle číslovky se píšou vždy dohromady, jako jedno slovo.
Sedmistupňové = 7stupňové. Rozdělit to na dva kusy znamená napsat nesmysl (stupňové DSG? Co to je?)

jo
21. září • 9:26

Těžko, škodofce trvá vyřešení závad vždy 2 generace modelu viz 1.2htp - 13 roků než s tím něco udělali :D teda pokud se dá brát odstranění z nabídky jako řešení.

bzzz
21. září • 8:34

Ta realna spotreba - tudiz i realne emise ;-)

king014
21. září • 9:09

to je pěkné jak lidem selhává paměť pomocí reklamy, všichni zapomněli jak pokřivený háčko, bráška Kie švindloval v USA se spotřebou. Za oceánem je populární vtípek o koních a ponících a ten se týká zrovna Kia

jo
21. září • 7:24

:D 500 kolíků za tohle??? Dobrodruh bude ten potencionální kupující, fabie určitě ne.
Za tyhle peníze můžete mít silnější, lépe vybavenou sportage,která si na nic nehraje.

Honza
21. září • 19:16

přesně tak sportage je čistokrevnej tereňák :-D

Mirek
21. září • 7:38

S naprosto mrtvým a užraným GDI. Pokud Sportage, minimálně s 1.7 CRDi a tam už jsi přes půl milionu jako nic.

jo
21. září • 9:08

Atmosféra no, když to točíš tak to nejede nejhuř - ovšem proti 1,2tsi to není nic línýho.
Se spotřebou s tebou nesouhlasím.. 1,2tsi v octavii jsem mel spotřebu 9l. S kiou 8.5l a přes 10 to nejde ani kdyz chci.

Pepa
21. září • 10:29

Se nauc jezdit vole!

jo
21. září • 10:44

Vole Pepo každej prostě nejezdí s 1,9tdi za 3.6l/100km. Každej to dokáže, ale jen někdo tak jezdí pořád.

Ne
21. září • 9:56

Spotřebu 8.5 jsem míval s benzinovým šestiválcem. Jestli si tolik vezme chcíplá atmo 1.6, tak to je leda k pláči.

jo
21. září • 10:20

Na nezajety a celkem velký auto,kdyz jedu svizne jak jsem zvyklej mi to přijde ok.
Stejná trasa,stejnej jizdní styl a spotřeby:
Sportge 1.6gdi / 8.5l
Octa combi 1.2tsi/ 11.6l
Passat 2.0tdi / 6.8l
i30 1.6mpi / 7.5l
ix35 2.0crdi 4x4 / 9.2l
ix20 1.4crdi / 5.6lJako ano to 1,2tsi když jedu 70km/h a jen to lechtam tak umi spotrebu 6.3l, ale kdo tak reálně jezdí co?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Kenny
21. září • 22:39

A jeje, vošického placený poskok je i tady, lže a píše nesmysly, i30 za 7,5L a O 1.2tsi za 11,6L při stejném stylu. Hm a minule jsis špapal na péro, jak jsi ho měl dlouhé, jojo to vykládej doma svojí mámě co se jí z adepta na darwina vyklubalo, ne tady.

Marek71
21. září • 14:36

To skor vypadá, že "lechtáš" tu Sportage a s Octavii jazdíš ako prase. Spotreba 11,6??? A so Sportage jazdíš rovnakým štýlom a rovnakú trasu a máš 8,5? Tak to vyprávaj tomu, kdo seno žerie, ten ti možno uverí. Neskutočný blábol :-)

lisiak
26. září • 19:28

bud pis po cesky alebo po slovensky lebo to aky gulas si zo seba vychrlil svedci ze nemas uctu k jazyku a asi ani k sebe.

Ne
21. září • 10:30

Hele, je mi jedno, jakou spotřebu si tady vycucáš z prstu, ale povím ti jedno. Jestli máš s Octavií 1.2 TSI spotřebu 9 (!!!) litrů, tak jsi jako řidič k ničemu. Letmým pohledem do firemní knihy jízd zjišťuji, že tam máme spotřeby od 6-7 litrů. Jestli ty "jezdíš" za devět, tak to s volantem jednoduše neumíš.

Hlinda
21. září • 21:11

.... a nejni to jedno kolik to žere? Nebo je to tak důležité?

mikesh
21. září • 14:05

Mozna si jenom nevsimnul ze to auto ma vic nez jen 3 kvalty, pak by se tech 9 litru na 100 dalo pochopit.

Ludek_II
21. září • 11:13

Jezdi jako Hollan. Ten pod 20 na 100 nejde :-D

jo
21. září • 10:39

Tak jestli s tím jezdíte jako poseroutkové tak určitě..však jsem psal že to jde i za 6,3l ale to si kamionaci za tebou tukaj na čelo.
V tom případě by jste s tím gdi jezdili za 7 taky.

Ne
21. září • 10:49

Hloupě se tu snažíš kopat do škodovky.
Když kouknu na spritmonitor, octavia TSI tam má průměr 5.92, sportage GDI 8,46.
Pak srovnám se svou zkušeností a tím, co tvrdíš ty a vyleze z toho buď tvé lhaní nebo tvá neschopnost. Čau.

jo
21. září • 11:00

Vůbec nekopu do škodovky. Je to realita s jakou mám zkušenost já. Pokud by všichni ve firmě jezdili na spotřebu kterou požaduje tabulka pod hrozbou že jim strhne někdo 500kč, tak ja radši za těch 500 dotankuju ze sveho,budu za hrdinu jelikož se nikdo na 5.5l nedostane a šéf mi těch 500 da za odmenu navic.

jarda
21. září • 22:04

Ja tomu u Octavie docela verim. Za prve 1.2 tsi neni zadnej silnej motor pro Octavii, takze aby to trochu jelo, musi se vic slapat na plyn. A Oktavka je uz docela tezky auto. Turbo motory jsou tim znamy, trochu se prislapne a uz to pekne zere, zadna uspora se nekona. Navic se to vytaceni obcas doporucuje, jinak hrozi karbon v motoru. Kdo to setri a jenom šolíchá kvuli spotrebe, ten brzy dojezdi, neb vytvori se v motoru kolem pistu a jinde karbon a je konec. Primy striky jsou nanic.

mikesh
23. září • 22:50

Problem je v tom, ze kdyz trochu prislapnes turbomotor tak to jede stejne jako bys atmosferu porad tocil nad 4 tis. Tocit turbo na 2tis se da v pohode vydrzet, jet porad s kvilejici atmosferou se vydrzet neda. Kdyz testovali na dalnici na max. golf 1.4 103kw tsi a cca stejne vykonnou mazdu 3 atmo brala mazda o 2 litry vic. Tolik k uzranosti turbobenzinu.

Antiautomat
22. září • 7:51

...ono je to aj o zvyku. Ako som uz uviedol hore, s takym malym ecoboostom 92kW (co je ale trufam si povedat o svetelny rok vyzretejsi a kvalitnejsi motor ako 1.2TSi), sa da jazdit naozaj usporne. Lenze paradoxne, prave takyto motor vyzaduje na dosiahnutie peknej spotreby ovela viac pozornosti (a skusenosti) zo strany vodica, ako nejaka prajednoducha atmosfera o primeranom objeme. Nejake kontrolky a 'asistenti' radenia, na to zrovna zabudnut. Na tom usetri jedine servis a predaj.Jednatvojky TSi mi je aj trochu luto, VW pokracuje v starych dobrych zvykoch: po xyz pruseroch, xyz reviziach a xyz technickych zmenach dotiahne motor do pouziteho stavu, len aby ho vzapati hodil cez palubu a cely kolotoc sa moze zacat znovu. A to je skoda.

AjtaKrajta
21. září • 16:12

naprosto zcestná čísla, publikovaná buď zhulencem, nebo mentálem jako je eurohujer. Pokud někdo věří, že 1.2tsi na stejný trase veme o více než 4 litry víc než 1.6 mpi... to už musí bejt pacient.Jak už tady někdo říkal - pokud si chcete udělat obrázek o reálných spotřebách normálních lidí, stačí se podívat na sprintmonitor...

Antiautomat
22. září • 7:44

...tak to mozem povedat presne, mame taku (1.6 75kW). Skusenosti > 300km jazda trasa (20% okreska, 10% mesto, zvysok dialnica) s polovicnou zatazou, pneu klasika balony (195/65), vpredu nahustene na 210, vzadu na 230, paket pre zle cesty (zdvihnuty podvozok a horsia aerodynamika), klima, tempomat : rovnych 7l/100, podla palubaka (skutocnost bude niekde na 7.1, overene). Rychlosti: na okreske do 100kmh, dialnica 130-140kmh, skratka obligatnych '+10kmh. Bez klimy s prazdnym autom v noci tu istu trasu da tesne pod 7.Pokial by pomer bol tak pol na pol (dialnica/ okreska), nie je problem ist realne za 6.5, na okreske sa dokaze (stale predpisovo ak nie je prilis husto, max.plynula jazda), pohybovat s prehladom pod 6. Na 4&5 radim pri 2.500, otacky padnu na 2.000 - pod 2.000 najvyssie dva kvalty nepustam, za to lamem ruky. Ina vec je, ked sa to nalozi a na trase su stupania na zatocenych okreskach apod, potom si treba priratat liter, tam sa ten motor uz musi tocit okolo trojky-stvorky, prazdnemu autu staci o 500 menej. Auto je plne zabehnute (ide celkom slusne, do dvoch kil to dotiahne, odhadujem ze motor ma nieco 80kW, citelne ozil az po 30.000km). Planujem to zmerat, ono je to po mechanickej stranke viac ako tri dekady stara konstrukcia a tak ma to zaujima
:-)Inak, tu istu trasu mam aj ecoboostom (focus 92kW), ten isiel, ak sa dobre pamatam, o pollitra menej, bol nalozeny tak do troch stvrtin. Na druhej strane, ten aj slusne mazal, letel ako blazon.

Honza M.
21. září • 13:19

Kolega s Octavií III 1.2 TSI jezdil trasu Ostrava - Karviná a zpět za 5 litrů na 100 km.

jo
21. září • 10:20

Na nezajety a celkem velký auto,kdyz jedu svizne jak jsem zvyklej mi to přijde ok.
Stejná trasa,stejnej jizdní styl a spotřeby:
Sportge 1.6gdi / 8.5l
Octa combi 1.2tsi/ 11.6l
Passat 2.0tdi / 6.8l
i30 1.6mpi / 7.5l
ix35 2.0crdi 4x4 / 9.2l
ix20 1.4crdi / 5.6lJako ano to 1,2tsi když jedu 70km/h a jen to lechtam tak umi spotrebu 6.3l, ale kdo tak reálně jezdí co?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jan Taraba
21. září • 10:57

JPP

Doporučujeme

Články odjinud